MTI
A holdújév közeledtével Kínában ismét több száz millió ember indul útnak, hogy évente egyszer rokonaival találkozva közösen ünnepelje a tavasz kezdetét. A negyvennapos utazási szezonban azonban egyre nehezebben lehet vonatjegyhez jutni, ezért a feldühödött utasok az üzérkedés felszámolását és a névre szóló jegyek bevezetését sürgetik.
A hét elején kezdődött utazási szezonban a vasútvonalakon 188 millió utasra számítanak, ami közel 8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
Az ázsiai országban más időszakokban is előfordul, hogy bizonyos útvonalakra csak hetekkel korábban, vagy közvetítőkön keresztül lehet vonatjegyhez jutni a jegyüzérek miatt.
Az interneten terjesztett amatőr videofelvételek és blogbejegyzések szerint a jegypénztárakban szolgálatot teljesítő vasutasok a jegyüzérekkel együttműködve saját zsebre dolgoznak.
Hu Csin-tao elnök felszólította a vasútügyi minisztériumot, hogy a rendkívüli utazási szezonban intézkedések sorozatával segítse az utasokat. A jegyhiány okainak kivizsgálása mellett a szerelvényeket is átirányítják az ország kevésbé zsúfolt északkeleti és északnyugati viszonylatairól a nagyobb forgalmat bonyolító déli területekre. A pénztárosoknak pedig megtiltották, hogy a kasszában mobiltelefont vagy a saját pénzüket tartsák.
Ebben a nagy forgalmú időszakban a vándormunkásoknak és diákcsoportoknak kiállított jegyeken kívül csak a vasúti jegyértékesítő hálózaton keresztül lehet helyet foglalni a vonatokra; az utazási irodák és a szállodák ebben az időszakban nem végeznek foglalásokat, a nagyobb állomásokon pedig éjjel-nappal üzemelő pénztárakat nyitottak.
A Kínai Központi Televízió (CCTV) honlapján közzétett felmérés kimutatta: a válaszolók 93 százaléka szerint az egyetlen megoldás az lenne, ha a vonatjegyeket csak névre szólóan lehetne megvásárolni.
Az új rendszer bevezetéséig nem marad más, mint a jegyüzérek elleni szigorú fellépés. A tavaly decemberben indított országos hadjárat során a hatóságok jegyüzérkedés vádjával 2393 gyanúsítottat állítottak elő, 2009 esetben indítottak eljárást és 78 237 darab jegyet foglaltak le, amelyek közül 60 ezer volt hamisított.
Vang Jung-ping a vasúti minisztérium szóvivője szerint a jegyhiányt elsősorban az okozza, hogy az egyébként is túlterhelt hálózat ilyen tömegek szállítására nem alkalmas.
Idén a negyvennapos ünnepi utazási szezonra 2208 mentesítő szerelvényt állítottak forgalomba, ami 253 vonattal több az előző évhez képest . Kínában az elkövetkezendő két évben több mint 2000 milliárd jüan (292,5 milliárd dollár) költségvetéssel 30 ezer kilométernyi új vasútvonalat építenek. Az ázsiai ország személyszállításra alkalmas vasúti hálózata 2012-re 110 ezer kilométeresre bővül.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nyúlontúli 2009.01.17. 16:16:38
Két év alatt? Nem gyenge.
Unbiased 2009.01.17. 17:50:21
gramercy (törölt) 2009.01.17. 20:02:07
ami igazán durva hogy tavaly 320 ezer kilométer utat építettek...
siófoki35 2009.01.20. 08:59:47