Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

2008.03.18. 09:57 erminavet

Nem tudjuk, merre mennek az utasaink / Interjú Heinczinger Istvánnal, a MÁV vezérigazgatójával

Nem akar börtönbe kerülni, ezért jottányit sem enged a sztrájkolóknak Heinczinger István, a MÁV vezérigazgatója. Azt ígéri, aki hibázik, azt felelõsségre fogják vonni, mint a január 2-i hófrász után. A leánycégek önállóan dönthetnek majd, lesznek új vonatok, de hitelbõl kell venni õket.

A teljes cikk az Index Gazdaság rovatában olvasható.

7 komment · 1 trackback

Címkék: index politika interjú r vasút ütemes menetrend városi közlekedés utastájékoztatás utaspanasz


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr60386249

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: fintor 2008.04.02. 17:55:17

Vár a MÁV  Rozsda eszi csendben alattunk a sinpárt,hangosan bemondták: haladás lesz mindjárt.Nincs moccanás mégsem, tájsuhanás végképp, poziciónk konstans, jelzi majd a térkép. Nincsen menetszél sem, ajtó-ablak tárva, a műbőr üléstámla ráta…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészáros Károly 2008.03.18. 17:25:49

Azt ígéri, aki hibázik, azt felelõsségre fogják vonni, mint a január 2-i hófrász után.

Ja.
Már meg is egyeztek a felek, hogy 12 millióban fognak megegyezni a bíróságon a munkaügyi perben.

A leánycégek önállóan dönthetnek majd, lesznek új vonatok, de hitelbõl kell venni õket.

Ez Andersen bácsi meséi voltak, vagy Heinczinger inteview?

ChGeri 2008.03.19. 11:36:53

Nem tudom... Nekem rendkívül korrektnek tűnik ez az ember.

Mum 2008.03.19. 12:18:42

Nekem is korrektnek tűnik.
Csak azt nem értem, hogy ha tényleg nagy javulást lehetne elérni a biztosítóberendezések cseréjével Pesten, akkor miért nem abba fektetnek először. Szívesen kibírom még a grefitis kocsikat, ha cserébe hiphop a keletiben lehetne lenni keresztúrról.
A másik kérdés pedig az, hogy miért a Máv feladata a pályafenntartás? Pl. nem a Volánbusz finanszírozza az autópályaépítést.
Erminavet, neked mi a véleményed az interjúról?

Valaki más 2008.03.19. 16:28:55

Miért van az, hogy mindenki szépeket mond, aztán ha odakerül, mintha elfelejtette volna. Szerintem egy ilyen pozícióból lehetne kezelni az "ellenállókat" is

Hardon László 2008.03.23. 10:12:07

14 éve vagyok vasutas. Ez idő alatt többször cserélődött a felsővezetés a MÁV-nál. Ez sem tesz jót a vállalatnak. Ugyanakkor az utasokat az érdekli, hogy bárhol is lakjanak a kívánt uticélt a legkevesebb átszállással, a legrövidebb várakozással elérhessék. Ehhez a távolsági vasút nem elég. Én feltétlen híve vagyok a kötöttpályás közlekedésnek. Örömmel látnám, ha a mellékvonalak sorsa úgy oldódna meg, hogy javítana a tömegközlekedés színvonalán. Ez szerintem pályafelújítást, sebesség növelést, villamosítást, buszok helyett városközi villamosközlekedést igényel. Ezek visszahatnak a nagyvasútra, a környezetvédelemre és a gazdaságos üzemeltetésre egyaránt. A helyi önkormányzatokon is sok múlik akárcsak a feladatra kiválasztott vasúti felsővezetőkön. Jó volna ,ha végre csak a szakmai érvek számítanának a vezetői kiválasztásban.

Valaki más 2008.03.23. 11:13:18

Szerintem azt már megbeszéltük, hogyha a vezérigazgató vasutas, az régen rossz...

Szergej Alekszejevics Budenszkij 2008.03.24. 20:13:59

Szokásos magyar mentalitás:
Valakit(ket) nyílvánosan kirakni a helyéről és akkor a nép boldog, mint a Mónika-showban...ha nincs szerencséje a valakinek/a csapatnak, akkor nincsenek a nagyfőnök szívében :)

A mellékvonalak fejlesztését nem lehet csak úgy varázsszóra előhívni, mivel a személyszállítás a hülye adók, törvények és a még hülyébb energiaárak miatta nem éri meg. Eszes vasutakon elsősorban a teherszállítást propagálják, mert abban van nagy nyereség. Elsősorban az kellene a mellékvonalaknak, hogy a teherszállítást vissza lehessen hódítani a vaspályára, utána lehet szó a többiről.

Csak gondoljatok bele, miért érné meg nektek jobban a pénzeteket befektetni:
Minden fejlesztése úgy, hogy kocsinként beszedsz 8 ezret, és ima, hogy állíndó igény legyen, vagy

Kocsinként a teherből legalább 10 ezer és mivel rugalmasabb a határidő, ezért kevesebb panasszal, több árut lassabban is eljuttathatsz valahová, emellett ingadozó forgalommal megy az előhússzállítás, legjobb esetben 8 ezer/kocsival?

Szerintem a válasz egyértelmű. Az önkormányzatoknak a kzükbe kell venni a gyeplőt és a kettőben együtt gondolkodni. Külön-külön nem várható a csoda.