A sorozat előző része a 30-as vonal Székesfehérváron csak vonatszámot váltó, így két vonatnak látszó, de valójában a Balaton és a főváros között (titkos) átszállásmentes kapcsolatot létesítő vonatjairól szólt.
De van itt még más érdekesség is! Azt is láttuk, hogy reggel, a bejáróforgalom számára alaposan lecsökkentették az idei menetrendben a vonatok számát, összkapacitását, ráadásul Székesfehérvárról pont gyorsan nem lehet a fővárosba érni.
Mit látunk ugyanakkor? Egy 8519-es számú vonatot, amely Nagykanizsáról 3:15-kor indulva 6:27-re ér személyvonatként Fehérvárra. Ha innen továbbmenne, mondjuk gyorsként, éppen a legjobb időben, bő egy óra múlva érhetne Budapestre. De nem megy! Talán máshol van rá szükség? Ááááá, dehogy! A vonatból a kocsikat félreállítják, a mozdony pedig magában, úgynevezett gépmenetként a fővárosba megy, mert legközelebbi munkája ott lesz.
Vagyis pont, amikor utasokat kellene vinni az elővárosi forgalomban a 30a vasútvonalon, inkább magában küldik fel a mozdonyt a Fővárosba!
Még mielőtt jönnek az okoskodó kommentelők, és elmagyarázzák, hogy ez így milyen jó, sietve kijelentem, hogy igen, tudom, hogy Szabó exminiszter humoros ötletének éppen megfelel egy ilyen megoldás. A gépmenet nem számít bele a hű MSZP-s bringavásárló által korlátozott vonatkilométer-kvótába, sőt, a MÁV pályavasút kevesebb pénzt kér a gépmenetért, mint a valódi vonatért, én mégis jobbnak tartanám, ha a vasút embereket is szállítana egy olyan helyen és időben, amikor nagyon is akadna utas.
A sorozat korábbi posztjairól itt lehet tájékozódni.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
NYT · http://pergetes.blog.hu/ 2009.01.07. 23:54:00
Egy fehérvári
eversmann (törölt) 2009.01.07. 23:58:39
Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.01.08. 06:42:21
Lacafaca 2009.01.08. 08:00:32
Sőt minden járatot át kellene alakítani kocsik nélküli gépmenetté!
A tisztelt utazó meg menjen gyalog!!
Éljen a MÁV...
fröcsögő 2009.01.08. 08:35:43
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.08. 11:43:29
Miért mondják, hogy Hitler hibázott, amikor belement a kétfrontos háborúba? Honnan tudhatta volna szegény, hogy amikor Iván meghúzza a ravaszt a dobtárason, eltalálja Fritzet?
Szabó rossz stratégiát választott, károsat. (Elhitte a MÁV-osoknak, hogy a vonatokat kell ritkítani, ahelyett, hogy a tényleges pazarlásokat próbálták volna csökkenteni.) Ráadásul rossz eszközt választottak, rossz mutatószámot. Ráadásul nagyon gyatrán hajtották végre a döntéseket.
Neked persze nem kell elhinni a tényeket, te gondolhatod, hogy a miniszter nem felel a döntéseiért. Hiszen nem láthatja részleteiben. Szegény.
ti
combo 2009.01.08. 16:13:44
gik-680 2009.01.08. 17:23:10
..::Froschlama::.. (törölt) 2009.01.09. 20:11:13
rexter 2009.01.12. 00:54:25