Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2010.10.28. 20:00 erminavet

Intercity metró Kantonban

Képzeljük, mondom, csak képzeljük el, hogy elkészül a négyes metró, és ráadásul nemcsak a Virágpiacig, hanem egyenesen Budaörsig. Gondolnánk, hogy ez valami olyan különleges, más minőségű dolog, amiről még mondjuk a kínai sajtónak is be kell számolnia?

(Egyébként igen, ez tényleg nagy dolog lenne, én kíváncsi lennék, hogy egy ekkora projektnél a beruházás és a működtetés kérdésében hogyan tudnának együttműködni az érdekelt önkormányzatok.)

Mindenesetre mi most beszámolunk arról az MTI és az UrbanRail nyomán, hogy Kantonban olyan metróvonal első szakaszát készülnek átadni, amelynek 33 kilométeres hosszából csak 18,5 esik a dél-kínai nagyvárosra, a többi 14,5 annak dél-nyugati szomszédjában, Fosanban található.

A fosani rész teljesen kész, a hivatalosan november 3-án megnyíló, de próbaüzemben már utasokat szállító új szakasz 21 kilométeres, 14 megállójából 11 esik az elővárosra. Hszilang állomáson csatlakozik az 1-es kantoni metróhoz, onnan pedig később még hét megállónyi hosszon fog folytatódni.

Az átadási időpontot a november 12-én kezdődő 16. Ázsiai játékokra időzítették. Ahogy ez Kínában szokás, egy napon nem egy vonalat adnak át. Hanem hármat, az intercity metrón kívül a 8-as vonal egy szakaszát, valamint a belvárosi peoplemoovert, amiről annyit sikerült kideríteni, hogy kicsi, sűrűn megáll, földalatti és automatikus.

A Magyarországnál több ember által lakott Kantonban természetesen további ambiciózus tervek léteznek a gyorsvasúti hálózat továbbfejlesztésére. Ezek között metróvonalakon kívül egy 141 kilométeres, délre futó, főleg felszíni light rail is szerepel.

Az alábbi térképen (forrás: UrbanRail) világos zöld szín jelzi az új, városközi metrót. Két kattintás után az egész hálózat megcsodálható nagyban.

guangzhou-map

76 komment

Címkék: metró ázsia


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr472406109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samba22 2010.10.28. 23:18:39

Erről a kantoni metróról nekem rögtön Rotterdam ugrott be, még ha nem is Kanton-méretű város. Az ottani E vonal északi végállomása a hágai főpályaudvar, ami jövőre már átszállás nélkül lesz elérhető Rotterdam belvárosából. A B metróvonal pedig 2013-ra a tengerpartig, Hoek van Hollandig fog elérni. Igaz, hogy ezek a vonalak eredetileg nem metrónak épültek, hanem vasútvonalakat metrósítottak/fognak metrósítani, de jól mutatják, hogy van létjogosultsága ilyen városokat összekötő metróvonalaknak, és meg is lehet őket valósítani. Egyébként azért hoztam fel pont a holland példát, mert szóba került, hogy hogyan tudna Budapest és Budaörs megosztozni egy metrón. Erről jutott eszembe, hogy Hollandiában van egyetlen chipkártyája az embernek, amivel bármelyik holland városban utazhat villamoson/metrón/buszon/trolibuszon, illetve a vasúton és helyközi buszokon is. Ez a valóság, 2010-ben. Vajon mikor lesz ugyanez Magyarországon is valóság? Az, hogy mondjuk kilépek a budapesti lakásomból, a chipkártyámmal használom a BKV-járműveket, aztán mondjuk a Nyugati-pályaudvarnál vonatra szállok, de nem kell sorban állni jegyet venni, csak érvényesítem a chipkártyát a bejáratnál, majd elutazom mondjuk Szegedre, ahol leszállok a vonatról és az állomásról kifelé menet újra leolvastatom a kártyám, a rendszer pedig levon annyi pénzt róla, amennyi távolságot megtettem. Majd felszállok egy szegedi villamosra, és ott is ugyanazt a chipkártyát használom, mint a BKV-n, meg a MÁV-nál. Miért van az, hogy van olyan ország, 16 millió lakossal, amelyik képes egy egységes tömegközlekedési tarifarendszert és fizetési módot kialakítani, máshol meg egy 2 milliós város tömegközlekedését sem sikerül értelmesen megszervezni?

gozos 2010.10.28. 23:20:37

www.mvv-muenchen.de/web4archiv/objects/download/5/schnellbahnnetz_2010.pdf

Itt a vonat 5 megálló erejéig (Ostbahnhof és Hackerbrücke már felszíni megálló) megy a föld alá.

Átadva: 1972.

Nuuk 2010.10.28. 23:24:52

Sóhaj, a 4-es metró esetleges meghosszabbításával kapcsolatban az egyik újságíró gúnyosan jegyezte meg, hogy miért nem Etyekig. :( nyilván fölöslegesnek tartotta már a budaörsi részt is. A fejekben is rendet kéne tenni néha...

gozos 2010.10.28. 23:28:58

Ha Egyekig nem is (mert nincs ott MÁV sín), de az alábbi nyugati szemmel nézve nem kirívó:

0 Nagykáta
5 Szentmártonkáta
10 Tápiószecső
15 Szőlősnyaraló
17 Sülysáp
22 Pusztaszentistván
25 Mende
28 Gyömrő
32 Maglód
35 Ecser
37 Rákoskert — BUDAPEST közig határ !!!
41 Rákoshegy
47 Rákos
50 Kőbánya felső
55 Keleti pályaudvar (már föld alatt)
56 Népszinház utca
56 Rákóczi tér
57 Kálvin tér
58 Fővám tér
58 Szent Gellért tér
59 Móricz Zs. körtér
59 Bocskai út
60 Tétényi út
61 Kelenföldi pályaudvar (itt jön ki a föld alól)
63 Albertfalva
66 Budafok-Belváros
68 Budafok-Háros
69 Budatétény
71 Barosstelep
73 Nagytétény-Diósd — BUDAPEST közig határ
76 Érdliget
77 Érd felső
80 Érd
85 Százhalombatta
89 Dunai Finomító
94 Ercsi
104 Iváncsa
110 Pusztaszabolcs
130 Dunaújváros

Csak ésszel kellett volna a város alatt alagútat építeni. Szerelvényt így is, úgy is vásárolni kell.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.10.29. 00:08:18

Azért Budaörsig mert ott rendelkezésre áll a hatalmas terület. A bevásárlóközpontok lelkesen beszállnának P+R parkolók építésébe, ha az agglomerációból bejárók ott tennék le a kocsit, jó eséllyel be is vásárolnának este, s a Budaörsi út + folytatásai hatalmas forgalomcsökkentéssel számolhatnának.

Circus 2010.10.29. 00:30:15

@Nuuk:
5. Metro, azaz összekötni a szentendrei és a csepeli/ráckevei hévet?

avagy öszekötni a 2. Metrót meg a gödöllői hévet?

@Panther_V:
és a méregzöldek, akik szerint villamos kell metró helyett, illetve a nyomorult M0-t sem lehet befejezni?

... :(

sanya18 2010.10.29. 00:49:16

Nincs ezekben a dolgokban semmi meglepő, nagyra tartjuk magunkat de a legtöbbünk valójában Belső-Ázsiai szinvonalon gondolkodik...

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.10.29. 01:19:08

@Circus:

Bizonyos szakaszkon mehetne a felszínen is (pl. Kelenföld-Budaörs) viszont megszûnhetne a Déli pu,a vasút töltéssel együtt, s mehetne metró Kelenföldrôl a délihez is.

M@snev 2010.10.29. 02:29:37

@Panther_V: Bizony-bizony, a Déli pu. megszüntetése és a metrónak a Kelenfölddel történő összekötése annyira evidens, hogy nem is tudok arra gondolni, hogy ne lenne esetleg erre vonatkozóan már kész terve valakiknek. A teljes Déli pu.-t át lehetne alakítani kereskedelmi, szolgáltató és/vagy szórakoztató központtá, a metrószintről (vagy félmetrószintről, azaz még valahonnan a föld alól) induló kötött pályás eszköz (kézenfekvő okokból kifolyólag Flirt-típusú motorvonatok) Kelenföldnél érné el a felszínt és ingajáratban közlekedne.

- Rendi - 2010.10.29. 04:49:23

@Nuuk: "A fejekben is rendet kéne tenni néha..."
@Circus: "öszekötni a 2. Metrót meg a gödöllői hévet?"

Sokan már az M2-GHÉV összekötést sem értik, elintézik annyival, hogy mindkettő az Örsön van, minek azt összekötni...

ÖREG 2010.10.29. 05:03:21

Bizony ám! A KÖKI-nél csatlakozva járhatna metró a reptérre a felszínen, a délitől kelenföldre, a keletitől Dunakeszire, Vácra. A HÉV vonalak összekapcsolásának lehetőségeiről a metróval nem is szólva. Nem kéne újabb alagutakat fúrni. A Müncheni példa csodálatos. Ott az integrált városi közlekedés csomópontjai a járatlan külföldi számára is azonnal láthatóak. Miért kell annyit várni arra, hogy az egyes villamos átmenjen a lágymányosi hídon? Miért nem lehet a körvasutat használni? Integrálni?

ÖREG 2010.10.29. 05:08:31

Miért nem értjük az ALSTOM szerződés felbontását. Miért nem jó nekünk, ami máshol bevált? Csak nem azért marad Kocsis István, mert felbontotta ezt a szerződést? Jöhet az új lobbi?

Flaggx 2010.10.29. 06:32:09

Kínához képest sehol sem vagyunk.
Ők 800 milliárd forintból 6000km-nyi vasutat újítottak fel 200, illetve 250km/h-ra... Mo. teljes vasúti hálózata nincs már 8000 km. Hol is tart most árban a metró4?
Talán, most hogy az egészet (MÁV, Volán) egy holdingba tömörítik valami elindul.
De az viszont elég égő hogy tőlünk 400km-re nyugatra, és pár ezer km-re keletre minden XXI. sz.-i, míg nálunk a gondolkodás és a technika is az 1950-es éveket idézi.
(A chip-kártya megvalósítása nem lenne egy metró4 méretű gigaprojekt, de még 20 új autóbusz árát se nagyon érné el... persze nokiás dobozok nélkül, mert ugye Kínában akit elkapnak a parkolóházban vesztegetés közben azt ott helyben tarkón lövik)

Flaggx 2010.10.29. 06:41:38

Jaaa, a legviccesebbről nem is beszélve, ami híven megmutatja, hogy Kínában hogyan működnek az agytekervények (elárulom, logikusan):
Az új szupergyors vonatukon alig utaztak, ezért 50%-kal levitték a jegyárakat és máris tömve lett minden szerelvény.
(Egyébként ugyanezt csinálták a Microsoft szoftverekkel is, jó nagy fricskát odanyomva az összes jogvédőnek, elkezdték árulni 12k-ért a Win7-et, és 3* annyian vették meg, mint eredeti áron.)
ÉÉÉÉBRESZTŐ VILÁG! :))

Szomjas madár 2010.10.29. 06:44:38

Ha már több várost érintõ metró: Nürnberg U1. Az egyik vége Fürth túlsó végég van (nemrég hosszabbították meg, addig csak Fürth központjáig járt). Miközben részben meglévõ, részben újonnan épített vasúti pályán már készül a harmadik S-Bahn vonal is, amelynek kimondott célja a környezõ falvak, városok bekötése a városi forgalomba.
Nürberg egy félmilliós város.

Nzoltan 2010.10.29. 06:59:12

Ehhez képest mi a gödöllői HÉV-et nem tudtuk összekötni a metróval. Pedig minden adott volt. Egyetlenegy szakaszon kellett volna nagy beruházást csinálhi, az Örsön. De abból a pénzből inkább lófaszt vett demszki a polgárok seggébe.

Nzoltan 2010.10.29. 07:00:10

A másik ami feltünt, hogy nincs ötszáz ( van ahol még ennyi se) méterenként megálló.

egyenlítő 2010.10.29. 07:03:54

@Flaggx: Kínában a hét fős legfelső vezető testületből négy mérnök. A következő főfőnöknek is műegyetemi az egyik diplomája.

egyenlítő 2010.10.29. 07:04:59

@Nzoltan: Nem is szólhatnak bele a háztömbbizalmik a tervezésbe.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.29. 07:17:08

Budaörsön drága a telek, vigyük ki a végállomást Biatorbágyra, hátha a Tóparkiak is beszállnak a projektbe.

Flaggx 2010.10.29. 07:19:06

@egyenlítő: Azt azért szar látni, hogy a "fejlett" országokhoz képest az 50 éve még agrárország Kína és az ugyanekkor porig bombázott Japán hogy húz el technikában és világszemléletben, miközben nálunk azt ünneplik, ha egyszer az IC nem 30 percet, hanem csak 10et késik, vagy hogy 100 váltóból csak 98 fagyott be az első havazásnál a fejpályaudvarokon.

egyenlítő 2010.10.29. 07:23:58

@Flaggx: Tegnap újra megnéztem a SMART-ról egy filmet. Kuala Lumpur olyan, mint New York belvárosa. Lásd még Sandokan, a maláj tigris címszó alatt.

Flaggx 2010.10.29. 07:39:26

@egyenlítő: Igen, és még a példák közé tehetnénk Dél-Koreát is. (és még pár országot abból a térségből). Szóval mi valamit nagyon elkúrunk.

jet set 2010.10.29. 08:52:29

Németországban is van olyan villamos (pl. Bonn és Köln között), amelyik a belvárosokban föld alatt megy, a városok között pedig olyan mint a hév.

Nuuk 2010.10.29. 08:53:24

@- Rendi -: Igen, és az különösen szomorú, amikor a "véleményt formálók" teszik ezt.

@Circus: Mindkettőnek látom értelmét.

Kínáról meg csak annyit, hogy közvetlenül az Olimpia előtt adtak át Pekingben kb. 5 km metrót és 28 km-nyi reptéri gyorsvasutat, és a TV2-es bemondónő sietett rosszallással a hangjában hozzátenni, hogy "késtek az átadással két hetet". Majdnem leesett a fejem a nyakamról ezt a kis odaszúrást hallva. Hej, ha csak két hetet késne a 4-es metró az eredeti tervekhez képest!

gorillka 2010.10.29. 08:55:24

a kínai máv vasutak 170km/h-val néma csendben szállítják az utasokat a célállomásra, a hazai IC-t megszégyenítő kényelemben és tisztaságban, hogy a MAGLEV-ről ne is beszéljünk.
Az a helyzet, hogy diktatúrában könnyebb az ilyen beruházásokat átvinni.
Itthon mindig vannak érdekcsoportok, akiknek semmi nem jó.

És végre ki lehetne vinni Káposztásmegyerig a hármas metrót is...

Hatos villamos 2010.10.29. 08:56:59

Kíváncsi lennék, hogy a régi Törökbálint HÉV nyomvonala részben felhasználható lenne-e?

hampage.hu/trams/sinekbuda2.html

Egyébként a Budakeszit Budaörssel összekötő út elejéig van vasúti nyomvonal (valami MATÁV telep van ott), ami a régi ISG (hadianyaggyár) ellátását oldotta meg.

Akár odáig is kimehetne: ott meg a közeli Outet Center lehetne érintett a forgalom növekedésben.

Balogh Ádám Software 2010.10.29. 09:11:23

A madridi 12-es metró teljesen a városon kívül van, az elővárosokban megy körbe. Ezen kívül 7-es, 9-es és 10-es metrónak is van jókora városon kívüli szakasza.

Mirella11 2010.10.29. 09:16:11

Moszkva is ugyanilyen ütemben fejleszti metróhálózatát...

rcfan 2010.10.29. 09:24:29

Törökbálinti HÉV vonalából a jelenlegi 41-es villamosvonalként ismert vonal maradt meg, amely majdnem a Budaörs vasúti megállóig fut.

Helyette a megoldás: integrálni a különböző állami cégek pályáit (MÁV, BKV) és ha már úgyis új kötöttpályás járművet kell venni, mert a régiek lassan szétesnek, akkor az új jármű:

1. tudjon menni villamos gyanánt a villamos sínen. Ahol nincs magas peron, ott a Hannoverihez hasonlóan lenyíló lépcső a megoldás.
2. tudjon behúzni alagútba a város alatt (metróalagút újrafelhasználása)
3. tudjon kimenni 25 kV-os nagyvasúti pályára.

Ja és a villamospálya 50-70 km/órát tegyen lehetővé MINDENHOL, a 10 km/h-s lassújeleket sűrgősen felszámolni!

És még a 4-es metró átadása előtt: GHÉV-M2 közös vasútüzemét megvalósítani.

saetta26 2010.10.29. 09:27:07

@gozos:
140 percig halado majd negyven megallos metro... hm.... Egyszer utazz egy ilyen tomottel hosszasan .... Ja es erre hosszabb szerelvenyek kellenenek ugye....

Talan inkabb gyorsvasutat kellett volna epiteni a Duna alatt osszekotve a vaci iranyt es a szolnoki iranyt tatabanyai, pusztaszabolcsi, fehervari viszonylatokkal.... mindezt 2-3 belso megalloval es atszallasi pontokkal
Nemi atszalassal is sokkal gyorsabb, mint ez a docogo megametro terv....
Londonban vannak ilyen metrok, de kvazi HEV-kent jottek letre korabban es a tobbseg a vonathalozatot hasznalja ha van (pl DISTRICT (Upminster) vs Liv.St. es Fenchurch vonalak....)
A fejlesztes is a vonat iranyaba megy tovabb (lasd szinten pl. London, Barcelona, Berlin). Munchen azert jo pelda, mert inkabb S-bahnok mennek ki nem metrok. Berlin eseteben egyes Regionalbahn-ok Rostocktol Cottbusig jarnak...

Szoval vasuti Duna alagutat leginkabb. Megallhatna az a vonat (is) a bevesarlokozpontoknal. Legalabbis az M7 bejovo oldalon.... Monjuk arra is kivancsi vagyok, hogy egy negyes metro akkor pontosan Budaorsre menne vagy az M7 melle.... es a KIKA feloli vegen allna meg, vagy az IKEA-nal.... :-).

Alapban amugy sztem minden metro vszinuleg hulyeseg, aminek a vart forgalmat 3-4 kocsis szerelvenyek kiszolgalhatjak, hacsak nem keregvasutrol beszelunk....

pancsi 2010.10.29. 09:34:04

A barcelonai metró is kimegy Terrassaba. Ebből egy jó szakaszon a felszínen megy. Mondjuk az a vonal eleve inkább földalatti villamos. Csak nálunk van ez az értelmetlen ragaszkodás a kategóriákhoz, meg városhatárokhoz. Mi nem szolgáltató államot akarunk építeni, hogy a zembereknek minél kényelmesebb legyen, hanem bürokratizmust. Mondanám azt is, hogy ebben benne van még a pest-vízfejség is, de az az igazság, hogy pl a fos fehérvári Alba Volán buszai se tudnak kimenni a szomszédos, max 5km-re lévő falvakba, ahonnan hétvégén már csak a 2 óránként közlekedő helyközi járatokkal lehet bejutni a városba. Kedves magyar (és egyéb) testvéreim ! Lássuk be, fos országot építettünk ! Kérjünk fel vkit, hogy szálljon meg minket és csináljon végre rendet !

mestska · http://cities.blog.hu 2010.10.29. 09:45:56

a világon számos helyen kimegy a metró a városhatáron túlra, Barcelonától Szöulig, ebben nincs semmi meglepő igazából.
Kanton környéke Kína egyik legfejlettebb része, a kantoni-shenzeni-hong kongi metróhálózat előbb-utóbb összenő valamilyen szinten.

A budaörsi városi közlekdésfejlesztési tervben - nagyon helyesen - szerepel a metró továbbvitele, mégha a budapesti terv nem is képes a határokon túl gondolkodni.

tesztmacska 2010.10.29. 09:46:54

Nem szívesen vinném pol. irányba a vitát, de Vitézy kollega és tsai. (VEKE) szémos épeszű dolgot mondanak. Most meg pozícióba tették (amit egyébként rendes kommerek megszállásnak tekintenek - így a kérésed már részben teljesítve). Ha meg Kocsis kollega maradhat BKV vezér, és nem reggelizi meg Vitézy kollegát akkor tánmég normális irányba el is mehetnek a fővárosi közlekedési ügyek.
Metrót Budaörsre!

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.10.29. 09:47:09

@pancsi: lájk!

(és egyébként: az Albavolán miért nem tud hétvégén este járni?)

esef 2010.10.29. 09:47:16

A végén még kiderül, hogy a viccnek indult Sopron-Záhony metrónak mégiscsak lenne értelme... :D

esef 2010.10.29. 09:50:32

@Flaggx:
A 800 milliárd és a 6000 nálunk is megvan. Az elsőt ellopják, míg a másodikból meg csinálnak is valamit.

charlie 2010.10.29. 10:21:55

@M@snev: Szerintem inkább a felszabaduló területen zöldterületet kéne csinálni. Miért kéne minden négyzetmétert beépíteni?

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.10.29. 10:25:06

csak én látom úgy, hogy ez a metrótérkép nagyon hasonlít Budapestre, ha a fő HÉV és villamos-vonalakat is nézzük?
Mocsok kínaiak ellopták a metrótérképet :)

Hatos villamos 2010.10.29. 10:33:55

De mi az a peoplemover (világoskékkel jelölve a térkép közepén)?

Hiperlajhár 2010.10.29. 10:34:12

Előbb lesz a világon StarTrek transzporter, mint nálunk normális közlekedés.....

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.10.29. 10:36:57

@pancsi: konkretan tobb telepules megszavazta, hogy maradjon minden igy. ugyanis jobb nekik a 47 ft-os jegy, mint a 300. (ez annyira nem nehez matek)

en mar nem elek ott vagy 10 eve, de amig a legsurubb kovetes kabe 10-12 perc, es egy csomo orankent meg felorankent jaro jarat van, addig mi a francot varsz, hogy majd szabadbattyanba 5 percenkent megy ki a helyijarat?

nem tomegkozlekedes az, hanem vicc.

Hatos villamos 2010.10.29. 10:41:51

@M@snev:

Lehet, hogy hülyeség: de szereintem sokkal egyszerűbb lenne metróalagutat egy emelkedő vágattal bekötni a nagyvasúti sínekbe, és akkor Kelenföld lenne a végállomás.

Ismer valaki érvet ami miatt ez lehetetlen?

mig8 (törölt) 2010.10.29. 10:44:28

Szia Imre!

Szerintem igazából nem a szakma az, aki a kerékkötője ennek. Szakmai szempontból végülis nincs különbség aközött, hogy a Virágpiacig, vagy a Budaörsi buszvégállomásig megy a metró, max annyi csak a kérdés, hogy milyen nyomvonalon tegye azt. (Szakma alatt itt a tervezőket, az üzemeltetőket és az építőket értem.)

Ami gond, az a pénz. Ki fizessen érte? És nemcsak a megépítésért, hanem az üzemeltetésért. Mert Börsnek nincs annyi pénze, hogy az építésbe akárcsak részarányosan is beszálljon. Fizesse akkor csak Budapest? És ki szabja meg az igényeket? Börs nyílván olyat kérne, ami neki jó, nade ha nem fizet bele?

A másik dolog, hogy az EU, ha fizet, akkor csak a Virágpiacig fizet. A börsi rész még egyenlőre anyagilag nincs lezsírozva. De tudod mit? Írj nekem, ha érdekel az, amit én tudok a dologról! Ne blogon beszéljük meg...

M@snev 2010.10.29. 11:03:57

@charlie: inkább zöldterületet IS! sajna a magántőke nélkül ilyen volumenű beruházást nem igen lehetne keresztül vinni, de a kettő nem is kell, hogy kizárja egymást. Biztosan van olyan megoldás, ami mindkét kritériumnak eleget tesz, de hogy a mostani állapot fenntartása egyszerűen nonszensz, abban egyetérthetünk.

M@snev 2010.10.29. 11:06:00

@Hatos villamos: igazából én is valami hasonlóra gondolnék, de ennek részletei már inkább műszaki-szakmai jellegűek, ahol én inkompetens vagyok

gorillka 2010.10.29. 11:09:13

@mig8: Budaörsnek nincs pénze?
haha
legfeljebb nem jól gazdálkodik

mestska · http://cities.blog.hu 2010.10.29. 12:34:50

@mig8:

Budaörsnek annyi pénze van, hogy Dunát lehet vele rekeszteni.

"Szakmai szempontból végülis nincs különbség aközött, hogy a Virágpiacig, vagy a Budaörsi buszvégállomásig megy a metró,"

Hogyne lenne? Miért gondoljuk azt, hogy a virágpiacnál átszállnak az autósok a metróra, amikor ezt már rég meghaladta a város és a forgalom?
Egyébként az autópálya mentén lenne vezetve a nyomvonal.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.10.29. 16:07:02

@mig8: No, azért Budapest az ország leggazdagabb települése. A multikból évente annyi sok milliárdot húznak be, hogy annak már egy része is részarányosan kitudná tartani a metrót. Az építést is.

Amúgy az a gond, hogy idáig nem jutunk el, nem lesz második metró ütem.

Vitézy itt ásta el magát nálam. Nem az a gond, hogy nála fideszesebb család a világon nem létezik..Persze, ez is gond, innentől kezdve már sejteni lehet, hogy ha hülyeséget csinálnának fideszes emberek a közlekedésben, akkor be mer-e szólni. Tippelni is felesleges.

Azért felesleges, mert már most kijelentette, hogy semmiképpen se lesz második ütemterv. Az a második ütem nem lesz, ami egyáltalán értelmet lehelne ebbe a tetves 4-es metróba.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.10.29. 16:10:03

@sanche: Természetesen NEM Budapest, hanem BUDAÖRS, a leggazdagabb a multiknak köszönhetően. Szóval lenne pénz...Sőt, szerintem illene bekeményíteni. Ha szüksége van az ottlakókra, akkor fejlesszék a tömegközelekedést a városhoz keményen, a rendszeres kocsival behajtást Budapestre pedig meg kell tiltani, ennyi. Nekik sem lenne rossz, ha metróval bejöhetnének, Budapest meg egészen megkönnyebbülhetne.

egyenlítő 2010.10.29. 16:17:38

@sanche: Második ütemként a Bosnyák téri szakaszt kell megépíteni, mert annak megvan minden engedélye, sőt, már az EU-val is leszerződtük. A budaörsinél legalább 5 év, mire beszerzik az engedélyeket és az ingatlanokat, és ki lehet írni az építési pályázatokat.

spag · http://railzone.nl 2010.10.29. 19:11:51

@ÖREG: az Alstom metro nem valt be mashol, hanem csak ide probaltak eladni szar fekrendszert, szerencsere sikertelenul.

spag · http://railzone.nl 2010.10.29. 19:13:07

@sanche: A négyes metrónak nincs olyan üteme ami életet lehelne bele. Tetszőleges ütemből a teljes felszíni közlekedést rendbe lehet és rendbe is kell hozni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.29. 19:15:13

@sanya18: "legtöbbünk valójában Belső-Ázsiai szinvonalon gondolkodik"

Úgy érted, messze a belső-ázsiai színvonal alatt.

egyenlítő 2010.10.29. 23:21:34

@spag: "A világon ma üzemben lévő minden negyedik metrókocsit az ALSTOM Transport gyártotta, míg jelző- és forgalomirányító rendszereinket öt kontinens több mint 50 városának metró hálózatai használják. Ma mintegy 6 milliárd ember közlekedik rendszeresen az ALSTOM által gyártott metrókon."

www.webmag.transport.alstom.com/eMag/externe/international/hungary/com/09_05/1/509.asp

mestska · http://cities.blog.hu 2010.10.30. 08:50:03

@spag:

mantra.

A négyes metró ha megépült volna a nyolcvanas években, kutya nem tiltakozna ellene., hogy szükségtelen.
Az egy dolog, hogy iszonyatos pénzszórás megy, de attól még a vonal maga egy erős tengely Budapesten, ezt nem kellene megkérdőjelezni.

- Rendi - 2010.10.30. 19:36:58

@egyenlítő: Ettől még nem azt hozták, amit kértünk, az meg szar szöveg, hogy máshol bevált.

@mestska: Lehet hogy erős tengely, akkor viszont a méretezés van elkefélve; a négykocsis szerelvény már a vicc kategóriába tartozik.

egyenlítő 2010.10.30. 21:03:49

@- Rendi -: Ez viszont akkor sem igaz: "az Alstom metro nem valt be mashol, hanem csak ide probaltak eladni szar fekrendszert, szerencsere sikertelenul"

- Rendi - 2010.10.30. 21:26:05

@egyenlítő: Nem tudom, hogy másol mennyire jó a fék, ide olyan jött, ami nem felel meg az előírásoknak, de ráadásul még nem is működik jól.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.10.30. 22:39:51

@- Rendi -:

semmi baj a négykocsis szerelvényekkel.

egyenlítő 2010.10.30. 23:23:35

@- Rendi -: Szóltam egy szót a fékekről?

Egyébként működni működnek, kifogástalanul, de a magyar előírásoknak valóban nem felelnek meg. A kettős fékrendszer nem teljesen független egymástól, nem zárható ki, hogy egyszerre hibásodnak meg.

- Rendi - 2010.10.31. 07:28:25

@egyenlítő: Szerintem olvasd el az NKH elutasító határozatát.

@mestska:
Az M2 ötkocsis és az M3 hatkocsis szerelvényei zsúfolásig tele vannak csúcsidőben; ezek szerint az M4 vagy alul van méretezve, vagy a tervek szerint sem lesz sok utas.

egyenlítő 2010.10.31. 08:49:44

@- Rendi -: Elolvastam, és pontosan az van benne, amit fentebb összefoglaltam.

index.hu/assets/documents/belfold/hatarozat.pdf
3-4. oldal.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.10.31. 11:06:51

@- Rendi -:

senki nem mondta, hogy a négyes metró vonala, attól, hogy erős tengel, szükségképpen megkívánja a hatkocsis vonatokat.
A legtöbb városban, ahol kiterjedt metróhálózat van, az egyes vonalakon közlekedő kocsiszám eltérő.

Igen, nálunk gazdagabb helyeken kétkocsis metrók is vannak.

peppemaci 2010.11.05. 13:39:16

merjünk nagyot álmodni, és tételezzük fel, hogy Nagyjaink egyszer olimpia rendezési jogot nyernek, és végig is csinálják.
No, akkor igazán jól jöhetne az, ha a 4-es metró kint lenne már addigra, tán a Virágpiacon is túl, pl a valahol a tecsó környékén. Lenne egy olyan kiszolgáló repülőterünk, ahonnan közvetlenül elérhető az egész belváros ~ félóra alatt gyorsvasúttal. Ehhez képest már pitiáner apróság, hogy pillanatnyilag csak füves leszállópálya van Budaörsön. Nagy ügy, legfeljebb a Repülőtéri utat kicsit kiszélesítik, és rögtön műxik, mint betonos pálya. Abba meg feltehetőleg a budaörsi multik is beszállnának, hogy mekközelíthetőek legyenek metróval...

spag · http://railzone.nl 2010.11.05. 14:01:49

@egyenlítő: és?

amugy miota megbizhato forras egy ceg sajat honlapja?

spag · http://railzone.nl 2010.11.05. 14:04:06

@mestska: az irany fontos ez igaz. csak ha jol sejtem penz nincs most M4 hosszabbitasra, de ha majd lesz, akkor a DNy hosszabbitasnak lehet ertelme, ahogy az M5-nek is.

a tobbi metrorol annyit hogy most h latjuk h vissza kell epiteni a bajcsyra a villamost mert autopalya lett belole, lehet,h ritkabb megallok is elegek lettek volna M3-ra.. marpedig az M4-gyel az egyik problema a sokbol a keptelenul rovid megallohosszak.

rcfan 2010.11.05. 21:38:45

@peppemaci: merjünk nagyot álmodni, tételezzük fel hogy

10 milliárd forintból napi 100.000 utast hozunk be átszállás nélkül Mátyásföldről, Gödöllőről, Cinkotáról a BELVÁROSBA.
(GHÉV-M2 összekötése)

Addig, amíg ez is álom, addig tovább nem érdemes álmodozni...

2010.11.07. 23:56:30

Nem fair összehasonlítani a két országot. Mi hatalmas handycapben vagyunk. Ott ha a kivitelezésben részt vevő, vagy valamelyik vezető lenyúl az építésre szánt pénzből, tarkón lövik. Nálunk legfeljebb megzsarolja valamelyik kollégája vagy a rendőr, esetleg apeh-ellenőr, osztoznak, és szépen elsimítják az ügyet.

2010.11.08. 00:00:40

Mondjuk, lenne nagy kongás az országházban, ha elkezdenék kivégezni a korrupt, tolvaj vezetőket...

spag · http://railzone.nl 2010.11.09. 19:12:29

@kermi: vagy ugy barhol. hajlamosak vagyunk kizarolag a politikara kenni ami athatja a teljes uzleti stb eletet Mo.-on.

M@snev 2016.12.14. 20:55:28

@charlie: azt hiszem, ez a "zöldterület csinálás" MOST "politikai értelemben" nehezen lenne átvihető :D :(

M@snev 2016.12.14. 20:57:07

@Hatos villamos: ez is jobb megoldásnak tűnik számomra, mint a jelenlegi, irracionális status quo további fenntartása
süti beállítások módosítása