Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

2008.01.05. 11:00 erminavet

A vasúti hivatal bele akar szólni a MÁV Start új igazgatóságának személyi összetételébe

MTI

A Magyar Vasúti Hivatal (MVH) jóváhagyása is szükséges a MÁV Start új igazgatósága kinevezéséhez, ami egyben a működési engedély módosítását is jelenti majd - mondta Antal Dániel, a hivatal elnöke pénteken sajtótájékoztatón Budapesten.

Emlékeztetett arra, hogy a MÁV-START Zrt. működési engedélyének kiadásának feltétele a szakmailag alkalmas vezetők megléte is. Antal Dániel elmondta: a MÁV Start vezetésének kell bejelentenie a vállalat várható új igazgatósági tagjait. A hivatalnak 60 nap áll rendelkezésére annak eldöntésére, hogy a kinevezésre szánt új igazgatósági testület alkalmas-e szakmai és személyes megbízhatóság szempontjából a személyszállítási vállalat vezetésére.

Az MVH elnöke elmondta: kezdeményezte a MÁV Zrt. elnökénél, egyeztessenek a leendő igazgatósági tagokról, hogy a hivatalos procedúrát könnyebben le lehessen bonyolítani. Antal Dániel tájékoztatása szerint a felügyelő bizottság tagjait csak akkor kellene jóváhagynia a hivatalnak, ha ügydöntő felügyelő bizottságról lenne szó.

Megemlítette, hogy jelenleg a Start igazgatósága és ügyvezetése szinte egybeesik. Nehezen tudja elképzelni - fogalmazott -, hogy aki igazgatósági tagságra nem alkalmas személy, az ügyvezetésre viszont igen.

Antal Dániel úgy vélekedett, hogy a január 2-iki esettől függetlenül nem működik megfelelően a Start. A 2007. június 30-án kiadott működési engedélyt 19 feltételhez kötötte a hivatal, amelyből a meghatározott hat hónapon belül nem sikerült mindegyik teljesítéséről a hivatalnak meggyőződnie. A hivatal elnöke szerint a január 2-iki eset, vagyis az, hogy a megrendelt vasúti közszolgálat ne működjön, szakmailag elfogadhatatlan, az ügyet vizsgálni fogja a hivatal is.

Az MVH elnöke hangsúlyozta: továbbra sincs egyértelműen elhatárolva a felelősségi kör a MÁV és a MÁV Start között, illetve a Starton belül. Szerinte emiatt van az egymásra mutogatás.

Az MVH elnöke utalt arra, decemberben általános piac-felügyeleti vizsgálatot indítottak a MÁV pályavasútnál, hogy megállapítsák, szabályosan, szakszerűen működik-e. Emlékeztetett arra, hogy a MÁV pályavasútnak nincs működési engedélye. Példaként említette, hogy a pályavasúti engedélyben egy személyben nevesíteni kellene a forgalomirányításért felelős személyt.

19 komment

Címkék: politika karrier vasút ütemes menetrend másodrész utastájékoztatás mvh antal dani


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr93285436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vomit 2008.01.05. 12:23:42

oda kell hatni, eftarsak.

Manyizga (törölt) 2008.01.05. 14:19:27

"pályavasúti engedélyben egy személyben nevesíteni kellene a forgalomirányításért felelős személyt."
Na ez nem fog menni. Eddig nem volt felelős senki semmiért... Megvan a megoldás: felvesznek valakit, akinek az lesz a munkaköri leírása, hogy "forgalomirányításért felelős személy" :)
Tökéletes, és pótolható, ha valami gáz lenne...

nav 2008.01.05. 16:43:05

Ez megint olyan, mint a többi cirkusz.
REFORM kell ide, nem a bábuk tologatása.

kacsa! 2008.01.05. 16:48:55

kell a póráz ennek a csürhének

appa68 2008.01.05. 17:43:09

Valaki ezt az Antal Dani nevű szuperszakembert zavarná el a f.szba, meg azt a sok barmot aki 2003 óta (MOL-bagázs) szétverte teljesen a vasutat.

Balafánt 2008.01.05. 18:30:06

Azért szerintem ez rettenetesen vicces. Az lenne egy felügyeleti szerv legfontosabb feladata, hogy elemezgesse, ki alkalmas egy vezetői pozíció betöltésére, s ki nem? Tulajdonképpen eljátssza a MÁV külsős HR igazgatóságát?

Az elmúlt 2 évben mindezek mellett nem sikerült hatalmas hátszéllel olyan jogszabálymódosításokat elfogadni, keresztülvinni, melyek biztosítanák, hogy a vasútnak legyen olyan felügyeleti szerve, amely a személyszállítás anomáliáira megoldást tudna kínálni. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság nem tud eljárni, az MVH a nyári és őszi hírek szerint fogyasztóvédelmi irányt szabna a hivatalnak, de erről az utóbbi időkben mély hallgatás és semmi más...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2008.01.05. 20:25:25

Reform bizony. Nem pedig privatizáció, ahol triplaennyiért fogunk marhavagonban utazni.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.01.05. 20:44:36

Triplaennyiért, feleannyi marhavagonban, és csak a jelenlegi fővonalak legzsúfoltabbjain.

Másrészt mondjuk tényleg nem ártana, ha egyszer végre olyanok lennének odafönt akik értenek is ahhoz ami a dolguk lenne. Tudom, belelóg a kezem a bilibe ;>

Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy ha a Máv Start/Stop Zrt. (Züllött Retkek Társasága?) fél évre kapott feltételes engedélyt, ami LEJÁRT, és
minden feltételt nem teljesítettek, akkor mégis hogy a picsába járnak a vonatok? Mert valahogy nekem úgy tűnik mintha nem lenne valami teljesen legális itt... De ha esetleg csak a pályának nincs engedélye, már akkor is vicces hogy mégis akkor hogy, mert ugye akkor nem lehetne sínre engedni semmitse...

Balafánt 2008.01.05. 23:29:16

Mindamellett, hogy hihetetlen állapotok uralkodnak a vasúti közlekedés (személyszállítás) terén itthon, azért észre kell venni, hogy a tárca vezetése és szakmai irányítói, illetve a MAgyar VAsúti Hivatal olyan feltételrendszert szabtak, melynek úgy tűnik, hogy nem tud megfelelni a volt MÁV több utódja sem.

De ez jó, ezzel lehet talán egy kis arculatot fényezni, hiszen nagyon népszerű kérdés a vasútat rúgdosni...

Ibigoo · http://ibigoo.blog.hu 2008.01.06. 00:20:07

Habár nem tartozik szervesen ide, de az MVH weboldalán fellelhető határozatok alapján a Trakciónak sincs engedélye.

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.01.06. 00:42:00

Persze, hogy nincs, s egy csomó mindent nem teljesítettek, ezért vicces az egész. Mert mi lesz akkor? Az állam egyik zsebéből áttesz a másikba: jól megbirságolja valamelyik MÁV-klónt. Leszól az elnök: "Icuka, legyen mondjuk 150 millió, kérem a határozatot!" És akkor mi van?

Megszüntetni ők sem fogják a társaságot és a vasúti személyszállítást...

Nem erről van szó, sokan leírták már különböző helyeken: jól jön egy kis arculatfényezés. Talán van is, aki bedől.

Nagyqtya 2008.01.06. 09:03:30

A MOL-bagázsból alig-alig maradt már néhány ember, így ezt a lemezt mára le lehet venni a lemezjátszóról.
Már 1,5 éve megtörtént a hatalomátvétel a korábbi molos gárdától.

fazakas 2008.01.06. 09:50:37

Meg tudja mondani valaki mi a Vasúti Hivatal feladata az Alapító előírásai szerint és ahhoz milyen jogosítványok tartoznak?

kakukk 2008.01.06. 18:56:37

Gáz az egész! Vasutas már sehol sincs az egész MÁV-ban! Tévedés ne essék, azok, akik valaha vasutasok voltak, és még ott vannak szép seggnyalóvá váltak és már nem vesutasok. Hány tudatlan buta, rosszindulatú tolvaj főnököt szolgáltak ki? Ezek a legalja élőlények közé, a valódi puhatestűekhez tartoznak (mint a párfunkcionáriusok, képviselők stb.) Nekik semmi joguk mást szidni, csak magukat. Ülnek a posványban és dagasztják. Ebbe a trutyiba egy kis élesztőt kell bedobni, hadd robbanjon ki a sz@r.

kakukk 2008.01.06. 19:01:02

Ez az élesztő lehetne a Vasúti Hivatal, de - részben rajta is múlóan - nem az.
Nézzétek meg, hogyan jött létre, nincs valódi létszáma, mert féltek az elvtársak a létrehozatalakor, hogy valamit érdemben fog csinálni. Ezért létrehoztak egy hivatalt baromo sok feladattal, amit nem képes elvégezni és nincsenek szakemberei. Látványosan lesz@rják amit csinál. Egy kultúrországban azt a vezetőt, aki azt mondja, hogy nem érdekel, ha nincs engedélye a cégemnek, akkor is csanálom, amit akarok, vajon meddig tartanának a helyén, és a főnökeit?

Balafánt 2008.01.06. 22:58:06

A HIvatal költségvetése megközelíti egyes OHSZ-ek 100 fős éves költségvetését, miközben az MVH-nál nem dolgozik 20 ember. A fluktuáció nagyobb, mint egy Mekdonálcban, miközben egy-két tehetséges fiatal munkatárson kívül senki nem lelhető fel.

Én nem gondolom, hogy az elvtársakban lenne a hiba... Ennyi lehetőséget kevés állig szerv kap.

Balafánt 2008.01.06. 22:59:41

JA és főleg az a gond, hogy valahogy az eleje óta nem sikerül személyszállításra szóló felhatalmazást szerezni... Szöveg az van már vagy fél éve, előtte igazából fel sem merült.
süti beállítások módosítása