Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

2008.03.25. 14:19 erminavet

A következő hónapokban a BKV-val fogok foglalkozni

Demszky Gábor főpolgármester interjút adott az Indexnek Nem vagyunk csalók címmel. Beszélt az SZDSZ küldöttgyűléséről, a március 15-i ünnepről, de közlekedési témákról is.

A következő időszakban a legnehezebb ügy a BKV-nál kialakult helyzet kezelése lesz, mondja Demszky. „Arra törekszem, hogy egy olyan csomagot rakjunk össze, amiben van van bizonyos teljesítménycsökkentés, de meg kell szűrni azt az előterjesztést, ami elkészült. A csomagban lennének egyéb elemek, például kismamabérlet, sms-jegy és egyéb elemek. Felmerült például a HÉV-ek leválasztása és önálló társaságként való működtetése tőkebevonással. Ezek együttesen hozhatnának megtakarítást. Nem zárnám ki teljesen azt se, hogy az állam nagyobb mértékben szálljon be a BKV működtetésébe.”

A főpolgármester kifejtette véleményét a cég vezetéséről is: „Elmondtam, nagyon elégedetlen vagyok a busztender bonyolításával az első ponttól az utolsóig, az külön fura, hogy én semmit se tudtam róla, nem részletezném, de sok dicséretet ezért nem érdemel, a másik ügy az AAM-szerződés, ami teljesen elképesztő. Mert ilyen keretszerződést őrültség kötni.”

Szóba került a 4-es metró is: Még valami, tudjuk, hogy a Hídépítő sokszor nem szokott határidőre építeni, túllépi a költségkereteket. Emlékszünk, az alsó rakpart sem akart időre elkészülni. Nyilvánosan meg kellett dorgálnom őket, hogy mégis meglegyen, és ne alakuljon ki közlekedési káosz az iskolakezdéskor. És akkor most bejelentette a Hídépítő, hogy egy évet késni akar. Szerintem egy ilyen cégre rábízni, hogy milyen technológiát válasszon, nem helyes. Ezt a felelősséget nem testálhatjuk teljesen rájuk. Figyelemmel kell lenni arra, ki mire képes, és annak megfelelően kell alakítani a jogi keretek között ezeket a döntéseket. Most ez egy igazi válságkezelés, az adott paraméterek közt.

A teljes interjú az Index politika/belföld rovatában olvasható.

7 komment

Címkék: index politika interjú tarifa városi közlekedés


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr7395906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beszólok! 2008.03.26. 07:11:45

A BKV-val fog foglalkozni? Végre egy szakember!

Az Úristen legyen irgalmas a budapestiekhez.

Szergej Alekszejevics Budenszkij 2008.03.26. 12:01:55

Nem akarom megbántani a Sötét Nagyurat, de eddig mivel foglalkozott?

Néha tényleg vannak jó beszólásai, meg megdorgálásai, de a legjobb a tojáskerülős mutatványa :)

Én személy szerint még mindig a szakemberhiányt sajnálom szinte egész Magyarországszerte. Végre a BKVnál is egy olyan ember kellene aki a szakmájához és nem a politikához ért...

Bit Rot 2008.03.26. 15:43:43

Kedves politikusok! Szálljunk már le erről az SMS-jegy témáról!

Mi lenne, ha egyáltalán lehetne jegyet és BÉRLETET! venni, automatából, papírpénzzel vagy bankkártyával?

Vargha Márton 2008.03.27. 20:45:22

Hiányoltam az interjúból az olyan kérdéseket, hogy például "Ha vannnak százmilliók az Operettszínház támogatására, akkor miért nem jut a BKV-ra?"
Sajnos igen nehéz hozzájutni a fővárosi költségvetéshez, kezelni pedig még nehezebb, de szvzs érdemes tanulmányozni, mire is jut elég -- vagy annál több is --, miközben a legfontosabb közszolgáltatások egyike, a BKV töredékét sem kapja reálértékben annak, amit a rendszerváltás idején még megkapott.

Rocko- 2008.03.29. 20:35:43

terelős interjú volt, szart se mondott. kifordul a gyomrom tőle. na meg a cím... hogy szakadt volna rá a plafon.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.03.30. 10:59:50

Gyerekek, a Fővám térrel most mi van? Megépül az állomás, de csak fele peronhosszal, mert a másik fele a Duna alatt lenne...? Ami talán nem is olyan rossz, megállásnál csak az elöl levő ajtók nyílnának ki. Nem lesz olyan iszonyatos forgalmú az az állomás.

IQutas 2008.04.28. 12:17:04

Szerintem fontosabb kérdés hogy vajon miért hallgatnak a médiában és a BKV-nál arról hogy miért nincsenek zónák Budapesten más európai nagyvároshoz hasonlóan? Szerintem logikus lenne, hogy ha a legnagyobb költségtétel a BKV-nél az üzemanyag, személy jellegű ráfordítás és az amortizáció – ami ugye a használattal arányos - akkor a díjaknak is ezt kellene követnie. Nálunk viszont nem ez van, mert ha 1 buszmegálló távolságot utazol mondjuk a belvárosban akkor ugyanannyit fizetsz mint ha felszállnál Óbudán az 1es villamosra és lemennél Lágymányosig kb 20km-et??? (vagy Újpestről Kőbányáig a metróval)

Szerintem 3 zónát kellene csinálni és mindhárom zónában x ideig (mondjuk a belvárosban 30 percet, a külső nagyobb zónákban 1 órát) egy jeggyel lehetne utazni (vagy bérlettel). Bevezetni sem lenne bonyolult, csak pl.: 3 féle színű jegyet és bérletet kellene nyomtatni és az ellenőr néni a lyuk helyett a dátumot nézné illetve a jegy színét. Ha pedig valaki a fél Budapestet át akarja utazni, akkor kérem fizessen többet, mert többet utazik! Ilyen egyszerű! Persze tudom hogy ez tuti politika, de akkor meg ki kellene mondania a BKV vezetésének hogy mi ezt akartuk, megpróbáltuk, fizessen aki utazik mert nem vagyunk szociális intézmény. Mi megpróbáltuk de, a politika beledumált. Egyébként nem új ötlet. pl.: Münchenben és a német nagy városokban ez így működik.

Apropó németek, ott valahogy az ellenőr is másképp csinálja. Ritkábban járnak – és nem azért veszik fel őket, hogy minimál bérért ácsorogjanak a metró bejáratnál smuzolva a csajokat - de falkában bárhol(!) megjelenek, automatikusan rendőrrel. Akit pedig ha elkapnak megbírságolnak, és ha nem fizet pl. nem vehet kedvezményes bérletet (mert az névre szól).

De ez még mind semmi, ugyanis egy idő után a notórius bliccelő bekerül a SCHUFA-ba ami ugye a magyar BAR (Banki adósok nyilvántartási rendszere) megfelelője kint és hitelt sem kap az illető addig amíg nem rendezi a tartozását! Ott nem is bliccelnek, pedig se nem okosabbak se nem tisztességesebbek nálunk csak hát keményebbek a szabályok és betartják, és a tömegközlekedés nem politikáról és szociális juttatásokról szól, hanem arról hogy amiről kell. Ja és a közlekedési vállalt vezetői ezt a célt akarják elérni és nem a politikus főnökeiknek nyalnak...