Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.02.06. 14:00 erminavet

Fél nap az álló vonatban meleg, áram és információ nélkül

A vasutassztrájk sokaknak jelent igen komoly kellemetlenséget. Az alábbi olvasói levél azonban kiemelkedik három dolog miatt. Írója rendkívül visszafogottan panaszkodik, és egy szóval sem vitatja a sztrájk jogosságát, csupán a megszervezés módját kifogásolja, azt, hogy az utasokkal gyakorlatilag nem törődnek. Másrészt legalábbis rekordközeli, hogy egy vonat 14 órát áll. Harmadrészt nyáron én is szeretnék ezzel a vonattal, a Tisza expresszel utazni Szibéria felé, így talán még inkább együtt tudok érezni kedves olvasónkkal. Videója után következzen a levele.

 

Tisztelt Szerkesztőség!

Olyan témával - a vasutassztrájkkal - kapcsolatban írok, amellyel kapcsolatban már biztos elárasztotta a postaládájukat a sok e-mail, de én egy olyan aspektusra szeretném felhívni a figyelmet, amit talán nem sokan vesznek észre, hiszen nem esik szó róla. Remélem, sikerül neki nagyobb publicitást szereznem, aztán mindenki kialakíthatja a véleményét a sztrájk lebonyolításának (és nem magának a sztrájknak) etikusságáról. Az el nem indított vonat kényelmetlen ugyan, de elfogadható. De egy leállított nemzetközi vonat?!

Történetesen én a Moszkva-Budapest vonaton (Tisza "expressz") utaztam, ami február negyedikén hajnali 2 óra után ért Záhonyra, és több mint 14 órát állt ott úgy, hogy senki nem törődött vele és az utasaival. A vonatnak reggel 9 óra után kellett volna Budapestre érnie. Csakhogy a sztrájk miatt leállították a határ magyar oldalán, és ott rostokolt egész nap, miközben olyan utasok ültek rajta, akik nem tudtak előre a sztrájkról, és jóhiszeműen kifizették a nem túl olcsó nemzetközi vonatjegyet.

Én szolidáris ember vagyok, éltem Franciaországban, ahol a vasúti sztrájk mindennapos dolog - és együtt is tudnék érezni vele, amennyiben korrekt módon történik, mint ott. (Pl. bejelentik, hogy minden negyedik vonat indul el, és hogy pontosan melyik is az a negyedik.) Azonban ez a sztrájk arcátlan módon teljesen kiszolgáltatott helyzetbe hozott minket, ugyanis:

1. hetekkel korábban kifizettük a jegyet, amikor még híre se volt sztrájknak, így előre nem tudtuk volna kicserélni.

2. Záhonyról reggel ment el az utolsó busz, tehát máshogy nem lehet elhagyni a helységet, legfeljebb stoppal.

3. A vonaton ülő utasoknak senki semmilyen tájékoztatást nem adott a továbbutazási lehetőségekről, vagy akár a sztrájkról.

4. A fűtést és az áramot pár órával a leállás után kikapcsolták a vonaton.

Itt egyébként nemcsak rólam és páromról van szó, hanem külföldi, magyarul nem beszélő utasokról, pl. egy cserediáklányról, aki azt se tudta, most mi lesz vele, hiszen nem tudtuk, továbbmegy-e a vonat egyáltalán. Végül autóval jöttek értem, és 700 kilométer plusszal az autóban sikerült dél helyett este tízre leérnem Szegedre - és én még a szerencsésebbek között tudhatom magam.

Előre is köszönöm, amennyiben.

Üdvözlettel:

Lepahin Péter

23 komment

Címkék: videó sztrájk vasút peage utastájékoztatás utaspanasz


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr15327860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tj 2008.02.06. 15:55:07

Graskó takarodj!
Bocs, más most erről nem jut eszembe...

oktató 2008.02.06. 15:58:36

Elnézést kérek mindenkitől, hogy vasutas létemre itt írok. de szeretnék elnézést kérni mindenkitől akit érint ez az eszement felfordulás. a vasutasok igen nagy százaléka szintén a munka melett dönt, de sajnos egy maroknyi ember képes megfogni az egész rendszert.
sajnos ez az egész, amit csinálnak nem ,más mint finggal festeni a lufit (bocsánat).
bizunk abban hogy a rend minnél hamarabb helyre áll.

Fedup Sári 2008.02.06. 16:17:19

Milyen faja lenne, ha mindenki kimenne arra az állomásra, ahonnan redszeresen indulni szokott (persze egy időben), és kiabálnánk egy jót, hogy megtudják sztrájkoló barátaink, hogy mi a véleményünk róluk. Esetleg egy-két tojás is belefér szerintem a pénztár üvegén szétplaccsanva valahol a "SZTRÁJK" feliratú A4-es lap környékén.

Hopp 2008.02.06. 16:35:27

Szóval akkor nincs olyan blog, ahol leírnák az utasok, hogy merre járnak nagyjából a vonatok?

Mert holnap utaznék, és nem ártana tudnom...

mildi 2008.02.06. 16:51:19

Február 9-én utaznék Münchenbe. Én is hetekkel ezelőtt megvettem a jegyem oda-vissza. Most vettem hozzá még egy buszjegyet is oda-vissza. És megrendeltem a repülőtéri transzfert, hogy elvigyen Miskolcról Budapestre. Most már dupla annyiba kerül az utazás, mint eredetileg került volna. Ez a sztrájkoló vasutasokat egyáltalán nem érdekli, meg az a sok száz ember sem, akinek most plusszban fizetnie kell a Volán járatokon, hogy munkába menjen. És ők bizonyára többen vannak, mint a vasutasok, akik sztrájkolnak.

2008.02.06. 17:33:42

A vasutasok iszonyú szerencséje, hogy én most nem vagyok otthon, mert ha engem - akár csak kicsit is - akadályozna a vasúti sztrájk én istenbizony vagy magam elindulnék a mozdonnyal, aztán lesz ami lesz, vagy megfognék egy mozdonyvezetőt, bikacsökkel odakergetném, hogy vezesse el a szerelvényt.

Észre kéne venni, hogy a sztrájkok ideje lejárt: a vasút masszívan veszteséges és teljesen mindegy, hogy ez kinek a hibája, ha egyszer egy olyan bevétel, ami pl. a MÁV Cargo eladásából származhat már jóelőre be van tervezve, akkor nincs miről tárgyalni.

És Gaskóék ugye most a reálbéremelkedés mértékéről vitatkoznak. Tehát NEM használja ki senki a vasutasokat, mert KAPTAK egy rendes béremelést, csak most kéne még egy kis zsé... Különösen a MÁV Cargo eladásából leszakítandó uzsora esetében lóg ki a lóláb. Mi köze lenne egy váltókezelőnek ahhoz, hogy a MÁV áruszállítási üzletága mennyire értékes, mennyire vonzó a befektetőknek?? (Még ha nagyon jól is végzi a munkáját...)

Utálom a MÁV vezetését, Heiczingerrel az élen, de ezek után komolyan megfontolnám, hogy hoznék én váltókezelőket meg járműjavítókat mondjuk Romániából vagy Ukrajnából - ők szerintem valahogy nem sírnának a 80-90.000 Ft-os bér miatt. Kevés? Tetszettek volna tanulni más szakmát (vagy inkább egyáltalán valamit).

Pénztárosok, jegykezelők: megérdemelnék, hogy a MÁV szimplán kiváltsa a munkájukat egy jól működő automatahálózattal. Akkor aztán majd lehet sírni...

zé+ 2008.02.06. 18:30:54

"kedves" zé!
a mozdonyvezetés nem egy kapa amit esetleg most dobtál el,hogy ide alkalmatlankodj.Az értelmes ember nem avatkozik olyan dologba amihez halvány fogalma sincs.Más!Inkább a vasúti vezetést kellene megkérdezni,mit keres a vezetőség között egy olyan ember aki jelentős veszteséget okozva a vasútnak,több milliós végkielégítéssel lelépett.Most pedig ugyanitt "tanácsadó"!A jegyvizsgálókra visszatérve,te sem vagy pótolhatatlan.Én is vasúti dolgozó vagyok,/jegyvizsgáló/.Én nem sztrájkolok,de az is nevetséges,amire a vasúti vezetés hivatkozik.Szerinte még ők sem hiszik el amit mondanak.Bocsi ha egy kicsit dúrva voltam

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.02.06. 19:09:37

Ha én lennék a MÁV-vezér, kirúgnám őket egytől egyik, a szakszervezetes főfasszal az élen. Az se érdekelne, ha a munkaügyi bíróságon utána pert nyernek. (Nem is biztos, hogy forintosíthatóan ez a verzió kerülne annyiba, mint a mostani.) A lényeg az, hogy a céghez többet be nem tenné a lábát egyik sem.

Pofátlanság, hogy zsarolópotenciállal rendelkező szakmákban a kedves dolgozók azt tesznek amit akarnak, másokon (akik kiszolgáltatottabbak és kevésbé fókuszban lévő cégeknél dolgoznak) meg röhög a munkáltatójuk. Nem jól van ez így.

debreceni 2008.02.06. 20:13:23

Nagyon szimpatikus a blog indító kommentár - pont azért mert nem rögtön véresszájúan az összes alkalmazott kirúgását követeli. Magam is ki vagyok szolgáltatva a vasútnak, mert hogy a munkahelyemre sajnos Debrecenbe (Budapestrol) csak így tudok eljutni - vagy korbe volánozhatom a szép Észak-Magyarországot.
Kommentjeim: 1. elismerem a sztrájk jogot - nem tudom jogos e vagy sem a követelés. (Egyetemi tudományos segédmunkatársként én kb. annyit keresek mint a mozdonyvezetők, sőt kevesebbet - nem vitatom, nehéz belőle kijönni. S természeténél fogva bejelenthetem, hogy addig nem tartok szemináriumot, amíg nem emelik 6,9%-kal a béremet - nagy megrázkódtatást csak az elvetemült bölcsészeknek olvasó mániákusoknak okoznék.) Ellenben per pillanat szabad napot kell kivennem, mert nem tudok eljutni a munkahelyemre. Ezenkívül valamelyik elvira által javasolt oldalon beleolvastam a vitába - ahol szó nem esett arról, mikor tudnék lejutni Debrecenbe, ellenben egy rém primitív személyeskedő fecsegés szemtanúja lehettem. 2. OK - sztrájkoljunk. De hogy tényleg ennyire bele szarnak azokba, akiknek esetleg társadalmi támogatását kellene elérniük - és a legtöbbjüknek szintén nem megy jobban, hiszen nincs kocsijuk, amivel kiváltsák a vonatot. Miért nem lehet naponta egy vagy két vonatot elindítani, és azt előre lekopmmunikálni??? Ettől nekem ugyan úgy fennakadást jelent a sztrájk, de nem akadályoz a munkavégzésben, és pozitív üzenetet hordozva gondolnak rám, a sorstársukra is.
2. Nem először teszi meg a magyar vasút, hogy több száz keményen fizető utasát hagyja ott a vasúti pályán több órára áram, meleg és ennivaló nélkül. Én egyszer nyolc órát töltöttem Püspökladány és Szoboszló között a vasút síneken télben, hóban, szélben, éhesen, szomjason - és akkor is: senki nem tudott semmit. Mindig megdöbbenek azon, hogy a telekommunikációs csúcstechnológia idejében a vasút képtelen az aktuális tájékoztatásra, miközben az összes alkalmazottnak ott lóg a mobilja az övén. Most már nem igaz, nem feltétlenül százszor olcsóbb nálunk a vasút, mint mondjuk nyugatabbra - de a kultúra mögüle valahogy hiányzik. Mert a tájékoztatás és a szervezettség nem kerül pénzbe - a sztrájkolóknak sem, sőt rengeteg pénzt takarít meg. Pl. amikor a Ferihegyen sztrájkoltak, az easyjet olcsógép megoldotta, hogy hazajussunk Budapestre a saját költségén. Pozsonyból busszal hazavitt. Nem hiszem, h. ne lehetett volna Záhonyba úgy szervezni azt a bloody egy buszt, h. bevárja azokat, akik a "szomszédos" Moszkvából érkeztek. Attól, hogy jól kitoltak a tisza expressz utasaival, nem hiszem, hogy meg lesz a béremelés - ellenben mindenki azt gondolja, hogy nem érdemlik meg. A nyolcórás hideg vasútos tapasztalataim után mondhatom, h. az is elég lett volna, ha azt mondják, most biztos több mint négy órát áll a vonat. Szerintem ez azért éppúgy a kalauz mint a vasútvezetés, irányítás stb. feleőssége és feladata. Ha elmondom a hallgatóknak, mire számíthatnak egy zh-ban és tartom hozzá magam, valahogy jobban érzik magukat és a zh-k is jobban sikerülnek, és (reményeim szerint) nem kenik be szarral a kilincsemet dühükbe.
3. Cargo: ha mindenki kérhet, én is kérek - ezt a követelést állami cégnél én is bicskanyitogatónak tartom, azt is persze, ha ezt valaki beígérte.
4. Remélem jövő héten lesz vonat - mert különben szerezhetek egy lovat.

dirtyharry 2008.02.06. 20:16:40

Gaskó úr egyre inkább Arthur Scargill szerepében tündököl - az 1985-ös angliai bányászsztrájkra gondolok - amely viszont hálátlan feladat, és politikai értelemben is a süllyesztőhöz vezet. Sajnos, Gaskó nem fogja fel, hogy a vasút - jelen formájában mindenképp - hanyatló ágazat, amely csak egy komoly megújulás után vállalhat érdemi részt a közlekdésben. Az angol szénbányászat az indokoltnál is jobban visszaszorult, mert Scargill irreális követelésekkel állt elő, a kormány pedig elvette a dotációt, így az eredetinleg tervezettnél is több bányát csuktak be. Ha kiderül, hogy valamennyivel nagyobb egyéni közlekedés mellett az autóbuszok átvehetik a személyszállítást, félek h. a MÁV Start-ból "MÁV Stop" lesz. Ti. a vasúti személyszállítás drasztikusan visszaszorul. Pedig nem kéne, hogy így legyen. Mindazonáltal, ha az utasok elszállításáról van szó, a feladatra kell koncentrálni, ilyenkor nincs helye a romantikus vasútmániának.
Véleményem szerint meg kellene lépni a vezérigazgatóság, a bp.i területi központ leépítését, csökkenteni a vezetői létszámot, amelyből a legrosszabul keresőket fel tudnánk zárkóztatni, DE, utána igenis követeljük meg a teljesítményt!

vanek 2008.02.06. 20:20:24

A szakszervezettel, és a sztrájkkal, mint intézménnyel semmi gond nincs. Feltéve, hogy arra használják, amire való: lenyesni a (versenyszférában látható) kilengéseket pl. bérfizetés, szabadságok, stb. terén, gondoskodni arról, hogy a dolgozók reálkeresete ne csökkenjen, és hogy ne a főnök kénye-kedve határozza meg, kit rúgnak ki. A sztrájk csak mint végső eszköz kellene, hogy szóba jöjjön.

Ezzel a sztrájkkal konkrétan az a baj, hogy nem lehet tudni, jár-e a vonat. Bárki bármit mond, Magyarországon a vasút még mindig fontos közlekedési eszköz, sok helyen egyenesen nélkülözhetetlen. Akárcsak az egészségügyben, egy alapvető szolgáltatási szintet (elsősorban a munkába járás biztosítását) mindenképpen nyújtani kellene. Ez jelenti a hétköznap reggel 5-8 és du. 3-7 óra között az összes menetrend szerinti személyvonatot, valamint este 8 után még 1 személyvonatot minden hivatásforgalmi vonalon, ahol kell, ott a csatlakozások biztosításával. Ezen kívül a távolsági közlekedés biztosítására napi 2 vonatpár minden vonalon, csatlakozások biztosításával. Nagyjából ez az a szint, amire egy menetrendet ki kell dolgozni, majd ezt minden egyes sztrájknál betartani. Ha ez megy, tőlem sztrájkolhatnak évekig is...

egy mozdonyvezető 2008.02.06. 20:48:53

Sziasztok! Mint azt a nevemből is kiolvashatájátok, egy Bp-i mozdonyvezető vagyok. Nagyon sajnálom a sztrájk miatti kellemetlenségeket, és remélem minél hamarabb megoldódik ez a helyzet. És ahogy előbb egy vasőtas kollégám emlíette, ténylegesen úgy van, hogy a dolgozók nagy része felvenné a munkát, de van egy csoport, amely kitart a sztrájk mellett, ezzel nemcsak nektek, utasoknak okozva bosszantó kellemetlenségeket, hanem még cégen belül is káoszt okoznak. Kérem türelmeteket és megértéseteket, sajnos és csak egy mozdonyvezető vagyok, nem tehetek semmit...

nemecsek 2008.02.06. 21:14:41

Gaskó Úr a "kisz Peron"! hatalmas húst igért a dolgozóknak, most mindenki rágja a csontot.

Bádogdobos 2008.02.06. 21:22:08

Mert ha legalább valami anarcho-szindikalista kezdeményezés lenne, ami a tőkével úgy általában szállna szemben... (ilyenre is volt példa a vasútnál...), de ebben a formában érthetetlen. Továbbra érthetetlen a dezinformálás és a MÁV ügyetlen kommunikációja (ez is valahol a mi pénzükből megy, nem hiszem, hogy ezeket a túlfizetett komm. szakembereket ilyen helyzetekre nem készítik fel), ugyanakkor a VDSZSZ homályos (homályosnak ható) tájékoztatását sem helyeslem. Nem tudok állást foglalni, ítéletet mondani meg végképp nem. Lehet, hogy átláthatóbbá kéne tenni a vasutat, a belterjesség beidegződését tényleg szolidaritáson, közös felelősségvállaláson alapuló jelenlétté kéne formálni.

Bádogdobos 2008.02.06. 21:28:16

* szembe

kacsa! 2008.02.06. 22:34:53

Egyetértek az előttem szóló nem sztrájkoló vasutas kollegával. Nagyon sajnálatos az ami a Tiszával, és ami általánosságban véve azokkal az utasokkal történik, akikért mi vasutasok dolgozunk. Gaskó pont azt a réteget szarja le, amelyiknek a szimpátiáját kellene meg/vissza nyernie a MÁV-nak... Én kérek elnézést.

Anna 2008.02.07. 11:39:15

Kedves vasutas hozzászólók!
Tudom, hogy a vasutasok nagy része is elítéli a sztrájkolókat, legalábbis a módot, ahogyan csinálják.
Kívülállóként azt gondolom, hogy megfelelő szervezéssel azért egy elégséges szolgáltatás nyújtható lenne, ha igaz, hogy a dolgozóknak csupán 10%-a sztrájkol. Megfelelő helyeken le lehet váltani ilyenkor a nem dolgozókat, nagyjából lehet tudni ki sztrájkol a következő műszakban stb. Ez miért nem történik meg?

ZBR 2008.02.07. 14:23:42

Anna 2008.02.07. 11:39:15 >>> A sztrájknak szigorú szabályai vannak. A sztrájkoló vasutast nem lehet csak úgy ukk-mukk-fukk leváltani. Sajnos arra is volt példa, hogy egy nem sztrájkoló dolgozót, sztrájkoló főnöke váltott le és így bénította meg a közlekedést egy fővonalon.

A sztrájk ténye a posztban foglaltakra nem mentség. Sztrájk alatt az utastájékoztatást és a fűtést biztosítani kell tudomásom szerint.

rozsavirag 2008.02.07. 14:25:20

Szerencsére nem kell utaznom, viszont a munkát végző társadalmat nem védi meg senki. Nincs benne gyakorlat. Lehet,hogy ez a szrtájk kicsit zavaros, de ez az elsö.
A mozdonyvezető pedig jobb lenne ha hakkgatni, mert eddig mindig ők jajgattak a több pénzért. Nem gondolja hogy a többieknek is járna valami fizetés emelés.
Minden embernek van emberi joga, szabadsága, nem csak egyes egyénnek

rozsavirag 2008.02.07. 14:46:50

Kedves blog tulajdonos!
Jó utat Szibériába.
Remélem az az út zökkenő mentes lesz.
Persze olyan hosszú úton fel se tünne egy kis rázkodás mentes pár óra. Jönnek majd a helyi lakosok, hoznak enni, inni és lehet velük beszélgetni. Sokkal üdítöbb lesz, mert nem tünik bizonytalannak.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.02.12. 13:25:35

1. a mozdonyvezető felelőssége nem kis dolog, hiszen nem kevés ember élete van a kezében, nem keveset kellett tanulnia, folyamatosan képeznie magát. Hála annak, hogy sokan mindent megtesznek, hogy 10 millió jogász / bölcsész országa legyünk, lassan hiányszakma is, ergo számos érv szól amellett, hogy a mozdonyvezetőket ehhez mérten kellene megfizetni.

A mozdonyvezető felelősségét nem csökkenti számos külső tényező, egyetlen hiba (pl. egy lassújel figyelmenkívül hagyása) is lehet végzetes.

A mozdonyvezető ehhez képest alulfizetett. Brutálisan alulfizetett.

Nézzük meg mi a helyzet egy jegyvizsgáló felelősségével, képzettségével. Sok esetben megengedhetik maguknak, hogy a szakszerűségből, az állandó koncentrációból engedjenek. Pár hiba is beleférhet akár.

Akár egy McDonaldsban is több a munka, a felelősség (élelmiszerrel dolgozva, mások egészségéért felelősséggel tartozva, úgy, hogy végig udvariasnak kell lenni), ugye mondanom sem kell, hogy hiába nem keresnek sokat, nem mondhatjuk őket alulfizetettnek sem.

Melyikük is sztrájkol?

2. Tételezzük fel, hogy mindezek ellenére sok vasutas keveset keres, szeretnénk, ha többet kapna mindenki. Lehet kérni diferenciált béremelést ami az ő létbiztonságukat csökkenti, de ugye nem kell mondanom, hogy a 700.000 forintos átlagfizetést hazavivő szintén a MÁV csoport alkalmazásában álló sakszervezeti tisztségviselők 10%a mellett már kevesebb érv szól. De a cégek vezetése, az irodai alkalmazottak, stb. kapcsán is sokan járnának jól a +10%kal.

A rászorulúknál aprópénz lenne a 10%, így ez a követelés tisztességtelen, nem beszélve arról, hogy a követelés okaként megjelölt probléma: MÁVos juttatások, biztonság elvesztése, stb. nem igaz az érdekeltekre.

3. A 250.000 forint kapcsán már azt kell mondjam, sokak számára nagy pénz, dea privatizációra vonatkozó jogszabályokkal nem igazán egyeztethető össze, és a korábbi egyeztetések eredményével sem (legalábbisa többi szakszervezet is ezt mondja). Ugyanakkor a nagy pénz kapcsán helyezzük csak el a dolgot a helyén: Ez a kifizetés a MÁV számára is nagy pénz.

Elég nagy ahhoz, hogy számos kulcsfontosságú fejlesztési, karbantartási feladatot elláthasson a MÁV. A többi szakszervezet pontosan tudja, ezekre valóban kell a pénz akkor, ha életképes vasutat szeretnénk: Ha azt szeretnénk, hogy vasutasoknak jövőre is legyen munkája.

Persze nem csak pénz kell, hanem utas is, az utashoz pedig az kell, hogy bízhassunk a vasútban, legyen értelme azzal tervezni azt, hogyan jutunk el munkába, nyaralásra, tudjuk azt, hogy autóval menni egy üzleti tárgyalásra időpazarlás, ha a vonaton kényelmesen ülve dolgozhatsz is... A sztrájk viszont a ezt ássa alá, az irodai dolgozók érdeket képviseli az érdemi munkát végzők számára viszont kockázatokat rejt, amiről a többi szakszervezet is beszélt.

Gondoljuk csak el: Ha a vasútnál az így csökkenő forgalom létszámleépítést ér el, akkor az itt látott sztrájk módszer, munkamorál, felelőtlenség (mert a saját jövőt is kockáztatják) milyen referencia lesz, ha a vasutas új munkahelyet keres ez után? Arról nem is beszélve, hogy az adott vállalkozásnak jó eséllyel nem éppen kellemesek az emlékei a sztrájkról, annak a hatásairól.

4. Az egyik követelés alapvetően megkérdőjelezi, hogy az érdekegyeztetésnek, a korrekt megállapodásoknak van-e értelme, ez az ilyen megállapodások jövőjére vonatkozóan aggályokra adhat okot. Döntsük csak el kinek is az érdeke ez?

Lehetne beszélni politikáról, törvényességről, arról, hogy a fűtetlen vonattal a szakszervezet saját ígéretei is sérültek, hogy ez mennyiben befolyásolta az utasok biztonságát (egészségügyi szempontból ugye).

Bízom benne, hogy nem a többi vasutason csattan az ostor a sztrájk miatt. Ha pedig a feelősök akik pontosan tudják mekkora problémát okoznak vasutasnak, utasnak, vasútnak egyaránt kerülnek kellemetlen helyzetbe, az meg valahogy nem érdekelne, sőt...

(Pl. létszámleépítésnél előnyt élveznek a sztrájkjoggal visszaélők, ők mennek először, a legkevesebb kedvezménnyel. Nem büntetésből, hanem azért, hogy ne más vasutas járjon így miatuk. Gaskót be lehetne perelni kártérítésért. Ha a szakszervezet vagyonát most felelőtlenül herdálja el, akkor akár büntetőügy is beleférne a számára)

etm 2008.02.14. 14:50:38

Én szeretek vasúton utazni.
Kényelmes és egyszerű.
Mondjuk nem olyan tiszta, mint Ausztriában, meg nem olyan jól szervezett.
Nem gyorsabb, mintha autóval mennék, és nem is olcsóbb (na jó, talán ha 10%-kal), mégis azzal járok.

Jártam eddig.
Ha viszont folyamatosan sztrájkolni fognak a vasutasok, akkor előbb-utóbb átállok autóra, mert kiszámíthatóbb.

Amúgy nem ártana figyelembe venni a vasutasoknak, hogy egy szolgáltatást nyújtanak, aminek az igénybevevője az utas. Nem a kizárólag a szabályozásoknak kellene megfelelni, de azoknak az igényeknek is, amit amúgy ők is állítanak mondjuk egy boltban, a kiszolgáló személyzet felé.
Én a saját munkámban igyekszem ezt tenni.

hegyilány 2008.02.28. 15:33:55

A február 25-i sztrájkocskával kapcsolatban volt esélyem hasonló élményre, mint a Tisza-expresszel pórult járt úrnak. Azzal a különbséggel, hogy én megúsztam a veszteglést.
Történt ugyanis, hogy aznap, hétfő délben Belgrádba szerettünk volna utazni az Avalával. Reggel jött a hír, hogy sztrájk, aztán, hogy nem, aztán, hogy mégis, aztán hogy felfüggesztették/felfüggesztik, aztán, hogy háromkor újra kezdik. Kivonultunk a Keletibe tájékozódás végett (telefonon reménytelen ugyanis). Nomármost ott se a belföldi, se a nemzetközi információ nem tudott SEMMI hasznavehetőt mondani azzal kapcsolatban, indul-e a vonat, mikor indul, egyáltalán itt van-e már az országban (Bécsből érkezne). "Nem tudjuk" - minden kérdésünkre ez volt a válasz. "Lehet, hogy a külföldi partner el sem indította a vonatot". Könyörgöm, hogy a viharba' nem tudják megmondani 21. században, hogy egy nemzetközi vonat itt van-e az országban, ill. hogy hol van? Nyilván nem a pontos helye érdekel, csak annyi, hogy Hegyesben vár, vagy már Bicskét elhagyta. De nem, nem , nem.

Munka ügyben mentünk, fontos volt, hogy aznap este odaérjünk, ezért némi tanakodás után arra jutottunk, hogy autóba ülünk és irány Belgrád...
Mentségükre legyen mondva, a jegyek árát (50e Ft volt a két jegy - hazafelé hálókocsi lett volna) ma délben némi tanakodás után visszafizették.

Nem tudom mi a MÁV középtávú stratégiája, de mintha arra menne ki a játék, hogy minél több utast ijesszenek el a vonatozástól. Én tényleg hűséges vonatozó vagyok, de az elmúlt bő fél évben ötször döntöttem úgy, hogy a drágább, eredetileg kényelmetlenebb, környezetbarátságtalanabb (vagy ezt hogy mondják?) autózást válasszam a vonat helyett. És ezek csak a hosszabb utak voltak.

Amúgy meg éljen a GYSEV! :)
süti beállítások módosítása