Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

július 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

2008.12.01. 22:00 erminavet

VEKE: Értelmetlen és esztelen járatritkítás a MÁV-nál

Nemcsak én írtam meg, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) is elmondta a véleményét az új vasúti menetrendről. Két közleményt is kiadtak, egy elemzőt, és egy másikat, amely konkrétan, vonalanként mutatja be és értékeli a változásokat. A legegyszerűbb, ha ide másolom az elsőt és a második bevezetőjét.

Újabb pofon az utasoknak – értelmetlen és esztelen járatritkítás a 2009-es MÁV menetrendben

 

Több pénzből kevesebb vonat: ez a MÁV programja 2009-re

 

A néhány napja nyilvánosságra hozott új vasúti menetrend jelentős járatritkításokat, értelmetlen kínálatszűkítést és a vasúti közlekedés színvonalának jelentős leromlását tartalmazza – mindez viszont nem kevesebb, hanem épphogy több pénzbe kerül majd.

December közepétől a vasúttal utazók legnagyobb csoportja, a budapesti elővárosi utasok komoly színvonalromlással néznek szembe. A délelőtti személyvonatok zömmel csak iskolaidőszakban fognak közlekedni, akkor, amikor az iskolások épp a tanórákon ülnek, ráadásul egyes esti vonatok megszüntetése sem magyarázható az iskolaszünettel. Nyáron viszont a diákok mellett a bevásárló, ügyet intéző utasokat is „szamárpadba” ültetik: az elővárosi vonatok követése duplájára nő az eddiginek.

Budapest környékén az Újszász-Szolnok vonalon egész évben 60 perces követés várható a jelenlegi félórás helyett, Kunszentmiklós-Tass felől közel kétórás „lyuk” tátong a reggeli vonatok között. Székesfehérvárról reggel csak személyvonattal lehet utazni, mivel két gyorsított vonattal kevesebb közlekedik majd. A Veresegyház-Vác vonalon a csúcsidőben járó gyorsított vonatok megszűnnek, tanszünetben 60 percesre nő a vonatkövetés. A főváros és Mende, illetve Monor között 6, Gödöllő esetében pedig napi 8 vonatot kell az utasoknak nélkülözniük, itt is órásra növelik a követési időt. A zsúfolt elővárosi vonatok megszüntetésével a kormány és a MÁV vezetése újabb hathatós intézkedéseket tesz az elővárosi közlekedés ellehetetlenítése, a hosszabb dugók és a nagyobb légszennyezés érdekében.

Vidéken sem jobb a helyzet, a távolsági utasok sem ússzák meg az új menetrend hátrányos következményeit: a kelet-magyarországi sikeres ütemes menetrendet szétverve rosszabb csatlakozásokra, kevesebb eljutási lehetőségre lehet majd számítani. Kiskunhalas felé 8 helyett 6 pár távolsági vonat marad, Debrecen, Nyíregyháza, Eger, Miskolc, Szeged felé az eddigi ütemes menerendet szétverték, számos vonat tűnt el a menetrendből. A Balaton északi partját Budapesttel csak három vonatpár köti össze, Tolna megyéből pedig csak hosszú tortúrával lehet vonaton eljutni a fővárosba, mivel az összes gyorsvonatot egy tollvonással megszüntették.

Egyesületünk ugyan rokonszenvez pár kedvező újdonsággal, az összkép azonban katasztrofális. Az utasokat az egyéni közlekedésre kényszerítő, utasellenes intézkedéseknek csak kára van. Semmilyen valódi megtakarítás nem jelentkezik, hiszen ugyanannyi vasutasra, ugyanannyi járműre lesz szükség, azonban az alacsonyabb szintű szolgáltatás utasriasztó hatása miatt akár jelentős jegyárbevételtől is eleshet a vasút.

A VEKE ezúton felszólítja Molnár Csaba frissen kinevezett közlekedési minisztert, hogy első intézkedéseként azonnal vizsgáltassa felül a kiadott menetrendet, és januártól állítsa vissza a zavaros elvek alapján megszüntetett elővárosi és távolsági járatokat. Az ország és a MÁV vezetőinek dolga az utasok kiszolgálása, nem a közpénzek pazarlása, több pénzből rosszabb szolgáltatást biztosító vasúttársaság fenntartása.

 

Több pénzből kevesebb vonat:

a 2009-es vasúti menetrend részletei

 

A kecske éhenhalt, a káposztát megették: így lehetne jellemezni a MÁV-START 2009. évi menetrendjét. Az év közben megfogalmazott - és feltehetően többször megváltozott célok az integrált ütemes menetrend dunántúli kiterjesztését és ésszerűsítést céloztak. Az eredmény több mint elkeserítő: az ésszerűsítés címén sikerült a Kelet-Magyarországon és a budapesti elővárosban működő ütemes menetrendet járatritkításokkal szétverni, míg Nyugat-Magyarországon nem jött létre az a csatlakozásokra épülő ütemes menetrend, mely valódi kínálatot teremtve kötné össze a régió városait. A sajtóban többször idézett menetrendi ésszerűsítés pénzügyi eredménye több mint kétséges: valódi megtakarítást (személyzet, jármű) feltehetően nem értek el, Kelet-Magyarországon csupán a közlekedtetett vonatok mennyiségét mérő ún. vonatkilométer-mérőszám csökkent, ennek kapcsolata a vasút igazi költségeivel viszont nem lineáris. Jól mutatja ezt az, hogy várhatóan sem élőmunka-, sem eszköz-megtakarítás nem fog keletkezni a MÁV-csoportnál, ugyanannyi vasutasra, járműre, mozdonyra lesz szükség, csupán az utasok számára meghirdetett vonatból lesz kevesebb, amivel várhatóan a bevételek is csökkennek az autót választó utasok miatt.

Kétségtelen, hogy az egész ország számára fontos az évről évre egyre több pénzt elnyelő vasút veszteségeinek kordában tartása. Erre azonban nem a megfelelő eszköz a közlekedtetett vonatok számának ész nélküli csökkentése, a vasúti üzem sajátosságai miatt ugyanis az összköltség nem arányos a vonatok számával: közel azonos költséggel lehet közlekedtetni a jelenleginél pár százalékkal több vagy kevesebb vonatot is.

Az egyes vasútvonalakat érintő változásokat itt foglalta össze a VEKE.

36 komment

Címkék: r vasút ütemes menetrend városi közlekedés peage utaspanasz


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr60798719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amondó (törölt) 2008.12.01. 23:00:52

Csak egy kérdés:

Vajon butaság vagy rosszindulat?

molnibalage 2008.12.01. 23:32:11

Nem mindegy? Ha a hülyeség akaraterővel párosul akkor jaj nekünk.

petya.bacsi 2008.12.01. 23:56:02

A mendei helyi személy tényleg felesleges volt szerintem is a 120a-s vonalon, viszont azt nem kivenni kellett volna, hanem teljesen más alapra helyezni az adott vonalon a közlekedést (pl. leküldeni Újszászra).
Mende és Sülysáp között 1 megálló van, így értelmetlen a mendei személyvonat, mikor sülysápra is megy... pár perc különbséggel.

Pl. aki Nagykátánál tovább utazik, annak óránként 1 vonatja van. Ez normális dolog? A kivett mendei vonatot simán lehetett volna továbbközlekedtetni Újszászig vagy Szolnokig, hogy a messzebbre utazó utasok ne szívjanak... de persze könnyebb törölni, mint ésszel gondolkodni.

vrp 2008.12.01. 23:59:03

Márpedig Tolnából már eddig sem volt egy leányálom vasúttal eljutni Pöstre. De persze ez is olyan, mint a magyar foci: mindig lehet rosszabb...

G.T. 2008.12.02. 01:03:41

A kérdés csupán az, hogy mennyi év múlva akarják privatizálni a MÁV-ot? A lineáris züllesztés egyértelműen tapasztalható mindenki számára (bár a MÁVStart úgy tűnik próbál kihozni tőlük telhetően valamivel jobb szolgáltatást, de nagyobb a vezetői/kormányzati lobby), a kérdés, hogy mikor adják be az utolsó döfést? Amikor a gyorsvonatok sebessége 30km/óra alá csökken? Vagy lenne egy 1 hónapos sztrájk, és az emberek 99%-ának nem hiányozna a MÁV, mert buszra, és kocsiba szállna mindenki? ..már nem bírom kivárni....

g 2008.12.02. 02:04:12

Én csak azt nem értem, hogy miért nem lehet ezt szakemberekre bízni, felmérést végezni, és úgy dönteni... Ahol fejlett vasúti hálózat van (nem úgy, mint itthon), ott ilyen feladatokkal kutatók foglalkoznak, hogy a lehető legjobb módszert fejlesszék ki az ütemezésre... Nem mondom, hogy nekünk is van erre pénzünk, mert nincs és nem is érné meg a kiterjedés miatt, de azt hiszem nálunk is lehetne ezt okosabban csinálni...

torissrac 2008.12.02. 03:50:16

Hát mondjuk a veresi gyorsitottért nem kár - az ui. addig volt gyors, mig el nem ért Rákospalota-Újpestre.

Ott diszkrét 10-15 perc várakozás a beérkező szembevonatra várva.

Minden előny - Rákosrendező és Istvántelek megállások kihagyása - , ami a gyorsitott vonatból következett, elveszett a szembevonatra való várakozásban.

Természetesen mindez csak akkor állt, ha a vonat kapott szabad bejáratot Palotáról. Ha nem, még több ácsorgás még a bejáraton is.

Sajnos a 70-es 71-es vonalak alkalmatlanok bármiféle korszerű vasúti közlekedés fenntartására.

Ugyanez dettó a 2-esnél is. A Nyugatiból eleve 2 perc késássel induló (mindig!) esztergomi vonat alapból 10 percet (vagy még többet) álldogál Angyalföldön a "természetesen" késve érkező szembevonatra várva....

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.02. 06:55:50

mindennek az az oka ebben a mocskos korrupt országban, hogy minden pozícióban valakinek a valakije ül, és egyáltalán nem szempont a valós tapasztalat és szakértelem. az egész szarbazüllött országban minden határon túl van most már az elképesztő, dilettáns inkompetencia.

l 2008.12.02. 07:23:51

Azért a link mutathatna egyenesen a dokumentumra is, ahelyett, hogy újra elolvasnánk az itt leírt szöveget. Ezt a mávinformatika csinálta?

zsolt 2008.12.02. 08:03:19

Sok alkalmatlan havernak kell valami munka..(((

De ha megkérdeznének valakit aki ért hozzá. !!!!!
A MÁV-on csak a privatizáció segit de VALAMI normális vezetés kell..

bajaj 2008.12.02. 08:09:10

Pár hónappal ezelőtt volt a hír (amit persze minden épeszű ember addigra már fejben kiszámolt), hogy tulajdonképpen a budapesti elővárosi járatok "érik meg" a MÁV-nak, azok hoznak nettó pénzt.

Most jön ez a járatritkítás...

Szerintem mindenkinek összeáll a fejében a kép: a TERV az, hogy annyira le kell zülleszteni a város környéki vasúti közlekedést, hogy azután egy megkönnyebbülés legyen mindenkinek, mikor átjátsszák pár fityingért egy magáncégnek.

Miután ez megtörtént, ki fog derülni, hogy jé!, lehet ezt jól és nyereségesen csinálni.

A vidéki, veszteséges járatokat meg vonszolja majd tovább a MÁV.

Ami nekünk káosz és esztelenség, az egy másik szinten egy régen kimódolt terv óramű pontosságú végrehajtása.

toth S 2008.12.02. 08:30:21

Bezzeg ha a máv- vezetői is vonattal utznának . Akkor is igy müködne-e amenetrend !---

Timmy 2008.12.02. 08:58:39

A MÁV vezetői csak képeken és prezentációkban láttak/látnak vonatokat... szerintem egy sem utazott sohasem vonaton, mert nekik jár a szolgálati gk sofőrrel... Az utazóközönség meg le van sz*rva, hisz az utasok (és az adófizetők) vannak a MÁV-ért, nem pedig a MÁV az utasokért. Ez a mai magyar valóság. Persze sztrájkolni van eszük!

TheMuezzin 2008.12.02. 08:59:01

Privatizacio, persze... mint a Malev, ugye? Az mennyire fenyes sikertortenet...

Jasperek 2008.12.02. 09:05:30

Kedves I!
" Ezt a mávinformatika csinálta?"
Nem nem a mavinformatika csinálta:)
Az adatbázis a MÁV-START tulajdona az informatika csak kirakja az oldalra
Az adatokat a MÁV-START ZRt. Személyszállítási Információs Központja tartja karban, amely minden változást előre berögzít ELVIRA adatbázisába, a friss adatok pedig néhány órán belül kikerülnek az internetre, így az adatok mindig naprakészek.
Persze adatrögzítési hibák előfordulhatnak; ha ilyet talál, kérjük, jelezze a makao@mav-start.hu címen.
A MÁV Zrt. oldalán közvetlenül elérheti és letöltheti az aktuális menetrendváltozásokat pdf formátumban.
A MAV-START menetrendszerkesztői alkotják(?) a menetrendet:)

Feca 2008.12.02. 09:14:06

>Privatizacio, persze... mint a Malev, ugye?
Repülni tudsz, ha nem is Maszovlet-tel.

kocsis laci 2008.12.02. 09:14:25

Én eddig a Veszprém-Budapest vonalon utaztam a Göcsej expresszel reggelente. Ez meg fog szűnni, bár folyamatosan teltház van rajta.
A MÁVról részemről ennyit, váltok autóra: vonatozni a munkába járónak luxus, nem engedhetem meg magamnak hogy ennyire lassan érjek célba.
A VEKE megfigyeléséről meg annyit hogy ez fel sem tűnt nekik. Jól illenek a MÁVhoz, zsák a foltját.

szabfer 2008.12.02. 09:16:19

Heh... a godollorol/hatvanbol befele jovo "elovarosi" vonat lassan igy is orankent jart mar, annak ellenere hogy fel orankent volt kiirva. Egyszeruen hihetetlen, mekkorakat tudnak kesni reggelente, nem ritka hogy az egyik vonat "eltunt", azt lehetett topogni a peronon ugy 40 percet. Utastajekoztatas meg semmi.

A csucs az, hogy hivatalosan RakosCsabatol a Keletiig, kb 20 perc a menetido, amit rendszeresen 30-40 perc alatt sikerul megtenniuk a vonatoknak. Godollorol meg kesik fel orat azon az irdatlan nagy transsziberiai tavolsagon.

SzabcsaSoft 2008.12.02. 09:19:35

Röviden, tömören:

EBM KBM

azaz
Ez BazdMeg Kész BazdMeg

bene 2008.12.02. 09:19:37

Persze más sem hiányzik az embereknek tél közepén mit hogy órákat várjanak a vonatra, és ezek után még van pofája a Mávnak elvárni, hogy bérletet, sőt egyesített bérletet vegyek?

Andrew.wiggin 2008.12.02. 09:29:19

Pécs - Sümeg

Autóval 2,5h legyen 4e Huf :-)

Vonattal:
I:07:15 É:11:50 4:35 226 km 4.030 Ft

I:14:10 É:20:03 5:53 226 km

Busz:
Pécs, autóbusz állomás Sümeg, autóbusz állomás I:13:10 É:17:00 3:50

Ki az a marha aki vonattal közlekedik a megjelölt útvonalon. Jah, gyorsvonat! (Néhol hirtelen sebes...)

A koncepció évek óta szerintem a vonatozástól történő eltaszítás.

Balogh Ágnes 2008.12.02. 09:30:34

És a Pécs-Budapest vonallal foglalkozott valaki, át is kell majd szállni a röpke 5-6-7 órás út alatt és nem, illetve nem lesz közvetlen vonat Sárbogárdról. Szégyen, napi munkábajárók emberek elmennek otthonról reggel 5-kor és este fél 9-re érnek haza... Családi élet?

méregkeverő 2008.12.02. 09:33:01

"Budapest környékén az Újszász-Szolnok vonalon egész évben 60 perces követés várható a jelenlegi félórás helyett... A főváros és Mende, illetve Monor között 6napi 8 vonatot kell az utasoknak nélkülözniük, itt is órásra növelik a követési időt."

Akkor nézzük a letöltött menetrendet mendétől Budapest felé:
Kora hajnali vonatokat nem ismerem
Reggeli csúcsidőben (6-8 óra között) ugyanannyi vonat közlekedik.
Délelött (8 és 11 óra között) valóban kimarad 3. nagyon ritkán használtam őket, és akkor is üresek voltak az ülőhelyek legfeljebb 20%-a volt foglalt. Este 7 után marad ki a 4.
Másik irányban ugyanez a helyzet.
Kimarad délelött 3 és a 20:25-s.
tehát nem 6, hanem 4 és kihasználatlan járatok szünnek meg.

D

bazowky 2008.12.02. 09:36:22

Hmmm...
Bőrkabátos privatizálás típusa.

1.) Tedd tönkre az állami céget, hogy olcsón eladhasd a pénzes (aki nem annyira pénzes és hülye sem, hogy piaci áron megvegye) jóakaródnak aki annak idelyén hatalomhoz, pozícióhoz juttatott és ma is pénzel téged és a zsebedben tart. (ez lehet akár külföldi cég egy helyi börkabátoson keresztül)

2.) Közben a pozíciódnál fogva tőkésítsd fela céget, vegyél új eszközöket (sírjál évente , hoyg állampolgátrok adjanak 100 milliárdokat megmentésedre...) amik növelik a cég valós értékét, de a direkte rossz menedzsment (pazarlás) kifelé a 0-ra viszi le ennek ellenére.

3.) Add el a börkabátos privatizatörnek óóócsón amikor már senkinek sem kell mert mindenki benyelta, hogy nem lehet megrefotrmálni és nem ér semmit sem. (kapsz még zsebbe hálapénzt is)

4.) Börkabátos provatizatőr kirug minden ingyenélőt kicsit átszervez és kimutatja mekkor a potenciál van a cégben (másnem ingatlanokat értékesít és alaptőkét emel amiben ő lesz a többségi tulaj és bankokat is ki tudja mahd fizetni)

5.) Börkabátos privatizatőr a már étékén és növekedési potenciállal rendelkező céget (azért annyi tőkéje még a megszerzett ingatlanok eladásából sem lett neki..na és nem igazán szakmai befektető ő) továbbadja egy külföldi nagyobb szakmai befektetőnek. A vétel és eladási ár közti különbséget (pár 1000 milliártrd ft) pedig további hatalom kiépítésére és ingatlanbizniszre jó lesz.

6.) Ne aggódj mert sokan jól járnak belőle így mindig megmentik addig míg eladják a csőd szélétől az államőpolgárok adójából évi 100 milliárddal.

7.) Az állampolgárokkal aztán a méregdrága árazáson keresztűl a nem versenypárti vevő (egy vevő, nem darabolták szét kisebb társaságokra, tulajdonosokra és a törvényt sem módosítanak, hogy igazi versenyí legyenl) megfizetteti a szakmai befektető és éveken át kizsigereli a közönséget. Ezt biztosítják neki éveken át a törvényi szabályozással. Ez utóbbi több területen így történt.


Szóval teljesen értelmetlen ez az egész amit itt csináltok és sírtok. Ettől nem fog változni SEMMI sem!

Ata 2008.12.02. 09:37:02

Baja - Bátaszék - Szekszárd felől már a közvetlen elérést is megszüntették, ráadásul a reggeli IP-IC kapcsolatot is élhetetlenül korai időpontra hozták. (Az IP több helyen áll meg, mint régen a gyors!) Ember nincs, aki ezzel a vonattal akar majd menni, rehát jövőre azt is meg lehet szüntetni!

grigorij (törölt) 2008.12.02. 09:45:28

Hajrá VEKE!
Muppet Show-figurák... Átszámozáz százmilliókért, politikai propaganda, eszetlen tiltakozások...
Ez az!
Bezzeg hangjukat nem hallani, ha a BKV emeli a tarifákat, ha a bérletár emelést a BKV csökkentésnek nevezi...
Mindig csak akkor megy a tiltakozás, ha nincs veszélyeben a kis politikai szervezetük pozíciója...

Na jó, akkor én is tiltakozom, mert hátha tőlem is elveszik azokat a vonatokat, melyeket soha nem használok, de miattuk emelik a bérletem árát...

bazowky 2008.12.02. 09:45:35

Jaj jut eszembe...
"Értelmetlen és esztelen" ez a topic ... :)

Mert nem a lényeggel foglalkozik!

Az egész ország ilyen. A médiából kapott csontokon csámcsognak és marakodnak az emberek. Ahelyett, hogy végre civil módon lépnénel fel és nem pártoknak és 'jól' informált megmondóknak ülnének fel/szavaznának.

tandrás 2008.12.02. 09:48:19

Sajnos minden jel arra vall, hogy szándékosan teszik tönkre a vasutat. Mert ugyan mivel lehet azt megmagyarázni, hogy világszerte, a legfejlettebbtől a legelmaradottabb országig mindenhol megéri a vasút, és lehet az adott igényekhez mérten utasbarát módon csinálni, csak nálunk nem. Ugyanmár... De érdemes arra is gondolni, hogy a vasút milyen hatalmas ingatlanvagyont fed le. Vagy gondolhatunk a környezetvédelmi kérdésekre, hogy tudnillik a vasút által meg nem spórolt környezeti károk költségét csak évek, évtizedek múlva kell kinyögnünk, amikorra ez a bűnszövetkezet már vagy heted-hét országon is túljár, vagy megint előadhatja majd a nagy nemzetmentő programot, mintha semmi közük sem lett volna az előidézéséhez.

Francescoli · http://smints.blog.hu/ 2008.12.02. 09:55:56

Hihetetlenül érzem magam: ahelyett, hogy felhőtlenül tudnék örülni a helyi vonalam "ütemezésének" (Szhely-K.szeg) és annak, hogy - ütemtelenül bár, de - megmaradtak a Sz.hely-BP IC-k (a gyorsvonatnak nevezett gyorsítottakat még nem néztem, de gondolom azokból azért nyírtak ki egy párat...), egyszerűen a döbbenet és az elkeseredettség az egyetlen reakcióm ezekre a változtatásokra. Na meg a tehetetlen düh.
És ezen a hangulaton nem sokat javított a ma reggeli villáminterjú ezzel a Molnár nevű, cinikusan mosolygó, harmincas szocialista-yuppie kinézetű miniszterrel.

(miniszter kisbetűvel, igen! Mondjuk Baross Gábor volt Miniszter Úr, nem egy ilyen senkiházi...)

A "Következmények Nélküli Ország" megint belehúzott. "Megcsináltuk! Igen!"
:-(

bugesz 2008.12.02. 09:56:21

No de lesz nekünk méregdrága 4-es metrónk. Nem számít, hogy jelenleg is közlekedik a vasút a Keleti pu. és Kelenföld között 14 perces menetidővel. Talán ezt a vonalat olcsóbb lett volna fejleszteni, az 1-es villamosról nem is beszélve.

Az állam idén 173 milliárd támogatást ad a MÁV-Startnak a jövő évi fejlesztésre. Nincs az a pénz, amit vasúti (vissza)fejlesztés címén ne lehetne elosztogatni.

ikke i drift 2008.12.02. 10:21:28

A veresi gyorsított "annyira" nem szar, azt a +10-15 perces kését, amivel 10-ből 8-szor megérkezik, általában már tudja tartani a célig, max. 5-öt tesz még rá. Ha menne, ami a csövön kifér, 25 perc alatt beérhetne, a mostani 37-ben benne van az említett "palota-faktor".

Az egyébként egy vicc, hogy az elővárosi forgalmat zülleszti lejjebb a MÁV, egyszerűen röhej. Én tök szívesen járnék vonattal, a 71-esen szinte háztól házig mennék, de először áttették 10 perccel későbbre a gyorsítottat, ami nekem már csak akkor jó, h 5-6 percnél nem késik többet - erre számítani nem lehet, másrészt itt van ez az eszement döntés, az eredmény az, hogy kocsival járok, és talán negyedévente egyszer van olyan szívás az úton, hogy úgy érzem, megérte volna vonattal. Mindez úgy, hogy a Nyugatitól 5 percre dolgozom, tehát BKV-znom nem kell.

Jakab 2008.12.02. 10:22:21

toth S 2008.12.02. 08:30:21
"Bezzeg ha a máv- vezetői is vonattal utznának . Akkor is igy müködne-e amenetrend !--- "

Hát igen, volt vala egy Citadella IC (Bp-Veszprém-Zalaegerszeg-Ljubjana), amely régen csak nagyobb városokban és forgalmi okokból állt meg. Kivéve Zalalövő települést, ahol KETTŐ megállója is volt. Ezt a helyiek sem értették. Aztán jött egy új kormány, új vasúti vezetés. Ma már csak egyetlen állomáson áll meg Zalalövőn.

--------

Jövőre pedig ahogy elnézem, gyorsvonatként minden éppenhogy városi rangot kapott településen megáll. Furcsa dolgok ezek.

toff 2008.12.02. 10:24:41

konkrétan a félórás monori vonatok csúcsidőszakon kívül valóban kihasználatlanok voltak (főleg pl. délelőtt Bp-ről Monorra) hülyeségnek tartottam én is, pedig ott lakom - a többi vonalra nincs rálátásom.

az is -számomra tény - hogy a vasutasok süsük, de ez a VEKE a fideszes makifej miatt számomra hiteltelen, átpolitizált pszeudocivil akármi

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.02. 10:52:20

" toth S 2008.12.02. 08:30:21
Bezzeg ha a máv- vezetői is vonattal utznának . Akkor is igy müködne-e amenetrend !--- "

Az még rosszabb:


kotottpalya.blog.hu/2007/11/26/55_perccel_tobbet_vartak_a_fizeto_utasok

Zotya 2008.12.02. 13:27:13

"konkrétan a félórás monori vonatok csúcsidőszakon kívül valóban kihasználatlanok voltak (főleg pl. délelőtt Bp-ről Monorra)"

Ez logikus, az ingázók délelőtt inkább a nagyváros felé közlekednek, délután meg hazafelé... De ezek szerint, akkor csak Monorról Budapestre közlekedjen vonat ezen időszakban?

Az ütemes menetrendnek pont az a lényege, hogy nem hagyja állni a szervényeket, mert akkor még az a kevés utas sem lesz. A költségeket pedig összességében kell nézni, nem járatokra vagy vonalakra lebontva.

Ha valaki pont utazni akar délelőtt Budapestről Monorra és abban az időszakban nem jön vonat, akkor beül az autóba és hazafelé a délutáni kihasznált vonatot sem fogja használni...

Akit érdekel a Debrecen környéki vasútvonalak változásai:

www.derke.hu/hirek/menetrend2009