A pénztárgépek szerencsére nem tudnak a tiltásról.
Ez a poszt egy picit kilóg a sorozatból, hiszen (ha optimistán nézzük) alapvetően pozitív dologról szól. Persze azért a végére kiderül, hogy van itt visszásság.
Egy kommentelő, Láttam-olvastam vetette föl a teljesen jogos problémát, amely kedvencünkhöz (ez most itt nem irónia) a Pécs-Miskolci közvetlen IC-khez kapcsolódik.
Hogy megértsük a mibenlétét, tudni kell, hogy az a gyakorlat, hogy a Dunántúlról Kelenföldre érkező IC-kre és hasonló vonatokra nem szabad ott fölszállni, aki a Keletibe vagy a Délibe megy, használjon más vonatot. Ez érthető is, arra a pár kilométerre nem volna méltányos pótjegyet adni, nem is életszerű, hogy sokan megvennék, a pótjegy nélkül föláramló tömeg meg esetleg zavarná az IC utasait. Ők mégiscsak azért fizetnek többet, hogy kényelmesebben utazhassanak.
Igen ám, de a Pécsről – némi keletis tartózkodás után – rögvest Miskolc felé induló IC-knél igenis értelmes Kelenföldön fölszállni a miskolci, füzesabonyi utasoknak. Ha Kelenföldhöz közelebb laknak vagy oda érkeznek busszal, vonattal, villamossal, miért kéne őket átkergetni a városon.
Csakhogy a fentebb vázolt okból Kelenföldön az IC-k (a miskolciak is) „csak leszállás céljából állnak meg”. Ez szerepel a menetrendben is, a jelzést beírták a közvetlen, átlós IC-khez is.
Kérdésünkre mégis azt válaszolta a MÁV Start, hogy
igen, felszállhat Kelenföldön az utas, pótjegyet is tud vásárolni, abban az esetben, amennyiben nem a Keletiig utazik.
Ez tehát örömteli, érdemes lenne kipróbálni, ha időnk engedi, megtesszük. (Vagy várjuk a tapasztalatokat olvasóinktól: ad-e jegyet a pénztáros Kelenföldön, fölengedi-e az utast a jegyvizsgáló.)
Információink szerint itt nem az történt, hogy megoldották ezt a problémát, hanem az – ebben az esetben szerencsére – nem jelentkezik. A pénztárosok által használt rendszer egyszerűen nem ismeri a „csak leszállás” korlátozást, ezért kiadja a jegyet. Ez persze nem igazán érdekes, fő, hogy működik, nem is hozakodnék elő vele.
Azért említem mégis, mert ez a véletlen megoldás, ami tehát működik (a Start ígérete szerint) a pénztárban, nem működik az Elvirán. Az intelligens internetes menetrend ismeri a kelenföldi tiltást, és mivel azt a közvetlen IC-knél sem szedték ki belőle, nem adja ki lehetőségként ezeket az utazásokat. Ez a kisebbik baj, a nagyobb az, hogy a netes jegyértékesítés is az Elvirára épül, tehát interneten nem lehet jegyet venni Kelenföldről Miskolcra.
A sorozat korábbi posztjairól itt lehet tájékozódni.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2009.01.05. 22:07:01
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.01.05. 22:18:12
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.01.05. 23:05:23
dark future · http://www.andocsek.hu 2009.01.05. 23:09:02
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.01.05. 23:23:49
kacsa! 2009.01.06. 00:05:44
szeme közé, laposan! 2009.01.06. 00:16:44
Gyulimali 2009.01.06. 06:49:11
...Kaller nem foglalkozik ott már semmivel...
Mér', előtte igen?
Rocko- 2009.01.06. 07:48:40
tehát véletlenül se engedik kihasználni a BKV bérlet lehetőségét, miszerint az Bdapest határain belül érvényes a MÁV és Volán járatokra.
ilyenkor szabad azt mondani: ANYÁD?
zengo682 2009.01.06. 08:28:04
zengo682 2009.01.06. 08:37:39
zengo682 2009.01.06. 08:39:38
Jadro 2009.01.06. 09:04:43
NGabor 2009.01.06. 10:11:52
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.01.06. 10:59:26
amúgy igen, jó lenne, ha ezt a dolgot megoldaná a máv kultúráltan, mert én is szeretnék vonattal miskolcról kelenföldig utazni átszállás nélkül és főleg, a BKV-n kínlódás nélkül.
záporjózsi 2009.01.06. 11:12:38
BruceWillis 2009.01.06. 11:13:30
Benkő Pál 2009.01.06. 11:57:41
ugyanez a másik oldalról nézve:
nagymamámhoz úgy tudok a leggyorsabban elmenni, hogy Zuglótól Ferihegyig vonatozok, de a fenti korlátozás miatt nem elég kimenni a megállóba, mondván, hogy elég sűrűn járnak a vonatok, azt is tudni kell, mire szállhatok föl az egyesített bérlettel és mire nem.
ráadásul a menetrend megbízhatatlan, kinézek egy használható vonatot, kibuszozok hozzá, jön is egy vonat az ígért időpontban, aztán a hangosbemondótól megtudom, hogy ez az előző vonat 20 perc késéssel és nem szállhatok föl rá.
záró megjegyzések:
1. eleve hülyeség, hogy az IC megáll Zuglóban is meg Ferihegyen is;
2. ha a vonat tényleg menne Kelenföldtől a Déliig/Keletiig (nem ácsorogna a bejárat előtt), akkor azon a pár percen már nem múlna semmi az IC utazóközönségének, úgyis nagyobb felfordulást okoznak a nagy csomaggal leszállni készülők (ők nem Kelenföldön szállnak föl).
záporjózsi 2009.01.06. 12:18:29
20 percenként van személyvonatod reggel, egyébként 25+5 percenként. Emellett van egy órában 1 gyors Szolnokig és 1 Szeged felé (IC, de a kijelölt kocsikba felszállhatsz). Ez óránként 6 vonat. Ha ebből nem tudsz választani, szerintem BKV-zzál...
"1. eleve hülyeség, hogy az IC megáll Zuglóban is meg Ferihegyen is;"
Kérdezd a németeket, hogy az ICE a nagyvárosokban miért áll meg több helyen...
"úgyis nagyobb felfordulást okoznak a nagy csomaggal leszállni készülők (ők nem Kelenföldön szállnak föl)."
Ők nem felfordulást okoznak, hanem ún. távolsági utasok, akik nem keveset fizettek azért, hogy vigye őket a vonat. Sőt, még csomagjuk is van...
dark future · http://www.andocsek.hu 2009.01.06. 22:53:35
"Ha jól haladunk akkor 2-3 állomásonként adunk új vonatszámot, és úgy megugrik a vonatok száma, hogy csak na."
Sőt eleve legyen egy vonatnak több száma is, mint a közösen üzemeltetett repülőgépeknél szokás :-).
Benkő Pál 2009.01.08. 10:31:19
mint írtam, hiába tudok választani, ha nem tartják a menetrendet: kimegyek a kinézett vonathoz, de helyette IC jön.
,,"úgyis nagyobb felfordulást okoznak a nagy csomaggal leszállni készülők (ők nem Kelenföldön szállnak föl)."
Ők nem felfordulást okoznak, hanem ún. távolsági utasok, akik nem keveset fizettek azért, hogy vigye őket a vonat. Sőt, még csomagjuk is van.''
Kifogásom nem ellenük van, hanem azon érv ellen, hogy IC-n azért nem lehet BKV-bérlettel utazni, mert az ilyen utasok zavarják a hosszútávú utasokat.
én ritkán vonatozom, olyankor viszont szinte mindig Kelenföldön át, lehetőleg IC-vel, és a tapasztalatom az, hogy észre se vennénk, ha fölszállna pár BKV-zó, úgyis mindenki leszállni készül. Sokkkkkal zavaróbb, ha a vonat negyedórát ácsorog a végállomás előtt és fogalmad sincs, mikor mehet végre be. (vagy ha az egész utat a folyosón kell végigállni Győrtől az olcsóbb, de helybiztosításmentes IC-n.)
záporjózsi 2009.01.11. 18:19:06
"mint írtam, hiába tudok választani, ha nem tartják a menetrendet: kimegyek a kinézett vonathoz, de helyette IC jön."
Egy órában 1 (egy) olyan IC jön, amelyikre nem szállhatsz fel. Azon kívül van óránként vagy 5 vonat, ha késik, ha nem.
"Kifogásom nem ellenük van, hanem azon érv ellen, hogy IC-n azért nem lehet BKV-bérlettel utazni, mert az ilyen utasok zavarják a hosszútávú utasokat."
Ők viszont ezért fizettek pótdíjat. Az IC kocsik nem alkalmasak az állóhelyes utazásra. Az oldalfolyosós gyorsvonati kocsik viszont igen, van kapaszkodó, nem lógsz a kupéban utazók arcába...