Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

2009.01.12. 16:00 erminavet

Forgalmival féláron a vonaton, ha még szmogriadó lesz holnap

Mint arról – sajnos pontatlanul – már beszámoltunk, 50%-os kedvezménnyel utazhat holnaptól vonaton Budapesten és környékén (a lenti térképen jelzett határok között), aki felmutatja autója forgalmiját, ha még érvényben lesz az autók szmogkorlátozása. Fontos tehát, hogy a kedvezmény nem csupán a főváros területén él! A részletek kiderülnek a MÁV Start közleményéből:

A szmogriadó miatt elrendelt autós közlekedési korlátozásokra tekintettel 50%-os kedvezményes vasúti menetjegyet válthatnak a Budapesti Közlekedési Szövetség szolgáltatási területén belül, a forgalmi engedélyüket felmutató utasok 2009. január 13-tól, amennyiben holnap reggel nem oldják fel a szmogriadó riasztási fokozatát. A MÁV-START Zrt. kiemelt feladatának tekinti, hogy a jelenleg kialakult helyzetben segítse a Budapestre utazókat, és megfelelő közlekedési alternatívát tudjon felkínálni. A Személyszállító Vállalat a kedvezményes menetjegyváltás lehetőségével segíteni kívánja a gépjárművüket nélkülözni kényszerülő fővárosba tartókat, valamint ezzel kíván hozzájárulni Budapest levegőjének minőségi javulásához.

Az 50%-os vasúti kedvezmény igénybevételének feltételei:

A kedvezményt igénybe veheti a gépjármű tulajdonosa vagy üzemben tartója. A kedvezmény kizárólag belföldi utazásra, 2. kocsiosztályon vehető igénybe egy útra vagy menettérti útra. IP, IC vonat igénybevétele esetén a pót és helyjegy, pótjegy vagy a helyjegy díját meg kell fizetni.

A kedvezmény igénybevételére az alábbi térképen sárga háttérrel jelölt állomások által határolt területen van lehetőség. (Szokolya, Nógrádkövesd, Hatvan, Jászrényszaru, Szolnok, Nagykőrös, Lajosmizse, Kunszentmiklós-Tass, Pusztaszabolcs, Székesfehérvár, Tatabánya állomások és Budapest közötti szakaszokon)

A kedvezmény visszavonásig érvényes!

24 komment

Címkék: időjárás vasút jegy tarifa városi közlekedés


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr7873091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daniel W. Mcload 2009.01.12. 16:59:51

Ez szerintem egy korrekt intézkedés, remélem, ha legközelebb szmogriadó lesz, akkor alapból bevezetik, nem késve.

siorac75 2009.01.12. 17:06:29

Ilyenkor alap lenne, hogy legyen ingyenes a BKV + járatsűrítés.

gaze762 2009.01.12. 17:08:09

és remélem adóemnesztiát is elnyomnak mondjuk két évente...

efi 2009.01.12. 17:50:12

Egyáltalán nem korrekt. Megint az szívjon, akinek nincs kocsija és így nem is szennyez, a sok kényelmes meg potyázzon féláron?

NaP · http://nagyek.blog.hu 2009.01.12. 18:49:32

Jó lenne, jó lenne, de én a feleségemmel szoktam együtt autózni. Ő nem kap támogatást. Ráadásul ma én is teljes árú jeggyel utaztam.
Korrektebb lenne az, amit efi írt az előbb.

Vaandor 2009.01.12. 18:50:54

Ez a féláras még tűrhető ötlet - főleg, hogy a rendőrség és a városvezetés bénázása miatt ez jelenleg az EGYETLEN ösztönző erő a szmogriadó betartására.

Az ingyenesség viszont már durva túlzás lenne. Ráadásul csúnya kicseszés a bérletesekkel.

zontyi 2009.01.12. 19:11:57

@efi: Tipikus magyar gondolkodásmód. Fejtsd már ki légyszi részletesen, hogy neked egészen pontosan miért is lesz rosszabb attól, hogy másoknak kevésbé lesz rossz!

Érdekes, hogy nyugaton ezt csont nélkül meg tudják tenni, mindenféle forgalmifelmutatós hókuszpókusz nélkül, itthon pedig már a sokadik felháborodott kommentet olvasom arról, hogy micsoda felhábordító dolog lenne, ha 2 napig ingyen járna a busz meg a vonat. Főleg a köcsög autósoknak ne járjon, nyilván.

Az persze eszébe se jusson senkinek, hogyha ingyenes a jegy, akkor esetleg többen hagyják otthon az autót (esetleg olyanok is akik amúgy aznap mehetnének vele) és hamarabb kitisztul a levegő. Mindenki mondja nagy garral, hogy az autósnak tessék lemondani az autójáról, tessék szívni a közjóért, de ugyanakkor a tömegközlekedő még azon is felháborodik ha mást ingyen melléengednek, holott ettől neki amúgy nem kerül többe a busz, nem lesz lassab, piszkosabb stb.

Lefogadom, hogy most mindjárt jön 1000 komment arról, hogy a szemét autósok szennyezik a környezetet, ne járjon nekik semmi kedvezmény, rohadjanak meg ahol vannak, csak ezzel az a baj, hogy a szmogriadó betartása jelenleg teljesen önkéntes és még ha egyszer büntetni is fognak érte, az autósok fele akkor is közlekedhet majd, még ha lennének ilyen ésszerű kedvezmények, akkor valószínűleg a többség mindenféle büntetés meg páros/páratlanozás nélkül is lerakná az autót. De hát azt persze nem lehet, hisz ez itt a balkán ahol a dögöljön meg a szomszéd tehene elv sokkal-sokkal fontosabb mint a józanész.

Gabesz81 2009.01.12. 19:30:12

Tyű, ez nagyon szimpatikus! NAGYON NINCS PROMÓZVA, HOGY MOST HONNANTÓL MEDDIG! Szóval ez, hogy akár Szolnokról, Fehérvárról be lehet jönni féláron az autósnak... ez nagyon pozitív csalódás a Startban. (Gondolom az első verzió volt, amit javítottak a blogon is, hogy ingyenes, de csak Bp közighatáron belül) Ez ebben a formában valóban sokkal több embert tud megszólítani, csak épp ne rontsák el azzal, hogy 1-2 napon belül vissza is mondják... szerintem most kéne meglovagolni a helyzetet és mondjuk 1 egész hétig a levegő állapotától függetlenül kipróbálni a rendszert! Ráció van benne, mert CSAK ÚJ UTASOKAT SZEREZHETNEK EZIDŐ ALATT, ezáltal pénzt.

efi 2009.01.12. 20:13:06

zontyi
Felőlem lehet félárú, de akkor mindenkinek! Ez a minimum.
Te meg azt fejtsd ki, hogy neked mitől lenne jobb - pl több fizetésed lenne? - ha összes parlamenti képviselő fele fizetést kapna, vagy nem számla nélkül nem számolhatma el semmit? Alighanem ez rajtad nem segítene, mégis 10-ből 10 ember megszavazná. Elvek is vannak a világon.
A buszmegállóban meg a pórnép fagyoskodik, meg szívja a benzinbűzötöket, de ti nagylelkűek vagytok és féláron (vagy ingyen!) a többiekhez képest méltóztatnátok átülni.

Gabesz81 2009.01.12. 20:21:37

@efi: nem érted? nem állandóra lenne ez, de muszáj lenne ELVISELNED, ha nem csak 1 napra előrébb tudnál csak gondolkozni! Az autóból visszaszoktatni az embert nem olyan könnyű, virítani kell valamit, akár kedvezményt is. Az élet minden területén ez van, hogy az új belépő jobban jár, nyelned kell! Ha marad az autós a vonatnál, akkor pedig később 50% helyett már 100%-ot fog fizetni! Csak épp gondolkozz kicsit távlatokban... ha már az 50%-ot kifizeti már neked tesz jót! Hisz amíg autózott semmit nem dobott neked, a közlekedésedbe, a MÁVodba. Ha marad és ugyanolyan teljesfizető utas lesz, akkor meg még többet!!!
De hát, ezért tart itt ez az ország...

efi 2009.01.12. 20:44:53

Miért maradna a vonatnál, ha egyrészt az autója megmarad, másrészt rövid idő után ugyanúgy 100%-ot fizetne. Ez így nem fog működni.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.01.12. 21:12:23

@efi: meggyôztél. Szarok a szmogriadóra, megyek kocsival. ;)
Véletlen szerencse, hogy az egyik páros a másik páratlan számú, így nem kell eltûrnöd azt a felháborító gondolatot, hogy féláron utazom.

Valójában efi, én negyedannyiért utazom mint te, minden költségemet és az amortizációt is beleszámítva. Jah, a levegôt pedig közösen szívjuk. Ingyen.

efi 2009.01.12. 21:46:07

Azt te csak hiszed, hogy negyedannyiért utazol, mint én. Hoppá.

Gabesz81 2009.01.12. 21:51:39

@efi:
a) vasutas a családtagod
b) diák vagy
c) fizeti a céged a kts-ek 90%-át

Az a és b esetekben MI, ADÓFIZETŐK álljuk a cehhed!

PTibor (törölt) 2009.01.12. 22:12:02

most őszintén.. direkt szekáljátok egymást? ez a legnagyobb baj ebben az országban, hogy mindenki CSAK a saját vélményét szajkózza. eszébe sem jut belegondolni a másik világába:

- a rendszeres tömegközlekedő joggal van felháborodva, hiszen a járatszámok folyamatosan csökkennek, az árak nőnek (hogy leegyszerűsítsem ezt a komplex problémát). Erre jön ez a döntés, amivel egy csomó autóst ültetnek tömegközlekedésre, aminek az az eredménye, hogy nagyobb tömeg lesz, ráadásul a nem autós utast bosszantja, hogy az autós olcsóbban utazik.. ő meg nem..

- az autós joggal van felháborodva, mert azért vette az autót, hogy kényelmesen utazzon. Cserébe kőkeményen adóztatják, és mostmár autóval sem egyszerű közlekedni, mert a fejlesztések jócskán elmaradnak az igényektől (bár a tömegközlek sem fejlődik úgy, ahogy kellene).

Viszont ami a "szoktassuk az autóst tömegközlekedésre" feltételezést illeti:
az első felháborodásban van megfogalmazva. Az az autós aki még hajlandóságot is mutatna a váltásra, ezen a pár napon annyi negatív tapasztalatot szedhet össze, ami neki elég lesz arra, hogy visszaüljön az autójába.

Ne legyen igazam...

sylke 2009.01.12. 22:12:49

@Vaandor:
Ha megveszed a bérletet, neked nem mindegy, hogy ki utazik ingyen és ki nem?! A tömegközlekedésen te is ellenőrt játszol...aki felszáll, attól kéred a jegyet vagy bérletet?! :D:D:D

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.01.12. 23:23:10

miért csak az üzembentartó? a mi autónkban 4hely van, és ritkán megy csak sofőrrel.. továbbá kíváncsi lennék, hogy hogyan adnák ki a jegyet, az első 10kmre teljes áron, onnan meg féláron?! (Tata-Keleti)

Vaandor 2009.01.12. 23:37:17

Aki* megveszi a bérletet, bár van forgalmija is, az szmogriadó idején érthetően bosszankodhat azon, hogy "két jegye" van, pedig csak egy fenékkel ül (maximum) a buszon/vonaton. :-)

Ami fontosabb: az ingyenesség a MÁV-on talán, a BKV-n biztosan elviselhetetlen zsúfoltságot és összeomlást eredményezne. Főleg, ha büntetnék is a szabálytalan autósokat. És akkor a bérletes utas hirtelen jóval kevesebbet kap a pénzéért!

A félár igazából teljesen korrekt.

*Én alapvetően maradok a bringámon! Az tuti megy holnap is. :-)

efi 2009.01.13. 17:29:34

@Gabesz81:
a) van kocsid
b) használod is
c) nem a dűlőúton

Ez esetben MI AZ ADÓFIZETŐK álljuk helyetted a ceh nagy részét. Az utat ugyanis meg kellett építeni és karbantartani stb. Pedig én nem is koptatom.

Gabesz81 2009.01.14. 08:52:39

@efi: te még a járdára sem teszed a lábad, nem ülsz be más mellé az autóba, jah és persze csak a földutakon jársz a tanyátokon, ahová a villany sincs bevezetve... ember vannak olyan dolgok, amiket, ha tetszik, ha nem MINDENKI MINDIG áll!

a szmogriadós esetben egy valódi tehermegosztásról lett volna szó IDEIGLENES jelleggel. Mert az autósnak is volt kára, amíg állt a verda, és a bérletesnek, hogy 1 emberrel több áll mellette... a BKV így is úgy is több járművet indított, azt mondta... tehát a költségekbe már beleverte magát előre...
közös felelősségvállalással, ha elvárják, hogy az autós szálljon ki és van aki megtette, mert érdekli a levegője, akkor annyit elvárhat, hogy más is nyeljen emiatt
Csak itt megintcsak a saját bérletes jogaink szajkózásáról van szó... fizessen-fizessen-fizessen... robot vagyok-robot vagyok.

efi 2009.01.14. 21:11:54

Tévedésben vagy. A felelősséget vállalja az - akár anyagilag is - aki okozza az egészet. Az pedig nem a gyalogos, meg nem is a bérletes utas.
Nézz körül külföldön, ott nem úgy szokás ám, hogy ha már korbáccsal nem megy (nem lehet megbüntetni nálunk az autóst jelenleg a szmogriadóval összefüggésben), akkor elővesszük a mézet, hanem nem közlekedhet és kész, meg fizeti a dugódíjat, vagy egyszerűen az év minden napján ki van tiltva a belvárosból folyamatosan. Cserébe meg nix félárú bérlet. Egyáltalán nem értem, hogy az akinek nem telik kocsira, miért kell, hogy finanszírozza azt, akinek telik, szennyez és nagy kegyesen méltóztatik 1 napra letenni és a másik kontójára utazni.

Gabesz81 2009.01.15. 09:01:32

@efi: Már ne haragudj, de te élsz hatalmas tévedésben! A közállapotokról, a közösségről. Teszem azt gondolom ti is fűtötök otthon, villany is van, szuper, ehhez ugye kell egy erőmű, amik most szénnel, olajjal mennek jobban szennyeznek. Több tényező is összeállt, hogy elérje a ppm10 a levitt határértéket. Elérte, mit a legegyszerűbb csinálni, az autósokra mutogatni, de persze úgy, hogy aki hozta azt ne érintse...
Büntetni úgy, hogy előtte nem teremtjük meg a feltételeket!? Téged megállít a rendőr gyalogosan és kitalálja, hogy leléptél az úttestre, mert a járdát elfoglalja egy bazi nagy konténer! Tehettél mást, nem. Haldnod kellett, mert épp dolgoztál, mert épp élni akartál. És nem a konténerest büntette meg, mert odapakolta a dzsuvát. Nos a Főváros is épp azért büntetne, mert nem épített elég P+R-t, mert még az esélyt sem adja meg, hogy a városhatár vagy pl. a Hungária környékén letegye az a sok autós a kocsiját! De a rendőrnek téged is egyszerűbb volt ott helyben csekkel ellátni.
A BKV gesztusa, hogy segítse a jogkövető autósokat hiányzott... Szegeden miért tudták megtenni? Az nem Agyarország, kicsit "nyugatabbra" vannak, mint sötétkeletBp! Mézet, ugyanmár... meg az autós ne fizetne a tömegközlekedésbe... szerinted csak a te adód kerül oda, kis naív. De, ha már a TE álomvilágodban élünk, akkor az autósnak fizesd már vissza az ő adójából a te tömegközlekedésedre fordított pénzt! Az autós az év 365 napján fenntartja a rendszert, de mondjuk egyiken sem használja... most lett volna 1-2 nap, amikor használta volna, ingyen. Ingyen az adóiból, amit ugyanúgy, mint te is fizetsz. Menetjegy rész a 1-2 napra... aki BKV-zni szokott megveszi a viteldíjat, de nem mond már, hogy arra az 1-2 napra az autós által befizetett plusz adóbevételek nem fedezték volna az ő utazását!? Szeged és a világ számos nagyvárosában működött ez a rendszer, csak épp a BKV és a Főváros vezetése egy PÉNZÉHES CSŰRHE!

Gabesz81 2009.01.15. 09:03:07

@Gabesz81: BKV mellett a MÁV-ra is, mint a köz által használt tömegközlekedésre érve. És ugye ráadásul itt csak "50%-os" kedvezményről beszélünk!