Kötött pálya - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://kotottpalya.blog.hu/2008/02/14/indul_az_ulj_le_hatodiknak_mozgalom/full_commentlist/1#c34840778
Válasz erre: Indul az 'Ülj le hatodiknak'-mozgalom
2018-03-21T12:06:56+01:00
2018-03-21T12:06:56+01:00
Pappcs
http://blog.hu/user/370562
Aki ezt irta már 10 ève is egy seggfej volt! Leszarom, hogy egy teljesen idegen senki áll, èn senki miatt nem fogok nyomorogni, fosom le. Annyira èrdekel a dolga mint őt az enyèm. Nehogy már mindenki nyomorogjon meg egyenmèretű legyen! Emberek vagyunk (ezek a rohanós seggfejek nem) nem pedig birkák, a metró pedig szemèlyszállító jármű, nem marhavagon.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/10/28/intercitymetro_kantonban/full_commentlist/1#c31961647
Válasz erre: Intercity metró Kantonban
2016-12-14T20:57:07+01:00
2016-12-14T20:57:07+01:00
M@snev
http://blog.hu/user/254446
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/10/28/intercitymetro_kantonban?full_commentlist=1#c11433470" class="reply_nick_400350" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11433470 );">@Hatos villamos</a>: ez is jobb megoldásnak tűnik számomra, mint a jelenlegi, irracionális status quo további fenntartása
https://kotottpalya.blog.hu/2010/10/28/intercitymetro_kantonban/full_commentlist/1#c31961639
Válasz erre: Intercity metró Kantonban
2016-12-14T20:55:28+01:00
2016-12-14T20:55:28+01:00
M@snev
http://blog.hu/user/254446
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/10/28/intercitymetro_kantonban?full_commentlist=1#c11433187" class="reply_nick_66758" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11433187 );">@charlie</a>: azt hiszem, ez a "zöldterület csinálás" MOST "politikai értelemben" nehezen lenne átvihető :D :(
https://kotottpalya.blog.hu/2009/09/02/kell_e_nekunk_emeletes_motorvonat/full_commentlist/1#c29125874
Válasz erre: Kell-e nekünk emeletes motorvonat?
2016-01-17T01:27:00+01:00
2016-01-17T01:27:00+01:00
ikke i drift
http://blog.hu/user/80339
A kérdés felénk a 71-en kezd aktuálissá válni, mert a dupla Flirt reggelente fullon van, álló utasokkal, hosszabb szerelvény meg nem fér el a megállóhelyeken.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/04/17/uj_szovivo_a_mav_startnal/full_commentlist/1#c20821376
Válasz erre: Új szóvivő a MÁV Startnál
2013-10-15T20:33:52+02:00
2013-10-15T20:33:52+02:00
Balt
http://blog.hu/user/1030
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/04/17/uj_szovivo_a_mav_startnal?fullcommentlist=1#c14705299" class="reply_nick_658256" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14705299 );">@Pupmkin</a>: Tény, hogy gyönyörű és intelligens nő a mai valójában is. <br />
<br />
Véletlenül találtam ide bő 3 év távlatából egy friss interjú kapcsán, de hát ez az első képtalálat a google-ban.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/06/24/szlovakia_kiszallna_a_szeles_nyomtavu_orosz_vasuti_projektbol/full_commentlist/1#c17540926
Válasz erre: Szlovákia kiszállna a széles nyomtávú orosz vasúti projektből
2012-08-14T10:32:42+02:00
2012-08-14T10:32:42+02:00
nomad
http://blog.hu/user/33964
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/06/24/szlovakia_kiszallna_a_szeles_nyomtavu_orosz_vasuti_projektbol?fullcommentlist=1#c10317593" class="reply_nick_25813" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10317593 );">@Zotya</a>: Gyakorlatilag a magyar vasúton forgóvázcserével járnak az orosz személy és tehervonatok ennyit az űrszelvényről. <br />
A franciák már a 1970-es években megoldották a tehervonatok nyomtávállítását. Az oroszok az átrakókon tudták átállítani, többnyire csak főjavításra adták vissza, addig vígan fuvaroztak vele otthon. A zárt tehervonataik pedig csak otthon járnak - <a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=-IIyddYfL7I&feature=related">www.youtube.com/watch?v=-IIyddYfL7I&feature=related</a>
https://kotottpalya.blog.hu/2010/04/17/uj_szovivo_a_mav_startnal/full_commentlist/1#c14705382
Válasz erre: Új szóvivő a MÁV Startnál
2011-10-16T12:10:07+02:00
2011-10-16T12:10:07+02:00
erminavet
http://blog.hu/user/13277
Én, ha jóindulatú vagyok egy hölggyel, biztos nem kezdenék nyilvánosan arra célozgatni, hogy egy-egy képen nem néz ki olyan jól, vagy olyan fiatalnak. (Ráadásul mindenki tudja, hogy bárkiről készülhet előnytelen kép, akár, mert rossz napja volt, fáradt, rosszak a fények, az elkapott pillanat egy grimaszt rögzít az örökkévalóságnak.) Szóval nehezen tudom megmagyarázni, hogy egy szünetelő blog másfél éves posztjához miért kell ilyen kommentet írni, ha nem tételezek föl rosszindulatot. De persze hiszek neked, ha azt mondod, nem volt az.<br />
<br />
Ahogy abban is bizonyára igazad van, ez mégsem a saját képem, lehet, hogy csak később fotóztam, és összekevertem ilyen időtávlatból. Ezért akkor elnézést.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/04/17/uj_szovivo_a_mav_startnal/full_commentlist/1#c14704841
Válasz erre: Új szóvivő a MÁV Startnál
2011-10-16T09:53:10+02:00
2011-10-16T09:53:10+02:00
erminavet
http://blog.hu/user/13277
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/04/17/uj_szovivo_a_mav_startnal?fullcommentlist=1#c14704792" class="reply_nick_658256" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14704792 );">@Pupmkin</a>: Rosszindulatú megjegyzésed téves, a képet magam készítettem a poszt megjelenése előtti napokban.
https://kotottpalya.blog.hu/2007/10/23/ti_merre_mennetek_kocsival_velencebe/full_commentlist/1#c14278793
Válasz erre: Ti merre mennétek kocsival Velencébe?
2011-08-24T12:57:17+02:00
2011-08-24T12:57:17+02:00
Zb74
http://blog.hu/user/58500
tudom, hogy ez régi bejegyzés, de megemlíteném, hogy most már egész Szlovéniát átszeli az autópálya, tehát az M70-es autóutat/félautópályát leszámítva végig autósztrádán lehet eljutni Velence közelébe. A szlovén autópályamatrica jóval drágább, mint az osztrák, ráadásul csak hét napra szól, nem tízre (vagy vehetsz még több pénzért havit), viszont sokkal rövidebb az út, és Szlovéniában a benzin is olcsóbb momentán.<br />
<br />
A Horvátországon keresztül vezető útvonalak lehet, hogy valamivel még rövidebbek, de mivel Horvátország egyelőre nem tagja az Európai Uniónak, a schengeni övezetnek meg pláne nem, én ma már nem látom értelmét abba az irányba menni a kettős határátlépés bonyodalmai miatt.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c14272391
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-08-23T16:05:45+02:00
2011-08-23T16:05:45+02:00
solesz
http://blog.hu/user/547
És akkor itt vége is van a kötöttpálya blognak?<br />
vagy menjünk az iho-ra olvasgatni tevant?
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c14267114
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-08-22T23:43:03+02:00
2011-08-22T23:43:03+02:00
charlie
http://blog.hu/user/66758
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi?fullcommentlist=1#c14248534" class="reply_nick_113466" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14248534 );">@gyedjmaroz</a>: az összes GySEV IC kocsin van már ilyen, nameg jól ki van pakolva Telenor matricával, elég nehéz nem észrevenni, konnektor meg a két ablak között van, kb. fejmagasságba (ha állsz)
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c14248534
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-08-19T17:58:46+02:00
2011-08-19T17:58:46+02:00
gyedjmaroz
http://blog.hu/user/113466
kissé naiv kérdés: honnan lehet megtudni, hogy konkrétan melyik vonaton működik ez a szolgáltatás, már ha tényleg működik és melyiken hol van konnektor?
https://kotottpalya.blog.hu/2010/06/24/szlovakia_kiszallna_a_szeles_nyomtavu_orosz_vasuti_projektbol/full_commentlist/1#c13644669
Válasz erre: Szlovákia kiszállna a széles nyomtávú orosz vasúti projektből
2011-06-02T10:38:13+02:00
2011-06-02T10:38:13+02:00
erminavet
http://blog.hu/user/13277
@Brouwer-Power ---> ihajbimbam.blog.hu: Ja, de abszolút ideillő, köszönjük, csak az "ennyit"-ből felmerült bennem, hogy esetleg azt akarod mondani,így kéne megoldani az ukrán határon is a problémát. mert ezzel nem tudnék egyetérteni.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/06/24/szlovakia_kiszallna_a_szeles_nyomtavu_orosz_vasuti_projektbol/full_commentlist/1#c13644626
Válasz erre: Szlovákia kiszállna a széles nyomtávú orosz vasúti projektből
2011-06-02T10:34:27+02:00
2011-06-02T10:34:27+02:00
Brouwer-Power ---> ihajbimbam.blog.hu
http://blog.hu/user/142028
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/06/24/szlovakia_kiszallna_a_szeles_nyomtavu_orosz_vasuti_projektbol?fullcommentlist=1#c13638653" class="reply_nick_13277" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13638653 );">@erminavet</a>:<br />
Csak mutattam egy videót arról, hogy nyugaton hogy oldják meg a nyomtávkülönbséget, ahogy azt jópáran már említették. Gondolom, páran azért kíváncsiak arra, hogy hogy is néz ez ki, én is az voltam. Bocsáss meg, ha szerinted nem ideillő. -.-
https://kotottpalya.blog.hu/2010/06/24/szlovakia_kiszallna_a_szeles_nyomtavu_orosz_vasuti_projektbol/full_commentlist/1#c13638653
Válasz erre: Szlovákia kiszállna a széles nyomtávú orosz vasúti projektből
2011-06-01T15:59:05+02:00
2011-06-01T15:59:05+02:00
erminavet
http://blog.hu/user/13277
@Brouwer-Power ---> ihajbimbam.blog.hu: <br />
és? mit akarsz ezzel mondani?
https://kotottpalya.blog.hu/2010/06/24/szlovakia_kiszallna_a_szeles_nyomtavu_orosz_vasuti_projektbol/full_commentlist/1#c13638623
Válasz erre: Szlovákia kiszállna a széles nyomtávú orosz vasúti projektből
2011-06-01T15:56:42+02:00
2011-06-01T15:56:42+02:00
Brouwer-Power ---> ihajbimbam.blog.hu
http://blog.hu/user/142028
Ennyit a nyomtávkülönbségekről a francia-spanyol határon:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=mcnr4DHe6hE&feature=related">www.youtube.com/watch?v=mcnr4DHe6hE&feature=related</a>
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c13572705
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-05-25T06:38:06+02:00
2011-05-25T06:38:06+02:00
thepret
http://blog.hu/user/144667
Tanuljuk meg végre, semmi nincs ingyen...
https://kotottpalya.blog.hu/2008/03/05/gyorsabban_mehetunk_122_kilometer_fouton/full_commentlist/1#c13334158
Válasz erre: Gyorsabban mehetünk 122 kilométer főúton
2011-04-27T22:45:13+02:00
2011-04-27T22:45:13+02:00
krausz2
http://blog.hu/user/537112
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2008/03/05/gyorsabban_mehetunk_122_kilometer_fouton?fullcommentlist=1#c1651652" class="reply_nick_52674" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 1651652 );">@Én vagyok</a>: Te borzasztóan okos vagy biztos arra is tudsz válaszolni hogy az autók mért tudnak 130-nál jobban menni,vagy hogy Mo.-o mért nincs autópályán párhozamos közlekedés?<br />
Ez olyan mintha a boltokban a polcon lenne a drog és miután megveted az ajtóban letartoztatnának!!<br />
Ez a hülyék világa...
https://kotottpalya.blog.hu/2010/09/27/na_itt_biztos_nem_jart_az_utikonyvszerzo/full_commentlist/1#c13315845
Válasz erre: Na, itt biztos nem járt az útikönyvszerző
2011-04-26T10:25:52+02:00
2011-04-26T10:25:52+02:00
DownUnder
http://blog.hu/user/342683
Én Sydneyben élek Auszráliában, és hát itt azt tapasztalom hogy a legtöbben még mindig a papír útikönyveket használják. Nem tudom miért de ez van. A legnépszerűbb a Lonely Planet könyve, korrekt, átlátható, könnyen kezelhető. Én jobban szeretem a DK Eyewitness travel könyveit(ezt vittem Párizsba is) tele van színes képekkel, térképekkel(múzeumokról, épületegyüttesek belsejéről is) igaz nem ír részletesen a látnivalókról külön(akit érdekel majd utána nézz a részleteknek). És itt olcsóbb, mint a Lonely Planet(pedig az nem színes). Én a szállásokat inkább neten keresem(és foglalom), szeretem látni milyen lesz a szoba(ágy) ahol majd alszom. Ide egyébként a Batár Útikönyvek 2 kötetesével jöttem, részletes arra nem lehet panasz, sokat ír a magyar vonatkozású helyekről itt. Ami nem tetszett benne, azon túl hogy 2 kötetes és nehéz(nem mindegy hogy 2kg-ot elfoglal a feladható 20kgból), az az hogy egy ötvenes éveiben járó ember írta, tény hogy sok történeti részlet van benne, de egy fiatalt érdeklő dolgokról nem sok segítséget találsz. A szerző(Batár Zsolt Botond) becsületére legyen mondva, Ő végigjárta a helyszíneket :-) Tip: ha Auszráliába jössz az útikönyvön kívül itt a legpraktikusabb ha megérkezel egy városba, először keresd meg a Visitor Centert, ez általában egy nem túl nagy épület, de tele van brosúrákkal a látnivalókról, térképekkel(mindez ingyenes) és segítőkész emberekkel akik szívesen válaszolnak ha kérdezel!
https://kotottpalya.blog.hu/2008/07/20/az_r_foosztaly_titka/full_commentlist/1#c13174298
Válasz erre: Az R Főosztály titka
2011-04-10T20:47:22+02:00
2011-04-10T20:47:22+02:00
Don Blasius
http://blog.hu/user/170483
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2008/07/20/az_r_foosztaly_titka?fullcommentlist=1#c2846669" class="reply_nick_72757" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 2846669 );">@Dr Milton</a>: <br />
A délpestiben is le volt zárva már a múlt héten. :(
https://kotottpalya.blog.hu/2007/10/20/hamster_es_nza_nalunk_blogol/full_commentlist/1#c13057865
Válasz erre: Hamster és NZA nálunk blogol
2011-03-29T14:39:23+02:00
2011-03-29T14:39:23+02:00
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt)
http://blog.hu/user/324223
Klassz blogok,-köszönöm!
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c12979236
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-03-21T22:33:54+01:00
2011-03-21T22:33:54+01:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi?fullcommentlist=1#c12978536" class="reply_nick_66758" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12978536 );">@charlie</a>: <br />
Múltkor M1-en mobilneteztünk, 130-al haladó autóból. Az nem volt stabil.<br />
<br />
Egy igényesebb bannertől már hajlamos volt lefeküdni.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c12978536
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-03-21T21:31:00+01:00
2011-03-21T21:31:00+01:00
charlie
http://blog.hu/user/66758
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi?fullcommentlist=1#c12977177" class="reply_nick_479710" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12977177 );">@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn</a>: Mint egy mobilnet :D mire gondolsz stabil alatt? Böngészni jó.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c12977177
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-03-21T19:40:56+01:00
2011-03-21T19:40:56+01:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi?fullcommentlist=1#c12851611" class="reply_nick_66758" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12851611 );">@charlie</a>: <br />
Mennyire stabil?
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/10/automata_kisfoldalatti_kantonban/full_commentlist/1#c12970923
Válasz erre: Automata kisföldalatti Kantonban
2011-03-21T11:35:28+01:00
2011-03-21T11:35:28+01:00
BPO654
http://blog.hu/user/536050
A reptérre nem ilyen kis befogadóképességű jármű kell... .<br />
<br />
Sokkal fontosabb lenne metrókat venni használtat M2,M3-ra esetleg a csepeli hév kiváltására mint a F-re a vasút. Pl: a 81-72 (720/721-eket): Az Alstom meg mehetne a francba..<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4549:egy-felemas-sikertortenet&catid=6:sineken&Itemid=9">www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4549:egy-felemas-sikertortenet&catid=6:sineken&Itemid=9</a>
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12893303
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-13T23:37:03+01:00
2011-03-13T23:37:03+01:00
dithke
http://blog.hu/user/580080
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton?fullcommentlist=1#c12891853" class="reply_nick_467488" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12891853 );">@railjet63</a>: nem, ez nem a vörösiszapos buszpótlás volt... ezen a vonalon egyébként évek óta sok a buszozás, korábban ugye az építkezés miatt, azóta meg hol ez van, hol az van... a vörösiszapot nem a MÁV számlájára írtam, bár kellemetlen buszozgatás volt az is.<br />
A fasámli használata egyébként előfordult már, tehát van olyan bakonyi állomás, ahol létezik, ott már nyilván a kalauz se tudott leszállni anélkül... <br />
A tájékoztatás pedig nem kerülne pénzbe, legalábbis nem sokba, kéne pl. mobiltelefonálni a kaluznak...<br />
<br />
Egyébként nem ártana egy alternativ útvonalat beiktatni pl. a Balaton partján közvetlenül Zalaegerszegre.... éppen abból a célból, hogy a sok vágányzár miatt el lehessen jutni átszállás nélkül is oda Bp-ről, mégiscsak egy megyeszékhely... egyébként irtó rozoga buszokat szoktak beállitani, csomagtartó nuku, segítség a cuccoláshoz nuku, szóval nem épp intercity feelingje van... ja, amikor a vonatra tévedt néhány magyarul nem tudó - a Citadella ugye nemzetközi intercity, Ljubljanából jön... a kalauz nagyon ügyesen feltalálta magát, jó hangosan megkérdezte, hogy ugye tud valaki angolul? na akkor magyarázza el nekik, miért is cigelődünk Somlóvásárhelyen buszra át...<br />
<br />
amúgy nem a fasámlit hiányolom, hanem a magasított peront... de hidd el, én ezen a vonalon annyira megedződtem már... igazi túlélési gyakorlat némelykor... <br />
<br />
azért baromira irigylem a wifit a debreceniektől... ja, a normális intercity-kocsikat is, mert Zalaeg. felé nem járnak olyanok...
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12891853
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-13T20:36:22+01:00
2011-03-13T20:36:22+01:00
.PLACI.
http://blog.hu/user/467488
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton?fullcommentlist=1#c12803775" class="reply_nick_580080" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12803775 );">@dithke</a>:<br />
Ne zavarjon, de ez nem épp a vörösiszap-féle 10 emberi életet követelő ipari szerencsétlenség és környezetkárosító katasztrófa volt, aminek következtében a sérültek száma több, mint 150 volt? Felbecsülhetetlen gazdasági és ökológiai károkat okozott, 390 embert telepítettek ki. <br />
-------------------------------------------<br />
Te meg erre itt vered a nyáladat, és hiányolod a wifit, meg a fasámlidat?!
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12890310
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-13T17:32:36+01:00
2011-03-13T17:32:36+01:00
miki maki
http://blog.hu/user/352067
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton?fullcommentlist=1#c12800485" class="reply_nick_206263" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12800485 );">@olvasóink írták</a>: <br />
Milyen gondjaid vannak inkab azal törödj hogy ne kessenek tul sokat es elerd a csatlakozasokat .Felborulhat a utzasi terved kulömben.a meg van mobil netkapcsolata az embernek teljesen min degy mi van vagy nincs a vonaton.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c12851611
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-03-09T15:30:23+01:00
2011-03-09T15:30:23+01:00
charlie
http://blog.hu/user/66758
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi?fullcommentlist=1#c12850733" class="reply_nick_55275" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12850733 );">@brlv24</a>: Klímába?<br />
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi?fullcommentlist=1#c12851071" class="reply_nick_392133" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12851071 );">@pPanni</a>: <br />
Azért nem mindegy, hogy a vasdobozba lévő, pici antennádról telefonálsz, vagy egy rendes kültéri antennát szerelnek fel. Itt azért nem arról van szó, hogy feldobtak egy routert meg egy mobilt, oszt csá...
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c12851221
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-03-09T15:01:50+01:00
2011-03-09T15:01:50+01:00
öcsi55
http://blog.hu/user/390807
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi?fullcommentlist=1#c12851182" class="reply_nick_24591" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12851182 );">@Watt25</a>: azért volt 30 fok,mert a kinti hőmérséklet 15 fok.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c12851182
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-03-09T14:58:41+01:00
2011-03-09T14:58:41+01:00
Watt25
http://blog.hu/user/24591
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi?fullcommentlist=1#c12850546" class="reply_nick_390807" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12850546 );">@öcsi55</a>: Szerintem ezzel egy lépéssel már előrébb léptünk. Én azt szeretném, ha SZABÁLYOZHATÓ fűtés lenne a MÁV vonatokon. Ma ugyanis kb. 30 fokos fülkében utaztam.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c12851071
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-03-09T14:51:37+01:00
2011-03-09T14:51:37+01:00
pPanni
http://blog.hu/user/392133
Mondjuk ha a fázishatáron a lámpákból is visszavesznek, akkor vajon a wifire ez hogy fog hatni? arról nem is beszélve, hogy telefonálni se leányálom mozgó vonatban.. Egyesítik a hátrányokat?<br />
Még szerencse, hogy 2,5 órát kibírok internet nélkül... :)
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c12850733
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-03-09T14:30:38+01:00
2011-03-09T14:30:38+01:00
brlv24
http://blog.hu/user/55275
Az a baj, hogy szar soho eszkozoket szereltek be, kb nyar vegere megpusztul az osszes...
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c12850546
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-03-09T14:17:11+01:00
2011-03-09T14:17:11+01:00
öcsi55
http://blog.hu/user/390807
Máv-nál örüljünk,hogy lesz fűtés a vonatokon.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c12846594
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-03-09T09:37:05+01:00
2011-03-09T09:37:05+01:00
erminavet
http://blog.hu/user/13277
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi?fullcommentlist=1#c12846439" class="reply_nick_66758" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12846439 );">@charlie</a>: kösz, jav.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/09/a_gysev_nel_mar_mukodik_a_wifi/full_commentlist/1#c12846439
Válasz erre: A GYSEV-nél már működik a wifi
2011-03-09T09:22:47+01:00
2011-03-09T09:22:47+01:00
charlie
http://blog.hu/user/66758
Győr nagy gy.<br />
<br />
Konnektor tényleg csak a négyes üléseknél van, de ez még mindig több mint az átlag MÁV IC kocsin lévő konnektorok sázma (0)<br />
<br />
Próbáltam, megy, olyan mint a mobilnet, mivel ugye mobilnet. Akinek nincsen, annak jól jöhet.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12823508
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-06T23:56:38+01:00
2011-03-06T23:56:38+01:00
padorjan
http://blog.hu/user/373621
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton?fullcommentlist=1#c12800796" class="reply_nick_563366" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12800796 );">@WAdam</a>: Ezt most is megtudhatod a vonatösszeállítás nevű oldalról: <a rel="nofollow" href="http://vonatosszeallitas.hu/">vonatosszeallitas.hu/</a>
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12803775
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T17:17:22+01:00
2011-03-04T17:17:22+01:00
dithke
http://blog.hu/user/580080
leirom kedvenc vonaton-netezős történetemet... szóval Bp-Szombathely - Vodafon-net - hol van, hol nincs, nagyon ramaty a térerő a Bakonyban, sokszor teljesen elszáll... tavaly ősszel történt - állunk valahol Veszprém után, sokáig, már fél órája, jön a kalauz, hogy történt valami biszbasz, le kell szállnunk, jön majd busz, az visz tovább, aztán majdd vissza a vonatra... mi történt? azt nem tudja, neki azt nem mondták... elő a laptopot, netet, a mav-start oldalára fel is tették a hirt, amit szegény kalauz net híján nem tudott - elvágtak egy géppel valami síndarabot, emiatt leállt a vonatközlekedés... másfél órányi várakozás után megjöttek a pótlóbuszok, kinkeserves átrakodás a nemzetközi Citadelláról egy rozoga buszba - a vonat lépcsője és a talaj között 80 cm a távolság, nemcsak nagy bőröndökkel erőgyakorlat, de a néhány idős utast kollektiven emelgették, hogy a rámpa nélküli kisállomásokon képesek legyenek le-és felszállni, tapicskolás a kerekesbőröndökkel félméteres latyakban, ügyes buszsofőr, utasok megtapsolják, mert végülis valahogy kievickált a sártengerből , és még a busz se esett szét, pedig féltünk, hogy bennragadunk... a vonat kétórás késést összeszed 30 km-en... de éljen a net!!! hiszen a vonat kalauza is az utasok mobilnetjéről tudta meg a történéseket... plusz javaslat a MÁV-nak: sziveskedjenek néhány falépcsőcskét beszerezni extrém esetekre a kisállomásokra, hogyha egy nagy expresszről le kell szedni néhány bottal járó idős utast, akkor ne kelljen három utastársnak emelgetni őket... hangsúlyozom, nem mozgéssérültekről van szó, csak 150 cm-es, kicsi öreg nénikről, akik már nem tudják az előreszaldót produkálni a MÁV-nak... de azért örülök a miskolci IC-s netnek is... :-)<br />
<br />
mondjuk 3700Ft/220 km-es vonatjegyért akár Szombathely felé is be lehetne vezetni, ráadásul sokkal többet ül az utas, hiszen oda 3,5 óra az út...
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12801797
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T14:49:10+01:00
2011-03-04T14:49:10+01:00
vandorfenyo
http://blog.hu/user/601
Arrol viszont erdemes emlitest tenni, hogy tudtommal az SBB-nel sincs wifi-s kocsi, ha netezni akarsz, akkor mobilnet.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12801762
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T14:47:55+01:00
2011-03-04T14:47:55+01:00
vandorfenyo
http://blog.hu/user/601
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton?fullcommentlist=1#c12801361" class="reply_nick_122457" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12801361 );">@szobatars</a>: <br />
Ennel meg nagyobb elmeny a valosagban megtapasztalni az SBB preciz rendszeret, hidd el. Mert ez a terkep nagyon trendi, satobbi, de benne ulni a kocsikban es elvezni a tisztasagot es pontossagot... <br />
Konnyu lenne mondani, hogy ez az etalon, de nem lenne fair egyaltalan, mert meg a nemetek es az osztrakok sem tudjak elerni ezt a szinvonalat.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12801545
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T14:33:58+01:00
2011-03-04T14:33:58+01:00
www.konyvline.hu
http://blog.hu/user/546689
Ha még ki is takarítanák a kupékat, akkor lenne csak az igazi !
https://kotottpalya.blog.hu/2007/10/23/ti_merre_mennetek_kocsival_velencebe/full_commentlist/1#c12801447
Válasz erre: Ti merre mennétek kocsival Velencébe?
2011-03-04T14:28:00+01:00
2011-03-04T14:28:00+01:00
szobatars
http://blog.hu/user/122457
az 5-ös verzió..1992 óta kb. kismilliószor
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12801361
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T14:22:25+01:00
2011-03-04T14:22:25+01:00
szobatars
http://blog.hu/user/122457
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton?fullcommentlist=1#c12800556" class="reply_nick_17430" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12800556 );">@Bobby Newmark</a>: <br />
még ezt is...<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.swisstrains.ch/">www.swisstrains.ch/</a>
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12801110
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T14:07:46+01:00
2011-03-04T14:07:46+01:00
Mbraun
http://blog.hu/user/212408
Szerintem meg azt kellene fejleszteni hogy ne 2,5 ora legyen az Intercity ut Budapestrol-Debrecenbe. A jegy ara meg csak emelkedik, de en nem lattam semmi fejlodest sem az elmult par evben.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12801074
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T14:05:34+01:00
2011-03-04T14:05:34+01:00
laci_52
http://blog.hu/user/576281
Inkább legyenek pontosak és tiszták a vonatok, ne ilyen kirakatfejlesztésekkel hencegjenek. Ezenkívül építsék meg a Ferihegy-2-höz a gyorsvasutat, az lenne egy olyan fejlesztés, amire nagy szükség van.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12801072
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T14:05:31+01:00
2011-03-04T14:05:31+01:00
Bobby Newmark
http://blog.hu/user/17430
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton?fullcommentlist=1#c12801019" class="reply_nick_38916" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12801019 );">@Neménvótam</a>: Elvileg real-time GPS adatok vannak rajta, szal szerintem elképzelhető, hogy előrébb jár a vonat, mint menetrend szerint kéne neki.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12801019
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T14:02:43+01:00
2011-03-04T14:02:43+01:00
Neménvótam
http://blog.hu/user/38916
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton?fullcommentlist=1#c12800556" class="reply_nick_17430" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12800556 );">@Bobby Newmark</a>: Most már igen, köszi a linket. Azt nem teljesen értem, hogyan kell értelmezni a "késés 2 perc" és a "késés -2 perc" jelzést. Elvileg a -2 perc késés azt jelenti, hogy 2 perccel korábban érkezik.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12800796
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T13:49:58+01:00
2011-03-04T13:49:58+01:00
WAdam
http://blog.hu/user/563366
Azért nem ártana, ha az online menetrendben feltüntetnék, hogy van-e 3G kocsi a szerelvényen, illetőleg lehessen már rá jegyet kérni. Az se lenne szar, ha IC-s vásárlásnál felhívná a figyelmemet, hogy már csak mentesítő kocsiban van hely.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12800743
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T13:46:51+01:00
2011-03-04T13:46:51+01:00
tb79
http://blog.hu/user/553661
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton?fullcommentlist=1#c12800480" class="reply_nick_55896" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12800480 );">@Valami? Amerika? Naná!</a>: Elvileg vmi ilyen lesz év végére.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12800651
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T13:41:41+01:00
2011-03-04T13:41:41+01:00
Kászon Tomi
http://blog.hu/user/496455
Valahol el kell kezdeni! Remélem gyorsan fog fejlődni ez a rendszer! Hisz Európában élünk...
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12800556
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T13:36:35+01:00
2011-03-04T13:36:35+01:00
Bobby Newmark
http://blog.hu/user/17430
Vonat, meg elektronikus témában én ezen lepődtem meg a múltkor:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://iemig.mav-trakcio.hu/">iemig.mav-trakcio.hu/</a><br />
<br />
Ismeritek?
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12800515
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T13:33:46+01:00
2011-03-04T13:33:46+01:00
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton?fullcommentlist=1#c12800480" class="reply_nick_55896" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12800480 );">@Valami? Amerika? Naná!</a>: pontosan!
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12800485
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T13:32:03+01:00
2011-03-04T13:32:03+01:00
olvasóink írták
http://blog.hu/user/206263
Jajj de jó, lesz az egész országban végre egy tetves IC, amin van konnektor, meg internet. Ennek most örülni kell?
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12800480
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T13:31:39+01:00
2011-03-04T13:31:39+01:00
Valami? Amerika? Naná!
http://blog.hu/user/55896
Mindez szép és jó, de eléggé kis lépések. Azt kellene már megoldani, hogy egyedi kóddal (akár sima vonalkód, akár QR aka mobilkód) ellátott jegyet amit a neten megvesz, kifizet a polgár, otthon kinyomtatva ne kelljen már az állomásokon a vagy működik, vagy nem játékot eljátszva bohóckodni az automatákkal! A kaller meg egyszerűen csak leolvassa a kódot, oszt csókolom! Esetleg szignálja a "jegyet", ha már mindenáron bürokráciát akarunk!
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12800453
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T13:30:10+01:00
2011-03-04T13:30:10+01:00
Lesből Támadó Szárítókötél
http://blog.hu/user/122557
Két évvel ezelett, nyáron, augusztus 2-án vettem Balaton Mixet a Nyugatiban. 5 perc össze-vissza rohangálás után végül megkaptam, a pénztáros srác azzal köszönt el, hogy azon a nyáron én vagyok az első, aki ilyet kér.
https://kotottpalya.blog.hu/2011/03/04/internet_a_vonaton/full_commentlist/1#c12799960
Válasz erre: Internet a vonaton
2011-03-04T12:58:57+01:00
2011-03-04T12:58:57+01:00
Neménvótam
http://blog.hu/user/38916
"Kevesen szokták megvásárolni a Balaton Mix elnevezésű bérletet"<br />
<br />
Biztos többen igénybevennék, ha egy kicsit reklámoznák. A honlapjukon még a START klub kártyáról is a tavalyi infók vannak csak fent. A Balaton Mixet meg sem találtam.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/02/23/epulhet_a_debreceni_2_es_villamos/full_commentlist/1#c12617396
Válasz erre: Épülhet a debreceni 2-es villamos
2011-02-18T12:52:55+01:00
2011-02-18T12:52:55+01:00
kamarawood
http://blog.hu/user/513552
Az utolsó kommentelő, hol él? Szatyorban? <br />
<br />
Nem vagyok debreceni, de a villamost mindenhová, ahova lehetséges! :)
https://kotottpalya.blog.hu/2010/12/13/hagyomanyos_menetrendvaltas_hagyomanyos_problemak/full_commentlist/1#c12465023
Válasz erre: Hagyományos menetrendváltás, hagyományos problémák
2011-02-06T08:06:51+01:00
2011-02-06T08:06:51+01:00
Nabi Sirius
http://blog.hu/user/569300
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/12/13/hagyomanyos_menetrendvaltas_hagyomanyos_problemak?fullcommentlist=1#c11901802" class="reply_nick_240199" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11901802 );">@jack o'neill</a>: Mert azokra később van szükség. Ha a hátralévő időben elküldenék azzal a vonattal, amin a sittes megy, nem érne vissza az "eredeti" vonatához.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/02/23/epulhet_a_debreceni_2_es_villamos/full_commentlist/1#c12442785
Válasz erre: Épülhet a debreceni 2-es villamos
2011-02-03T22:36:40+01:00
2011-02-03T22:36:40+01:00
Lengyel
http://blog.hu/user/148201
Az Unió urai vasat akartak eladni. Megbótolták, hogy megvegyék az elfekvő vasat. Debrecen megvette. Az EU a vas nagy részét finanszírozza. <br />
Az EU-nak nem az a kérdése, hogy: Debreceniek! Mivel szeretnétek utazni? Busszal, trolival? Nem! Az EU-nak nincsenek kérdései a netto befizetőkhöz. Debreceniek, vigyétek a vasunkat. Verjétek szét városotokat, szüntessetek meg két sávot az útjaitokból, vágjátok ki a fasoraitokat, tegyetek le balesetveszélyes, csikorgó síneket, ha kopik, majd vegyetek újakat! Hajrá Magyarország vissza a középkorba!
https://kotottpalya.blog.hu/2009/09/16/egykocsis_szerelvenyt_huz_a_szili_nkp_49/full_commentlist/1#c12290250
Válasz erre: Egykocsis szerelvényt húz a Szili – NKPK 49.
2011-01-22T12:54:14+01:00
2011-01-22T12:54:14+01:00
peppemaci
http://blog.hu/user/380125
Tiszta időben átlátni Rajkáról Pozsonyba. Ehhez képest a máv ezt a távolságot legrövidebb időben négy óra negyven perc alatt akarja leggyorsabban megtenni 3x átszállással Hegyeshalom, Bécs és Breclav érintésével; de az Elvirára nyugodtan támaszkodhatunk hüleség ügyben, mert az utazási idő felmehet szerinte akár hat és fél órára is Győr és Budapest meglátogatásával.<br />
De a testvéri szlovák vasút is bátor társ, Ő se ismeri a közvetlen vasúti sínt, ami a google térképe szerint ott van, mintegy 25km... Szerintük el kell zakatolni Hegyeshalomba, onnan Parndorfba, ahonnan már közvetlenül megy csühögő Pozsonyba - de még mindig majd egy órával rövidebb a mi verziónknál...<br />
És, hogy maradjunk a tiszta időnél, ebben az esetben (eső, hó, köd, fagy kizárva) ez a távolság egy mai kerékpárral a rendelkezésre álló közúton 1 óra alatt megtehető.
https://kotottpalya.blog.hu/2009/04/10/vizibuszon_jarnak_majd_pozsonyba_a_rajkara_koltozott_szlovakok/full_commentlist/1#c12290131
Válasz erre: Vízibuszon járnak majd Pozsonyba a Rajkára költözött szlovákok?
2011-01-22T12:40:18+01:00
2011-01-22T12:40:18+01:00
peppemaci
http://blog.hu/user/380125
Tiszta időben átlátni Rajkáról Pozsonyba. Ehhez képest a máv ezt a távolságot legrövidebb időben négyóra negyven perc alatt akarja leggyorsabban megtenni 3szori átszállással Hegyeshalom, Bécs és Breclav érintésével; de az Elvirára nyugodtan támaszkodhatunk hüleség ügyben, mert az utazási idő felmehet szerinte akár hat és fél órára is Győr és Budapest meglátogatásával.<br />
De a testvéri szlovák vasút is bátor társ, Ő se ismeri a közvetlen vasúti sínt, ami a google térképe szerint ott van, mintegy 25km... Szerintük el kell zakatolni Hegyeshalomba, onnan Parndorfba, ahonnan már közvetlenül megy csühögő Pozsonyba - de még mindig majd egy órával rövidebb a mi verziónknál...<br />
És, hogy maradjunk a tiszta időnél, ebben az esetben (eső, hó, köd, fagy kizárva) ez a távolság egy mai kerékpárral a rendelkezésre álló közúton 1 óra alatt megtehető.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/07/tujaztak_a_railjeten/full_commentlist/1#c11980599
Válasz erre: Tujáztak a Railjeten
2010-12-24T16:38:59+01:00
2010-12-24T16:38:59+01:00
Voxx
http://blog.hu/user/162501
Én heti szinten megyek Railjettel. Van, hogy tényleg gyorsabban megy a megengedettnél (ritkán). Egyébként nem mindig megy simán, mert mikor a vezető elveszi a "gázt" jó nagyot szokott rántani.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/12/13/hagyomanyos_menetrendvaltas_hagyomanyos_problemak/full_commentlist/1#c11962453
Válasz erre: Hagyományos menetrendváltás, hagyományos problémák
2010-12-22T14:41:26+01:00
2010-12-22T14:41:26+01:00
pbence
http://blog.hu/user/39893
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/12/13/hagyomanyos_menetrendvaltas_hagyomanyos_problemak?fullcommentlist=1#c11949729" class="reply_nick_111180" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11949729 );">@vidi-master</a>:<br />
<br />
Tényleg kevés a 16 perc, persze csak itt, Magyarországon, ahol 10 perc késés normálisnak számít. Azért ha rendesen menne a vasút, akkor 16 perc bőven elég lenne. De való igaz, 26 perc az sokkal jobb lenne, de akkor tényleg az összes vonatnál erre kéne törekedni.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/12/13/hagyomanyos_menetrendvaltas_hagyomanyos_problemak/full_commentlist/1#c11949729
Válasz erre: Hagyományos menetrendváltás, hagyományos problémák
2010-12-21T12:16:55+01:00
2010-12-21T12:16:55+01:00
vidi-master
http://blog.hu/user/111180
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/12/13/hagyomanyos_menetrendvaltas_hagyomanyos_problemak?fullcommentlist=1#c11934659" class="reply_nick_39893" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11934659 );">@pbence</a>: igazad van, de a 16 perc szerintem kevés. tegnap este a 19.36-kor induló vonat megérkezett 19.26-kor a Délibe, sikerült egy perc késéssel elindítani hatalmas kapkodás után... ez sem normális. az ideális fordulóidő szerintem a Déliben egy motorvonat vagy ingavonat esetében 20-30 perc, ebbe belekalkulálva az esetleges késést (egyébként a Délibe közlekedő elővárosi vonatok egészen pontosak szoktak lenni, nem sűrűn találkozni 10 perc fölötti késésekkel). cserébe 30 percnél NE legyen több a fordulóidő! viszont az is igaz, hogy mindig látni a rendezőn Flirt-öket ácsorogni, járkálhatnának az ingák helyett...
https://kotottpalya.blog.hu/2010/12/13/hagyomanyos_menetrendvaltas_hagyomanyos_problemak/full_commentlist/1#c11934659
Válasz erre: Hagyományos menetrendváltás, hagyományos problémák
2010-12-19T18:06:26+01:00
2010-12-19T18:06:26+01:00
pbence
http://blog.hu/user/39893
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/12/13/hagyomanyos_menetrendvaltas_hagyomanyos_problemak?fullcommentlist=1#c11901802" class="reply_nick_240199" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11901802 );">@jack o'neill</a>:<br />
<br />
Az biztos, hogy problémás a szerelvényforduló. Amennyire én tudom, a pusztaszabolcsi vonatok napközben 61 (!) percet töltenek a Déliben, forduló címén. A tatabányaiak sem sokkal kevesebbet, 46 percet. A székesfehérváriak 36 percet. Mind (többnyire) FLIRT viszonylat.<br />
<br />
Egyszerűen nem értem, miért csinálják így. A martonvásáriak 16 perc alatt tudnak fordulni, akkor ezeknek miért kell ennyi idő?<br />
<br />
Arról nem is beszélve, hogy a Dunaújvárosig is elmenő vonatok 10 (!) perc alatt fordulnak ott! Ha a Déliben fél órával kevesebbet töltenének, kényelmes forduló lenne Dunaújvárosban is, sőt még Sárbogárdra is kijárhatnának a vonatok. De nem így csinálják, és ez számomra érthetetlen.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/07/tujaztak_a_railjeten/full_commentlist/1#c11933072
Válasz erre: Tujáztak a Railjeten
2010-12-19T14:39:54+01:00
2010-12-19T14:39:54+01:00
Cody Cachet
http://blog.hu/user/535069
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/11/07/tujaztak_a_railjeten?fullcommentlist=1#c11526870" class="reply_nick_356509" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11526870 );">@Franzi</a>: 270-nel<br />
egy N kimaradt :P
https://kotottpalya.blog.hu/2010/12/13/hagyomanyos_menetrendvaltas_hagyomanyos_problemak/full_commentlist/1#c11901802
Válasz erre: Hagyományos menetrendváltás, hagyományos problémák
2010-12-15T20:10:16+01:00
2010-12-15T20:10:16+01:00
jack o'neill
http://blog.hu/user/240199
Ha már menetrendváltás.<br />
Azt mondja meg nekem valaki, miért riogatja a MÁV-Stop pl a Déliből induló vonalak utasait még mindig "classic-hugyosingákkal", mikor a rendezőn ott legelészik időnként egy rakás Flirt???<br />
Azért necces, hogy a zsír új, drága, utasok által kedvelt cucc munkanélkül ácsorog.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/12/13/hagyomanyos_menetrendvaltas_hagyomanyos_problemak/full_commentlist/1#c11881916
Válasz erre: Hagyományos menetrendváltás, hagyományos problémák
2010-12-13T21:59:45+01:00
2010-12-13T21:59:45+01:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
Ritkán tudom 100%-osan a VEKE álláspontját magamévá tenni. Ez most egy ilyen ritka alkalom.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/12/13/hagyomanyos_menetrendvaltas_hagyomanyos_problemak/full_commentlist/1#c11878311
Válasz erre: Hagyományos menetrendváltás, hagyományos problémák
2010-12-13T16:07:26+01:00
2010-12-13T16:07:26+01:00
nyomasek_bobo
http://blog.hu/user/44552
A mávban csak egy jó dolgot lehet találni: mikor visszaolvassa az ember a régebbi sajtóközleményeket a terveikről. Sci-fi a köbön.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/08/17/latin_villamosa_lesz_debrecennek/full_commentlist/1#c11742453
Válasz erre: Mediterrán villamosa lesz Debrecennek
2010-11-30T18:01:09+01:00
2010-11-30T18:01:09+01:00
premium salmon
http://blog.hu/user/404881
Igaza lett azoknak, akik hatodik fordulót vártak. Sajnos... Ma Debrecen bejelentette, hogy új tendert ír ki. dehir.hu/debrecen/debreceni-hirek/2010/11/30/150352/2-es-villamos-birosaghoz-fordul-a-varos/<br />
<br />
A címből az is látszik, hogy a város ISMÉT bírósághoz fordul. Nem kéne önvizsgálatot tartani annál, akit "visszaesőként" elmarasztalnak?
https://kotottpalya.blog.hu/2010/08/17/latin_villamosa_lesz_debrecennek/full_commentlist/1#c11734654
Válasz erre: Mediterrán villamosa lesz Debrecennek
2010-11-30T00:22:09+01:00
2010-11-30T00:22:09+01:00
mcfigyelo
http://blog.hu/user/511828
Mcfigyeltem, hogy a KDB megsemmisítette az 5. debreceni villamos tender eredményét és mc büntette a várost közel 3 millára. <a rel="nofollow" href="http://217.20.139.1:8080/static/fstemp/20A36F7D4473359E5D896A0A50F887DD/FSFile.portal_334593/D.817-34-2010.%20hat%C3%A1rozat.doc.pdf">217.20.139.1:8080/static/fstemp/20A36F7D4473359E5D896A0A50F887DD/FSFile.portal_334593/D.817-34-2010.%20hat%C3%A1rozat.doc.pdf</a>
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11723356
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-28T21:46:37+01:00
2010-11-28T21:46:37+01:00
230 045-7
http://blog.hu/user/540518
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele?fullcommentlist=1#c11631744" class="reply_nick_23199" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11631744 );">@Traktoros</a>: Ezzel nem értek egyet!<br />
<br />
Látszik, hogy laikus vagy.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11723342
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-28T21:44:42+01:00
2010-11-28T21:44:42+01:00
230 045-7
http://blog.hu/user/540518
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele?fullcommentlist=1#c11629009" class="reply_nick_222131" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11629009 );">@bloggerman77</a>: Ezt hol is láttad a törvényjavaslatban?<br />
<br />
Mert szerintem az van benne, hogy megszűnik a kontrol.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/10/automata_kisfoldalatti_kantonban/full_commentlist/1#c11646940
Válasz erre: Automata kisföldalatti Kantonban
2010-11-22T10:36:56+01:00
2010-11-22T10:36:56+01:00
kbalazs
http://blog.hu/user/147824
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/11/10/automata_kisfoldalatti_kantonban?fullcommentlist=1#c11548687" class="reply_nick_147824" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11548687 );">@kbalazs</a>: eddig háromszor próbáltam utazni vele, ebből egyetlen alkalommal volt szerencsém. A másik két nap egyszerűen nem üzemelt. Majd térjünk vissza a hasznosságára, ha rendes menetrendszerű forgalomban fog közlekedni.<br />
<br />
A cikk egyik állítását azonban pontosítanám. Addig igaz, hogy párhuzamosan halad a hármas vonallal, de a térkép szerinti "három megállóköznyi távolság" csalóka. Kantonban ugyanis kettő darab hármas vonal van, az egyik Tienhe Couch Terminal és Panyu Square között, a másik Tiyuxi és Airport South között. Hülye módon semmivel nem különböztetik meg a két vonalat, így ez nem derül ki a térképről, de Tiyuxi-nél egy peron két oldalára futnak be a két teljesen külön pályán közlekedő szerelvények, ott kell átszállni. Így a három megállónyi távolság igazából egy kicsit több, mert egy átszállást is takar, ettől persze nagyon mini vonal a 3,9 km-ével.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11631756
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-20T14:08:14+01:00
2010-11-20T14:08:14+01:00
Traktoros
http://blog.hu/user/23199
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele?fullcommentlist=1#c11630154" class="reply_nick_351889" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11630154 );">@zsitva</a>: Le van szabályozva kőkeményen (hány kisvasúti balesetről hallasz a nagy MÁV-val szemben?)
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11631747
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-20T14:06:47+01:00
2010-11-20T14:06:47+01:00
Traktoros
http://blog.hu/user/23199
Na, el is rontottam, az első bekezdés végén az engedély = tanúsítvány természetesen :)
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11631744
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-20T14:05:40+01:00
2010-11-20T14:05:40+01:00
Traktoros
http://blog.hu/user/23199
Súlyos félreértésben vagytok! Nem vasútbiztonsági _engedélyről_, hanem vasútbiztonsági _tanúsítványról_ van szó!<br />
<br />
Hogy érzékeljétek a helyzetet, ez a tanúsítvány úgy működik, hogy befizetsz egy rakat pénzt (5 millió) a hatóságnak, ők kijönnek, megnézik a vasutat, hümmögnek, bólogatnak és megvan a tanúsítvány. Ezt utána évente hitelesíttetni kell (1,5 millió), ami semmi másból nem áll, mint rányomnak egy pecsétet a papírra. Amikor megvan a negyedik pecsét, jövőre újra meg kell kérni az 5 milliós engedélyt.<br />
<br />
Magyarul: a tanúsítvány megléte nem biztosíték lényegében semmire, egy ugyanolyan mocskos lehúzási lehetőség, mint amiket a közúton tapasztalhatunk.<br />
<br />
Hozzáteszem, a működési engedélyt sem úgy kell érteni, mint pl. egy vegyesbolt vagy egy körhinta esetében. A posztíró szerintem a _vasútvállalati_ működési engedélyre gondolt, ami pusztán arról szól, hogy ha ilyen engedélyed nincs, akkor az országos közforgalmú (tehát Mo. esetében MÁV és GYSEV, Szlovákiában ŽSR, Ausztriában ÖBB és sorolhatnám) vonalakon nem közlekedhetsz. A kisvasutak nem képezik az előbb említett hálózat részét, mert saját használatú pályahálózatként működnek (az iparvágányok is ebbe tartoznak - igen, a 100 méter hosszúak is).
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11631393
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-20T13:17:34+01:00
2010-11-20T13:17:34+01:00
Metaxxa
http://blog.hu/user/517860
Lehet, de valahogy csökkenteni kellene a költségeket is, nemcsak a bevételen siránkozni. Tudom, hogy alapvetően a vasút minden fejlett eu-s államban támogatással megy. Ahány egyeztetésen átmegy egy menetrendi vonaljárat indítása...<br />
A kocsik takarítása is hagy maga után kívánnivalót. Lehet, hogy ide kellene a műegyetemi diákokat hajtani, az idióta macskanyelogató robotok helyett vasúti kocsi takarító robotokat tervezzenek.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11631320
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-20T13:09:00+01:00
2010-11-20T13:09:00+01:00
Kivlov
http://blog.hu/user/160607
"...mocskos bkv, salalalalá..."
https://kotottpalya.blog.hu/2010/08/19/hatvaneves_a_gyermekvasut/full_commentlist/1#c11630930
Válasz erre: Hatvanéves a gyermekvasút
2010-11-20T12:08:56+01:00
2010-11-20T12:08:56+01:00
peppemaci
http://blog.hu/user/380125
Ma a gyermekvasúton lényegében semmilyen kedvezmény nincs. Legalább azoknak kéne kedvezményes jegy vásárlás lehetőségét felajánlani, akik egykor az Úttörő vasúton szolgáltak, és már nyugdíjasok. <br />
Jó, ehhez igen komoly kutatást kéne végezni a cég nyilvántartásaiban, és gépre vinni az összes nevet úgy, hogy a vasúti pénztárban pillanatok alatt rákereshetőek legyenek. De tán ezt már a most szolgálatot teljesítő gyerekek is meg tudják csinálni, számtech órán biztos tanulnak adatbázis kezelést.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/10/automata_kisfoldalatti_kantonban/full_commentlist/1#c11630497
Válasz erre: Automata kisföldalatti Kantonban
2010-11-20T11:04:47+01:00
2010-11-20T11:04:47+01:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
Azt hittem, a prognosztizált bajok a javasoltad "kisföldalatti" magyarításra vonatkoznak. Ami erre az eszközre szvsz. amúgy nem is rossz, de a peoplemoverre általánosságban viszont sajnos nem igazán passzol.<br />
<br />
(Hogy a mondat mire vonatkozik, az nekem ott lesz zűrös, amikor hivatkozol az idézett magyar elnevezésben nem is szereplő "A"-ra. De a lényeg, hogy legalább ketten értjük ;) )
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11630182
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-20T10:19:51+01:00
2010-11-20T10:19:51+01:00
zsitva
http://blog.hu/user/351889
@HavocS [<a rel="nofollow" href="http://www.obsidianshell.com">www.obsidianshell.com</a> - sunametál]: Az nagyon frankó lesz, ha leválik a MÁV-ról a pályavasút. Lesz egy vastagon nyereséges cég mindenki más meg szopik. Mintha pont a röhejesen magas pályahasználati díjak miatt szívna az RCH is... <br />
---------------<br />
a pályavasút NEM nyereséges hanem veszteséges. Az éves költségeinek kb. 75-85%-át szedi be most PHD-ként. Jövőre is (talán ??) 85-90%-ot tud beszedni ha :<br />
- vagy megemelik a PHD-t,<br />
- vagy megkapja a Hónig által ígért (de még meg nem kapott) évi plusz 53 milliárdot az államtól az évi PHD díjon FELÜL.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11630154
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-20T10:15:46+01:00
2010-11-20T10:15:46+01:00
zsitva
http://blog.hu/user/351889
Addig OK, hogy a kisvasút ne működjön nagyvasúti szabályok szerint. De a hazai kisvasúti szabályok (ha egyáltalán vannak érvényben ilyenek ???) azok adnak biztonságot, vagy amolyan baráti-buli társasági - haveri hol így csináljuk, hol úgy csináljuk alapon fognak működni ?
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11629653
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-20T08:33:46+01:00
2010-11-20T08:33:46+01:00
Metaxxa
http://blog.hu/user/517860
Azért érdemes megnézni az idevonatkozó jogszabályt:<br />
<a rel="nofollow" href="http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0600072.GKM">net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0600072.GKM</a><br />
<br />
Komoly árak vannak, én azért bizonyos mértékig sebességkorláthoz (30 km/h-s sebesség alatt) csak valami egyszerűsített olcsó vasútbiztonsági tanúsítvány kellene és csak a működési engedély kiadásakor.<br />
Ami nekem nem tetszik, hogy a vasútnál sehogy sem akarnak egy kis piacgazdaságot csinálni ezzel a pályavasút dologgal. Bár sehogy sem tudom hogy lehetne is piacot csinálni. Találtam neten egy 2005-ös powerpointos pályavasút prezentációt, brutális árak vannak benne. Csak Belgiumban magasabbak az alapárak. Vehetnék az eu-s tagállamok tavalyi átlagát esetleg a GDP növekedési mértékével megfejelve. Egy 30-40%-al lenne olcsóbb.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11629634
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-20T08:28:59+01:00
2010-11-20T08:28:59+01:00
VJV Man
http://blog.hu/user/343021
"Aztán majd az első "eseménynél" hörög majd a nép, hogy ki a felelős és hogy történhetett ez meg."<br />
<br />
Oda fönt tudják, hogy ebben az országban nincs felelős, így lehet ilyen hülye szabályokat hozni.<br />
<br />
Nyilván ha egyszerűsíteni is kell az elvárásokat a kisvasutakkal szemben, de konkrét szabályozás kell, mert ez így tényleg fura...
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11629574
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-20T08:04:46+01:00
2010-11-20T08:04:46+01:00
Robinzon Kurzor
http://blog.hu/user/17102
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele?fullcommentlist=1#c11629009" class="reply_nick_222131" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11629009 );">@bloggerman77</a>: <br />
<br />
Nem azt mondom, hogy ugyanaz vonatkozzon a pár km-es turistavasútra, mint a MÁV-ra.<br />
<br />
Csak azt mondom, hogy ha semmi sem vonatkozik (mert a posztból nem derül ki, hogy akkor milyen engedély, "vizsga" marad a kisvasútakra), az nem megoldás.<br />
<br />
Aztán majd az első "eseménynél" hörög majd a nép, hogy ki a felelős és hogy történhetett ez meg.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11629009
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-20T00:02:20+01:00
2010-11-20T00:02:20+01:00
bloggerman77
http://blog.hu/user/222131
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele?fullcommentlist=1#c11628476" class="reply_nick_17102" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11628476 );">@Robinzon Kurzor</a>: <br />
<br />
Most nem azért, de nem kicsit visszás, hogy egy másfél km-es turistavasútra azokat a szabályokat húzzák rá, mint egy több ezer vasúti járművet üzenmeltető társaságra...<br />
<br />
Nem azt mondják, h ne legyen szabályozás, hanem h ne kelljen letenni a 2 millás kauciót, mikor a vasút éves árbevétele nincs ennyi...
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11628937
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-19T23:50:51+01:00
2010-11-19T23:50:51+01:00
atpijkamo_
http://blog.hu/user/105295
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele?fullcommentlist=1#c11628476" class="reply_nick_17102" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11628476 );">@Robinzon Kurzor</a>: "Mert a poszt szövegéből úgy tűnik, hogy nem marad semmilyen szakmai előírás és kontroll, ami ezekre a kisvasútakra vonatkozna."<br />
<br />
Jónak hangzik a változtatás, de tényleg nem megnyugtató.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11628476
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-19T22:40:57+01:00
2010-11-19T22:40:57+01:00
Robinzon Kurzor
http://blog.hu/user/17102
Nyilván én vagyok értetlen, de az miért is jó, ha működési engedély és vasútbiztonsági engedély nélkül lehet közlekedési üzemet vinni?<br />
<br />
Hogy egyszerűbb feltételrendszer, arányos korlátozásokkal vonatkozzanak a kisvasútakra, az oké.<br />
<br />
De ez -- ha tényleg erről van szó -- kb azt jelenti, mintha a nem menetrend szerinti, hanem csak helyi sétarepülést bonyolító és amúgy is csak lassan és alacsonyan repülő régi repülőkre sem kellene légialkalmassági, meg az egyéb ellenőrzések.<br />
<br />
Mert a poszt szövegéből úgy tűnik, hogy nem marad semmilyen szakmai előírás és kontroll, ami ezekre a kisvasútakra vonatkozna.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11628026
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-19T21:54:16+01:00
2010-11-19T21:54:16+01:00
HavocS
http://blog.hu/user/57924
Az nagyon frankó lesz, ha leválik a MÁV-ról a pályavasút. Lesz egy vastagon nyereséges cég mindenki más meg szopik. Mintha pont a röhejesen magas pályahasználati díjak miatt szívna az RCH is...
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11627091
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-19T20:05:14+01:00
2010-11-19T20:05:14+01:00
pietro
http://blog.hu/user/64712
Imre, a bevezetőben a "közlekedési csomag" linkre az admint linkelted be...
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/19/nem_allitanak_lehetetlen_kovetelmenyeket_a_kisvasutak_ele/full_commentlist/1#c11626889
Válasz erre: Nem állítanak lehetetlen követelményeket a kisvasutak elé
2010-11-19T19:39:22+01:00
2010-11-19T19:39:22+01:00
WinG
http://blog.hu/user/122085
Végre valami értelmes módosítás, szinte már meglepő.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/10/automata_kisfoldalatti_kantonban/full_commentlist/1#c11624943
Válasz erre: Automata kisföldalatti Kantonban
2010-11-19T15:48:54+01:00
2010-11-19T15:48:54+01:00
erminavet
http://blog.hu/user/13277
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/11/10/automata_kisfoldalatti_kantonban?fullcommentlist=1#c11623788" class="reply_nick_61094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11623788 );">@Comandante en Jefe</a>:<br />
<br />
De hát ezt mondom én is. Nem derül ki? Dehogynem derül ki, szvsz egyértelmű, hogy a magyar névről beszélek. ("Lesznek még bajaINK", "fordítói".)
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/10/automata_kisfoldalatti_kantonban/full_commentlist/1#c11623788
Válasz erre: Automata kisföldalatti Kantonban
2010-11-19T13:57:07+01:00
2010-11-19T13:57:07+01:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/11/10/automata_kisfoldalatti_kantonban?fullcommentlist=1#c11619503" class="reply_nick_13277" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11619503 );">@erminavet</a>: <br />
Azt mondom, hogy szerintem az első bekezdésből nem derül ki, hogy nem a "kevéssé informatív" sajtóközleményben szereplő elnevezéssel van a baj - a People Mover bevett kifejezés - hanem a magyar fordításával. (Szvsz. erről nem a fordító tehet, hanem hiányzik a magyar terminológia).
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/10/automata_kisfoldalatti_kantonban/full_commentlist/1#c11619503
Válasz erre: Automata kisföldalatti Kantonban
2010-11-18T23:49:19+01:00
2010-11-18T23:49:19+01:00
erminavet
http://blog.hu/user/13277
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/11/10/automata_kisfoldalatti_kantonban?fullcommentlist=1#c11612472" class="reply_nick_61094" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11612472 );">@Comandante en Jefe</a>: ???
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/10/automata_kisfoldalatti_kantonban/full_commentlist/1#c11612472
Válasz erre: Automata kisföldalatti Kantonban
2010-11-18T13:11:06+01:00
2010-11-18T13:11:06+01:00
Comandante en Jefe
http://blog.hu/user/61094
A people mover azért angolul jóval konkrétabb dolgot jelent, mint az utasszállító rendszer. <br />
<br />
Rendszerint kis egységekből álló, sűrűn közlekedő - esetleg hívásra érkező - amolyan vízszintes liftet szokott jelenteni,<br />
<br />
(ezt erminavet nyilván tudja, a postra viszont ráférne egy kis pontosítás)
https://kotottpalya.blog.hu/2010/09/24/tizevesen_jobbikos_lettem_volna/full_commentlist/1#c11573286
Válasz erre: Tízévesen jobbikos lettem volna?
2010-11-14T10:24:36+01:00
2010-11-14T10:24:36+01:00
Labzo
http://blog.hu/user/38850
A térképre rajzoló is pontosíthatna, mert a 3-as metró hosszabbítását rossz helyre tette.<br />
Amúgy a Megyeri híd mellé nem férne el egy másik híd? Csak azért, mert talán a M3-at össze lehetne kötni a Szentendrei HÉV-el. Igaz, nem lenne túl olcsó mulatság, de mégis, két, hasonló üzemegységű kötött pályás egység lenne összekötve, nem is beszélve az utasforgalmi adatokról, amit a Megyeri hídon átkelő Volánbuszok igazolnak.<br />
Az M5-öst sem értem: A Flórián tér is kimaradna? A másik, a Lehel tér is vitatott pontja, helyette a Nyugati p.u. lenne a javasolt megállóhely. M5-nél maradva: a déli részét sehol sem mutatják, az már ki is marad? Északon sincs már, a vasúti összeköttetés (Esztergomi vasút), pedig az lenne az igazi.<br />
Amúgy is, tervekből tele van a padlás, de mégis mi épült meg az elmúlt 20 év alatt? Gondolok én itt, Demszky terveire, abból is alig lett valami, csak a 4-es metró alagútja épülget, az is horribilis áron, túl csicsázva. A M5 kezdete is be lett harangozva, amiből újra csak kampány téma marad.<br />
A tervezőknek igazából egy szempontot kell szem előtt tartaniuk: a jó közlekedési hálózat megteremtését, ahol a lehetőleg legkevesebb átszállással lehet elérni a célt, és lehetőleg legkevesebb fennakadás legyen, mert hiába vannak újabb villamospályák, ha egyes autósok, parkolónak használják azt.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/09/27/na_itt_biztos_nem_jart_az_utikonyvszerzo/full_commentlist/1#c11548897
Válasz erre: Na, itt biztos nem járt az útikönyvszerző
2010-11-11T10:02:42+01:00
2010-11-11T10:02:42+01:00
kbalazs
http://blog.hu/user/147824
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/09/27/na_itt_biztos_nem_jart_az_utikonyvszerzo?fullcommentlist=1#c11138138" class="reply_nick_176089" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11138138 );">@csorsza</a>: Arcoskodás emlegetése helyett próbáld meg logikusan végiggondolni. 1 db okostelefon vagy ebook olvasó az akkora mint 1 db átlagos méretű papírkönyv. Telefon eleve van az emberek többségénél, tehát ha nem ebook olvasóról beszélünk, hanem okostelefonról, akkor már 1 db papírkönyv is plusz cipelnivaló, ha meg több könyvet visz valaki magával, az mind plusz, míg az elektronikus könyvnek nincs plusz tömege, térfogata. :-) <br />
<br />
Innen pff topic, de nálam egy ideje az 1 db Androidos telefon helyettesíti a korábban külön cipelt notebookot (email és internet hozzáférés terén), térképet, GPS-t és GPS loggert (ez utóbbi célszerszám a fotók GPS kordinátákkal ellátásához: ha valaki ismeri a kettő közötti differenciát, akkor tudja, hogy miért használtam korábban mindkettőt). Viszont olvasni túl kicsi a kijelzője, így előbb-utóbb veszek egy ebook olvasót.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/10/automata_kisfoldalatti_kantonban/full_commentlist/1#c11548687
Válasz erre: Automata kisföldalatti Kantonban
2010-11-11T09:42:38+01:00
2010-11-11T09:42:38+01:00
kbalazs
http://blog.hu/user/147824
<a href="http://kotottpalya.blog.hu/2010/11/10/automata_kisfoldalatti_kantonban?fullcommentlist=1#c11544164" class="reply_nick_128703" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11544164 );">@Ritchy</a>: Úgy van, ahogy gondolod, itt Kantonban az összes vonalon (1, 2, 3, 4, 5, 8, Guangfo, APM) van üvegfal a peronokon. Amikor karbantartás miatt pár hétre leszerelték az üvegfalat és az azokba épített ajtókat az 1-es vonalon, ezt minden megállóban folyamatosan bemondták a szokásos 3 nyelven, hogy felhívják az utasok figyelmét az üvegfal hiányából adódó veszélyhelyzetre. <br />
<br />
Az APM november 8 és 26 között kihagyja az új Canton Tower és a Haixinsha megállókat és mától a 3-as és az 5-ös metró is kihagyja a holnapi Ázsiai Játékok megnyitójának (Haixinsha) közelében lévő pár megállóját.<br />
<br />
Nagyon sok olyan dolog van, amit át lehetne venni a Kínában megszokott megoldások közül Magyarországon is, pl. a BKV-t egy csapásra nyereségessé lehetne tenni azzal, hogy mindenki mindig fizet az utazásért ls nincs egy teljesen felesleges ellenőrgárda.<br />
<br />
A HK-i Octopus rendszert lenne értelme bevezetni Budapesten is (anno volt is egy magyar miniszter megtekinteni az Octopust Hongkongban), de sajnos otthon a mobilszolgáltatók erősen nyomják a sokkal drágább mobil fizetési módokat.
https://kotottpalya.blog.hu/2010/11/10/automata_kisfoldalatti_kantonban/full_commentlist/1#c11546767
Válasz erre: Automata kisföldalatti Kantonban
2010-11-10T22:09:43+01:00
2010-11-10T22:09:43+01:00
KCB
http://blog.hu/user/82314
Azt nem értem hogy nálunk a kötött pályát miért nem képesek a föld alá vinni. Csak ki kéne ásni az utat, sineket lerakni, meg visszatemetni, nem kéne a fúrással vacakolni. Állomás így is kell. Szinte mindenhol meg lehetne csinálni tized annyiból.