Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.12.12. 15:00 erminavet

Megszűnik a szabad kommentelés, nem miattam

Kedves olvasóim!

A bloggereknek folyamatos problémát jelent, hogy milyen szabályok legyenek a kommentelésre. Szerintem a legtöbben a minél nagyobb szabadságra törekszenek, csak kényszerből szigorítanak, ha úgy látják, túlságosan gyakran szabadulnak el az indulatok. Így vagyok ezzel én is. Moderálni eddig is moderáltam, azaz töröltem bizonyos hozzászólásokat, de más korlátozás eddig nem volt, noha néha eszembe jutott.

A legenyhébb következő lépés a regisztrációhoz kötött kommentelés, hiszen ez tulajdonképpen senkit sem akadályoz a véleménynyilvánításban, valamennyire mégis visszatartja talán a meggondolatlanul hozzászólókat. Másrészt én személy szerint sokkal szívesebben elviselek negatív, esetleg engem anyázó hozzászólást, ha azt "valaki" követi el, mintha egy névtelen, számomra így nem is létező senki. Eddig mégsem hoztam meg a döntést a szigorításról, és most már nem is fogom, mert megtette helyettem a blog.hu vezetése. Így tehát a döntés szabadsága és terhe nélkül hozhatom a tudomásotokra az ő közleményüket. Annyit még azért megjegyeznék, hogy számos pozitív változást is lehetővé tesz - kiderül a közleményből - ez a sokaknak bizonyára nem szimpatikus döntés.

Hamarosan változás történik a blog.hu hozzászólási rendszerében: csak regisztrált felhasználók számára tesszük lehetővé a bejegyzések kommentálását. Ez azt jelenti, hogy csak azok a látogatók tudnak kommentezni a blogokban, akiknek van blog.hu-s nickje. Erről tájékoztatni fogjuk a blogod látogatóit a kommentfelületen, és egyszerűbbé tesszük számukra a blog.hu nick létrehozását.

A változásnak több oka van. A legfontosabb az, hogy a következő hónapokban a kommentező rendszer nagyobb átalakításon esik át (jönnek az avatarok, a whitelist-alapú moderálás, stb), és a fejlesztést sokban egyszerűsíti az, ha egységesen kezeljük a hozzászólásokat. A másik fontos ok az, hogy szeretnénk, ha a felhasználói felület konzisztensebb lenne, jelenleg a tagok aktivitásait meg lehet nézni, üzenetet lehet nekik küldeni, a látogatókra viszont ezek a funkciók nem működnek. Az utóbbi időben elszaporodó trollok és spammerek elleni védekezést is megnehezíti a belépés nélküli kommentezés.

Az adminfelületen ez azzal jár, hogy megszűnik a 'Bárki kommentezhet' mód, a jelenleg így üzemelő blogokat átállítjuk 'Belépett felhasználók kommentezhetnek' módba. Ez a változás egyébként a naponta keletkező hozzászólások 10-20%-át érinti.

1 komment · 2 trackback

Címkék: gépmenet peage


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr2819157

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: HTML Info 2008.12.13. 14:32:41

Nincs kommentelés!Korábban már sajnálkoztam egy sort, hogy az Index holdudvarhoz tartozó blog.hu-gyermek regisztrációhoz kötötte a kommentelést. Most (egyik) kedvenc blogom, az erminavet által szerkesztett Kötött pálya jutott hasonló sorsra; nem önszánt.…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.12. 23:50:50

Trackbackhez nem jött át sok tartalom, de döntően azt ragadtam meg a kérdésből, hogy a regisztráció, és az értékkel bíró regisztráció az ami segít rendet tartani, ez ad eszközt is a moderátor kezébe. Anélkül felesleges "keménykedni".

Ez a lényeges pont a változásban. :) Szóval szerintem eddig is jobb volt itt (ezen a blogon) a moderáció mint pl. origo forumon, szerintem a változással együtt is így marad. Mert a helyén kezeled a dolgokat.
süti beállítások módosítása