Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

augusztus 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

2009.06.05. 00:00 erminavet

Távozik Kavalecz a MÁV-kommunikációtól

Megszűnik a MÁV Start önálló sajtórészlege is.

A Kötött pálya információi szerint közös megegyezéssel távozik a MÁV sajtófőnöke. Kavalecz Imre másfél éve tölti be ezt a posztot, de előtte már évekig összeforrott a neve a cég kommunikációjával, magánál a vasútnál pedig évtizedeket töltött. Úgy tudni, egyházi területen folytatja kommunikációs munkáját.

Bizonyára sokaknak sok baja lehetett Kavaleczcel, azt azonban nem lehet elvitatni tőle, hogy az újságírókkal kapcsolatot tartó munkatársak közül neki van legtöbb köze a MÁV-hoz. Vasútszeretetét az is mutatja, hogy az utóbbi időben kalandtúra címen olyan kirándulásokat szervezett újságíróknak, ahol a cég működését élőben tapasztalhattuk meg. (Miközben ezúton köszönöm meg neki a lehetőséget, remélem, ez a sorozat folytatódik majd.)

Ugyancsak változik a MÁV Start kommunikációja. Konkrétan megszűnik a személyszállító leányvállalat kommunikációs igazgatósága, a dolgok mostani állása szerint valószínűleg június 15-én. Így távozik a Starttól ennek vezetője, Sági Zoltán, ahogy több munkatársa is. (Ketten maradnak a cégnél, azonban az ő munkájukat is a MÁV kommunikációs igazgatósága irányítja majd.)

Ha már Kavaleczcel kapcsolatban megengedtem magamnak a szubjektív kommentet, most is ezt teszem. Logikusnak tűnik, hogy a MÁV-nál és személyszállító leányvállalatánál bizonyos mértékig fölösleges volt (és néha zavarokat okozott) a párhuzamosan működő két kommunikációs részleg. Azonban tapasztalataim szerint a jóval kisebb létszámú Startos igazgatóság hatékonyabb munkát végzett, mint az anyacég hasonló részlege. Ságival és beosztottaival könnyen lehetett működő napi kapcsolatot kialakítani, míg például a MÁV-os igazgatóság vezetőivel nekem még sohasem volt szerencsém akár csak találkozni is.

30 komment

Címkék: karrier vasút utastájékoztatás


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr761165126

ursus 2009.06.05. 11:35:34

Érdekes ez a cikkecske, most bevalottan is elfogult. De hát a tényekkel senki nem törődik, ugye szerkesztő úr? A mostani szóvivő mely területről érkezett Ön szerint? Én is olvasom a kalandtúra tudósításait. Ugye az ötletet és a háttérszervezés munkáját talán a kommunikációs csapat egyéb munkatársai is végezhették, talán? Eddig is és ezután is... talán

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.06.05. 11:47:49

@ursus: A személyes sértődöttségből eredő érvek nélküli pampogás nem hasznos, ráadásul nem is értem teljesen. Melyik szóvivő jött honnan? Ha lesz még kalandtúra, akkor annak örülök.

Viszont nem értem, milyen tényekkel nem törődtem.

ti

ursus 2009.06.05. 11:52:27

Nincs személyes sértődöttség, szívesen találkozom Önnel, ha kell. De az azért vicces, hogy nem tudja ki ma a MÁV Zrt. szóvivője.

ursus 2009.06.05. 11:55:08

Ha nem lettem volna elég pontos: nem vagyok és nem voltam a MÁV Zrt. és annak egyik leány vagyegyéb közös vállalatának munkatársa, tagja. Vagyis nem vagyok MÁV-os, csak érdekel a vasút úgy mint Önt, s talán kevesebb sértődöttséggel is közeledek a témához Mint Ön!

navigare necesse est 2009.06.05. 12:06:44

Eddig tényleg volt kommunikáció? Közlemények voltak és panaszfelvétel...

Néhány példa:

- milyen kommunikáció az, ahol egy eldugott rádió hírbôl derül ki, hogy féléven belül mûködni fog a mûholdas helymeghatározás a MÁV-nál, ráadásul senki nem mondja el, miért is lesz ez jó egy utasnak?
- a szmogriadó vagy a jegesedés napjaiban miért hallgattak a T. Hölgyek és Urak? Ki a felelôs egy-egy ilyen ziccer kihagyásáért?
- nem kellene a Levegô Munkacsoporttal közös kommunikációs platformot teremteni?
- megpróbálta már valaki felmérni hány hamis diákigazolvány van forgalomban és ez mekkora bevétel kiesést és jogtalanul felvett költségvetési árkiegészítést jelent?
- elgondolkozott már valaki azon, hogy mennyibe kerülne - fôként a régebbi tipusú elôvárosi szerelvényeken és a turisztikailag frekventált vonalakon - egy rendes auditív utastájékoztató rendszer bevezetése?
- tud valaki arról, hogy a Dunakanyarban egy vállakozó megpróbálkozott a "Rail-ferry-home shuttle bus" szolgáltatással, de együttmûködés híjján belebukott (nem kért pénzt, csak együttműködést!!!)
- miért nem tud semmit a nagyközönség Gaskó és Borsik urak ellentétérôl, a velük folytatott tárgyalásokról?
- hol tartanak a nagy sajtónyilvánosságot kapott vasúti események (balesetek) vizsgálatai? Tényleg le van tudva a dolog a miniszter és az elnök távozásával? Szakmai felelôs nincs? Továbbra is azokra vagyunk bízva, akik lekapcsolják a biztonsági automatikát, nem veszik észre a felvágott váltót vagy nem szállnak le a szerelvényrôl a megállóhelyi menesztéshez?
- tudja valaki, hogy a sztrájkolók nem csak az utasokat, de pl. a PFT-t is szisztematikusan akadályozták, ezzel saját kollégáiknak is keresztbe téve? Nem akármilyen belsô kommunikációs fejezet...
- egyáltalán, van ott valamilyen külsô/belsô kommunikációs stratégia?
- felel valaki azért, hogy a kommunikáció hatékony, progresszív legyen és eljusson a célközönséghez?

Megnyugtató, hogy a Start kezdeményező munkatársait kirúgták és helyettük marad az anyacég rátermett és eredményes vezetése, személyzete...

DonGatto 2009.06.05. 12:08:07

Ursus, szedd már össze magad! Totál értelmetlen amit hozzászóltál, nem állnak össze a mondataid, csak a sértett "énjobbantudom" érzés jön át belőle. Fogalmazd meg úgy, hogy rajtad kívül más is értse, és akkor Tevan is biztos válaszol.

A kacagó ember 2009.06.05. 12:19:25

@ursus: Ne keverjük össze a szóvivőt és a sajtófőnököt. A szóvivőt Sigulinszki Tibornak hívják (Tényleg, vele mi lesz? Megy? Marad?), Kavalecz pedig a sajtófőnök (volt). Sághi ugye Máv Startos volt, ezek szerint akkor vele együtt kerül lapátra Balogh-Fazekas Anita is, mint szóvivő.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.06.05. 12:20:43

@ursus: Én tudom, ki a MÁV szóvivője, te ostoba (bocs ezt nem lehet úgy, hogy Ön ostoba), de a te beszólásodból nem volt világos, hogy a MÁV-ra vagy a Startra gondolsz, mert mindkét cégről szó volt. (Akkor már maradjunk a tegeződésnél, ez a szokás a blogszférában.)

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.06.05. 12:22:30

@A kacagó ember: Nem, Anita marad. És marad Sigu is, gondolom, valakinek csak kell kommenteket írogatni a blogokra. :-)

ti

nahát-nahát 2009.06.05. 12:24:12

@navigare necesse est:
"- nem kellene a Levegô Munkacsoporttal közös kommunikációs platformot teremteni?"

Mit keresne az LM bármely érdemi intézmény közelében? Ahova beengedik, abból is csak kár van, meg okoskodás.

ursus 2009.06.05. 12:25:01

Kedves DonGatto!

Örülök, hogy te jobban értesülsz vagy abban a tekintetben, hogy Tevan mikor válaszol. Ezért hogy mindenki értse: Tevan kicsikét csúsztat csak azért, hogy habosítson.

1. a Máv Zrt. szóvivője régi MÁV-os motoros.
2. A kalandtúrákat nem az eltávozó személyhez lehet kötni sem ötlet szerint, sem kivitelezésében. Ezt Tevan is jól tudja...

mond6tod 2009.06.05. 12:28:10

Nem feltétlenül baj az, ha összevonják a kommunikációt egy osztályra. Így talán kevesebbszer fordul majd elő, hogy nem tudja a bal kéz, mit csinál a jobb.

mond6tod 2009.06.05. 12:30:54

@ursus: Tényleg kicsit zagyva volt a beírás, én sem nagyon értettem. Persze az még nem jelent semmit. :)

ursus 2009.06.05. 12:35:27

@mond6tod: akinek szólt pontosan tudta, hogy miről van szó, de úgy látom a kommentjeiből, hogy nehéz visszakoznia.

A kacagó ember 2009.06.05. 12:43:20

@erminavet: :) Monnyuk soha nem értettem, hogy miért kell külön sajtóiroda a Startnak, amikor a Sigulinszki és a Kavalecz közölték általában a legtöbb infót...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.06.05. 12:53:21

@ursus:

Honnan veszed magadnak a bátorságot, te senki (úgy értem, egy névtelen nick), hogy olyan kijelentéseket tegyél, hogy én mit tudpok, és mit nem. Túl azon, hogy hazugsággal vádolsz. Belelátsz az agyamba?

1. Sigu is régi MÁV-os? És, hol mond ez ellent az én írásom bármelyik állításának? Te ostoba.

2. Én úgy tudom, hogy Kavalecz szervezte ezeket. Ő ilyen értelemben beszélt, és pl. a legutóbbi alkalommal csak ő volt ott a kommunikációs munkatársak közül, de mindig ő vezette föl az eseményt. Ha ennek ellenére nem így van, akkor tévedek, simán lehet, de nem hazudok szándékosan, ez biztos. Miért tenném?

Egyelőre azonban még jobban hiszek egy általam ismert embernek plusz a saját szememnek, mint egy senkinek, aki sértődöttségből és rosszindulatból szétoffolja a posztomat, és közben persze azt állítja, hogy nem érintett. Hát persze.

Maradjunk annyiban, hogy akkor folytathatod itt az épületes vitát, ha bemutatkozol. És a hazudozástól akkor is tartózkodj, kérlek.

ti

eloszto · http://eloszto.hu 2009.06.05. 13:08:40

Hívják vissza Domokost :)

mond6tod 2009.06.05. 13:12:07

@eloszto: Az komoly egy ürge. :)

nemuccaszoc 2009.06.05. 13:16:10

Normális ember volt, az tény, kár érte :)

turorudi · http://check.blog.hu 2009.06.05. 13:19:16

Kavalecz érdekes figura. Abszolút nem illik neki a sajtó-kommunikáció. Úgy tudom (tőle), hogy teológiát végzett csak (akkor még, mikor beszéltünk) nem volt meg az államvizsgája. Szerintem elkötelezett ember és úgy emlékszem, hogy a Közgáz felé is kacsintgatott. Úgy gondolom, nem rajta múlt, hogy a MÁV idáig jutott, ahol most tart.
A magam részéről sok sikert kívánok neki.

mond6tod 2009.06.05. 13:33:27

@turorudi: Szerintem meg ez a szóvivő szerep nagyon jól állt neki. Olyan pofa, akinek az utazó elhiszi amit mond, és ez egy szóvivőnél azért elég fontos.

Undok Dagi 2009.06.05. 14:09:28

Véleményem szerint is jól állt neki a szóvivő szerep. Mert tudott egyszerűen fogalmazni. Úgy, hogy azt mindenki megértse. Nem beszélve arról, hogy emberileg is egy szuper jó Kolléga volt. Anno még én is dolgoztam vele együtt. És higgyétek el, nem volt könnyű dolga. Az esetek nagy részében a tisztelt vezetők (és érdekeltségei) által bepiszkított szennyeseket kellett a közvélemény előtt tisztára mosni. Véleményem szerint ezen tisztelt vezetők NEM a vasút szolgálatában végzett tisztességes, becsületes munka során, hanem a gátlástalan, saját célú pénzszerzési tevékenységük során mocskolták be a VASÚT szennyesét. Ha gond volt, gyorsan behúzódtak bőrfoteleik mélyére, és nem csak a külső érdeklődők (mint pl. e cikk írója), hanem még a közvetlen kollégák számára sem voltak elérhetők.

Az előbbiekből következően bizony Kavalecz Imrével a világ semmi pénzéért nem cseréltem voltam.

Így utólagosan (remélem Ő is olvassa e sorokat) sok szerencsét kívánok az új munkájához!

dzsaszper 2009.06.05. 14:16:07

@Undok Dagi: Nem láttam rá, mi történt a színfalak mögött, csak amit utasként és a hírekből láttam... -- de az a kevés megerősíti mindazt amit írsz. Én is sok szerencsét kívánok Kavalecznek az új munkájához!

dzsaszper 2009.06.05. 16:00:56

@erminavet: örömmel venném, ha cenzúra helyett válaszolnál a törölt bejegyzésre. Érdekelnek téged az ursus által felvetett kérdések (műholdas rendszer, szmogriadó, hamis diákok stb.) ? Vagy tényleg csak a személyi kérdésekkel foglalkozol?
Örömmel venném, ha ezekre reagálnál, és ha megindokolnád, miért kerültek törlésre a kommentjeim.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.06.05. 16:31:14

@dzsaszper:

A miről kéne inkább írni már egy újság esetében is akkora baromság, pláne egy blognál, hogy az ilyesmi minden esetben törlést von maga után. Arról írok, amiről akarok, csak széles jókedvemben nem tiltottalak is ki.

Ezek a kérdések valóban érdekesek, bár egy részük meglehetősen kevéssé kapcsolódik a MÁV kommunikációjához, még kevésbé jelen poszthoz.

Hogy én _csak_ személyi kérdésekkel foglalkozom ezen a blogom, az akkora méretes baromság, hogy szerintem te sem gondolod komolyan.

A "kerültek törlésre" kifejezés meg olyan ocsmány, hogy önmagában büntetést érdemelne.

ti

dzsaszper 2009.06.05. 17:01:45

@erminavet: furcsa volt, amilyen indulatosan reagálsz ursusra, és közben az érdemi kérdéseit figyelmen kívül hagyod (amelyeknek azért szerény véleményem szerint van köze Kavalecz úr sajtófőnöki tevékenységéhez is).

Ezt nem tudtam máshogy magyarázni, mint hogy ebben a bejegyzésben (és nem a teljes blogon) csupán a személyi kérdéssel kívánsz foglalkozni, és az indulatos kirohanásokkal azt akarod elkerülni, hogy az érdemi kérdésfelvetésekkel foglalkozni kelljen.

Őszintén kiváncsi vagyok, mit gondolsz arról, hogy a műholdas rendszerről alig lehetett olvasni, vagy hogy miért nem téma a hamis diákigazolvány -- és hogy ezek a témák megjelenítése Kavalecz úr feladatához tartoztak-e?

A szenvedő szerkezet szándékos volt, mivel nem volt információm arról, hogy ki törölte a bejegyzéseimet. Remélem foglalkozol a tartalmi kérdésekkel, ha nem is profi újságíró/blogíró teszi fel őket.

dzsaszper 2009.06.05. 17:03:57

Az előző bejegyzésemnek is pocsék a stílusa. Nem sértődöm meg a törléséért, feltéve, hogy reagálsz a tartalmi kérdésekre :)

bloggerman77 2009.06.05. 17:12:46

@erminavet:

Még szerencse, Anitáért kár lenne :))

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.06.05. 18:08:03

@dzsaszper:

Akkor még egyszer: szerintem beleképzeltek valamit a posztomba, és azzal vitatkoztok, ez valóban bosszant.

Szerintem pocsék a MÁV kommunikációja. Nemcsak az általad most emlegetett kérdésekben. Erről bizonyára a MÁV vezetése és a kommunikációs igazgatóság vezetése is tehet, biztos a beosztott munkatársak.

De szerintem nem ez a poszt az alkalom ennek a megbeszélésére. Én csak annyit mondtam, Kavalecz szereti a vasutat.

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.06.05. 18:18:09

Közlemény.

Most el kell mennem, és bizonyos okokból nem szeretném ellenőrzés nélkül hagyni a kommentelést, úgyhogy most lezárom. Bocsánat.

ti