Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2007.11.23. 13:00 erminavet

De szeretnék főnök lenni, lassújelnél gyorsan menni!

(Holnapután) 150 éves a Szolnok–Debrecen-vasút. Az alkalomra ma a MÁV kis ünnepséggel emlékezik. Egy Flirt motorvonat indult Debrecenbe, megáll az évfordulós szakasz városaiban, a polgármesterek ünnepi köszöntőket mondanak. Néhány pillanatra érdemes megállni rohanó világunkban, emlékezni, ünnepelni. Hogy ne csak megszűnő vonalakról legyen szó. A 100-as vasútvonal létét szerencsére nem fenyegeti semmi, sőt, éppen felújítják.

Ebből van is egy kis bibi. Ugyanis ma hajnalban leszakadt egy felső vezeték a vonal elején (tehát nem az ünnepelt szakaszon), Pestszentlőrinc állomáson. Ott ahol az építkezés miatt egyetlen olyan vágány használható, ahol le és fel tudnak szállni az utasok. Mondani sem kell, hogy hatalmas torlódások alakultak ki a forgalmas szakaszon a reggeli csúcsban, hiszen az állomás áteresztőképessége töredéke lett a szükségesnek. Az itt járó villanymozdonyos vonatok dízelelőfogatot (szép szó) kapnak, a kétszeri csere tovább lassít.

A MÁV most se tudta megfelelően kezelni a problémát, most is túl sok vonatot próbálnak „leközlekedtetni” (csúnya szó). Ahelyett hogy szükségmenetrend lépett volna életbe (mondjuk irányonként két-két vonattal), vagy a következő állomáson, Vecsésen fordulna meg minden vonat, és onnan dízelmotoros ingavonatok cipelnék az utasokat a Nyugatiig. Örömteli viszont, hogy ezúttal (legalábbis néhány állomáson) a reális, 60-100 perces késésekről szólt az utastájékoztatás, tehát nem igaz az a korábbi állítás, hogy „lehetetlen pontosan kiírni a késéseket ilyen helyzetben”. De most nem erről akarok írni.

Hanem arról, hogy ebbe a helyzetbe érkezett bele a MÁV-os főnököket és újságírókat szállító különdelfin. Hogy miért, az se világos, hiszen a program kezdőpontját, Szolnokot egy másik, az újszászi vonalon is elérhették volna. Ehelyett a Kádár-rendszer, vagy még talán a gőzmozdonykorszak viszonyai között megcsontosodott, egymás kezét mosó MÁV-vezérek mint mindig, kitalálták a megoldást.

A felső vezetéket nagyban szerelő plafontapasztókat (a legszebb szó a vízdaru után) sürgősen lezavarták a helyszínről, az egyetlen egyenes (átmenő) vágányról. Az építkezés miatt hetekkel ezelőtt bevezetett 40-es lassújelet (sebességkorlátozást) arra a pár percre föloldották, a Flirt pedig lendületet vett, és vagy 80-nal indulva már szépen át tudott gurulni az árammentes szakaszon, majd a másik oldalon megállás nélkül föltolta az áramszedőt és robogott tovább az ünnepségre. Az utasok talán észre se vették, hogy baleset és átépítés helyszínén haladtak át. Mármint a különvonat utasai.

Ebben nemcsak az a szép, hogy a népet a kelleténél jobban szívatják, miközben a VIP-vendégek átsuhannak, hanem az is, hogy az utóbbi némileg oka az előbbinek. A szerelőkocsi levonulása ugyanis szerény számítások szerint is fél órával tolja későbbre a pálya helyreállítását, hiszen előtte a szakiknak mindent, szerelés közben lelógó drótokat, cuccokat el kellett takarítaniuk, hogy ne lógjanak be az űrszelvénybe (újabb szép szó).

57 komment

Címkék: vélemény politika vasút ütemes menetrend flirt városi közlekedés stadler utastájékoztatás utaspanasz


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr57239314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2007.11.23. 13:33:24

Ezek utan a MAV vezetesnek koszonjuk szepen az eddigi munkajat es menjenek a fenebe.

bervas 2007.11.23. 13:38:31

Köszönjük a MÁV vezetőség példamutató magatartását. Így kell ezt csinálni.

TGV 2007.11.23. 13:46:53

hehe, ilyet tud az Eurostar is, amikor atlepi a francia-belga hatart, akkor egy feszulsegmentes szakaszon siklik keresztul, mert annyira kulonbozik a ket orszag vasuti elektromos halozata, hogy csak franko atkapcsolassal lehet a feszultsegkulonbseget athidalni :)

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2007.11.23. 13:51:49

Sajnos általános emberi szokás a csúszómászó seggnyalás, és nem csak Magyarországon. Jajajajajaj, jön a főnök! Mindenki csapjon le mindent! Mindenki álljon vigyázzba! Gizike, te hogy nézel ki, menj innen, meg ne lásson a főnök! Rakjatok rendet, nehogy meglássa a főnök, hogy itt emberek dolgoznak! Egy pisszenést sem akarok hallani, nehogy megtudja a főnök, hogy itt problémák vannak!

Szmoki Deszperádó a vadnyugati kapcsolat 2007.11.23. 13:56:10

Akkor gömbölyű a történet, ha ezeket kiegészitjuk azzal, hogy reggel a vonatpotló busz Pestszentlőrincről 7-8 percel korábban elindult, mint ahogy a vonatnak kellett volna. A hoppon maradt utasok meg néztek mint a luki nyúl, persze én is szívtam. A következő meg egy óra múlva indult.

Aknamelós 2007.11.23. 13:58:28

Nem értem, a szerelőkocsi személyzete miért nem volt képes ottfelejteni néhány alkatrészt, ami indokoltá tette volna a 40-es korlátozást.

Úgyis mindenki arról papol, hogy a Máv hatalmas vízfejében fejeknek kellene hullania, meg hogy túl sok a vezető (nem mozdony-, hanem managger). Egy ottfelejtett síndarab javította volna a statisztikákat.

Fedup Sári 2007.11.23. 14:02:57

Az a mázlijuk, hogy a "kurva anyátok" kifejezést soha nem használom írásban.

Olyan ez, mint amikor egyszer Gödön állt a vonatunk vagy egy órát, és közben egy nosztalgiavonat beelőzött. De már a Nyugatiban is volt olyan, hogy éppen rohadtul nem idultak a vonatok (mondjuk esett két centi hó), viszont a nosztalgiaszerelvény hogy, hogy nem elment, ahogy kell.

vecsesi 2007.11.23. 14:02:58

Éljenek a VIP-ek! Csak ne köztünk :)
Nem tudom melyik állomáson vallották be a 60-100 perces késést, de pl. Kertekalján be sem mondtak semmi. Mikor végre továbbdöcögött a vonat Vecsésig, ott is csak 20 percet mondtak várakozásként. A végén persze 55 perc késéssel futottunk be a Nyugatiba.
Hogy miért nem képesek legalább tájékoztatni az embereket, ezt nem bírom felfogni. Tegnap is simán 30 percet késett reggel a vonat, minden bemondás nélkül... Miért kell agyvérzést kapni szinte minden reggel, s miért nem adják meg a lehetőséget, hogy válassz, s esetleg másként juss be a munkahelyedre, ahelyett, hogy állsz és reménykedsz, hogy biztos mindjárt jön a vonat...

G.T. 2007.11.23. 14:18:16

A MÁV ezekszerint csak a vezetőkért van, és nem az utasokért!!! Mikor lesz benne az alkotmányban, hogy aki hazudik, annak levágjuk az egyik újját? Legyen az politikus, vagy MÁV vezér, Tesco marketinges, vagy akárki. Talán elgondolkodnának... Utasbarát ez+az? He??? Mennyi fejes utazik tömegközlekedéssel? --> SENKI, csak ilyen majomparádékon... Köszönjük a példamutatást kedves MÁV vezetők! Most már hivatalosan is tökön lehet a vezetőket rúgni! Remélem nem kérdezik vissza, hogy most miért csinálta velük a pornép?

szabiaki (törölt) 2007.11.23. 14:21:00

Cegléden nem mondták be a 7:14-es Torontálnál semmit, Monorig ment majd ott megállt és bemondták, hogy 15-20 perc, több mint félóra lett, ezután még pár helyen álltunk, a végén olyan 80-90 perc simán lett. Kallerek persze eltűntek egyből. Ha Cegléden bemondják akkor megoldom, hogy felvigyen egy autó.

Semerre Szemere 2007.11.23. 14:25:35

Ennek a szakasznak a felújítása megér egy misét, mindenesetre nem sikertörténet. A vezeték-szakadás, hibás jelző, sebtiben átadott Ferihegy állomás, hermetikusan elzárt Szemere-telep (ocsmány hangfogó betontáblákkal) a legutóbbi, nov. eleji teherautós lőrinci ütközésekkel - mindez a pechszéria 2 éve tart?

m. 2007.11.23. 14:25:38

Normális ez? 6,5 hónapon belül 10 eset.

11.23, Pestszentlőrinc index.hu/politika/bulvar/vezszak1123/
07.20, Kőbánya-teher index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/321280
07.17, Vecsés index.hu/politika/belfold/budapest/keses070717/
06.27, Vecsés index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/318048
06.01, Köki-Üllő
index.hu/politika/bulvar/von362872/
04.16, Vecsés index.hu/politika/bulvar/0417maavv/
04.12-15, Üllő-Vecsés-Pestszentlőrinc index.hu/politika/bulvar/0415maav/

nagypapi 2007.11.23. 14:27:07

Egész egyszerűen felháborító!!
Egy normális országban ebben a szent minutumban leváltanák ezeket a vezetőket (persze végkielégítés nélkül), nálunk nyílván nem lesz semmi következmény.
Múlt héten olyan kurva gyorsan kiszámolták, hogy a 6 órás sztrájk 200 milliós kárt okozott, számolják csak ki azt is, hogy a többezer utasnak a különvonat miatti +fél óra késése mennyibe' is van?!

petya.bacsi 2007.11.23. 14:28:50

"A MÁV most se tudta megfelelően kezelni a problémát"

A MÁV semmilyen problémát sem tud kezelni, csak a szokásos dolgokat hajtogatja állandóan: műszaki ok, forgalmi ok, vis-maior.

Közelg a tél (amire persze sosem készülnek fel), a vezetékek jobban szakadnak, de valami változatlan marad: a színvonal, a késések, és az utasok fejének a színe.

petya.bacsi 2007.11.23. 14:33:53

Ja, ugyanez van a Szolnok-Budapest vonalon is. Nagykáta-Tápiószecső között 1 sínpár járható, és ha jól tudom pár napja az IC ezen a szakaszon állt 3,5 órát... 2 felsővezeték-szakadás (amiről én tudok) már volt pár hét alatt.

Dec. 8-ig lesz még egy sínpár, de az állapot az szerintem ettől függetlenül ugyanilyen rossz marad. Köszönjük MÁV!

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.11.23. 14:38:54

Még szerencse, hogy Gyurcsány nem vonattal ment országjárásra... Képzeljétek, hogy akkor mi lett volna itt.

Berix 2007.11.23. 14:40:55

Ez hihetetlen! Illetve nem is az sajnos, hanem inkább felháborító.
Szerdán ugye sztrájkoltak, tegnap délután hazafelé cirka 40 percet késik a vonat, ma reggel 70 perc késéssel sikerült a Nyugatiba érni, de az a lényeg, hogy a sok vízfej felveheti az év végi jutalmát, mivel olyan "jól dolgozott" és még az ünnepségen is megjelent. Természetesen a reggeli vonaton egy árva jegyvizsgáló sem volt...gratulálok nekik innen is.

Pelikán et. 2007.11.23. 14:43:17

- Na mi van, miért nem mennek be ezek az emberek?
- Úsznak odabent!

petya.bacsi 2007.11.23. 14:44:11

A vezetők egyébként az irodájuk falán lévő keretezett képet kivéve láttak már vonatot, vagy ez volt az első útjuk?

forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2007.11.23. 14:46:09

kiraktam az iwiw üzenöfalra, jobb ha tudják az ingázók ezt az infot.
Negativ folyomány, hogy saját testi épsége érdekében kalauznak most 1 hónapig laposkúszás a 100/a-n.

Flea 2007.11.23. 14:53:26

Nincs mit csodálkozni: XX. században ragadt ország XiX századi berögződésű vezetőkkel...

Flea 2007.11.23. 14:54:24

Mondja meg Sztálin elvtársnak! Sztálin elvtárs biztosan nem tud arról, hogy mi folyik itt!

hebab 2007.11.23. 14:59:16

azért nem kell beleírni az alkotmányba, hogy aki hazudik, annak levágják egy ujját, mert az ilyen esetekben a teljesen vétlen beosztottaknak természetesen levágnák, a valódi bűnös vezetőknek meg persze soha, ők inkább jutalmat vennének fel.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2007.11.23. 15:05:54

A VIP azért VIP, hogy előnyben részesüljön. Van a VIP meg van a plebs.

real mode 2007.11.23. 15:06:43

Imígyen mennek a dolgok ocsmánycsótányországban, Szenny Máfia országában.

Mike36 2007.11.23. 15:12:28

gondoljatok bele, a VIP-nek várnia kell 1 órát! Hát hová vezetne ez?!

Kampfer 2007.11.23. 15:16:45

Na ez ismet egy nagyon jo pelda erre a szutykos szemet bandara! A MAV vezetese is eppoly arrogans es kozonseges kis szarjanko, mint az egesz mocskos kormany es a meg mocskosabb kis minisztere az itthoni kozlekedesnek! Dogoljon meg mind!
Mar csak halkan jegyzem meg, hogy a tortenelem mar ismer ugye olyan vonatokat, amelyek szinten elsobbseget kaptak mindenhol... Csak azok ugye nem Debrecenbe mentek... Mert azt a vonatukat istenemre en is elore engednem...!
Egyebkent mindettol fuggetlenul a vasut hatalom altal torteno szetverese tovabbra is folyik, s lassan mar az elkotyavetyelese is!
Kampfer

Baromméter 2007.11.23. 15:23:15

azért nem kell beleírni az alkotmányba, hogy aki hazudik, annak levágják egy ujját, mert az ilyen esetekben a teljesen vétlen beosztottaknak természetesen levágnák, a valódi bűnös vezetőknek meg persze soha, ők inkább jutalmat vennének fel.

Megoldás: ugy kell definiálni a hazugságot a törvényben, hogy ezt az eshetőséget megfelelően figyelembe vegye és kezelje.

Berix 2007.11.23. 15:35:30

"Totális vasúti sztrájk decemberben?" című cikktől minden ingázó a falra mászik a mai nap eseményi után.

Sicc! 2007.11.23. 15:39:48

Többet az Indexeseket sem hívják meg különvonatozni, már látom...

Inter 2007.11.23. 15:40:14

Hol voltak a sztrájkolók márciusban??? Az akkor megszüntetett szárnyvonalakért miért nem állt ki senki? Azok a vonalak miért nem kaptak egy második esélyt, senkitől?

Üdvözlettel: "Kiírtott Bács-Kiskun megyei szárnyvonalas utas"

petya.bacsi 2007.11.23. 15:52:33

Karácsony előtt leállnak? Gaskó úr és trsait is leválthatná már valaki... már nagyon unalmas az asztalverésük.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.11.23. 15:57:37

nagypapi:

Nem a vezetőket kéne leváltani, hanem őnekik kéne kirúgni azokat, akik a seggnyalást elrendelték az ügyfelek kárára. Egy normális cégnél.

m62 117 2007.11.23. 16:17:46

Gondolom azért ment FLIRT, hogy lássák az utasok mivel nem fognak utazni.

csarlee 2007.11.23. 16:25:07

Urszelveny= az a ter amit a szerelveny keresztmetszete kitolt.

akit a mozdony fustje megcsapott...

Ákos 2007.11.23. 16:49:43

A legjobb az volt mikor hideg koratavaszon kiírták(és bemondták), hogy a Bp.-ről érkező vonat előraláthatóan 5 percet késik. Majd 7 perc késés után azt, hogy 15 percet amiből végül 24 perc lett. Ha bemondják rendesen a késést visszamegyek az épületbe, de így türelmesen végigvártam míg megjött a vonat és közben szétfagytam.

Zoltika 2007.11.23. 17:32:58

Nagypapi:
"Egy normális országban ebben a szent minutumban leváltanák ezeket a vezetőket (persze végkielégítés nélkül), nálunk nyílván nem lesz semmi következmény.
"

Egy hete két vasúti középvezetővel borozgattam. Az egyikük mondta, hogy 90-óta már 529 vezetőváltást ért meg a MÁV-nál. Mindig reménykedett, hogy most már nincs lejjebb, ezekkel talán végre megindul valami. Aztán persze csak volt még lejjebb, az aktuális menedzsment meg távozott a fejenként 70-80 millás végkielégítésekkel.

V 2007.11.23. 18:32:03

Hasonlo sztori a Kozgaz uj epuletenel is volt/van.

Az epulet szerintem rendben van, ugyanakkor az atadason kb 2m magassagig vegigmazoltak a Matyas utcai hazak aljzatat, ugyanis a miniszterelnoknek nem akartak megmutatni az omlo vakolatu hazakat, es magasabbra pedig ugyse lat ki a kocsibol.

Gyonyoru!

volt ingázó 2007.11.23. 18:45:14

A felsővezeték- szakadás már nem mai találmány. Az elmúlt pár évben volt bőven. Az volt a csoda-hét, amikor nem volt semmi "balhé" a 100/a-n.

kacsa! 2007.11.23. 21:13:22

Szánalmas... ha a leváltás sem hozza meg eredményét, akkor mi az istent lehet ezekkel csinálni???

gramercy (törölt) 2007.11.23. 21:41:46

a MÁV szocialista nagyvállalat 20 évvel a rendszerváltoztatás után, de ezt már megírtam

itt két megoldás van: privatizálni a cuccot VAGY gyakorolni a tulajdonosi jogokat és teljesen átalakítani a vállalatot

--

a neoliberális gazdaságpolitikát követő tulajdonos természtesen privatizálni szeretné, de ezt a mindenhonnan érkező (tragikusan: jogos) nyomás ellenére nem tudja

viszont a tulajdonosi jogokat sem akarja gyakorolni, mert akkor mindenki belátná, hogy privatizáció NÉLKÜL is lehet egy ÁLLAMI vasutat jól működtetni, amennyiben azokat a szervezeti dinamikákat amelyek a szocializmusból maradtak hátra kizárjuk
csak hát akkor lemondhatna a privatizálásról

---

vagyis adva van egy mávos vízfej és egy tulajdonos, akik között olyan patthelyzet alakult ki hogy mindketten a status quo fenntartásában érdekeltek


és igen, az utasok szívnak...de ez ennél tovább megy, ugyanis az ország produktivitásának egyik tényezője az infrastruktúra állapota, vagyis ez a néhány ezer URASÁG a saját pitiáner (mert még csak nagyon nagy pénzeket se tudnak kaszálni) érdekei miatt az egész ország potenciálja romlik

gramercy (törölt) 2007.11.23. 21:53:08

amúgy kár hogy nem siklottak ki!

gramercy (törölt) 2007.11.23. 21:56:00

amúgy ahhoz is ész kell, hogy az újszászi és a ceglédi vonalat egyszerre újítsák fel......no comment

rp_bubu 2007.11.23. 22:30:54

"Nem a vezetőket kéne leváltani, hanem őnekik kéne kirúgni azokat, akik a seggnyalást elrendelték az ügyfelek kárára. Egy normális cégnél."

Ilyenkor nagyon hamar tudnak intézkedni a céges telefonon az urak... senki se önszántából ment ebbe bele.

Egy idézetet ajánlok az érintetteknek:

"Kis hatalmaddal légy szerény, nagy hatalmaddal még szerényebb!"

M62 230 2007.11.24. 10:14:12

Az meg sem fordult senki fejében, hogy azért nem előfogatolták a különmenetet, hogy az előfogatoló dízelt egy rendes (személyszállító) vonat továbbítására használhassák fel, amit a gyorsabb különmenet rövidebb ídőn belül megérkező visszjelére azonnal elzavarhattak? Vagy ha VIP-vonat másik vágányt használt, akkor még visszjelre sem kellett várni. Ennél a megoldásnál kimaradt a körbejár-rácsatol(erősít)-fékpróba-lecsatol(csökkent)-fékpróba-körbejár-visszahúz/visszatol időigényes metódusa, valamint kétszer nagyobb sebessége miatt feleannyi ideig foglalta el a kritikus pályaszakaszt. Ennek időnyereségét miért nem részletezi a cikkíró?
Mit írt volna a szerző, ha az egyik dízellel előfogatolják a különmenetet? "A VIP utasok kisajátították maguknak az ingázók utolsó reményét, Szergejt!"? És akkor átsiklottunk azon nem mellékes technikai probléma felett, hogy a Flirtnek "saku" van az elején (Scharfenberg-rendszerű ütköző- és vonókészülék) a vonógépeken pedig csavarkapocs, magyarul eltérő rendszerű. Honnét a picsából kerítettek volna rájuk közdarabot, ha egyébként nincs rá szükség?!
Ha a különvonat Újszászon át megy, akkor azon a vonalon okazhatott volna felfordulást a nagy hirtelenjében beiktatott rendkívüli vonat (ott is felújítás van), nem beszélve ünnepségek résztvevőiről, akiket feltehetőleg megvárakoztattak volna, hiszen a menetidő nyilván nem ugyanakkora lett volna. Ebben az esetben azon agonizált volna a cikkíró, hogy a MÁV újabban az utasok mellet már a vasutat ünneplőket is megvárakoztatja?
Mindegy, csak nagyot szóljon! Az index tulajdonosa jól járt, mert mondhatja a hírdetőknek, a negatív szenzációval növelték az olvasottságot, fizessenek többet!
Tevan Imre (Erminavet), az index főszerkesztő-helyettese jól járt, hiszen mondhatja a tulajdonosnak, a negatív szenzációval növelte az olvasottságot, fizessen többet!
Csak az olvasóból csináltak szamarat!

Peter "Car" 2007.11.24. 10:50:30

Comandante en Jefe a tulaj normalis esetben nem a giziket rugja ki hanem a mister igazgatot es beperli szandekos karokozastert es meg jol meg is vereti.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.24. 11:13:23

Miért van az, hogy az összes primitív, ingyenélő, az adófizetők pénzéből eltartott, frusztrált vasutas, az ember fizetésével jön, amikor bírálni merészelik egyébként tökéletesen működő cégüket?

Tényleg azt hiszed, te gyáva féreg, akinek ahhoz van bátorságod, hogy az én nevemet kiírd, de te egy Szergej neve mögé bújsz, hogy minden egyes poszt után külön fizetésemelésért rohangászok? És ha úgy lenne, mi közöd hozzá? Engem egy nyereséges magánvállalkozás fizet, nem alamizsnán élek, mint te. A poszt egyébként a blogon jelent meg, mint látod, takarékosan gondolkodó barátom, ahol egyetlen hirdetés sincs, nem vetted észre?

Hogy az újságírás szakmai kérdéseihez nem értesz, az a kisebb baj, de választott szakmádhoz sem. Kommented vasúti szempontból is horrorisztikus.

Nevetséges vagy, ha azt állítod, hogy a 120a-n ugyanolyan zavart okozott volna egy extra vonat leközlekedtetése, mint a teljesen meghalt 100a-n.

Ember, érted te mi történt? A felső vezetéket cserélő munkásokat lezavarták, ennyivel később lehetett helyreállítani a pályát. Szerinted kész lettek az a Start honlapján ígért 10-11 órára? Muhaha. A szerelők le- és visszavonulása vette el az időt, ehhez képest nem számít, hogy 40-nel vagy 80-nal megy át a Flirt.

Egyébként volt ott "közdarab", hiszen Hernyók is járnak arra, úgyhogy ez is hülyeség a kommentedben. De nem sorolom tovább.

Figyu, azt tudod, hogy az idekattintásod és a kommentírásod még legalább 2-3 page impressiont hozott a Kötött pályának?

Ne érts félre, én senkit nem zavarok el a saját blogomból, lehet velem vitatkozni is, sőt szabad engem gyűlölni is, nyilván én se szeretnélek túlzottan téged, ha valaha is szánnék rád annyi ATP-t, hogy egyáltalán megjegyezzelek, mindazonáltal nem volna hasznosabb számodra, ha az itt töltött idő helyett addig is más módon nyalnád főnökeid évtizedes szakmai tapasztalattól koptatott seggét?

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2007.11.24. 16:44:11

"mindazonáltal nem volna hasznosabb számodra, ha az itt töltött idő helyett addig is más módon nyalnád főnökeid évtizedes szakmai tapasztalattól koptatott seggét?"

Ez ült! :-)

Mellesleg tökmindegy mi van vagy volt, hisz 2 hét múlva érvényes menetrend se lesz..

Rabbeleben 2007.11.24. 17:20:29

Tevan Úr!

Az indulat rossz tanácsadó!
És persze nem segíti elő az elfogulatlan vizsgálódást.

A történetről, annak előzményeiről és a publikálás céljairól talán megtartanám a véleményemet.

De ha már szakmai kérdésekben is sikerült állást foglalnia, akkor néhány dolog gyáva férgezés nélkül.

Bizonyára a helyszínen utánajárt, hogy feloldották a lassújelet. Nem fordulhatott elő, hogy az érvényes utasítások szerint motorvonatokra más sebességkorlátozás volt érvényben, mint a mozdony vontatta szerelvényekre? Ez nem egyedi eset.
Esetleg rendelkezésére áll az említett jármű sebességének regisztrátuma, amelyből hibátlanul megállapítható az áthaladás tempója.
Az is remek megfigyelés, hogy volt a helyszínen "közdarab". Önnek hála, most már tudom, hogy a Hernyó és a FLIRT segéd-vonókészüléke (ha már szakma!!!) kompatibilis egymással.
Már ezért érdemes volt ide benézni.

gramercy (törölt) 2007.11.24. 18:04:22

én még mindig ott tartok, hogy az ország két fontos ütőerét EGYSZERRE újítják fel, a ceglédit és az újszászit

ki volt az a marharépa aki ezt jóváhagyta? miért nem lehetett az egyik felújítását 1 évvel odébb tolni és addig máshol felújítani, vagy ugyanazt az erőforrást/pénzt az egyik vonalra koncentrálni, így az ha nem is 2x de mondjuk 1.5x gyorsabban van kész

ész hová mész..

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.24. 18:30:26

Rabbeleben Úr!

Kiváló ötlet volt, hogy bizonyos kérdésekben megtartotta magának a véleményét. Szerényen javasolnám ennek az attitűdnek a kiterjesztését más kérdésekre is.

Akkor például nem ébrednének bennem kétségek az Ön szövegérésének tárgyában. Azt például egy szóval sem mondtam, hogy a Flirt és a Hernyó segéd-vonókészüléke kompatibilis. Az Ön által védett Szerjózsa kommentelő azon mondatára utaltam, hogy (szó szerinti idézet jön, kéretik a benne lévő pontatlanságokat nem rám kenni, ahogy az előbb történt):

"Honnét a picsából kerítettek volna rájuk közdarabot, ha egyébként nincs rá szükség?!"

Tehát én arra utaltam, hogy ha az egyik készüléket be lehet szerezni, akkor talán a másikat is.

Persze ez az egész egy lényegtelen kérdés.

Természetesen ellenőriztem az információkat, és természetesen nem fogom itt most elmondani, hogy hogyan.

Rabbeleben 2007.11.24. 19:19:28

Tevan Úr!

Ha jól értem, akkor ide csak az írhat, aki Önnel egyetért, egyébként bizonyára nem javasolta volna attitűdöm kiszélesítését.

De a szövegértésem valóban nem tökéletes. Különben ki tudtam volna olvasni az írásomból, hogy kit védek. Így viszont az Ön segítségére szorulok, amit természetesen köszönök.

"Egyébként volt ott "közdarab", hiszen Hernyók is járnak arra, úgyhogy ez is hülyeség a kommentedben." Természetesen mindig van a helyszínen közdarab, hiszen ez a jármű tartozéka. Nem bonyolult a helyszínen beszerezni. Felszerelni, leszerelni viszont időigényes, az ezzel járó egyéb szakmai teendőkkel (fékpróba, megfékezettség, néhány váltó elzárása) nem untatnám. Így viszont a Hernyó miért keveredett bele a történetbe?

Az Ön vasút iránti elkötelezettsége közismert. Szakértelme is. Én is azt írtam, hogy
"Bizonyára a helyszínen utánajárt", nem vonva kétségbe forrásait. Természetes, hogy itt nem osztja meg velem a módszereit.
Talán az is természetes, hogy most nem hívom fel a történet szereplőit ellenőrzésképpen. Ha gondolják, majd reagálnak.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.24. 21:17:40

Tisztelt Rabbeleben Úr!

Rosszul érti, hiszen mint láthatja, itt virít az Ön két kommentje, nem moderáltam ki őket, s nagyon remélem, hogy személyének sem esett bántódása miattuk, szóval az is írhat, aki nem ért velem egyet, sőt!

Aki azonban rögvest valami kedves rosszindulatúsággal köszönt be, az várhatja, hogy némi pikírtkedés visszakap.

Mivel úgyis visszakérdezne, a rosszindulatúság a publikálás céljára való célozgatása. A vélt célt persze megtartja magának, mindenki gondoljon, amit akar. Hát ez szerintem gyávaság, írja csak le, ha úgy véli a történet publikálásával más célom volt, mint hogy a nyilvánosság megismerhesse! Ezzel együtt se mondtam, hogy ne írjon ide, csupán bizonyos megfontolásokat ajánlottam.

Hogy kit véd? Azt hittem egyértelmű, hiszen Ön volt olyan kedves, és idézett egy fordulatot az én kommentemből, amelyben egy bizonyos M62 230 nick kommentjével vitázom. Célozni próbáltam erre a "Szerjózsa" elnevezéssel, Ön előtt bizányára nem ismeretlen az M62-es sorozat közkeletű elnevezése.

Most utoljára szeretném leírni, hogy a "közdarab" odavitelének nehézségeiről az Ön M62 230 szellemi barátja értekezett, a mondatot nem idézném még egyszer, mivel Ön úriember, és egy csúnya szó van benne.

Nagyonis örömmel venném, ha fölhívná a történet szereplőit. Ha bárki bármit másképp tud, vagy akár csak másként értelmez, megkülönböztetett örömmel veszem, ha megosztja velünk. Korántsem vagyok ugyanis tévedhetetlen, sőt ezt nem is hiszem magamról. Ha viszont valaki nem tud olyasmiről, ami cáfolná a leírtakat, de sandán célozgat ilyesmire, azzal kapcsolatban - attól tartok - ismét kénytelen lennék a "gyáva" szót használni.

Ön téved abban, hogy nekem szakértelmem lenne vasúti témákban. Laikus vagyok, akit a hobbija némileg köt a vasúthoz. Írásaim elkészítésekor igyekszem hozzáértőktől tájékozódni, és megérteni, amit mondanak. Bizonyára nem mindig járok sikerrel.

Vasút iránti elkötelezettségem semmiképp sem jelenti azt, hogy azt hiszem, minden jó, ami az egyes vasútvállaltoknál történik, hogy az ország költségvetése annyi pénzt köteles juttatni a vasútnak, amennyit a vasutasok kérnek, vagy hogy az utasoktól, újságíróktól gyakorta olyan szigorúan számon kért szabályok pont a MÁV legmagasabb beosztású vezetőire nem kell, hogy vonatkozzanak.

ti

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.11.26. 15:23:39

Egyébként meg: milyen jogon élvezhet prioritást az ünneplés az alaptevékenység ellátásához képest? Ha majd minden megy faszán a MÁV háza tájékán, akkor tessenek ünnepelni.

A MÁV-vezérek (és középszintű seggnyalóik) hozzáállása a legszebb komcsi időket juttatja az eszembe.

annico 2007.12.03. 09:35:03

Én már megszoktam a késéseket, de az már felér egy csodával ha időben jön, és időben meg is érkezik!

Viktor 2007.12.05. 20:54:31

Érdekes az Alföldre dupla pályás vasút megy mitől késik a vonat mégha Dél Dunántulról irnák mondjuk a Pécsi vonalrol akkor még oké meg most a szárnyvonalakat zárják be kivétel Bács-kiskun megye mert ott is egy pár vonalat megszüntettek márciusban de a Dunántulon szüntették meg a legtöbbet kilóméterben számolva most márciusban.
süti beállítások módosítása