Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2008.07.20. 16:00 erminavet

Az R Főosztály titka

Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, akit gyerekkora óta izgat a páternoszter. Ezért a múltkor, amikor az Andrássy úti MÁV-hedkóterben jártam, elhatároztam, hogy a figyelmeztetőtábla ellenére sem fogok kiszállni a legfelső emelet után, hanem továbbmegyek. Mérnök szülőktől származom, ezért már gyerekkoromban sem gondoltam, hogy úgy fogok átfordulni, hogy majd égnek áll a lábam, mégis meglepődtem. A fülke legmagasabb pontján, ahol a félhomályban egy óriási olajos kereket kellett volna látnom, egy kijárat nyílt. Szerettem volna megérteni, hogy akkor min fordul mégis lefelé a páternoszter; lehet, hogy a hátam mögött van a kerék? De nem volt időm, ha ki akartam szállni ezen a teljesen ismeretlen, a legfölső emelet fölötti szinten.

Egy tágas, talán még az első emeleti, főnöki folyosószakasznál is nagyobb szabású előtérben találtam magam. Ez viszont zárt volt, mindössze két nagy, dupla szárnyú ajtó nyílt rajta. A baloldali felé indultam, egyrészt mert onnan néha furcsa csattanást hallottam, másrészt a másik csukva volt. A zárt ajtó mellett egy nagy fekete táblán arany betűkkel csak ez állt: L FŐOSZTÁLY. A másik mellett ugyanolyan táblán: R FŐOSZTÁLY, de itt alá volt írva az is: FŐOSZTÁLYVEZETŐ: ENDREFFYNÉ GERMÁN CSONGOR IGAZGATÓ.

Az ajtó mögött egy széles, hosszú folyosó nyílt. A zaj forrása is kiderült, egy nagy, kocka alakú műszert továbbított két barnaköpenyes szaki oly módon, hogy mindig új oldalára fordították át. Elég lassan haladtak, viszont nagy csattanásokkal. – Nem lesz baja a műszernek? – tört ki belőlem önkéntelenül is. A két barnaköpenyes úgy nézett egymásra, mintha egy ártalmatlan elmebeteg lenne a társaságukban. Aztán az idősebbik leereszkedően válaszolt: Ez egy sebességkorlátozó egység, nem baj, ha tönkremegy, legfeljebb hamarabb korlátoz. – Aztán továbbgörgették a kockát.

Mögöttük egy tárgyalás résztvevői jöttek, halottam, ahogy a tolmácsnak magyarázta az egyik MÁV-os –: Igen, igen nyugodtan megmondhatja nekik, a magyar vasúton tényleg nincsenek sebességkorlátozások. – Majd kis szünet után halkabban hozzátette –: Állandó és ideiglenes lassújelek, na azok vannak.

A delegáció mögött két tagbaszakadt, jólláthatósági mellényes szenvedett. Egy tengelyre szerelt két vonatkereket emeltek iszonyatos erőfeszítés árán, pár lépést megtettek vele görnyedve, aztán majdnem elestek, ahogy letették. Amíg kifújták magukat, megszólítottam őket, és megkérdeztem, hogy kerül egy ilyen tárgy a legfelső emeletre. – Ez egy különleges, preparált kerékpár – hunyorgott a kopaszabbik. Körülnézett, majd közelebb hajolva szinte suttogott: Ha a minisztérium a nyakunkba ültet egy új főnököt, aki nem vasutas, az első héten eljátszuk vele, hogy a vezetői értekezleten fölvetjük, be kell szerezni pár ezer új kerékpárt. Amikor visszakérdez az új nagyokos, hogy minek ennyi bicikli, mi már készen állunk az ajtóban, begurítjuk ezt a kerékpárt. A megszégyenült főnök soha többet nem fogja kétségbe vonni egyetlen beszerzési igényünket, és egyáltalán, eszébe se jut többet, hogy szakmai kérdéseket merjen fölvetni.

Bekukkantottam az irodákba is. Nagyon furcsa volt, mindenki borzasztóan kedves volt velem, készségesen válaszoltak mindenre, sőt maguktól kezdtek magyarázni a munkájukról. Végül egy főosztályvezető-helyettessel is beszéltem, ő segített megértenem az okot: gondolj bele – mondta, előzőleg már megittuk a pertut – mi vagyunk az egész MÁV-csoport egyetlen részlege, ahol folyamatos sikerélményük van a dolgozóknak. Nálunk nem frusztráltak az ügyintézők – tette hozzá, bár mintha nem ezt a szót mondta volna, kissé elharapta a végét, valami "ügyhátratókat" értettem, de az nem jelent semmit. – Itt dolgoznak a legnagyobb tapasztalatú vasutasok, mi mindenbe belefolyunk. Amit mi csinálunk, az mindig olyan lesz, ahogy akarjuk, sőt a többi leányvállalat, részleg, főosztály, szervezet munkája is általában úgy alakul, ahogy mi szeretnénk, nem ahogy ők. Sőt, minden részlegben, a fontosabb vasútállomásokon, de a szakszervezetekben, a minisztériumban, az RKI-iknál is ott ülnek az embereink, a barátaink, mégpedig nagyon magasan! – Vigyorgott, aztán hirtelen a szája elé kapta a kezét, mint aki túl sokat mondott.

De még ez előtt más szobákban másokkal találkoztam. Összefutottam ismerőssel is. Edit a barátom szeretője, de nem tudtam, hogy a MÁV-nál dolgozik. – Persze – mondta nagyon vidáman –, ez egy titkos részleg. Mindegy na, ma jó napom van, nézd, ez a hatalmas papír a használt német kocsik fordáit mutatja a 30-as meg a 40, 41-es vonalon. A szemét németek adtak néhány vezérlőkocsit is, tudod. Az L Főosztály javaslatára pár Szilit vagy négy-ötmilliárdért átalakítottak, hogy együtt tudjanak működni a német vezérlőkocsikkal, a Führerekkel. (Führer, érted, német vezér, kacsintott rám Edit.) Most az a dolgom, hogy a Cirmik (azt tudtam, hogy ez a nevük a 3000-res sorozatú, a Führerekkel kompatibilis V43-asoknak) nehogy egy vonatba kerüljenek a vezérlőkocsikkal. A legtöbbet tehervonat meg IC-k elé kötöttem, de sajnos volt egy délutáni kanizsai gyors, az akárhogy kavartam, mindig 3000-es mozdonyt kapott. De most rájöttem, hogy körbejáratom a gépet Kanizsán, így közvetlenül a Führer elé kötöm a mozdonyt, nem keletkezik nemkívánatos korszerűség az ingavonattal.

Hülye vagy, banyek – mondta a férfi, aki a szomszéd asztalnál kávézott. – Pont azon dolgozom, hogy az ingavonatok fordulási normaidejét fölemeljem, ha sikerül, tovább tart majd az irányváltás, mint a hagyományos szerelvénynél, a te munkád teljesen fölösleges lesz, hehe. – A másik nő, aki a szobában dolgozott, azonnal Edit pártját fogta, akit nagyon megbántottak kollégája csúnya szavai. – De igenis fontos, amit Edit csinál, egy éve még csak a színtervdiverzitást bízták rá (mintegy nekem szánva, zárójelben megmagyarázta, hogy arra kellett vigyáznia, egy szerelvénybe ne jusson egyforma festésű kocsi, se a németekből, se a hatvani szürkékből, se a piroscsíkos postakocsikból), most meg már ilyen kulcsterületet. Nagyon sok utast érintenek ám a német kocsik! – Edit barátnője volt a legmagasabb rangú a szobában, az IC-k tartoztak hozzá. – Volt olyan nap nemrég – mutatta nekem büszkén a kimutatást –, amikor egyetlen szegedi IC sem volt rendes, mind késett! – ujjongott.

Sok-sok szoba van az R Főosztályon, és nem is mindben jártam, de elég sokban. És mindenhol lázas munka folyt, talán csak a Hófrász Csoport szobájában nem láttam senkit. Késő délután szabadultam csak, az Andrássy úti palota többi része már üres volt, csak a legfölső emelet fölötti szinten, ahová már nem lehet föllátni az utcáról, ott túlóráztak, ahogy máskor is szoktak.

Az olyan vasútmániásnak, mint nekem, nagyon izgalmas volt a Gépmenet-, Szerelvényvonat- és Üresenfutás-Szaporító csoport, vagy például a Szabályozói Osztály Gőzvontatás Miatti Korlátozások Különleges Csoportja. A hatalmas gépteremben pedig megmutatták azt a szuperszámítógépet, amely összegyűjti most már szinte az ország összes vasútállomásáról az eladott jegyek adatait. Hogy honnan hová, milyen kedvezménnyel utazik az utas. – Itt jönnek be ezen a kábelen az adatok internetprotokolon –, mutatta büszkén az operátor. – És itt, ebben az egységben emberi kéz érintése nélkül semmisítjük meg őket. Az adatfeldolgozó modul megvásárlását nem engedélyeztük – tette hozzá magyarázatul. A legérdekesebb a Menetrendi Osztály volt; volt itt Csúcsidőben Ütemes Menetrendi Csoport, Helyi Hivatásforgalmi Igényekkel Módosított ITF-Csoport és Csatlakozásmulasztási Csoport, ahol egy előadó éppen Szerencs, Mikolc, Székesfehérvár és Hegyeshalom állomások alaprajzán tanulmányozta, hogyan lehet megakadályozni az átszállást.

Ígérem, később folyamatosan beszámolok az R Főosztály eredményeiről (sőt, most már tudom, akkor is róluk írtam, amikor nem is tudtam, hogy léteznek), de most nincs mindenre idő. Izgalmas látogatásomat a főosztályvezető-helyettesnél fejeztem be. Hozzá véletlenül kerültem a közös előtérből nyíló HR-vezetői irodából. Utóbbit hang után találtam meg, már a folyosón hallottam a HR-vezető kacagását. Amikor bekukkantottam hozzá, egyből a bizalmába fogadott. – Nézd meg, mondta, és egy papírt lobogtatott. Megszerezte a diplomát, és másnap megpályázta az állást. Hogy beutazta az összes európai vasútvonalat, hehe. – A korpulens férfi nem bírt minduntalan föltörő nevetésével –: köz-le-ke-dés-mér-nök, hahaha, hát ez hülye, a tejfelesszájú. Nézd, ez a másik is jelentkezett. Köz-le-ke-dé-si-ve-zér-i-gaz-ga-tó-he-lyet-tes volt, bruhaha. – Majd kicsit komolyabb lett, diadalittasan emelt föl egy harmadik papírt: nézd, ez az. Katonatiszt, övé lesz az állás! Még sohase dolgozott a közlekedésben, egyáltalán, még sehol se dolgozott. Nem ért semmihez, csodálatos!

Szóval innen kerültem át a főosztályvezető-helyetteshez. Hellyel kínált, magyarázni kezdett. – Az a dolgunk, hogy rontsunk, amin még lehet. Megy, mint a karikacsapás, már évtizedek óta dolgozunk.Szóval az a munkátok, hogy rossz legyen az utasnak, hogy minden a lehető legpazarlóbban menjen, ilyesmi? – kérdeztem. – Nos – bizonytalanodott el kissé –, amit az utasokról mondasz, abban igazad van. De a pazarlás már nem tiszta ügy. Mi a rontásért felelünk, innen a nevünk, de a pénzügyek mindig kényesek. Amikor bejöttél, láthattad az L Főosztályt, az ilyesmi rájuk is tartozik. Az ő dolguk, hogy is kell mondani ezt szépen, hogy a közpénzekre ne nagyon legyen vigyázva, hozzájuk tartoznak a privatizációk, a kiszervezések, a beszerzések, a beruházások, az építkezések, az ingatlangazdálkodás, meg még sok minden. Nézd, az L Főosztály nagyon fontos, rengeteget dolgozunk velük, de mi egy kicsit lenézzük őket. Úgy okozni kárt, hogy lopunk, ez olyan balkáni tempó. Mi, itt az R-nél nem a saját pecsenyénket sütögetjük, pénz nem tapad a kezünkhöz. Mi nem azért rontjuk el a dolgokat, hogy nekünk jobb legyen, hanem évtizedes szakmai meggyőződésből.

61 komment · 1 trackback

Címkék: vélemény r vasút ütemes menetrend utaspanasz


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr49576708

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.07.20. 16:56:37

Kötött pálya - Az R Főosztály titkaGondolom, nem én vagyok az egyetlen, akit gyerekkora óta izgat a páternoszter. Ezért a múltkor, amikor az Andrássy úti [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nandesz 2008.07.20. 16:46:06

:-D Nagyon ott van.

Valami álom továbbgondolásából született?

Rasíd 2008.07.20. 17:00:53

Franz Kafka és Eric Athur Blair érzetem lett ettől az írástól, de naaagyon jóóó :-)
Üdv, és éljen a vasút és a villamos. Csakazértis!

:-)

gery · http://gery.blog.hu 2008.07.20. 17:28:19

kiváló írás, nagyon megugrott tőle a blog színvonala. szívtál valamit? :)

Mikrobi 2008.07.20. 17:28:40

Nekem is egyből Kafka jutott eszembe. Kaffka Margit.

lárifári 2008.07.20. 18:13:51

Nem fogják érteni a dolgot, sőt... már hallom is az ortodox vonal munkahelyéről, az M (megsemmiítési) főosztályon a kilövési engedélyre csapódó stempli hangját.

Azt hiszem ezek után az X főosztályon a friss diplomás közlekedésmérnök aktája mellé megnyitották a tiedet is:)

békávés 2008.07.20. 18:22:44

Az írás jó, meg sokat röhögtem rajta, csak sajnos az ingerküszöböt nem fogja elérni.
Ahhoz egy olyan írás kellene, ahol a történet szereplőinek neve és beosztása is szerepel. Na az ütne.

Potenciális Disznó 2008.07.20. 18:23:52

Ezért minimum egy kisötös jár. Kérem, hozza ki az ellenőrzőjét.

mizrolist 2008.07.20. 18:29:48

Ez teljesen reális :-D

Laci · http://Milejszeg 2008.07.20. 18:34:45

Hétfőn, a reggeli kávék utáni és a vezetői értekezletek előtti félóráknak már megvan a témája.
igaz, az érintettek többsége most épp nyaral.

Hikul 2008.07.20. 18:52:18

Ez az írás számomra a Kazohínia című remekművet idézi, mert nagyságrendekkel szürrealistább a Swift-féle utazásnál.

Gratula a szerzőnek!

misterx 2008.07.20. 19:04:12

Egyszer régen, nagyon, régen, amikor még a Ludas Matyi volt az egyetlen papír alapú homorforrás, megjelent e jeles lapban egy folytatásos kém-kisregény (nem emléxem a szerzőre) a "Mittalon Művekről". Ez egy olyan, nagyon-nagyon titkos üzem volt, ahol a "mittalon" -t gyártották, majd szétszerelték, meg újra összeszerelték, hogy megint szétszedhessék. Mindezt azért, hogy oda irányítsák az összes hasznavehetelen, semmirekellő, intrikus, ingyenélő, kádert... Ütős volt, de persze semmilyen társadalmi visszhangja nem lett. Na, hát ez jutott eszembe a R Főosztályról...

2-4-dezoxy-propro-uranium 2008.07.20. 20:04:01

Tulajdonképpen R Főosztály nem csak a MÁV-nál létezik, de gondolom a többi is hasonlóképpen működik...

Dr Milton 2008.07.20. 21:10:44

Tényleg páternoszter van az Andrássy úton? Egyáltalán tudja vki, hogy hol lehet középületekben páternoszterezni? Nekem a dél-pesti kórházon kívül egy sem jut eszembe.

báró Leopold 2008.07.20. 21:27:03

Milton: Fővárosi Bíróság

fricy 2008.07.20. 21:28:16

A á királyi tv-ben is van páternoszter. Az középület?
f.

báró Leopold 2008.07.20. 21:32:40

fricy: középület de csak belépővel engednek be. A FB-ra pedig akárki bemehet.

Dr Milton 2008.07.20. 21:34:11

És belépőt honnan lehet szerválni anélkül h ott dolgoznék v firkász lennék?
Ja, és köszi a tippeket sztem megejtek majd egy bírósági látogatást... hátha ott is van 'r' osztály

Kiss Tibor 2008.07.20. 21:35:28

Van még a másik MÁV irodaépületben a Keleti mellett is. Ott én is jártam sokat... Valamikor régen.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.07.20. 21:47:58

Ja, a keleti melletti irodaépületben én is átfordultam egyszer a páternoszterral, bár hogy hogyan is csinálja, azóta elfelejtettem...... e az biztos, hogy nem állsz égnek :-D

nevetőharmadik 2008.07.20. 21:53:33

Ez a legkurvajóbb írás, amit az utóbbi évben olvastam... és olvastam ám ezt-azt.

báró Leopold 2008.07.20. 21:58:39

Milton: nem kell semmilyen belépő. Délelőtt kell menni, ha a szekusok megkérdezik (nem fogják) akkor tárgyalásra jöttél. Azt ott adnak egy vendégkártyát (amit ne veszíts el, mert akkor bajban vagy - ez nem vicc:-)

báró Leopold 2008.07.20. 21:59:50

Most esik le, hogy az MTV-re gondoltál Milton. :-) Oda nem tudom hogyan lehet belépőt szerezni, én csak akkor voltam ott mikor ott dolgoztam.

kacsa! 2008.07.20. 22:19:01

Csatlakozásmulasztási Osztály. Ez jó.

log 2008.07.20. 22:50:49

hm, az MVM Fő utcai épületében is van paternoszter. belépés engedéllyel, szóval nem egyszerű (tényleg nem). az írás viszont nagyszerű, gratula.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.07.20. 23:24:25

BKV székházban is van, de oda sem lehet csak úgy bemenni, én ismerőshöz mentem névvel, szobaszámmal, feltelefonálással, vendégkártyával.

histar007 2008.07.20. 23:26:07

MOL székházban is van, de ott a poppóba is benéznek mielőtt kiadják az engedélyt hogy beléphetsz... Holnap meg is nézem mi van a 9. felett. Talán titkos OMV iroda...

guszti 2008.07.20. 23:32:52

a MÁV kórházban is van páter a Podmaniczky utcában.
Pár éve még műödött, de mikor legutóbb ott jártam le volt zárva.

Nagyon jó az írás, le a kalappal!

MK 2008.07.20. 23:39:25

a Haller utcai Kardiologia Intezetben is van

Gugli 2008.07.21. 00:14:59

kb 15 éve voltam a Mol székházban a apámmal. Akkor fingom sem volt mi az a páternoszter. Néztem is bután ez milyen hülye lift már :D

Az írás egyébként nálam tök komolynak indult, és itt dögöljek meg, de csak az utolsó elötti bekezdésnél kezdtem el magamban mondani, hogy b@zzeg, mekkora hülyeség ez már és akkor esett le mi is ez :D Nemegyszerű :D Grat!

zsotti 2008.07.21. 02:49:57

Nekem van ismerős a MÁV tetjén, nem a legtetején, mer az állandóan cserélődik, de valahol ott.
Tényleg brutál, hogy mi folyik a MÁV-on belül. Sajnos már nincs sok hátra. Szeptemberben után állami segítség nélkül bedől. Kóka és csapata precíz munkát végzett.

zi 2008.07.21. 08:08:02

Nem Kafka, Vian, Boris Vian.
Sok olyat olvashattál.
A szöveg jó, bár szerintem túldimenzionálod dolgot.
Nem hiszem, hogy mindenki gazember, aki a csoportban dolgozik.
És tudod, aki szakember, és mondjuk mégis támogatja az ütemes menetrendet, az magára veszi. Annak még szarul is eshet.

Bandi 2008.07.21. 08:49:29

EÜ minisztériumnál is van, bejutás nem nehéz: megkérdezik kihez jöttél?
Erzsikéhez,
Margitkához a harmadikra,
Ottó vár a negyediken,
Kovács Ilonához.

egy Hin 2008.07.21. 08:57:53

A nyerő:Déry Tibor - G. A. úr X-ben.

Forrás Imre 2008.07.21. 09:21:11

Kedves Druszám!

Engedj meg egy szakmai megjegyzést. Az írás akkor lett volna ütős, ha nem írod meg az utolsó bekezdést. Akkor minket, olvasókat partnerként kezeltél volna, így a szájbarágós befejezés jól jellemzi azt, hogy rólunk mint olvasóról mit gondolsz. Kár, hogy egy igazi "SZERKESZTŐ" csupa nagybetűvel nem futotta át. Üdvözlettel: Forrás Imre

forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2008.07.21. 09:40:05

FVM-ben is van páter - de oda se jutsz be egykönnyen...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.07.21. 10:10:47

Nekem Kafka és Moldova együttmüködése jutott eszembe.

Ez olyan volt, mint Az igazi Mao című áldokumentum film.
Az utolsó részt ki kellett volna hagyni.

Pumpum 2008.07.21. 10:27:44

A MÁV kórházban már nincs, egy pár hónapja leszerelték és normál sima liftek vannak a helyén.

pseudo1 2008.07.21. 10:44:02

Mi ez a sz.r? Nincs téma, mi? Az a baj, hogy vicces cikknek indult, de eröltetett maszlag lett.

joeysz 2008.07.21. 10:49:18

Persze és az MIB osztály meg az alagsorban van nem?

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.07.21. 11:29:53

Gondolom, mindez a hét és feledik emeleten történt :)

PPP 2008.07.21. 12:04:29

Nekem úgy tűnik, hogy a felsorolt páternoszteres intézmények (EüM, FVM, MTV, MOL) mindegyikében működik egy ilyen főosztály :) legalábbis mi néha együtt szoktunk kávézni a kollégákkal az R főosztályról! :) reszpekt a szerzőnek, és várom a kórház- vidékfejlesztő, olajfúró- és közmédia blogokat :)

Ptibor 2008.07.21. 13:54:52

Lehet a pater epitesekor keletkeznek az R foosztalyok.. :)

titan 2008.07.21. 14:24:50

Te mit ettél lefekvés előtt vazze? :D

> Ptibor 2008.07.21. 13:54:52
Akkro le kell bontani minden páternosztert most!

óvodai nevelés 2008.07.21. 17:02:55

Jól van, Imre, ez megint nagyon ott van!
A katonatisztnél fordultam be az asztal alá...

NGabor 2008.07.22. 14:46:38

Örülök, hogy ez a blog, nem a már megint odahugyoztak a sarokba írásokból áll.

Moszkvicsslusszkullcs 2008.07.22. 21:52:17

A Magyar Nemzeti Bankban is vannak páternoszterok.
Akkor ott is ...?

Titan Sud 2008.07.23. 23:58:04

Ez hihetetlen. Nagyon jót mosolyogtam magamban.

Tíz éve, végzős gimisként, kezdő műegyetemistaként bejártam oda. Nehéz mit kezdeni az ottani légkörrel. Meg lehet látni a rossz közt a jót, nehéz megérteni azt, aki csak a rosszat látja, de mindenből akad bőven. Az egy nagyon furcsa hely.

És nem látom a kiutat. Talán szétrobbantani az egészet, és nulláról összeszedni újonnan egy új, funkció alapján szerveződő cégbe. (Egyszer egy ilyen jövőkép fölvázolása volt a feladat, akkor született bennem ez a gondolat.) De félek, a sok várakozás után a forradalmárok kiöntenék a fürdővízzel együtt a gyermeket is. Az sem lenne jó, de kétségtelen: legalább történne valami, legalább lenne esély az előrelépésre.

A legnehezebb, ha ez az ellentmondás egy emberen belül van: aki jó szakember, még fiatalos, de más okból (mást tanult, mást látott, megint mást ő nem látott) nem nyitott egy ötletre. A kezdeti ösztönös (és mindenkiben előforduló) szellemi ellenállás után sem.

És lehet, hogy emögött az ellenérvelés mögött több (tíz) éves tapasztalat van – mint ahogy mögöttünk is lesz ennyi idő múlva – csak azt már nem halljuk meg, mert az öreg hangja már nem számít.

A fiatal nem tiszteli az időst, az idős nem hallgatja meg a fiatalt. Ebben a kommunikációs zavarban kell tapasztalatot átadni. Márpedig a tapasztalat „csak korlátozottan helyettesíthető termék”.

Néha félek, hogy egy esetleges forradalmi hatalomátvétel esetén a lelkesedés, sokat látott utazó-lét és szakmai affinitás nem pótolná az elherdált tapasztalatot. Jó lenne, ha a régi világ képviselőiből át lehetne emelni a jót – de ugye félő, hogy egyeseknél ez a tudathasadás lenne maga.

Bár kétségtelen, hogy tenni kell. Már régóta, és nagyon gyorsan.

A cikk alapján pedig úgy érzem, ideje lenne megismernem a szerzőt. :)

pitiáner 2008.07.29. 12:51:46

Nagyon jó írás, gratulálok! TÉnyleg!
Néhány történet pedig igaz benne, ezért nem is annyira abszurd.

Én vagyok 2008.08.12. 14:10:30

Nekem ez a führerezés nem nagyon tetszik. Se kacsintva, se anélkül. Tisztességes ember ilyennel nem viccelődik.

Én vagyok 2008.08.12. 14:11:17

...mármint azért nem, mert túl durva. Valaki halála vagy kislányok megerőszakolása se viccbe való téma.

RuzsaBetyarSandor 2008.10.08. 17:16:25

Már rég volt az előző bejegyzés, de annyit tennék hozzá, hogy amíg Németországban futottak ezek a kocsik (meg gondolom ma is fut egy részük), addig a vezetőfülke (nem vagyok vasutas, nem tudom a szakkifejezéseket) ajtajára tényleg az volt kimatricázva, hogy "Führerraum". Csodálkoztam is rajta, fénykép is készült, mert nekünk azér furán hangzik. De persze németül ez se nem hideg, se nem meleg, hanem hála Istennek már csak egy szó, amit egyszer rossz dologra használtak.
Csók

törölt 2008.11.04. 01:13:53

"Katonatiszt, övé lesz az állás."

ööö... ez most ki is? :))

Vagy valami rosszul dekódoltam? :)

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.11.04. 17:48:25

vasutmanias!

Már nem dolgozik az illető ott.

ti

Don Blasius 2011.04.10. 20:47:22

@Dr Milton:
A délpestiben is le volt zárva már a múlt héten. :(
süti beállítások módosítása