MTI
A Magyar Vasúti Hivatal (MVH) jóváhagyása is szükséges a MÁV Start új igazgatósága kinevezéséhez, ami egyben a működési engedély módosítását is jelenti majd - mondta Antal Dániel, a hivatal elnöke pénteken sajtótájékoztatón Budapesten.
Emlékeztetett arra, hogy a MÁV-START Zrt. működési engedélyének kiadásának feltétele a szakmailag alkalmas vezetők megléte is. Antal Dániel elmondta: a MÁV Start vezetésének kell bejelentenie a vállalat várható új igazgatósági tagjait. A hivatalnak 60 nap áll rendelkezésére annak eldöntésére, hogy a kinevezésre szánt új igazgatósági testület alkalmas-e szakmai és személyes megbízhatóság szempontjából a személyszállítási vállalat vezetésére.
Az MVH elnöke elmondta: kezdeményezte a MÁV Zrt. elnökénél, egyeztessenek a leendő igazgatósági tagokról, hogy a hivatalos procedúrát könnyebben le lehessen bonyolítani. Antal Dániel tájékoztatása szerint a felügyelő bizottság tagjait csak akkor kellene jóváhagynia a hivatalnak, ha ügydöntő felügyelő bizottságról lenne szó.
Megemlítette, hogy jelenleg a Start igazgatósága és ügyvezetése szinte egybeesik. Nehezen tudja elképzelni - fogalmazott -, hogy aki igazgatósági tagságra nem alkalmas személy, az ügyvezetésre viszont igen.
Antal Dániel úgy vélekedett, hogy a január 2-iki esettől függetlenül nem működik megfelelően a Start. A 2007. június 30-án kiadott működési engedélyt 19 feltételhez kötötte a hivatal, amelyből a meghatározott hat hónapon belül nem sikerült mindegyik teljesítéséről a hivatalnak meggyőződnie. A hivatal elnöke szerint a január 2-iki eset, vagyis az, hogy a megrendelt vasúti közszolgálat ne működjön, szakmailag elfogadhatatlan, az ügyet vizsgálni fogja a hivatal is.
Az MVH elnöke hangsúlyozta: továbbra sincs egyértelműen elhatárolva a felelősségi kör a MÁV és a MÁV Start között, illetve a Starton belül. Szerinte emiatt van az egymásra mutogatás.
Az MVH elnöke utalt arra, decemberben általános piac-felügyeleti vizsgálatot indítottak a MÁV pályavasútnál, hogy megállapítsák, szabályosan, szakszerűen működik-e. Emlékeztetett arra, hogy a MÁV pályavasútnak nincs működési engedélye. Példaként említette, hogy a pályavasúti engedélyben egy személyben nevesíteni kellene a forgalomirányításért felelős személyt.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vomit 2008.01.05. 12:23:42
Manyizga (törölt) 2008.01.05. 14:19:27
Na ez nem fog menni. Eddig nem volt felelős senki semmiért... Megvan a megoldás: felvesznek valakit, akinek az lesz a munkaköri leírása, hogy "forgalomirányításért felelős személy" :)
Tökéletes, és pótolható, ha valami gáz lenne...
nav 2008.01.05. 16:43:05
REFORM kell ide, nem a bábuk tologatása.
kacsa! 2008.01.05. 16:48:55
appa68 2008.01.05. 17:43:09
becherpig · http://3amagyar.freeblog.hu 2008.01.05. 17:46:53
Balafánt 2008.01.05. 18:30:06
Az elmúlt 2 évben mindezek mellett nem sikerült hatalmas hátszéllel olyan jogszabálymódosításokat elfogadni, keresztülvinni, melyek biztosítanák, hogy a vasútnak legyen olyan felügyeleti szerve, amely a személyszállítás anomáliáira megoldást tudna kínálni. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság nem tud eljárni, az MVH a nyári és őszi hírek szerint fogyasztóvédelmi irányt szabna a hivatalnak, de erről az utóbbi időkben mély hallgatás és semmi más...
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2008.01.05. 20:25:25
ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.05. 20:44:36
Másrészt mondjuk tényleg nem ártana, ha egyszer végre olyanok lennének odafönt akik értenek is ahhoz ami a dolguk lenne. Tudom, belelóg a kezem a bilibe ;>
Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy ha a Máv Start/Stop Zrt. (Züllött Retkek Társasága?) fél évre kapott feltételes engedélyt, ami LEJÁRT, és
minden feltételt nem teljesítettek, akkor mégis hogy a picsába járnak a vonatok? Mert valahogy nekem úgy tűnik mintha nem lenne valami teljesen legális itt... De ha esetleg csak a pályának nincs engedélye, már akkor is vicces hogy mégis akkor hogy, mert ugye akkor nem lehetne sínre engedni semmitse...
Balafánt 2008.01.05. 23:29:16
De ez jó, ezzel lehet talán egy kis arculatot fényezni, hiszen nagyon népszerű kérdés a vasútat rúgdosni...
Ibigoo · http://ibigoo.blog.hu 2008.01.06. 00:20:07
balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.01.06. 00:42:00
Megszüntetni ők sem fogják a társaságot és a vasúti személyszállítást...
Nem erről van szó, sokan leírták már különböző helyeken: jól jön egy kis arculatfényezés. Talán van is, aki bedől.
Nagyqtya 2008.01.06. 09:03:30
Már 1,5 éve megtörtént a hatalomátvétel a korábbi molos gárdától.
fazakas 2008.01.06. 09:50:37
lilian 2008.01.06. 11:31:23
vasutihivatal.gov.hu/hivatal/feladatai
kakukk 2008.01.06. 18:56:37
kakukk 2008.01.06. 19:01:02
Nézzétek meg, hogyan jött létre, nincs valódi létszáma, mert féltek az elvtársak a létrehozatalakor, hogy valamit érdemben fog csinálni. Ezért létrehoztak egy hivatalt baromo sok feladattal, amit nem képes elvégezni és nincsenek szakemberei. Látványosan lesz@rják amit csinál. Egy kultúrországban azt a vezetőt, aki azt mondja, hogy nem érdekel, ha nincs engedélye a cégemnek, akkor is csanálom, amit akarok, vajon meddig tartanának a helyén, és a főnökeit?
Balafánt 2008.01.06. 22:58:06
Én nem gondolom, hogy az elvtársakban lenne a hiba... Ennyi lehetőséget kevés állig szerv kap.
Balafánt 2008.01.06. 22:59:41