Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2008.06.06. 10:00 erminavet

Megszüntették a Magyar Vasúti Hivatalt

Vajon mit szólna a hazai és nemzetközi közvélemény ahhoz, ha a hivatalos közlönyben egy szép nyári napon az jelenne meg, hogy a Magyar Nemzeti Bankot beolvasztják a Pénzügyminisztériumba vagy valamelyik alá sorolt intézménybe, a jegybankelnököt pedig egyszerűen kirúgja a pénzügyminiszter, akinek persze ehhez semmilyen joga sincs?

A magyar vasút persze más tészta, mint a pénzügyi intézményrendszer, a közvélemény valahogy természetesnek veszi, hogy pazarlóan működik, minősíthetetlen szolgáltatást nyújt, és egyáltalán az egész olyan, mint ahogy egy a szocializmusból rajtunk maradt, gyakorlatilag most is monopóliumként működő széteső nagyvállalatnak lennie kell. Így hát feltehetően nem lesz túl nagy visszhangja annak, hogy a vasút piaci viszonyainak, a verseny lehetőségeinek megteremtésére létrehozott független intézményt most egy tollvonással megszüntetik, vezetőjét elküldik.

Egy eredetileg kormánytól függetlennek szánt alkotmányos intézmény egyszerű beolvasztásáról döntött a kormány. Hatéves megbízatással kinevezett vezetőjének pedig egy miniszter köt útilaput a lábára, holott - ahogy ő is nevezte ki - csak a miniszterelnök válthatná le.

A Magyar Vasúti Hivatal (MVH) elnöke, Antal Dániel persze sok borsot tört sokak, elsősorban a MÁV-csoport és MÁV-közeli intézmények (persze nálunk minden vasúti intézmény MÁV-közeli) vezetőinek orra alá, így nem csoda, hogy sok vasúti vezető a pokolba kívánta hivatalával együtt.

A konfliktusok természetesek, hiszen az MVH dolga éppen az volt, hogy a gyakorlatban kikényszerítse a vasút piacosítását, magyarán a versenyt. Hogy abból a modellből, hogy van a MÁV, amely azt csinál, amit akar, és ehhez annyi pénzt kér az adófizetőktől, amennyit nem szégyell, elmozduljunk afelé, hogy van a sín, amely mindannyiunk közös infrastruktúrája, és ezen a lehetőségek szerint szabadon szállíthat utast és árut bármely vasúttársaság, hogy a verseny kényszerítse ki a jobb szolgáltatást és az alacsonyabb költségeket.

A liberalizáció persze meglehetősen döcögve haladt eddig is, sokszor a törvényalkotás is csak az EU noszogatására lépett. Aligha tévedünk azonban, ha megelőlegezzük, az MVH megszüntetésével a folyamat tovább fog lassulni, így a szomszédos országok vasútjaihoz képest is tovább fog nőni az elmaradás.

Nem törődött túl sokat se a törvényekkel, se a logikával az újrafazonírozott infrastrukturális tárca új vezetője. A korábban a botrányos biciklitenderről elhíresült Magyar Postát vezető Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter javaslatára megszületett döntés ugyanis vélhetően törvénytelen. Az csak a legnyilvánvalóbb gikszer, hogy az MVH elnökét csak a miniszterelnök menthetné föl, a kormányrendelet szerint viszont a miniszter vonta vissza a megbízását.

De a kormány úgy döntött, hogy a hivatalt a Nemzeti Közlekedési Hatóságba olvasztja. Ezzel azonban az árszabályozás törvényileg előírt függetlensége sérülne, ráadásul a lépés alkotmányossági aggályokat is fölvet.

Volt már rá ugyanis példa, hogy egy hasonló független piacfelügyeleti szerv vezetőjének kinevezését - szervezeti átszervezésre hivatkozva - megszüntették: a Magyar Energia Hivatal elnökét, Kaderják Pétert hasonló technikával, a hivatalra vonatkozó törvényi szabályozás megváltoztatásával, majd pozíciójának megszüntetésével váltottak le. A 5/2007. (II. 27.) AB határozat ezt a törvénymódosítást alkotmányellenesnek találta.

A tisztán szocialista Gyurcsány-kormány azonban - úgy látszik - a piaci működés logikáját sem érti, vagy nem akarja érteni. Ha már mindenáron meg akarták szüntetni az MVH-t, akkor is találhattak volna jobb intézményt a beolvasztására. Egy szocializmusban szocializálódott pártbürokrata fejében bizonyára logikusnak tűnik, hogy a vasúttal foglalkozó szerv a közlekedési hatósághoz kerül, csakhogy nem valamiféle ágazati irányítóról van szó, hanem versenyhatóságról.

Az MVH azon független intézmények sorába illeszkedik, illeszkedett, amelyek természetes monopolhelyzetű (ráadásul többnyire vonalas monopóliumokkal jellemezhető) piacok versenyfelügyeletét látják el. Ahogy gáz- vagy áramvezetékből, telefon- vagy tévékábelből is egy (esetleg kettő) jut el egy-egy háztartásba (és korlátozott számú frekvencia áll rendelkezésre mobiltelefonhoz), úgy általában sínből se érdemes a konkurens vállalkozóknak többet kiépíteniük. Hogy ezen természetes monopóliumokon mégis kialakulhasson a verseny, ahhoz nagyon hasonló lépésekre, hasonló szaktudásra van szükség, a már liberalizált piac tisztességes működésének ellenőrzése is azonos logikájú. (Például hasonló probléma volt rákényszeríteni az akkori Matávot drótjai, központjai megosztására, mint most a MÁV-csoportot sínjei, pályaudvarai átengedésére.)

Logikus tehát az lett volna, ha a Nemzeti Hírközlési Hatósággal illetve a Magyar Energia Hivatallal vonják össze az MVH-t. Mármint ha a kormány döntését valamilyen piacgazdasági logika diktálta volna.

Megkérdeztük Antal Dánielt is, ő csak annyit kívánt mondani, hogy az alkotmányosság és a racionalitás szempontjából is érthetetlen tartja a döntést.

99 komment

Címkék: politika r karrier vasút mvh antal dani


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr40506428

kis59 2008.06.06. 10:56:18

Ez megdöbbentő. Ki kérhet hivatalból törvényi kontrollt?

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.06. 10:56:25

A szerv megszüntetése érdekes kérdés, nagyon sok pro és kontra érv hangozhat el. Az azonban a közigazgatás hasznává válik, ha egy - bár zseniális - de teljességgel összeférhetetlen és kibírhatatlan ember távozik egy ilyen fontos pozícióból.

Rwindx 2008.06.06. 10:56:56

Nem kükönösebben csípem Antal Dánielt, de ez nem is róla szól, hanem a Demokráciáról. Legalábbis az annak hazudott valamiről, amiben élünk, és arról hogy a tetvek az elmúlt 60 évben semmit sem tanultak és semmit sem felejtettek.

Péter 2008.06.06. 10:59:05

Ennyi csúsztatást egy cikkben, azért az nem semmi.

1. A Magyar Vasúti Hivatal nem "független" és pláne nem "alkotmányos intézmény". Alkotmányos intézmények azok, amelyek szerepelnek az Alkotmányban. A Vasúti Hivatal nem szerepel.
Független intézmények azok, amelyeknek miniszter nem adhat utasítást (alkotmányos szervek, autonóm államigazgatási szervek és kormányhivatalok). A Vasúti Hivatal nem ilyen. Egy nyamvadt kormányrendelet hozta létre központi hivatalként, és a miniszter utasíthatja az elnökét. A Vasúti Hivatal nem független szerv, a hatályos jogszabályok szerint nincs olyan jogállása mint az Energia Hivatalnak vagy a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak.

2. A miniszterelnök számára a felmentés jogát kormányrendelet biztosította. Ezt a hatáskört egy újabb kormányrendelet az irányító miniszterre ruházta. A későbbi kormányrendeet alkotmányosan módosíthatja a korábbi kormányrendeletet. Ennyi.

3. Az 5/2007. (II. 27.) AB határozat egy szervezet átszervezése esetén alkotmányosnak mondta a határozott idejű vezetői kinevezés jogszabályi visszavonását. Kaderják esetében az Energia Hivatalt nem szervezték át. Most a Vasúti Hivatalt igen.

Lehet egyet nem érteni szakpolitikai alapon a Vasúti Hivatal megszüntetésével, de ennek alkotmányossági mázt adni egyszerűen nevetséges.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.06.06. 11:00:49

gratulálok, megszűnt az egyetlen viszonlag normális felügyeleti szerv...

Pomme-Pomme · http://pommepomme.blog.hu 2008.06.06. 11:02:44

balafánt! Itt most nem a vezetőről, hanem a hivatal megszüntetéséről van szó...

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.06.06. 11:03:55

Mennyi előnyt hozott az MVH működése? Mennyi kidobott pénzt jelentett a MÁV-on keresztül az adófizetőknek?
Mekkora személyzet van? Hány vezető? Hány gépkocsi?

Csodálkozom, hogy az autópályánál pl. meg tudták oldani, hogy nincsenek felügyeleti díjak a koncessziós társaságoknak, mert azt úgyis a koncessziós szerződésen keresztül az állam fizetné meg...

Nem érzem a döntés hátrányait; bár nem lennék az eddig langyos vízben lubickoló bölcs vezetők helyében :)

Egy huszonéves kis pöcs ugráltatott hatalmas szervezeteket 0 empátia és kompetencia nélkül...

Német Péter 2008.06.06. 11:08:00

Ez a posztkommunista kormány a dilettáns, pénzéhes, derék MOL-os elvtársait ülteti be a MÁV vezérkarába, akiknek egyetlen céljuk, hogy minél jobban megtömjék hatalmas zsebüket közpénzekből. Közben teljesen tönkreteszik, kirabolják a MÁV-ot! Se szakértelmük, se szaktudásuk, se kötődésük nincs a MÁV-hoz. Akik ezeknek a rablólovagoknak útjába áll, azt elsöprik, mint ahogy ezt a jelen példa is bizonyítja!!! Minél később távozik ez a rabló kormány, annál nagyobb a baj...

Vizsla 2008.06.06. 11:23:33

Mire kapják a MÁV kommunista vzetői a milliós havi fizetésüket, akik azon kívül, hogy kirabolják és tönkreteszik a magyar vasutat semmit nem csinálnak. Megszűntetik a szárnyvonalakat, a járműbeszerzések területén manipulálnak (feltehetően a csúszópénzek milliárdjai vándorolnak a saját és pártjaik zsebébe az előnytelen szerződések miatt!!!). A közbeszerzési kiírások nem egyebek bohózatnál!!! Keményen el kell számoltatni ezeket a rablóvezéreket a kormányváltás után!!!!

Present Age 2008.06.06. 11:32:40

Csatlakoznék Péterhez.
Tele van téves információkkal a cikk.
A Magyar Vasúti Hivatal nem Kormányhivatal, pláne nem alkotmányos intézmény,így a közlekedésért felelős miniszter IRÁNYÍTotta (elég erős jogosítvány az irányítás, és közel sem szinonim a függetlenséggel). Az MVH-t egy Kormányrendelet hozta létre (ha nem hiszed járj utána: 275/2006, nagyon rövid). Az MVH elnökét a miniszter nevezte ki, akkor ki is menti fel? Na látjátok.
A vasúti hivatal nemes feladatai nem vesznek el, továbbra is azok megvalósításáért fognak dolgozni- csupán egy másik hatóság keretein belül.
A tisztánlátás kedvéért.

muskotály küvé 2008.06.06. 11:35:04

mechba,
nem lehet, hogy nem a "kis pöcs" hivatala, hanem a "hatalmas szervezetek" kerülnek sokba az adófizetőknek?
Amúgy meg a szokásos őskövületjómunkásember hozzáállás, mikor kora miatt előítélnek valakit. Ha a sok öreg olyan jól tudja a dörgést, miért csak árban követi a máv a ny-európai vasutakat?

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.06.06. 11:40:36

Gondoljátok, hogy ha sokszor írtok le egy hazugságot (ráadásul névtelenül, szánalmas), akkor igaz lesz.

Az elnököt a miniszterelnök nevezte ki. Ez tény, nézzetek utána.

Másrészt én azt írtam, "egy eredetileg a kormánytól függetlennek szánt ". Olvasni tudni kell. Az igaz, hogy már a születésekor visszaminősítették a hivatalt.

ti

veny 2008.06.06. 11:45:34

Nekem úgy de úgy fog hiányozni még egy tök felesleges hivatal a másik 40 mellől, hogy azt el nem tudom mondani.... :-P

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.06. 11:47:39

A tény az tény, a Hivatal gazdálkodása pazarló, humánerőforrás politikája kiszámíthatatlan és beteg, a Hivatalt pedig jórészt maga az Elnök találta ki, működtette. Szinte minden vezető és más szemében egy volt a Hivatallal. Ennek megfelelően nem is lehet függetleníteni megszűnését sem az Elnöktől.

Az is érdekes, hogy mindez röviddel a koalíciós szakítás után következik be...

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.06. 11:50:02

Muskotály küvé: nézd át a költségvetési törvényt, s le fogsz hidalni, ha más hasonló szervek költségvetésével összeveted az MVH-t. Ráadásul akkor még inkább, ha megnézed a tényleges létszámokat.

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.06. 11:51:30

A jogállása a szervnek eléggé hibrid volt, ténylegesen a Me nevezte ki. Így a felmentés azért kérdéses.

veny 2008.06.06. 11:51:58

erminavet: A miniszterelnök kevés kivétellel minden jogát átruházhatja minisztereire, akár esetileg, akár örökre.

Ha jogászkodol, pláne a szeXerűség védelmében meg ilyenek, akkor tán szagolj egy kis jogot előbb.

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.06. 11:56:21

MIndemellett semmilyen okot nem látok arra, hogy konkrétan versenyhatóságnak tüntessük fel a Hivatalt. Versenyhatóság tudtommal egy van Magyarországon, ezzel volt is, van is együttműködési megállapodása az MVH-nak.

Dr. Minorka 2008.06.06. 11:56:47

1. "Például hasonló probléma volt rákényszeríteni az akkori Matávot drótjai, központjai megosztására, mint most a MÁV-csoportot sínjei, pályaudvarai átengedésére.)"
Rá lett kényszerítve? Tessék-lássék, színleg.
2. Nekem lennének kételyeim ezzel a liberális vasúti modellel szemben, de ez esetben még hangsúlyosabb egy független Vasuti Hivatal szerepe. Különösen egy olyan emberrel az élén, mint Antal Dániel, aki nagyon világosan a szakmai és emberi tisztesség elvei szerint vezette a hivatalát és nem a párthűség szempontjai szerint. Ezért is szabadultak meg tőle a tehetségtelenek és tehetetlenek.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.06.06. 11:58:39

Természetesen lehetséges, hogy volt egy átruházó rendelet, én erről nem tudtam, ha tényleg van, akkor tévedtem, ez hiba, javítani fogom. Természetesen nem volt időm az ország összes rendeletét elolvasni, mielőtt megírtam a cikket. A hivatal honlapján nem találtam ilyet, a minisztérium sajtóosztálya nem válaszolt a megkeresésemre, azóta se.

ti

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.06. 11:59:29

Emberi tisztesség? Te valószínűleg nem beszéltél senkivel, aki benn dolgozott, illetve nem dolgoztál alatta.

Fogadott Prókátor 2008.06.06. 12:01:14

Én is megdöbbenéssel olvastam ma reggel a hírt, s örülök, hogy erra a blogra itt rátaláltam.

Én magam elég jól ismerem a megszüntetett hivatalt, annak vezetőjét és tevékenységét és az egész vasútüzemet, s íme egy pár reakció:

1. Nem tudom, ki az a "mechba", s a hozzászólása alapján nem is vagyok már kiváncsi rá. Vagy egy bunkó állat (lásd a stílusa), vagy vmi tudatlan hülye (lásd a szöveg tartalma). A MVH az egyik legkisebb hivatal volt, relative alacsony költségekkel, szóval rossz duma. hogy mennyibe került nekünk. A MÁV jelen helyzetének a konzerválása sokkal többe fog kerülni. De majd "mehcba" úr megfizeti. (AD amúgy nem huszonéves, hanem 32-33 éves.)

2. "Péter" szöveg valami belső vasutas vagy MSZP-s szöveg lehet, esetleg olyan, akivel AD korábban összebalhézott.

Péternek a következők miatt nincs igaza:

- a vasúti törvény eredeti verziója az MVH-t az NHH-hoz, az energiahivatalhoz, illetve a PSZÁF-hez hasonló "független szabályozó hatóság"-ként konstituálta.
- az MVH az első csatát akkor vesztette el, amikor a 2006-os kormányzati szerkezetátalakításkor valamelyik hülye kitalálta, hogy csak 4 kormányhivatal lehet (ez volt az új fedőneve a korábbi "önálló országos hatáskörű közigazgatási szerv"-nek), s abba a GVH (ami végképp nem "kormányhivatal"), az NHH, az MEH és még a PSZAF fért bele, de nem merték módosítani 5-re, hogy az MVH is beleférjen. Akkor született az a kompromisszum, hogy az MVH nem lesz "kormányhivatal", de a miniszter jogosítványait visszavágják akkorára, amekkora a kormányhivatalokkal szemben van.
- az egész dolog felvet egy általánosabb, 2006 óta akut problémét, vagyis lehet-e bizonyos intézmények önállóságát biztosítani akkor, ha a rájuk vonatkozó törvényekben (pl. vasúti törvény) maga a szervezet nincs külön konstituálva, csak a funckió, s maga a szervezet kormányrendelet-alkotási hatáskörben marad. Az én válaszom nemleges. A kormánytöbbség minden feles törvényt tud egyszerűen módosítani, de ha vmi a parlament elé kerül, akkor legalább a nyilvánosság előtt magyarázatot kell adni a tervekre, amire egyébként a kormány nem lenne rákényszerítve.
- a független szabályozó hatóságoknál épp az a pláne, hogy az illetékes miniszternek ne legyenek erős jogosítványai felette, ne irányíthassa az egyik kezével, miközben a másik kezével az iparág (lásd vasút) rövidtávú érdekeivel törődik. Az NKH feladatai egész mások, mint az MVH-é. Az MVH megszüntetése EU szabályozás-megfelelési kérdéseket is felvet, különösen olyan helyzetben, amikor az EU elmarasztalja a magyar államot energia ügyekben és amikor a kormánynak vasút ügyekben is nagyon rossz a brüsszeli sajtója.
- más módszerekkel, de lényegét tekintve AD esete ugyanaz, mint Kaderják Péteré volt pár éve.

Nyilván AD sem tökéletes, de a magyar közigazgatásban mégiscsak egy világító fáklya ...

Dr. Minorka 2008.06.06. 12:03:17

és mindig akad néhány szorgos tollnok, aki szigorúan nem államigazgatási Ip-számról írva, lelkesen helyesel az éppen a szájig az trutymóba süllyedő főnökségnek.
Az emberi tisztesség az arra utalt, hogy ha a tényekről volt szó, akkor a tényeket tartotta fontosnak és nem a főnökeiteket.

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.06. 12:05:25

Látom sok a bennfentes, aki szerint olcsó volt az MVH. Keressünk akkor olyan hivatalt Magyarországon, amelyiknek talán sosem volt 20 köztisztviselője, jelenleg tudtommal nincsen 10 az MVH esetében. Keressünk egy ilyen létszámút, amelyiknek magasabb a költségvetése az MVH-hoz viszonyítva. Előrebocsátom, hogy nem lesz sok. Sőt. Tudok a 2006-os évből olyan OHT szervet, amelyik ugyanannyiból működött, mint az MVH, csak éppen 150 fővel.

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.06. 12:06:55

Az emberi tisztesség ennél azért összetettebb fogalom. VAlszeg azért nem áll ig IP-ről, mert nem is ott dolgozik:)
De legalább elérhető e-mailen. :)

Patrick 2008.06.06. 12:09:18

Mint a felső irányítói szinten dolgozó de racionálisan gondolkodó gyakorló VASUTAS, nagyon örülök egy elvi szinten fontoskodó, a gyakorlati munkafolyamatokat nem ismerő és a tényleges munkavégzést gyakran akadályozó, tipikusan HIVATALI HIVATAL megszüntetésének!

veny 2008.06.06. 12:11:18

Mi a szar köze van egy újabb ingyenélő aktagyárnak a demokráciához, azt szeretném megkérdeni halkan.

Aki szerint meg nem szüntetheti meg ugyanaz a szervezet ugyanazon eszközzel a hivatalt, mint aki/ahogy létrehozta, az még valahol Szent István táján elvesztette a fonalat...

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.06. 12:11:30

HA pedig a magas politikát nézzük, akkor csak annyit látok az ügyben, hogy az egyik fél gyengülésével a másik rácsapott a koncra. Ennyi. Tulajdonképpen tojhatnék is rá, ha nem tudnám, hogy az a több százmillió forint akár az adófizetőkhöz is visszajuthatna. De legfeljebb egy másik országban. Itt nem.

Dr. Minorka 2008.06.06. 12:13:46

Államigatásban kevésbé jártasak számára, ha le lehetne fordítani, hogy mi is az az OHT! Ja és számokat és feladatokat és intézményneveket ha lehetne hallani. Egyébiránt idáig úgy tudtam, hogy a túlköltekezés javítását a költségvetés csökkentése szokta jelenteni. Bár Szabó Pál et., aki híresen nagy spórolós, lásd a biciklitender és és a Postapalota ügye, egy bátor, XXi. századi államférfi...

Dr. Minorka 2008.06.06. 12:15:59

"Mint a felső irányítói szinten dolgozó de racionálisan gondolkodó gyakorló VASUTAS" :)) Csak kilóg az "ordító lóláb"! Még néhány száz milliárdot a rossz munka jutalmaként?

kacsa! 2008.06.06. 12:16:36

Megint győztek a komcsik. Pont ma beszéltünk arról az egyik kollégámmal, hogy a MÁV az utolsó kommunista állami vállalat az országban. És tényleg... Nem tudom megérteni, miért, kinek az érdeke az, hogy a versenyképesség, nyereségesség elérésének még az esélyét is elvetik.. rossz gazda az állam, de miért?

veny 2008.06.06. 12:17:09

Kéne még egy hivatal, ami a MVH-t ellenőrzi. Sőt, ezt a hivatalt is felügyelni kéne, célszerűen még egy hivatallal...

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.06. 12:18:11

Ne vádaskodjon, aki alapdolgokkal nincsen tisztában. Szerintem. VAgy tanuljon és nézzen utána.

Dr. Minorka 2008.06.06. 12:21:38

"kéne még egy hivatal, ami a MVH-t ellenőrzi. Sőt, ezt a hivatalt is felügyelni kéne, célszerűen még egy hivatallal..."
Demagógia helyett:
Office of Rail Regulation
www.rail-reg.gov.uk/index.php

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.06. 12:22:27

Sajnos Vény az a rossz hír, hogy Magyarországon még nem érkezett el az az idő, amikor felügyeleti szervek nélkül működik a piac. ÉN nagyon szeretném ha már így lenne, de nem. Ezért kellenek a hivatalok és hatóságok, de nem úgy, ahogy most vannak (tisztelet a kivételnek).

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.06. 12:23:57

Amúgy tudtommal AD jelenleg nincs 32 éves, s kinevezésekor nem volt 30. De ez teljesen mellékes, mert 25 évesen is lehet valaki jó vezető. Csak ez a jó vezető nem AD.

Dr. Minorka 2008.06.06. 12:24:17

"ahol eddig kétes szakvélemények dotálásán kívül még semmit sem tett. "
amelyek egy része érdekes módon nem a minisztériumi hazugságokat szolgálták, hanem azok ellen beszéltek. Lásd szárnyvonalak ügye. Bárcsak több ilyen ember lenne a magyar államigazgatásban!

veny 2008.06.06. 12:25:15

Minorka: A jogutód NKH miért nem jó neked? Mivel kevesebb az MVH-nál?

Dr. Minorka 2008.06.06. 12:28:14

"Csak ez a jó vezető nem AD."
:)))))
Elfogulatlan számokkal bizonyított elemzésed alapján biztosan igaz. Az is igaz, hogy ebben a jó vezetőkkel (kezdve a miniszterelnökkel) zsúfolt magyar közigazgatásban ez ritkaság. Viszont hasznos ember volt.

veny 2008.06.06. 12:28:54

balafánt: adott kérdésben piacszabályozni ott az NKH, a GVH, no meg közvetlenül maga az állam. Minek ide még egy állami hivatal, ugyanezeknek alárendelve, ugyanonnan fizetve, ugyanezekkel a jogokkal, stb?

Dr. Minorka 2008.06.06. 12:30:02

"Mivel kevesebb az MVH-nál?"
"The Office of Rail Regulation (ORR)... is an INDEPENDENT statutory body led by a Board."

veny 2008.06.06. 12:30:24

Minorka: Mi volt a haszna? Mondjuk konkrétan az én szemszögemből.

Timil 2008.06.06. 12:33:12

Patrick: akkor Ti, felelős, aktív vasutasok mér' a búbánatos francnyavalyáért nem tesztek valamit, hogy ez a máv nevezetű képződmény normálisan működjön? Én adófizető polgárként és naponta vonatozó, (ezért nem sikeres) emberként is szeretnék már valami Európára hasonlító szervezettséget, tisztaságot, kulturált dolgozókat látni nálatok!

veny 2008.06.06. 12:33:22

Minorka, de diszlexiások gyöngye, te... A kérdés egyáltalán nem az ORB-re vonatkozott!

Brit példa bármi jogi/szabályozási kérdésben amúgy is necces itt a kontinens közepén, de ezt tán csak nem kell részleteznem.

Piran 2008.06.06. 12:33:39

Emberi tisztesség? Könyörgöm. Ha valamit, ezt nemigen lehet kapcsolatba hozni Antal Dániellel. Sokkal inkább jutnak eszembe olyan fogalmak, mint: Diktatúra, Egoizmus, Öncélúság, Bizalmatlanság.
Érdemes megnézni a fluktuációt az MVH megalakulása óta: a cirka 20 fős személyzettel működő hivatalnál ez idő alatt (2,5 év) ennek többszöröse fordult meg, ebben bőven akadnak felsővezetők is.
Na ők azok, akik nem azért távoztak a szervezetből, mert kompromisszumképtelenek voltak, esetleg szakmailag alkalmatlanok feladataik teljesítésére...

Magával a szervezet létrejöttével, szükségességével egyetértek, de azzal, hogy egy őrült, paranoid vezesse legkevésbé sem, azt pedig végképp nem értem, kormányzati oldalon hogy tölthetnek be pszichésen labilis egyének bármilyen pozíciót.

Dr. Minorka 2008.06.06. 12:34:26

"Mi volt a haszna? Mondjuk konkrétan az én szemszögemből. "
Majd, ha megírod a szemszögödet: Az én szemszögömből pl. abban, hogy az mszpés polgármesterek Antal Dániel anyagával a kezükben tudtak harcolni a vasútjukért.

Dr. Minorka 2008.06.06. 12:38:39

" veny 2008.06.06. 12:33:22
Minorka, de diszlexiások gyöngye, te... A kérdés egyáltalán nem az ORB-re vonatkozott! " Tényleg? Csak van annyi eszed, reméltem, észrevedd hogy a függetlenségre utaltam. Tévedtem.
At egyébként nekem új, hogy azúnió nem a szbaályozó szervek függtelenségét prferálja...

"Ha valamit, ezt nemigen lehet kapcsolatba hozni Antal Dániellel." Miért ki a te (fölsőbb) kapcsolatod? szabó et? MÁV?

Dr. Minorka 2008.06.06. 12:40:41

"De úgy látom nem sok közöd van a közigazgatáshoz."
Neked annál inkább, nem is kell megmondanod, hogy melyik részén!:)

Brian 2008.06.06. 12:44:13

A MVH megszüntetését elképesztően elhibázott lépésnek gondolom, mert intézményt rombolni sokkal könnyebb, mint építeni. Ezzel annak az esélyét is feladjuk, hogy 2010-től valaki (akárki) rendbeteszi a MÁV-ot, ezt a korrupt és végtelenül pazarló, a politikát behálózó állami vállalatbirodalmat: mire létrehoz megint a kormány egy szabályzóhatóságot, az is kifut az időből.

A lépés azt is jelzi, a Szabó-Puch minisztérium azt csinál, amit nem szégyell.

ravaszazagy 2008.06.06. 12:48:51

Dr. Minorka,

"At egyébként nekem új, hogy azúnió nem a szbaályozó szervek függtelenségét prferálja..."

Hadd világosítsalak fel, hogy a Vasúti Hivatal nem szabályozó szerv, másrészt az unió a szubszidiaritás elvéből következően nem szól bele abba, hogy a tagállam milyen szervezeti megoldást választ a közösségi jog végrehajtásában.

Javasolnék egy uniós továbbképzést.

Dr. Minorka 2008.06.06. 12:55:53

kísérőlevél
Várom a konkrét kifogásokat, mennyi volt az összeg, stb.!

"Hadd világosítsalak fel, hogy a Vasúti Hivatal nem szabályozó szerv,"
Öröm egy okos emberrel találkozni, aki maga is látja, hogy mi a probléma, ennek megfelelően ítéli el, hogy most a megoldástól még távolabb kerültünk.
"unió a szubszidiaritás elvéből következően nem szól bele abba, hogy a tagállam milyen szervezeti megoldást választ a közösségi jog végrehajtásában." addig, amíg a szervezeti megoldás nem áll útjában a közösségi jog végrehajtásának.
"Javasolnék egy uniós továbbképzést." De az ne az legyen, amit te elvégeztél:)

Dr. Minorka 2008.06.06. 13:01:58

Kísérőlevélnek:
"A Regulatory Body is to be established/set up in every Member State."
ec.europa.eu/transport/rail/rb/rb_intro_en.htm

Dr. Minorka 2008.06.06. 13:03:01

Bocsánat ravaszazagynak címeztem.

ravaszazagy 2008.06.06. 13:17:35

Minorka,

The Regulatory Body is a body independent from any infrastructure manager, charging body, allocation body or applicant. It is independent in its organisation, legal structure, funding and in its decision making. Decisions taken by the Regulatory Body shall be subject to judicial review.

Az NKH nem független szerinted?

Különben is ha kisebb államot akarunk kevesebb - főleg kevesebb dilettáns - vezetővel, akkor épp ideje integrálni ezeket a szatelit hivatalokat!

Antal Dániel · http://vasutihivatal.gov.hu/ 2008.06.06. 13:24:51

Kedves Mindenki,

Látom, hogy sok olyan ember írogat itt, aki közelről találkozhatott a Hivatallal, vagy annak az ellenőrzéseivel. Magyarország szinte egyetlen olyan közhivataláról van szó, amely minden munkáját, több száz határozatát, elemzéseit egytől-egyik nyilvánosságra hozta és vitathatóvá tette, sőt, a bíróságon folyó pereink anyagát is, szóval a honlapunkon mindenki talál érveket.

Nem hiszem, hogy egy közszereplőnek bele kell szólnia a róla folyó vitába, vagy abba, ha emberek névtelenül gyalázzák. A kollégáim esetében azonban ezt ki kell kérjem. A Magyar Vasúti Hivatal 20 köztisztviselővel és kb. 10 szerződéses munkatárssal látta el ugyanazt a feladatot, amit az Európai Unió hasonló szervei vagy a Magyar Energia Hivatal 90-120 fővel, és mintegy hatod-nyolcad akkora büdzsével. A munkatársaim emberfeletti munkát végeztek, és azoknál a vasúti vezetőknél és szakembereknél, akiket ellenőriztek 4-10-szer kevesebb fizetéséért, mégsem lehetett őket korrumpálni. (És eddig egyetlen számszerű tévedést sem sikerült a bíróságon rájuk bizonyítani, noha mindent megtettek azok, akiket ellenőriztek).

Üdvözlettel: Antal Dániel

Ermikorot 2008.06.06. 13:24:58

Úgyis ki fogják moderálni, de azért ide írom az alábbi fontos tényeket:

1. A Vasúti Hivatal eleve feleslegesen jött létre. A Vasúttársaságok működési engedélyét azelőtt a Közlekedésfelügyelet adta ki, gondolom most újra így lesz. A Versenyfelügyeletre pedig ott van a Versenyhivatal.

2. A Vasúti Törvény Vasúti Hivatalt létrehozó módosítását gyakorlatilag Antal Dániel szövegezte. Ezzel megteremtette magának a 6 évre bebtonozott, államtitkári fizetéssel honorált pozíciót.

3. A Vasúti Hivatal által hozott határozatok többsége szakmailag finoman szólva kifogásolható. És akkor nagyon finoman fogalmaztam.

A határozatok többsége a MÁV, illetve VPE megbírságolásában merült ki. Ez annyi "haszonnal" járt, hogy ennyivel nagyobb lett a MÁV vesztesége. A MÁV tényleges működésére gyakorlatilag nem volt befolyásuk a határozatoknak.

4. Hivatal munkatársai sokat panaszkodtak Antal Dániel nehéz természetére.

5. Tevan Imrét (a blog gazdáját és a cikk szerzőjét) a mai napig tartó barátság köti Antal Dánielhez (újságíró kollégák voltak a Magyar Narancs/MANCS lapnál).

Ennek fényében a cikk emberileg érthető. Ha nem fogja ezt a kommentet kitörölni, akkor még erkölcsileg sem tudom elítélni.

El kell ismernem, hogy úttörö munkát végez a vasút körüli problémák újságírói feltárása területén.

Valaki más 2008.06.06. 13:25:08

komolyan ilyeneken vitatkoztok, amikor bokáig gázolunk a szemétben a vonatok és hozzáragadunk, amihez csak hozzáérünk? Ugyan már... Az egész banda mehetne takarítani is. De az a baj, hogy ezek még erre sem képesek. És itt nem a hivatalról van csak szó, hanem bárkiről, akinek köze van a vasúthoz.

quador 2008.06.06. 13:25:35

Es azt nem lehetne, hogy akkor mar egy fust alatt az egesz MAV ugy ahogy van megszunjon?

Ennel barki csak jobbat es olcsobbat csinal. Akar keletre, akar nyugatra utaztam, MAV mindenhol negativ csucs lenne ar/teljesitmeny aranyban. Talan csak az olaszok tudnak esetleg megkozeliteni.

De tenyleg, miert nem lehet megszuntetni az egeszet, es elzavarni az inkompetens draga bandat a fenebe, es hagyni az OBB-t, DB-t, SBB-t vagy barmilyen normalis ceget mukodni a helyen?

veny 2008.06.06. 13:27:49

Az érdekelne, Minorka elvtársnak kije mit nem, csinált mennyiért a megszűnő sóhivatalban.

Mosteztígyhogy? 2008.06.06. 13:31:40

"Természetesen nem volt időm az ország összes rendeletét elolvasni, mielőtt megírtam a cikket."
Kedves Imre!
Rendszeresen olvasom blogodat. De télleg nem kellene utánajárni a dolgoknak rendesen, mielőtt megírsz egy cikket? Vagy a tisztességes, pontos, nem hangulatkeltő tájékoztatás ma már nem szempont egy újságírónál?
Üdv.

veny 2008.06.06. 13:37:32

Amúgy marhára bírom azt a szemléletnek kinéző izét, miszerint ha valami fontos, akkor csináljunk neki külön hivatalt sokat, és attól majd jó lesz.
Hát van, akinek jó lesz, szó se róla...

Futter für die Schweine 2008.06.06. 13:49:01

Hagyjuk most a politikai felhangokat, mert az undorító emberi tulajdonságok függetlenek attól, hogy ki melyik párt kegyence, vagy melyikre szavaz. Tegyük még hozzá azt is, hogy az életkor nem érdem, hanem állapot. Ettől függetlenül viszont a valamelyik fentebbi hozzászóló által emlegetett szakmai hozzáértést igencsak kétségbe tudnám vonni. A jobbító szándék nem egyenlő a bürokratikus kötözködéssel, pláne ha ez még jól szembe is megy azokkal az európai tendenciákkal, amelyek szellemében a MVH-t is létrehozták.

Tudom, hogy hogy uniós kötelezettség annak a feladatnak eleget tenni, amelyre a hivatalt létrehozták. Tudom, hogy a mai magyar vasútnak másfajta külső és belső széljárásokra van szüksége ahhoz, hogy jó irányba változzon. De egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy pont azt a módszert igényli, mint amivel az MVH eddig dolgozott, még ha vannak is dolgok, amelyekben nekik is igazuk van.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.06.06. 14:18:40

Ermikorot!

Sohase dolgoztam a Magyar Narancsnál, ez egyszerűen nem igaz, tévedés vagy hazugság. (Összesen 3 újságnál dolgoztam életemben, az egyiknél kétszer, könnyű ellenőrizni.

AD nem a barátom, összesen az életben 4-5-ször találkoztam vele, mindannyiszor munkaügyben. (Én újságíró, ő hivatalvezető.)

Ezek tények. Ha mást állítasz, kérlek bizonyítsd, különben nem vagy úriember!

ti

gondolkodok 2008.06.06. 14:22:21

Nos egy hivatallal több vagy kevesebb ebben az országban már lassan midegy. Ha a szaktárca úgy ítélte meg hát nincs mit tenni, sajnos nekem már az is jelzésértékű volt amikor felszámolták az "önálló" közlekedési minisztériumot. Az hogy egy adott terület milyen fontossággal szerepel az adott kormány politikájában, mutatja a felépítése, írányitási és felügyeleti szervei. Ha valamit szeretnék lezülleszteni elpusztítani, lehetőleg csak 126. helyen foglalkozom vele esetleg egy mega hivatal x. főosztályán. (had érezzék a dolog súlyát) A MÁV viszont jelenleg még szent tehén hiszen ha még van két év hátra milliárdokat lehet kivenni belölle... az nem tűnt fel senkinek, hogy a cég egyre alacsonyabb szinvonalon szolgáltat és a 2002-s évi vesztesége közel meg 10 szereződött cc 200 milliárd mínusz. A cégvezetés viszont tele van a madárfiókákkal akik miliókat vesznek fel havonta + éves fizetésüket jutalomból év végén ja és egy kis FB tagság stb. ez senkinek nem áll édekében legalábbis most, hogy megválltozzon.

Dr. Minorka 2008.06.06. 14:23:41

Vény!
NFÜ, MEH, MSZP, magáncégek
--------------------
"Ezek tények. Ha mást állítasz, kérlek bizonyítsd, különben nem vagy úriember!"
Te drága naív lélek!

Dr. Minorka 2008.06.06. 14:25:27

"ez senkinek nem áll édekében legalábbis most, hogy megválltozzon."
Max. 1.5 évük van a lapátig, meg a kiszolgálóiknak is.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.06.06. 14:25:57

Mostezígyhogy!

Hát igen, ez van, az újságírószakma ilyen. Így is majdnem elkéstem a cikkel, tudod a mi szakmánkban számít, hogy ki írja meg először. Így sajnos vannak hibák. Minden újságnál, csak van, aki el is ismeri.

ti

pre-zli · http://pre-zli.blogspot.com/ 2008.06.06. 14:32:00

Szemben az Energia Hivatallal vagy az NKTH-val, melyenek a kormánytól való függetlensége európai előírás, a vasút piaci szepeplőktől független felügyeleti szervének működését az EU tagállamok szabadon szervezik. Az Európai Gazdasági Térség tagországaiban formailag független vasúti hivatalból tizenötöt számlálok (Bulgária, Csehország, Németország, Spanyolország, Litvánia, Hollandia, Ausztria, Lengyelország, Portugália, Szlovákia, Finnország, Svédország, Egyesült Királyság, Norvégia és Svájc), míg kilenc országban egyenesen minisztériumi, tehát kormányszerv az illetékes (Dánia, Észtország, Görögország, Franciaország, Olaszország, Lettország, Luxemburg, Románia, Szlovénia). Mindössze egy, és mostantól Magyarországgal együtt két országban van valami hibrid szervezet: Belgiumban, amely ország a mienkénél is nagyságrendekkel irracionálisabb bürokráciájáról hírhedt, a vasúti felügyeletet a brüsszeli repülőtér felügyeleti szerve látja el... Sajnálatos, hogy a többséget tömörítő, a jelenlegi folyamatoknak legmegfelelőbb formát választó csoportból épp a lehető leghülyébb csoportba lépünk át (illetve alakítunk csoportot abból, ami azelőtt csak egy darab udvari bolond volt), és aligha lehet kétségünk afelől, hogy ez nem fogja számottevően előremozdítani a magyar vasút helyzetét, de ugyanakkor nehéz megdönthetetlen jogszabályi kifogást találni a döntés ellen. Alkotmányosan aggályos? Talán. De alkotmányellenes? Aligha.

muskotály küvé 2008.06.06. 14:44:28

Így kívülről nézve a vitát, nehéz eldönteni, hogy a kriptokáderek (akikhez Szabó Pál is kétségkívül tartozik) érdekeit sértő forradalmár lebunkózásáról, vagy a szadeszes megfellebezhetetlen, önelégült okostojás feletti győzelemről van szó. Tartok tőle, hogy a dolog nem fekete-fehér. Nagyságrendekkel nehezebb dolog egy jó rendszert felépíteni és üzemeltetni, mint egy (nagyon) rossz rendszer hibáit észrevenni, nem mindenkinek sikerül. Viszont valószínű, hogy ha lopóskáder barátainknak csak a személlyel, és nem az érdekeik sérthetőségével lett volna problémájuk, akkor csak a személyt és nem az egész hivatalt takarították volna el az útból. A máv költségei mellett a hivatal költségeire való hivatkozást szinte arcátlanságnak érzem, annak dupláját bármikor helyből meg lehetne takarítani pár perc gondolkodással (és persze némi érdeksérelemmel).
Magam részéről jobb híján bizakodom Pali bácsiban, mint egy új futball szövetségi kapitányban, és ha egy éven belül szarmentessé és használhatóvá válik a gödöllői állomás wc-je, a Keletiben a nemzetközi pénztáros néni megtanul angolul, akkor azt mondom, nem is jártunk rosszul.

Mosteztígyhogy? 2008.06.06. 14:46:46

Ok, tévedhetsz, ha elismered, az becsülendő.
De ha valakit tudatlanságból (mert nem tudtál/akartál utánanézni) törvényszegéssel vádolsz nagy nyilvánosság előtt, az szerintem egy kicsit súlyosabb kategória.
Hogy milyen az újságíró munkája, azt nem tudom. Az olvasó viszont hamar lapátra tesz, ha ez gyakran előfordul. Üdv.
Ui: Semmi közöm sem az MVH, sem a GKM dolgaihoz. Csak nem akarom, hogy elkurvuljon a blog.
Egy rendszeres olvasód.

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.06.06. 14:55:14

szólásszabadság vazze...

Jókai András 2008.06.06. 14:57:12

Kedves Antal Dániel!

Szóval a nyíltság jegyében:
- mennyi autója volt a hivatalnak?
- hány alkalmazottja?
- hány vezetője?

Köszönöm,
Jókai András

kisérőlevél 2008.06.06. 15:10:19

Miért kellett eltüntetni a hsz-eimet? Kellemetlen volt Danikának?
Hogy értelemezed a szólás szabadságot?

Ermikorot 2008.06.06. 15:17:42

Kedves erminavet!

Elnézést kérek, hogy tévesen volt munkatársadnak írtam AD-t.

Az, hogy AD a barátod vagy nem, az definíció kérdése. Az írásaidból, és az AD-vel való egyik találkozásodból (ahol én is ott voltam) nekem az volt az egyértelmű benyomásom, hogy régóta jóban vagytok.

A kultúrált vita jegyében:

ti

U.I. Köszönöm, hogy nem moderáltad ki a kommentet.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.06.06. 15:19:51

Második hozzászólónak (nem olvastam az az alatti hozzászólásokat)

Utólagos kontrollt bárki kérhet. A törvény, illetve a rendelet már megszületett, úgyhogy ragadhatod is a tollat és küldheted az aggályaidat az AB-nek.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.06.06. 15:20:12

Kisérőlevél!

Más jogokkal együtt érvényesülve. Egyébként nem feltétlenül itt kell mindenkinek szólnia, vannak szabályok.

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.06.06. 15:28:18

Ermikorot!

Ja, és szerintem AD se volt a Magyar Narancs munkatársa, bár nem tudom biztosan, hiszen nem a barátom. (Néhány publicisztikája biztos megjelent ott.) Kiváncsivá tettél, mert ha jól emlékszem AD-vel talán vagy egyszer találkoztam úgy, hogy mások is ott voltak. Csak nem egy tehervonat mozdonyán, illetve a BILK-ben történt? Persze lehet, hogy nem emlkszem most mindenre. Jóban lenni szvsz nem azonos azzal, hogy valakihez a "mai napig tartó barátság fűz".

ti

IS 2008.06.06. 15:28:50

@erminavet 2008.06.06. 11:40:36
"Gondoljátok, hogy ha sokszor írtok le egy hazugságot (ráadásul névtelenül, szánalmas), akkor igaz lesz."

érdekes, nekem is ez jutott eszembe, csak a 'botrányos' biciklitender miatt. a megjelent botrányról feketén-fehéren kiderült, hogy annyi köze van a valósághoz, mint a leningrádi rádió híreinek ('Moszkvában Mercedeseket osztogatnak'), de immáron a falu szája szerint ezt örökké oda kell mondani Szabó Pál neve mellé eposzi jelzőként. milyen relatív a világ...

nyuszika 2008.06.06. 15:43:13

Nagyon sokan foglalkoznak a hivatal, máv stb autóival létszámával, mért sajnáljátok töllük a szerény 2-3000 köbcentis luxus autókat söfőröket, aszisztenciát ez nekik jár hiszen ti adttátok nekik TI akik megbíztátok ezt a kormányt, megszavaztátok neki a bizalmat és Ők csak ezzel élnek (vissza) csak sajnos ez eléggé közhelyes, de ha megválasztották őket (én sem) akkor sajnos tűrni kell. Naivan én is azt hittem néha ezek talán tudnak valamit, sajnos a régi jó elvt mindig vissza tér, bár felkapja magára a madaras szerkót is lazán sőt bármit ha önös érdeke úgy kívánja. A F-ben nem nagyon bizom egyetlen reményem már csak bennük van előbb utóbb saját magukat is sikeresen leépítik ha a konzervatívok ezt meg nem akadályozzák (megszokásból :-)). Visszatérve a hivatalhoz én őszintén sajnálom egy szines kis gyöngyszem volt ebben a pocsojában egy "zűrös" szélmalom harcossal az élén, azt mit is akart pontosan máig sem értem csak selytéseim vannak rolla talán az Angol vasutak lehettet a példaképe, de attól mi még igen messze állunk, nem technikalag inkább a MÁVos fejekben. Senki nem gondolhatja komolyan, hogy 1-2 évnyi ténykedéssel (van aki csak pár hónapos) bármelyik vezetés meg tud oldani bármit.(a leg szebb a jelenlegi start vezér, kirugta a miniszter az fb ből nem baj jó lesz elnök vezérigazgatónak, SIRALMAS) Szivesen venném ha valaki megszámolná pontosan a mávos vezetőket mondjuk 2002 óta. Volt szerencsém látni a MÁV és annak csóró leányának a "stratégiáját" ha én ilyesmit csak szóban vázolok a menedzsmentnek már akkor úgy kirúgnak, hogy még lábam se éri a földet. A mávos pista jót mosolyog rajta a bajusza alatt és elkönyveli, hogy ezek a jómadarak nem akarnak megkomolyodni, bár lehet még a szemöldökét is összehúzza. Gyorsan elrakja a fiókba és hálát ad "valakinek" , hogy a megérkezett az ehavi ajándék fizu is, már nem sokk kell és lehet a mi pistánk is mehet befektetni valami biztosítóba, bár ezt a m dokink is megszívta na mindegy majd csak kitalál a feri gyerek valamit nekünk. Reagálva a fentebire a 1+1/2 év még nagyon sok az alatt nem csak a mávot de a földet a talpad alatt is eladják. Mondjuk baromi nagy a csend az szdsz által delegált hivatalok betöltőiről vagy ez most a paktum része, sőtt most jutott eszemeb ha már itt a hivatalt siratjuk ez egy üzenet a csillag barátainak bár nem tudom ő hova tartozik.... na jó ez már egy rémtörténet.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.06.06. 17:19:21

IS!

Ha neked minden okés a bringatenderen, akkor vagy nagyon, khm, hogy is mondjam, naiv vagy, vagy nagyon naivnak tetteted magad. Mintha maga a posta is vizsgálná, ráadásul kirúgtak egy embert (persze viszonylag alacsony rangút), ráadásul lemondták az egészet, szóval ha nem éppen mondott miniszterhez állsz nagyon közel, akkor elég érthetetlen, amit - igen, név nélkül - itt állítani próbálsz.

ti

kommentelő 2008.06.06. 17:54:48

@ Jókai András,

Kattints néhányat:
vasutihivatal.gov.hu/jobbmenusor/uvegzseb
Ott vannak a gépkocsifenntartással (nem csak azzal) kapcsolatos adatok két évre visszamenőleg.

Red Velvet 2008.06.07. 00:11:36

Ha vannak reformok, amikkel a szélesebb közvélemény is többnyire egyetértett, azok a fogyasztóvédelmi tipusú intézkedések. Létrehoztak egy hivatalt, amely az utasok és az adófizetők érdekeit képviselte a MÁV (inklúdid menedzsment & szakszervezetek) érdekei helyett. És persze ha kellett, beszólt a kormánynak is. Ez nyilván egyszerre fájt Postás Palinak és Gaskó Pistának. Kíváncsi vagyok, hogy a (szintén fontos lépésként megalakított) Egészségbiztosítási Felügyeletet mikor olvasztják be az ÁNTSZ-be.


barsonyosreform.blog.hu

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.07. 00:44:20

Én több időben beleláttam a hivatal létszámkörülményeibe, de 20 köztisztviselő egyszerre legfeljebb papíron létezett. ÖSszesen 30 embernek teljesen biztos, hogy sosem volt asztala a hivatalban: nem is volt ennyi szoba átalakítva. Kedves Dániel, ha konkrétumokat említünk, legyenek valósak.

Tudtommal most összesen nincs 10 ember odabenn...

Ráadásul nem sok olyan hivatalt láttam, ahol állandó befolyással bíró külső tanácsadók vettek fel fizetéseket 20 fős személyi állomány mellett. Ezeknek az embereknek többnyire nem volt íróasztaluk, legfeljebb leültek máséhoz... Vajon mennyit kaptak tanácsaikért? Annyit mint egy mindennap dolgozó köztisztviselő? Meglepne.

owlman 2008.06.08. 10:56:25

Kedves balafánt!

Remélem nem sértem meg a kérdéssel, de van valamilyen személyes ellentéte AD-vel?

Mert véleményének legfőbb támaszának én ezt látom, tekintve hogy érvekkel, adatokkal állításait nem sűrűn támasztotta alá.

"Ráadásul nem sok olyan hivatalt láttam, ahol állandó befolyással bíró külső tanácsadók vettek fel fizetéseket 20 fős személyi állomány mellett."

Lehet, hogy meglepően hangzik, de a jó munkát meg kell fizetni. Az állami vállalatokkal/hivatalokkal nem az a baj, hogy túl magas a fizetések, hanem hogy az emögött lévő teljesítmény értéke kétes.
Nem a tanácsadót fizetését kell manipulatív módon, számok nélkül felemlegetni, hanem érvekkel alátámasztva konkrét rossz döntéseket bemutatni.

Mert enélkül hozzászólásait csak mint AD elleni agitációt tudom értékelni.

owlman

Antal Dániel · http://vasutihivatal.gov.hu/ 2008.06.08. 16:18:55

Kedves Owlman, balafántnak súlyos személyes szakmai kudarca volt a Vasúti Hivatallal, de én nem fogom megnevezni az illetőt a nyilvánosság előtt. A Hivatalunkban kevesebb, mint negyedannyi köztisztviselő dolgozott, mint az Energia Hivatalban, de nem a mi, hanem a GKM döntése volt, hogy szerződésesekkel próbáljuk meg pótolni a hiányzó létszámot. A honlapunkon még az is elérhető, hogy a hírközlési- és energiapiaci szabályozó szervezetekhez, illetve az európai vasúti árhatóságokhoz képest hányan, mennyi pénzből gazdálkodtunk. (Szerintem minden hasonló szervezetnél olcsóbban). Azt remélem, hogy ezzel is példát mutattunk, és ezt is vitathatóvá tettük.

il bastardo 2008.06.08. 16:33:30

Ez Magyarikum, mont sok más hasonló intézkedés, ami a fejlődés gátját alkotja annak érdekében, hogy minnél zavaosabb maradjon a pöcegödör.
Ha már liberalizáció, akkor érdemesnek tartom megemlíteni, hogy a MVM körül is hasonló elvek miatt is folyamatos a sötétség.
Amit sógoréknál elkezdtek, arról nálunk hallani sem akarnak. Vagyis a villamos energia szállítását. Így halott ötlet pl.: a Hidrogént előállító benzinkút és az ehhez szükséges energiát termelő szélerőműveknek a létjogosúltsága hazánkban.
Ez Magyarország 2008.

il bastardo 2008.06.08. 16:49:45

"balafánt:
Az is érdekes, hogy mindez röviddel a koalíciós szakítás után következik be... "

Ha már politika, akkor nyílvánvalaó, csak a ködösítés nagy a koalíció háttérösszefüggései között.

Miért pont most akarja Orbán leállítani a 4-es földalatti építését, illetve felülvizsgálni a többi nagyberuházással együtt? Eddig nem fájt neki?

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.08. 21:57:06

Owlman: szerintem Te nem ismered a közigazgatást, vagy kötözködni szeretnél. Éppen ezért nem is járom körbe jobban a kérdést, mert szakmai észrevételt nem tettél, ha folytatnám, biztos sok nagyszerű lózungot tudnál bedobni.

Úgy látom AD nem tudja elviselni a kudarcot, így nekiáll személyeskedni korábbi kommentjével szemben. A kérdés nem az MeH, mert számomra nem példaértékű a tevékenységük, ráadásul sok olyan körülmény is van, melynek alapján a két Hivatal nem hasonlítható össze. A konkrét számokra azonban úgy látom nem érkezik válasz...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.06.08. 23:18:14

Balafánt!

Hát miért kell ilyen nyilvánvalóan hazudni? Néhány kommenttel fentebb megkaptad a linket az adatokhoz, nem tudsz kattintani? Szerintem ez a viselkedés méltatlan ahhoz, aki a helyettes szót viszi, úgyhogy ha lehet, ne nálam ámokfuss!

Tudod, amit csinálsz, az olyan magyarosan földhözragadt, szánalmas. Vagy ahogy egy régi dél-baranyai, tenkesi közmondás tartja: a háromdimenziós paripa érzi a hegyeket, völgyeket, de sík ló simát érez csak.

Üdv

ti

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.06.09. 09:35:38

Eddig nem gondoltam erre, de most én is igazolva látom, hogy Te érzelmi háttérrel közelíted meg a kérdést. PErsze törölheted ezt is, nyugodtan. Lehet, hogy néha elhajlott a dolog, de az egész üggyel kapcsolatosan a következőket gondolom:

-Racionális döntés a Hivatal ebben a formában való működésének megváltoztatása vagy megszüntetése. Ebben a tudatban és hitban nem ingatott meg adat.

-Másik kérdés, hogy éppen ezért döntött -e így a miniszter. Szerintem nem, vagy nem elsősorban.

-A Hivatal vezetője az MVH ikonikus figurája, vagyis a hivatal tevékenységét igenis meg lehet közelíteni rajta keresztül, ez lehet jó és rossz, gondoljon mindenki amit akar.

-Ahelyett, hogy érezné a kritikus hangot az, akinek éreznie kellene, mindig másban keresi a hibát. Pedig a történet lehetne sokkal szebb is.

Nagyon röviden ennyit az egészről, ebbe a négy pontba minden belefér, amit az MVH megszüntetéséről, vagy elnökéről gondolok.

Fogadott Prókátor 2008.06.09. 10:48:13

Az egész vitában egyébként az a legszomorúbb, amilyen érvekkel és szellemi szinvonalon fikázzák AD-t azok, akik csinálják. Ugyanis a hozzászólások alapján, kétféle hozzászóló különíthető el ebben a csoportban:

- a MÁV, illetve a GKM (most Szabó Pál művek) munkatársai és bértollnokai, s azok, akik AD-vel más okból voltak személyes konfliktusban,
- a Hofi Géza-szerű színvonalon és érveléssel vagdalkozó egyének (lásd. mekkor fizetés és mennyi autó), aki a tárgyról semmit sem tudnak. Azért ilyen új Hofi Gézáknál az egész történet többet érdemelne.

A magyar vasútüggyel, ugyanúgy mint a közigaztatással, közoktatással, egészségüggyel, energia-iparral, igazságszolgáltatással, stb. súlyos problémák vannak. Ha vki elmegy a Vasúttörténeti parkba szembesülhet azzal, hogy ez valaha nemcsak egy olyan rendes fazonú ország volt - a 3 millió "koldus", az urambátyám és az akkor is nyilván létező korrupció ellenére -, hanem azzal is, hogy volt egy rendes, az adott kor európai vagy világszinvonalának megfelelő,jól szervezett és jólműködő vasútja volt, rendes vasúti gyártókapacitásokkal. Most meg semmi, s közben a MÁV és a vasutas szakszervezetek úgy tesznek, mintha minden rendben lenne, csak nincs elég pénz. Hát ez a baj, merthogy semmi sincs rendben.

ravaszazagy 2008.06.09. 14:19:49

Kedves Fogadott Prókátor!

Szerintem pedig az a legszomorúbb, hogy a megszűnt Magyar Vasúti Hivatal exelnöke egy BLOG (!!!) hasábjain írogat és személyeskedik.

Nem inkább ez az a szellemi színvonaltalanság, amit a blog hozzászólóin számonkérsz?

Vargha Márton 2008.06.09. 20:50:58

Mintha a sok bába között elveszne a lényeg. NEM az a kérdés, hogy Antal DÁniel egy szeretreméltó úr-e, vagy egy össze-vissza despota, hanem az, hogy érvényesül-e
Magyarországon a liberális állam egyik alapelve, az, hogy mindent és mindenkit kell tudni nyilvánosan ellenőrizni!! Avagy másképpen, érvényesül-e a magyar közigazgatásban a súlyok és ellensúlyok finom egyensúlya, vagy pedig a súlyok úgy húzzák le az egészet, ahogy tudják.
Elég néhány anyagba belepillantani a még pár hétig biztosan létező MVH honlapon ahhoz, hogy lássa az ember, a Hivatal sokat tett azért, hogy a vasút ügyében végre tiszta, átlátható viszonyok jöjjenek létre. Márpedig egy olyan országban, ahol 20 vagy még több éve folyamatos a vasút mesterséges háttérbe szorítása a közúti teherszállítás és újabban a közúti személyszállítás javára, a tisztánlátásra feltétlenül szükség van. Csak egy mozzanatra emlékeztetem az urakat és hölgyeket, arra térségi vasúti kezdeményezésre, amelyről az MVH értékelései alapján az derül ki, hogy a MÁV vezetése nemcsakhogy mindent megtett a sikeresség megakadályozására, de még az értékelési adatokat is "igyekezett" úgy alakítani, hogy a prekoncepciójukat támassza alá.

Sok hozzászóló szvsz megfeledkezik arról, hogy az MVH megszüntetését nem az általa felügyeltek, ellenőrizettek, hanem a adófizetők és a közlekedő emberek szempontjából kell értékelni. Azt is mondhatjuk, hogy ha a VPE vagy a MÁV pezsgőt bont július elsején, akkor bizony a népnek nincs miért örülnie.
Szerintem is aggályos, ha a kormány megszüntet egy törvéynben nevesített Hivatalt. Jogilag jóval aggályosabb, mint az a hatalmas mulasztásos törvénysértés, amelyben a mindenkori kormány volt 11 évig, amikor elmulasztották szervezetileg szétválasztani a pályavasutat és a szolgáltatót, szabotálva az 1993. évi vasúti törvényt.
Végül köszönöm Tevan Imrének, hogy írásával lehetőséget adott nekem, hogy a hír hallatán felgyülemlett mérgemből egy kicsit kiadjak. magamból.

kisérőlevél 2008.06.10. 12:02:29

Kedves Vargha Márton! Rátapintott a lényegre. Az MVH is egy olyan, az adófizetők pénzéből fölöslgesen fenntartott intézmény volt, amelynek feladatait más szervezetek is (lásd Közlekedési Hatóság és Versenyhivatal) el tudnak látni.

1047 005-2 2008.06.11. 09:26:13

"Elég néhány anyagba belepillantani a még pár hétig biztosan létező MVH honlapon ahhoz, hogy lássa az ember, a Hivatal sokat tett azért, hogy a vasút ügyében végre tiszta, átlátható viszonyok jöjjenek létre." Ez vitathatatlan. Azonban pár példa a hivatal működéséről: Engedély nélküli infrastruktúra kezelést eltürt. Azért adott ki engedélyt,hogy ne kelljen törvényt szegnie a MÁVStartnak vagy az MVH-nak leállítani a személyszállítást. Az egyik magáncég kapott vontatási engedélyt,a MÁV utód cége meg nem.(Nem feltételhiány volt az ok.) Személyszállítási engedéllyel rendelkező cég tehervonatozik szerte az országban. (A hivatal vezetője meg sok kérdésben próbált szakmai véleményt megfogalmazni,de nem mindig sikerült.De ennek ellenére jó rá hivatkozni,mert a Hivatal embere mondta/írta!)

egyszerüember 2008.06.16. 21:48:32

Ez a történet sem az MVH-ról. vagy az Elnökről szól, hanem arról, hogy mekkora biznisz jónéhány "üzletembernek" a MÁV permanens veszteségeinek a gerjesztése, majd az államtól kapott segélymilliárdok ujrakivonása a MÁV-ból. A mi vasutunk is tudna nyereséget termelni, ha ez lenne a tulajdonos és a működtetők érdeke, de nem az. Kilométerekről látni, hogy ez mekkora pénzmosoda.
Napnál világosabb, hogy nem fogják hagyni azt, hogy ezt bármilyen hivatal is felderítse.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.06.19. 15:22:40

Kiserolevel!

Nem "Danika" moderálja ki az értelmetlen kommentjeidet, hanem én. Nemcsak gyáva féreg vagy, hanem buta is. Ha van valódi mondanivalód, akkor azt írd le, ha csak személyeskedni, beszólni akarsz, akkor legalább vállald a neveddel.

ti
süti beállítások módosítása