A gazdaságpolitika hitelét vesztette, ezért nem lesz több éves adóprogram. Kákosy több uniós pénzt adna a vasútnak, de már nem tud változtatni. Aba Botond szerinte nem alkalmas operatív feladatra.
A teljes interjú az Index gazdaság rovatában olvasható.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: www.spettacolovivo.it 2018.04.15. 12:00:14
Trackback: www.spettacolovivo.it 2018.04.15. 11:59:41
Trackback: petiBlog 2008.01.28. 11:00:05
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
FLESH 2008.01.28. 08:38:40
wagabound 2008.01.28. 08:47:41
wagabound 2008.01.28. 08:48:11
bopat 2008.01.28. 09:08:49
lajafix 2008.01.28. 09:23:45
Imre 2008.01.28. 09:31:14
8-)
dekoninckx (törölt) 2008.01.28. 09:32:42
Hát, nem lesz belőle Baross Gábor, de legalább nem nyílt ki a bicska a zsebemben az interjú olvasása közben. Valóban nem érdem Kókánál jobbnak kinézni, de sajnos hazánkban már ez is valami. Meglátjuk. Innen Japánból csak azt tudom mondani, hogy a jópáréve privatizált JR elég jól nyomja az ipart a shinkansenekkel, épülő maglevvel na meg az elővárosi vasútjaival :)
szomorú 2008.01.28. 09:35:07
Rackos 2008.01.28. 09:43:59
Kis Géza 2008.01.28. 09:46:11
sztd 2008.01.28. 09:46:11
muskotály küvé 2008.01.28. 09:46:13
slapaj 2008.01.28. 09:48:24
Kovács Péter 2008.01.28. 09:57:11
A legnehezebb azt érzékeltetni, hogy hogy a vasút nem öncélú, hanem az utazók érdekeit kell szolgálnia.
Tehát a MÁV, miközben állandóan nagyobb támogatásért sír, nem készítette elő megfelelően az EU-s fejlesztési projekteket.
Ma sokak számára nem világos, hogy a MÁV jórészt az adófizetők pénzéből működik; hogy az érdekeiket és az utasok kényelmét kell szolgálnia.
az elővárosi vasút viszont a bejáró autósok egy részét terelné át a vasútra. Budapestnek erre is szüksége van.
Ezekkel csak egyetérteni lehet. Sok sikert kívánok miniszter úrnak, hogy az elvárásai teljesüljenek.
vasúti utas
Daneel Olivaw 2008.01.28. 10:09:58
Ez is egy disznó mint a többi.
Kikerics 2008.01.28. 10:13:44
Altrix 2008.01.28. 10:15:30
Egész pontosan látod vasúton a káoszt és következményeit.
Hogy ez idáig fajult, annak szerintem többek között egyik oka az, hogy szétdarabolták a céget. Mikor voltak még vasútigazgatóságok, akkor reggel a vasútigazgató az egész területről, a területet működtető valamennyi érintett szakszolgálattól kapott jelentést, hogy elvégezték-e a feladatokat, a kialakult rendkívüli eseményeket hogyan kezelték. Ha valamely szakszolgálat elcseszett valamit, keményen a "lovak közé" csapott, az osztályvezetők köpni-nyelni nem tudtak, úgy el lettek igazítva.
Most ez hiányzik. A darabokra tépett cégnél nincs aki rendet tegyen, dobálják a labdát egymásnak, lerázzák a felelősséget. Szabad rablás folyik.
prometheus 2008.01.28. 10:17:40
Ezt megérteni szerintem egy 4-ikosztályos is képes, nem kell hozzá bölcsészdiploma. Nem járja az, hogy egy 10 millió fős országban 300 ember a maradék többi anyagi kárára döntsön önkényesen úgy, hogy ő nem akar buszozni. Mégis ki a faszt érdekel, hogy nem akarja? Rajta kívül pedig 9.999.700 ember szeretne kevesebbet adózni. Igenis hogy zárják be ezeket a mellékvonalakat, vagy amelyiket lehet azt privatizálják hogy ne az állam (adófizetők) kárára menjen a halmozottan veszteséges üzemeltetés.
Amúgy hosszú ideje ez a hapsi tűnik a legösszeszedettebb pü. miniszternek.
skribler 2008.01.28. 10:24:15
Megüt a guta, hogy a liberális gazdasági miniszternek nincs véleménye az adórendszerrről. Miért nem mondja ki, hogy csak a versenyképességre szabadna koncentrálni, hogy meg kell szüntetni a minimálbért és az adójóváírást, viszont csökkenteni kell a munkáltatói terheket? Hogy felül kell vizsgálni a támogatási rendszereket, beleértve a gyest is, mert kicsi a munkaerő kínálat.
Miért mondja, hogy hagyományosan jó a felsőoktatás? Miért nem mondja ki, hogy húbazmeg gyerekek, már egy gumigyárba is külföldről kell melóst hozni! Értik, egy gumigyárba!?
Hát ha egyszer gazdasági és miniszter és liberális, akkor miért nem a gazdaság bajait mondja.
Ti meg miért nem kérdezitek meg arról a rohadt Postáról, hogy azzal mit fog kezdeni, hogy ne csak debilek üljenek az ablak túlsó oldalán?
G.T. 2008.01.28. 10:48:34
G.T. 2008.01.28. 10:52:04
Daniel 2008.01.28. 11:04:54
Szerintem meglepoen normalis es hozzaertonek latszik. Remelem 2010ben nem csinalja vissza a fidesz, mert jo az irany mintha kicsit felebredt volna a jozan esz a gkmben.
gentry 2008.01.28. 11:12:16
Kis Géza 2008.01.28. 11:14:09
Ennek fényében természetesen az összes többi dolog is hazugság, főként pedig a vasúti vonalak megszöntetésésvel kapcsolatban. Baross Gáborék 100 évvel ezelőtt látták, hogy Magyarország felzárkózásának a létfeltétele az erős vasúthálózat. Ha valaki Nyugat-Európában jár, akkor belátja, hogy EZ MA IS IGAZ.
Orlando 2008.01.28. 11:20:25
Vége a szocializmus kísérletének.Papíron 18 éve.Gazdaságilag és a gyakorlatban, talán most kezd , mivel már egy magas pozicióban lévő miniszter is ki meri mondani a dolgokat az emberek arcába..(semmi sincs ingyen).
Ahogy nézem, ez sokaknak fáj is.
Ha valaki azt nem fogja fel,hogyha a világpiacon emelkednek a gázárak és az áram árak , és ezt nem hárítják át a lakosokra ,akkor is áthárítják , max adó formájában,azzal nincs értelme érdemben vitatkozni.
4es metro.Én speckó 7 es buszon soktiízezermagammal zötykölődő(állandó dugóban), budapesti állampolgár vagyok.Nekem KELL! a 4es metró!
Bocsi
O.
Kis Géza 2008.01.28. 11:33:21
Daniel 2008.01.28. 11:34:06
Daniel 2008.01.28. 11:38:50
Hasonlitsd mar ossze legyszives a metro es a villamos sebesseget! Legyszives menj mar el a Becsi utrol Lagymanyosig! Neked van kedved/idod napi 5 orat utazni?
Orlando 2008.01.28. 11:46:50
1es villamos???Utazott már rajta uram?Már most csúcsforgalomban lógnak róla az emberek és roppant lassú,hisz nem kötöttpályás,kb 15 nagy kereszetődésbe kell belemennie!Ha körbenéz a világban a metrónak nincs alternatívája,azzal a kritikával egyetértek,hogy meg kéne hosszabítani a metrót,akár a felszínen a város széléig(Virágpiac,Újpalota).
De nzzünk külföldi példát(Bécs 1,5 milliós 5 metró vonal,Prága 1,3 milliós,most épül a 4dik...stb,ők hülyék lennének?)
O.
sztd 2008.01.28. 11:47:22
Orlando: A 7-es busz 40 perc alatt ér kelenföldről a keletiig a legnagyobb dugóban, de segítene, ha a 2-es metró menne kelenföldig (tized áron megépítve), és akkor sokkal kevesebb dugó lenne, és gyorsabban menne a 7-es is.
Daniel 2008.01.28. 12:05:38
Az energiaszektorban van verseny. Peldaul itt Angliaban.
A 7es meg a Ferencieken nincs 40 perc alatt nem hogy Keletiben;)
Egyebkent miutan mar a fidesz is be akarja fejezni a 4es metrot azt hittem nagyjabol mar senki nem szidja tovabb es all le vitatkozni, hogy kell e nekunk 4es metro van nem. Ha befejezik meg mindig ez lesz a tema? Lebontsuk -e?:)
Orlando 2008.01.28. 12:07:39
állami szektorra példa
ismerősöm állami szektorban dolgozik és nyilvános közbeszerzéssel vesznek monitort
tft monitort 150 ezer forintért vettek tavaly,miközben bemegyek a nem túl olcsó media marktba és 50ezer megveszem ugyanazt, ez nagyban is így megy, a Fidesznél az önkormányzatokban most,vagy régen a kormányon,a fővárosi önkormányzatnál most,az állami kórházak kötszermegrendeléseinél(igazgatónak zsebbe a jutalék a magasabb beszállítói árért)stb
Hidd el az állami szektor sosem olcsó és mindig pazarol,mert ez az érdeke és mert nincs verseny.Ez közgazdasági tény.
A bankszektornál egyetértek.Ott tényleg nagy az extraprofit.De azért vigyázz,épp most borul be amerikában a bankszektor egy része , bármennyire is túlbiztosították magukat.Szóval ez sem olyan egyszerű fekete.fehér dolog.
4es metró. Félre ne érts,vannak dolgok amikkel egyetértek a 4es metró kritikában,de úgy érzem,főleg itt az indexen,hogy néha maga a kritika a cél,havi 3 megrendelésre készülő 4es metrót cikiző cikk jelenik itt meg, például egy 20 éves magát közekedési szakembernek kinevező nagy Vitéztől..néha vicces érvekkel!
Szerintem:a 4es metróra szükség van, de meghosszabítva,illetve még egy észak déli földalattira is,(hévek összekötve), illetve a 3es metró kimehetne Káposztásig és a felszínen vinném ki a 3as metrót a reptérig
emellett kellene a villamosokat is fejleszteni és az elővárosi vasút se maradjon ki,persze ez lovékérdése
O.
skribler 2008.01.28. 12:19:39
Talán az a baj, hogy az OTP-nél vezeted a számlád. Aki nem néz körül, annak persze szart se ér a verseny.
Milyen remek piaci ármeghatározó cégekről beszélsz? Magyar Posta? Szerencsejáték Rt.? Közútkezelő? Hát ezek aztán tényleg: minőség, alcsony ár, gyors, pontos munka, megbízhatóság. Tegyük be őket a magyar zászlóba, mindjárt a lyuk helyére.
Amúgy nem vagy te adócsaló? Azok szoktak mindig az adójuk felhasználásáról pampogni.
muskotály küvé 2008.01.28. 12:27:01
Nem arról van szó, hogy jól jön-e a 4-es metró, hanem hogy egyrészt az árából olyan más beruházásokat lehetett volna megvalósítani, amelyek sokkal több pozitív hatással jártak volna, illetve az általa elérendő célt is ésszerűbb módon el lehetett volna érni, nem pedig a 20 éves terveket változatlan formában erőltetni. Szerintem nézz utána ezeknek a kutatásoknak, mielőtt könnybe lábadna a szemed a 4-es metró építésétől.
Egyébként a miniszter szövege nekem inkább reménykeltő, mint ellenkező, a stratégiai gondolkodás remélem, meg is valósul. Bár ennek kissé ellentmond, hogy ő is quick winekkel akar építkezni, mint pl. a szárnyvonalak problémája, az egész rendszer rendbetétele helyett.
sztd 2008.01.28. 12:35:01
Köszönöm a feltételezést, de az adózásomat pontosan írtam le, és abból láthatod, hogy nem vagyok adócsaló (vagyis normális esetben sem lennének magasabbak az adóim).
Bankpiacon körül is nézhetek, de - abból amit láttam - egyik sem jobb a másiknál (bár az UniCredit lehet, hogy igen azt még nem néztem meg).
A Magyar Posta olcsóbb árakkal és nagyobb (kistelepüléseken is működő) hálózattal, viszonylag jó minőség mellett is nyereséges volt 2002-ig.
Közútkezelőről nem tudok konkrétumot, de a Szerencsejáték Rt most is nyereséges. Mondjuk nem tudom, hogyan lehet ott minőséget adni, sosem érdekelt a terület. Olcsóbb lottóval, és nagyobb nyereményekkel? :)
A Volán és a Máv is már annyit kér mint egy autó, ha csak egy ember utazik vele. Pedig tudjuk, hogy azért annyit nem fogyasztanak a buszok és a sofőrök. A jegyárak korábban nem kerültek ennyibe. Ilyen menetrendekkel viszont nem lehet rendesen utazni. Szóval a züllesztés: rossz menetrend > nincs utas; nincs utas > zárjuk be. Talán a gyökerénél kellene kezelni a problémát, de nem látom a szándékot. (Ha van szándék, akkor fél éven belül észre fogom venni.)
Daniel 2008.01.28. 12:47:10
Nem labad konnybe a szemem a 4es metrotol es egy szoval nem mondtam, hogy nem lehetett volna sokkal olcsobban is - de most mar le kell nyelni, ez van, minek ugralni meg mindig ezen.
Orlando 2008.01.28. 12:47:36
A leírás alapján Te rendes adófizető állampolgár vagy!Szeretnéd tudni mi történik a pénzeL amit az állam bácsinak befizetsz stb, éppen neked kellene észrevenned , hogy pl gazdaságtalan szárnyvonalak fenntartásával tulajdonképpen Te fizeted a nem hatékony MÁV dolgozókat!Ez nagyon csúnya érv tudom,de sajnos igaz.Ezt írtam ma pont érvként.Vége a szocialista kísérletnek.Nuygat Európai vasúttal példálózott itt valaki,a HVgben volt egy cikk ahol összehasonlították a Vasúttársaságoknál dolgozok számát,utasok számát,vonalak hosszát.Nálunk nagyságrendekkel többen dolgoznak a vasútnál int ott.A rendszerváltozásnál százezrek,talán millók vesztették el az állásukat(bányák,gyárak,stb), mert becsődöltek állami cégek.A MÁV és a BKV államilag fentartott cég,borzasztóan veszteséges,és még így is roppnat rossz minőségű.Folyamatosan termeli az adóságot,és egyre többen használnak inkább buszt vagy autót.Mi a megoldás szerinted???Még több állami pénzt beletolni?Jobb lett ettől 18 év alatt??
Bankpiac:háát nem néztél körbe alaposan,óriási különbségek vannak,kb mindenben az OTP a legdrágább,mert pl mint anyukám azért van ott,mert 20 éve ott van?És???Ezért mit kap cserébe:a legdrágább szolgáltatást,oszt ennyi...
O.
Kis Géza 2008.01.28. 12:59:14
Kis Géza 2008.01.28. 13:07:50
Daniel 2008.01.28. 13:08:29
A 4es metro epitese a 3. szakaszban elerheti Budaorsot is, es hat at akarod szelni a varost Budaorsrol Kelenfoldig, hat, ennel egyszerubben, mint metroval, nem igen lehet. Szoval hosszu tavon jo lesz a 4es metro. Miert gondolod, hogy kart okoz a jovoben?
sztd 2008.01.28. 13:17:54
A 4-es metrót akarja a minden Budapesti. Ha szerencsénk van, meg is épül. (Most nem a levegőbe beszélek, tényleg nem evidens. A részleteket jobb nem tudni.) Ha megépül akkor egy korábbi index cikk:
index.hu
/politika/belfold/budapest/0122mdrdmtr/
Elismerem, hogy pazarolnak az állami szektorban, de azt nem, hogy ez rendeltetésszerűen van így. Pazarolnak egyébként a magánszektorban is, meg a multik is (nyilván a méret az egy idő után pazarlótényező). Az állam is lehet hatékony, csak szervezés kérdése. A mostani állami tevékenység nagy része szerintem hatékonyabb (=társadalmilag kevesebbe kerül) állami mint magánkézben, de ahhoz normális állam kell. (Ezzel nem a mostani miniszterről mondok véleményt, hanem az elődről.) A kistelepülések viszont fontosabbak annál, hogy hagyjuk elsorvadni. Ezért a közlekedésüket és közszolgáltatásaikat szerintem bizonyos szintig biztosítani kell (lehet, hogy nem a vonat erre a legjobb, lehet, hogy egy 9 fős mikrobusz is elég, de akkor is kell, és nem fogja üzletileg megérni). Egy miniszter viszont mindig társadalomban kell gondolkodjon, és nem pénzben (még, ha gazdasági, v. pénzügyminiszter is).
Orlando 2008.01.28. 13:18:36
Aha.. este 9kor amikor alig vannak rajta.Én a Thököly úttól néha 35 perc alatt értem el vele reggel a csúcsforgalomban a Flórián térig,mivel bár 2 percenként járnak olyankor,nem lehet rájuk felférni,és egy egy nagyobb kereszteződésnél,mint pl az Árpád híd pesti hídfője, a metrótól felrohanó siető emberek felnyomják magukat,amitől nem tud elindulni a villamos,ezért sokszor 3 lámpaváltást is várnia kell a járműnek.Ezért torlódnak.Arról ne is beszélve,hogy heti 3szor pár óráig baleset miatt áll az egész,na olyankor van gáz!!!
UGYanez igaz a 7es vonalon közlekedő buszokra.A Thökölin reggelente a dugóban,sokszor egymás után 5-6 busz halad lépésben tömve emberekkel,nem is szólva a budai oldalról,én sokat utaztam 47es49es villamossal is,borzasztó lassuú,és roppant tömve van csúcsidőben.Hidd el százezrek napi életét fogja megkönnyíteni a 4es metró,de ez tudom nem érv.Csak a negatívizmus ami fontos a mai magyar világban.
O.
Értsd meg,papíron jók leírva ezek a villamos érvek,de a valóságban a villamos max kiegészíti a gyors,megbízható,pontos és ezért kényelmes metróT.Nincs alternatívája,bár igaz roppant drága beruházás.
A kárt szerintem például a project lassítói(Fidesz kormány,Levegő munkacsoport,perek stb okozták).
Orlando 2008.01.28. 13:29:16
Párizs,London ugye nem jó példa,mert ott a belvárosban szinte csak metró van...
Bécs:5!!hangsúlyozom 5 metróvonal,és igaz rengeteg villamos vonal.
Prága:most építik a 4es metrót ott i ha jól tudom
Berlin:ott sok a villamos,és a felszínen tudnak menni a gyorsvasúútak,mert egy újonnan modernül felépített város(mivel szétbombázták)
Madrid:lásd index cikk hány metró épül...
Illetve metro és metro közt is van különbség,tudomásom szerint a 4es kisebb forgalmú lesz,mint az 1es és a 2es.De nagyobb,mint a földalatti.
Ellenérv:nem is értem a kis földalatti miért áll meg minden sarkon?!Eleink nem voltak hatékonyak...
Én próbálom befogadni ezeket a kritikákat.De én már várom a 4es metrót,mert ezzel sok százezer ember élete könnyeé válik,és Budapest is fejlettebb város lesz,és az utódaink örülni fognak neki,hogy van...Sokszor a tipikus magyar pesszimizmust és negatívizmust érzem ebben a dologban.Szinte kultikus téma lett ez a 4es metró.
Fontos a civil kontroll,ezt meg is kapja rendszeresen az indexen a metróberuházás,ami nem is baj,de nem kell minden érvet elfogadni amit leír egy újságíró.Reggelente utazni kell az érintett szakaszokon,kicsit változna a vélemény...
O.
nakivagyok 2008.01.28. 13:31:43
Csengő Zoltán 2008.01.28. 13:35:15
ezt a butaságot, hogy a metró a harmadik szakaszban Budaörsre. ezt most hagyd abba. A metró _sosem_ fogja elérni sem Budaörsöt, sem Rákospalotát, ami egy DBR nevű vonaltól szomorú. Sőt, a Thököly úton felszedett villamost is csak a Demszkij unokája idejében fogla tudni helyettesíteni, mert arra az első ütem 500 milliárdjából már nem fussa. Az Etele téri végállomást és az ottani kihúzóvágányokat pedig olyan módon tervezték meg, hogy mind az esetleges vasúthoz való csatlakozáshoz, mind pedig a vágányok keresztezéséhez gyakorlatilag el kell bontani az állomást.
Szóval ne higyj el mindent, amit a Lakos ígér neked, kivéve, ha a ferencvársi ingatlanpanamáival kapcsolatban fenyegetőzik.
Daniel 2008.01.28. 13:37:06
Daniel 2008.01.28. 13:45:21
miert ne menne el Budaorsig? Csak mert szoclib mondja? Es a szotaradban a szoclib a hazudni szinonimaja? Miert? Negativ a hozzaallas, az a baj!
index.hu/politika/belfold/budapest/4-esmetro080/
skribler 2008.01.28. 14:03:35
Le a kalappal, ha te rendes adózó vagy, akkor bocsánatot kérek.
De akkor követelj jó és tisztességes állami szolgáltatásokat a pénzedért. Követeld, hogy ne legyen kátyús az út, hogy a postás fölvigye azt a rohadt ajánlott levelet, amit az önkormányzat küldözget rendületlenül. (apropó, nem lehetne megmondani a polgármesiknek, hogy ha nem ajánlva küldik, akkor előbb befizetem a súlyadót, mert akkor el is ér a levél?). Mit foglalkozol te azzal, hogy ki nyereséges és ki nem, azzal törődj, hogy a pénzedért kinyalják a valagadat. És ez az, ami államnak zsigerből nem megy, de ahhoz van esze, hogy még a konkurenciát se engedje be a piacra. Téged ne a nyereség érdekeljen, hanem a szolgáltatás és a hatékonyság.
(Mellesleg elgondolkodtam, hogy mikor költöttem el utoljára egyetlen árva fillért is a postán, hát nem emlékszem. Tavaly biztos nem. Akinek nem mindegy, hogy mennyibe kerül egy levél az konkrétan a magasságos hivatal, tágabb értelemben az állam bácsi.)
Abszolút nem értek egyet azzal, ahogy az autózás árát összeveted a vonatéval. Én a vonattól azt várom, hogy ne kelljen vezetnem, dühöngenem, araszolnom, hanem kulturált körülmények között olvashassak, dolgozhassak. Számomra ennek (meg a biztonságnak, meg a környezetkímélésnek) van önértéke, amit hajlandó vagyok megfizetni.
Teljesen egyetértek azzal, hogy a rossz menetrend > nincs utas; nincs utas > zárjuk be logika hibás.
Igen, tessék vonzóvá tenni a vonatot (akár azon az áron is, hogy drágítjuk az autózást). Tessék tiszta vonatot küldeni értem ütemes menetrenddel (egyébként e téren van előrelépés, nem is kicsi, legalábbis Dunán innen). Nade azt azért lássuk be, hogy azokat a vonalakat, amelyek be sem mennek a faluba, mert két település közé rakták az állomást, ahová dágványos földúton kell kibandukolni, szóval ezeket ne tekintsük már a modern európai személyszállítás nélkülözhetetlen részének.
Nézz be az Unicreditbe, hátha bejön, hogy leültetnek.
Orlando 2008.01.28. 14:50:08
Iszom szavaid.
Egyetértek,nem tudtam volna ilyen szépen fogalmazni.
UFF
A magyar állami dolgok nem "rólunk" szólnak.A postára ha bemegyek,borzasztó feszültség van.Megoldottam:otthonról utalok.
Ha az intercityn és pár új elővárosi vasúton kívül vasúttal megyek, igénytelenség,kopottság és kosz fogad.Egy pillanatig sem érzem,hogy értem utasért tesznek valamit.
Persze van az illúzió,hogy az állam bácsi morcos lesz és fentről leszólnak hogy szebb és tisztább vasútat!!!De mintha nem történne ebben az irányban semmi sem 18 éve.Csak a lukak tömködése folyik.
Ha így nézem,akkor igenis magántulajdon párti vagyok.Érdekes a légitársaságoknál verseny van,és a fapadosok is magáncégek.
Nem értem ezt a magáncégellenességet.(mintha elmúlt volna a szocializmus)Ha 18 év alatt sikerült volna valami jót tenni ezekkel a mammut cégekkel akkor érteném a védelmét,de hogy a "szart" kell védeni ez nekem felfoghatatlan.
O.
sztd 2008.01.28. 14:52:28
Nem eltűnök, csak most több a munkám, így nem annyira a vita a legfontosabb. :) A bocsánatkérést köszönöm, de igazából a munkaadóé az érdem, mivel rendesen bejelentett, és mindent fizet utánam. (Sajnos ez nem mindenhol evidens.)
A múlt évi levelezésem egy magántársasággal volt, aki pénzt akart kérni, mert elnézett valamit. Nem kekeckedtem volna, ha igazuk lenne.
A vonattól és a busztól ezek szerint mást várunk. Nekem a megbízhatóság fontosabb, a kényelem kevésbé. Olvasni állva is lehet.
Személy szerint engem érdekel, hogy hogyan jön ki a szolgáltató a pénzből. Nekem fontos, hogy ne menjen csődbe, és ne derüljön ki valami, ami utólag nekem több pénzbe kerül.
platty 2008.01.28. 22:47:00
Az odáig "rendben", hogy az adónkból majd kifizetik a Máv helyett a büntit. Személyi felelős (netán pénzbüntetéssel járó fegyelmivel) nyilván megint nem lesz.
viller kaller 2008.01.29. 00:37:33
az azért nonszensz, hogy a Kelenföldiből metrón lehessen a Keletibe menni 500 milliárdért.
Megsúgom, más országokban (nem csak nyugaton) a villamos nem vár az autóra meg a többi járműre, hanem olyan berendezése van, amivel a villamos állítja, mikor legyen zöld a kereszteződésben. És akkor nem tart egy óráig az út.
A metró árából kijönne. Meg az egész tömegközlekedés rendbetétele, új Duna-hidak, satöbbi. Irtózatosan sok pénz az az 500 milliárd, pláne egy olyan járműért, ami nem oldja meg a város közlekedési gondjait!
sonycim 2008.01.29. 00:40:34
Biztosan egy fergetegesen nagy űrt fog betölteni a budapesti közlekedésben.
Mindazonáltal nem csak bp-i lakosok közlekednek bp-en. Sajnos ezt nagyon gyorsan elfelejtik az emberek. Mindenki szenved, hogy mekkorák a dugók? De vajon miért is? A)mert megengedhetik maguknak az emberek,hogy egyesével beautózzanak B)nincs is más választásuk, ha be akarnak érni a munkahelyre.
A 4-es metróra költött összeget talán helyesebb lett volna átszervezésre- felújításokra költeni.
Örülök neki,hogy csillagászati összegekért vannak combinóink, de a HÉV-ek évről évre siralmasabbak. Jegyárak az egekben, szolgáltatások a béka feneke alatt.
Mondjuk elég nehéz is úgy nyereségessé tenni egy vállalatot, hogy bárki felszállhat bármire, és csak a jóindulatán múlik, hogy vásárol-e jegyet.....
Volt szerencsém Londonban tölteni némi időt - ott kell jegyet venni.
Biztosan nem értenek hozzá. Ez is csak amolyan angol hóbort lehet...
Egyébként örülök neki,hogy a pártoknak milyen elkötelezett hívei vannak : pontosan emlékeznek mindenkinek a jó, és a rossz intézkedéseire. Csak azt felejtik el a tisztelt sárdobálók, hogy itt már mindkét(három) meghatározó szereplő kormányzott. Csak a hozzáállás nem változott : dagonyázunk a régi bevált ganyéban. Megy,ameddig megy. Aztán ha valami berosál, akkor ráfogom az elődömre, és passz.
jordan 2008.01.29. 17:34:45
1. Közös hálózaton jár a metró/hév, a vonat.
2. Szinte percenként áll meg az állomáson vonat, vagy hév. Ugyanazon a vágányon.
3. Olcsó a HÉV (ott DART a neve) akár a magyarral is versenyképes.
4. Teljeskörű utastájékoztatás, pörgő fényújság, érkezési idők jelzése.
5. Magasított peronok.
6. Tisztaság.
7. Jegyautomata minden állomáson.
Nekem tetszett.
Luigi 2008.01.29. 21:48:48
Igen szükség van 4-es metróra csak nem ebben a formában és ennyiért.
Tudom, hogy unalmas a Japán példa, de ott és szerintem más nagyvárosban is az a lényeg, hogy keresztül lehet menni a városon vonattal (Tokióban körbe), és ez szeritem nagyon fontos (keresztül)
Az agglomerációban élők és belvárosban dolgozók, szerintetek nem örülnének annak, hogy pl Gödöllőn felszállnak és a Deákon leszállnak. Nem lenne jó, ha valaki felszáll Vácon és leszáll a Belvárosban vagy a Móriczon?
Fontos lenne egy olyan elővárosi vasúthálózat létrehozása, ami egyszerűen bevonza az utasokat. Ehhez kell pontosság, kulturáltság, tervezettség.
Szeretnék kiköltözni ebből a nagy faluból, de addig nem tehetem amíg 1-1,5óra bejutni bárhonnan kocsival, a vonatközlekedés meg nem kiszámítható.
Amikor Tokióban jártam nagyon megtetszett a közlekedés, a közlekedési morál, és a pontosság. Ezáltal előre kiszámítható minden. Ott aztán senki sem ül autóba a belvárosban...
Lehet, hogy nem ide illik, de én a sok irodistát belelőném a dunába aki egész nap nem csinál semmit, csak a seggét vakarja, mert ügyintézni azt nagyon tudnak, de dolgozni azt elfelejtenek....
Marinda 2008.01.30. 14:37:59
A 4-es metró árából szerintem megépíthető lehetett volna a Nyugati pu. - Déli pu. illetve a Keleti pu. - Kelenföldi pu. együtt, ami a városi és agglomerációs közlekedést is elősegítette volna. Egyébként a MÁV hosszútávú fejlesztései között szerepel Nyugati és a Déli között húzódó alagút.
Sokan lehet nem tudják, de jelenleg 14 perces menetidővel közlekednek vonatok Kelenföld és a Keleti között. Az Elvirában utána lehet nézni. Új megállóhelyek létesítésével ezt a vonalat is tervezik bevonni a fővárosi közlekedésbe. Info: www.bksz.hu/pdf/konf/hi.pdf
exmv 2008.01.30. 20:48:14
Azt mondja Kákosy:
"Azért az almát a banánnal nehéz összehasonlítani. Mondjuk egy síkvidéki autópálya árai nem vethetők össze egy alagutakkal dúsított szakasszal."
A riporter miért is nem szembesítette vele, hogy a horvát (szintén nem síkvidéki) autópályák is olcsóbbak a nálunk épülőknél?
urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.01.31. 01:14:55
vicc volt
urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.01.31. 01:16:03
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.31. 07:19:39
Talán nincs eléggé kimondva, de az a rész pont erről szól. Mert ugye az M7-esről mondta Kóka, hogy lehetne sokkal olcsóbb, és akkor mindenki a horvát árakkal vetette össze. Akkor volt az a duma, hogy az M7-es mocsaras, a horvátok meg sziklára építenek, azért olcsó. Most meg ugye az M6-os a drága "alagutakkal zsúfolt" pálya szemben az olcsó, síkvidéki M7-essel.
Igen, ez így nem jön le, jobb lett volna még egy kérdés ide. Sajnos kapkodtunk, mert rengeteg téma volt, és kevés időnk, pedig a miniszter tök rendes volt, rég túlléptük a kiszabott időt, a sajtósok már nagyon mocorogtak. Amúgy sem túl jó ez az interjú szerintem.
ti
urbangeri · http://ujgen.blog.hu 2008.01.31. 08:34:43
én végigültem a Liberális Gazadasági Kabinetben az adócsökkentési mizériát, de számomra is új volt a Kákosy által kijelölt irány. Ez már döntés, a korábbiakhoz képest. Persze lehet, hogy csak kommunikációs.
ujgen.blog.hu/2008/01/31/az_uj_miniszter
Kákosy ennek a kormánynak a legjobb minisztere (lesz), Bajnai Gordon van még versenyben.
Alfonz 2008.01.31. 13:27:57
A vidékiségről jut eszembe, hogy a 4-es metróval elmehetnének már a jó édesanyjukba. Az egész vasútra nem költenek többet, mint arra az egy nyomorult vonalra. Ráadásul az árak itt is elkeseretíően rosszak. Madridban ugyanennyi idő alatt 90 km metrót építenek, harmad akkora fajlagos költséggel. Itt meg már csak a lopás megy hatékonyan?
Miranda 2008.01.31. 15:11:39
RÓZSA ANDRÁS Horn Gyula miniszterelnök személyi tanácsadója
A kormány örömmel fogadná, ha a beruházást az orosz adósság törlesztéséből lehetne finanszírozni, de a fővárosi önkormányzat helyett nem dönthetünk.
Magyar Hírlap – 1996. márc. 2.
SOÓS KÁROLY ATTILA politikai államtitkár, Ipari és Kereskedelmi Minisztérium
A DBR-metróról folytatódó tárgyalások idején lassítjuk az orosz államadósság törlesztésére kidolgozott egyéb konstrukciók megvalósítását. A kormány ugyanis a metróépítésnek adott prioritást.
Népszabadság – 1996. jún. 4.
KISS ELEMÉR államtitkár, MEH
A kormány nem járult hozzá ahhoz, hogy a Dél-Buda–Rákospalota metróvonal Kálvin tér–Etele tér közötti szakasza az orosz államadósság terhére épüljön meg.
Esti Hírlap – 1996. szept. 13.
ATKÁRI JÁNOS főpolgármester-helyettes
Az orosz ajánlat esetében árversenyre nem kerülhetett volna sor.
Magyar Nemzet – 1996. okt. 2.
Így biztosan több pénzt lehet lenyúlni, mintha az oroszokkal építettük volna a metrót.