Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

2009.01.05. 20:00 erminavet

Bár tilos, fölszállhatunk Kelenföldön a miskolci IC-re, de neten nem vehetünk rá jegyet - Visszásságok vasutunk világából 36.

A pénztárgépek szerencsére nem tudnak a tiltásról.

Ez a poszt egy picit kilóg a sorozatból, hiszen (ha optimistán nézzük) alapvetően pozitív dologról szól. Persze azért a végére kiderül, hogy van itt visszásság.

Egy kommentelő, Láttam-olvastam vetette föl a teljesen jogos problémát, amely kedvencünkhöz (ez most itt nem irónia) a Pécs-Miskolci közvetlen IC-khez kapcsolódik.

Hogy megértsük a mibenlétét, tudni kell, hogy az a gyakorlat, hogy a Dunántúlról Kelenföldre érkező IC-kre és hasonló vonatokra nem szabad ott fölszállni, aki a Keletibe vagy a Délibe megy, használjon más vonatot. Ez érthető is, arra a pár kilométerre nem volna méltányos pótjegyet adni, nem is életszerű, hogy sokan megvennék, a pótjegy nélkül föláramló tömeg meg esetleg zavarná az IC utasait. Ők mégiscsak azért fizetnek többet, hogy kényelmesebben utazhassanak.

Igen ám, de a Pécsről – némi keletis tartózkodás után – rögvest Miskolc felé induló IC-knél igenis értelmes Kelenföldön fölszállni a miskolci, füzesabonyi utasoknak. Ha Kelenföldhöz közelebb laknak vagy oda érkeznek busszal, vonattal, villamossal, miért kéne őket átkergetni a városon.

Csakhogy a fentebb vázolt okból Kelenföldön az IC-k (a miskolciak is) „csak leszállás céljából állnak meg”. Ez szerepel a menetrendben is, a jelzést beírták a közvetlen, átlós IC-khez is.

Kérdésünkre mégis azt válaszolta a MÁV Start, hogy

igen, felszállhat Kelenföldön az utas, pótjegyet is tud vásárolni, abban az esetben, amennyiben nem a Keletiig utazik.

Ez tehát örömteli, érdemes lenne kipróbálni, ha időnk engedi, megtesszük. (Vagy várjuk a tapasztalatokat olvasóinktól: ad-e jegyet a pénztáros Kelenföldön, fölengedi-e az utast a jegyvizsgáló.)

Információink szerint itt nem az történt, hogy megoldották ezt a problémát, hanem az – ebben az esetben szerencsére – nem jelentkezik. A pénztárosok által használt rendszer egyszerűen nem ismeri a „csak leszállás” korlátozást, ezért kiadja a jegyet. Ez persze nem igazán érdekes, fő, hogy működik, nem is hozakodnék elő vele.

Azért említem mégis, mert ez a véletlen megoldás, ami tehát működik (a Start ígérete szerint) a pénztárban, nem működik az Elvirán. Az intelligens internetes menetrend ismeri a kelenföldi tiltást, és mivel azt a közvetlen IC-knél sem szedték ki belőle, nem adja ki lehetőségként ezeket az utazásokat. Ez a kisebbik baj, a nagyobb az, hogy a netes jegyértékesítés is az Elvirára épül, tehát interneten nem lehet jegyet venni Kelenföldről Miskolcra.

A sorozat korábbi posztjairól itt lehet tájékozódni.

22 komment

Címkék: vasút jegy városi közlekedés utastájékoztatás észak magyarország dél dunántúl közép dunántúl vvv vvv menetrend


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr84860029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2009.01.05. 22:07:01

Jogos a méltatlankodás, bár azt hiszem, hogy ha ennyi baja lenne a MÁV-nak összesen, akkor azt még túlélnénk :) Csak sajna nem ennyi van.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.01.05. 22:18:12

Az is érdekes, hogy Miskolcról Pécsre 520, míg Pécsről Miskolcra 350 a pótjegy/helyjegy az Elvira szerint. Mindenhol az első IC-re érvényes árat veszi alapul.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.01.05. 23:05:23

ez egy tipikus értelmetlen MÁV-oskodás.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.01.05. 23:09:02

Megrendeled a jegyet pótjeggyel a Keletitől Miskolcig az Elvirán, a városi szakaszon meg a kiváló új kombinált bérleteddel utazol :-)

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.01.05. 23:23:49

Egyébként én eddig úgy tudtam, a máv rendszere nem tud azzal mit kezdeni, ha nem a végállomáson szállsz fel az IC-re. Azaz úgy kezeli, hogy a teljes távra lefoglalja azt a helyet. Remélem, a Miskolc-Pécs IC párokon nem lesz emiatt félház, mivel 1 pótjeggyel Budapestig is utazhatsz, de tovább is.

kacsa! 2009.01.06. 00:05:44

@gio: Pontosan ezt akartam mondani. Mi ez a nem szabad felszállni meg használjon más vonatot?? Ahh. Ráncolta meg Jörg a homlokát, feljebb igazította a kabát gallérját, ujjaival leellenőrízte, biztosan fog-e a fölső gomb is, és megjegyezte magában: "Ezek hülyék".

szeme közé, laposan! 2009.01.06. 00:16:44

Húúú, azért ezt ennél egyszerűbben is lehet: megveszed a jegyed Kelenföldön Keleti-Miskolc útvonalra, aztán szépen felszállsz a vonatra Kelenföldön. És ennyi. Kaller nem foglalkozik ott már semmivel...

Gyulimali 2009.01.06. 06:49:11

@szeme közé, laposan!:
...Kaller nem foglalkozik ott már semmivel...

Mér', előtte igen?

Rocko- 2009.01.06. 07:48:40

"igen, felszállhat Kelenföldön az utas, pótjegyet is tud vásárolni, abban az esetben, amennyiben nem a Keletiig utazik."
tehát véletlenül se engedik kihasználni a BKV bérlet lehetőségét, miszerint az Bdapest határain belül érvényes a MÁV és Volán járatokra.
ilyenkor szabad azt mondani: ANYÁD?

zengo682 2009.01.06. 08:28:04

@Gyulimali: Ne mond azt hogy Pécs és Kelenföld között még nem találkoztál "Kaller" cimü egyénnel.

zengo682 2009.01.06. 08:37:39

A legnagyobb visszásság az egészben az, hogy a vasut mindig avval a témával jön elő ,a menetrend készítésénél, hogy sok a vonat ,és igy néhányat ki kell húzni a tervezetből. Az már nem jut az eszükbe,pl. a Pécs-Miskolc vonat nem egy hanem két vonat.Más a vonatszám és a név. Dráva(258)-Hernád(536),de valamennyi igy van közlekedik.

zengo682 2009.01.06. 08:39:38

@zengo682: Javitás:valamennyi igy közlekedik.

Jadro 2009.01.06. 09:04:43

Engem mint egységsugarú utast, pont hidegen hagy hogy az egy vagy két vonatszámmal közlekedik. El akarok jutni Kelenföldről, Sárbogárdról stb. Miskolcra. Örülök hogy van vonat amiről nem kell leszállnom, csak a végállomáson. A többit oldja meg a MÁV.

NGabor 2009.01.06. 10:11:52

Kicsit furcsa a Heinczinger nyilatkozata dec 18-án Betlen Jánosnak, ahol azt mondta, hogy a vonatok száma nem csökkent. (napkelte.wildom.hu/naptv/naptv.visszanezo.page?nap=20081218# ) Ha János felkészült volna, akkor nem azt mondja, hogy a Népszabadság szerint, hanem azt, hogy van ahol két átszállással lehet ugyan oda eljutni. Azaz nem 1 vonat, hanem 3 kell pl. Nagykanizsára. Ha jól haladunk akkor 2-3 állomásonként adunk új vonatszámot, és úgy megugrik a vonatok száma, hogy csak na.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.01.06. 10:59:26

pécsett még van állomás, amúgy? meglep, hogy a szocik még nem szedték fel és adták el a síneket..

amúgy igen, jó lenne, ha ezt a dolgot megoldaná a máv kultúráltan, mert én is szeretnék vonattal miskolcról kelenföldig utazni átszállás nélkül és főleg, a BKV-n kínlódás nélkül.

záporjózsi 2009.01.06. 11:12:38

@Rocko- & @dark future: Ha a BB érvényes lenne az IC-re, lenne is lehetőség. De nem érvényes a 48/2007. (IV.26.) GKM rendelet szerint.

BruceWillis 2009.01.06. 11:13:30

Én szétlőném az egész vonatot kallerestül.

Benkő Pál 2009.01.06. 11:57:41

,,Ez érthető is, arra a pár kilométerre nem volna méltányos pótjegyet adni, nem is életszerű, hogy sokan megvennék, a pótjegy nélkül föláramló tömeg meg esetleg zavarná az IC utasait. Ők mégiscsak azért fizetnek többet, hogy kényelmesebben utazhassanak.''

ugyanez a másik oldalról nézve:
nagymamámhoz úgy tudok a leggyorsabban elmenni, hogy Zuglótól Ferihegyig vonatozok, de a fenti korlátozás miatt nem elég kimenni a megállóba, mondván, hogy elég sűrűn járnak a vonatok, azt is tudni kell, mire szállhatok föl az egyesített bérlettel és mire nem.
ráadásul a menetrend megbízhatatlan, kinézek egy használható vonatot, kibuszozok hozzá, jön is egy vonat az ígért időpontban, aztán a hangosbemondótól megtudom, hogy ez az előző vonat 20 perc késéssel és nem szállhatok föl rá.

záró megjegyzések:
1. eleve hülyeség, hogy az IC megáll Zuglóban is meg Ferihegyen is;
2. ha a vonat tényleg menne Kelenföldtől a Déliig/Keletiig (nem ácsorogna a bejárat előtt), akkor azon a pár percen már nem múlna semmi az IC utazóközönségének, úgyis nagyobb felfordulást okoznak a nagy csomaggal leszállni készülők (ők nem Kelenföldön szállnak föl).

záporjózsi 2009.01.06. 12:18:29

@Benkő Pál: "nagymamámhoz úgy tudok a leggyorsabban elmenni, hogy Zuglótól Ferihegyig vonatozok, de a fenti korlátozás miatt nem elég kimenni a megállóba, mondván, hogy elég sűrűn járnak a vonatok, azt is tudni kell, mire szállhatok föl az egyesített bérlettel és mire nem"
20 percenként van személyvonatod reggel, egyébként 25+5 percenként. Emellett van egy órában 1 gyors Szolnokig és 1 Szeged felé (IC, de a kijelölt kocsikba felszállhatsz). Ez óránként 6 vonat. Ha ebből nem tudsz választani, szerintem BKV-zzál...

"1. eleve hülyeség, hogy az IC megáll Zuglóban is meg Ferihegyen is;"

Kérdezd a németeket, hogy az ICE a nagyvárosokban miért áll meg több helyen...

"úgyis nagyobb felfordulást okoznak a nagy csomaggal leszállni készülők (ők nem Kelenföldön szállnak föl)."
Ők nem felfordulást okoznak, hanem ún. távolsági utasok, akik nem keveset fizettek azért, hogy vigye őket a vonat. Sőt, még csomagjuk is van...

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.01.06. 22:53:35

@NGabor:

"Ha jól haladunk akkor 2-3 állomásonként adunk új vonatszámot, és úgy megugrik a vonatok száma, hogy csak na."

Sőt eleve legyen egy vonatnak több száma is, mint a közösen üzemeltetett repülőgépeknél szokás :-).

Benkő Pál 2009.01.08. 10:31:19

@záporjózsi: ,,Ha ebből nem tudsz választani, szerintem BKV-zzál.''

mint írtam, hiába tudok választani, ha nem tartják a menetrendet: kimegyek a kinézett vonathoz, de helyette IC jön.

,,"úgyis nagyobb felfordulást okoznak a nagy csomaggal leszállni készülők (ők nem Kelenföldön szállnak föl)."
Ők nem felfordulást okoznak, hanem ún. távolsági utasok, akik nem keveset fizettek azért, hogy vigye őket a vonat. Sőt, még csomagjuk is van.''

Kifogásom nem ellenük van, hanem azon érv ellen, hogy IC-n azért nem lehet BKV-bérlettel utazni, mert az ilyen utasok zavarják a hosszútávú utasokat.

én ritkán vonatozom, olyankor viszont szinte mindig Kelenföldön át, lehetőleg IC-vel, és a tapasztalatom az, hogy észre se vennénk, ha fölszállna pár BKV-zó, úgyis mindenki leszállni készül. Sokkkkkal zavaróbb, ha a vonat negyedórát ácsorog a végállomás előtt és fogalmad sincs, mikor mehet végre be. (vagy ha az egész utat a folyosón kell végigállni Győrtől az olcsóbb, de helybiztosításmentes IC-n.)

záporjózsi 2009.01.11. 18:19:06

@Benkő Pál:
"mint írtam, hiába tudok választani, ha nem tartják a menetrendet: kimegyek a kinézett vonathoz, de helyette IC jön."
Egy órában 1 (egy) olyan IC jön, amelyikre nem szállhatsz fel. Azon kívül van óránként vagy 5 vonat, ha késik, ha nem.

"Kifogásom nem ellenük van, hanem azon érv ellen, hogy IC-n azért nem lehet BKV-bérlettel utazni, mert az ilyen utasok zavarják a hosszútávú utasokat."
Ők viszont ezért fizettek pótdíjat. Az IC kocsik nem alkalmasak az állóhelyes utazásra. Az oldalfolyosós gyorsvonati kocsik viszont igen, van kapaszkodó, nem lógsz a kupéban utazók arcába...
süti beállítások módosítása