MTI
A debreceni önkormányzat 18 darab, legalább 70 százalékban alacsony padlós villamosra írt ki nyílt közbeszerzést az uniós támogatással épülő második városi vonalra; a felhívás a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A nyertes vállalkozónak a járművek mellett a karbantartáshoz szükséges eszközöket, tartalék alkatrészeket is szállítania kell. Az utolsó járművet a szerződéskötéstől - március közepétől - számított két éven belül kell leszállítani, az üzembe helyezésre további 2 hónapot kap a nyertes cég.
Az ajánlatkérő a garanciák körébe tetemes kötbért épített. Így például járművenként és naponta 10 nap késedelemig 1 millió, a 11. naptól a 20.-ig 3 millió, a felett pedig 6 millió forint a kötbér. Az önkormányzat 20 százalék előleget fizet a nyertesnek.
Az ajánlattevőnek az elmúlt három üzleti évben nem lehetett negatív a mérlege. Az ajánlattételt megelőző három évben pedig 8 milliárd forint bevételt kellett elérnie a kiírásban szereplő járművek szállításából, valamit legalább egyéves karbantartásából.
Az ajánlattételi határidő február 24. Az összességében legelőnyösebb ajánlat lesz a nyertes, a pontszámok súlyozásánál az egy utasra jutó járműár lesz a döntő, de komolyabban esik még a latba a karbantartási költség, valamint az alacsony és magas padló aránya.
Az eredményhirdetés március 5-én lesz, a szerződéskötés tervezett időpontja március 16.
A debreceni villamoshálózat fejlesztése az első magyar uniós nagyprojekt. Közel 18 milliárd forintba kerül, amelyből a 18 darab új alacsony padlós jármű beszerzése mellett 7,8 kilométer új villamos pálya és 12 akadálymentesített megálló épül. A beruházás a tervek szerint 2011. végére fejeződik be.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.05. 15:48:20
BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.01.05. 16:23:10
A 2-es vonalon kívül indokolt volna még Debrecenben több városi villamosvonal is? Vagy a vasútban a jövő?
sorokinV 2009.01.05. 16:27:57
mestska · http://cities.blog.hu 2009.01.05. 16:33:07
cities.blog.hu/2008/12/31/villamostender_debrecenben
de erminavet gondolom olvasta ezt :)
mestska · http://cities.blog.hu 2009.01.05. 16:51:05
Ha mondjuk Franciországban, vagy más gazdagabb városban lennénk, akkor Debrecen elbírna vélhetőleg egy kelet-nyugati irányú villamostengelyt is, erre azonban igazából itthon nincs esély, a fejlesztési tervekben sem szerepel. Lehetőség van az 1-es, 2-es villamos vasút felé, vasúton történő hosszabbítására is ezenfelül.
BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.01.05. 16:59:36
Köszönöm a választ!
nokommento 2009.01.05. 17:08:01
is 2009.01.05. 17:19:01
az árakat kell majd összehasonlítani, persze azonos alapokon (mennyi a jármű, a sínfelújítás, a karbantartás díja), mert a Combinokon szerintem 4-5 milliárd korrupciós pénz is volt.
..::Froschlama::.. (törölt) 2009.01.05. 17:20:57
OkoskaTo:rp 2009.01.05. 17:30:51
Nagyzee 2009.01.05. 18:16:05
A 2-es villamos 109-es vasútvonalra kivezetése viszont egy érdekes és szvsz működőképes ötlet lenne.
hegylako01 2009.01.05. 18:32:21
Jelenleg Miskolci is zajlik egy nagy villamosvonal fejlesztés (igaz csak hosszabbítás).
www.zoldnyil.hu/
matkó 2009.01.05. 19:23:45
Simon Templar 2009.01.05. 19:28:48
ted.europa.eu/Exec?DataFlow=N_list_results.dfl&Template=TED/N_result_details_curr.htm&Page=5&docnumber=2008320722&StatLang=HU
Továbbá folyik az építkezés.
www.ujpalyan.hu
ST
Kopasz Szuzukis 2009.01.05. 19:45:42
Az új közlekedési társaság, amelyik júl.1.-től veszi át a város közlekedését, is egy gittegylet. Egy pesti bejegyzésű cég, amelyiknek SEMMI közlekedésszervezési tapasztalata, átveszi a nála 10x nagyobb tőkéjű DKV-t. Abszurdisztán.
lbalazs 2009.01.05. 20:46:06
Jozsa es Hajduboszormeny fele. Igy is akarjak megterveztetni a villamos kulso vegallomasat.
Sajnus hurok vegallomas lesz, amit nehez lesz tovabbvezetni. Az uj villamosvonal nagyobb forgalmu lesz, mint az egyes, az egyes vonaltol 1 km-re van a biogal iparvaganya, ami geometriailag is megfeleloen csatlakozik a fenti vonalhoz. ha erre vezetnek a villamost, nem kellene bontani, a terulet rendelkezesre all.
A belso vegallomast a vasutallomasnal most tervezik atepiteni, de nem szerepel benne a ket rendszer osszekotese, pedig igen jelentos atepitesrol van szo.
Vajon miert?
PioDVD 2009.01.05. 20:54:31
No de troli nem lehet. Miért is? Kósa úr azt mondta, hogy csúnya a felsővezeték. Igaz, ha jól tudom, felsővezetékes villamosról van szó, de biztosan átlátszó lesz. Vagy valami.
Meg azt is mondta, kommunista találmány. Kár, hogy a világ sok országában nem tudják, így nem szüntették meg őket.
off
A Ganz-okat még Hevessy idejében rendelték meg, de lehet, hogy nem Kósa miatt állt le a többi beszerzése, hanem a Ganz nem tudott szállítani.
on
Nagyzee 2009.01.06. 02:45:36
@PioDVD: A villamos mellett elsősorban az utasforgalom nagysága szólt ebben az esetben, azt hiszem. Szerencsére Kósa már megváltoztatta a véleményét a trolihálózatról, amúgy valszeg már egy trolivonalunk sem lenne, nemhogy új trolibuszaink. Én bízom benne, hogy a következő nagy közlekedési beruházás a trolihálózat Tócóskertbe való kivezetése lesz majd...
PioDVD 2009.01.06. 10:48:56
ubk 2009.01.06. 15:14:08
Menjetek akkor gyalog!
Utazó Kiskövet · http://kiskovet.blog.hu/ 2009.01.09. 13:08:56
Remélem sikeres lesz a tender, és titkon azt is remélem, hogy nagy kedvencem, az agyhajtásos megoldás lesz a befutó.
mestska · http://cities.blog.hu 2009.02.08. 11:05:39
cities.blog.hu/2009/02/08/ismet_modosult_a_debreceni_tender
2010.01.22. 20:14:14
fr.wikipedia.org/wiki/Tramway_de_Clermont-Ferrand
én itt éltem egy ideig, elég jól működött...
pioDVD, te tényleg elég tájékozatlan vagy...