Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.01.07. 22:00 erminavet

Fehérvári utasok nélkül, magában száguld a mozdony a legnagyobb dologidőben Pestre - Visszásságok vasutunk világából 38.

A sorozat előző része a 30-as vonal Székesfehérváron csak vonatszámot váltó, így két vonatnak látszó, de valójában a Balaton és a főváros között (titkos) átszállásmentes kapcsolatot létesítő vonatjairól szólt.

De van itt még más érdekesség is! Azt is láttuk, hogy reggel, a bejáróforgalom számára alaposan lecsökkentették az idei menetrendben a vonatok számát, összkapacitását, ráadásul Székesfehérvárról pont gyorsan nem lehet a fővárosba érni.

Mit látunk ugyanakkor? Egy 8519-es számú vonatot, amely Nagykanizsáról 3:15-kor indulva 6:27-re ér személyvonatként Fehérvárra. Ha innen továbbmenne, mondjuk gyorsként, éppen a legjobb időben, bő egy óra múlva érhetne Budapestre. De nem megy! Talán máshol van rá szükség? Ááááá, dehogy! A vonatból a kocsikat félreállítják, a mozdony pedig magában, úgynevezett gépmenetként a fővárosba megy, mert legközelebbi munkája ott lesz.

Vagyis pont, amikor utasokat kellene vinni az elővárosi forgalomban a 30a vasútvonalon, inkább magában küldik fel a mozdonyt a Fővárosba!

 

Még mielőtt jönnek az okoskodó kommentelők, és elmagyarázzák, hogy ez így milyen jó, sietve kijelentem, hogy igen, tudom, hogy Szabó exminiszter humoros ötletének éppen megfelel egy ilyen megoldás. A gépmenet nem számít bele a hű MSZP-s bringavásárló által korlátozott vonatkilométer-kvótába, sőt, a MÁV pályavasút kevesebb pénzt kér a gépmenetért, mint a valódi vonatért, én mégis jobbnak tartanám, ha a vasút embereket is szállítana egy olyan helyen és időben, amikor nagyon is akadna utas.

A sorozat korábbi posztjairól itt lehet tájékozódni.

10 komment

Címkék: r vasút ütemes menetrend városi közlekedés közép dunántúl vvv vvv hiány


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr80864473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NYT · http://pergetes.blog.hu/ 2009.01.07. 23:54:00

Jó poszt, remélem a máv főf@xfejei is olvassák!
Egy fehérvári

eversmann (törölt) 2009.01.07. 23:58:39

Csak úgy észrevételként. Sajnos sok helyen vannak ilyen gondok, hogy csúcsidőben semmi. Viszont nálunk (16.000 fős délalföldi város) a reggeli órákban hárommal több vonatpár rohangál, egész jó elosztásban. Szükség talán nincs is rá, de inkább több legyen mint kevesebb...

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.01.08. 06:42:21

ebben a gépmenetben mi a logika? vagy ezt a szót nem is ismeri a máv? egyszerűen vérlázító ami itt megy

Lacafaca 2009.01.08. 08:00:32

Nagyon jól van ez így....
Sőt minden járatot át kellene alakítani kocsik nélküli gépmenetté!
A tisztelt utazó meg menjen gyalog!!
Éljen a MÁV...

fröcsögő 2009.01.08. 08:35:43

Minden bizonnyal a miniszter a menetrendre való gyors rátekintése során (magasfokú logisztikai ismereteinek köszönhetően) egyből megállapította, hogy oda majd kell egy gépmenet, és legyintett: elfér az ott. Ugyanígy látta az összes fölösleges szerelvénymenetet, pillanatok alatt feltűnt neki, hogy kevesebb a vonat a 30a-n, de csak legyintett, s este szex után gonosz mosollyal súgta asszonya fülébe: "most is jól kicsesztem az országgal". Ezeket a posztokat olvasva immáron megköveteli asszonyától, hogy akció közben, "Rossz vagy, gci vagy" felkiáltással kísérje orgazmusát. Elégedett magával, mert pillanatok alatt átlátott azon, hogy a Start menetrendjét a Trakció hogy tudja kiszolgálni, meglátta benne, hogy Fehérváron eggyel több gép lesz így, Budapesten eggyel kevesebb. Lángelméje hihetetlen gyorsaságával látta át a Trakció logisztikáját, a mozdonyközlekedés szervezését, és felelőssége teljes tudatában, álnok, gaz módon, rosszindulattal telítve döntött úgy, hogy "igenis, menjen csak az a gépmenet, legyen ennyi nyomom a világban" és már látta is maga előtt a Tárnokon kemény fagyban várakozó utasokat, amint felcsillan a szemük a homlokfényszórók láttán, majd a döbbenetet, amikor felismerik, hogy ez a vonat nem áll meg, nem viszi el őket szeretett fővárosunk szívébe, sőt: kocsik sincsenek a mozdony után. Kéjelegve fetrengett a jövőképében, szinte hallotta a hangokat, ahogy az egymást látásból (sem) ismerő utasok összenéznek, s hirtelen kialakult sorstársi barátságuknak köszönhetően pár káromkodó szót megengednek maguknak fennhangon, és szidják a vasutat, a minisztert, megfogadják, hogy autót vesznek. Mi pedig anyázhatunk, hogy ez a lángelme miért erre fecsérli tehetségét...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.08. 11:43:29

@fröcsögő: Érvelésed kb. ilyen:

Miért mondják, hogy Hitler hibázott, amikor belement a kétfrontos háborúba? Honnan tudhatta volna szegény, hogy amikor Iván meghúzza a ravaszt a dobtárason, eltalálja Fritzet?

Szabó rossz stratégiát választott, károsat. (Elhitte a MÁV-osoknak, hogy a vonatokat kell ritkítani, ahelyett, hogy a tényleges pazarlásokat próbálták volna csökkenteni.) Ráadásul rossz eszközt választottak, rossz mutatószámot. Ráadásul nagyon gyatrán hajtották végre a döntéseket.

Neked persze nem kell elhinni a tényeket, te gondolhatod, hogy a miniszter nem felel a döntéseiért. Hiszen nem láthatja részleteiben. Szegény.

ti

combo 2009.01.08. 16:13:44

Hát, nekem egyre inkább az az érzésem, hogy elkelne menetrend-módosítás 2. felvonás mondjuk február vagy március 1-jére időzítve. (Tudom, ez szentségtörés, de akkor is. A volánok is ezt csinálják. Ha már a volánoknál itt tartunk, a volán sz*rik a MÁV menetrendre, úgyhogy náluk tök fölösleges a dec. 14.)

gik-680 2009.01.08. 17:23:10

Itt néha már csak úgy süt a hozzá nem értés... :(

..::Froschlama::.. (törölt) 2009.01.09. 20:11:13

El se hiszem hogy a halberstadti vezéreket még mindig nem használják(képek alapján)

rexter 2009.01.12. 00:54:25

hja! borzalmasan leépitették a reggeli bejutást Érdről. Pedig mindig rengetegn felszállnak, de joval kevesebb a vonat! Rohadtul idegesitő!!
süti beállítások módosítása