Egy elsőnapos busz mindig lehet érdekes. Tegnap a délutáni csúcsban a Békásmegyer felé tartó 204-es például szépen beállt az Újpesti, Bagaria utcai megállóba (ajtó nem nyílt, mert se le- se felszálló utas nem volt), a sofőr előírásszerű ruhájában elegánsan kiperdült a helyéről, mintha színpadon lenne, zengő baritonján valami ilyesmit mondott:
Kedves utasaink, szeretném még egyszer felhívni a figyelmüket ara, hogy ez egy új járat, a Megyeri hídon fogunk átmenni, aki a 104-es útvonalán kíván utazni, az most még átszállhat ebben a megállóban.
A hatást csak az rontotta el, amikor sokkal halkabban hozzátette: „Tudja valaki, hogy merre megyünk, mert akkor legyen szíves mutassa az utat!”
Erre persze mondhatnánk, hogy felháborító, és tényleg, miért nem tudnak egy fénymásolt útvonaltérképet adni a sofőrnek, vagy miért nem magyarázzák el neki, vagy jöjjön vele valaki, aki tudja, vagy mittudomén. De tulajdonképpen nincs ezzel baj, ilyen emberi módon meg lehet oldani a problémát, minden ment, mint a karikacsapás. Voltunk vagy 15-en a buszon, szóval akadt jelentkező.
(Egyébként a mostani paraméterkönyv-változás idején már másodszor esik ez meg velem, a múltkor – az akkor már hetek óta így járó - 212-esnek átnevezett 12-es budai óriáshurkos hosszabbítását próbáltam ki, én voltam az egyetlen utas, így a beugró vezér tőlem kért segítséget. A baj csak az volt, hogy egy rövid szakaszt én se ismertem még, így kínomban a VEKE-s Vitézy Dávidod hívtam föl, ő irányította a buszt a mobilomon és rajtam keresztül, bár felügyelőbizottsági tagként nem ez a feladata.)
A híd is szép, nekem tetszik, na most erről nem lehet többet írni.
Aztán lekanyarodtunk Budán Békás felé a 11-es útra, beálltunk a dugóba. A Heltai térre balra kanyarodó sávból vagy négy-öt lámpaváltásra jutottunk túl. Azért lehet, hogy az új buszjárat kedvéért érdemes lenne némileg állítani a lámpát.
Nagy-nagy fekete pontot akartam adni a BKV-nak arra, hogy az internetes menetrendbe jól láthatóan találomra adták meg a megállók perctávolságát, így az utolsó megállóköz ugyanúgy 3 perc lett a fölhajtással, híddal, lehajtással együtt, mint a korábbiak. A valóságban viszont én 21 percet mértem.
Ma reggel még így volt a honlapon, de délre kijavították (nálunk 22 perc), úgyhogy a fekete mellé egy (kisebb) piros pont is dukál.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zozi 2008.10.02. 12:53:06
Nálunk a híd átadása Székesdűlőn (BP-hez tartozik) természetes környezeti ártalom növekedéssel(zaj, légszennyezettség stb) jár ,de egyúttal a bkv-s közlekedési kapcsolatunkat is mondhatni teljesen leamortizálta, a 104-es busz menetrendje 2008.10.01-től ismét változott 09.06-a után, már az előző is ritkulást hozott, de a mostani egyszerűen elfogadhatatlan!, a járatok számát megfelezve közlekednek felváltva az új 204-es járattal(Békásmegyer), habár a közös Váci úti szakaszon maradt a járatsűrűség, a kimardó részeken( Vízművek ltp, Székesdűlő) élők számára a híd átadása negatívumot hozott a tömegközlekedésben.(gyalog az első közös megálló kb. 2-2.5 km-re található közvilágítás nélküli országúti szakasszal, ami kb 1 km) A Volánbuszos verzió nem megfelelő a fentiekben említett zsúfoltság és menetrendi problémák + további költségnövekedés miatt.
A Megyeri híd pesti oldalán(ez biztos, gondolom a túlsó parton sem) pedig nem alakítottak ki buszmegállót, ami pedig akár megoldás is lehetne a mi kis problémánkra + ideglenesen biztosíthatná a tömegközlekedési kapcsolatot az észak Pest megyei települések között./ Csak erre már nem futotta 63 Mrd-ból /
Emiatt aki megteheti, át fog ülni autóba(akár egyedül is), ezáltal tovább csökkentve a járat kihasználtságát (+ növelve a kis forgalmat stb),és már lesz is indok megszüntetni a járatot, ha ilyen lesz a bkv-s kapcsolat (204-es busz menetrend) Újpest és Békásmegyer között max a "csúcsidőkben" 2-2 óra lesz érdemes használni, habár a dugók miatt ez is kérőjeles, tehát...
Ami Újpest Városkaput érinti egyszerűen borzalmas a rázúduló busz forgalom (bkv és volán) és "P+R" parkoló? miatt, mivel nem teremtették meg a feltételeket, sem fogalomtechnika, sem utasok szempontjából. Itt is látszik, "fővárosunk" gondoskodása a peremkerületekről, csak az értékes belső részeket tehermentesíteni a forgalom (tervezett dugódíj, teherforgalom kitiltása), kosz, szenny stb alól, ezáltal a külső részeken élők életkörülményeit rontva és nem törődve velük./ Ez nem a kirakat! /
Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.10.02. 13:26:02
A járat egyébként elméletileg maga a tökély számomra: Rákospalotán lakom és Békásmegyerre járok iskolába - ergo nincs több egyes villamosozás, hévezés.
Higany 2008.10.02. 14:00:29
A 2008.10.02. 14:37:30
Meg egyszer olyan is volt egy farossal, hogy elromlott a hátramenet a váltóban, ezért a faluban a megálló után nem megfordult, hanem továbbment és a falu végén a szántáson keresztül mentünk vissza a műútra.
A buszvezető megmutatta durván,
hogyan kell farossal csapatni a murván.
IS 2008.10.02. 14:41:40
Apám! Végre egy emberi hang. A Homárnak, meg a Subbanak, meg a blogok 95%-nak ezt tanítani kellene. Megértés, emberek vagyunk.
Bummer 2008.10.02. 14:49:44
stephen 2008.10.02. 14:51:02
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.02. 14:51:26
Sajnálattal közöltem vele, hogy ugyan úgy először vagyok a vonalon, mint ő:)
Utána kerestünk egy utast, aki segített neki szerencsére.
massa 2008.10.02. 15:03:38
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.02. 15:04:31
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.02. 15:05:01
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.02. 15:21:37
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.10.02. 15:24:42
AmandaDiaz 2008.10.02. 15:25:27
És a buszmegállóban persze rosszul van feltüntetve a menetidő...
Hegyirablo 2008.10.02. 15:31:03
Köszönjük, hogy megosztottad ezt velünk.
Most sajnos mennem kell, orbán már 10 perce vár rám, aztán vacsora Gyurcsánnyal, és éjjel még egy műholdas konferencia Bushal, az időeltolódás miatt.
utazó kiskövet 2008.10.02. 15:49:21
Rocko- 2008.10.02. 16:00:08
mit kezdjek egy tolyotával?
jegeket_bérleteket 2008.10.02. 16:06:36
1982 és 85 között léteztek a BKV-nak T jelzésű "telkes" gyorsjáratai, amik csak hétvégén jártak, Törökbálintra, Nagykovácsiba, Solymárra és talán Budaörsre. Egyszer vasárnap kora délután én voltam az egyetlen utas a T2-es Moszkva téri (Vátfok utcai) végállomásán, ráadásul a vezér még életében nem járt a vonalnak a környékén sem. Természetesen a külső végállomásig kellett kalauzolnom.
Persze motoszkált bennem a kisördög, hogy hazáig kellene vitetnem magam, hogy a ház előtt tegyen ki. :-)))
(Összességében viszont ez azt jelzi, hogy a posztíró által felvetett probléma... hogy úgy mondjam... nem új keletű a BKV-nál.)
Dzsihád Joe 2008.10.02. 16:20:08
Mikrobi 2008.10.02. 16:36:37
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.02. 17:46:08
Nem hiszem, hogy az iGO-hoz máris lenne friss térkép, a turistautak.hu -s térképen viszont biztos rajta van, csak azt meg az iGO nem tudja megenni. :)
Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.10.02. 19:54:52
Débésenker 2008.10.03. 07:33:15
"A Volánbuszos verzió nem megfelelő a fentiekben említett zsúfoltság és menetrendi problémák + további költségnövekedés miatt."
A Budapesti Egyesített Bérlet minimális összeggel kerül többe és a Volánbusz járatok jelentős részét igénybe lehet venni. Most mi lenne, ha úgy lenne itt is, mint Bécsben, hogy a külső területeken csak a városban csak a Volán szolgáltat?
zozi 2008.10.03. 08:51:41
1.Ha így lenne Bp-en, akkor nem reklamálna az ember/amikor még az agglomeráció bizonyos részein is bkv járatok vannak(Budaörs,Budakeszi stb)/, de amikor egy szolgáltatást jelentősen csökkentenek, akkor felháborodik.Pl. ma reggel Székesdűlőnél a 7.00-ás 104-es busz technikai okból kimaradt, így 50 perc telt el 2 járat indulása között, ezért sokan késnek el munkából( ennek következményét senki nem kompenzálja), iskolából stb., ezért kocsiba kellett szállnunk ennek a költségét én, az egyéb következményeit/újabb autó az utakon/ a környezet viseli.A menetrendet meg lehet nézni a bkv honlapján/ a járatokat megfelezték/.
2. A Volánbuszok reggeli csúcsban meg sem állnak nálunk, mert annyira tömve vannak, ráadásul azok is nagyon "összehangoltan"/ 3 járat egymás után 20 perc semmi/ közlekednek. Akinek véletlenül a munkáltatója fizeti az éves bérletet ill. akinek éves van, az nem tud egyesítettet venni az év közepén , továbbá nem mindenhol rugalmasak a vezetők. Szerintem meg, miért fizessek többet bp-i létemre, mint más bp-i azért, hogy haza, munkába, iskolába, orvoshoz stb tudjak menni/ csak azért mert itt volt lehetőségem otthont teremteni elsősorban anyagi szempontból!/.
utazó kiskövet 2008.10.03. 13:55:14
A témához kapcsolódva: van egy tökös képviselőtök, nyomjátok az önkormányzatot, hogy rendeljenek több buszt arra a vidékre.
zozi 2008.10.03. 14:23:43
Egyetértek veled, csak azt nehéz megemészteni, hogy a tömegközlekedési kapcsolatunkat tönkreteszik! Fejlődés helyett visszafejlődés, így lehet sírni, hogy sok az autó Budapesten!
Budafoki 2008.10.03. 15:33:48
Az említett 104-es nem maradt ki, csak 15 perccel később, 7.15-re ért ki a tartalék Székesdűlőre, hogy pótolja.
Térképet keresett már valaki a neten a Megyeri hídról? Én igen. Nem találtam. (Aki talál, linkelje ide! Köszi!) Szerintem ezért nem volt a járművezetőnél sem. (Egyébként azt mondják az ismerőseim, nem nehéz odatalálni.)
vaandor 2008.10.03. 20:21:00
A jobb parti hídfő építése látszik rajta. A bal parton meg az E77-tel jelzett út kanyarjába torkollik csomóponttal. (A kanyarból a 2-es -> 0-ás felhajtóág lett).
Pest felől egyszerűen követni kell az új 2-es utat (az a főútvonal), és NEM lekanyarodni balra a régi Vácira.* Később pedig NEM jobbra tartani az M0 felé.
(*Kivéve bringával! Azzal pont, hogy onnan van feljárás!)
utazó kiskövet 2008.10.03. 21:05:38
Terapeuta 2008.10.04. 15:29:26
katka77 2009.08.30. 19:14:15