A Kötött pálya információ szerint a jövő év elején minden bizonnyal átlagosan 7,9 százalékkal nőnek a BKV tarifái. Úgy tudni, a cég igazgatósága által elfogadott előterjesztésben egy 10 százalékos verzió is szerepel, de csak azért, hogy a kisebb, 8 százalék alatti értéket lehessen választani.
A 7,9%-os átlag úgy jön ki, hogy a vonaljegy és a havi bérlet ára ne érje el a „lélektani” 300 illetve 9000 forintos árat. Így az egyszeri utazás 290, a bérlet 8900 forintba kerül majd. Az első 7,4%-os emelkedés az idei 270 forinthoz képest, a második 7,8%-os növekedés a mostani 8250 forinthoz képest.
A meglehetősen elavult, a szolgáltatás igénybe vételével nem arányos, utazásra nem ösztönző tarifarendszer lényegében jövőre is változatlan marad, nem kerül közelebb a megvalósuláshoz az SMS-jegy sem.
Fejlemény: Azóta kiderült, változott a javaslat, 9000 forint lesz a bérlet.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Geyza 2008.11.03. 13:00:31
Vagy lehet, hogy egyszerűen mindenkinek az jár, amit megérdemel???
(Hányszor is tetszettek pl. újraválasztani a főpolgármesterek gyöngyét? Akkor ez jár...)
Lelina 2008.11.03. 13:00:35
avogadro00 2008.11.03. 13:04:07
logan 2008.11.03. 13:06:51
Valamiből meg kell finanszírozni a pártok reklám hadjáratait...
hbo 2008.11.03. 13:07:52
Borcsika 2008.11.03. 13:08:18
o 2008.11.03. 13:10:20
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.03. 13:11:00
FecCoKa 2008.11.03. 13:12:52
Slider 2008.11.03. 13:13:11
Engem nem érdekelne az sem, ha 20 éves buszaink lennének, ez önmagában nem gond, az sokkal jobb lenne, ha tiszta és műszakilag megfelelő állapotban lennének természetesen ha lehet felújítva, mert felújítani mindig olcsóbb elméletileg mint újat venni.
Új gépeket csak akkor lenne érdemes venni ha a tisztelt utazóközönség vigyázna a régire is. Firkálások székek hasogatása, szemetelés, csövesek eltűrése kb mind ilyen. Nem igaz hogy összefogással nem lehetne ledobálni a csöveseket. Nincs minden buszon ellenőr, biztonsági. Vagy akkor tessék eltűrni hogy csak az első ajtón lehet felszállni és akkor nem lesz csövi.
vinczebarni 2008.11.03. 13:14:26
napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2008.11.03. 13:17:29
vinczebarni 2008.11.03. 13:17:50
A többivel egyetértek, értelmes tarifarendszerre van szüksége Budapestnek!
Labasmaz 2008.11.03. 13:25:04
Satu 2008.11.03. 13:25:12
bonta 2008.11.03. 13:28:40
8900 Ft több száz vonalra egyáltalán nem sok!
Tessék vidéken is körülnézni milyen a közlekedés.
Tunguska 2008.11.03. 13:33:46
konzervman 2008.11.03. 13:34:49
lehetne.
de nem az, soha nem is lesz az, ameddig pénzmosoda a BKV...
290 ft egy vonaljegy? bazzeg: az 1 font!
Legutoljára 3 napos travelcard Londonban 1-2 zónába (weekend) volt 7 font... minden vonalra!
Misi 2008.11.03. 13:36:18
Misi 2008.11.03. 13:36:20
birdie · http://Birdie.hu 2008.11.03. 13:37:51
Attila 2008.11.03. 13:38:10
Nancsi 2008.11.03. 13:39:27
Amely útvonalon járok melóba azon az autó kb. ugyanolyan gyors mint a BKV. Sőt, kicsit gyorsabb is néha. Autó 40-80 perc, BKV stabil 1 óra. Ehhez nem kell más, csak 1 átszállás, és 2 olyan jármű, amely csúcsidőben 10-15 percenként jár, csatlakozása nincs, vagyis amikor az egyik beér, a másik akkor megy éppen kifelé, lehet neki integetni. Az hogy télen hideg van, nyáron meleg van, telehugyozva, hányva, köpködve az egész, plusz rám tüsszög a TBC-s hajléktalan az megintcsak komoly érv a BKV ellen. Tudjátok mit? Ha 2x olyan lassú lenne az autó, akkor is azzal mennék. Mivel abban nyáron van klíma (vagy ha haladok, akkor lehúzható villany! ablak), télen a fűtés, közben hallgathatom a rádiót, és egy kényelmes fotelben utazom. Ja, és kb ugyanannyiért. De az ár tényleg csak a 3.-4. érv amiért BKV soha, amíg van autóm.
Tamás 2008.11.03. 13:40:08
A rendszer a legjobb, amit láttam.
De az emberek ott valahogy mások: bankigazgatók nem átallnak biciklivel munkába menni, és az a menő aki villamossal/vonattal megy, nem aki BMW-vel.
fokukac 2008.11.03. 13:40:33
"vonaljegy" - érvényes egy utazásra egy vonalon - ilyen csak nálunk van, minden normális városban időalapú a rendszer.
Attól pedig, hogy nincsenek zónák, szintén feláll a szőr a hátamon. Naponta kétszer utazom 3 metrómegállót a munkahelyemig, mindezt havi 8500-ért, úgy, hogy májustól szeptemberig 35 fok van a metrón, és rámrohad az öltöny.
Imádom.
szferi 2008.11.03. 13:40:57
zijugenya 2008.11.03. 13:41:31
Lesz. Az időpont kérdéses.
Misi 2008.11.03. 13:42:36
amondó (törölt) 2008.11.03. 13:42:41
"Tessék vidéken is körülnézni milyen a közlekedés. "
Tessenek körülnézni, hogy Nyugaton egy jeggyel, ami kb ugyanannyi, mint a magyar jegy ára, sűrű metróhálózatokon lehet tetszőleges számú átszállást végrehajtani. Azaz a város bármely pontjáról bármely pontjára eljutsz 1-1.5 € körüli összegért.
Itt meg a Déli és a Nyugati közé már a szakaszjegy se jó, azaz majd' 5-600 forintba kerül egy út? Hogy a tömbjegy alig olcsóbb, mint az egyenként megvett jegy?
Hogy "éjjeli jeggyel" szivatnak éjjel, több fajta jegy van, mint metróvonal, és hogy az értelmetlen metró miatti átépítések miatt 10 évre ellehetetlenült a villamosvonalak jó része (kb minden, ami a Móriczon átmegy, 2-es vili, a Thökölyről leszedett vili, stb...), és ennek ellenére folyamatosan emelkedik a jegy ára.
zijugenya 2008.11.03. 13:43:51
brainstorm 2008.11.03. 13:44:49
szeretem amikor a pesti népek sírnak (tisztelet a kivételnek), hogy deszarabékávémonnyonleademszky, amikor még mindig fényévekkel olcsóbb és jobb mint vidéken tömegközlekedni. nem csak bp-ből áll az ország... (bár vidékről leginkább ezt lehet látni.)
Benbe · http://www.benbe.hu 2008.11.03. 13:46:41
Nem agyatlan a hálózat, csak nem lehet eljutni Észak-Budáról Dél-Budára vele, nagyon sok az átszállási kényszer, pocsékak a csomópontok és rengeteg fő közlekedési útvonalon busszal kell utazni, ami egyfelől nem gyors, másfelől nem kényelmes.
Szerintem agyrém (és matematikailag furcsa), hogy lakhelyemről 50 perc alatt jutok el majdnem bárhová, függetlenül attól, hogy a kerület egy közeli sarkába, vagy a város másik felébe utazom-e. Vagyis a lakhelyemről kiinduló közlekedési eszközök már rögtön rosszak.
zijugenya 2008.11.03. 13:46:48
zijugenya 2008.11.03. 13:50:13
Benbe · http://www.benbe.hu 2008.11.03. 13:50:53
A vidéki közlekedés Magyarországon nulla. Ezt senki nem is vitatta, úgy kellene sóval behinteni az egészet, ahogy van.
A különbség, hogy Budapest nem működhet tömegközlekedés nélkül, itt kb. 3,5 millió emberről van szó, az ország lakosságának harmadáról. Azért ilyen hangos mindig a sírás, ha Budapestről van szó.
Sajnos, amíg a helyközi közlekedésben a feladatot úgy határozzák meg, hogy a 3 műszakos munkarendhez igazodjanak a járatok (ez maradt itt a szocializmusból, meg a "Vas és Acél Országából"), a maradékot meg nem az egyén közlekedéshez való joga, hanem holmi definiálhatatlan gazdaságosság mentén szervezik, addig nem is lesz jobb.
És akkor az egymástól függetlenül létező vasúti és buszos helyközi közlekedési "rendszer" problémájáról nem is beszéltem.
tippan 2008.11.03. 13:51:31
1 jegy 90 cent, 90 percig érvényes, akár oda-vissza, vagy több járatra is.
Amiel 2008.11.03. 13:52:06
Misi 2008.11.03. 13:53:56
Vakmacska 2008.11.03. 13:55:10
Mindezt miért? Mert nincs cangaparkoló a népligetnél, ahol nem lopják el a bringát. Mert akkor nem havi 20 ezerért, hanem 0 Ft-ért (plusz esetleg bicóparkolás ára) járhatnák melóba, de kötsög Volánpályaudvarnak valamiért nem éri meg.
Bobby 2008.11.03. 13:55:21
és milyen alapon kérnek horror-árat, ha cserébe nem nyújtanak Szolgáltatást???
Benbe · http://www.benbe.hu 2008.11.03. 13:55:25
tippan 2008.11.03. 13:56:05
Hozzá tennék annyit, hogy vidékről, (15 km) járunk be a családdal, anya apa, két gyerek.
Csak a bérletek (volán+bkv) majd 50 E Forint.
Mennyi is a minimálbér?
szferi 2008.11.03. 13:56:13
Ez nem igaz.
Benbe · http://www.benbe.hu 2008.11.03. 13:58:20
zsigabácsi 2008.11.03. 13:58:20
"Tetszettek volna forradalmat csinálni!"
Aki BKV-zik az idióta, aki meg még fizet is érte az LOSER.
Silverf@x 2008.11.03. 14:01:21
Amiel: de, köteles megtéríteni, és a dolgozó fölvételekor vagy leépítéskor ez alapján nem is diszkriminálhat.
A helyi közlekedést nem köteles megtéríteni, nézzetek utána (1993/78. Korm.rendelet).
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.11.03. 14:02:02
Akkor az jó drága. Párizsban 10 darab átszállójegy (metrón és RER-en - elővárosi vasút - városon belül korlátlan átszállást biztosít) 11€. És Párizs akkora, mint Budapest.
tippan 2008.11.03. 14:04:04
Aki meg használja és nem fizet érte, az tolvaj.
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.11.03. 14:05:08
Inkább röhögök a Combino-n vagy a metrón suhanva a "nemlúzer" dugóban álló autósokon, mint hogy én is közéjük álljak.
Lehet hogy koszos a BKV, de a városon belül csúcsforgalomban nincs alternatívája. Csúcsidőn kívül pedig hiába nincs forgalom, egy péntek esti sörözést hogy oldjak meg autóval? Főleg, hogy az éjszakai busz a ház előtt áll meg és a legtöbb általam kedvelt szórakozóhely elérhető max 1 átszállással.
Nőci 2008.11.03. 14:11:58
Silverf@x 2008.11.03. 14:14:31
Szerintem nem vészes emelkedés, csak azt nem értem, hogy milyen 4-5%-os inflációról beszélnek ezek mellett??
papamaci1 2008.11.03. 14:22:49
W Joe 2008.11.03. 14:22:50
fejfogo 2008.11.03. 14:24:42
Továbbra is csöveskoszos buszok és trolik.
Vajon a döntéshozók hány autókereskedőtől kapnak pénzt? Hogyan utazhat egy bécsi, egy prágai hasonló árért egy órát bármerre kulturáltabb körülmények közt? Azok a cégek a miénknél is nagyobb hiánnyal működnek??
A BKV Budapest legabszurdabb része.
Hölgyeim és uraim, autóra, motorra, biciklire fel!
Lélektani határon belül... LOL :,-)
Silverf@x 2008.11.03. 14:26:27
persona 2008.11.03. 14:27:26
Aki bliccel, az meg duguljon el... ajándék (ingyen, sőt, lopott) lónak ne nézd a fogát... az viszont már tényleg probléma, h van, mikor kimaradnak járatok, koszos, tömött, és büdös a legtöbb járat, és a hajléktalanokat meg a koldusokat nem lenne szabad felengedni, még télen se... A metróba oylasféle ellenőrzőrendszer kéne, mint Londonban van (segítek, betolod a jegyet, és átenged a kapu, közben visszakapod a jegyet), és ehez elég állomásonként 1 biztiőr...) nameg ott télleg képesek az emberek a mozgólépcső JOBB oldalra állni, h a ki siet, az hadd fusson. újfent a csodás magyar mentalitás, nem teszek semmit, csak jár a pofám... vegyél jegyet, vagy bérletet, és szavazz olyan főpolgármesterre, akiben bíznál.. ja, hogy nincs? szar ügy... szted a mostani eflmérésnél miért jött ki, h az emberek 41%(!!!) nem menne el szavazni... nincs kire, nincs mire... mert ebben az országben csak vmi ellen tudnak összefogni az emberek, valamiért nem...
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.03. 14:27:30
Pisti 2008.11.03. 14:27:43
., (törölt) 2008.11.03. 14:27:56
Nagyjából egyet értek a kommentelők többségével, de egy valamit nálad sem értek.
ugyanis jól megszokott magyar virtussaL, TE IS AZT MONDOD, HOGY 1.2 JEGGYEL hónapogik elvagy. Valószinüleg a 100 furintos jeggyel is elvoltál, akkor sem érvényesítetted. Mint ahogyan a többség sem. Ennek következménye, hogy ma a budapesti buszokat gyakorlatilag ingyen használjátok. Kivéve azokat akik tovább utaznak metróval. Nekik van bérletük, mert rá vannak szorítva.
Na akkor miből kéne finanszírozni a buszparkot?
S még egy plussz ehhez. Minden pénzbe kerül, attól függetlenül, hogy aztán a pénzt ellopják, vagy sem.
Ergo, egy ingyen szolgáltatást nem kritizálunk, hanem örölünk, hogy van.
Való igaz, míg nem találnak megoldást a bliccelés visszaszorítására, addig az emelt jegyár sem fog bevételként megjelenni, mert ezt sem érvényesíti senki.
De kérdem! Aki ingyen utazik, az, hogy merészel itt hőzöngeni?
A reklamácihoz, tessék szépen bemutatni a bérletet, vagy a kezelt jegyet. Ja! Hogy az nincs?
AKKOR KUSS!!
Hemmes · http://Hermina 2008.11.03. 14:33:34
fejfogo 2008.11.03. 14:35:47
hu.wikipedia.org/wiki/Bojkott
Atesz 2008.11.03. 14:37:37
., (törölt) 2008.11.03. 14:39:09
Van egy olyan érzésem, hogy nem is akarnak újakat venni.
A Nógrád Volán + a Transman majd szép csendben átveszi az egészet.
S akkor már Ott van Széles Gábor is a háttérben, se egysze csak nem lesz bkv busz. Azokat az alkalmazottakat pedig úgy is csak minimálon jelentik be, a többit zsebből zsebbe kapják.
Jól mondta Fleto. Kurva ország
táppénzcsaló 2008.11.03. 14:40:26
no ezen is érdemes elgondolkozni.
jövőre meg vagy jön a bicikli vagy a bliccelés. eddig fizettem a bkv-nak, mint a katonatiszt, de egyre undorítóbbak a járművek.
pesti ede 2008.11.03. 14:43:51
óbudai 2008.11.03. 14:44:34
És szerintem a belvárosban egyátalán nem agyatlan a hálózat, sőt. (az éjszakai járatok hálózata meg európai szinten is kivételesen jó. szerintem. a színvonalról ne beszéljünk.) Ami az elővárosi közlekedést illeti az mondjuk szánalmas.
Az elavult jegyrendszerről nem is beszélve... Azt ne mondja nekem senki, hogy akár középtávon is olcsóbb kifizetni napi kb. 100-150 lépegető droidot, mint egyszer beruházni egy nagyobb összeget a beléptetőkapukba.
És igen, néhány jármű valóban elég szakadt. (De ültetek már buszon pl. Párizsban? Ott is vannak koszos, 30 éves járművek, 0 légkondival. a valóban példás londoni hálózatban közlekedő ocsmány, szutykos metrókocsik?) De szerintem aki ezért nem ül át az autójából az egy elkényelmesedett sznob.
Szóval nagyon sokat kell még javítani a békávén (elsősorban átláthatóvá kell tenni a gazdálkodását, mert mocsoknagy pénzeket lopnak szét belőle), de azért annyira nem kritikus a helyzet mint ahogy azt itt néhányan elsírták.
Félreértések elkerülése végett: alapvetően bkv-val, illetve bicó+bkv kombóval járok, de hetente néhányszor autóba is kell ülnöm. és én így látom.
zsigabácsi 2008.11.03. 14:46:27
Pepe 2008.11.03. 14:46:40
Egy 50 személyes buszon átlag 25 nyugdíjas utaik jegy nélkül!
Mivel ez nem jelenik meg a statisztikában, így ritkítják a járatokat, aztán meg nem értik, miért nem lehet felférni a buszra!
Lehet,a nyugdíjasoknak is kellene jegyet venni, még ha ingyen is. A buszra csak jeggyel lehessen felszállni, így a soför már nem tudna visszaélni!
Szekeres Ibolya · http://szibcsi 2008.11.03. 14:49:45
Ezt is lehetne utánozni....
Gipsz Jakab 2008.11.03. 14:49:45
voltam október elején valami kisvárosban: Róma, talán ott is van 1 millió lakos.
Jegyár:
vonaljegy 1 €, 75 percig utazhatsz vele bármelyik helyi járaton és annyiszor szállsz át, amennyiszer akarsz.
napijegy 4 €
és ott is beléptető rendszer van a metróban.
és a járművek nem koszosak.
annyi hibája van, hogy a busz és a villamos megállókban nincs kiírva, hogy milyen időközönként jár, a metrót nem néztem, a gyorsvasútnál viszont kint volt.
fejfogo 2008.11.03. 14:52:38
ám a másik oldalt is nézzétek, addig amíg olyan ellenőrök állnak a bejáratoknál, akiknek egy színes szórólapot felmutatva lesétálhatunk a metróba,nos, addig bliccelni is lehet.
érdekes módon sok módszert kidolgoztak már a hatékonyabb ellenőrzésre, nálunk egyiket sem alkalmazzák.. miért is?
(Ugyanaz a szitu mint a főtávnál, emelés évről évre, de ellentételezés nuku. A 30 éves csöveken csöpögnek a fokok.) Nem kellene rendet tenni odafenn, tisztelt honatyák?
zsigabácsi 2008.11.03. 14:53:14
Zébé 2008.11.03. 14:58:00
Én is így gondoltam sokáig. Most viszont az a véleményem, hogy ha egy szolgáltatást meghirdetnek a paramétereivel (járművek indulási ideje, ennek ára) és aztán mégsem tudok akkor utazni, amikor ki van írva, mert nem jön a járgány, akkor úgy gondolom, hogy "jogom van" a kifizetett árban megjeleníteni, hogy nem azt a szolgáltatást kaptam, amire az alkut kötöttük. Tehát, lesz mondjuk évente egy hónap, amikor nem veszek bérletet, mert amit kaptam, az nem az, amit meghirdettek, máshogy pedig nem tudom a jogos árcsökkenést érvényesíteni.
Sajnos, valamennyit értek ehhez a témához, de amúgy nem kell képzettség sem ahhoz, hogy lássuk, hol van a kutya elásva. Ez pedig a menetidő, ami köszönőviszonyban sincs a valósággal, a csúcsforgalomban főleg nem igazak. A kiadott jármű darabszám fix, tehát a követési idő fog növekedni. Hazugság a csatlakozásokról meg a hangolt járatokról szóló előzetes győzelmi jelentés. Össze-vissza járnak a járművek, az egy vonalon, elvileg ütemesen közlekedő viszonylatokon egymás seggébe érve indulnak (!), aztán meg sokáig semmi. A karbantartás színvonala katasztrofális, a rendelkezésre állás emiatt szintén. Ez sem a menetrend tarthatóságát erősíti. A BKV ráadásul már jó régen "leszokott" a végállomási tartalékról, így zavar esetén csak más viszonylatok kárára tud járművet átcsoportosítani. Tudnék rengeteg példát hozni, de ez nem az a téma most.
Összegezve: Ha van egy meghirdetett szolgáltatás, akkor azon lehet vitatkozni, hogy amibe kerül, az sok vagy nem. De ha annál kevesebbet kapok, mint amit meghirdettek, akkor mindenképp sok.
Más városokkal való összehasonlításhoz pedig a jövedelmeket is tessék szépen odaírni, mert úgy már lehet, hogy nem is olyan drágák azok.
Zébé 2008.11.03. 15:02:56
Bp. dzsídípíjében egy sor "vidéki" teljesítmény is megjelenik, merthogy a cég bp-i bejegyzésű. De ha már ilyen gondolataid vannak, akkor azon gondolkozz el, hogy a valódi érték hol teremtődik meg. Segítek: nem akták tologatásával.
Rocko- 2008.11.03. 15:07:29
Dick VanDale 2008.11.03. 15:07:53
szferi 2008.11.03. 15:10:51
Pozsonyról és prágáról tudok nyilatkozni, szlovákiában valamivel kevesebb, a cseheknél pedig több az átlagkereset az én szakmámban. A különbség elhanyagolható, de a BKV jegyár kétszeres budapesten. A szolgáltatás pedig gyengébb.
Zébé 2008.11.03. 15:13:24
Spec. igazat mondott, mert valóban azt KELLENE tenni. Ő viszont csak egy bábu, de ez nem újdonság.
Zébé 2008.11.03. 15:14:36
Jogos. Én arra akartam utalni, hogy ahol drágább az utazás, ott se biztos, hogy ténylegesen többe kerül.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.11.03. 15:17:34
? · http://www.blabla.hu 2008.11.03. 15:19:34
Zürichhez képest méritek az árakat? Milyen béreket is kapnak ott? Minőségben nincs különbség?
Legyen már eszetek.
Origin 2008.11.03. 15:22:43
Egy jegy árából autózok 15km-t.
!Bkv 2008.11.03. 15:24:36
Jipiii! És így adrenalin-kick is jár az utazáshoz :D
BoCi 2008.11.03. 15:27:42
martusa81 2008.11.03. 15:28:33
Az első busszal csak 2 megállót kell mennem.Csak nem képzeli a tisztelt BKV,hogy ha buszjeggyel kéne megtennem ezt az utat,napi 1080Ft-ot fogok kifizetni 69000Ft-os nettó bér és 1 gyerek egyedüli nevelése mellett????
Hiszek abban,hogy megfizethetőbb tarifák mellett sokkal többen adnának ki pénzt a közlekedésre,és úgy gondolom,hogy minnél jobban emelik,annál többen fognak bliccelni!
Történetesen a kollégáim szintén osztják ezt a nézetet!Nem kéne talán ezen elgondolkodni????
De persze mit is gondolkodjon ezen az,akinek alanyi jogon jár az ingyen bérlet és ennek ellenére gyanítom,hogy csak a saját autójából kinézve lát közelről BKV járművet!!!
Dick VanDale 2008.11.03. 15:31:20
konvi 2008.11.03. 15:35:07
athos026 2008.11.03. 15:37:33
Megjegyzem, sokat járok Pozsonyba, és náluk 3 éve is, és most is 90Sk-ba (~720Ft)kerűl egy napijegy.Tehát legalább 3 éve nem volt áremelés, amig nálunk mostmár évente 2x is.
Origin 2008.11.03. 15:37:57
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Mosmetro2008.png
nekemirj 2008.11.03. 15:38:43
Tatabányán a havi bérlet csak buszra 4400 Ft és csúcsidőben 30 perces járatsűrűségek vannak. A jegy ára 170 Ft.
Másrészt figyelembe kell venni, hogy van a hivatásforgalom ami nem tud autóval menni, pl diákok akiknek nincs jogosítványuk, autójuk stb. Azért csúcsforgalomban az kocsik is amortizálódnak ám és annyira nem rossz a szinvonal mint sokan gondolják.
Gabesz81 2008.11.03. 15:47:07
!!!
Maradna a régi lyukasztos jegyrendszer is (bár szégyen), de ahol dátumot bélyegeznek, az a jegy legyen érvényes 60-90percig!
!!! 290-ért meg főleg...
Eddig nem hittem, de a külföldiek tényleg nem bírnak lyukasztani, csak belógatják és várnak, majd kihúzzák a papírkát. Ha nem látom/élem át a tanácsadást, akkor nem hiszem.
táppénzcsaló 2008.11.03. 15:48:26
qaz 2008.11.03. 15:49:15
90 perces jegy 26 korona (1 korona =10 forint ,mindenre lehet hasznalni meg a FELVONORA is nem ugy mint Pesten)
lehet smsbe jegyet valtani - ugyanaz az ar
1 napos jegy = 100 korona (ez 24orat jelent nem ugy mint pesten h csak ejjel 12ig)
Gondolom innen is latszik h Budapest nagyon draga es szar a kozlekedes.
Amig pragaban 2 kapcsolatbol eljutsz barhova (altalaba metro + villamos) addig pesten legalabb 4,5 kell.
jo tudom h Pest sokkal nagyobb es van fel millioval tobb lakosa, DE Pragaba sokkal tobb turista fordul meg. Es a visszamenoleg 40 evig senki nem tud olyanrol h valaha sztrajkolt volna az itteni kozlekedesi tarsasag a DPP. Pragaba a mai napig is fejlesztik a metro alomasokat felevente mindig egy ujabbal bovul egy vonal. Ehhez kepest pesten nevetsegesen kicsi a Piros, es a Sarga metro...a Kek meg oke de nagyon elavult nincsenek mozgolepcsok se a fobb allomasoknal.
Pragaban ellenort alig lehet latni sok embernek megeri, h berlet nelkul maszkal es mikor buntetik siman kifizeti az 500koronat, sokkal kenyelmesebb. Mig pesten tele van ellenorrel a metro akik vegulis csak allnak ott es tokmindegy h mit mutasz fel beenged.
A BKV nak el kellene kicsit gondolkoznia de ez az ar strategia amit csinalanak ez kizsakmanyolas.
RYN 2008.11.03. 15:50:41
Zébé 2008.11.03. 15:56:27
Dehogy védem, eszem ágában sincs. Főleg nem egy ilyen "közlekedési mogult". Viszont teljesen mindegy, hogy ő mit mond, úgyis a hagyómiklósok döntik el, hogy mi legyen. Ez Kocsist nyilván nem zavarja, hiszen neki a tömegközlekedés is csak egy a sok terület közül, ahol épp végrehajt felsőbb utasításokat.
Joe 2008.11.03. 15:59:48
A szolgáltatás minőségével van a legnagyob baj, gyűlölöm, hogy minden bkv területen csövesek között kommandózok, minden reggel, majd felszállok a buszra és lerobban, és mikor hazaérek akkor gyors fertőtlenítés (pedig nem vagyok egy higiénia mániás), mert odaragatttam a kapaszkodóhoz.
Én például szívesen kiadnám ezt a pénzt, ha végre nem minden csoda 3 napig tartana!!!
1, pár hétig tényleg ellenőriztek az ellenőrök, na egy ideje állva alszanak, néha megriadva bambán nézik a bérletet( tisztelet a kivételnek, aki értelemes)
2, egy időben feltüntek a busz és villamos járatokon is, ilyenkor érdekes egy ideig kevesebb bliccelő és alkoholkirály szállt fel és valószínű kevesebben is rongáltak
3, nem agyon kéne büntetni jó magyar szokás szerint, (mert itt nálunk fordítva van, addig vagy bűnös, míg az ellenkezőjét nem bizonyítod), meg nem plakátokon hirdetgetni, hogy má'van ám ilyen bérlet is!!!, hanem kicsit fejlesztgetni itt uis-ott is, vagy legalább karban és tisztán tartani, hisz utaztam már máshol is régi, tiszta és karbantartott villamoson és akkor mondaná a Jóska a Pistának, hogy képzeld má busszal jöttem ma és kellemesen csalódtam és akkor talán többen fizetnének!!
Hisz a környezet hatással van az ember viselkedésére! atisztára vigyáz a sz*rt lesza*ja
totó · http://margit 2008.11.03. 16:04:37
Tigriske 2008.11.03. 16:11:13
Most lehet, hogy egy rakás barom autós van, aki 100 méterért is autóba ül, de én már látom, hogy nincs alternatíva.
Tele van dugókkal nap mint nap a város, de a csórika inkább pöfög az autójában 2-vel, mintsem hogy megvegye 9000-ért a bérletet és utána a busszal pöfögjön ugyanott, bezsúfolva, a büdös szaros járművön szenvedve...
A BKV-ét már régen fel kellett volna oszlatni, mindenkit akkurátusan picsán rúgni, és átadni a VEKE-nek az új tömegközlekedési hálózat kialakítását.
picizsu 2008.11.03. 16:11:55
ha mindenki fizetne, nem lenne ilyen drága...
Müllner 2008.11.03. 16:12:47
Tigriske 2008.11.03. 16:16:35
Tigriske 2008.11.03. 16:19:33
Azt te csak hiszed. Állítólag x milliárd forinttal több jött be a BKV-nak a múlt évbe, hogy több ellenőrt foglalkoztattak, és hol csökkentek az árak?
Sehol.
HA itt mindneki legálisan utazna és minden BKV-és cipőjét csükolgatnánk, akkor is folyamatosan emelné az árait?
Miért?
Mert egy állat a BKV is, de a hülye pesti sem tudna ám egyszersem demonstrálni...
tildy 2008.11.03. 16:23:20
Gabesz81 2008.11.03. 16:25:58
ezen nevet, hogy ugyanazt kapod.
tildy 2008.11.03. 16:26:00
De azért durva, hogy ilyenért, egy oylan embert, aki rendszeresen megveszi a felnptt havi bérletet elvágnak pár ezer forintra... vicc az egész...
gondolkodom motorban, mert az kb havonta annyiban lenne, mitn a bérlet, kocsival dupla annyi idő laatt érnék be a paskolásról nem i s beszélve, szal.... Választhatok: bkv vagy motor... Biciklivel messze lenne...
KiEzA Woodoo (?) 2008.11.03. 16:32:20
Ez egy okos dolog, hogy a Moszkva téren ott áll a sok díszhuszár, sárga kis mellénykében, biztonsági marconákkal, de a hülye budapesti fogja magát, sétál 100 métert a Széna térre, és felszáll.
Az meg már teljesen nonszensz, hogy fizetek 290 Forintot, ha utazom fél órát, meg ha utazom 2 percet.
Csúcsidőben meg még életemben nem láttam olyan merész kallert, aki a piros 7-esen fel mert volna szállni ellenőrizni. Ehhez a mutatványhoz tömegoszlató múlt kellene, így ellenőr felvételen rohamosztagos rendőrök előnyben.
Apropó, ellenőrök... A metrós ellenőrzés logikája is meghaladja az ép ész diktálta racionalizmust. Amióta van csili-vili új metróvégállomás az Örsön, egy ellenőrt sem láttam még, így, hogy a bliccelést kizárják, szinte mindenhol ki-be lecsekkolják a kis bérleted. Feledékenység ez, vagy inkább hajtanak a pótdíjakból bezsebelhető összegre? Költői kérdés volt.
És akkor a higiénia. Én marha, mertem venni egy világos színű oldaltáskát. Ezt, persze, hetente kell mosnom, mert ugye az egy dolog, hogy a földön ott van minden, amit csak szem-száj megkíván, de az ajtók, ablakok, fogódzkodó rudak, és más alkatrészeken ott van a 20-25 éves gyári olaj, amit még a hableányos mosópor sem hoz ki az életbe.
És, hogy ne menjek el a szolgáltatás, amit megveszek, de nem kapom meg azt a szolgáltatást eszmefuttatás mellett sem, amikor megveszem a bérletet, hogy utazhassak dolgozni, hogy a megkeresett pénzből bérletet vehessek, de sztrájk van, akkor azok a napok nekem duplán, vagy akár triplán is kiesnek, azaz, én fizetek rá a végén. És még azt mertem gondolni, hogy az én 30 napos bérletemet majd meg tudom toldani a kiesett napokkal, de az élet vasmarka visszarántott a szörnyű valóságba.
Arról már említést is alig merek tenni, hogy amikor a 168E jelzésű buszra várok este, az Örsön, fáradtan, nyűgösen, és már rég lejárt az idő az indulásig, plusz annyi ember áll a megállóban, hogy amikor 5 perc késéssel megérkezik a hőn áhított járat, kisebb közelharc alakul ki, hogy feljuthass a tömött buszra, a sofőr meg ideges, 120-al veszi a hajtűkanyart, de buszsáv nincs, a sok szemét autós bepofátlankodik, a kocogó meg szabálytalanul jobbról beelőz, és képenröhög. Mire hazaérek, már jöhetek is dolgozni.
Most úgyis gazdasági világválság van, ezért nem foglalkozik Velünk, hülye BKV használókkal a kutya sem, de ha a recessziót túléltük, akkor is lesz indok, hogy árat emeljünk, színvonalat csökkentsünk, és megint a szőnyeg alá seperjük jó egymillió ember napi küszködését, hogy A-ból B-be jusson, élve, tisztán, és egészségesen.
matador 2008.11.03. 16:37:06
kyra 2008.11.03. 16:37:41
hülye köcsög gecik, akinek nincs pénze hogy veszi meg ? vagy 1anyuka van 2-3 gyerek +bérlet , meg nekik is . pf , mocskok
zophie 2008.11.03. 16:39:57
o 2008.11.03. 16:40:40
ja az egy másik blog...
matador 2008.11.03. 16:41:33
peacock 2008.11.03. 16:41:59
o 2008.11.03. 16:42:23
Gubberx 2008.11.03. 16:43:59
tildy 2008.11.03. 16:44:23
YZ 2008.11.03. 16:51:00
"májustól szeptemberig 35 fok van a metrón, és rámrohad az öltöny."
októbertől áprilisig sincs hidegebb, csak akkor a télikabát rohad rá az emberre.
tildy 2008.11.03. 16:52:25
www.hrtl.hu/dokumentumok/korm%20rend_utazas_ktg_terites.pdf
78/1993. (V. 12.) Korm. rendeletből a teljesség igénye nélkül:
1. § A rendelet hatálya kiterjed minden munkáltatóra -
ideértve a közigazgatási szervet is - és a velük
munkaviszonyban, közalkalmazotti, illetve közszolgálati
jogviszonyban álló személyekre (a továbbiakban együtt:
munkavállaló).
2. § E rendelet alkalmazásában
a) munkába járásnak minősül a közigazgatási határon
kívülről történő napi munkába járás és hétvégi hazautazás;
3. § (1) A munkáltató köteles a munkavállalónak
megtéríteni a munkába járást szolgáló bérlettel vagy teljes árú
menetjeggyel való elszámolás ellenében azok díjának
a) 86%-át, ha országos közforgalmú vasút 2.
kocsiosztályon;
b) 80%-át, ha elővárosi vasúton, valamint helyközi
díjszabással közlekedő helyi és távolsági autóbuszon
utazik.
Szóval az aki 7 kmért 9 ezret fizet, szóljon csak szépen a munkáltatójának....(Anyám 30kmre fizet 2 ezret..... )
KiEzA Woodoo (?) 2008.11.03. 16:54:35
Ha valamihez nem értesz, vagy nem tudsz hozzá szólni, kéretik mélyen kussolni.
Garnett 2008.11.03. 16:54:49
durva hogy magyarország drágább hollandiánál.. a magyar fizetés pedig negyede a hollandénak
matador 2008.11.03. 16:56:51
Origin 2008.11.03. 17:03:53
matador 2008.11.03. 17:05:19
fffuuuu 2008.11.03. 17:18:19
már megyek is tovább... 2008.11.03. 17:20:01
Hey 2008.11.03. 17:24:57
állítólag megracionalizálták a közlekedési vonalakat is...
hannoverben a hallgatók kapnak 194 euróért (48e ft --> 8000/hó) féléves bérletet szeptembertől február végéig, korlátlanul használhatjuk egész niedersachsenben vonatokra + korlátlan busz villamos használat hannoverben. URISTEN.
már megyek is tovább... 2008.11.03. 17:27:57
nem értem minek irkáljátok ide a nyugat eu-i példákat!
még prága jó hasonlítási alap lehet de ne gyertek már azzal h svájc meg hannover
Vicc 2008.11.03. 17:51:24
Jaja, csak az ottani atlagkeresetet is hasonlitsd az itthonihoz ;) Szeretem az ilyen szelektív hasonlítgatást :D
Gyulimali 2008.11.03. 18:06:35
Gyulimali 2008.11.03. 18:12:49
Szóval, ha holnaptól egy jegy 1000HUF lenne, és megszünne az összes bérlet, és mindenki becsületesen lyukasztana, akár egy megálló miatt is, a BKV AKKOR IS veszteséges lenne. És nem évi 16 MRD lenne a veszetsége, hanem sokkal több, ugyanezek mellett a szakadék járművek mellett. Értsétek már meg, az egész cég a kommunizmusból maradt ránk, és ez szinte mindegyik tettükön, és a gondolkodásmódjukon is látható. De szerencsére 2010-ben megszűnik a monopoliuma, így akkor majd oda lehet adni ajándékba (esetleg megtámogatva jó kis bankgaranciákkal, meg garantált nyereséggel) a haveroknak, és remélhetőleg utána egyből emelkedni fog a színvonal.
Kiss Imre 2008.11.03. 18:14:29
Akkor ezt most mi???!!!!
matador 2008.11.03. 18:31:44
Londoni luzer 2008.11.03. 18:49:57
A 2-es zona Londonban valamelyest kisebb, mint Budapest. Haviberlet potom 90 font (~30'000 forint). Ezzel azonban nem sokat sporolsz, pl. 2-es zonabol egy elovarosi vonat + metro oda-vissza 3.5 font (~1200 HUF), azaz ha hetvegen nem tomegkozlekedsz, az mar buko.
Ezert mit kapsz? A metro folyamatosan lerobban. Csucsforgalomban undorito tomeg van, iszonyatos a hoseg. A busz egy fosraketa, iszonyatosan csiga, minden 300 meteren van egy megallo, a zoldhullam koncepcioja teljesen ismeretlen.
Auto? Ne rohogtess. 7 fontos dugodij + 2-3 fontos orankenti parkolas mellett?
En egy honap utan azt mondtam, basszatok meg, biciklivel fogok jarni. Osszehasonlitaskeppen: biciklivel 20 perc alatt erek be, metroval 50, busszal csucsidon kivul (!) 70 perc.
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.03. 18:56:40
Egyszer olvastam egy tanulmányt, talán pont a Zindexen :). Eszerint normális helyeken a finanszírozás költségeit egyenlő arányban az utasok, az állam és az önkormányzat (főváros) állja. Ez itthon jól eltorzult, 1/3-át az állam adja, az utasok kb. 44 vagy 48 %-ot, a főváros pedig 10%-ot. Vagyis evhetjük úgy, hogy a főváros kapzsisága miatt az utasokra hárítják a költségek nagyobb részét.
Sokaknak eddig sem érte meg, ők most szerintem biztos nem fognak jegyet/bérletet venni.
Vannak azok, akiknek mindegy, mennyibe kerül a jegy/bérlet, akkor sem vesznek (na pl. ilyenek dobták le a 28-as villamosról az ellenőröket).
És vagyunk mi, akik ilyen-olyan indokkal (lelkiismeretességből, lúzerségből, lehetne sorolni) megveszik a jegyet/bérletet. Na ők azok, akiket a hajlékonyak, a hangoskodó (főként) kisebbségiek, ellenőrök, a metrós orkok és a bkv kiéhezett külsős ügyvédkutyái (hamis csekkekkel és felszólításokkal) zaklatnak.
Tehát szart kapunk, drágán, és még zaklatnak is. Pont azokat riasztják el, akik hajlandóak lennének becsületesen fizetni az utazásért.
Autót veszek, amint tehetem, és bekaphatják. Mondjuk így is nekik tuti meglesz a jutalmuk, itthon nem kell sem dolgozni, sem teljesíteni hozzá.
csurtány 2008.11.03. 18:57:25
iksz 2008.11.03. 19:08:56
btw, közig.határon belüli 7 km-re meg nem is vonatkozik.
mizie 2008.11.03. 19:09:45
matador 2008.11.03. 19:40:17
sokkoló 2008.11.03. 19:51:29
matador 2008.11.03. 19:59:32
Nézz már először magadba! Hőzöngő pöcs vagy Sokkoló.
addössze 2008.11.03. 20:34:17
tompus 2008.11.03. 21:15:18
szubjektiv 2008.11.03. 21:40:55
A bérletet nem tartom alapvetően drágának, az én péntárcámnak megterhelő, de ez egyéni szoc. problem.
Azonban a jegyár a pofátlanság netovábbja, hogy finoman fogalmazzak. Ahogy azt már sokan jelezték, a tisztességes megoldás az időalapon működő jegy. Még az egy órás jegyre is sokallanám a 290 forintot, főleg, hogy sokszor negyedórát, csúcsban még jóval többet is várhat az ember. De az, hogy egy négytagú család, ha hozzám jön a keletiből, akkor oda-vissza fizet ezért az egy átszállással lebonyolítható útért közel 2400 forintot, ha mondjuk kétszer kellene átszállniuk, akkor majd 3600-at, hát az egy vicc.
mayal 2008.11.03. 21:57:03
jancsi345 2008.11.03. 22:00:06
TNW 2008.11.03. 22:03:15
Martian (törölt) 2008.11.03. 22:14:27
Egy jegy árából autózok 15km-t."
Belvárosi dugóban araszolva mennyi is a fogyasztás 100 km-en?
Martian (törölt) 2008.11.03. 22:16:11
Be kell állni bringás futárnak, az a leggyorsabb! :))
TNW 2008.11.03. 22:16:45
Hey 2008.11.03. 22:20:22
-most változtattak a menetrendet, gondolom most optimálisabb lett...
-40 ft-tal csökkent szeptember óta benzin
és még 7%-os áremelés?! miért is?!
tri Balazs 2008.11.03. 22:44:17
Szóval én bliccelek itthon. Azért, mert nem vagyok hajlandó 270 ft-ot fizetni hogy szakadó esőben átmenjek a Margit hídon a villamossal. Ha a Moszkva-Blaha távolságot nézem az már valamennyire korrekt. Metróval persze.
Szóval én elfelejteném egy időre a Volvo buszok beszerzését és nagyon keményen dolgoznék a tarifarendszeren mert ez így írtó gáz.
united skates 2008.11.03. 22:47:33
Ha most csóróbb lennék, akkor is összespóolnék egy tragacsra, 50-100 ezerért már lehet venni olyat, ami MEGY (pl. fityó), és messze jobb, mint a bkv, csak egyszer kell megvenni, utána olcsóbban járok azzal is. Egy számítógép ára. Arra mindenkinek van pénze.
Télen fűt, esőtől megvéd, háztól házig megy, nincs benne büdös, nem ül hátul egy hajléktalan, szól benne a rádió.
Havi 10-20-ezres tankolásért cserébe a BKV-hoz képest valóságos luxus egy Zaporozsec is.
És természetesen tavasztól őszig ROBOGÓ.
80-120-ért kapsz nagyon jót, én havi kb. 4-5ezerért járok vele munkába.
És persze nyáron bringa.
A BKV szükségmegoldás, ha minden más eszköz elérhetetlen.
zophie · http://ajmfebulosz.blogspot.com 2008.11.03. 23:25:53
a baseli haviberlet 68 frank, ma fizettem pont ki ;)
es tegyuk hozza, 25 eves korig masodosztalyra ugyanez a mutatvany 43 CHF...
es itt nem meno bliccelni. Schwarzfahren ist unfair.
mirál 2008.11.04. 00:06:23
Geri 2008.11.04. 00:11:31
miért hagyjuk? miért néznek minket szarba? igenis mostmár jöjjön a veke, vagy akárki és csinálja meg a bkvt. kéne egy igazi átvilágítás. az európai átlag feletti jegyár, igazságtalan jegyrendszer, életveszélyes buszok, 20 éve nem fejlődő metróhálózat. állítsák demszkyt a falhoz egy tévé műsorban és ezekről beszéljen. hogy miért van ez így? és ki fogja ezeket megoldani. és hogyan. és ne négyes metrózzon mert eküldöm az alagútba és nem engendém fel amig el nem készül. hányinger. magyarországon az érzésem hogy folyton egymás tányérjába szarunk. hiányzik a társadalmi együttműködés. miért jó ez így?
QuickSixx 2008.11.04. 00:42:52
ujj Laszlo · http://profeta 2008.11.04. 03:11:50
mee/énke 2008.11.04. 05:14:59
Gyulimali 2008.11.04. 05:54:21
grigorij 2008.11.04. 07:51:26
Mennyivel igazságosabb az, ha a fővárosban mész pár megállót 270/290 forintért?
Nekem a 4 megálló most napi 540 forint! Ez 20 munkanappal számolva pontosan a bérlet árával egyenértékű, viszont nekem - hasonlóan sok más budapestihez - nem kell a teljes bérlet, mert nincs dolgom a város másik felén!
Miért velünk fizettetik meg mások egész napos utazgatásait???
Nem az időalapú jegy a megoldás, hanem a vonalbérlet!
Semmibe nem kerülne, mondjuk hogy 4000 forint és egyetlen járatra jó. Ha máshova megzek, jegyet veszek.
Nem kell mást tenni, mint vásárláskor a pénztáros ráírja a járatszámot! Mondjuk esetemben 14, és az ellenőr tudja, hogy ez a 14-es villamos, erre érvényes...
De nem, nekünk meg kell venni a drága jegyet, bérletet... Mi bőven kifizetjük azt a pluszt, amit a bliccelők kivesznek a BKV zsebéből...
Igen, az autó például nekem is gazdaságosabb, és persze ott a bringa.
eszkep 2008.11.04. 07:56:06
Már túl vagyok azon a ponton, hogy el kell dönteni, melyik újjunkba harapunk,a bérleten sokat lehet spórolni.
A sok budapesti, tetves, parazita nyugdíjascsőcselék szavaz a szocikra, és pont ők utahatnak ingyen a BKV-n. Vajon miért???
midas 2008.11.04. 08:24:09
midas 2008.11.04. 08:26:37
zapa 2008.11.04. 08:36:11
garrr 2008.11.04. 08:41:50
Mikor kezd el valaki szervezkedni!!!?
Gabesz81 2008.11.04. 08:48:21
stellaz 2008.11.04. 08:52:22
stellaz 2008.11.04. 08:54:04
grigorij (törölt) 2008.11.04. 09:36:28
Jön a fiam, 12 éves, bérlete nincs, minek, az anyja háztól házig kocsival cipeli.
Nekem sincs, hiszen, mint írtam 4 megállóért nem éri meg...
Mondjuk szeretnénk Angyalföldről fölmenni a várba, múzeumba:
- a 12 éves gyereknek ugyanaz a tarifa, mint a felnőtteknek.
- 2 db jegy a Keletiig a 30-assal, 2 db jegy a metró majd 2 db jegy fel a várba. Ez oda-vissza 12 db jegy, 12x270 Forint...
Valóban gazdaságos?
Vehetnék mondjuk napijegyet, de nem lehet, hiszen ahhoz is el kell jutni egy olyan helyre, ahol árulják...
Ja és ez még a legegyszerűbb - egyben a leghosszabb - út, minden más lépés +4 jegy...
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2008.11.04. 09:43:17
A tarifarendszeruk meg egy kalap poshadt balnagecivel egyenerteku. Semmilyen eszkozzel nem osztonzik a visszateru vasarlokat. Szedik a penzt es kesz. Mert monopol helyzetben vannak.
név 2008.11.04. 10:09:46
ezt csakis így lehet finanszírozni .
mert ugye a szolgáltatás minősége nem fog javulni
így kell ezt, csak így tovább.
soha az életben nem lesz normális ez az ország.
izolda 2008.11.04. 10:40:04
Bliccelő 2008.11.04. 11:37:17
Az, hogy Madridban, Barcelonában, Rómában, Milánóban lényegesen olcsóbb és jobb a tömegközlekedés, magam is megtapasztaltam.
Szerintem a prágai árak lennének reálisak budapestre is. Havi bérlet: 5500, jegyek: 260, de 75 percig érvényes, több átszállásra, vagy 180 Ft, akik kisebb távot tesznek meg (5 megálló/20 perc) Napijegy 1000 Ft, 15 év alattiaknak félárú jegyek.
Az, hogy a mocskos BKV emelni akar, azt éri, hogy a jelenlegi 30 %-os bliccelési pár százalékkal tovább fog nőni, mert sokak számára egyszerüen MEGFIZETHETLEN.pl. Aki 100 ezret (vagy még annyit sem) keres, és abból, elmegy albérletre, rezsire 65-70) az ugyis kénytelen lesz bliccelni. Gyerekes családok,vagy munkájukat elvesztők szintén.
Remélem, Budaházy Györgynek és radikális társainak egyszer eszébe jut az Akácfa utcai székház ellenére. Bár sok mindenben nem értek egyet velük, ebben részt vennék én is.
Állásfoglalásuk reális és igaz!
"A már több nyugati nagyváros árszínvonalát elért vagy meghaladott, folyamatosan egyre szarabb, a balkánit alulmúló szolgáltatást nyújtó, járatritkító, az adónkból működő tolvaj BKV újabb ellenőröket és fogdmegeket alkalmaz mától. A BKV vezérek közben százmilliókat sikkasztanak. Majd ezek és a gorillák miatt tovább emeli az árat Demszky, hogy a terepjáróját is fenn tudja tartani a mi költségünkön. BLICCELNI MA MÁR NEM SZÉGYEN, sőt, az ELLENÁLLÁS egy formája." (forrás. kuruc.info)
zsigabácsi 2008.11.04. 14:42:23
Tömjétek a zsebüket, vegyétek meg a 290 ft-os jegyet, hajrá!
zsigabácsi 2008.11.04. 14:51:54
www.bkv.hu/kozbeszerzes/2006utaniszerzodesek.pdf
zsigabácsi 2008.11.04. 14:53:57
., (törölt) 2008.11.04. 15:36:01
Ja! Vegyenek új buszokat. De ne az Alfa kft-től! Majd lefordultam a székről, mikor szóba kerültek a használt svájci buszok. Aztán kiderült, hogy nem a berni bkv-val tárgyalnak, hanem az Alfa Kft már vett buszokat, ott állnak Székesfehérváron, s azt vennék meg.
Nem értem, hogy ha buszt akarunk venni, miért nem a gyártól kérünk ajánlatot? Miért kell az ilyenhimi-humi kft-ket bevonni? A gyárnál, biztos nem jobb az ajánlatuk. Esetleg a haveri kört támogatjuk állami pénzzel? Pl Széles Gábort, aki tönkre tette az Ikarus-t?
1116001 2008.11.04. 17:46:35
Szerintem inkább zónás rendszert kéne bevezetni (max 3) aminek a küső zónájába a peremtelepülések is beletartozhatnának! (pl: Dunakeszi, Fót, Budaörs, Érd, Dunaharaszti, Szentendre, stb...)
midas 2008.11.05. 16:30:24
Vélemény?
2008.11.05. 20:39:02
Itt számolgatok egy kicsit, hogy miért is drágább a debreceni bérlet, mint a BKV-é...