Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

2007.12.24. 10:00 erminavet

Miért nem takarítják le a havat a fizető M6-osról?

Eddig valahogy úgy képzeltem, hogy az autópálya-matrica ha arra nem is elég, hogy a sztráda építését akár részben fedezze, de a karbantartás, takarítás költségeire azért igen. Más szavakkal, a fizetős pályák magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak. Télen például azonnal letakarítják a havat.

Fotó: Kertész György

Szombat délelőtt Villányból tartottunk Budapestre, és az M6-oson csodálkozva vettük észre, hogy néhol annyira nem takarították le a havat, hogy kifejezetten lassan lehet haladni. A belső sávon pedig szinte szűzhó terpeszkedett, úgyhogy előzni különösen nehéz volt.

Ez a sztrádaszakasz ppp-konstrukcióban épült, a tendernyertes M6 Duna Autópálya Konzorcium (Bilfinger Berger AG, Porr GmbH, Swietelsky Bau GmbH) a létrehozáson kívül 22 évi üzemeltetést is vállalt, ezért évi mintegy 6,3 milliárd forint rendelkezésreállási díjak kap a kormánytól.

Fotó: Jókuti András

Bár a sztráda különben is elég döglött honlapján nem találtam utalást arra, hogy a hótakarítás az alapszolgáltatás része (valami olyasmit reméltem, hogy vállalják, a hóesés végeztével x óra múlva használható az út), azért szerintem az. Mikor odaértünk, nem esett a hó, és úgy nézett ki, hogy nem is közvetlenül előtte terítette be a pályát, úgyhogy lett volna idő a munkára.

31 komment

Címkék: jegy tarifa közút utastájékoztatás


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr31273937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

acsbar 2007.12.24. 12:58:52

Ugyan már, ember, ébredj fel!!! Ez Magyarország!

Volt szerencsém a közelmúltban Németországban járni, ahol a hóesés közben már kint voltak a gépek az autópályán és folyamatosan takarították.

malwin 2007.12.24. 13:08:17

Nahát, ezt megerősítenitudom, múlt hétvégén péntek este mente Budapest-Vukovár, és az M6-oson a Iváncsai leágazástól vagy 10 km-en keresztül csak a letaposott, jéggé fagyott hó volt, úgyhogy a 110-es tempóról ész nélkül lassítottam 60-ra, nehogy az árokban kössek ki. Az érdekessége a dolognak az volt, hogy odáig, majd a következő elágazástól ismét sózva volt az út. Nyilván a szórógép kiment előbb, aztán egy másik később jött vissza-a köztes szakasz meg le volt szarva. Megjegyzem, Mohács után, udvar felé még nyoma sem volt a takarítás bármely kísérletének sem, ellenben a horvát oldalon megbízatóan takarított utakat találtam.

Manyizga (törölt) 2007.12.24. 13:35:20

"Örülök", hogy így van máshol is. Mifelénk itt Dél-Pest megyében alig van hótakarítás, síkosságmentesítés, mert az összes pest-megyei, erre elkölthető pénzt és eszközt Budapest 30km-es vonzáskörzetében használják fel.
Rohadjon meg, aki ezt engedi. Biztos pesti...

Dunaújvárosi 2007.12.24. 13:41:53

Nincs igazatok. A pálya rendszeresen, és rendesen takarítva van. Napi rendszerességgel használom.

gergoke · http://gergoke.hu/ 2007.12.24. 13:41:59

Mára már letakarították. Ma nyomtam egy Budapest - Akasztó - Budapest túrát a az említett M6/M8-on és gond nélkül lehetett haladni, akár a sebességhatárok felett is.

is 2007.12.24. 14:31:26

akkor x=30-cal takarítják, lehetne x=3-mal is, csak akkor a matrica lenne kb. 2x drágább.

jenő 2007.12.24. 14:38:06

A tokaj-kopaszhegyi uton lassan harminc centis gödrök vannak, oldala leszakadva, fent a csúcson egy tv-adó, turisták tömege, és évek óta az Állami Közútkezelő nem tesz semmit, azaz, felülről lefelé, betömtek néhány gödröt, és elhúztak a tett szinhelyéről a munkások...
Szégyenletes állapotban van az út, a világörökségünk.

peteraxx · http://www.revu.hu 2007.12.24. 15:17:53

szerintem Te valahol a Batta-Ercsi közötti szakaszra csodalkoztal ra, amirol tudni lehet, hogy mindig szetatfuvasos (a regi 6-os reszen is), ha foglalkoznanak vele, akkor is nehez lenne eltakaritani :)

TCSA · http://make.blog.hu 2007.12.24. 16:24:48

M5-ösön is elaludták az első havazást.

motto 2007.12.24. 18:55:17

Nem csak az elsőt. Nézz körül. Ausztriába járok naponta, a hó még nem esett, csak az előrejelzésben mondták, hogy fog esni és már sózták az A3- ast. Ott sincsenek hegyek. Odafigyelnek rá, hogy ne egy- két halálos baleset után, talán majd takarítanak. Ez a felkészülés nálunk. Melegalsóval és pálinkával. Az utak takarítására szánt kess meg a zsebekben marad!!!

bsz 2007.12.24. 19:21:38

Mi szombaton délelőtt Pécsre mentünk, és valóban, a hó a pályán kb. 2-3 kilométeres szakaszon , teljesen szépen rajta volt a pályán ( havas pálya - utána jó pálya, ahol nem esett, majd ismét havas pálya). És a teljes szakaszon egy munkagép sem volt! Jó téli gumi van a kocsin, meg lassítottam is, így nem lett baj. De hallottátok, Szeged mellett a jégen 11 kocsi ment egymásnak. Ott sem volt takarító!

istvn 2007.12.24. 19:57:33

Miért mit vártatok?
Ki kötötte a szerződést az üzemeltetésre?
Mindörökké MSZP !!!!!!!

Kidobott pénz az ablakon a 6,3 miliárd :)

autós 2007.12.24. 20:01:53

Üdv. a háborgóknak! Ó aki a hóeltakarítógépek előtt autózik az így jár. mögötted mentem kb 1 km re. A fotó önmagáért beszél kényelmesen autózhattál a \"hót\" üres autópályán. Németországról pedig csak annyit, hogy ott neked meg kötelező lenne téligumi, hólapát, hólánc, és nem előzhetnéd meg a hóeltakarító gépeket.

sdfas 2007.12.24. 20:31:32

Az OKKSZ. szerint a szórási munka megkezdésének időpontja az észleléstől számított 0,5-1,0 óra.Nem kellpattogni, tél van ezt be kellene látni.

sdfas 2007.12.24. 20:40:47

Hóeltakarítás meg 3-5 cm hóvastagság felett.

aranyhaj.blogspot.com 2007.12.24. 20:56:03

Látni kellene, milyen állapotban vannak egyes városok utcái.
Ilyenkor virágos káromkodásokkal és szitkokkal szokták illetni a városvezetést és a polgármesteri hivatalt.

aranyhaj.blogspot.com

2007.12.24. 21:31:58

Ez magyarisztán. :( Engem is idegesít amikor a 2534-es számú út nincs azonnal lepucolva, dehát ez van.

malwin 2007.12.24. 21:32:44

Dunaújvárosi: akkor én érzékcsalódtam vagy eltévedtem, és másról beszélek? Nem használom naponta a pályát, de eléggé megbízhatóan meg tudom állapítani, hogy az autó azért akar leesni az útról, mert jégen fut.

malwin 2007.12.24. 21:37:31

sdfas: biztos így van, de múlt pénteken a hó délután már nem esett, én meg este nyolckor startoltam Budáról. És mondom: takarítva már volt, látszott is, csak azon a szakaszon nem.

logout 2007.12.24. 21:41:57

szombat délután mentem arra. kár itt a pánikolás, az adott szakaszon hóátfúvás miatt még délután is 'havon' futhattál pár kilométert. ez ilyen, de szídjuk a rendszert, mert demokrácia van.

sanya18 2007.12.25. 00:07:49

szidjátok csak :) ettől nem lesz jobb... közútkezelőről meg annyit hogy nemtom te mit hoznál ki kb 14 darab gépből 460 kilométer úton, úgy hogy az 1 és 2 számjegyű főutak kiemelten kezelendőek és gyakorlatilag állandóan lekötnek 3-4 gépet üzemmérnökségenként. Majd ha ugyanugy 9 gép/100 km lesz az átlag nálunk mint németországban, meg ugyanugy 80 ember jut 400 km útra mint ott, utána lehetne okoskodni. Most a szarból próbálnak várat építeni a MK-nál, minimál pénzből, szal csoda hogy ennyit meg tudnak csinálni. (amugy az emlitett 460 km útra kb 30 melós jut egy konkrét üzemmérnökségen, amiről vannak közeli infóim. ezeket az embereket kell beosztani ugy hogy nappal is legyenek, éjszaka is legyenek, de ne túlórázzanak mer azt nem szeretik a pesti fejesek, és embert felvenni az kizárt, sőt...). Majd ha évente pár száz milla/üzemmérnökség anyagi támogatást tudtok nyujtani utána lehet a nagy elvárásokat megfogalmazni...

cyan 2007.12.25. 00:47:35

ha tudja mindenki ezt a hóátfújásos dolgot, miért nem tesznek fából készített kerítést, amit el lehet majd bontani? a mi falunkat is betemette anno vagy 20 éve a hó, akkor tavasszal ültettek az út mellett mogyoróbokrokat végig a kritikus szakaszon, azóta nincs hóátfúvás... szal csak ésszel, amúgy az a 6,3 milliárd mire van? ne sírjanak már, h nincs gép, ember. adják ki alvállalkozónak, ha nem győzik. tellik abból a pénzből.

logout 2007.12.25. 01:27:16

talán tavaly nem volt hó, emlékszel? mert én igen.

szóval ezért nincs kerítés még.

legalábbis remélem.

Edd China 2007.12.25. 02:20:02

mert szép és vizuális orgazmust szeretnének okozni a fehér aszfalttal?

malwin 2007.12.25. 09:19:28

Sanya18,
úgy tűnik, szakmabeli vagy, nem tudom, van-e rálátásod a román közútkezelő büdzséjére. Magam véleménye, hogy ott azért nagyságrenddel kevesebb pénz lehet ugyanerre, mégis, ez év márciusában, Constancából visszatérőben Sebes mellett olyan hóesésben jöttem haza, hogy öröm volt nézni. A havat nem takarították az utakról, de sózták, és amikor a kamionok elakadtak egy emelkedőn, profi módon, 3 géppel takarítottak, hogy helyet adjanak a feltorlódott sornak. Én 80-90-nel nyugodtan mehettem, nem volt csúszós. A meglepetés hajnali kettőkor ért, Nagylakon: átérve a hazai oldalra, 40-nél majdnem árokba csúsztam. Tükörjég volt, egész Szegedig, a 60km három órámba került. A hó itt-is, ott is ugyanakkor esett.
Más szóval, lehet, hogy kevesebb pénzből, lehet, hogy kevesebb géppel is lehet jól sáfárkodni. Nem tudom, mennyi a román közútkezelő pénze, de hogy én azon a hosszú úton egyszer sem féltem, csak a Nagylak táblánál,(meg utána, bőven...) az is biztos.

vagodeszka 2007.12.25. 11:15:47

Megmondom őszintén én örülök annak, hogy Dunaújvárosba autópályán mehetek. Örülök neki, mint egy új lakásnak amibe frissen költözik be az ember, hiába hiányzik még a bútorok fele, hiába penészes az egyik sarok, hiába csöpög a csap...
Vannak hiányosságok, de egyik se olyan amit a jövőben ne llehetne korrigálni.

gergoke · http://gergoke.hu/ 2007.12.25. 12:01:43

Ja persze, Ausztria. Elvégre ott kolbászból van a kerítés is, meg a havat is mindig eltakarítják. Gondolom egyesek ezért vesztegeltek több mint fél napot a hó fogságában Bécstől 20-30 kilométerre az A21-es autópályán.

diepresse.com/home/panorama/oesterreich/343600/index.do?from=simarchiv
feuer.baden.com/cms/front_content.php?idcat=17&idart=637&PHPSESSID=71f3b6429ef67a789b3ee0d066e9ef1b

Szendwich 2007.12.29. 14:28:38

Nem csak az autopalyat nem takaritjak:
"A helyszínelők megjegyezték, negyed kilenckor már értesítették a közútkezelőket, hogy lefagyott a főút, ám szóró kocsit még száz perc elteltével sem láttak azon a szakaszon."

Forras:
www.boon.hu/hirek/BORSOD-ABAUJ-ZEMPLEN/cikk/tuz-es-jeg---unatkozas-ellen/cn/news-20071229-11573357

M 2008.01.03. 20:42:15

Vasárnap este jöttem Dunaújvárosból Budapestre. Kritikán aluli volt a pálya állapota! Annyi volt letakarítva, amennyit a kamionok kereke eltakarított. Az egész szakaszon egyetlen takarítógépet láttam, egy pihenőhelyen várakozva (beleértve a szembejövő irányt is). 60-80 km-es átlagsebességet lehetett viszonylag biztonságosan autózni. Pesze sok barom tójja neki a havon is 130-cal, villog, mutogat, bevág. És persze leszarja, hogy nem csak magát nyírhatja ki. Ja, és már órák óta nem esett a hó akkor!!! Egyébként az M6 esőben is botrány, 0 vízelvezetést építettek. Igaz, biztos nem is az volt a fő cél...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.01.04. 16:12:53

Ugyanez volt újévnapján este is.
Dunaújvárosnál katasztrofális volt a pálya. viszont szemből jött 4 hóeltakarító gép.

Ha valaki azt mondja, hogy nem tudjuk elvégezni mert ennyi gépünk van. Ne pofázzanak hanem vegyenek gépeket. Ha kell lehessen használni.
süti beállítások módosítása