Gyakran éri az a vád a sajtót, a Kötött pályát is, hogy a szerzők, szerkesztők keresik a negatívumot, hangzatos, de hazug vagy igaz, de mégiscsak félrevezető címekkel szereznek olvasókat. Most egy szép példát adunk arra, hogy mindezt pozitívan, jó hírrel is el lehet játszani.
Mert miről is van szó? Arról, hogy jelenleg kétféle havi bérlet van Budapesten, és az egyik megszűnik, a másik meg tényleg olcsóbb lesz 2009-ben, mint idén. Valójában azonban mégis igaz, hogy a legtöbb bérletes számára ez emelést jelent, mégpedig 7,8%-osat, ahogy azt elsőként éppen a Kötött pálya megírta.
2005 óta létezik ugyanis a budapesti egyesített bérletnek (BEB) nevezett konstrukció, amely a mindenkori BKV-bérletnél kb. 10%-kal drágább, de a főváros területén nemcsak a BKV-ra, hanem a vasútra és a távolsági buszra is érvényes. Jövőre csak ilyen lesz, legalábbis ezt javasolja a főpolgármesteri kabinetnek majd a közgyűlésnek Hagyó Miklós főpolgárhelyettes, aki a hírt maga mondta el az MTI-nek. A bérlet tehát januártól - néhány kivételtől, például az IC-ktől eltekintve - a MÁV-Start és a Volánok járataira is érvényes lesz Budapesten belül, ha megszületik a megelőlegezett döntés.
Minthogy a vasút városon belüli jobb használhatóságáért gyakorlatilag semmi sem történt nálunk, a Volánbusz meg éppen rövidíti mostanában járatainak pesti útját, kevesen vesznek BEB-et. (A Kötött pálya információi szerint a bérletvásárlók kb. 5%, az MTI szerint 8%-a.) Nekik azonban valóban olcsóbb lesz jövőre a 8900 forintos havibérlet. (Most 8250 Ft a csak BKV-ra jó bérlet, a BEB pedig 9050.)
A 95% alig érez majd valamit, illetve számukra valóban 7,8% lesz az emelés. És egy kis részük talán kipróbálja "ingyen" a vonatot, a sárga buszt.
Bizonyára lesznek, akik azt mondják majd, hogy "miért kell nekem a bérlet árában olyasmiért (vonatért, Volánbuszért) fizetni, amit nem veszek igénybe", szerintem azonban pozitívumként értékelendő minden olyan lépés, amely az egységes regionális közlekedési szövetség felé mutat. Ne hallgassuk el azonban, hogy egy igen pici lépésről van szó. (Más 2009-es újdonságokról, például az órás metrójegyről írt már az Index is.)
Budapest határa most is szinte áthatolhatatlan marad tarifaszempontból. (Vagyis például az elővárosokból vonattal bejáróknak továbbra is két bérletet meg venniük, igaz, 2005 óta a vasúti rövidebb távolságra.)
Továbbra sincs szó a cégek (BKV, MÁV Start, Volánbusz) közti rendszerek áthidalásáról közös jegyekkel, a hálózat, a menetrendek, a kedvezmények összehangolásáról.
A tarifaközösség ügye azért is megy előre ilyen lassan, mert a közös bérletet, jegyet váltó utas kevesebbet fizet, mint amennyit előtte fizetett a több társaságnak, így valakinek pótolni kell a bevételkiesést.
Hagyó szerint a felnőtt havibérletek árából 100 (a kedvezményes és kétheti bérletekéből 50) forintot a másik két közlekedési cég kap. Ez a tervek szerint 2009-ben 416 millió forint, és az állam is belerak a rendszerbe 1,8 milliárd forintot, a főváros pedig kb. feleennyit. Információink szerint egyébként a bérletek érvényesítésének kibővítéséhez ez utóbbi, tehát a budapesti hozzájárulás kivételével már egy évvel ezelőtt is megvolt valamennyi feltétele.
Fejlemény: Azóta kiderült, változott a javaslat, 9000 forint lesz a bérlet.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Marci 2008.11.16. 22:17:17
szobatars 2008.11.16. 22:21:49
Miért, most használod az összes busz-, villamos és troli-vonalat???
nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2008.11.16. 22:31:41
londonban is van csak buszberlet, amivel nem szallhatsz a metrora, es kb fele annyiba kerul mint a 'mindenes' berlet.
Luigi 2008.11.16. 22:32:11
Pl Én Zuglóból rendszeresen járok a nyugatoba vonattal.
1 mert 125 ft a teljesárú jegy.
2 mert 8 perc alatt ott vagyok.
Ez bkv-val 540 Ft és 30 perc
Jobban ki kellene találni a vonatközlekedés beintegrálását a bp-i közlekedésbe.
critics 2008.11.16. 22:33:30
napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2008.11.16. 22:36:20
na azt hiszem ez el van tolva alaplból és nem is reménykedek
Benbe · http://www.benbe.hu 2008.11.16. 22:42:43
Valójában ugye arról van szó, hogy nem tudják megmondani, hogy ki mennyit buszozik, vonatozik, metrózik, stb., ezért azt mondják, hogy a BKV-s rész marad változatlan, és beépítünk egy kompenzációt, amin összekaphat a MÁV meg a volánok. Érezhetően ez a BKV-nak a legnagyobb üzlet, hiszen ő kevesebb szolgáltatást kell nyújtson, miközben ugyanannyi pénzhez jut.
qwert77 2008.11.16. 22:43:02
kismama 2008.11.16. 22:44:40
Benbe · http://www.benbe.hu 2008.11.16. 22:46:16
Ezután ha kérsz egy korsó sört, akkor ingyen kapsz egy pohár bort is. Igaz, a kettőt egyszerre nem vagy képes meginni, másnak oda nem adhatod, és egy sör már 700, de a kocsmáros jól járt.
bolhabetu 2008.11.16. 22:46:40
Ráadásul, ha munkáltató veszi a dolgozónak, akkor adómentes.
golem 2008.11.16. 22:49:41
Namost akkor miért kellene örüljek hogy 9 rugó lesz a bérlet amiatt, hogy eztán sem fogok vonatra és sárgabuszra szállni vele?
Azon túl, hogy hatványozódni fog a bliccelők száma, ez sehova nem vezet.
Idióták. Ezt a Hagyót honnan szalajtották? (A közgyűlésben úgy látszik nem kell a 90-es IQ se, nemhogy matek érettségi.)
qwert77 2008.11.16. 22:49:45
Benbe · http://www.benbe.hu 2008.11.16. 22:53:20
Másrészt ugye sokaknak nincs munkáltatója.
Harmadrészt ugye sokaknak nincs annyi adója, hogy ezt le tudja írni. Főleg nekik gáz minden emelés...
zedur 2008.11.16. 23:06:43
Sörre bort: bármikor.
Borra sört: Háááát
End 2008.11.16. 23:23:16
tényleg praktikus, csak kár h lehet venni hozzá a kiegészÍtő MÁV bérletet, VOLÁNRA meg az én irányomba (Érd) egy kemény megállóig érvényes, szval kb ugyanott vagyok vele mintha nem is lenne...
viszont a cikk Íróját megkérdezném, h mégis h is van az, h olcsóbb lesz a bérlet és nincsen drágulás? már elnézést, de a cikkben leÍrtakból kiderül, h nagyon kevesen éltek ezzel a bérlettel eddig, vagyis rengeteg embernek megfog szűnni egy eddigi szolgáltatás, a normál bérlet, és mostantól csak egy másikat tudnak venni, ami drágább, nyÍlván, ha eddig nem vették igénybe az azért volt,mert nem volt rá szükségük...
de nemkéne kamuszövegeket adni a cÍmeknek,mert még annak se lesz olcsóbb a bérlet aki egyesÍtettet használt eddig is,mert annak is ugyanannyi lesz, szval kéremszépen hagyjunk már fel ezzel az újságÍrási kerÍtéssel, a cikk mindent elmondó cÍme csak az lehetne, hogy " meszűnik a normál bérlet jövőre, mindenki a drágább bérletre kényszerül" mert ez történt semmi más...
mellékesen, elég kis országban élünk, nekem az a véleményem, h ez a három közelkedési vállalat eljuthatna már az egységesÍtési szintre, és nemkéne 3-4 ilyen meg olyan kiegészÍtő bérleteket venni... nyÍlván ez nem ilyen egyszerű, ahogy én mint naÍv utas leÍrom, de mi más dolga lenne ezeknek a szerveknek, h gyorsÍtsák és javÍtsák, az utazóközönség heyzetét segÍtsék ilyen dolgokkal... a járatritkÍtás mindig is lesz...
az ördögi körnek soha nem lesz vége, mindig emelnek, mindig töben fognak bliccelni, mindig több ellenőr kell majd, mindig több pénzt kell velük beszedetni, egyre kevesebb pénz lesz, egyre kevesebb járatot tudnak majd elindÍtani és ez Így megy egy ideje és menni is fog, ha nem lesznek itt nagy változások...
bruno 2008.11.16. 23:25:07
Fogalmazhattak volna nyiltabban is: áremelés 7,8 százalék. Ennyi.
End 2008.11.16. 23:25:58
joszip 2008.11.16. 23:28:15
ezahelyzet 2008.11.16. 23:28:42
Benbe · http://www.benbe.hu 2008.11.16. 23:29:55
Farky 2008.11.16. 23:35:21
A munkába járáshoz szükséges bérlet adó és járulékmentesen adható a munkáltató által. Tehát ad neked 12db havi bérletet 9ezerért, amit te a nettódból vennél meg, akkor ő jobban jár, nem kell utána fizetnie járulékot.
Legalább éves 160-170bruttó pluszból tudsz venni 12x1havi bkv bérletet, ami a munkáltatónak szumma ~230ezerbe kerül.
Így pedig 12x9ezerbe.
Az más kérdés, hogy ezeket a juttatásokat nem fogadja el a munkavállaló (joggal) úgy, ha havi 9-et csökken a nettója. Ha a bruttója csökken 9-et, akkor már érdemes lehet, mert ő is jobban jár, meg a munkáltató is. A gond csak azzal van, ha ezt nem minden dolgozó használja (bliccel, gyalog jár, kocsival, bringával, más viszi), így ilyen módon sem vezethető be.
Marad az egyetlen út, hogy cafeteriába elérhetővé teszik, ez viszont nem túl gyakori eset.
joszip 2008.11.16. 23:38:33
meggymag 2008.11.16. 23:42:28
marpedig te egy buszut 6odát fizeted meg, elegge nagy kedvezmeny szerintem. teny, h ennel kerulhetne sokkal kevesebbe is, normális logisztika, technika, a politikanak csak a penze logjon bele a kepbe, a keze ne, stb. de tele van biciklistával a város, es igenis, nem kötelező a szolgáltatásokat igénybevenni. ez pl a kommunizmus egy oriáshátránya: itt az olcso busz, ha dolgozni mesz, meg olcsobb, ha diák vagy meg olcsobb, ha nyugdijjas vagy meg ingyen. azt az ember raszokik mint a korláltlan netre, eszre semveszi, drágul az ár, és hőbörög. pedig mindenkinek van egy biciklije, vehet robogot, setalhat (belvárosban a legjobb, az ember mozog, messzebb lát, tud telegonálni, nem kell kapaszkodni, es gyorsabb mint bamrelyik busz vagy villamos a csucsforgalomban). le kell szokni,le kell szarni, es mint minden globális faszfingot, ezt meg fogja erezni a bkv, begerzik a buszgyartok, az alkatreszesek, az olajipar, mindenki, és ha az egesz vilag leszokott a szolgáltatás lufiról, ugyan kecesebbet keres, de kevesebbet is kolt, megvan a napi norbi-séta, egy szep szal virag megmotiválja, vesz egyet a kedvesenek, javul a kapcsolat, a csalad, es mindenki boldog.
ezt nevezik világbékének.
nekem bejon...
meggymag 2008.11.16. 23:43:56
marpedig te egy buszut 6odát fizeted meg, elegge nagy kedvezmeny szerintem. teny, h ennel kerulhetne sokkal kevesebbe is, normális logisztika, technika, a politikanak csak a penze logjon bele a kepbe, a keze ne, stb. de tele van biciklistával a város, es igenis, nem kötelező a szolgáltatásokat igénybevenni. ez pl a kommunizmus egy oriáshátránya: itt az olcso busz, ha dolgozni mesz, meg olcsobb, ha diák vagy meg olcsobb, ha nyugdijjas vagy meg ingyen. azt az ember raszokik mint a korláltlan netre, eszre semveszi, drágul az ár, és hőbörög. pedig mindenkinek van egy biciklije, vehet robogot, setalhat (belvárosban a legjobb, az ember mozog, messzebb lát, tud telegonálni, nem kell kapaszkodni, es gyorsabb mint bamrelyik busz vagy villamos a csucsforgalomban). le kell szokni,le kell szarni, es mint minden globális faszfingot, ezt meg fogja erezni a bkv, begerzik a buszgyartok, az alkatreszesek, az olajipar, mindenki, és ha az egesz vilag leszokott a szolgáltatás lufiról, ugyan kecesebbet keres, de kevesebbet is kolt, megvan a napi norbi-séta, egy szep szal virag megmotiválja, vesz egyet a kedvesenek, javul a kapcsolat, a csalad, es mindenki boldog.
ezt nevezik világbékének.
nekem bejon...
Chapell 2008.11.16. 23:44:15
niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2008.11.16. 23:46:29
Emelnek és kész. Javítani meg kinek javít ez a megoldás, ugyan számoljunk már! Elengednek 150 Ft-ot a BEB-esektől akik szerintem max. 10% a bérlethasználóknak, a maradék 90%-nak meg emelnek 650 Ft-ot. Akkor ha ezekkel az arányokkal veszünk 100 embert, a BKV máris bejjebb van 63500 Ft-tal! És ezt így beharangozni, hogy az utasok járnak majd jobban? Aki akart eddig tényleg jobban járt, hiszen ha útba esett a vonat megvette, spórolt vele, ha nem kellett hát nem vette. Mondjuk ezzel most én tényleg jól fogok járni. Mert most már tényleg inkább bicajozni fogok annyira nincs messze, és évi 106 800 Ft-ot fogok spórolni, és ezt inkább magamra költöm majd, nem a BKV-ra!
fűzfavirág 2008.11.16. 23:52:15
Hát én azért 7.8% emelést megérzek. Kicsinyes vagyok, tudom, de mivel a családi kasszát 4 bérlet terheli (mert takarékosságból nem veszek autót), megérzem. A többi emeléssel együtt meg pláne.
Rossz duma volt.
Én nem akarok vonattal meg Volán-busszal járni a városban, mert ahova nekem kell a bérlet, oda ezek nem visznek. Nagyon örülök, hogy vannak, akik használják ezeket és könnyebbséget jelent nekik, de én hadd utazzak olcsóbban, ha nekem nem kell.
És nem akarok gyalog járni, mert nincs naponta 3 órám melózni menni meg hazatérni. Biciklizni nem tudok. Marad a BKV, ami ha jól látom visszaél az erőfölényével. Olyanokat sóz rám, amiket nem akarok.
Ha csak simán azt mondják, drágább lesz a bérlet, az oké. De ez az álszent duma, ettől hányok.
bergeroth 2008.11.16. 23:53:19
Miért?
Tóth-Takó 2008.11.16. 23:57:50
A híreket senki sem olvassa?
A BKV az augusztus végi, ill. szeptember eleji változtatásokkal közel 10 százalékkal lecsökkentette a szolgálatatásait.
S most akkor áremelni akar a budapesti közgyűlés?
Mire fel, -- kérdem én -- mire fel???
Csökkentett szolgáltatásért nem jár növelt ár, vagy tévednék?
(Persze, ha hatékonyak lennének, akkor megérdemelnék, de így...)
rexter 2008.11.16. 23:59:36
Egyebkent aki meg sir, kb a rendszervaltas ota, vagy regebb ota minden evben emelt a BKV legalabb 7.8%-al. Utana nem nezek most. Most is emel, de most a történelemben először, valami pluszt is ad.
Doki 2008.11.17. 00:00:31
A bérlet pedig legyen olyan, hogy én állíthatom össze csomagokból a saját utazási szokásom szerint.
Persze ehhez már elektronikus bérlet kéne, ami nélkül nem is lehetne használni a járatot, így nem is kéne ellenőr. Ha meg olyan járattal utazna a bérletes, amire nem szól a bérlete, akkor a bérlettel lehetne fizetni (feltöltős vagy utólagos módon).
Na amíg nem lesz egy ilyen modern, igazságos rendszer, addig én maradok a 2 vagy 4 kerék mellet. Főleg, hogy megy le a benzin ára.
Tóth-Takó 2008.11.17. 00:07:13
A BEB bérlet (és a szolgáltatás), amint azt olvashattad, már 2005 óta létezik, tehát a BKV nem első alkalommal adja ezt a plussz szolgáltatást. Most viszont csak ezt adja majd, nem lesz választási lehetőséged, ráadásul -- amint azt írtam -- a saját szolgáltatásait jelentősen megnyirbálta korábban.
Lássuk be: az egyik kezével kér (7.8%-ot), a másokkal korábban elvett majd' 10%-nyit tőlünk. Számszakilag ez plussz, és nem minusz?
Ennek örüljünk úgy, hogy mintha valami ,,plusszt'' adna?
Ugyan kérem!
dw1 · http://bpcity.hu 2008.11.17. 00:08:25
Az első két komment elég lett volna, tisztázza a helyzetet...
A Volán és a BKV már elkezdte a konvergálást régebben, erre utaltak a járatszám egyeztetések először a két szervezet közt, majd a BKV-n belül is.
Én személy szerint örülök neki, ki tudom használni Aquincum és Újpest illetve Dél-Buda és a Déli között amikor épp nem bringázok. Vagy akár akkor is, bringástul.
Aki hőbörög az pedig nézze meg az elővárosi vonalak térképét, hátha talál egy számára hasznos kapcsolatot két pont között.
Zahal 2008.11.17. 00:22:38
- félóránként járó buszok
- csövestanya, büdös-koszos, szarszagú (dobják le a csöviket, ha annyira kényesek a kezelt jegyekre! mert nekik garantáltan nincs)
- megszakítani nem lehet az utazást 2 jeggyel, mert akkor újra kéne lyukasztanod
én így bliccelek, és nagyívben szarok a BKV-ra, ha képtelenek 20 éve megoldani a szitut.
tavasszal-nyáron pedig motorozok, összeadva fele ennyiért!
erről ennyit.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.11.17. 00:23:13
Tulajdonképpen élvezettel olvasgatom, amit is sokan művelnek a kommentekben. De azért nálad szólok már. Nem csökkentette a szolgáltatást 10%-kal. Volt ilyen terv, de aztán nem az valósult meg, hanem egy jobb szolgáltatás.
Persze ennek kevés köze van az áremeléshez. Szokás inflációközeli áremelés minden évben.
Most emellé, ha úgy tetszik az emelés egy töredékéből plusz költségvetési plusz fővárosi pénzből jön a BEB-esítés.
ti
Zahal 2008.11.17. 00:28:21
Margit híd budai hídfő, káosz. Árpád híd pesti hídfő, káosz, a többi hídnál hely sincs, nemhogy szabad parkolóhely.
velem is sokszor van, hogy letenném a kocsit (nem 300Ft/óráér hogy dögölne meg a Centrum és a többi!), de fél órát bolyonghatnék helyért, és akkor sincs, így meg már akkor inkább továbbmegyek a belvárosba kocsival. a parkolódíjból megteszek 20 km-t, akkor meg miről beszélünk?!
rohadtul nincs ez kitalálva, és nem vágom, miért nem az emberekre hallgatnak az illetékesek!
gabest1 2008.11.17. 00:30:13
Tóth-Takó 2008.11.17. 00:34:51
Köszönöm az észrevételt, igyekszem okulni belőle.
tt
U.I Azért a ,,jobb szolgáltatás'' kifejezéseddel vitába szállnék: vannak már konkrét mérési eredmények is, amelyek ezt alátámasztják?
meg 2008.11.17. 00:50:59
FGy 2008.11.17. 01:11:58
Én is örülök minden ilyen pici lépésnek, de az gázos, hogyha az egységes rendszer kiépítése azzal kezdődik, hogy fizessünk érte. Esetleg ha lenne városi vonat Kelenföldről a a Keletibe/Nyugatiba, Budatétényről a Délibe, ilyesmi.
Rejtély, hogy ebben mekkora lehetőség rejlik és mégsem akarják.
A metróhoz képest fillérekért óriási eredményt hozhatna.
FGy
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.11.17. 01:21:59
Persze a felvetés nem lenne rossz, ha kiszámíthatóan járnának a vonatok. Pl.: valaki Kelenföldről menne a Délibe; ha időben jön a vonat, akkor jó alternatívája a 19/18 vagy a 7E/61 combónak. Ha 10..20 perceket késik (ill. közben csak IC-k jönnek), akkor már szívás.
milu 2008.11.17. 01:26:36
nem igaz hogy nem lehet leszámolni ezzel a begyepesedett, hozzánemértő, idióta brigáddal, akik ezeket a nagyszerű döntéseket hozzák.
Ki kéne menni tanulmányútra Londonba az egész társaságnak (önerőből, nem közpénzen:) )
Fel van osztva a város 6 vagy 7 gyűrűre/zónára, és lehet kombinálni, ki menniyt és mivel akar utazni.
lehet a 2-3 zónában, vagy az 1-5-ösig, vagy csak az 1esben, lehet csak busz, csak metró, csak vonat, vagy minden, lehet napi, heti, 4 napos, havi, stb, stb, stb...
Persze cserébe mindenhol beléptető kapu van, és mágneskártya, a buszvezető meg nem enged fel jegy vagy bérlet nélkül.
Miért nem bővítünk a bérletválasztékon? Én például minden nap megyek 7 megállót a kék metróval, 5-öt a 6os villamossal, oszt joccakát. Mást az esetek 98%-ban nem használok. Miért nem kaphatok 3600 Ft-ért pl kombinált vonalbérletet erre a két vonalra, hogy legyen mivel munkába járnom.
Lehet hogy ez meghaladná a pénztárosok képességeit? Nem értem..
milu 2008.11.17. 01:31:04
Erre meg csak annyit, hogy 5 éve is 80ezret kerestem, meg ma is 80ezret keresek. 5 éve 5000 volt a bérlet (asszem) ma majdnem 10ezer. Na ez a vicces...
efbiaj 2008.11.17. 02:19:26
lógni nem menő, ahogy egy másik blogban is volt a minap.
egyébként nem csak az okos nyugaton, hanem keleten is megoldják ezt: isztambulban a villamosmegállóba is csak beléptető rendszerrel lehet bejutni, működik, senki sem lóg.... (persze biztos pár milliárdos beruházás, dehát valszeg simángyorsan megtérülne...)
utána jöhet a fejlesztés, a közös bérlet....
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.11.17. 02:26:41
8250 --> 8900, az 650 Ft emelés,
ebből 100 Ft-ot ad tovább a BKV, marad nála 8800 pénz. Ez tehát 6,7%-os BKV-áremelés...
És mi van a másik két céggel?
A fenti adatokból visszaszámolva eddig kaptak cca. 260 MFt-ot a bérletekből. (ha az összes bérletre vonatkoztatva a 100 Ft-ok 416 milliót adnak ki, akkor a 800 Ft-ok 3,3 milliárdot, ennek azonban csak a 8%-a volt ténylegesen kombinált bérlet)
Most kapnak egyszer 416 milliót + 1,8 milliárdot + 900 milliót, az annyi, mint 3.1 milliárd Ft! Ez durván 12-szeres növekedés. Azt várják, hogy 12-szeresére fog nőni a Volán/MÁV bp-i utasforgalma??? (vagy ha az inflációval is kalkulálunk, 10-11-szeresre?)
Valami itt jól el van bökve szerintem...
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.11.17. 02:43:52
Ha a formula beválik, akkor érdemes gondolni a Szolnokról, Tatabányáról és Székesfehérvárról bejárókra is, így indokolt lehet a területhatár további bővítése és az ár további emelése is.
Villanyoltogató 2008.11.17. 02:51:29
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.11.17. 04:06:39
Haa két bérletet összevonnák (teszem azt első kocsiosztályra érvényes bérletet alapul véve) és a MÁV bérlet árát csökkentenék 100 forinttal az ár kiszámolásánál, annak nem örülnénk :)
Visitor 2008.11.17. 04:43:50
eweres 2008.11.17. 07:00:08
leszi 2008.11.17. 07:22:42
Axum 2008.11.17. 07:24:43
kaszper 2008.11.17. 08:04:23
Rob67 2008.11.17. 08:05:29
Hát azért vitáznék a szavaidal.
Én magam az angkiai Cambridge-ben élek.
Busz van itt is. Sok, sőt kurva sok.
Szigoru menetrend, 10 perces követés. Buszok tiszták, relatív újak és üresek, sofőr kedves.
A teljes hálozatra érvényes havi bérlet 40 font, kb 12 ezer forint., napi jegy 3 font, kb 900 ft.
Már nem sokkal drágább mint odahaza.
Nem dotálja itt az állam helyettem, mert uugye itt mocsok kapitalizmus van.
A sofőröknek - legyen az angol, indiai, lengyel vagy magyar - kiszurják a szaros 1800-2000 fonttal havonta, ami magasabb az angol átlagnál.
Itt nem a buszut árának az 1/6-át fizetem meg.
Akkor nem értem. Mi a szarért olyan drága a magyar tömegközlekedés? Hol folyik el a pénz?
Mert elfolyik.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.11.17. 08:12:32
Azt kellene elérni még, hogy a BKV bérlet a BKV vonalak teljes hosszán érvényes legyen. Ne kelljen külön jegyet lyukasztani, ha elhagyja a várost. Szerintem erre egyeseknek nagyobb szükségük van, mint a BEB bérletre, amit most is megvehet.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.11.17. 08:14:27
Amikor volt egy ilyen javaslatom, az emberek leugattak, hogy minek külön bérlet? Pedig sokaknak segítség lenne, és kevesebb lenne a bliccelő is.
nekemirj 2008.11.17. 08:26:23
EnTeO 2008.11.17. 08:26:42
Ah, az egesz csak annyi, hogy ha arat kell emelni, akkor kreativok. A pont azoknal, akik eszrevettek, hogy azoknak is a nyakaba sozzak azt a szolgaltatast, amit ezek eddig se vettek igenybe.
Kid A 2008.11.17. 08:32:40
A: "Én csak egy vonalon járok munkába" - Há' vegyé' ba'meg napi két vonaljegyet, oszt havi 12 ezerből már ki is jön az utazásod! Hétvégén pedig csakis taxival látogasd a Málcsinénit!!!
B: "Én b@szok mindenre és mindenkire és kiköltöztem Ürömre, rohaggyon meg mindenki a büdös Pesten. Minden ok és remek, csak ez a szemét BKV és Volán szívat engem kegyetlenül, nem jár negyed óránként közvetlen járat Újpestre (gyerek oda jár a szakközépbe), Csepelre (a kislányom fuvolaórája miatt lenne jó...), Pestimrére (munka után ott takarítok egy irodában)"
C (én): Kapjátok be mind, hülye barom önző seggfejek, valamiféle közösségi érzés csak szorulhatott volna belétek! Ja, bocs, Magyarországon vagyok, 2008-ban, ébresztő!!!!!
Siendor 2008.11.17. 08:40:53
I. Zóna lenne a belváros a Hungária körútig, Budán a Moszkva tértől a BAH csomópont - Kelenföldi pu. - Lágymányosi híd.
A II. Zóna lenne egész Bp.
A III. Zóna lenne az egybeépült agglomeráció. (Kb. 5-10 km. a városhatártól)
A IV. Zóna az elővárosi övezet. (10-20 km)
Lehetne még V. Zóna, mondjuk kb. 30-40 km távolságig.
Persze a fontosabb helyek a IV-(V) zónába férjenek be (Vác, Szentendre, Érd, stb.)
Kid A 2008.11.17. 08:43:01
Siendor 2008.11.17. 08:43:04
Emellett nem ártana még a Vonalbérlet sem! (Kb. 2-3000/hó)
zskerner 2008.11.17. 08:49:16
allampolgar_ 2008.11.17. 08:50:07
Azaz, ha a 2008 januári állapothoz mérjük, a 90%-os szolgáltatásért 108%-ot fizetünk. Ez pont 20%-os áremelés! Nevetséges...
Kid A 2008.11.17. 08:50:41
Nem csoda, hogy ott áll ez az ország ahol, ha ilyenek lakják!!!
Jakab 2008.11.17. 08:52:19
Beintegrálás = Stadtbahn. Vasúton vonatként 100 felett robog, városban pedig kimegy a villamos sínjére és az ottani felsővezetékről "táplálkozik", jó esetben a város túlvégén ismét a nagyvasútra.
Ez nem új "csoda", Európa számos országában már az 1970-es évektől alkalmazzák.
A közös megállóban való leszállok, várok picit, felszállok ezerszer jobb megoldás, mint a leszállok, gyaloglok 1 km-t (Keleti pu vonat és metró közt - mérjétek le a 2-es vágányról, tényleg annyi)
Hemmes · http://Hermina 2008.11.17. 08:55:32
adamone 2008.11.17. 08:55:50
yessssssss
Kid A 2008.11.17. 08:55:56
eszkep 2008.11.17. 08:58:07
Baba 2008.11.17. 08:58:29
Szóval szerintem Budapesten maga a tömegközlekedés megszervezése nem rossz, csak a körülményeket kellene megváltoztatni.
Egyébként a másik, amiért a BKV drágábban működik, pl. az lehet, hogy Cambridge-vel szemben Budapesten nem képtelenség reggel 6 körül elindulni valahová busszal. Itt Cambridgeben egyszerűen nincs akkor mivel menni, nincs tömegközlekedés. Vasárnap pedig 9-kor indul az első busz. Szerintem ez nagyon gáz.
Jakab 2008.11.17. 08:59:34
- most kurtították meg a Szentedre felöl a városba jövő sárgákat Újpest Városkapú megállóig.
- Budaörs megálló már kívül esik Budapesten (500 méterrel), a BEB-bel drágább jött ki az utas, mint BEB nélkül.
(Keleti és Déli közt van 4 km, hurrá!)
Lehet, hogy tényleg ideje lenne a városi közösségi közlekedés több vonalát "kinyújtani" az aglomerációba, a vonat-villamos integrációt (Stadtbahn) is alkalmazva?
De amíg az Örs vezér terén nem tudják átfúrni a metró-HÉV között azt a nyamvadt kereszteződést és minden N. jövőre pályára álló metrót továbbjáratni felsővezetéken Gödöllő felé, jelen felvetésem tárgytalan.
Jakab 2008.11.17. 09:00:26
Kelenföld és Déli.
géza 2008.11.17. 09:10:03
N amindegy fel vagyok háborodva, megint adtaka szarnak egy pofont én továbbra is autózni fogok!!!
úszómester 2008.11.17. 09:28:56
Bummer 2008.11.17. 09:51:55
Levys 2008.11.17. 09:53:29
múvemáccsó 2008.11.17. 10:00:58
külön metró, külön busz, külön gyorsvonat (tiszta metró)
én pl csak gyorsvonaton utaztam , oda kellett a Siuca (pingvines csipkártya)
erre töltöd a zsét, és amikor belépsz leolvassa, hogy hol léptél be, és amennyi megállót mész, annyi jent szed le (pl 2 megálló 120 jen, 4 megálló 170 jen..stb).
ezt használhatod a vonat területén is, vehetsz vele újságot, kaját, sütit satöbbi.
ha meg jegyet veszel, de útközben mégis tovább akarsz menni, mint amennyire elég lenne, akkor az állomásnál odamész az ELLENŐRHÖZ (mert nekik ott az a feladatuk), és kiegészíted.
TEHÁT OTT A RENDSZER NEM A BÜNTETÉSRE MEGY RÁ MINT ITTHON, HANEM A SZOLGÁLTATÁSRA. nincs lehetőség a bliccelésre. (illetve itthon is nem a bliccelő ismerőseim szívják meg- azokat évente 2x elkapják, kifizetik az akácfán más haverjának a bérletével a minimális büntit, és szevasz- hanem én és más 'béna' haverjaim a fő beégők. én mindig megveszem, múltkor 1 nappal elbasztam, és máris mehettem 12e befizetni a bkv-nak. hiába mutattam a csávónak, h mindig megveszem-a sok előző bérlet- és ez most véletlen, ennyi.) na ez a lényeges különbség.
ez olyan mint a trafipax. külföldön preventív eszköz, itthon meg hogy jól lehúzzanak.
a bkv ellenőrzés dettó. amíg befelé nézik, ok, mert észreveszed,h lejárt,. de kifelé.....pfff. kibaszott nagy lehúzás és sunyiság. a nagydarab bliccelők, meg simán félrelökik az alulfejlett ellenőröket.
feed 2008.11.17. 10:05:39
Hihetetlen egy nep vagyunk mi
kötözködő 2008.11.17. 10:06:36
Adrienn 2008.11.17. 10:27:22
Dizni 2008.11.17. 10:30:01
Pl a Szentendrei héven gyakran járok, és Békásmegyertől Szentendréig a bérlet kb 10e Ft lenne ami felháborító ha belegondol az ember. 6 megállóra többe kerülne mint az egész főváros területén mindenre!
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 10:35:06
NViktor · wyco.deviantart.com 2008.11.16. 22:31:41
"nem, de ha megnezed regen volt pl villamosberlet es buszberlet. aki nem akart buszozni, nem vett buszberletet."
És abban a régi rendszerben ha valaki mondjuk egész nap metrózott föl-alá, az kevesebbet fizetett, mint aki napi három megállót ment busszal. Az ilyen vonalanként, üzemenként bontott rendszerekben nem a használattal arányosan, hanem kb. véletlenszerűen kényszerül ki többet, ki kevesebbet fizetni.
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.11.17. 10:36:08
Ezután ha kérsz egy korsó sört, akkor ingyen kapsz egy pohár bort is. Igaz, a kettőt egyszerre nem vagy képes meginni, másnak oda nem adhatod, és egy sör már 700, de a kocsmáros jól járt."
Szerintem nem egészen így van.
Tegyük fel, hogy a sör most 500, a bor meg 200. A sör ára jövőre mindenképp felemelkedne 700 Ft-ra, miért ne örüljünk akkor ha már emelés van akkor kaphatunk egy pohár bort is ajándékba?
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 10:40:39
"Kocsmai példával élve: van sör 500-ért meg bor 200-ért."
Ez egy teljesen hülye példa. Itt pont hogy másnak odaadhatod, amit nem használsz fel.
Ha ugyanis jelentős mennyiségű ember vonatra szokik át, akkor kevesebb buszra van szükség (pl.).
LMS 2008.11.17. 10:41:59
Talán csak nem azért kell évről évre esetleg többször is többet fizetni a kényszerű közlekedőknek, hogy továbbra is megtarthassák azokat a régen túlhaladott kedvezményeket, amiket 65 év felett ingyen élvezhet bárki, aki az euból idejön. Miért is kell ezeket a kedvezményeket a már eddig is agyonsanyargatott magyar dolgozókkal megfizettetni????
Bummer 2008.11.17. 10:42:12
Tehát a megoldás: zónás rendszerű egységes bérlet Budapest és vonzáskörzetére. Hogy aki Budakalászról jön Aquincumig 10 km-t ne fizessen 2-szer annyit, mint aki XVII. kerületből a Moszkva térre megy 20 km-t.
Jelenleg akár 4-szeres különbség is van a fizetendő tarifában a rendszer ésszerűtlensége miatt.
mandi 2008.11.17. 10:44:22
Gib79 2008.11.17. 10:50:33
Pestimrén lakom a vasútállomás mellett. Így 15 perc alatt bent leszek KÖKI-n. Ez eddig nem ért meg nekem plusz 10 százalékot, de így lehet hogy ki fogom próbálni
Gurney Halleck 2008.11.17. 10:52:27
Bummer 2008.11.17. 10:54:32
És akkor aki mindennap végigutazik 40 percet a kék metrón, nem ugyanannyit fizet, mint aki átmegy a Moszkva térről a Deák térre.
grigorij (törölt) 2008.11.17. 11:03:17
Szerintem meg még 10 km is gazdaságos!
De tudod, tudjátok, hogy a lakosság mekkora rétege nem utazik ennyit?
Sokszor leírtam már, 4 megálló, alig 2 km, és ez nekem 540 Ft, ami pontosan a bérletnek felel meg! És erre fizetek annyit, mint aki egész nap a város járja...
Kollégám is jönne villamossal, de inkább autóba ül, mert neki a 7 megálló olcsóbb kocsival, mint BKV-val...
Ez az egész egy gusztustalan csúsztatás, elvtelen áremelés! Azt az alapvető emberi elvet sérti, hogy a fogyasztásért arányosan fizessünk!
Nem zónák kellenek, hanem vonalbérlet!
Aki tó-ig jár naponta egy járattal, fizessen kevesebbet! Ha máshová is megy, vegyen jegyet, ha többet járkál, vegyen bérletet!
Egyetlen plusz fillérbe nem kerülne a megoldás, az utasok jól járnának, a BKV is, mert kevesebben lógnának vagy autóznának.
Végül egy egyszerű példa arra, hogy miért hazugság az egész:
Most nem azért járnak kevesen az egyesített bérlettel mert drága vagy hülyék!
Hanem azért, mert mire szállnának fel? Azért az utasok döntő többsége nem ingázó vagy nem lakik egy vasútvonal mellett!
A BKV okosan csinálja! 5%-nak enged, a 95%-nak emel!!! Jól jár az 5% - ez esetleg felmegy 6-7%-ra), jól jár a BKV, a MÁV, a Volán - a BKV-t igénybe vevő budapesti lakosok 95%-meg fizethet! Fizetheti az 5% örömét...
grigorij (törölt) 2008.11.17. 11:06:21
Az ellenőrnek tudnia kell hol szálltál fel, ahol ellenőriz az mennyire van a felszállási helytől stb. Erre egy komplett logisztikai rendszert kellene felépíteni PDA-kkal stb. a jegyeket a megállóban kellene kezelni nem a járművön stb.
A metrón erre ott a szakaszjegy.
grigorij (törölt) 2008.11.17. 11:07:30
Hol a csókos Vitézy "átszámozzuk" Dávid?
Ja, nincs kampányidőszak....
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 11:08:42
"Én meg pl. csak metrót használok. Mér nincs csak metró bérlet?"
Nekem meg olyan bérlet kellene, ami a csak a 7-es buszra, a 74-es trolira, meg a kisföldalattira érvényes.
Természetesen legyen olcsóbb, mint a metróbérlet, azért mert csak...
Azt kéne észrevenni, hogy ha mindenkinek személyre szabott bérlete lenne a saját 3-4 kedvenc járatára, az nem lenne semmivel sem olcsóbb, mint az összvonalas bérlet, hiszen a vállalat kiadásai nem csökkentek attól, hogy a bérletek nem érvényesek mindenhova.
Ha már olcsóbb meg drágább bérleteket akarunk csinálni, akkor legyen úgy, ahogy Bummer mondja: a tényleges igénybevétel (leutazott távolság) alapján.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 11:09:43
Valószínűleg ott, ahol el kell érni, hogy ha már drágul a bérlet, akkor legyen minden eszközre érvényes.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 11:10:41
"A távolsági tarifa jó ötlet, de betarthatatlan!"
grigorij, zónarendszerről hallottál már?
Tóth-Takó 2008.11.17. 11:12:17
" Ha elmegyunk egy fitness terembe es befizetunk akkor elkezdunk majd pampogni mert a havi berlet ara a szauna hasznalatat is magaba foglalja habar sosem hasznaljuk ??
Hihetetlen egy nep vagyunk mi
"
Ha viszont pl. étterembe megyünk, a pincér nem alapból a legdrágább ételeket számlázza ki nekünk, ugye? Miért nem lehet szélesebb választékot biztosítani arra, hogy a szolgáltatást igénybevevők eldönhessék (papír, ceruza, számolás után), hogy nekik mi éri meg jobban...
tt
Gurney Halleck 2008.11.17. 11:14:26
Autópálya díjat is ugyanannyit fizetek jelenleg, ha Érd-től a Velencei tóig megyek, mintha Nyíregyházától Letenyéig.
Páneurópai Harci Kos 2008.11.17. 11:17:02
(a csipkártyás lenne a legjobb:)
Tóth-Takó 2008.11.17. 11:17:53
"[..]Csak most felvetődött, hogy lehessen használni a fővároson belüli más vonalakra. Ha elfogadják. Ha nem, akkor meg azért fogtok hőbörogni, hogy nem kaptok plusz szolgáltatást. Imre, nem érdemes ezeknek írni... ;-)"
Ilyen bérlet már 2005 óta van, de azután csak ilyen lesz (!!!). Számomra ez a probléma (lásd a feed-nek írt válaszomat).
tt
U.I. + Hagyó úr ezt úgy ..tálalja'', mintha ez valami egészen új és forradalmi tett és ötlet lenne...
Bummer 2008.11.17. 11:18:40
Sajnos Magyarországon még mindig primitíven, közigazgatási egységekben gondolkoznak, mert csak annyit tudnak felfogni. Pl. hogy Budapest egy zóna. Tehát aki a Moszkva térről Budakeszire megy, az átlép zónahatárt, aki a Moszkva térről XVII. kerületbe, az nem.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 11:25:34
Jelenleg 10% felár van annak, aki Volánbuszon foglalja a helyet a BKV-busz helyett, pedig az elszállítási költség nem tér el lényegesen.
Tul.képp. a csak BKV-zók bérletének egy részét a BEB-esek fizették meg.
Ez a különbség szűnik most meg, innentől viszont mindenki használhatja majd városon belül is, mindenki azzal megy, ami neki jobb, lehetőség lesz a hálózat összehangolására, ami összességében megtakarítást fog hozni.
A baj, hogy ez a bérletegyesítés az agglomerációban nem történik meg.
grigorij (törölt) 2008.11.17. 11:26:46
Van egy fitness-terem, ahol 1000 Ft. a bérlet a padokért, 1000 Ft. a szaunáért és 1000 Ft. a masszázsárt.
Bevezeti a tulaj, hogy 2000 Ft. az általános bérlet mindháromért!
De ha én csak futni akarok egy félórát? Miért fizessem ki a másik kettőt?
Ez tehát olyan magyaros akadékoskodás..?
Rocko- 2008.11.17. 11:28:22
Bummer 2008.11.17. 11:28:58
grigorij (törölt) 2008.11.17. 11:29:25
Meséld már el, hogy most a 95% miért fog azzal menni amivel akar?
Nekem és sokunknak lefektetik a síneket? Elterelik a sárga buszokat?
Ökörség!
Ez ugyanannak az 5%-nak jó, aki eddig is használta a MÁV és Volán járatait.
Nekem jobb lesz az 2x290 Ft/4 km????
És kinek, miért lesz gazdaságosabb? Mert nekünk nem, az biztos!
Bummer 2008.11.17. 11:29:30
Nem kell. Nem kötelező bérletet venni. Mehetsz jegyekkel.
Tóth-Takó 2008.11.17. 11:31:29
"Jelenleg 10% felár van annak, aki Volánbuszon foglalja a helyet a BKV-busz helyett, pedig az elszállítási költség nem tér el lényegesen. Tul.képp. a csak BKV-zók bérletének egy részét a BEB-esek fizették meg.[...]"
Köszönöm a magyarázatot. Így már kezdem érteni a dolgot.
"[...]A baj, hogy ez a bérletegyesítés az agglomerációban nem történik meg."
Akkor ezirányba kellene a vasat ütni.
tt
grigorij (törölt) 2008.11.17. 11:32:24
Pedig azért kell fizetni, mert a "büntit" a tulaj egyszerűen arra terheli, aki ilyen zacskót használ!
A legtöbb helyen azonban nem kérnek pénzt - egyszerűen beépítik az árakba. Senki nem ugat, senki nem veszi észre! Még azok sem, akik visznek táskákat, szatyrokat...
Pedig ebben az esetben is az történik, hogy a "szolgáltatást" igénybe veőkre is ráterhelik a költségeket.
Tóth-Takó 2008.11.17. 11:45:50
A példádra reagálva: boltból sok van, s így választatsz, hogy hova mész vásárolni, de budapesti tömegközlekedést ,,szolgáltató'' vállalatból jelenleg csak egy, az is monopol helyzetben. Persze autózhatsz, gyalogolhatsz, biciklizhetsz is, ha kedved tartja.
tt
Bummer 2008.11.17. 11:51:41
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 11:51:58
Egyetértek.
Jelenleg aki pl. Gödöllőről Pestre jár be, annak 3 féle bérlet közül kell választania (busz,HÉV,MÁV). Kb. ugyanannyiba kerülnek.
A többség munkanapokon 1x jön Pestre, és egyszer vissza.
Ha közös környéki bérlet lenne, akkor
- az illető ugyanúgy munkanapi 1+1 alkalommal venné igénybe a közlekedést a két város között, többletköltséget nem okozna
- az illető ugyanannyit fizetne
- mégis kb. háromszor annyi járat közül válogathatna.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 11:56:17
A félreértés ott van, hogy a bérlet árának nem azt kell tükröznie, hogy hányféle dolgot veHETsz vele igénybe, hanem hogy napi átlagban mennyit használsz az igénybe vehető dolgokból.
Az előző gödöllői példát ajánlom megértésre. A BEB ugyanez, azzal a különbséggel, hogy ott nem választanod kell, de felárért kapod azt,hogy más eszközzel IS utazhatsz.
Ha A és B között egy szakaszon Volánbusszal utazol, akkor azon a szakaszon nem utazol BKV-val, és viszont. A és B között tehát (elvileg) nem kellene függnie a bérleted árának attól, hogy milyen és hány féle eszközre érvényes.
Amitől esetleg függhetne, az A és B távolsága egymástól. (Ahogy a környéki bérletek esetén függ is).
muskotály küvé 2008.11.17. 11:57:34
1. Nemrég írta az újság, 1,5 md ft-ért akarnak buszsávot kialakítani Rákoskeresztúr központjáig. Ezt a pénzt (esetleg kicsit többbet) én inkább a közeli vasúti megálló kipofozására, a buszvégállomásnak a vasút mellé költöztésére, ad abszurdum vasúti fővonalnak (hatvani) egy rövid szárnyvonallal a jelenlegi központtal (buszvégállomás) való összekötésére költeném. Rákosliget negálló most sincs messze, de pl. gyalog kissé veszélyes megközelíteni.
2. BKV tarifa: GYEREKJEGY, GYEREKJEGY, GYEREKJEGY. Abszurd, hogy ha a két 8 éves gyerkőccel bejövök a munkahelyemre, nyoszázvalamennyi a két átszállójegy gyerkőcként, és akkor még két megállót blieccelünk is a Fehérvári úton a villamoson.
Jobb helyeken (pl. Bécs, Pozsony) van kedvezményes jegy gyereknek, kutyának, csomagnak, stb., még jobb helyeken (Bécs) hétvégén és tanszünetben gyerekek ingyen mehetnek.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 11:58:27
"Persze autózhatsz, gyalogolhatsz, biciklizhetsz is, ha kedved tartja."
Oké, de attól még pampogjunk, ha valami irracionális.
Azt viszont érdemes megnézni, hogy a fejlett világon mindenhol az integrált, üzemeltetőtől független tarifák létrehozása az irány. Nem véletlen...
Tóth-Takó 2008.11.17. 12:00:33
"[...]éppen most kerül ki a monopolhelyzetből. Ha a bérlet érvényes a másik két társaság járműveire is... "
De hát ilyen típusú bérlet már korábban is volt, azonban igen kevesen vették igénybe. Vajon csak az ár miatt? Vagy valami más okból?
tt
U.I. De jó lenne, ha Neked lenne igazad, s megszünne a monopol helyzet. Én azért kissé kétkedő vagyok...
vpeti 2008.11.17. 12:01:16
Kedvezmények: Tőlünk nyugatra az 1-2 vonalas bérletek nem jellemzőek. Viszont vannak családi bérletek, a havibérletek általában átruházhatóak, és sok helyen van olcsóbb bérlet, ami csak reggel 8-9 óra után érvényes.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 12:01:57
Rákoskeresztúr: A vasút kapjon nagyobb hangsúlyt, egyetértek. De ahhoz óriási (alsó hangon soktízmilliárdos) beruházások kellenek, hogy az expresszbuszokat nagyobbrészt kiváltsa a vonat
Addig pedig a nép busszal fog járni, ezt a relatíve olcsó, nagyrészt uniós forrásból épülő buszkorridort meg kell építeni, akár ideiglenes megoldásnak is. Néhány év alatt behozza az árát.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 12:04:26
"Tóth-Takó, éppen most kerül ki a monopolhelyzetből. Ha a bérlet érvényes a másik két társaság járműveire is..."
Az a baj, hogy a bevétel megosztása olyan, hogy a Volánbusz pl. nem nagyon töri magát, hogy Budapesten szolgáltasson... :(
Tóth-Takó 2008.11.17. 12:10:05
Tudom, hogy nagyon naív kérdés, de azért felteszem: Vajon hogyan lehet a közlekedés kihasználtságát mérni (pl. a járatokon)?
Ti mikor futottatok össze olyanokkal, akik ilyesfajta mérést végeztek?
tt
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 12:19:21
Buszokon, trolikon van ún. "knorrozás", illetve bizonyos típusú kocsik képesek erre. Ez azt jelenti, hogy a légrugó terhelése segítségével meg lehet becsülni (elég pontosan) az utasszámot.
Villamosokon, metrón marad a hagyományos utasszámlálás, ilyet pár hónapja a 4-6 vonalán láttam.
artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2008.11.17. 12:21:23
Volt ilyen terv, de aztán nem az valósult meg, hanem egy jobb szolgáltatás."
Hol? Mert Budapesten nem. Az eddigi normális (5-10 perc) járatsűrűség helyett a környékemen ritkábban járnak a buszok és kiszámíthatatlanul. Az egyébként 20 percenként járó buszra vagy 2 percet vagy 30 percet várok. Esetleg ez neked jobb szolgáltatás?
Ha a BEB-et beolvasztják, nem az a baj, hogy többért adják, az logikus, hanem ha jól olvastam nem lesz alternatíva. Én pl. kurvára nem használom a Volán és a MÁV szolgáltatásait napi szinten, akkor mi a pöcsért fizessek érte?
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 12:30:21
Én pl. kurvára nem használom a 198-as buszt napi szinten, akkor mi a pöcsért fizessek érte?
Tóth-Takó 2008.11.17. 12:37:02
Köszönöm a választ.
"Buszokon, trolikon van ún. "knorrozás", illetve bizonyos típusú kocsik képesek erre. Ez azt jelenti, hogy a légrugó terhelése segítségével meg lehet becsülni (elég pontosan) az utasszámot."
No, igen. De ez az utazási szokásokra, mint pl. ki, hol, merrefelé utazik, s hányszor száll át, nem nagyon ad választ, pedig lehet, hogy a menetrend-tervezésnél (merjünk nagyot gondolni: hangolásnál) ez az adathalmaz is jól jönne.
"Villamosokon, metrón marad a hagyományos utasszámlálás, ilyet pár hónapja a 4-6 vonalán láttam. "
Én sok-sok évvel korábban a metrón találkoztam ilyennel.
A bejáratnál egy kóddal ellátott cetlit kaptam, majd amikor és ahol kiszálltam ott kellett azt leadni.
tt
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 12:43:13
A Transman kft elvileg csinált utazási szokásokról szóló felmérést.
Olyan ábrák biztosan voltak (láttam), hogy "A" kerületből "B" kerületbe hányan utaznak, meg hogy az egyes útvonalakon milyen erős utasáramlat folyik. Ezekből azért elég sokminden kikombinálható, ha nem is abszolút minden.
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.17. 12:45:41
Az egyik hozzászóló említette a menetrend ésszerűsítését, mellyel elvileg rakás pénzt spórolnak. De akkor még mindig ott van az, hogy a főváros továbbra sem teszi be a maga 1/3-át a BKV költségvetésébe, ahogy ez normális helyeken (tehát szinte minden EU-s tagállamban) működik. Mi utasok 50 milliárdot teszünk bele, az állam is, a főváros meg 25-öt. A 4-es metró mennyivel is drágult az évek során? Arra honnan volt pénze a fővárosnak?
Szerintem a legjobb büntetés az lenne a "városatyáknak", ha BKV-ra köteleznék őket. Szolgálati autót elvenném tőlük, hogy a költségeket így is csökkentsük, és az egész BKV menedzsementtel együtt utazzanak a cigók és a csövesek között, zaklassák őket az ellenőrök, robbanjon le alattuk a busz meg a villamos. Szerintem gyorsabban rendbe tennék a "céget".
Jaffar 2008.11.17. 12:49:03
Miért nem lehet 1 EGYSÉGES tarifarendszert bevezetni? Máshol ez frankón müxik. Pl Bécsben. Fel van osztva zónákra Bécs környéke.
1es zóna maga Bécs, egészen a város határáig. 1 jegy 1,70 € amivel 1 órán át közlekedhetsz 1 irányba , független az átszállások számától. Busz, villamos vagy Metro, tökmindegy. Minden zóna 1,70.
Pl én 20km-re lakom Bécstöl, nekem 3,40-be fáj egy út oda + 3,40 vissza. Nem olcsó, de sokkal egyszerübb, nem kell vacakolnom a különbözö jegyekkel. A Bécsi bérlet 50 € egy hónapra. Jah, ha bliccelsz akkor kurvára megvágnak és nem tudod kimagyarázni azt sem ha 1 jeggyel akarod körbeutazni a várost :P
Vagy be lehet vezetni a "beléptetö rendszert" is. Párizsban müxik ^^
Tóth-Takó 2008.11.17. 12:51:00
"[...]Transman kft elvileg csinált utazási szokásokról szóló felmérést.[...]"
Köszönöm, utánanézek ennek a cégnek.
tt
meggymag 2008.11.17. 13:00:40
egy buszvonal legyen átlag 25 kilometer hosszu.
egy busz egy ora alatt tegye meg ezt a tavot oda vissza. a buszok jarjanak 8 percenkent. a buszok fogyasszanak 25 litert 100 kilometeren az uzemanyag 280/liter. a soforok kapjnakak brutto 150000-et.
egyenlo:
7 busz kozlekedik egyszerre egy ora idointervallumban, egy nap 14 orat. 14x7=98busz, 98x2, mertoda vissza=196, 196X25,25 az egy vonal hossza=4900kilometer egy nap alatt a teljes forgalom az adott vonalon, 4900x26, egy honapra nezve, a hetvegeket fel napoknak szamolva=127400, de 200 vonal van budapesten, az 25480000 kilometer buszut egy honapban. osztva 100-zal, szorozva 25ottel, 6370000 liter uzemanyag, 1783600000 (egymilliárd-hetszaznyolcvanharommillio-hatszazezer)forint az uzemanyag, egy honapra, plusz 1400 buszsofőr: 21mlo, osszesen a busz elvisz a havi keretbol 2mrd forintot. de lehet, h tuloztam. vigyen egy mrd forintot.
az emberek megveszik a berletet, összesen otthagynak 420 millio forintot, es minden masodik busz ki van fizetve. a többi busz, metro, troli, villamos sehol, sehol az egyebb alkalmazottak, a szerviz, a berletidijak, semmi sehol. ezt mind az allamnak kell allnia.
aki meg angliaban kurvara orul a farkanak, h ugyanannyi a berlet ott, mint itthon, de relative sokkal olcsobb, akkor mondja mar meg, honnan lehetne a bkvnek penze a fejlodesre. hisz igy sincs.
bliccelok mindig lesznek. penz mindig fog zsebre menni. mindig lesz bunko ellenor. aki ezen tul tud lepni, az hasznalj a bkv-t, aki nem, az biciklizzen, autokazzon, amit akar.
a kedvezmenyrendszer meg foleg a kommunista orszagokra, vagy volt kommunista orszagokra jellemzo. az ember nem fizetne elo havi 1500ftos telefonra, mobilszolgaltatonal, es korlatlan telefonalas, smsezes, mert mashol biztos ossze lehet rakni kedvezmenyekkel egy jobb havi csomagot. bazze, 1500ft, jó? csak az inflációt fogja követni, mint minden. es ezzel konnyebb szamolni. nem erkellemetlen meglepetes, ha egyszercsak az egyik kedvezmenyt torlik, es nonek a kiadasaid, vagy megint honapokig kiserletezhesz, melyik erimeg jobban.
ha meg szet valasztanank a buszt a metrotol, a villamostol, mindenki csak kevesebbet fizetne, ha tobb jarmura is valt berletet, sem lenne hajlando az osszesitett berlet aranal tobbet fizetni. tehat a bkvnak megint csak kevesebb leje lenne. az allamnak tobb penzt kellene belepumpalnia, az adotokbol tobb penz megy a bkvra (ha rendesen adoztok, akkor az adodnak kisebb szazalaka fordul majd erre a celra), ez egy ordogi kor, aminek akkor van vege, ha mindenki lelkiismeretesen csinalm mindent, vezeti a ceget, veszi a jegyet es berletet, es ha mar elertuk egyszer egy honapra ezt az allapotot, majd akkor lehet hoborogni. de a bliccerek szama megmondhatatlan, a rendesen adozok szama is megmondhatatlan, tessek itt bkv-t vezetni.
jah, kizartnak tartom, h angliaban az allam egy forintot ne tegyen bele az utazasba. vagy fontot. serintem minimum az 50%at az allam viszi az utazasnak.
na meg annyi mindent irhatnek, de nem teszem.
tumpara 2008.11.17. 13:01:21
Fején találtad a szöget, megélhetési megtévesztés. Az újságíró címben csúsztathat (hiszen egy fél sorba nem rakhat bele mindent), te meg fél perc múlva úgysem is emlékezel rá.
Nikka 2008.11.17. 13:13:29
- a mi érdekünkben teszik,
- nekünk jó.
Majd én eldöntöm, akarok-e kicsit drágábban olyan bérletet, ami a MÁV-ra is jó meg a VOLÁN-ra. Cipőt a cipőboltból? Na nehogy már újra ezt akrják az urak és elvtársak!
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 13:19:06
szép ez a blogoszféra, jól megmutatja, hogy az írni tudás nem függ össze szorosan az olvasni tudással.
grigorij (törölt) 2008.11.17. 13:44:50
Pontosan ez az én gondom!
Hogy most azt fizettetik meg velm és még nagyon sok sorstársammal, hogy mit VEHETEK igénybe!
De nem veszem igénybe!
A normális az a tarifarendszer lenne, ahol mindenki az általa használt mennyiségért fizetne. Mert csak a BKV miatt nem költözök messzebb a melóhelytől, nem fogok szabadidőmben buszozni, és nem fogok kerülővel vonattal és Volánbusszal utazni, mert megtehetném, ugye?
Utópisztikus dolog, de:
Számolják ki mennyi 1 km ára. Én mondjuk kifizetem az én napi 2x2 km-emet, a többiek, akik itt pampognak, hogy így jó, meg úgy jó, ők kifizetnék arányosan az ő 15-20 km-üket???
Egy francokat!
Nekik így jó!
Nekit 1-2 forint 1 km, nekem 135 Ft!!!!
Ez az arányos teherviselés?
Legyen mindenkinek, mondjuk 50 Ft.
Én így sporolhatnék 70-et jegyenként, más meg fizethetne 5-600-at egy útért...
Ja azt nem, ugye? Mert ha olcsóbban kapjuk és mással fizettetjük meg, az arányos, az jó, az előrelépés...
Fizettessék meg azokkal a pluszt. akik használják a MÁV-ot vagy a Volánbuszt.
Mert ez így csak áremelés, pénzlenyúlás!
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 14:29:23
"Hogy most azt fizettetik meg velm és még nagyon sok sorstársammal, hogy mit VEHETEK igénybe!"
Ez azért nem így van. Bp-n belül kb. azt fizettetik meg veled, amennyit _átlagosan_ igénybe vesz egy júzer.
Illetve azt sem, csak kb. a 2/3-át.
"A normális az a tarifarendszer lenne, ahol mindenki az általa használt mennyiségért fizetne."
Alapvetően igen, de szoktak húzni egy alsó határt, és lépcsőzetes szokott lenni a tarifa.
Az agglomerációban a távolságalapú díjszabásra szükség van. Azon el lehet vitatkozgatni, hogy kell-e a városon belül távolságalapú tarifa, mindkettő mellett vannak érvek.
A zónás rendszerekben nagyon sok helyen a az egész város közigazgatási területe (de legalább a belváros) mind az 1-es zónához tartozik.
Az viszont nem is igazságos, és nem is gazdaságos, hogy járműtipusok szerint kell fizetni, én csak ennyit próbáltam jelezni.
---
Ami történik, az valóban egy - kis mértékű - burkolt áremelés, itt erminavetnek szerintem sincs igaza. Amit már többen is írtak viszont, hogy ez az áremelés már eldöntött tény volt az egyesítés nélkül is...
Rocko- 2008.11.17. 14:41:24
ezt úgy mondtad, mint ha jobb lenne.
az emberek jót szeretnének választani, nem két rossz közül.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 14:41:44
Figyu:
Én soha nem használom a 12-es, 21-es, 168-as és 40E járatokat, valamint a csepeli HÉV-et.
Szerintem akik ezeket használják, azok Januártól fizessenek 5%-kal többet, az én bérletem meg legyen 5%-kal olcsóbb!
Igazságos ez?
Nem, mert a maradék ~200 járat utasai kevesebbet fognak fizetni, a fenti járatok utasai meg választhatnak a kerülő útirány vagy a drágább bérlet között.
Jó ez a BKV-nak?
Nem, mert az összbevétel nyilván csökkenni fog: a fenti járatokat kevesen használták, és azok is eztán majd kerülik.
Az összes utazásszám nem fog csökkenni, a leutazott km-ek száma viszont növekedni fog.
Jó az utasnak?
Nem, mert a költségek jobban növekednek a bevételnél, annak tarifaemelés lesz a vége, gyakorlatilag az eredeti szintig.
Végeredményben senki nem nyer szinte semmit, de van, aki veszít.
A bérlet nem olyan áru, mint a krumpli, hogy amennyit megveszel, annyit elfogyasztasz. A bérlet: átalány.
A bérletegyesítés ugyanez a fent leírt folyamat, csak a másik irányba. Az egyesített bérletnek nem igazán van tényleges többletköltsége, van viszont hozadéka.
A MÁV és a Volán ugyanis -bár az üzemeltető más- szerves része lehetne, és reméljük, lesz a budapesti hálózatnak.
garrr 2008.11.17. 15:05:26
Nos ennek az embernek magyarként, bpi-ként az adómból és bérletem árából is finanszíroztam, továbbá a cég nekem semmijen utazási hozzájárulást nem fizetett. Ez akkor önkts. kb. nekem 8000 volt akkoriban, neki 1000! Hála ég, már nem itt dolgozik, így 1 bőrrel kevesebbet nyúz rólam a féreg.
Bummer 2008.11.17. 15:12:20
A városközpont nem középen van. Ezért a lakók egy nagyon nagy része (főleg a pesti lakótelepeken élők) ugyanakkora távolságokról ingáznak feleannyi pénzért, mint az agglomerációban lakók.