Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

október 2021
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2009.01.09. 17:00 erminavet

Ismét gázolt a vonat a Városligeti elágazásnál

Fél öt körül a Budapest Nyugatiból induló, Záhonyba tartó vonat elgázolt egy embert a Városligeti elágazásnál, az M3-as bevezetője közelében, a Kacsóh Pongrác úti felüljárónál.

Szerdán két halálos baleset is volt itt.

Az egyik vágányt nem tudják használni a vonatok, a korább tapasztalatok alapján biztosak lehetünk benne, hogy a késő esti órákig késni fognak a vonatok az ország keleti felén.

28 komment

Címkék: alföld havaria vasút észak magyarország


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr71867763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reggie 2009.01.09. 19:41:46

Szerintem az ongyilkosoknak a felsovezetek tarto oszlopoknal ingyenesen hasznalhato akasztokotelet kene biztositani, igy azt hasznalva nem akadalyoznak a vasuti forgalmat...

Páneurópai Harci Kos 2009.01.09. 19:41:59

"ez nem foglalt" szerintem inkább te menj oda ahova az indexet kivánod.

Páneurópai Harci Kos 2009.01.09. 19:43:10

Tárgytalan ahogy nézem:)
Nem lehet mit csinálni, akár öngyilok, akár baleset.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.01.09. 19:44:09

Joób Sándor =/= Tevan Imre, ha bajod van ott az email címe. És egyébként is, hogy jön ez ide?

Circus 2009.01.09. 19:46:59

@egérke75:
3-0, mert mintha legutóbb egy párosgyakorlat lett volna (fél órán belül)

Nem tudom, hogy miért kolbászolnak át emberek így, figyelmetlenül. Anno a Boldogemlékezetű Józsefvárosi Pályaudvarnál én is jöttem mentem mindenfelé, de valahogy figyeltem az életemre.
Mondjuk, lehet, hogy pont ez a különbség...

Axum 2009.01.09. 19:50:50

A Kacsoh Pongrácz felüljáró alatt rengeteg hajléktalan lakik, akik most a hideg miatt többet piálnak.

Reggie 2009.01.09. 19:59:03

Keze, laba sinben van:)

Useless Junk 2009.01.09. 20:05:03

Megint Átmentünk Valakin

kolozsR 2009.01.09. 20:43:58

én Szemeretelepnél felszálltam a 17:31es vonatra(17:35kor). Pestszentlőrinc után az első kocsiban világitás, fűtés kikapcsolt.szépen lassan haladtunk. Zuglóba kb. 17:50re értünk, majd onnan elindultunk, és kb 100,200m megtétele után megálltunk a nyílt pályán. 18:30kor még mindig a sötét, és hideg kocsiban ülve felhivtam ismerősömet,aki a Mávnál dolgozik, és ő utánakérdezett és informált, hogy gázolás van,de mi vagyunk a következő vonat,többet nem engednek ki a másik irányba. 18:40kor érkezett meg a kalauz-nem tudom,mi tartott neki ennyi ideig a 6 vagy 7 kocsis szerelvényen végigérni-ránknéz: Önök Monornál fennt voltak már? mert a Monoron felszállóknak szóltam,h gázolás volt, és ésni fogunk...hát köszöntük az infót igy 40 per álldogálás után,amikor más forrásból már kiderült..-de legalább a világitást és a fűtést visszakapcsolta. végül 18:55re beértünk a Nyugatiba.
Kérdem én: miért nem lehet tájékoztatni MINDEN állomáson az utasokat?pl. szemeretelepen is van rá munkaerő,mégis hallgatnak-ahogy szerdán is tették,ha nem kérdem meg személyesen,akkor ott fagyunk meg a megállóban,mire befut a késő személyvonat...

goIya 2009.01.09. 20:44:52

Nem öngyilkosok csak félnek átmenni az aluljárón mert évente többször történik ott késelés és 2 havonta erőszakolnak ott meg valakit. Vagy szimplán csak rövidítenek mert rossz helyen is van, mert nagyot kell kerülni.

Manyizga (törölt) 2009.01.09. 21:15:53

Esetleg villanypásztor kéne a hajléktalanok síntől távol tartására.
Tegnap is, ma is megúsztam a késéseket. Mindig mögöttem történt...

oldman360 2009.01.09. 21:35:55

Sajnos azon a szerelvényen voltam sok sorstársammal, amely ma elgázolta a csókát...

Nem a gázolás miatt sajnos, hanem a minden képzeletet felülmúló szervezetlenség és agyatlan (bár a MÁV-tól megszokott) dolgok miatt!

- 16:30 tájban indultunk, az esemény kb. 16:35 kor történhetett,
- a hosszú kürt és a vészfékezés számomra rosszat sejtetett, felnyögtem "már megint?". Az utastársak nem sejtették, ami 5-10 perc után nyilvánvalóvá vált.
- kb. 17:15 -ig nem történt semmi, "csak" elment a fűtés, ami addig kb. 50 fokos hőmérsékletet biztosított számunkra,
- ekkorra értek ki az illetékesek, bár már ezt sem értettem, ha ez tényleg már a 3. volt a héten ott, még keresni sem nagyon kellett nekik a helyszínt, mi tartott eddig?
- közben természetesen szépen elhaladt mellettünk minden következő szerelvény, mi meg elkezdtünk fázni,
- 18:00 még ekkor is zseblámpákkal vizsgálgatták a vagonok alját, gondolom össze akarták rakni az áldozatot, és a fődarabját nem találták sehol,
- 19:00, a fülkék már kurva hidegek, a jegyvizsgálók próbálják nyugtatni az utasokat. Nem sok sikerrel, erősen lincshangulat volt már akkorra, pláne hogy a lelassítva mellettünk elhaladó vonatok szinte tök üresek voltak,
- Mi az isten farkáért nem jut ilyenkor eszébe a forgalomirányítóknak, hogy az utasokat egy másik szerelvény vigye tovább?
- Ki az a balfasz, aki 2 halálos gázolás után nem rendeli el az adott szakaszon a lassú haladást? Mentünk vagy 80-al, amikor befékezett a mozdony. Vagy hulljon a férgese? Ez a MÁV titkolt célja?
- Mint említettem, ekkor már 19:00 óra is elmúlt, a kurva hidegben kérdőre vontuk a töltésen mászkáló jegyvizsgálókat, hogy mi a rákra várunk még?
- Válaszuk: a gázolás során, a mozdony egyik (állítólag kettő van neki) légvezetékje megsérült, így a fékezés lehetősége megszűnt, és emiatt várunk egy másik mozdonyra.

- Question 1: ha elmegy a légnyomás, miért kell a fűtésnek is megszűnnie?

- Question 2: Ha a Nyugatitól kb. 5 percre, max. 3-4 km-re voltunk, mi a fasz tartott annyi ideig, mire előkerült egy másik mozdony? Vagy Nyíregyházáról kellett átvezényelni egyet?

Befejezve a mormogást, a MÁV ma minden utasának sikerrel bebizonyította, hogy tökéletesen jogosak azok a viccek, amik a vasutasokkal kapcsolatosak. Ha ezek az agyatlanok még egyszer elkezdenek sztrájkolni, esküszöm soha többet nem járok vonattal.

Részvétem az áldozat esetleges családtagjai felé, valamint a mai történet több száz szenvedőjének, a szerelvény utasainak.

Zárásként: 280 percet késett Ceglédig a vonat. A táblákon pedig mindeközben 120 perc késést jeleztek... :-)

baz+g 2009.01.09. 21:56:49

érdekes, én is a vonaton voltam igaz a vége felé. se kürt se vészfékezés nem volt. azt hittem simán egy jelző miatt állunk+

mnmnbkhj 2009.01.09. 22:05:00

Szomorú, hogy ilyenre használják néhányan a vasútat.

gik-680 2009.01.09. 22:41:12

@oldman2: Látom hülye vagy a vasuthoz, ezért lassan fogom magyarázni, hogy te is megértsd. A fütés azért megy el ilyenkor,mert a vizsgálóknak (rendőr,mentős, vbo)be kell mászni a vagonok alá a hullához.Ezért kikapcsolják a fütést hogy agyon ne kurja őket a vezetékben lévő feszültség.Továbbá a mozdonynak nincs 2 légvezetéke,1 van neki,csak 2 elzáro válto van hozzá.Ha valakit a közuton elütnek,akkor ott másnap lassan kell majd menni?Hát bazdmeg ekkora hülyeséget is régen hallotam már.Ti sirnátok a legjobban, ha lassan menne a vonat,ugyanis Kőbánya Kispestig kb.10 olyan hely van,ahol az utobbi években gázolt a vonat.Talán jobban körül kellene nézni,nem?

deahnid 2009.01.10. 00:08:36

Speciel a villamoson még velem utazott az egyik áldozat, késöbb én nem mentem se az aluljáróba, se a síneken át, de ő igen... (vizeltem...). Elfordulok, hatalmas fékcsikorgás de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Átmentem az aluljárón, velem szemben rohan egy mentős és tisztán érthetően azt mormogta, hogy "na ne... már megint?"

deduka bachee (törölt) 2009.01.10. 01:51:35

én nem messze lakom a helyszíntől. télleg gázos az aluljáró, ráférne egy kis felújítás. a rácsot hiába foltozzák be, van aki átugorja. viszont bevallom, én is mentem át jópárszor, de azért kell némi kis tudás, hogy télleg ne gázoljon el a vonat. zugló állomás felöl ez ugyebár lehetetlen, mivel jól látható, ha jön a vonat. a kitérőkön rendező felé gyér a forgalom. viszont a nyugati felöl már egyenesen veszélyes. mit lehet ilyenkor tenni? van egy jelző fent, ami jelzi, hogy bemehet -e a vonat zugló állomásra, avagy sem. ha a jelző zölden világít, akkor veszélyes helyzet van, hisz bármikor kifordulhat a sihuhu. ha piros, akkor viszont nem kell annyira aggódni. de többször tapasztaltam, hogy mielőtt rátért volna az ívre a mozdony, kürtölt, hogy éreztesse az ott nem éppen legálisan áthaladó egyént, hogy kapcsoljon rá. nem lennék a mozdonyvezető helyében...

oldman360 2009.01.10. 18:29:59

@gik-680: Nem is tagadom, szerencsére nincs hozzá közöm. Bíztam benne, lesz itt olyan aki megmagyarázza a dolgokat.

OK, a fűtés okkal ment el. De miért nem kapcsolták vissza amikor befejezték a "LEGO" gyűjtögetést? Minden utas feltette a kérdést, hogy mi a fasz köze van a légvezetéknek a fűtés megszűnéséhez?

Azt meg, hogy 2 légvezetéke van nem én szültem ki a kis agyamból, hanem a jól tájékozott jegyvizsgáló mondta ezt.

Ha valakit a közúton elütnek valóban nem kell másnap lassan menni, azonban ha egy hét alatt 2-3 embert is elcsapnak mifelénk egy helyen, ott igen sebesen kiraknak egy sebességkorlátozó táblát.

Látom Te sem értesz engem.

Ha lassan menne a vonat addig amíg át nem halad ezen a szakaszon, nem lett volna szükség e héten már 3. alkalommal 2-3 órás baszakodásra. Szerinted mi lett volna a jobb?

Ugye Te viszont vasutas vagy?

Jobban körül kéne nézni? Igaz, de mint írták, ez itt egy nehezen belátható kanyar, Kőbányáig szerintem már nincs ennyire szarul belátható rész. Ott nem látnám én se indokoltnak a lassú haladást.

Ismételten csókoltatok minden az ügyben érintett vasutast.

oldman360 2009.01.10. 18:32:54

@baz+g: Mint ahogy leszálláskor kiderült, én végül is a mozdony mögötti kocsi közepe táján ültem, eléggé előrekerülve a felszállás utáni szabad hely keresése közben.

Onnan egyértelműen hallatszott a hosszú kürt, a fékezés meg nem igazán normál fékezés volt.

Jelzem, nálunk az ablak a kezdeti ~50 fokos belső hőmérséklet miatt le volt egy kicsit húzva.

gik-680 2009.01.10. 20:34:38

@oldman2: A vonatnak nem kell lassan mennie a beláthatatlan ivekben.A vasuti sineken senki másnak nincs keresni valoja,csak a vonatnak.Aki nem vigyázz,az el lesz tiporva.Sajnos én is gázoltam már,még autot is.Ez van,nem vigyáztak :(

Reggie 2009.01.10. 20:57:33

Modern vilag termeszetes szelekcioja. Kovetkezoleg legalabb nem megy a sinekre. Egyszer csak elfogynak az ilyenek...

naspolya 2009.01.11. 09:34:51

Ez elképesztő, hogy mennyi érzéketlen, önző, paraszt ember van a földön!!! Mindenki azzal van elfoglalva, hogy mennyire volt hideg és mennyit kellett várni! Egy fiatal fiúról beszélünk, akit két órán keresztül nem tudtam észheztéríteni!
EZT SENKINEK NEM KÍVÁNOM!!!!

Circus 2009.01.11. 18:21:42

@naspolya:
figyelj, szerintem nem vagyunk érzéketlen bunkók!
Borzalmas, ha valaki önszántából dönt így (ha jól sejtem, erre gondoltál...), és ezek alapján Neked sem egyszerű most, akárkije vagy... Vagy ha menteni próbáltad, akkor meg nem kell magyarázzam, azt hiszem.

Csak tudod, aki így dönt, az ezzel a lépésével több ember életét is befolyásolja, még ha ez most kegyetlenül is hangzik, egy csomó olyanét, aki nem tudott róla, és ismeretlenül csak 'kellemetlenségként' érzékeli ezt - lásd még metró, stb. Nem beszélve a pilótáról, aki embert ölt, hm? Sajnos tudok olyanról, aki véletlenül gázolt, és hónapokon belül 'utánament'.

De talán kérdezzük meg gik-80-at, mint érintettet... Vagy inkább ne, bocsánat.
Inkább... áh, mindegy. Bárcsak ne történne ilyen soha többé.

gik-680 2009.01.11. 19:08:56

@Circus: Semmi gond.Amugy túl lehet élni az ilyen eseteket (túl kell)!Csan nagyon nehéz!NAGYON!!!

oldman360 2009.01.11. 19:40:07

@gik-680: Látom nem értesz.

Tudom, hogy nem KELL lassan mennie, de "ha" lassabban menne, lehet hogy elkerülhető lenne 1-2 dolog:

1. nem gázolna ismét az a szerencsétlen mozdonyvezető,
2. nem kellene szedegetni emberi maradványokat nap mint nap a környéken összeszedni,
3. nem állna a vasúti forgalom 2-3 órát,
4. nem köpködnénk itt ennyien

és menne minden szépen, a felmerült kiadások megmaradnának másra.

Szerinted nem érné meg?

gik-680 2009.01.12. 21:59:44

@oldman2: Továbra sem értesz!A világon mindenhol ütnek el enbereket,és ott sem mennek lassan a vonatok az esetek után.Ez van,kérlek fogadd ezt el.A sineken csak a VONATNAK VAN HELYE!!!Ez mindig igy volt,és lesz is.Ja,és mi mozdonyvezetők nem mehetünk önhatalmúan lassabban.Ja,amugy igen ritka az,ami Városligeti elág.-ban történt.Amugy az öngyilkosok ellen a lassu haladás sem segitene.Megkeresnék azokat a helyeket,ahol a vonatok gyorsan haladnak.Ez van,remélem mostmár érted.Részemről a szitu lezárva...
süti beállítások módosítása