Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2008.11.03. 12:00 erminavet

8900 forintos BKV-bérlet, 290 forintos jegy 2009-ben

A Kötött pálya információ szerint a jövő év elején minden bizonnyal átlagosan 7,9 százalékkal nőnek a BKV tarifái. Úgy tudni, a cég igazgatósága által elfogadott előterjesztésben egy 10 százalékos verzió is szerepel, de csak azért, hogy a kisebb, 8 százalék alatti értéket lehessen választani.

A 7,9%-os átlag úgy jön ki, hogy a vonaljegy és a havi bérlet ára ne érje el a „lélektani” 300 illetve 9000 forintos árat. Így az egyszeri utazás 290, a bérlet 8900 forintba kerül majd. Az első 7,4%-os emelkedés az idei 270 forinthoz képest, a második 7,8%-os növekedés a mostani 8250 forinthoz képest.

A meglehetősen elavult, a szolgáltatás igénybe vételével nem arányos, utazásra nem ösztönző tarifarendszer lényegében jövőre is változatlan marad, nem kerül közelebb a megvalósuláshoz az SMS-jegy sem.

Fejlemény: Azóta kiderült, változott a javaslat, 9000 forint lesz a bérlet.

179 komment

Címkék: telefon politika jegy tarifa városi közlekedés


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr76747260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Geyza 2008.11.03. 13:00:31

Bécsben a havi bérlet 49,5 euro, azaz kb. 12000 forint. Ehhez képest Pesten lesz majd' 9000, és mit tetszenek érte kapni? Agyatlan hálózatot, romhalmaz járművekkel.

Vagy lehet, hogy egyszerűen mindenkinek az jár, amit megérdemel???
(Hányszor is tetszettek pl. újraválasztani a főpolgármesterek gyöngyét? Akkor ez jár...)

Lelina 2008.11.03. 13:00:35

8900 Ft....Egy ilyen minőségű "szolgáltatásért" ezt botrányosan soknak találom!!!!

avogadro00 2008.11.03. 13:04:07

mért nincsen kerülti bérlet, pl ha csak a belvárosi járműveket használom, akkor miért fizessek annyit, mint aki az egész városban bóklászik???

logan 2008.11.03. 13:06:51

Ha valaki napi szinten igénybe veszi a BKV-t, úgy az ár nem sok, kár viszont, hogy a bevétel nagy részét ellopják.
Valamiből meg kell finanszírozni a pártok reklám hadjáratait...

hbo 2008.11.03. 13:07:52

Es gondolom meg kevesebb ember veszi meg, ergo nem lesz nagyobb bevetel.

Borcsika 2008.11.03. 13:08:18

Ez kriminális. Hát nekik kéne fizetniük azért, hogy valaki fel mer szállni azokra a romokra, nem beszélve a soxor tgalalt koszt és bűzt. És ha szabad érdeklődnöm, milyen alapon emelik, amikor az üzemanyag ára lefelé megy, és Feriék megmondták, béremelés nuku. Szóval?

o 2008.11.03. 13:10:20

Dzsízász, felháborító 8900 Ft-ért majd két napig dolgozom, ennyi a havi gázátalányom (tudom, nem vagyok sikeres). Felháborító mit meg nem engednek... 15 perceket várok a külvárosban a buszomra, és koszos, büdös: 8900,-

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.03. 13:11:00

erminavet, azt lehet tudni, hogy végülis lesz-e egységes budapesti bérlet (=felár nélküli BEB) ?

FecCoKa 2008.11.03. 13:12:52

Egyszerűen nevetségesnek tartom ezt a fajta megoldást BKV részről. Ha mennem kell bárhova Budapesten, kizárólag legutolsó megoldásként használom a BKV-t. Mivel van autóm, nem veszem meg a bérletet. Van nálam mindig 1-2 jegy, azzal kihúzom 2-3 hónapig biztos. Igaz, hogy a metrókat nem használom. De őszintén, 540Ft-ot ki fizet ki azért, hogy Óbudáról például eljusson a Blahára? Dugóban is kevesebbet eszik az autóm... Be kellene már ismernie a díszes társaságnak ott fent, hogy kilóméter arányosan a legdrágább közlekedést meg kellene "kicsit" reformálni. Prágában be tudtak vezetni egy olyan rendszert, amiben egy jeggyel egy óráig használhat az utas bármilyen tömegközlekedési eszközt, kb egy Euró áron? Londonban 6 Fontért az egész városban használhatunk bármilyen buszt, metrót, stb egy egész napig? Nálunk meg nevetségesen drágán kell azokat a rühes trolikat megmászni? Ami néha jön, néha nem? Közröhej. Mint a legtöbb, állami vezetésű intézményben. Ha normális vezetőink lennénel, meg merném kockáztatni, hogy adjuk el a BKV 49%-át, a befolyt pénzből pedig fel lehetne készíteni a rendszert a 21.századra. De mivel sajnos gazemberekről beszélünk, Isten ments, hogy Demján, netán Kóka, esetleg Strabag kezére adni... Tisztelt BKV menedzsment! Emelgessék csak a jegyárakat 500Ft-ig, vagy tovább, senkit sem érdekel, a legtöbben úgyis hónapokig járunk egy jeggyel!!!

Slider 2008.11.03. 13:13:11

Szerintem nem agyatlan a hálózat, csak max nem mindenki ismeri az optimális útvonalat. Elismrem, hogy vannak kerületek ahol nem a legjobb a helyzet, de szerintem jól le van fedve Budapest.

Engem nem érdekelne az sem, ha 20 éves buszaink lennének, ez önmagában nem gond, az sokkal jobb lenne, ha tiszta és műszakilag megfelelő állapotban lennének természetesen ha lehet felújítva, mert felújítani mindig olcsóbb elméletileg mint újat venni.

Új gépeket csak akkor lenne érdemes venni ha a tisztelt utazóközönség vigyázna a régire is. Firkálások székek hasogatása, szemetelés, csövesek eltűrése kb mind ilyen. Nem igaz hogy összefogással nem lehetne ledobálni a csöveseket. Nincs minden buszon ellenőr, biztonsági. Vagy akkor tessék eltűrni hogy csak az első ajtón lehet felszállni és akkor nem lesz csövi.

vinczebarni 2008.11.03. 13:14:26

Zürich Európa egyik legjobb tömegközlekedésű városa, természetesen zónásított rendszerrel. Havi bérlet a belső zónára kb. 8000 HUF (vonat, busz, villamos, hajó, felvonó, alles inklusive). Ugyanez teljes Zürich knatonra kb. 37.000 HUF. Egy darab vonaljegy kb. 400 HUF. És Zürich kb. akkora, mint Zugló.

napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2008.11.03. 13:17:29

nem baj, de a moszkván már ellenőriznek :D

vinczebarni 2008.11.03. 13:17:50

FecCoKa: jó lenne azért jegy megváltása ellenében utazni. Mert milyen alapon panaszkodsz, ha nem fizetsz érte? Érted a logikát nem?

A többivel egyetértek, értelmes tarifarendszerre van szüksége Budapestnek!

Labasmaz 2008.11.03. 13:25:04

Londonan az 1-2-es zonara (tortenelmi belvaros) 92 font a havi berlet, 1-6-os zona (nagyjabol egesz London, Heathrow repterrel bezarolag) 171 font. Igaz, ez 5-6-szor annyi, mint idehaza, de nezzuk mar meg a lefedett teruletet es a lefedes merteket, minoseget is... A zonas rendszer leterol es a mindenfele egyeb konstrukciokrol (pl. Oyster feltoltokartyas utazas) ne is beszeljunk.

Satu 2008.11.03. 13:25:12

Akinek nem tetszik, az menjen autóval, kerékpárral vagy gyalog.

bonta 2008.11.03. 13:28:40

Vidéken egy 8-10 km-re egy havi felnőtt bérlet 10 000 Ft, mindez egyetlen vonalra, napi 5-6 buszra.
8900 Ft több száz vonalra egyáltalán nem sok!

Tessék vidéken is körülnézni milyen a közlekedés.

Tunguska 2008.11.03. 13:33:46

Bliccelés és bringa!

konzervman 2008.11.03. 13:34:49

Labasmaz: igen London. Követendő példa...
lehetne.
de nem az, soha nem is lesz az, ameddig pénzmosoda a BKV...

290 ft egy vonaljegy? bazzeg: az 1 font!
Legutoljára 3 napos travelcard Londonban 1-2 zónába (weekend) volt 7 font... minden vonalra!

Misi 2008.11.03. 13:36:18

:((( Krakkóban a napi jegy (Csak villamosra): KB 800 Ft (10,41 ZL) / A havi bérlet (csak a városba): KB 7500Ft (99 ZL) / Város + Vasút + távolsági busz (Krakkó+100 Km-es körzet bárhova, Akár Zakopánéba is mehetsz vonattal, mindennap!): KB 12000 Ft (159 ZL) !!!!! Mi még itt tartunk, hogy Bpest. Közig. határa!!!!! VICC! Én a 17. ker-ből járok dolgozni a 7. -be VONATTAL JÁROK! De jegyyel! Ugyanis ott tudok spórolni az oda-vissza jegynél.... Persze, ha nem jön a kaller:)

Misi 2008.11.03. 13:36:20

:((( Krakkóban a napi jegy (Csak villamosra): KB 800 Ft (10,41 ZL) / A havi bérlet (csak a városba): KB 7500Ft (99 ZL) / Város + Vasút + távolsági busz (Krakkó+100 Km-es körzet bárhova, Akár Zakopánéba is mehetsz vonattal, mindennap!): KB 12000 Ft (159 ZL) !!!!! Mi még itt tartunk, hogy Bpest. Közig. határa!!!!! VICC! Én a 17. ker-ből járok dolgozni a 7. -be VONATTAL JÁROK! De jegyyel! Ugyanis ott tudok spórolni az oda-vissza jegynél.... Persze, ha nem jön a kaller:)

birdie · http://Birdie.hu 2008.11.03. 13:37:51

miert emelnek? Valamibol fizetni kell a jegyvizsgalokat a Blahan ;P

Attila 2008.11.03. 13:38:10

Hogy lehet hasonlítani bármelyik városhoz is? Talán olyan városokat kellene nézni ahol a szinvonal és a minőség hasonlít a Budapestihez. Nagyon magas a bérlet ára, ez tény, a nyugdíjasoktól el kellene venni az ingyenességet és minimál árban meghatározni, hogy mennyit fizessenek, így talán több jutna fejlesztésre, és fenntartásra, és persze maximalizálni a vezetők fizetését.

Nancsi 2008.11.03. 13:39:27

Nekem egy gyűjtőjegy kitart kb 1 évig, mivel autóval/gyalog járok. Amikor az autó éppen szerelőnél van, akkor veszem elő a jegyet 1-2 napra. És torkig is leszek ez alatt az 1-2 nap alatt a BKVval.
Amely útvonalon járok melóba azon az autó kb. ugyanolyan gyors mint a BKV. Sőt, kicsit gyorsabb is néha. Autó 40-80 perc, BKV stabil 1 óra. Ehhez nem kell más, csak 1 átszállás, és 2 olyan jármű, amely csúcsidőben 10-15 percenként jár, csatlakozása nincs, vagyis amikor az egyik beér, a másik akkor megy éppen kifelé, lehet neki integetni. Az hogy télen hideg van, nyáron meleg van, telehugyozva, hányva, köpködve az egész, plusz rám tüsszög a TBC-s hajléktalan az megintcsak komoly érv a BKV ellen. Tudjátok mit? Ha 2x olyan lassú lenne az autó, akkor is azzal mennék. Mivel abban nyáron van klíma (vagy ha haladok, akkor lehúzható villany! ablak), télen a fűtés, közben hallgathatom a rádiót, és egy kényelmes fotelben utazom. Ja, és kb ugyanannyiért. De az ár tényleg csak a 3.-4. érv amiért BKV soha, amíg van autóm.

Tamás 2008.11.03. 13:40:08

Zürichben a havi bérlet 82 frank, ami a mai árfolyamon számolva kb 14 000 Ft. A vonaljegy 3.9 frank (657 Ft), de az egy óráig érvényes, úgyhogy nem hasonlitható össze a budapesti jegyekkel.
A rendszer a legjobb, amit láttam.
De az emberek ott valahogy mások: bankigazgatók nem átallnak biciklivel munkába menni, és az a menő aki villamossal/vonattal megy, nem aki BMW-vel.

fokukac 2008.11.03. 13:40:33

Ez a rendszer, ami itt van, tényleg eszetlen...

"vonaljegy" - érvényes egy utazásra egy vonalon - ilyen csak nálunk van, minden normális városban időalapú a rendszer.

Attól pedig, hogy nincsenek zónák, szintén feláll a szőr a hátamon. Naponta kétszer utazom 3 metrómegállót a munkahelyemig, mindezt havi 8500-ért, úgy, hogy májustól szeptemberig 35 fok van a metrón, és rámrohad az öltöny.

Imádom.

szferi 2008.11.03. 13:40:57

Pozsonyban kb. 4000 Ft-ra jön ki a havi bérlet, Prágában 5000 körül. Tegyük hozzá, prágában 4 metróvonal van, együttes hosszuk cirka másfélszerese a budapesti metróvonalak hosszának. Villamosvonal is több van, a bérletvásárlók - lakosok száma viszont kevesebb. Nem tudom elképzelni, mi kerül itt ennyibe?!

zijugenya 2008.11.03. 13:41:31

"azt lehet tudni, hogy végülis lesz-e egységes budapesti bérlet "
Lesz. Az időpont kérdéses.

Misi 2008.11.03. 13:42:36

Ja! kihagytam! Természetesen van ZONAjegy / ZONAbérlet is! Akár 1, 2 vagy 10 vonalra is! tehát ha te egy vonalon utazol akkor csak egy vonalra fizetsz!!! Ja és kihagytam, hogy ez mágneskártyás rendszerben! Ja és hogy minden 3. megállóban van Tourinform? Automatával, LCD monitorral, nevezetességek, stb! DE! Jegyet is tudsz ott venni, sőt napit is! Az hogy a parkolás meg ingyenes egész Krakkóban, az kész RÖHEJ!!!

amondó (törölt) 2008.11.03. 13:42:41

bonta 2008.11.03. 13:28:40
"Tessék vidéken is körülnézni milyen a közlekedés. "

Tessenek körülnézni, hogy Nyugaton egy jeggyel, ami kb ugyanannyi, mint a magyar jegy ára, sűrű metróhálózatokon lehet tetszőleges számú átszállást végrehajtani. Azaz a város bármely pontjáról bármely pontjára eljutsz 1-1.5 € körüli összegért.

Itt meg a Déli és a Nyugati közé már a szakaszjegy se jó, azaz majd' 5-600 forintba kerül egy út? Hogy a tömbjegy alig olcsóbb, mint az egyenként megvett jegy?

Hogy "éjjeli jeggyel" szivatnak éjjel, több fajta jegy van, mint metróvonal, és hogy az értelmetlen metró miatti átépítések miatt 10 évre ellehetetlenült a villamosvonalak jó része (kb minden, ami a Móriczon átmegy, 2-es vili, a Thökölyről leszedett vili, stb...), és ennek ellenére folyamatosan emelkedik a jegy ára.

zijugenya 2008.11.03. 13:43:51

Nancsi: eddig még senkinek nem sikerült mutatni olyan BKV-s útvonalat, ahol az autó olcsóbb. Pláne nem 1 átszállással.

brainstorm 2008.11.03. 13:44:49

érdekes... jóanyám ugyanennyit (~9000 huf) fizet 1 db 7 km-es bérletért a lakhelye és a munkahelye között, mindezért kap 1 vonalon napi 15 buszpárt.

szeretem amikor a pesti népek sírnak (tisztelet a kivételnek), hogy deszarabékávémonnyonleademszky, amikor még mindig fényévekkel olcsóbb és jobb mint vidéken tömegközlekedni. nem csak bp-ből áll az ország... (bár vidékről leginkább ezt lehet látni.)

Benbe · http://www.benbe.hu 2008.11.03. 13:46:41

Slider!

Nem agyatlan a hálózat, csak nem lehet eljutni Észak-Budáról Dél-Budára vele, nagyon sok az átszállási kényszer, pocsékak a csomópontok és rengeteg fő közlekedési útvonalon busszal kell utazni, ami egyfelől nem gyors, másfelől nem kényelmes.
Szerintem agyrém (és matematikailag furcsa), hogy lakhelyemről 50 perc alatt jutok el majdnem bárhová, függetlenül attól, hogy a kerület egy közeli sarkába, vagy a város másik felébe utazom-e. Vagyis a lakhelyemről kiinduló közlekedési eszközök már rögtön rosszak.

zijugenya 2008.11.03. 13:46:48

amondó: azért külföldön sem jellemző az 1€ körüli, korlátlan átszállást lehetővé tevő jegy az 1 millió fő fölötti városokban. Inkább 1,5-2,5 € között van. Ettől még drága a pesti jegy, de nem kell hozzá torzítani...

zijugenya 2008.11.03. 13:50:13

brainstorm: a 9000 Ft-os bérlet 80/86%-át a munkáltatónak kötelessége megtéríteni.

Benbe · http://www.benbe.hu 2008.11.03. 13:50:53

Brainstorm!

A vidéki közlekedés Magyarországon nulla. Ezt senki nem is vitatta, úgy kellene sóval behinteni az egészet, ahogy van.
A különbség, hogy Budapest nem működhet tömegközlekedés nélkül, itt kb. 3,5 millió emberről van szó, az ország lakosságának harmadáról. Azért ilyen hangos mindig a sírás, ha Budapestről van szó.
Sajnos, amíg a helyközi közlekedésben a feladatot úgy határozzák meg, hogy a 3 műszakos munkarendhez igazodjanak a járatok (ez maradt itt a szocializmusból, meg a "Vas és Acél Országából"), a maradékot meg nem az egyén közlekedéshez való joga, hanem holmi definiálhatatlan gazdaságosság mentén szervezik, addig nem is lesz jobb.
És akkor az egymástól függetlenül létező vasúti és buszos helyközi közlekedési "rendszer" problémájáról nem is beszéltem.

tippan 2008.11.03. 13:51:31

Szardínián, tavaly nyáron, Sassariban használtuk a tömegközlekedést.
1 jegy 90 cent, 90 percig érvényes, akár oda-vissza, vagy több járatra is.

Amiel 2008.11.03. 13:52:06

Nem kötelessége megtéríteni, csupán csak megteheti.

Misi 2008.11.03. 13:53:56

zijugenya: 1 db jegy Krakkóba villamosra: 1,8 ZL (KB 130-140 Ft) !!! ÉS EGY ÓRÁN KERESZTÜL ÉRVÉNYES!!! Viszont ha olyat kérsz, hogy kombinált akkor van egy alapár: 1,8 ZL + 1 ZL (KB 210 Ft) / (1 ZL = 72-73 Ft) a másik szakaszra/Vonalra! ÉS EZ IS EGY ÓRÁN KERESZTÜL ÉRVÉNYES!!! Ergo 1 euro alatt van a jegy!!!!

Vakmacska 2008.11.03. 13:55:10

Zijugenya, dehonnem, ha jeggyel számolsz és nem bérlettel, pölö nekem Kőbányáról Budaörsre. Jeggyel napi ezer körül van úgy, hogy a Népliget-Budaörs vagy a Déli-Budaörs szakaszt céges ingyenes busszal teszem meg! Na ezer körül a kocsi is megjárja, és el bírom a kölköt reggel 8-kor vinni oviba, ami békávéval lehetetlen, mivel ay uccsó céges busz fél kilenckor indul az idézett helyekről. Full békávéval kell környéki bérletet venni ugyanerre, és míg az átlag menetidő kocsival negyven perc, a teljes békávé legalább (!!!) másfél óra, cégesbusszal kombinálva egy óra tíz-húsz, de nem háztól házig, mert ott még egy jó nagy gyaloglás is tartozna hozzá, úgy negyedóra minimum. Tehát nincs egy éve bérletem, van gyűjtőjegy ha a belvárosba kell menni, de azt nagyon meggondolom.
Mindezt miért? Mert nincs cangaparkoló a népligetnél, ahol nem lopják el a bringát. Mert akkor nem havi 20 ezerért, hanem 0 Ft-ért (plusz esetleg bicóparkolás ára) járhatnák melóba, de kötsög Volánpályaudvarnak valamiért nem éri meg.

Bobby 2008.11.03. 13:55:21

vinczebarni 2008.11.03. 13:17:50

és milyen alapon kérnek horror-árat, ha cserébe nem nyújtanak Szolgáltatást???

Benbe · http://www.benbe.hu 2008.11.03. 13:55:25

Amiel: de, köteles megtéríteni, és a dolgozó fölvételekor vagy leépítéskor ez alapján nem is diszkriminálhat.

tippan 2008.11.03. 13:56:05

Igaza van Brainstormnak.
Hozzá tennék annyit, hogy vidékről, (15 km) járunk be a családdal, anya apa, két gyerek.
Csak a bérletek (volán+bkv) majd 50 E Forint.
Mennyi is a minimálbér?

szferi 2008.11.03. 13:56:13

"a 9000 Ft-os bérlet 80/86%-át a munkáltatónak kötelessége megtéríteni."

Ez nem igaz.

Benbe · http://www.benbe.hu 2008.11.03. 13:58:20

Egyébként milyen jó, hogy a városközpontból kitelepítik a Volán-állomásokat: ezáltal jelentősen csökken az a bizonyos helyközi bérletár, tehát a munkáltatóra kevesebb, a munkavállalóra több teher jut.

zsigabácsi 2008.11.03. 13:58:20

Mit is mondott néhai Antall József?
"Tetszettek volna forradalmat csinálni!"
Aki BKV-zik az idióta, aki meg még fizet is érte az LOSER.

Silverf@x 2008.11.03. 14:01:21

Benbe 2008.11.03. 13:55:25
Amiel: de, köteles megtéríteni, és a dolgozó fölvételekor vagy leépítéskor ez alapján nem is diszkriminálhat.

A helyi közlekedést nem köteles megtéríteni, nézzetek utána (1993/78. Korm.rendelet).

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.11.03. 14:02:02

"Egy darab vonaljegy kb. 400 HUF. És Zürich kb. akkora, mint Zugló."

Akkor az jó drága. Párizsban 10 darab átszállójegy (metrón és RER-en - elővárosi vasút - városon belül korlátlan átszállást biztosít) 11€. És Párizs akkora, mint Budapest.

tippan 2008.11.03. 14:04:04

Zsigabácsi!
Aki meg használja és nem fizet érte, az tolvaj.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.11.03. 14:05:08

"Aki BKV-zik az idióta, aki meg még fizet is érte az LOSER. "

Inkább röhögök a Combino-n vagy a metrón suhanva a "nemlúzer" dugóban álló autósokon, mint hogy én is közéjük álljak.

Lehet hogy koszos a BKV, de a városon belül csúcsforgalomban nincs alternatívája. Csúcsidőn kívül pedig hiába nincs forgalom, egy péntek esti sörözést hogy oldjak meg autóval? Főleg, hogy az éjszakai busz a ház előtt áll meg és a legtöbb általam kedvelt szórakozóhely elérhető max 1 átszállással.

Nőci 2008.11.03. 14:11:58

Nevetséges ez az egész már. Ráadásul meg sem említem a járatokat, ugyanis néhol múzeumba való kiállítási tárgynak raknám be őket.. Az árak meg csak emelkednek és emelkednek.. "vicc"!

Silverf@x 2008.11.03. 14:14:31

Én azért annyira nem fognám a BKV pártját, belvárosból járok a külvárosba dolgozni - a buszok egyre ritkábban (?!) járnak, 15-20-25 percenként, menetrendet el lehet felejteni, koszos és molesztálnak rajta.

Szerintem nem vészes emelkedés, csak azt nem értem, hogy milyen 4-5%-os inflációról beszélnek ezek mellett??

papamaci1 2008.11.03. 14:22:49

Van egy mód hogy ócsítsuk a bérletet: mindenki utazzon többet. Optimális lenne a mindenki nyitástól zárásig utazik verzió, így fajlagosan és jogosan olcsóbb lenne.....Pld nyári hőségben hűsöni a 4-6os légkondijában , télen a fűtött buszban csudijóóóó....(L: hajléktalanok)

W Joe 2008.11.03. 14:22:50

A tömegközlekedést a tömeg már nem tudja kifizetni. Túl drága, és ahhoz képest borzasztó.

fejfogo 2008.11.03. 14:24:42

Több mint egy eurós jegy egy utazásra átszállás nélkül. Szinte elhanyagolhato színvonalnövekedés.
Továbbra is csöveskoszos buszok és trolik.
Vajon a döntéshozók hány autókereskedőtől kapnak pénzt? Hogyan utazhat egy bécsi, egy prágai hasonló árért egy órát bármerre kulturáltabb körülmények közt? Azok a cégek a miénknél is nagyobb hiánnyal működnek??
A BKV Budapest legabszurdabb része.
Hölgyeim és uraim, autóra, motorra, biciklire fel!
Lélektani határon belül... LOL :,-)

Silverf@x 2008.11.03. 14:26:27

Ki tudjuk fizetni, csak mér' ilyen sz@r? Mer' mutyigazdálkodás folyik...

persona 2008.11.03. 14:27:26

én nap mint nap használom a bkv-t, és sokmidnenkivel értek egyet. pl: nem lenne ez olyan drága, ha minőséget nyújtana... a lefedettséggel nincs gondom, inkább a hülyeséggel, hogy vannak olyan rövid vonalak, amiket lazán be lehetne építeni másik járat vonalába, és azt lehetne sűríteni.
Aki bliccel, az meg duguljon el... ajándék (ingyen, sőt, lopott) lónak ne nézd a fogát... az viszont már tényleg probléma, h van, mikor kimaradnak járatok, koszos, tömött, és büdös a legtöbb járat, és a hajléktalanokat meg a koldusokat nem lenne szabad felengedni, még télen se... A metróba oylasféle ellenőrzőrendszer kéne, mint Londonban van (segítek, betolod a jegyet, és átenged a kapu, közben visszakapod a jegyet), és ehez elég állomásonként 1 biztiőr...) nameg ott télleg képesek az emberek a mozgólépcső JOBB oldalra állni, h a ki siet, az hadd fusson. újfent a csodás magyar mentalitás, nem teszek semmit, csak jár a pofám... vegyél jegyet, vagy bérletet, és szavazz olyan főpolgármesterre, akiben bíznál.. ja, hogy nincs? szar ügy... szted a mostani eflmérésnél miért jött ki, h az emberek 41%(!!!) nem menne el szavazni... nincs kire, nincs mire... mert ebben az országben csak vmi ellen tudnak összefogni az emberek, valamiért nem...

Pisti 2008.11.03. 14:27:43

én is tudnék nekik pár helyet mutatni, ahol nem kéne a pénzt folyatni, egyből olcsóbb lehetne a jegy meg a bérlet ...

., (törölt) 2008.11.03. 14:27:56

FecCoKa 2008.11.03. 13:12:52

Nagyjából egyet értek a kommentelők többségével, de egy valamit nálad sem értek.
ugyanis jól megszokott magyar virtussaL, TE IS AZT MONDOD, HOGY 1.2 JEGGYEL hónapogik elvagy. Valószinüleg a 100 furintos jeggyel is elvoltál, akkor sem érvényesítetted. Mint ahogyan a többség sem. Ennek következménye, hogy ma a budapesti buszokat gyakorlatilag ingyen használjátok. Kivéve azokat akik tovább utaznak metróval. Nekik van bérletük, mert rá vannak szorítva.
Na akkor miből kéne finanszírozni a buszparkot?
S még egy plussz ehhez. Minden pénzbe kerül, attól függetlenül, hogy aztán a pénzt ellopják, vagy sem.
Ergo, egy ingyen szolgáltatást nem kritizálunk, hanem örölünk, hogy van.
Való igaz, míg nem találnak megoldást a bliccelés visszaszorítására, addig az emelt jegyár sem fog bevételként megjelenni, mert ezt sem érvényesíti senki.
De kérdem! Aki ingyen utazik, az, hogy merészel itt hőzöngeni?
A reklamácihoz, tessék szépen bemutatni a bérletet, vagy a kezelt jegyet. Ja! Hogy az nincs?
AKKOR KUSS!!

Hemmes · http://Hermina 2008.11.03. 14:33:34

Hányszor strájkoltak már egységesen, minden BKV dolgozó, négy napig folyamatosan új járművekért? Szépvölgyi meg Stadinger elvtársak évi 300-400 buszt vettek Demszky meg 10 év alatt vesz 300 buszt. Bukarest 1000 db új Mercedes busz vett. Már ők is.

fejfogo 2008.11.03. 14:35:47

lassan érik egy full bojkott is?
hu.wikipedia.org/wiki/Bojkott

Atesz 2008.11.03. 14:37:37

Bécsben ~50Euro a bérlet,Bp-en ~9000 lesz.Tehát milyen praktikus,hiszen még olcsóbb is,mint a sógoroknál.Csakhogy:nem hiszem,hogy odaát a havi nettó fizu 400Euro lenne.Nem hiszem,hogy a járműveken hemzsegnének a csövik,homelessek és egyéb bliccelő népcsoportok(!),akikhez még az ellenőr se mer odamenni.De nem is fognak 130 milliárdos metróépítésbe,ami kézen-közön már 500 és még sehol a vége.A városházát kitelepíteném Bécsbe,hadd nyögje Bécsnek büszke vára az mszp-szdsz koalíció gyöngyszemeit...

., (törölt) 2008.11.03. 14:39:09

FecCoKa 2008.11.03. 13:12:52

Van egy olyan érzésem, hogy nem is akarnak újakat venni.
A Nógrád Volán + a Transman majd szép csendben átveszi az egészet.
S akkor már Ott van Széles Gábor is a háttérben, se egysze csak nem lesz bkv busz. Azokat az alkalmazottakat pedig úgy is csak minimálon jelentik be, a többit zsebből zsebbe kapják.
Jól mondta Fleto. Kurva ország

táppénzcsaló 2008.11.03. 14:40:26

a vidékiek tömegközlekedését a vidéki utazóközönség cseszi el azzal, hogy nem kér jegyet a sofőrtől amikor utazik. ezért csökkentik a járatokat és emelik az árakat, mert a statisztika azt mutatja, hogy nincs elég utas...
no ezen is érdemes elgondolkozni.
jövőre meg vagy jön a bicikli vagy a bliccelés. eddig fizettem a bkv-nak, mint a katonatiszt, de egyre undorítóbbak a járművek.

pesti ede 2008.11.03. 14:43:51

Megkérném lefűrészeltszárú gumicsizmás polgártársaimat, hogy a pesti közlekedést semmiképp se hasonlítsák össze a náluk lévő mucsai leterheltséggel. Nem mindegy, hogy naponta tehenet megyünk fejni, birkát abajgatunk a szérűn, vagy fontos problémák miatt közlekedünk a pesti utakon! GDP-t nézve, ha mi nem lennénk ti még a makogás közben a fán lógnátok!

óbudai 2008.11.03. 14:44:34

Kövezzetek meg, de szerintem kb. így lesz reális a szolgáltatás ára. Egy jegy kb. 1,2€ - kb ennyit fizetsz egy európai közepes méretű (nem fő-!) városban is.

És szerintem a belvárosban egyátalán nem agyatlan a hálózat, sőt. (az éjszakai járatok hálózata meg európai szinten is kivételesen jó. szerintem. a színvonalról ne beszéljünk.) Ami az elővárosi közlekedést illeti az mondjuk szánalmas.
Az elavult jegyrendszerről nem is beszélve... Azt ne mondja nekem senki, hogy akár középtávon is olcsóbb kifizetni napi kb. 100-150 lépegető droidot, mint egyszer beruházni egy nagyobb összeget a beléptetőkapukba.

És igen, néhány jármű valóban elég szakadt. (De ültetek már buszon pl. Párizsban? Ott is vannak koszos, 30 éves járművek, 0 légkondival. a valóban példás londoni hálózatban közlekedő ocsmány, szutykos metrókocsik?) De szerintem aki ezért nem ül át az autójából az egy elkényelmesedett sznob.

Szóval nagyon sokat kell még javítani a békávén (elsősorban átláthatóvá kell tenni a gazdálkodását, mert mocsoknagy pénzeket lopnak szét belőle), de azért annyira nem kritikus a helyzet mint ahogy azt itt néhányan elsírták.

Félreértések elkerülése végett: alapvetően bkv-val, illetve bicó+bkv kombóval járok, de hetente néhányszor autóba is kell ülnöm. és én így látom.

zsigabácsi 2008.11.03. 14:46:27

Gery: Suhanj a metrón (füldugót vigyél) szagold az égett gumiszagot, meg orrcsipeszt is ha mellédáll a hajléktalan a hugyos farmerjával a hatos villamoson. És fizess mindezért büszkén!

Pepe 2008.11.03. 14:46:40

Ami a vidéki járatokat illeti!

Egy 50 személyes buszon átlag 25 nyugdíjas utaik jegy nélkül!
Mivel ez nem jelenik meg a statisztikában, így ritkítják a járatokat, aztán meg nem értik, miért nem lehet felférni a buszra!
Lehet,a nyugdíjasoknak is kellene jegyet venni, még ha ingyen is. A buszra csak jeggyel lehessen felszállni, így a soför már nem tudna visszaélni!

Szekeres Ibolya · http://szibcsi 2008.11.03. 14:49:45

Barcelonában egy 10-es gyüjtő 0,7 cent. egy jeggyel a 17 (nem tévedés) metro bármelyikén, akárhány megállót utazhat, 1 órás intervallumban és ha még ebe az 1 órába belefér, akkor egy buszra is felszállhat. Barcelona egyötöde Budapestnek és 1,7 millió lakosa van.
Ezt is lehetne utánozni....

Gipsz Jakab 2008.11.03. 14:49:45

zijugenya

voltam október elején valami kisvárosban: Róma, talán ott is van 1 millió lakos.
Jegyár:
vonaljegy 1 €, 75 percig utazhatsz vele bármelyik helyi járaton és annyiszor szállsz át, amennyiszer akarsz.
napijegy 4 €
és ott is beléptető rendszer van a metróban.

és a járművek nem koszosak.
annyi hibája van, hogy a busz és a villamos megállókban nincs kiírva, hogy milyen időközönként jár, a metrót nem néztem, a gyorsvasútnál viszont kint volt.

fejfogo 2008.11.03. 14:52:38

Jól kiakadtatok itt a bliccelőkre,jogos..
ám a másik oldalt is nézzétek, addig amíg olyan ellenőrök állnak a bejáratoknál, akiknek egy színes szórólapot felmutatva lesétálhatunk a metróba,nos, addig bliccelni is lehet.
érdekes módon sok módszert kidolgoztak már a hatékonyabb ellenőrzésre, nálunk egyiket sem alkalmazzák.. miért is?
(Ugyanaz a szitu mint a főtávnál, emelés évről évre, de ellentételezés nuku. A 30 éves csöveken csöpögnek a fokok.) Nem kellene rendet tenni odafenn, tisztelt honatyák?

zsigabácsi 2008.11.03. 14:53:14

tippan: Nem az a tolvaj, aki használja és nem fizet érte, hanem az aki a fizetők pénzéből új 10 milleres autón jár be a vezérigazgatóságra. Ezzel mindjárt ki is állítja saját vállalatáról a bizonyíítványt. Ja és felveszi az évi mínusz 20 mrd forintos szaldó után az éves 20 milleres prémiumot. Tömd csak a zsebüket és legyél büszke magadra!

Zébé 2008.11.03. 14:58:00

tippan 2008.11.03. 14:04:04

Én is így gondoltam sokáig. Most viszont az a véleményem, hogy ha egy szolgáltatást meghirdetnek a paramétereivel (járművek indulási ideje, ennek ára) és aztán mégsem tudok akkor utazni, amikor ki van írva, mert nem jön a járgány, akkor úgy gondolom, hogy "jogom van" a kifizetett árban megjeleníteni, hogy nem azt a szolgáltatást kaptam, amire az alkut kötöttük. Tehát, lesz mondjuk évente egy hónap, amikor nem veszek bérletet, mert amit kaptam, az nem az, amit meghirdettek, máshogy pedig nem tudom a jogos árcsökkenést érvényesíteni.
Sajnos, valamennyit értek ehhez a témához, de amúgy nem kell képzettség sem ahhoz, hogy lássuk, hol van a kutya elásva. Ez pedig a menetidő, ami köszönőviszonyban sincs a valósággal, a csúcsforgalomban főleg nem igazak. A kiadott jármű darabszám fix, tehát a követési idő fog növekedni. Hazugság a csatlakozásokról meg a hangolt járatokról szóló előzetes győzelmi jelentés. Össze-vissza járnak a járművek, az egy vonalon, elvileg ütemesen közlekedő viszonylatokon egymás seggébe érve indulnak (!), aztán meg sokáig semmi. A karbantartás színvonala katasztrofális, a rendelkezésre állás emiatt szintén. Ez sem a menetrend tarthatóságát erősíti. A BKV ráadásul már jó régen "leszokott" a végállomási tartalékról, így zavar esetén csak más viszonylatok kárára tud járművet átcsoportosítani. Tudnék rengeteg példát hozni, de ez nem az a téma most.
Összegezve: Ha van egy meghirdetett szolgáltatás, akkor azon lehet vitatkozni, hogy amibe kerül, az sok vagy nem. De ha annál kevesebbet kapok, mint amit meghirdettek, akkor mindenképp sok.
Más városokkal való összehasonlításhoz pedig a jövedelmeket is tessék szépen odaírni, mert úgy már lehet, hogy nem is olyan drágák azok.

Zébé 2008.11.03. 15:02:56

pesti ede 2008.11.03. 14:43:51
Bp. dzsídípíjében egy sor "vidéki" teljesítmény is megjelenik, merthogy a cég bp-i bejegyzésű. De ha már ilyen gondolataid vannak, akkor azon gondolkozz el, hogy a valódi érték hol teremtődik meg. Segítek: nem akták tologatásával.

Rocko- 2008.11.03. 15:07:29

na jó, akkor itt és most lóf. a seggükbe.

Dick VanDale 2008.11.03. 15:07:53

Kocsis I. BKV főmufti többször bejelentette, hogy nem lehet tovább emelni a jegyárakat, helyette újabb utasokat kell megnyerni a BKV-nak és így bevételt növelni... Valszeg ez a pali is a jereváni rádió gyorstalpalóján kapott OKJ-képzést igazmondásból, mint a főnöke:)

szferi 2008.11.03. 15:10:51

Zébé: "Más városokkal való összehasonlításhoz pedig a jövedelmeket is tessék szépen odaírni, mert úgy már lehet, hogy nem is olyan drágák azok."

Pozsonyról és prágáról tudok nyilatkozni, szlovákiában valamivel kevesebb, a cseheknél pedig több az átlagkereset az én szakmámban. A különbség elhanyagolható, de a BKV jegyár kétszeres budapesten. A szolgáltatás pedig gyengébb.

Zébé 2008.11.03. 15:13:24

Dick VanDale 2008.11.03. 15:07:53
Spec. igazat mondott, mert valóban azt KELLENE tenni. Ő viszont csak egy bábu, de ez nem újdonság.

Zébé 2008.11.03. 15:14:36

szferi 2008.11.03. 15:10:51
Jogos. Én arra akartam utalni, hogy ahol drágább az utazás, ott se biztos, hogy ténylegesen többe kerül.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.11.03. 15:17:34

Az SMS jegy a mobilszolgáltatók miatt nincs még sehol. A kész tervet is megfúrták, amire a Főváros így nem bólintott rá...

? · http://www.blabla.hu 2008.11.03. 15:19:34

Hahó, állj!
Zürichhez képest méritek az árakat? Milyen béreket is kapnak ott? Minőségben nincs különbség?

Legyen már eszetek.

Origin 2008.11.03. 15:22:43

Röhej, hogy a kocsi olcsóbb...
Egy jegy árából autózok 15km-t.

!Bkv 2008.11.03. 15:24:36

En ingyen bkv vel járok ugyhogy ez nem érint ;)
Jipiii! És így adrenalin-kick is jár az utazáshoz :D

BoCi 2008.11.03. 15:27:42

Csatlakozom sok-sok előttem szóló emberhez, amennyiben elmehetnek a véreres p.csába. Én megértem h egyre többe kerül és egyre veszteségesebb a békávé, de mit gondolnak ha megint és megint és aztán megint emelik a jegyárakat kevésbé lesz veszteséges? a purdé cigányasszony vagy a büdös hugyszagú, kannásbort a padlóra vagy az utasokra lötyögtető csöves akkorsem fogja megvenni a jegyet, hogyha három 110 kilós securitys emberarcú ugrál az arcán, ahogy az jószokásuk. Úgyhogy szerintem a problémát itt nem azzal kéne orovsolni hogy a jegyártakat emeljük, hanem akár hogyha kell minden busra odaállítani az első ajtóhoz egy ilyen jókötésű ndks díjbírkózót és akinek nincsen jegye azt homlokcsonttal a járdára kéne tapasztani és közölni vele hogy neked BKV felejtő. A metrónál pedig szerintem is a legjárhatóbb útvonal azlenne ha a sokszor említett Londoni példát követve felszerelnének olyan csinos kis beléptetőkapukat, és akkor mehetsz át, hogyha a bérleted belenyomod a gép arcába és persze visszakapod amint beléptél. Bár ez sem lehet túlzottan költségtakarékos ebben a kis országban, mivel valószínűleg azokon a kapukon is valaki milliárdokat akasztana, és a vége azlenne hogy ütlegelhetnéd a masinát mert sz.r és nem bírsz bejutni ugyanakkor a bérleted meg elnyelődik a gép mélyén. Egészen addig amíg ilyen emberekből áll a vezetőség, illetve az államigazgatás érdemi haladás nem lesz, mert mindenki lopja csalja hazudja a pénzét, és a legdurvább hogy a mások pénzét is. ilyenmódon pedig hiába is invesztálunk temérdek pénzt bérletbe úgyis lenyúlják a suskát és üthetjük a fejlődést.....

martusa81 2008.11.03. 15:28:33

Azt hiszem számomra a legfelháborítóbb az,hogy 1 kerületen belül dolgozom és lakom,és előfordult már nem egyszer,hogy 1 órámba került hazajutnom és 1.szer át kell szállnom!
Az első busszal csak 2 megállót kell mennem.Csak nem képzeli a tisztelt BKV,hogy ha buszjeggyel kéne megtennem ezt az utat,napi 1080Ft-ot fogok kifizetni 69000Ft-os nettó bér és 1 gyerek egyedüli nevelése mellett????
Hiszek abban,hogy megfizethetőbb tarifák mellett sokkal többen adnának ki pénzt a közlekedésre,és úgy gondolom,hogy minnél jobban emelik,annál többen fognak bliccelni!
Történetesen a kollégáim szintén osztják ezt a nézetet!Nem kéne talán ezen elgondolkodni????
De persze mit is gondolkodjon ezen az,akinek alanyi jogon jár az ingyen bérlet és ennek ellenére gyanítom,hogy csak a saját autójából kinézve lát közelről BKV járművet!!!

Dick VanDale 2008.11.03. 15:31:20

Zébé minek véded??? Ha csak bábu, akkor ne vegye fel a fizut vagy mondjon le, azt én is megtudom mondani, hogy mit kéne csinálni a bkvval, ha kérdezik akár ingyé megteszem. Több hónapja vezér, aztán nem ütemtervet látunk a főbb célkitűzésekkel kapcsolatban, hanem ígéreteket meg majdokat. Ez nem a profi vállalatirányítás ismérve. Nagybátyám mondta jól tavaly: Tifelétek a dolgok nem épünek és/vagy fejlődnek, hanem drágulnak:) Lásd M4...

konvi 2008.11.03. 15:35:07

Azt kellene megvizsgálni, hogy a párhuzamként megjegyzett városok tömegközlekedésének büdzséjéből hány százalékot tesz ki a lakosság befizetések (bérlet, jegy stb.) és hány százalék Budapesten. Szerintem igen érdekes szám jönne ki...

athos026 2008.11.03. 15:37:33

Alapvetően személy szerint a jelenlegi 8250Ft nekem megéri, mert nagyon sokat BKV-zom, viszont ami megoldhatná a kérdést,az a zónásítás lenne.Nem tudom, hogy a szomszédos országok városaiban ez miért tud működni, itt meg nem.
Megjegyzem, sokat járok Pozsonyba, és náluk 3 éve is, és most is 90Sk-ba (~720Ft)kerűl egy napijegy.Tehát legalább 3 éve nem volt áremelés, amig nálunk mostmár évente 2x is.

Origin 2008.11.03. 15:37:57

Moszkva: 13 millió lakos, területe pest megye 2x-e kb. A fizetések magasabbak a budapestieknél. Egy jegy 12 rubel=100Huf és annyit szálsz át a metrón amennyi jólesik. Szóval 100 forintból bárhova eljutsz. 177 állomás 12 vonal.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Mosmetro2008.png

nekemirj 2008.11.03. 15:38:43

Nem tudom mit háborognak itt egyesek a BKV árain. Nézzék meg mi van vidéken. Akkor háborogjanak ha óránként járó buszok lesznek csak, meg hétvégenként két óránként járó járatok. És még éjszakai járat sincs.
Tatabányán a havi bérlet csak buszra 4400 Ft és csúcsidőben 30 perces járatsűrűségek vannak. A jegy ára 170 Ft.
Másrészt figyelembe kell venni, hogy van a hivatásforgalom ami nem tud autóval menni, pl diákok akiknek nincs jogosítványuk, autójuk stb. Azért csúcsforgalomban az kocsik is amortizálódnak ám és annyira nem rossz a szinvonal mint sokan gondolják.

Gabesz81 2008.11.03. 15:47:07

Szerintetek mennyibe kerülne módosítani az utazási szabályzatot, pontosan a jegyhasználati részét... az ötlet nem milliárdokba kerül, semmibe nem kerülne!!!
!!!
Maradna a régi lyukasztos jegyrendszer is (bár szégyen), de ahol dátumot bélyegeznek, az a jegy legyen érvényes 60-90percig!
!!! 290-ért meg főleg...

Eddig nem hittem, de a külföldiek tényleg nem bírnak lyukasztani, csak belógatják és várnak, majd kihúzzák a papírkát. Ha nem látom/élem át a tanácsadást, akkor nem hiszem.

táppénzcsaló 2008.11.03. 15:48:26

20-30 perces időközönként indulnak a járatok a peremkerületeknél is. télen nem ritka,hogy ki is marad 1-2 járat egymás után.. te meg ott ülsz a prérin és nem jutsz haza a -20 fokban a sarki szélben mondjuk két szatyorral.. nyáron dettó megteszik ugyanezt. a tartós tej megsavanyodik, mire hazaérsz...

qaz 2008.11.03. 15:49:15

Gondolom Praga elegge hasonlo sziutacio mint Bp itt se valami ragyogoak a buszok a villamosok de mindenkeppen sokkal olcsobb eljutni A -> B be

90 perces jegy 26 korona (1 korona =10 forint ,mindenre lehet hasznalni meg a FELVONORA is nem ugy mint Pesten)

lehet smsbe jegyet valtani - ugyanaz az ar

1 napos jegy = 100 korona (ez 24orat jelent nem ugy mint pesten h csak ejjel 12ig)


Gondolom innen is latszik h Budapest nagyon draga es szar a kozlekedes.

Amig pragaban 2 kapcsolatbol eljutsz barhova (altalaba metro + villamos) addig pesten legalabb 4,5 kell.

jo tudom h Pest sokkal nagyobb es van fel millioval tobb lakosa, DE Pragaba sokkal tobb turista fordul meg. Es a visszamenoleg 40 evig senki nem tud olyanrol h valaha sztrajkolt volna az itteni kozlekedesi tarsasag a DPP. Pragaba a mai napig is fejlesztik a metro alomasokat felevente mindig egy ujabbal bovul egy vonal. Ehhez kepest pesten nevetsegesen kicsi a Piros, es a Sarga metro...a Kek meg oke de nagyon elavult nincsenek mozgolepcsok se a fobb allomasoknal.


Pragaban ellenort alig lehet latni sok embernek megeri, h berlet nelkul maszkal es mikor buntetik siman kifizeti az 500koronat, sokkal kenyelmesebb. Mig pesten tele van ellenorrel a metro akik vegulis csak allnak ott es tokmindegy h mit mutasz fel beenged.

A BKV nak el kellene kicsit gondolkoznia de ez az ar strategia amit csinalanak ez kizsakmanyolas.

RYN 2008.11.03. 15:50:41

Ha a minöséget is emelik akkor fogok venni 290 Ft-os jegyet ameddig halálfélelmem van a rossz jármüvelen addig bliccelni fogok!!

Zébé 2008.11.03. 15:56:27

Dick VanDale 2008.11.03. 15:31:20
Dehogy védem, eszem ágában sincs. Főleg nem egy ilyen "közlekedési mogult". Viszont teljesen mindegy, hogy ő mit mond, úgyis a hagyómiklósok döntik el, hogy mi legyen. Ez Kocsist nyilván nem zavarja, hiszen neki a tömegközlekedés is csak egy a sok terület közül, ahol épp végrehajt felsőbb utasításokat.

Joe 2008.11.03. 15:59:48

9 ropi, nem rossz, hogy sok vagy kevés az relatív, az viszont való igaz, hogy ha van valakinek kocsija, akkor cirka ugyanannyiba kerül az utazás.
A szolgáltatás minőségével van a legnagyob baj, gyűlölöm, hogy minden bkv területen csövesek között kommandózok, minden reggel, majd felszállok a buszra és lerobban, és mikor hazaérek akkor gyors fertőtlenítés (pedig nem vagyok egy higiénia mániás), mert odaragatttam a kapaszkodóhoz.
Én például szívesen kiadnám ezt a pénzt, ha végre nem minden csoda 3 napig tartana!!!
1, pár hétig tényleg ellenőriztek az ellenőrök, na egy ideje állva alszanak, néha megriadva bambán nézik a bérletet( tisztelet a kivételnek, aki értelemes)
2, egy időben feltüntek a busz és villamos járatokon is, ilyenkor érdekes egy ideig kevesebb bliccelő és alkoholkirály szállt fel és valószínű kevesebben is rongáltak
3, nem agyon kéne büntetni jó magyar szokás szerint, (mert itt nálunk fordítva van, addig vagy bűnös, míg az ellenkezőjét nem bizonyítod), meg nem plakátokon hirdetgetni, hogy má'van ám ilyen bérlet is!!!, hanem kicsit fejlesztgetni itt uis-ott is, vagy legalább karban és tisztán tartani, hisz utaztam már máshol is régi, tiszta és karbantartott villamoson és akkor mondaná a Jóska a Pistának, hogy képzeld má busszal jöttem ma és kellemesen csalódtam és akkor talán többen fizetnének!!
Hisz a környezet hatással van az ember viselkedésére! atisztára vigyáz a sz*rt lesza*ja

totó · http://margit 2008.11.03. 16:04:37

Nem az a baj, hogy 8900 lesz Hvi bérlet,hanem az, hogy a nettó bérem 8%-át a lakásrezsim az 52% viszi el. a maradékól +egyé költségeimet és az élelmezésemet fedezzem! Képtelenség a ma árak mellett. Aki ezt kitalálta, azt meg fedezze a hortobágyi szürkemarha fedező bikája!

Tigriske 2008.11.03. 16:11:13

Jaj de "komoly" ez a BKV!

Most lehet, hogy egy rakás barom autós van, aki 100 méterért is autóba ül, de én már látom, hogy nincs alternatíva.

Tele van dugókkal nap mint nap a város, de a csórika inkább pöfög az autójában 2-vel, mintsem hogy megvegye 9000-ért a bérletet és utána a busszal pöfögjön ugyanott, bezsúfolva, a büdös szaros járművön szenvedve...

A BKV-ét már régen fel kellett volna oszlatni, mindenkit akkurátusan picsán rúgni, és átadni a VEKE-nek az új tömegközlekedési hálózat kialakítását.

picizsu 2008.11.03. 16:11:55

mindenki, aki lógicsál a bkv-n, és még viccesnek is találja magát elözben, az a loser.
ha mindenki fizetne, nem lenne ilyen drága...

Müllner 2008.11.03. 16:12:47

Ismerős Vácról jár be a Nyugatiba és a vonatjegye 20e ft, na az a kemény!

Tigriske 2008.11.03. 16:16:35

Egyáltalán milyen alapon emel árat, mikor az adófizetők tartják el az egész kócerájt?

Tigriske 2008.11.03. 16:19:33

picizsu,

Azt te csak hiszed. Állítólag x milliárd forinttal több jött be a BKV-nak a múlt évbe, hogy több ellenőrt foglalkoztattak, és hol csökkentek az árak?
Sehol.

HA itt mindneki legálisan utazna és minden BKV-és cipőjét csükolgatnánk, akkor is folyamatosan emelné az árait?
Miért?
Mert egy állat a BKV is, de a hülye pesti sem tudna ám egyszersem demonstrálni...

tildy 2008.11.03. 16:23:20

brainstorm: szólj jóanyádnak, hogy szóljon be a munkahelyére, hogy kötelesek lennének állnia a bérlete majd 90%át:....

Gabesz81 2008.11.03. 16:25:58

logicsál és nevet!? én is vettem sokáig bérletet, akkor sem volt változás, most, hogy kevésbé, ekkor sincs

ezen nevet, hogy ugyanazt kapod.

tildy 2008.11.03. 16:26:00

Amúgy ma büntetett meg egy ellenőr, mert tegnap!!! lejárt a havi bérletem. (azt hittem ma jár le, igen elfelejtettem megnézni) ...
De azért durva, hogy ilyenért, egy oylan embert, aki rendszeresen megveszi a felnptt havi bérletet elvágnak pár ezer forintra... vicc az egész...
gondolkodom motorban, mert az kb havonta annyiban lenne, mitn a bérlet, kocsival dupla annyi idő laatt érnék be a paskolásról nem i s beszélve, szal.... Választhatok: bkv vagy motor... Biciklivel messze lenne...

KiEzA Woodoo (?) 2008.11.03. 16:32:20

Kéremszépen, lehet itt beszélni átlagkeresetről, meg külföldről, de hiába jövünk azzal, hogy bezzeg ott. Minden évben egyre nagyobb a mínusz, holott azzal van tele a BKV hivatalos sajtóközlemény-áradata, hogy a cél a hiány tartása. Erre persze jár az év végi prémium is, csak úgy mellékesen.
Ez egy okos dolog, hogy a Moszkva téren ott áll a sok díszhuszár, sárga kis mellénykében, biztonsági marconákkal, de a hülye budapesti fogja magát, sétál 100 métert a Széna térre, és felszáll.
Az meg már teljesen nonszensz, hogy fizetek 290 Forintot, ha utazom fél órát, meg ha utazom 2 percet.
Csúcsidőben meg még életemben nem láttam olyan merész kallert, aki a piros 7-esen fel mert volna szállni ellenőrizni. Ehhez a mutatványhoz tömegoszlató múlt kellene, így ellenőr felvételen rohamosztagos rendőrök előnyben.
Apropó, ellenőrök... A metrós ellenőrzés logikája is meghaladja az ép ész diktálta racionalizmust. Amióta van csili-vili új metróvégállomás az Örsön, egy ellenőrt sem láttam még, így, hogy a bliccelést kizárják, szinte mindenhol ki-be lecsekkolják a kis bérleted. Feledékenység ez, vagy inkább hajtanak a pótdíjakból bezsebelhető összegre? Költői kérdés volt.
És akkor a higiénia. Én marha, mertem venni egy világos színű oldaltáskát. Ezt, persze, hetente kell mosnom, mert ugye az egy dolog, hogy a földön ott van minden, amit csak szem-száj megkíván, de az ajtók, ablakok, fogódzkodó rudak, és más alkatrészeken ott van a 20-25 éves gyári olaj, amit még a hableányos mosópor sem hoz ki az életbe.
És, hogy ne menjek el a szolgáltatás, amit megveszek, de nem kapom meg azt a szolgáltatást eszmefuttatás mellett sem, amikor megveszem a bérletet, hogy utazhassak dolgozni, hogy a megkeresett pénzből bérletet vehessek, de sztrájk van, akkor azok a napok nekem duplán, vagy akár triplán is kiesnek, azaz, én fizetek rá a végén. És még azt mertem gondolni, hogy az én 30 napos bérletemet majd meg tudom toldani a kiesett napokkal, de az élet vasmarka visszarántott a szörnyű valóságba.
Arról már említést is alig merek tenni, hogy amikor a 168E jelzésű buszra várok este, az Örsön, fáradtan, nyűgösen, és már rég lejárt az idő az indulásig, plusz annyi ember áll a megállóban, hogy amikor 5 perc késéssel megérkezik a hőn áhított járat, kisebb közelharc alakul ki, hogy feljuthass a tömött buszra, a sofőr meg ideges, 120-al veszi a hajtűkanyart, de buszsáv nincs, a sok szemét autós bepofátlankodik, a kocogó meg szabálytalanul jobbról beelőz, és képenröhög. Mire hazaérek, már jöhetek is dolgozni.
Most úgyis gazdasági világválság van, ezért nem foglalkozik Velünk, hülye BKV használókkal a kutya sem, de ha a recessziót túléltük, akkor is lesz indok, hogy árat emeljünk, színvonalat csökkentsünk, és megint a szőnyeg alá seperjük jó egymillió ember napi küszködését, hogy A-ból B-be jusson, élve, tisztán, és egészségesen.

matador 2008.11.03. 16:37:06

Úgy kell neked seggfej csicska! tildyke! Menjél gyalog!

kyra 2008.11.03. 16:37:41

baszus, kurva drága ez a geci BKV,
hülye köcsög gecik, akinek nincs pénze hogy veszi meg ? vagy 1anyuka van 2-3 gyerek +bérlet , meg nekik is . pf , mocskok

zophie 2008.11.03. 16:39:57

nem latom ertelmet svajci varosokehoz hasonlitani a budapesti tomegkozlekedesi helyzetet, mint arban, mint minosegben meg a parhuzam is nonszensz. de a legfobb szempont megiscsak az, hogy svajcban lenyegesen magasabb berbol kell hasonlo osszegert tomegkozlekedni. arrol nem is beszelve, hogy svajcban az emberek szeretnek biciklizni/robogozni, mert lehetove van teve.

o 2008.11.03. 16:40:40

nem tudom, Zürichben, ami akkora mint Zugló (?) kinek mennyi a fizetése, de az enyémnél biztosan több

ja az egy másik blog...

matador 2008.11.03. 16:41:33

Kieza Woodoo! Szerintem ugorj a Dunába! Te kis csicska tetű bérből fizetésből élő fasz!

peacock 2008.11.03. 16:41:59

London,nyári árak: 1 napos, 2-6 zónára kiterjedő jegy (ami a vonatokra is jó) 4,9Font. Egy hetes, 2-6 zóna: 30.4Font. Ja, és ott a "vonat" gyakorlatilag olyan mint nálunk a pl. HÉV! Tökéletes, gyors, megoldás nagyobb távokra, főleg a külsőbb zónákban.A Brighton-ba menő vonaton pedig már 2 éve ott virított a kis matrica: free wi-fi! Van hová fejlődni...

o 2008.11.03. 16:42:23

ja, és ha mindenki fizetne a bkv-n, ugyanilyen drága és sz@r lenne, csak magasabb végkielégítéssel lehetne elküldeni a vezetőket.

Gubberx 2008.11.03. 16:43:59

Matador te egy degenerált kis *** lehetsz ha csak ennyi a véleményed amit egy adott témához képes vagy hozzáfűzni.....

tildy 2008.11.03. 16:44:23

matador: gyalog messze van...

YZ 2008.11.03. 16:51:00

fokukac 2008.11.03. 13:40:33

"májustól szeptemberig 35 fok van a metrón, és rámrohad az öltöny."

októbertől áprilisig sincs hidegebb, csak akkor a télikabát rohad rá az emberre.

tildy 2008.11.03. 16:52:25

szferi:

www.hrtl.hu/dokumentumok/korm%20rend_utazas_ktg_terites.pdf

78/1993. (V. 12.) Korm. rendeletből a teljesség igénye nélkül:

1. § A rendelet hatálya kiterjed minden munkáltatóra -
ideértve a közigazgatási szervet is - és a velük
munkaviszonyban, közalkalmazotti, illetve közszolgálati
jogviszonyban álló személyekre (a továbbiakban együtt:
munkavállaló).
2. § E rendelet alkalmazásában
a) munkába járásnak minősül a közigazgatási határon
kívülről történő napi munkába járás és hétvégi hazautazás;
3. § (1) A munkáltató köteles a munkavállalónak
megtéríteni a munkába járást szolgáló bérlettel vagy teljes árú
menetjeggyel való elszámolás ellenében azok díjának
a) 86%-át, ha országos közforgalmú vasút 2.
kocsiosztályon;
b) 80%-át, ha elővárosi vasúton, valamint helyközi
díjszabással közlekedő helyi és távolsági autóbuszon
utazik.

Szóval az aki 7 kmért 9 ezret fizet, szóljon csak szépen a munkáltatójának....(Anyám 30kmre fizet 2 ezret..... )

KiEzA Woodoo (?) 2008.11.03. 16:54:35

A baj az, hogy egyes, nem ide való elemek a topicot másra használják, mint amire való. Matador, valószínűleg egy igen sikeres, többgyermekes családapa, aki szocpolból él, és nehezen értelmezi a magyar nyelvet, ha már használni nem is tudja.
Ha valamihez nem értesz, vagy nem tudsz hozzá szólni, kéretik mélyen kussolni.

Garnett 2008.11.03. 16:54:49

Hollandiában egy buszjegy 1 euró..vagyis átlagos forinttal számolva 250 forint. És azzal átszállhatsz, utazhatsz egy órán át...
durva hogy magyarország drágább hollandiánál.. a magyar fizetés pedig negyede a hollandénak

matador 2008.11.03. 16:56:51

Akkor pattogjatok csicskák, ha ténylegesen megszűnik a tömegközlekedés és nyomoroghattok a rohadt autóitokkal, vagy gyalogolhattok! De szerintem váltsatok biciklire mindannyian!

Origin 2008.11.03. 17:03:53

Én szivesen váltanék biciklire, ha nem lenne életveszélyes és egészségtelen.

matador 2008.11.03. 17:05:19

Az a te 1éni szociális problémád, h nem tudsz biciklizni.

fffuuuu 2008.11.03. 17:18:19

Matador. Remélem annyi kapcsolatod lesz a BKV-val h. egy busz alól szednek ki.

már megyek is tovább... 2008.11.03. 17:20:01

Tamás az elején... ne hasonlítsd össze a svájci árakkal mert nem annyi a fizetés...

Hey 2008.11.03. 17:24:57

nemértem 40 ft-tal csökkent a benzin ár.... akkor miért emelnek?
állítólag megracionalizálták a közlekedési vonalakat is...

hannoverben a hallgatók kapnak 194 euróért (48e ft --> 8000/hó) féléves bérletet szeptembertől február végéig, korlátlanul használhatjuk egész niedersachsenben vonatokra + korlátlan busz villamos használat hannoverben. URISTEN.

már megyek is tovább... 2008.11.03. 17:27:57

vazze stockholmban pedig 650 Kr egy bérlet és keresek 15ezret havonta és szorozd meg 25tel! és otthon mennyi a fizu?
nem értem minek irkáljátok ide a nyugat eu-i példákat!
még prága jó hasonlítási alap lehet de ne gyertek már azzal h svájc meg hannover

Vicc 2008.11.03. 17:51:24

"Egy darab vonaljegy kb. 400 HUF. És Zürich kb. akkora, mint Zugló."

Jaja, csak az ottani atlagkeresetet is hasonlitsd az itthonihoz ;) Szeretem az ilyen szelektív hasonlítgatást :D

Gyulimali 2008.11.03. 18:06:35

Én a múlt vasárnap vettem itt Melbourne-ben egy kedvezményes, hétvégi napijegyet az 1,2 zónákra az összes 3-ból, 2.9 AUD értékben. (ez kb 400HUF). Sok a regionális vasút, mert AU ugye nagy kiterjedésű, sok a buszvonal, és a belvárosban gyakolatilag minden 2. utcában villamosvonal van. A vonat tiszta volt, és igaz, hogy 30percenként járt csak, de pontos volt és gyors. Igaz, itt az autókkal kell megküzdenie a tömegközlekedésnek. És igaz, hogy itt 1 liter benzin is kb 220HUF.

Gyulimali 2008.11.03. 18:12:49

Ja, és nekem van egy összeesküvés elméletem is. Szeretném leszögezni, hogy ez csakis az én véleményem, és biztosan tudattágító szerek hatása alatt gondoltam ki. A mai magyar valósághoz biztosan nincs semmi köze.
Szóval, ha holnaptól egy jegy 1000HUF lenne, és megszünne az összes bérlet, és mindenki becsületesen lyukasztana, akár egy megálló miatt is, a BKV AKKOR IS veszteséges lenne. És nem évi 16 MRD lenne a veszetsége, hanem sokkal több, ugyanezek mellett a szakadék járművek mellett. Értsétek már meg, az egész cég a kommunizmusból maradt ránk, és ez szinte mindegyik tettükön, és a gondolkodásmódjukon is látható. De szerencsére 2010-ben megszűnik a monopoliuma, így akkor majd oda lehet adni ajándékba (esetleg megtámogatva jó kis bankgaranciákkal, meg garantált nyereséggel) a haveroknak, és remélhetőleg utána egyből emelkedni fog a színvonal.

Kiss Imre 2008.11.03. 18:14:29

Kocsis István vezérigazgatói pályázatában azt állította, hogy nem lesz infláció feletti áremelés.


Akkor ezt most mi???!!!!

matador 2008.11.03. 18:31:44

Világválség van Bogaracskáim.

Londoni luzer 2008.11.03. 18:49:57

Csak azert rittok, mert meg nem probaltatok Londonban (tomeg)kozlekedni...

A 2-es zona Londonban valamelyest kisebb, mint Budapest. Haviberlet potom 90 font (~30'000 forint). Ezzel azonban nem sokat sporolsz, pl. 2-es zonabol egy elovarosi vonat + metro oda-vissza 3.5 font (~1200 HUF), azaz ha hetvegen nem tomegkozlekedsz, az mar buko.

Ezert mit kapsz? A metro folyamatosan lerobban. Csucsforgalomban undorito tomeg van, iszonyatos a hoseg. A busz egy fosraketa, iszonyatosan csiga, minden 300 meteren van egy megallo, a zoldhullam koncepcioja teljesen ismeretlen.

Auto? Ne rohogtess. 7 fontos dugodij + 2-3 fontos orankenti parkolas mellett?

En egy honap utan azt mondtam, basszatok meg, biciklivel fogok jarni. Osszehasonlitaskeppen: biciklivel 20 perc alatt erek be, metroval 50, busszal csucsidon kivul (!) 70 perc.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.03. 18:56:40

Nem olvastam végig az összes kommentet, bocs...
Egyszer olvastam egy tanulmányt, talán pont a Zindexen :). Eszerint normális helyeken a finanszírozás költségeit egyenlő arányban az utasok, az állam és az önkormányzat (főváros) állja. Ez itthon jól eltorzult, 1/3-át az állam adja, az utasok kb. 44 vagy 48 %-ot, a főváros pedig 10%-ot. Vagyis evhetjük úgy, hogy a főváros kapzsisága miatt az utasokra hárítják a költségek nagyobb részét.
Sokaknak eddig sem érte meg, ők most szerintem biztos nem fognak jegyet/bérletet venni.
Vannak azok, akiknek mindegy, mennyibe kerül a jegy/bérlet, akkor sem vesznek (na pl. ilyenek dobták le a 28-as villamosról az ellenőröket).
És vagyunk mi, akik ilyen-olyan indokkal (lelkiismeretességből, lúzerségből, lehetne sorolni) megveszik a jegyet/bérletet. Na ők azok, akiket a hajlékonyak, a hangoskodó (főként) kisebbségiek, ellenőrök, a metrós orkok és a bkv kiéhezett külsős ügyvédkutyái (hamis csekkekkel és felszólításokkal) zaklatnak.
Tehát szart kapunk, drágán, és még zaklatnak is. Pont azokat riasztják el, akik hajlandóak lennének becsületesen fizetni az utazásért.
Autót veszek, amint tehetem, és bekaphatják. Mondjuk így is nekik tuti meglesz a jutalmuk, itthon nem kell sem dolgozni, sem teljesíteni hozzá.

csurtány 2008.11.03. 18:57:25

Lisszabonban a metrón 0,8 eurót kell fizetni a chipes jegyért -- az ember vesz egy jegyet 1,50-ért, amiben benne van a jegy alapára és egy utazás, azután csak feltölti. A jegy addig érvényes, amíg fel nem jön valaki a felszínre, azaz át nem lépi a zárókaput, tehát korláalanul utazhat a négy metróvonalon, amelyek behálózzák a várost. Lényegében mindenhová el lehet jutni egy jeggyel és némi gyaloglással. A kocsik tiszták, nem rozsdásodnak, az állomások tágasak és a személyzet előzékeny -- az ellenőröknek van pénze borotvára és fogyókúrára. A buszokon 1,30-1,40 euró a helyben vásárolt jegy árta. A minimálbér úgy tudom 350-400 euro között van, a tej olcsóbb, a kenyér ugyanannyi, a ruha és az étterem is lényegesen olcsóbb. Ja és mind az állam, mind a polgárai komolyan veszik, hogy az EU tagjai

iksz 2008.11.03. 19:08:56

tildy, én se bérletet nem kapok, se semmit, és mikor kinyitottam a próbaidőm alatt a számat, hogy adjon legalább egy jegyet a főnököm, ha elzavar valahova munkaügyben, akkor azt mondta: "miért, a béralkunál nem kértél bérletet, most minek?" (megoldom a munkába jutásomat, több nettót kértem inkább). Végül kaptam egy gyüjtőjegyet, amire fel kell írjam tollal, hogy hová mentem, hány átszállással. Ennyit a Mt. gyakorlati alkalmazásáról. és ha még elmondanám, hogy hol dolgozom... de nem fogom.
btw, közig.határon belüli 7 km-re meg nem is vonatkozik.

mizie 2008.11.03. 19:09:45

Lassan olyan lesz mint a MÁV: Ha már ketten vagyunk akkor jobban megéri autóval menni...

matador 2008.11.03. 19:40:17

Tetves csóró, suttyú magyarok! Azt kapjátok amit érdemeltek! Dögöljetek meg!

sokkoló 2008.11.03. 19:51:29

Ez a kocsis és társai annyira okos emberek - mivel már mindenhol voltak vezető poziban - hogy több szakmájuk van mint ságvári enrének neve volt. Nagyjából a hsz-ekből is kitűnik hogy az egész EU-ban olcsóbb sokrétűbb és magasabb színvonalú a tömegközli szolgáltatás. Csak ezeknek a lámpavasra valóknak nem tűnik fel semmi. Árat emelni azt Csita majom is tudott volna, de jó régi bevett elvtársi alapon addig csinálják a kis bizniszüket amíg nem sikerül átjátszani valakinek aki régi bevált harcostárs vagy annak leszármazottja. Hánynivaló amit művelnek.

matador 2008.11.03. 19:59:32

Kit akarsz te lámpavasra küldeni???
Nézz már először magadba! Hőzöngő pöcs vagy Sokkoló.

addössze 2008.11.03. 20:34:17

15.ker-ből 6. kerbe járok melózni. 8 km táv. Benzinköltség autónál átlag 21ft/km. Az oda vissza 336Ft. BKV-val 2 jegy oda, 2 vissza (busz + M1 vagy busz + M3), az = 1160Ft. Egy napra. 20 napra az autó= 6720, BKV= 8900 (értelemszerűen bérlettel járnék). Ez egy fő esetén már pozitiv egyenleg az AUTÓ javára! MIvel asszonnyal ketten járunk be a 6. kerbe (2 utcára melózik tőlem), így röhejes, de a következő mondat valahogy igaznak tűnhet: " nem vagyunk olyan gazdagok, hogy BKV-val járjunk". Na erre varrjon gombot a Demszky meg a Kiricsi-szeplős kisasszony. A járulékos költségeket meg kár itt felhozni (kötelező bizt, szervíz stb) mert hétvégén amúgy is kocsiba szállnék ha BKV bérletem lenne, szóval autó volt, van és lesz. Majd ha 5-6 ezer forint körüli áron lesz zónabérlet ami a 8-10 km-es utamat lefedi, el fogok gondolkodni. Addig is a többieknek jó utat a TBC-s nyuggerek között.

tompus 2008.11.03. 21:15:18

Normálisabb országokban 1€ körül van a jegy és általában 1-másfél óráig érvényes. Nálunk marad az 1 utazás 1 jegy és a 21. századi mechanikus lyukasztó.

szubjektiv 2008.11.03. 21:40:55

Lusta vagyok végig elolvasni a kommenteket.
A bérletet nem tartom alapvetően drágának, az én péntárcámnak megterhelő, de ez egyéni szoc. problem.
Azonban a jegyár a pofátlanság netovábbja, hogy finoman fogalmazzak. Ahogy azt már sokan jelezték, a tisztességes megoldás az időalapon működő jegy. Még az egy órás jegyre is sokallanám a 290 forintot, főleg, hogy sokszor negyedórát, csúcsban még jóval többet is várhat az ember. De az, hogy egy négytagú család, ha hozzám jön a keletiből, akkor oda-vissza fizet ezért az egy átszállással lebonyolítható útért közel 2400 forintot, ha mondjuk kétszer kellene átszállniuk, akkor majd 3600-at, hát az egy vicc.

mayal 2008.11.03. 21:57:03

Azért az érdekelne,hogy amikor a világ tőzsdéin,60$ egy hordó olaj és még a Mol is csökkenti az árakat, akkor mi indokolja,hogy a BKV emel?Érdekes lenne egy statisztikát csinálni,hogy mi a több a metró,vagy a felszíni közlekedés a drágább egy kilométerre vetítve..

jancsi345 2008.11.03. 22:00:06

Külföldi díjakhoz teljesen hülyeség az árakat hasonlítani, mert ott a fizetés többszöröse az itthoninak. Minimálbérből például hogy vesz valaki BKV bérletet? És akkor még éljen meg valahogy, fizesse a számlákat, meg a kaját, vagy pusztuljon meg. Ha meg bliccel mert nem bír megélni akkor egy köcsög, mert meglopja a BKV-t?! A BKV lopja meg azt a sok utast! A bevétel az ellenőrzések miatt sokkal több lett, és akkor még nem beszéltünk a benzin árának csökkenéséről, ami közel sem kis többletet jelent, ha azt vesszük, hogy az elmúlt hónapokban kb 30Ft-tal csökkent a benzin ára. Most még csökkenthetné is árat, és lehetne az emberek szemében "kedvesebb" a BKV, ehelyett mindig csak emelnek. A színvonal meg fordítottan arányos. Undorító mocsok az egész. Ha már ennyit kell fizetni egy szolgáltatásért, akkor már illene normálisat kapni. Viszont akkor miből kapnának a "fejesek" több milliós juttatásokat? Mert ez a pénz sem ahhoz megy aki megdolgozik érte az biztos! Undorító mocskos banda!!

TNW 2008.11.03. 22:03:15

Wiener-Neustadtban (Bécsújhely, Soprontól alig 20 km) nyáron elég sok hétvégén ingyen volt a tömegközlekedés. Saját szememmel láttam, tapasztaltam. Nekik hogy a bánatba érte ez meg?????????????

Martian (törölt) 2008.11.03. 22:14:27

"Röhej, hogy a kocsi olcsóbb...
Egy jegy árából autózok 15km-t."

Belvárosi dugóban araszolva mennyi is a fogyasztás 100 km-en?

Martian (törölt) 2008.11.03. 22:16:11

"A zsidó maffia kettős ügyködésének egyik ága az autósok kitiltása Budapestről, a másik pedig a tömegközlekedési díjak inracionális megemelése ilyen-olyan indokra hivatkozva."

Be kell állni bringás futárnak, az a leggyorsabb! :))

TNW 2008.11.03. 22:16:45

És mivel Svájcot is emlegette itt valaki... Basel és környékére, mindenre érvényes havijegy 67,- frank (kb. 10-11ezer HUF) ebben az a legszebb, hogy vasúton a kanton két határa 80-100-km-re van egymástól. Szerintem hasonló árral itthon sokan kiegyeznének. Én legalábbis biztos. De hajrá, már alig csupán 2.000,- forint választ el a svájci áraktól! Csak színvonalban és a következményekben vagyunk lemaradva. Kedves BKV! Mikor fogjuk Tell Vilmosékat überelni? Húzzanak bele, mert még idén el kéne érni, hogy drágábbak legyünk Svájcnál! Mégse járja, hogy idejönnek Pestre oszt' fillérekért utaznak.

Hey 2008.11.03. 22:20:22

én is ezt írtam
-most változtattak a menetrendet, gondolom most optimálisabb lett...

-40 ft-tal csökkent szeptember óta benzin

és még 7%-os áremelés?! miért is?!

tri Balazs 2008.11.03. 22:44:17

Nemrég jártam Lisszabonban. Ott több metro vonal van (építenek most is...) és egy jeggyel - ami nincs 1 euro - bármennyit, bárhova lehet utazni a metrón. Átszállással, megfordulással...Mágneskártyás rendszer van, nagyon király.
Szóval én bliccelek itthon. Azért, mert nem vagyok hajlandó 270 ft-ot fizetni hogy szakadó esőben átmenjek a Margit hídon a villamossal. Ha a Moszkva-Blaha távolságot nézem az már valamennyire korrekt. Metróval persze.
Szóval én elfelejteném egy időre a Volvo buszok beszerzését és nagyon keményen dolgoznék a tarifarendszeren mert ez így írtó gáz.

united skates 2008.11.03. 22:47:33

A BKV egész egyszerűen nem alternatíva.

Ha most csóróbb lennék, akkor is összespóolnék egy tragacsra, 50-100 ezerért már lehet venni olyat, ami MEGY (pl. fityó), és messze jobb, mint a bkv, csak egyszer kell megvenni, utána olcsóbban járok azzal is. Egy számítógép ára. Arra mindenkinek van pénze.

Télen fűt, esőtől megvéd, háztól házig megy, nincs benne büdös, nem ül hátul egy hajléktalan, szól benne a rádió.
Havi 10-20-ezres tankolásért cserébe a BKV-hoz képest valóságos luxus egy Zaporozsec is.

És természetesen tavasztól őszig ROBOGÓ.
80-120-ért kapsz nagyon jót, én havi kb. 4-5ezerért járok vele munkába.

És persze nyáron bringa.

A BKV szükségmegoldás, ha minden más eszköz elérhetetlen.

zophie · http://ajmfebulosz.blogspot.com 2008.11.03. 23:25:53

re:TNW

a baseli haviberlet 68 frank, ma fizettem pont ki ;)

es tegyuk hozza, 25 eves korig masodosztalyra ugyanez a mutatvany 43 CHF...

es itt nem meno bliccelni. Schwarzfahren ist unfair.

mirál 2008.11.04. 00:06:23

AKÁCFA UTCA, SZÉTBASZNI!

Geri 2008.11.04. 00:11:31

szerintem a bkv elérte a tűréshatárt.
miért hagyjuk? miért néznek minket szarba? igenis mostmár jöjjön a veke, vagy akárki és csinálja meg a bkvt. kéne egy igazi átvilágítás. az európai átlag feletti jegyár, igazságtalan jegyrendszer, életveszélyes buszok, 20 éve nem fejlődő metróhálózat. állítsák demszkyt a falhoz egy tévé műsorban és ezekről beszéljen. hogy miért van ez így? és ki fogja ezeket megoldani. és hogyan. és ne négyes metrózzon mert eküldöm az alagútba és nem engendém fel amig el nem készül. hányinger. magyarországon az érzésem hogy folyton egymás tányérjába szarunk. hiányzik a társadalmi együttműködés. miért jó ez így?

QuickSixx 2008.11.04. 00:42:52

Mikor jelentik be, hogy a BKV bérletek 60%-al olcsóbbak lesznek?

ujj Laszlo · http://profeta 2008.11.04. 03:11:50

Sajnos a 100 evvel ezelotti tariffa szint (amit igencsak erdemes lesz kikutatva szivre venni mindenkinek) beallasa jon valoszinuleg immaron - itt nincs szukseg kozpenzek altal tamogatott munkasok utazasaira - ember-embernek farkasa e szep uj vilagunkban! Es nehogy valaki is itthon naivan merje e helyzetet az europai v. amerikai bosegszaruhoz merni!

mee/énke 2008.11.04. 05:14:59

gyerekkoromban nem értettem, hogy miért megy el átszálláskor (éppen hogy csak) az orrom előtt a busz. most már tudom, hogy ez a jelenség a hangolt járat.

Gyulimali 2008.11.04. 05:54:21

n pedig már fantáziálom az "új, időalapú jegyrendszert"... Egy jegy 500HUF 1 órára. Ehhez, ugye majd a menetrendet is át kell szabni. Úgyhogy ezután az átlagos menetidő majd éppen több lesz, mint az átlagos érvényesség. Az a baj, hogy a BKV is, mint minden "hatóság" Magyarországon nem a szolgáltatás színvonalával, hanem idióta, betarthatatlan szabályokkal, és a miattuk történő, aránytalan, és igazságtalan büntetéssel akar boldogulni. Amíg ez így marad, addig nincs mit tenni. Miért is van az, hogy már alig lehet valahol bérletet kapni Budapesten? Miért van az, hogy bankkártyával meg szinte sehol? Miért van az, hogy pl. Londonban kb 10m-enként, a trafikokban megvehetem BÁRMILYEN kombinációban az elektronikus jegyemet? Igaz, London nem éppen a legjobb példa, mert egyet kell az előttem szólóval értenem. Pontatlan, irtózatosan drága, a metrón nagy a tömeg, gyakran leáll az egész vonal órákra, a buszoknál pedig sokszor jártam úgy, hogy a 7 perces követési távolság azt jelentette, hogy 15 perc után jött 2 busz. Szóval, nekem London bebizonyította, hogy a "zöldek" által szervezett és üzemeltetett tömegközlekedés kb. semmit nem ér.

grigorij 2008.11.04. 07:51:26

Nevetséges az egész, főleg amikor vidékiek okoskodnak!
Mennyivel igazságosabb az, ha a fővárosban mész pár megállót 270/290 forintért?
Nekem a 4 megálló most napi 540 forint! Ez 20 munkanappal számolva pontosan a bérlet árával egyenértékű, viszont nekem - hasonlóan sok más budapestihez - nem kell a teljes bérlet, mert nincs dolgom a város másik felén!
Miért velünk fizettetik meg mások egész napos utazgatásait???
Nem az időalapú jegy a megoldás, hanem a vonalbérlet!
Semmibe nem kerülne, mondjuk hogy 4000 forint és egyetlen járatra jó. Ha máshova megzek, jegyet veszek.
Nem kell mást tenni, mint vásárláskor a pénztáros ráírja a járatszámot! Mondjuk esetemben 14, és az ellenőr tudja, hogy ez a 14-es villamos, erre érvényes...
De nem, nekünk meg kell venni a drága jegyet, bérletet... Mi bőven kifizetjük azt a pluszt, amit a bliccelők kivesznek a BKV zsebéből...
Igen, az autó például nekem is gazdaságosabb, és persze ott a bringa.

eszkep 2008.11.04. 07:56:06

2006-óta lógok, nem érdekel...
Már túl vagyok azon a ponton, hogy el kell dönteni, melyik újjunkba harapunk,a bérleten sokat lehet spórolni.
A sok budapesti, tetves, parazita nyugdíjascsőcselék szavaz a szocikra, és pont ők utahatnak ingyen a BKV-n. Vajon miért???

midas 2008.11.04. 08:24:09

Egy kis általános iskolás matek. Ha a négyes metró 500 milliárd forintba kerül, és egy Volvo busz kb 60 millióba. Hány Volvo buszt vehetünk 500 milliárd forintért? :)

midas 2008.11.04. 08:26:37

Amúgy meg mindenki szálljon föl az első ajtón, így azért már jóval kevesebben bliccelnének, lehet hogy sok idő, de egy ilyen rendezetlen csürhének ez kell

zapa 2008.11.04. 08:36:11

És aki tényleg nem tudja kifizetni? Nekem téríti a munkahelyem egy részét, ha nem így lenne, nem tudnám kiszorítani az árát... :-(

garrr 2008.11.04. 08:41:50

Sokan írtátok már... mikor lesz végre valamiféle összefogás? Mert amíg nem mutatjuk meg mennyien nem vagyunk megelégedve az ár/szolgáltatás érték aránnyal, addig semmi sem fog változni. Igen, akácfa utca elé! Vagy SENKI ne vegyen bérletet és akkor magától dől be az egész. Az ellenőröket figyelmen kívül hagyni, többen is és egyszerre, akkor lósz@rt sem tudnak csinálni. Demokrácia, piac, verseny... ezek még a kommunizmusban élnek és élvezik az egyeduralmukat, addig pedig csak emelnek!
Mikor kezd el valaki szervezkedni!!!?

Gabesz81 2008.11.04. 08:48:21

De most komolyan mi lenne az akadálya, hogy a normál jegyre, ha dátumot bélyegez a gép, az bizonyos ideig legyen érvényes? A metrónál tudnak erre hivatkozni...

stellaz 2008.11.04. 08:52:22

Ha van kocsid a bkv felejtős. Nekem kb. ugyanannyi bejárni a belvárosba kocsival mint bkv-val. Ha pedig alkalomszerűen mennék tömegközlekedéssel, akkor sem éri meg jegyet venni, mert ha a átakarok menni a ferenc krt-ról mondjuk a libegőhöz, akkor az nekem majdnem 1200 Ft. Röhej. Kocsival harmad ennyiből megjárom.

stellaz 2008.11.04. 08:54:04

jah... és az asztóriához is 1200 ft átmenni, ami kocsival kb 100 ft....

grigorij (törölt) 2008.11.04. 09:36:28

Jaja, érdekes ez az átszállósdi!
Jön a fiam, 12 éves, bérlete nincs, minek, az anyja háztól házig kocsival cipeli.
Nekem sincs, hiszen, mint írtam 4 megállóért nem éri meg...
Mondjuk szeretnénk Angyalföldről fölmenni a várba, múzeumba:
- a 12 éves gyereknek ugyanaz a tarifa, mint a felnőtteknek.
- 2 db jegy a Keletiig a 30-assal, 2 db jegy a metró majd 2 db jegy fel a várba. Ez oda-vissza 12 db jegy, 12x270 Forint...
Valóban gazdaságos?
Vehetnék mondjuk napijegyet, de nem lehet, hiszen ahhoz is el kell jutni egy olyan helyre, ahol árulják...
Ja és ez még a legegyszerűbb - egyben a leghosszabb - út, minden más lépés +4 jegy...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2008.11.04. 09:43:17

A jovo evre tervezett inflacio 3.2%, valojaban lesz talan 2.6%. Es akkor a BKV erre raemeli a triplajat. Miert is? Mukodesi ktg novekedes? A berkoltsegei be lszenek fagyasztva, az uzemanyag ara esni fog. Amortizacios ktg? Azt meg talan fizesse ki a fenntartoja. Tolvaj banda, szepen bekeszul a ktgvetesi megszoritasra, hogy azeret ugyanannyit lehessen majd kivenni.

A tarifarendszeruk meg egy kalap poshadt balnagecivel egyenerteku. Semmilyen eszkozzel nem osztonzik a visszateru vasarlokat. Szedik a penzt es kesz. Mert monopol helyzetben vannak.

név 2008.11.04. 10:09:46

biztos 2009 végén magasabb prémiumot ígértek maguknak a vezérek.
ezt csakis így lehet finanszírozni .
mert ugye a szolgáltatás minősége nem fog javulni
így kell ezt, csak így tovább.
soha az életben nem lesz normális ez az ország.

izolda 2008.11.04. 10:40:04

Magyarország: szar ország szar embereknek.

Bliccelő 2008.11.04. 11:37:17

Amig 4500 Ft volt a havi bérlet ára mindig megvettem. Aztán, ahogy emelkedni kezdett, úgy kezdtem fokozatosan egyre többet bliccelni.Jelenleg kb.háromhavonta megveszem a bérletet (időnként azokra a jármüvezetőkre gondolok akik, hajnal 3-kor kellnek, és miattuk szoktam meghozni ezt az áldozatot.

Az, hogy Madridban, Barcelonában, Rómában, Milánóban lényegesen olcsóbb és jobb a tömegközlekedés, magam is megtapasztaltam.

Szerintem a prágai árak lennének reálisak budapestre is. Havi bérlet: 5500, jegyek: 260, de 75 percig érvényes, több átszállásra, vagy 180 Ft, akik kisebb távot tesznek meg (5 megálló/20 perc) Napijegy 1000 Ft, 15 év alattiaknak félárú jegyek.

Az, hogy a mocskos BKV emelni akar, azt éri, hogy a jelenlegi 30 %-os bliccelési pár százalékkal tovább fog nőni, mert sokak számára egyszerüen MEGFIZETHETLEN.pl. Aki 100 ezret (vagy még annyit sem) keres, és abból, elmegy albérletre, rezsire 65-70) az ugyis kénytelen lesz bliccelni. Gyerekes családok,vagy munkájukat elvesztők szintén.

Remélem, Budaházy Györgynek és radikális társainak egyszer eszébe jut az Akácfa utcai székház ellenére. Bár sok mindenben nem értek egyet velük, ebben részt vennék én is.

Állásfoglalásuk reális és igaz!

"A már több nyugati nagyváros árszínvonalát elért vagy meghaladott, folyamatosan egyre szarabb, a balkánit alulmúló szolgáltatást nyújtó, járatritkító, az adónkból működő tolvaj BKV újabb ellenőröket és fogdmegeket alkalmaz mától. A BKV vezérek közben százmilliókat sikkasztanak. Majd ezek és a gorillák miatt tovább emeli az árat Demszky, hogy a terepjáróját is fenn tudja tartani a mi költségünkön. BLICCELNI MA MÁR NEM SZÉGYEN, sőt, az ELLENÁLLÁS egy formája." (forrás. kuruc.info)

zsigabácsi 2008.11.04. 14:42:23

Mehehe: "Szűk két és fél év alatt összesen 1 milliárd 263 millió forintot fizetett ki a BKV 53 különböző tanácsadó cégnek, tudta meg az Index." (Friss cikk az indexen).

Tömjétek a zsebüket, vegyétek meg a 290 ft-os jegyet, hajrá!

zsigabácsi 2008.11.04. 14:51:54

Kiss Attila Jánosné 4 és fél milkóért megmondta a frankót a BKV-nak, tessék szemezgetni:

www.bkv.hu/kozbeszerzes/2006utaniszerzodesek.pdf

zsigabácsi 2008.11.04. 14:53:57

Aki ide egyetlen centet betesz, ebbe a feneketlen kútba, az magára vessen. Esetleg a kezelőorvosát keresse fel.

., (törölt) 2008.11.04. 15:36:01

Nem kell árakat emelniük, takarítsák rendesen a járműveket, legyen zónás tarifa rendszer, ne lopjanak a felső vezetők, Legyen azért elég az az 1 milla fizetésnek, s ha tud majd valamit virítani, akkor kapjon csak +pénzt.
Ja! Vegyenek új buszokat. De ne az Alfa kft-től! Majd lefordultam a székről, mikor szóba kerültek a használt svájci buszok. Aztán kiderült, hogy nem a berni bkv-val tárgyalnak, hanem az Alfa Kft már vett buszokat, ott állnak Székesfehérváron, s azt vennék meg.
Nem értem, hogy ha buszt akarunk venni, miért nem a gyártól kérünk ajánlatot? Miért kell az ilyenhimi-humi kft-ket bevonni? A gyárnál, biztos nem jobb az ajánlatuk. Esetleg a haveri kört támogatjuk állami pénzzel? Pl Széles Gábort, aki tönkre tette az Ikarus-t?

1116001 2008.11.04. 17:46:35

Nem kell ennyi fajta bérlet!! Mert ez csak megnöveli az ellenőrzések idejét! És szerintem a jelenlegi zsúfolt dugókkal teli városban az idő alapú jegyeket sem vezetném be.
Szerintem inkább zónás rendszert kéne bevezetni (max 3) aminek a küső zónájába a peremtelepülések is beletartozhatnának! (pl: Dunakeszi, Fót, Budaörs, Érd, Dunaharaszti, Szentendre, stb...)

midas 2008.11.05. 16:30:24

Mi lenne ha mindenki egy árat fizetne? Mondjuk 3000 Ft-ot. Felnőtt, diák és nyugdíjas egy árba, ingyen nem utazik senki (kivétel mondjuk 4 év alatt)

Vélemény?

2008.11.05. 20:39:02

debrecen.blog.hu/2008/11/05/bkv_vs_volan_amp_dkv_melyik_a_dragabb

Itt számolgatok egy kicsit, hogy miért is drágább a debreceni bérlet, mint a BKV-é...
süti beállítások módosítása