Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.01.23. 16:00 erminavet

Antal Dániel szerint nem kevés a vasút pénze, csak rosszul költi

Nagyszabású interjút adott a Magyar Narancsnak Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal elnöke. A beszélgetés tartalmi ismertetésének nem volna itt értelme. A korábban liberális köz(gazdasági) gondolkodóként ismert "főfelügyelő" számos sokkoló adatot, tényt sorol föl arról, hogy mennyibe kerül az adófizetőknek a MÁV, hogy mekkora a káosz a cégnél, mik a lassan cégcsoporttá bomló konglomerátum működésének anomáliái. Beszél privatizációról, mellékvonalakról és érdekes analógiaként előveszi a rendszerváltás utáni bankkonszolidációt.

És akkor álljon itt a címben már jelzett témáról szóló érdekes idézet az interjúból:

A magyar vasúti rendszernek van legalább három olyan mítosza, amelyekkel le kell számolni. Az egyik, hogy a magyar vasút alulfinanszírozott. Erre senki semmilyen számítást az elmúlt hat-hét évben nem végzett, anélkül pedig mindez porhintés. Amit én látok, abból inkább az következik, hogy nem kevés a pénz, hanem rosszul költik el. A másik, hogy a mellékvonalakon veszíti el a pénzét az államvasút. Ezt a Horn-, az Orbán-, a Medgyessy- és a Gyurcsány-kormány is megvizsgáltatta, és négy, különböző szempontú, különböző intézmények által végzett vizsgálat ugyanazt az eredményt hozta: ez a tétel hamis! Az egész kérdés abból fakad, hogy a mellékvonal-hálózat több választókerületet érint, mint a fővonalak, így az ellenzék-kormánypárt, vidék-főváros és ki tudja még milyen politikai szembenállásokat fejez ki. Magyarországon a 60-as évek óta tízszeresére nőtt az áru- és a személyforgalom, ehhez képest a közúti és a vasúti infrastruktúra még csak meg sem duplázódott. A szállítási infrastruktúra a globalizáció korában csak néhány afrikai országban csökkent, ott is elsivatagosodás vagy polgárháború miatt. Végül az sem igaz, hogy vasutat nem lehet eredményesen működtetni. Az Egyesült Államokban a vasúttársaságok nyereségessége meghaladja a tőzsdei cégek jövedelmezőségét, pedig azok az amerikai gazdaság legkiválóbb vállalatai. Ázsia-szerte dinamikusan növekvő, nyereséges vasúttársaságok vannak. A legnagyobb európai vasúttársaság tőkearányos nyeresége a német átlagot messze meghaladja. Kelet-Európában, sőt Magyarországon is vannak magas megtérülési hányaddal működő, nyereséges vasúttársaságok. Ezek a vasútról való racionális gondolkodás alapjai!

37 komment

Címkék: interjú újság vasút peage mvh antal dani


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr53308810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2008.01.23. 17:22:38

... ööö .. én hozok akkor napalmot, kinek van gyufája? Már nagyon ideje a 0-ról kezdeni ezt a MÁVosdit...

Kicserélgetik a legfelsőbb vezetést, eladják, átszervezik, holding rendszer, stb.. de attól még mindig 1) tele van hülyékkel, 2) alacsony hatásfokú, 3) elveszett a saját bürokráciájában, 4) mondtam már, hogy tele van hülyékkel?

érdekes cikk 2008.01.23. 17:32:47

Sok érdekesség van még a cikkben. Kiemelném a 100 leányvállalat átláthatatlan helyzetét (az egyikben igazgatóságii tag ugyanaz, mint a másik vezérigazgatója, és egymás között adnak-vesznek mindent). A kimitlop bt-nek kiszervezett vagyontárgyakat, amiket aztán visszabérelnek, végül a magántulajdonban került vitatott sorsú telkek, amik az elidegenítés szabályai alapján mostanában kerülnek "új" tulajdonusokhoz.
Amíg itt nincs rovancs, addig tényleg nem lehet itt csodát tenni, sóval be kell hinteni az egészet, mert ezt megreformálni nem lehet, bárki bármit is próbálkozik.

hematite · http://standby.blog.hu 2008.01.23. 19:04:14

Igy igaz, ezt mar regota mondom, hogy a MAV-nak van eleg penze, csak rosszul es rossz helyre koltik el. Vegre valaki aki ert hozza megirta!

Ajanlom figyelmetekbe a szemelyes blogjat, ott is csomo kotetlen erdekes iras van:

antaldaniel.blogspot.com/

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.23. 19:08:39

van gyufám...

A hármas peronon fél hatkor.

Névtelen · http://www.nincs.hu 2008.01.23. 19:14:43

Itt egy probléma van. A leváltott vezetők a leváltások előtt nagypénzű szerződéseket kötöttek a saját kis cégeik javára a MÁV-val. Olyan szerződéseket amik felmondhatatlanok, vagy több pénzbe kerülne felmondani, mint fizetni 2020-ig pl. Ezt egy kaller mondta nem én...

csaba 2008.01.23. 19:22:30

Ez magától nem fog megoldódni. A MÁV jelenlegi vezetése ugyanis nem fogja megengedni. Ők ugyanis olyan anyagi erőforrások felett rendelkeznek, amely segítségével - a szevezett bűnözéshez hasonlóan - símán le tudnak váltani, államtitkárokat, hangzatos nevű szevezetek, elnökeit.

..és bizony - a szervezett alvilághoz hasonlóan - ha nem megy szépszóval, megoldják erővel.
1995 és 2001 között a MÁV 665 és fél milliárd forint költségvetési finanszírozásban részesült.
Vegyük már észre: az a MAFFIA. Ezek a vezetők ellopták ennek pénznek minimum a felét, a zsebükben tartják a mindenkori közlekedési tárcát, a szakszervezetet, és annyi képviselőt vesznek maguknak, amennyit csak akarnak.

Ezekkel nem lehet mit kezdeni. Iklletve lehetne, de azt úgyis kimoderálnátok...

El Condor 2008.01.23. 19:23:37

Persze a kallerek mindent tudnak, ugye?

szernyeteglejos 2008.01.23. 20:03:17

Én, már vagy háromszor rágtam magam végig a Narancs cikken.
Durva.
Fostartályt minden mávvezérre!

viktor134 2008.01.23. 20:16:25

el condor: a blikk hiteles. a pletykának mindig van alapja. :)

általában: ezért kell eladni. egy magáncég ha kirguja utána a sok embert, abból már nem lehet politikia tőkét csinálni.

az államnál azért jobb gazda a magántőke, mert ott már a megmarad az állsáoddal nem lehet megvenni a szavazót.

ezért kell a cargot eladni az osztrákoknak. mert ha leépíteni akarsz, akkor szakszervezet, sztrájk, miegymás, ami politikailag nem túl jó.


így viszont az osztrákok gondja, illetve a dolgozóké, ehet bfeküdni a gysev elé tünttni, hogy szemét sógor. :)

a privatizált egészségügy, és nyugdíj léynege is ez, hogy ne legyen államilag fizetett, szavazatra használható szavazó.

minden nyugdíjreform útjában ez állt korábban.

dezsőke 2008.01.23. 20:36:10

az osztrákok is államiak. hányszor lesz ez a hülyeség "államnál jobb gazda a magántőke" leírva???
drága állambácsink eladja a nyereséges leányvállalatot az osztrák állam által is tulajdonlott cégnek.
nem az eladás a megoldás. hanem a sok álvezetőt elhajtani a fenébe. és nem úgy ahogy a gazd miniszert csinálta...

tra lala 2008.01.23. 20:39:54

Ha mindent nem is tudnak a kallerek, de azért többet tudnak a cég ügyeiről, mint egy utas.. Az persze más kérdés, hogy mire eljut hozzá az info, addig hány ember változtatott a sztorin.

Névtelen · http://www.nincs.hu 2008.01.23. 20:42:50

el condor: a kallerek nem tudnak mindent, viszont a felsővezető szüleik igen. Ennyi.

Natasha Kai 2008.01.23. 20:57:00

felkötni az összes férget!!!!!!!!!!

ReggieHammond 2008.01.23. 21:42:30

Kedves Dezsőke !

Az "államnál jobb gazda a magántőke" még jó párszor le lesz írva. Hogy miért is ???? Nem azért mert ez egy örökérvényű és megdönthetetlen törvény és az állam nem működtethetne nyereségesan bármiféle vállalkozást, hanem azért mert amig a mi jó kis hazánkban az állami tulajdon = a haverok FB, IT valamint más "zsiros" pozíciókba helyezésével addig szinte kizárt, hogy egy cég (főleg ekkora) nyereségesen működjön. Nem is beszélve a már említett állami dolgozó = szavazat képletről. Ehhez még hozzáadjuk hogy állami százmilliárdok felett rendelkeznek ezek az úriemberek mindenféle anyagi és erkölcsi felelősség nélkül máris itt a recept a tuti bukásra. "jobb helyeken" ahol szintén az állam a tulaj "csak" az FB és IT helyeket b töltik fel "barátokkal" alattuk rendes menedzsment van, piaci elvárásokkal, piaci szintű felelősséggel És valóban piaci szintű fizetéssel. Amíg mi nem fogunk errefelé tendálni addig marad a magánkézbe adás, ami sajnos sokszor = hogy az amúgy állami alkalmazott főmuftik "kis" cégei lesznek az új tulajdonosok s nini egyből lehet profitot termelni. Kíváncsi lennék, hogy ha Gaskó "úr" kicsit privatizálhatna utána mennyire lenne érzékeny a bérkövetelésekre és az "adj nekem is 2,5 havi bért a TE bevételedből" című darabra.

Szvsz

gramercy (törölt) 2008.01.23. 21:48:30

na akkor számoljunk, pálya+szeszára mennyi lóvé kellene mai árakon, évente?


1. - pálya
a) 4000 km fővonal, 2 vágány, vill., 120-160 kmph: 4000*2 mrd = 8000 milliárd, ez 30 éves amortizációval
= évi 270 milliárd
b) 1000 km mellékvonal 1-2 vágány, vill+dízel, 100-140 kmph: 1000*1 mrd = 1000 milliárd, 40 éves amortizációval
= évi 25 milliárd

2. - kb. 10 nagy (10*10 = 100 mrd), kb. 30 közepes (30*5 = 150 mrd), kb. 200 kisebb (200*1.5 = 300 mrd) vasútállomás + kb. 500 megállóhely (500*0.75 = 375 mrd); összesen 925 milliárd, 30 évenkénti felújítással
= évi 30 milliárd

3. - szesza járműállomány:
a) 100 db. új mozdony, 100*0.9 mrd = 90 milliárd, 30 éves amortizációval
= évi 2 milliárd
b) 300 db. 4-6 részes elektromos motorvonat személy/elővárosi/zónázó forgalomra budapesti, vidéki s-bahnokra, 300*1.8 mrd = 540 milliárd, 30 éves amortizációval
= évi 18 milliárd
c) 100 db. 4 részes emeletes elektromos motorvonat bp-i sbahnra, 100*2.2 mrd = 220 milliárd, 30 éves amortizációval
= évi 7 milliárd
d) 100 db. 6-8 részes elektromos motorvonat IC/EC/gyors forgalomra, 100*5 = 500 milliárd, 25 éves amortizációval
= évi 20 milliárd
e) 700 db. személykocsi, 700*0.5 =350 milliárd, 20 éves amortizációval
= évi 17 milliárd
f) 100 db. 2 részes dízel motorvonat, 100*1.2 = 120 milliárd, 30 éves amortizációval
= évi 4 milliárd

4. - bérek
~ 25000 fő * 2 M / év = évi 50 milliárd


= 426 milliárd / ÉV MINIMUM kellene egy jó minőségű magyar vasútra


sok?

na akkor nézzük máshonnan:

magyar GDP = kb. 25.000 milliárd, ennek KETTŐ százaléka = 500 milliárd évente

normális országokban a közlekedési infrastruktúrára 4-6-8 %-ot költenek, szóval az 1.6 % (400 milliárd) beleférne, nem gondoljátok?

---

nem vitatkozom a máv rossz hatékonyságával, a szervezeti inkonzisztenciákkal és rossz dinamikákkal, a felelősség hiányával

de azt állítani hogy eleget költünk vasútra HAZUGSÁG


persze, a felét lehúzzuk a kiszervezés-helyett-mutyizunk, a szakszervezetiség-helyett-lehúzzuk-az-államot stb. csatornákon

ezeken kéne végre változtatni ÉS többet költeni a vasútra


mondjuk feleannyit mint gyorsforgalmi úthálózatra.........

gramercy (törölt) 2008.01.23. 21:51:40

@ ReggieHammond


ezen én is sokat rágódtam, és hasonló következtetésre jutottam


NEM törvényszerű, hogy ami állami az szar, NEM törvényszerű, hogy az állam képtelen rendes szolgáltatást nyújtani: lásd DB, lásd SNCF ésatöbbi nyugati állami vasutak, lásd JR privatizálás előtt

itt a probléma a MÁV nevében a "magyar" jelzővel van: a MÁV megmaradt szocialista nagyvállalatként; annak minden jellemzőjével

pitianer 2008.01.23. 21:55:46

Rég nem láttam ilyen értelmes hozzászólást errefelé, gratulálok! Akár önálló cikk is lehetne belőle

ReggieHammond 2008.01.23. 21:58:55

gramercy !

Sajnos a legnagyobb baj hogy semmi jele a változásnak. És sajnos ahogy én látom még nagyobb baj hogy a társadalom jelentős része is még ebben a jó kis paternalista szellemben gondolkodik. Kapitalizmust kapitalsták nélkül, profitot kockázat nélkül, fizetést teljesítmény, számonkérés és felelősség nélkül. És természetesen ebben nem segítenek T. politikusaink, pártjaink mindegy melyikről és épp milyen pozícióban van szó.....inkább populizums jópár szavazatért.....

És természetesen akinek nem inge ne vegye magára

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.01.23. 22:00:52

Roppant komoly ember a hivatkozott szerző. Remek, hogy őt nem a semmiből pottyantották a hivatal élébe, hanem sok évtizedes sikeres vasútmenedzselés áll mögötte... Ugye?

vanek 2008.01.23. 22:59:33

Olvastam a cikket, de a lényeg az, hogy a MÁV és leányai "megtisztítása" egy herkulesi munka, Augeiasz istállói ehhez képest egy illatozó angolvécé, ide egy erős poitikai akarat is kell.
Az alulfinanszírozottság viszont igaz: az állam megszabja, hogy a MÁV-nak mennyiért kell elszállítani az utasokat, de csak részben fizeti a kiegészítést a valós költségekre. Nincs pontos nyilvántartás arról, hogy a nyugdíjasok után mennyit is kellene fizetni, az állam ad valamennyit - vagy többet, de inkább kevesebbet. És persze az elmúlt 20 évben a vasúti fejlesztésekre szánt pénz töredéke volt a közútra szántnak, miközben a vasút (elvileg) ugyanolyan közszolgáltatás, mint a közút. Nem fejlesztették a pályákat, a többi infrastruktúrát, a gépeket, a kocsikat. Hagyták az egészet lerohadni, most meg sírnak, hogy csődtömeg az egész...
Egy bődületes hülyeség viszont van a cikkben, ráadásul pont az ide bemásolt részben: "Az Egyesült Államokban a vasúttársaságok nyereségessége meghaladja a tőzsdei cégek jövedelmezőségét" Az analógia azért nem jó, mert az USA-ban a vasút szinte kizárólag teherszállítással foglalkozik, a személyszállítás néhány elővárosi vonalra korlátozódik, és van évente pár túristavonat. Gondolom, (de legalábbis remélem,) Antal úr nem ezt szeretné itthon megvalósítani.

ReggieHammond 2008.01.23. 23:05:54

T vanek !

"Nincs pontos nyilvántartás arról, hogy a nyugdíjasok után mennyit is kellene fizetni, az állam ad valamennyit - vagy többet, de inkább kevesebbet."

Így igaz. A MÁV pontosan nem is tudaj és nem is akarja megmondani, hogy mennyi nyugdíjas ill. diák utazik, mert akkor kiderülne hogy pontosan mire és mennyi támogatást kéne adni. Ezért vol (van ???) az a kezdeményezés hogy a nyugdíjasoknak is jegyet kell venni. (pl a jobb múzeumok is ezt csinálják: igyen mész be de jegyet adnak és le is "húzzák" a géppel prezentálva bárki felé, hogy mennyi a látogatottság az adott napon/kiállításon)

Na ez az ami a MÁV-nak (a vezetőknek) nem az érdeke.

kacsa! 2008.01.23. 23:05:58

"sok évtizedes sikeres vasútmenedzselés áll mögötte... Ugye?" Maga a fiatalember nincs olyan "sok évtizedes" :)

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.23. 23:06:58

ElChe!

Persze, csak az lehet szakember, aki legalább 60 éves, és még a gőzmozdonyokkal kezdett, aztán megszokta a "szocialista" vasutat. Milyen szánalmas vagy, hogy egy ember jó hosszan kifejt mindenféle érdekes gondolotokat, de neked csak az fáj, hogy még nem csöpög a pecse vizelés után?

ti, 42 éves

kulhoni 2008.01.23. 23:16:59

Csak azt nem értem, miért kell egy külön hivatalt létrehozni erre. Az a mancs cikkben is benne van az ÁSZ is felügyeli a MÁV-ot. Remélem ez nem egy újabb sóhivatal!

gramercy (törölt) 2008.01.23. 23:24:47

nem hiszem hogy gond, hogy nincs mögötte "vasutas múlt"

sőt, előnye


ha lenne mögötte 20 lehúzott év az SBB -nél. ÖBB-nél, DB-nél vagy épp az SNCF-nél, akkor előny lenne


20 lehúzott év a mávnál.....csak azok maradtak ennyi ideig a mávnál akik nem rendelkeznek elegendő tudással, hogy a piacon is megéljenek


az interjúból pedig számomra az szűrődött le, hogy egy olyan emberről van szó aki tisztában van a vegyes gazdaság (szabályozott piac és állam) modern, európai, világi struktúráival és dinamikáival ÉS aki nem akarja mindenáron a neoliberális chigagói iskolából egyenes következtetésként 100 %-ban privatizálni a vasutat

szerintem elég jó meglátásai vannak, a cikk alapján


nem hiszem hogy ezekkel a fogalmakkal a máv védőburka alatt több évtizedett lehúzott emberek, akik onnan még csak az orrukat se dugták ki, tisztában vannak.


csak egy példa: undorító beléptetőrendszer 30-40 milliókért a déliben vs. hipermodern beléptető kapuk és elektronikus / vonalkódos jegyek párizsban vagy a vegyes érméket nagyobb címletekre pillanatok alatt felváltó automaták japánban

ezek az emberek NINCSNEK TISZTÁBAN az ilyen technika LÉTÉVEL, nemhogy alkalmazásukról gondolkodnának; vagy ha gondolkodnak is, akkor is azt próbálják meg kitalálni hogyan lehet a beruházás felét-kétharmadát utazásra/audira/plazmatévére konvertálni


tisztelet a kivételnek

kulalak 2008.01.24. 03:32:18

Egyetertek a fentiekkel, ezek a folsovezetok NINCSENEK TISZTABAN az ilyen TECHNIKA LETEVEL. Sajnos el sem tudjak kepzelni mert valoszinuleg meg sem tudjak fogalmazni a problemat amire valaszt keresnek. Ez a BKV-ra is igaz. Ugyanugy ahogy az egeszsegugyben a logosok kiszurese nyereseget hozott (nem a vizitdij) a vasuton-buszokon-tomegkozlekedesben csak a jegy arat kene kerni attol aki folszall. Belepteto rendszert mindent metroallomasra-vasutallomasra! Nem kell buntetes csak a jegy ara. Utana lehet a szolgaltatast is javitani - remelem az eu-ben elindul, a hulye biztosito-rendszer ELLENERE.

nanemá 2008.01.24. 04:44:01

Végre valaki kimondja, hogy ez az egész mellékvonal-cirkusz csak a dilettáns lúzer exminiszter egy újabb műbalhéja volt.

pitiáner 2008.01.24. 07:03:27

erminavet 2008.01.23. 23:06:58

már megint csak a felét olvastad el a kommentnek, erminavet! szakmai tapasztalatot is hiányolt a kommentelő, nem csak az évek számát

Valamilyen munkatapasztalat azért nem ártott volna az AD srácnak, mielőtt _bármilyen_ céget felügyel. nézd meg az önéletrajzát. néha azt sem tudja miről beszél, összevetni az amerikai teherszállító vasutakat a mávval óvodás szintű baki! Nem lehet komolyan venni a kissrácot, aztán ilyen sületlenségeket nyilatkozik a mancsnak.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.01.24. 08:07:18

erminavet, pitiáner értelmezte jól, amit írtam. Nem a MÁV-felsővezetés hátteret kértem számon, csak úgy egyáltalán bármit. Nagyjából hasonló életkorú vagyok, csak engem egy évvel az egyetemi diplomám megszerzése után nem neveztek ki valaminek a minisztériumban. Mindenesetre nem egy, nem két éve van ott, lett volna ideje akár még dolgozni is a változásokon. Tele van olyan infókkal, aminek birtokában te, vagy én, vagy sokan mások roppant kemény interjúkat tudnánk adni.

Ez a lépés valahogy mindig egyszerűbb, mint a továbbiak...

Zelefánt 2008.01.24. 08:28:03

Micsoda felismerések!
Az egész privatizáció egyik alapja volt országszerte, hogy a kb. 10 000 szoc. váll. -- működő -- termelőeszközeit nullára leírva apportálták a vezetők kisded kft-ibe, akik kib... jó pénzért bérbeadták azokat az anyacégnek.
El nem lehet képzelni, mennyi pénzt bukott így az állam a kilencvenes években -- s nem mellesleg szinte a semmiből létrejöttek azok a vagyonok, amelyekre építve (+ E-hitel, meg ilyesmik) privatizálni lehetett magát az állami tulajdont.
Itt sem megy másképp -- az állami tulajdon magánvagyont termel, s mindezt a mesterségesen fenntartott káosz biztosítja, s persze a sok-sok érdekelt szereplő ellenkezése folytán a fennálló rendszer gyakorlatilag szétverhetelen.

nebammeg 2008.01.24. 09:00:58

"sok évtizedes sikeres vasútmenedzselés áll mögötte... Ugye?" Hát igen ez elég széles látókörre utal... :)
Multinacionális cégeknél dolgozom jópár éve és ott a vezetők átlagéletkora nem nagyobb, mint 32-35 év. Nem is rendelkeznek több évtizedes vezetői tapasztalattal, mégis évről évre egyre több nyereséget produkálnak beszéljünk bármelyik szektorról is.
Nem hiszem, hogy a süsü szektorban erre ne lennének képesek...

Prez (törölt) 2008.01.24. 09:06:18

Egyébként aki megveszi a MÁV Cargot, az kib*szott jól jár. Most 'tanul járni' az a projekt, miszerint vasúton hozzák Kínából az árút. Nézzük csak:
1. Mindent Kínában gyártanak.
2. Amit aztán hajón hoznak Európába.
3. Vonattal gyorsabb?
4. Vonattal olcsóbb?
5. Hol is megy az a vonat? (itt súgok: Kína-Oroszország-Ukrajna, innentől lehet találgatni, hogy melyik országban van olyan állomás, ahol a széles nyomtávú sínről normálra teszik a vonatokat).

rp_bubu 2008.01.24. 10:14:08

"(itt súgok: Kína-Oroszország-Ukrajna, innentől lehet találgatni, hogy melyik országban van olyan állomás, ahol a széles nyomtávú sínről normálra teszik a vonatokat)"

Szinte látom amint a melósok hánnyák át egyik nyitot kocsiból a másikba lapáttal a kínai bálás tangát...

Nem kell hozzá Záhony-port, hogy ezt a forgalmat lebonyolítsa. Ezek mind konténer vonatok lesznek már, ahhoz meg elég pár kalmár, egy szép nagy beton platz egy széles és egy normál vágány és jó szervezés.

crowd 2008.01.27. 12:33:46

Egyik imerősőmmel beszélgettem a napokban és a következő sztorit mondta el.

Valamelyik reggel jegyet vettek Kiskunfélegyházáig, mivel oda járnak át nap mint nap dolgozni Szegedről. Már a vonaton, de a barátnője észrevette, hogy a Nagyállomás pénztárosa 2e Ft-tal többet adott vissza, mint kellett volna. Este amint visszaértek, bementek a pénztárhoz és megkérdezték itt van-e a hölgy, akinél vették a jegyet. Az aktuális pénztáros mondta, hogy már nincs. Majd megkérdezték hogy nem-e esetleg volt-e hiány a pénztárban záráskor. Mire a hölgy megadta az elképesztő választ:
" Ááá, majd hó végén zárunk"
Azaz gyakorlatilag, ez azt jelenti, hogy a napi kb. két műszakban senki az ég egy adta világon nem törődik azzal, ki kitől milyen "állapotban" veszik át a pénztárat vagy hogy a nap végén mennyi pénz van. Majd a hó végén!!! Tudom én hogy a személyszállítási üzletág nem éppen húzó-, inkább szopóág a vasútnak, de hogy még ennyi pénzügyi fegyelem se legyen... És még csodálkoznak, hogy folyik szét a pénz ebben a lyukas vödörben, amit MÁV-nak hívunk.

Rackos 2008.01.28. 10:24:46

Egy széplelkű másik "dumagép". Vajon mi a fenének ül a székében a "bürökrata lelkűletű" alvezérével, ha nem a dolgával foglalkozik...szolgáltatásfelügyelet. Miért nincs egyetlen normális Budapesti vasúti állomás és megállóhely sem, hány vizsgálatot végeztetett Antal ÚRR, IC- kivűl utazott e más vonaton, nagy szavak, mellékvonali figyelemelterelő maszturba, miközben a háttérben kőkemény hatalmi és vagyoni harc folyik.Egy dologban közös az állami közlekedési vállalatok és az őket felügyelő szervek érdekeltsége, minél több állami pénz elköltése. Minek ez a kábítás....énis játszom te is játszol, mindanyian játékosok vagyunk....., hogy mi lessz holnapután, ki a fenét érdekel, ha nem lessz lukas a gumi, lehet hogy holnapután se lessz.

pjotr 2008.02.07. 18:51:39


Mégtöbb AD-t Magyarországnak!

Intelligens, felkészült, érthető, nemnagyon esik ki a hivatalos szerepéből, és fiatal.

Fridivel beszélget
2008. február 5. kedd
www.atv.hu/friderikusz/?q=node/1223

SMáté · http://www.cpcontact.hu 2008.03.02. 21:01:50

Úgy gondolom, hogy Antal Dániel - mint minden ember - rendelkezik tulajdonságokkal, van emberi oldala, s lehet rengeteg szubjektív megállapítást is tenni róla jó, vagy éppen rossz megközelítésben. De jó lenne, ha egy szakmai blogon egy olyan cikk kapcsán, ahol szakpolitikai érvek és felvetések hangzanak el, nem az emberi tulajdonságokat, életrajzi részleteket dobálnák be a kommentelő drága polgárok, hanem vitatnák, vagy elfogadnák téziseit, ellenérveket hoznának fel adatai, állításai ellen. Lehet, hogy ez idealizmus?

Azért amúgy az sem ártana, ha a MÁV-ot nem mint valami nagy pénzfaló és a közszolgáltatásokra direkt magasról ejtő mogult határoznánk meg. Sokkal fontosabb, hogy honnan lehetne elindítani azt a változást, ami elfogadhatóbb vasutat eredményezne itthon. A privatizáció, vagy részleges privatizáció is megoldás. De felmerül a kérdés, hogy megfelelő kontrollal, illetve adott jogszabálymódosításokkal (azok következetes végrehajtásával) is lehet eredményt elérni. Kérdés, hogy ezek a jogszabályok miért nem változnak megfelelő ütemben.
süti beállítások módosítása