Eredetileg karácsonyra akartam megírni ezt a posztot, valami olyan címmel, hogy miért utálom a magyarokat, de aztán rájöttem, hogy ez azért túlzás, legyen hát inkább Valentin-nap.
Mert az biztos, hogy a legtahóbb népek közé tartozunk, már amennyire ennek van értelme. (Hogy ugye nem az egyénekről van szó, hanem az átlagról, a Gauss-görbe közepéről, az általános - most az általános utcai - viselkedésről. Csak hogy a nagyon píszik meg a nagyon gyépék ne kezdjenek jajongani.)
Pontosítsunk. Mert hát nem jártam én olyan sok helyen a világban, nem utaztam pl. a pekingi metrón, de asszem abban tényleg dobogósak vagyunk, hogy mi akkor is kibaszunk a másikkal, ha ennek mi legalább akkora kárát látjuk. Ez akkor tudatosult bennem, amikor sok éve visszajöttem Brazíliából, és másnap az udvarból kikanyarodva a szűk utcában rögtön szembetalálkoztam egy kedves honfitársammal, aki jól láthatóan direkt úgy tolta be a kocsija orrát, hogy ne férjek el. De ő se!
Ugyanezt csináljuk nagyban a pesti dugóban, amikor beállunk a kereszteződésbe, amitől nekünk nem lesz jobb, de keresztbe se lehet menni, és az így teljesen befagyó környék jó eséllyel minket is még jobban akadályoz.
De nézzük inkább a tömegközlekedést! Mi ugye a busz üres dupla ülésén csak úgy tudunk helyet foglalni, hogy a külsőt foglaljuk el. Én ilyenkor udvariasan mindig bekéredzkedek, és sajnos gyakran előfordul, hogy a delikvens lábára lépek, néha kifelé is.
Az igazi kedvencem a metró. Mozgólépcső. Sok városban (ha nincsenek nagyon sokan) jobbra állnak, akik csak a lépcsővel utaznak, bal oldalon mehet, aki siet. Mint minden nagyszerű dolog, zseniálisan egyszerű, mégis mindenkinek jó. (Kivéve azoknak a hasonló magasságúaknak, akik beszélgetni, smacizni stb. akarnak.) Nálunk persze nem működik. Sőt, ha udvariasan megkéred kedves utastársaidat hogy engedjenek el, jó esélyed van egy-egy beszólás, de legalábbis "olyan" pillantás begyüjtésére.
Máris megérkeztünk a kocsiba! Az ajtó mellett minimum egy kedves fiatal szűkíti a helyet (a sajátját is! belapul a fal mellé, de megéri!). Néhány más utas megáll az ajtók között, hogy ne lehessen eljutni az ülések közé. Ha mégis sikerül, ott mindig találunk olyan személyeket, akik határozottan megvetik a lábukat, a középvonalon lényegesen túlnyúlnak, hogy mögöttük nehogy megállhasson valaki. Ha egy ilyenhez mégis hozzáérsz véletlenül egy kanyarban vagy gyorsításnál, akkor nem az történik, mint sok más országban. Tehát nem kölcsönösen bocsánatot kérnek egymástól, mosolyognak, és egy picit mindkét fél átrendezi tagjait, hogy elférjenek. Nem, a magyar megfeszíti minden izmát, majd rövid, erős mozdulattal visszalök, mintegy lepöcköl magáról, közben "úgy" néz, esetleg beszól. Félhangosan, hiszen a magyar gyáva is. (Persze meg is verhetne, ha nyilvánvalóan erősebb nálad.)
Jobb lenne leülni, van is hely. Elvileg. Egy pad hatszemélyes. (Aki nem hiszi, nézze meg a kocsi végén az ülőhelyek számát!) Persze a pesti ember úgy ül, hogy legfeljebb öten férjenek el. Legfeljebb. Ez a norma. Pedig könnyű lenne belátni, hogy ma mi nem engedünk mást leülni oda, ahová elvileg még elférne, holnap nekünk nem jut hely, pedig jár. Egyszer a kölcsönös üvöltözésig jutottam egy nővel, aki azért szólt be, mert a mellette lévő két helyre nem úgy huppantam le, hogy elterpeszkedtem középen (ugye nálunk ez a norma), hanem mellé ültem, hogy jusson hely még egy utasnak.
A legjobbak persze simán le tudják vinni az ülőhely-kapacitást négyre. Az ilyen művelethez nagy segítség, ha van csomagunk. Hiszen csak fontosabb a csomagunknak ülni, mint egy másik embernek.
A képeken ilyen helyzet látszik, nem sikerültek túl jól a sötét metrókocsiban telefonnal, de így is elég furcsán néztek rám, mi lett volna egy nagyobb géppel, vakuval?
Úgyhogy ezennel mozgalmat indítok! Kérek mindenit, ha azt látja, hogy öten ülnek a metróban egy padon, de nincs egy fenéknyi hely, udvarias kéréssel, vagy önnön testünk bepréselésével bírjuk rá utastársainkat, hogy legyünk szolidárisak, és a tervezők által megálmodott számú utasnak jusson kényelmesebb hely!
Azt pedig nem tudom, hogy áll (tényleg, hogy?) a négyes és - a régieket lecserélendő - a kettes metróra szánt szerelvények ügye, de felvetném, hogy érdemes lenne olyan üléseket beépíteni amelyek legalább optikailag (pl. egy csíkkal) jelzik az egyes utasoknak szánt Lebensraum határát.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Spontán 2008.02.20. 08:02:48
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csumpedli 2008.02.14. 18:28:06
Miért is jöttél haza:)
ficcs-a-ficcs 2008.02.14. 18:30:32
De túl sok, és főleg hirtelen változásra azé' ne számíjjá...
Mi mán csak ilyenek vagyunk. Ahogy azt -sajna-, rajtad kívül igen sokan megállapítottuk már...
De tudod, akkor már a szomszéd tehene se!!!
Ez van :(
sentinel 2008.02.14. 18:31:52
laller737 2008.02.14. 18:38:51
Nymus 2008.02.14. 18:40:19
De ha sirunk, akkor egyutt sirunk, mert sirni az jo, es sajnaltatni magunkat, mert nekunk nagyon rossz!! Csak tenni nem teszunk semmit azert, hogy jobb legyen.
N
nevetőharmadik 2008.02.14. 18:41:22
De sajnos azt hiszem, nem fogok leülni hatodiknak, noha az ötlet jó. Ugyanis testkontaktusfrászom van, és a hideg kiráz, ha a combom, seggem, netán vállam hozzádörzsölődik valaki máséhoz. Na jó, szép, kívánatos nőkkel kivételt tennék, de megintcsak sajnos még nem volt alkalmam ilyen kivételt tenni.
nevetőharmadik 2008.02.14. 18:42:36
Toymao 2008.02.14. 18:44:04
Az üléssel kapcsolatban is igazad van, de azt azért hozzátenném, hogy főleg télen azért az már eléggé egymásra passzírozva fér csak el hat ember. Persze, kérdés, hogy milyen hat ember, belőlem nehezen fér el hat, zsokéból szerintem hét is kényelmesen, de minden esetre igazad van, én is mindig arrébb húzodom. (Viszont olyan jó lenne, ha az új kocsik nem ilyen oldalt ülős szerelvények lennének, hanem menetirány szerinti szemben/háttal, 2-1, ad abszurdum 2-2 arányban (a két oldalt), nem Londonban vagyunk, elég széles itt a metró.
Engem amúgy különösen azt ajtóban megállás bosszant, mert ő csak 4 megállót megy, különben nem fog tudni leszállni. (Persze, mert mindig az áll az ajtóban, aki épp msot megy négy megállót.) Igaz, hogy én csak hármat megyek, de ha rajta múlna, egyet sem mennék, mert fel már nem férek, közben bent meg még ülőhely (!!!) is van.
Szóval, a mozgalmat abszolút mértékben támogatom. Van is névjavaslom: Mozgalom a Tahó Tömegközlekedés Ellen (És a Menetiránnyal Párhuzamos Metróülésekért), rövideb MATTE(ÉMPM). Mindenki simán megjegyzi, fülbemászó, rövid, tömör, zseniális szerintem. ;)
pblue · http://www.savingprivateblue.net 2008.02.14. 18:44:06
minden massal viszont maximalisan egyetertek! kulonosen a mozgolepcsos dologgal
bugger · http://buggersbugging.blogspot.com/ 2008.02.14. 18:45:33
A "Dögöljön meg a szomszéd lova is, még ha a miént makkegészséges is" életfelfogás mintaképe az itthoni (tömeg)közlekedéskultúra (bár kultúrának inkább nem nevezném).
Igen, én is láttam, hogy a felvázolt kulturált, baráti viselkedés érdekes módon máshol működik, csak itthon nem jut eszébe a többségnek.
kalaposinas 2008.02.14. 18:46:20
Laciii 2008.02.14. 18:46:44
Jó de a tervezők valószinűleg japán diáklányokról álmodoztak mikor azt a hatot kitalálták, normális méretűek esetén hatan egymás gyomrát lehet könyökölni.
vi /etc/passwd · Http://www.flickr.com/photos/haazee/ 2008.02.14. 18:50:55
Én ha leülök, eleve másfél helyet foglalok, ha centiben kimérjük az egy főre jutó helyet.
z 2008.02.14. 18:51:07
A metrón való leülés viszont szerintem nem bunkóság, csak sima személyestér-védelmi és megnemtámadási kérdés, két bármely távolságra elhelyezkedő ember között a legtöbben nagyjából középre ülnek le, hogy minél távolabb legyenek mindenkitől. Lásd még nyilvános vécékben az utolsó fülke és a leghátsó piszoár kihasználtsági fokát.
ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2008.02.14. 18:51:15
Lehet, hogy a világ civilizáltabb országaiban meg tudják oldani, hogy mindenki egyenméretű legyen, dehát az a helyzet, hogy a két éves gyerekem a maga 15 kilójával a feleségem az 58 kilójával, és én a 120 kilómmal valszeg nem ugyannyi helyet foglalunk. Ha egy óvoda ül le a padra, akkor valszeg 8-9 csemete is elfér... ha meg magamfélék, akkor max öten.
Nyilván egy civilizált társadalomban megoldják, hogy mindenki egyenméretű legyen, nekünk balkáni tahóknak ez még nem sikerült.
Hm... egyébként szerintem is igaz, hogy a magyarok akkor is kibasznak másokkal, ha nekik maguknak legalább olyan rossz. Például ismerek egy csókát (valahol olvastam róla), aki a metrón utazva akkor is dafke le akar ülni, ha látja, hogy nincs hely. Az esetek többségében, vöröslő fejjel üvöltözve utazza végig az utat, és ha pedig sikerül beszuszakolnia magát az egyik ülésbe, akkor ott szorong a többi utassal, mint a pácolt hering, hogy még a kezét sem tudja felemelni. Aztán hazaért, és még a blogokon is puffog egy jót.
Pedig attól a három megállótól még senkinek törött le a lába, akár végig is állhatta volna. Még egészséges is. Aztán nincs ott a sok idegeskedés a többi utassal.
Dehát nem... hja a magyar már csak ilyen
... és pl. olyan is, hogy egy szimpla hisztizős bloggal kapcsolatban feltétlenül szükségét érzi egy cikizős kommentárt írnia, amivel csak elcseszi az idejét, ahelyett, hogy értelmes dolgokat csinálna... dehát ezek vagyunk mi.. :-)
hugó 2008.02.14. 18:53:26
Asidotus 2008.02.14. 19:03:29
BMoon 2008.02.14. 19:08:32
biohazard 2008.02.14. 19:09:43
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.02.14. 19:10:40
mindazonáltal magyarokat gyűlőlni rasszizmus, úgyhogy mindjárt jönnek az antifasiszták és majd jól lealáznak
talán meg is vernek
Azért nem egészen 2008.02.14. 19:11:46
Úgy ülünk le, hogy ne lógjunk bele a többiek személyes szférájéba, és ha valaki még le akar ülni, akkor mielőtt kinyithatná a száját, előzékenyen helyet csinálunk.
Legalábbis nekem így tanította édesjóanyám.
Minimálisan több odafigyelést igényel csak, és mennyivel kevesebb stressz...
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.02.14. 19:13:41
annyira felment az agyvizünk tőle, hogy majdnem kiabálás lett a vége. mondtuk, hogy bevásárlásból jövünk, hogy rengeteg szatyrunk van. mi volt a válasz? "igen, biztos elfáradtak a sok szextől!"
megrendült a hitem a nyugdíjasokban azután. ha bárki kéri bármikor, én átadom a helyem, de ha látja, hogy nem megy, akkor miért pimaszkodik egy 70 éves nyugdíjas?
weex 2008.02.14. 19:14:53
Amúgy mi közöd hogy ki mikor indul el? Minek idegesít? Lazíts.
Aki siet, hadd siessen.
Lehet azért siet, mert mondjuk 1 óra az út melóba és ezzel is spórol pár percet. De tök mindegy.
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.02.14. 19:15:22
NaP · http://nagyek.blog.hu 2008.02.14. 19:17:38
nonok 2008.02.14. 19:18:14
hogy ez a civilizált országokban természetes jelenet mennyire szokatlan, szinte már furcsának számít elbunkósított hazánkban. Ezt a "rendkívüli" szituációt értékelte úgy a reflexem, hogy valószínűleg még Nyugaton, Európa civilizált felén vagyok... Itt tartunk.
bm 2008.02.14. 19:18:23
Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.02.14. 19:22:40
Ami engem rohadtul zavar: Nyugatinál, aluljáróban a villamos felé igyekszem, arról látom hogy beért a villamos hogy hömpölyög le a tömeg. Egymás mellett ötösével, persze, ugyanazzal a csiga tempóval, felfelé marad egy embernyi szélességű hely, ahol egy csiga totyorog felfelé (amiről nem ő tehet, mert nem miatta nem férek el, de kikerülni nem lehet a szembejövők miatt). Villamos el az orrom előtt, rühellem.
Mozgólépcső: nem az a baj hogy jobbra áll, mert kikerülöm balról. Hanem ha KÖZÉPRE, és amikor finoman szólok hogy elnézést, nem hallja, előre nyújtom a kezem hogy észrevegyen, jajj, mivan fiatalember ne ijesztgessen. Meg akik még mondjuk haladnának ahogy én, de feladja a leckét egy baloldalon álló ember: az egybites logikájával kikerülni nem tudja, megáll, de jobboldalt áll valaki, így már egymás mellett vannak, én meg tépem magam. Metró el az orrom előtt, idegbaj.
Metrókocsi: na én itt benne vagyok a posztban említett "beáll az ajtó mellé és odalapul" kategóriában, de ennek megvan az oka. Mivel régóta, naponta járok metróval, megjegyeztem hogy Újpest felől a Nyugatinál a második kocsi utolsó előtti ajtaja van a legközelebb a 4-6 villamos felőli mozgólépcsőhöz. Ha pont nem jön szemből szerelvény, akkor így biztosítom hogy én vagyok az első aki eléri a mozgólépcsőt és nincs aki elém álljon, nyugodtan haladhatok. És Újpest felől úgyis csak a lehelen nyílik baloldalt az ajtó, ezen az egy megállón lehetek útban, de mindig belapulok az ajtó és a pad közötti sarokba, hogy véletlenül se zavarjam a fel/leszállókat. Egyszer egy nyanya mégis beszólt a Lehel téren, pedig tényleg nem voltam útban neki, nem is abból az irányból jött ahol én álltam, csak úgy tartotta kedve hogy rámszóljon.
Hosszan lehetne sorolni, sajnos ilyen egy nép vagyunk. Szerintem nem bunkóság, inkább csak puszta nemtörődömség (úgyis jön a következő villamos, minek siet az a hülye, de ha 2 percet veszítek a pont az orrom előtt elmenő villamos, hármat a metró lekésése, kettőt a mozgólépcsőn való tökölődés miatt, az már napi negyed óra. És este nem 2-3 percenként járnak a járatok)
irkafika 2008.02.14. 19:34:42
vasszűz 2008.02.14. 19:36:43
Még soha nem volt ez probléma, senki nem bunkózott le, és nem taposott senki sem kéjes vigyorral a lábamra.
Olyanban viszont már volt részem, hogy belülre ültem, majd hirtelen fölszállt 1000 ember, és csak a nyugdíjasokon áttaposva sikerült leszállnom.
Sam8888 2008.02.14. 19:37:48
exmv 2008.02.14. 19:40:49
"Az álló utasokat 8 fő/m2 értékkel kell figyelembe venni, az álló utas tömege 70 kg/fő, csomag nélkül."
Cé báj 103/2003 GKM Rendelet (nagyvasútra)
"A helyi közforgalmú vasúti járművek befogadóképességét ülőhelyek +5 fő/m2 álló utas számmal kell megállapítani."
Országos Vasúti Szabályzat II. kötet
nonok 2008.02.14. 19:43:53
nonok 2008.02.14. 19:45:26
mi akkor is kibaszunk a másikkal, ha ennek mi legalább akkora kárát látjuk.
nyelv-ész · http://nyelvesz.blog.hu 2008.02.14. 19:49:50
Ma a jó autómmal 1 óra 40 perc alatt futottam meg azt a távot, ami BKV-val 50 perc. Mennyi időt is spóroltam?
Efshariot 2008.02.14. 19:52:00
aneurysm 2008.02.14. 19:52:03
porthosz 2008.02.14. 19:53:35
És ebben az esetben én is simán a jobboldolra állok és szarok a többiekre.
De ugyanez igaz arra is ohgy állok a mozgólépcsőn (férfi vagyok 178 90 kg szóval nem a legkisebb termetü), hátamon egy táska bal kezembe egy szatyor akkor te akkor sem fogsz elférni melletem ha tényleg a jobb oldalt állunk csak úgy hogy összedörzsölődsz a táskámmal.
Aztán meg irsz ide hogy bunkó emberje nem húzodik balra...
Talán ha lenne olyan széles a mozgólépcső hogy két áttlag magyar ember elférjen egymás mellet akkor könnyebb lenne mindenki dolga, de gyakorlatilag én+barátnöm sem férünk el egymás mellet...
talendon 2008.02.14. 19:55:37
Ezek a metrókocsik nem kényelmi szempontok szerint lettek tervezve. Ráadásul egy ekkora városban legalább 6 metróvonalra lenne szükség.
A 6 személyes ülésre pedig: hát inkább utazzon 5 ember viszonylag kényelmesen, mint 6 szorongva. Nem kell ezt annyira fogra szívni.
Vannak sokkal durvább dolgok: pl. elgázoljuk egymást a zebrán
A mozgólépcsős felreállás viszont működhetne...
JoeP 2008.02.14. 20:02:11
Arról meg nem én tehetek, hogy hol az egyik oldal nyílik, hol a másik.
Csák Endre 2008.02.14. 20:04:46
Dömper Ármánd 2008.02.14. 20:08:04
Tompikka 2008.02.14. 20:08:17
Oregon (TM) 2008.02.14. 20:09:24
Dezsőke 2008.02.14. 20:14:21
a félreértések elkerülése végett iróniának itt vége.
bár van amivel egyetértek, de...
talán, ha a tömegközlekedés normális lenne, akkor nem ez lenne. ha nem kellene mindenre várni, nem tömegben kellene folyton utazni...
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.14. 20:30:10
Én is sokfelé dolgoztam már a világban (26 különböző országban), és sajnos az említett hétköznapi tahóságaink miatt mindig kicsit szar érzés hazaérkezni, bár egyébként szeretem a hazámat, de ezt az emberek taplósága megkeseríti.
Nandesz 2008.02.14. 20:32:40
A metróval kapcsolatban viszont szerintem nincs igazad, Imre. Az a helyzet, hogy megfigyelésem szerint akkor vagyok a legkevésbé útban álló utasként, ha oldalt, az ajtóra merőlegesen állva "szűkítem a helyet". És bizony hiába van 6 ülőhelyként számon tartva az a pad, ott bizony átlagmagyarból max. 5 fér el. Kezdünk egyre szélesebbek lenni. (gondolom azért, mert rosszabbul élünk, mint 4 éve.)
Annak, hogy miért nem ül az ember belülre a buszon, vonaton, van még egy kézenfekvő magyarázata. Sosem tudhatod ki fog betelepedni a külső ülésre melléd. Vagy jön egy hozzám hasonlóan nagydarab ember, akivel ketten már nem férünk el, és én benn felpréselődök a falra/ablakra. A rosszabbik eset pedig az ápolatlan utastárs, valahogy nem szeretek 20-25 percet ülni egy hugyszagú csöves mellett.
Valaki írta, hogy az ülések közt állni nem igazán jó, mert az ülőnek szemezni kell az álló utas nemi szervével.
Általában ruhában utazunk tudtommal, szóval azért ez erős túlzás, nem?
Továbbá, aki tömegközlekedik ebben a városban, az kénytelen feladni az intim szféráját erre az időre. Aki utazott már reggel, háromnegyed nyolc felé a 149V-n, annak egy tömött metró vagy Combino szinte üresnek tűnik.
hugó 2008.02.14. 20:38:55
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.14. 20:50:42
A távol-kelet meg nem Kínából áll, Tajvan, Japán, Korea, Malájzia ilyen szempontból nálunk kulturáltabb.
bajaj 2008.02.14. 20:51:48
A müncheni S-bahnon láttam 25 éve, mikor bejött a walkman-láz, hogy tiltották a zenehallgatást, mert a fejhallgatóból kiáramló zaj állítólag zavarta a népet. Akkor ez most jó vagy nem? Engem is zavar ha mellettem valaki ACDC-t hallgat kurva hangosan. A nácik gecik ugye, őket lehet szidni bármiért '45 óta, mindent agyonszabályoznak... viszont felismerték, hogy a csürhét csak így lehet rendre szoktatni.
Ha le akarsz ülni, ülj le. Szard le, hogy morognak, légy bátor és kemény, ugasd le a plázacicát és a kádár-nosztalgiába belefeledkezett nyugdíjast és, azután ülj le. Milyen szar ez, hogy azt várod, már Kispesten mindenki húzza össze magát, mert majd te felszállsz a Deákon.
Az utcákon az történik, ami. A magyarokat utáló népek beszavazták sokadszorra is a nyomorult Demszkyt, mert rosszat akartak neked, Tevan, meg maguknak is persze. Ha majd nem azon múlik a főpolgármester személye, hogy melyik párthoz tartozik, hanem a szakértelem és főleg a tisztesség lesz a szempont, akkor megváltoznak a köztéri dolgok is. Tudjuk, Budapest vezetése alszik 17 éve, ezen akkor kellett volna gondolkodni, mikor beikszelted a bájgúnárt.
Wisniowiecki 2008.02.14. 21:17:05
Ez egy-két megálló erejéig még kibírható, de távolsági buszokon órákat kell eltölteni egy (nekem legalábbis) baromira szűk helyen. Alapvetően egyetétek a cikknek azon részével, amiben az alacsony közlekedési és vezetési morálról írt, de szerintem az még nem abunkóság jele, ha egy 6os blokkba öten ülnek be, csak szimplán nem akarnak megfulladni.
Virag_szal 2008.02.14. 21:18:47
BKV-in is fizetehetne duplán az, aki két helyet foglal el :)
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.02.14. 21:24:18
2 átlag magyar elfér egymás mellett, ha úgy helyezkedik, mint Dragóner a védelem közepén, még akkor is.:)))
dupi 2008.02.14. 21:25:53
mozgólépcsőn hova rohansz? metrón itt áll, az a baj, ott áll, az a baj, ül, az a baj. pont az ilyen betolakodó tokmányok miatt nem ültem le még soha metrón (na jó, kiskoromban talán), állva odébb lehet topogni, el/befordulni, stb.
Nandesz 2008.02.14. 21:30:32
A BKV szabályozása nem ezt tartalmazza!
Unatkoztam ma reggel olyan szinten a metrón, hogy elolvastam a mozgólépcsőre vonatkozó szabályzatot. Ebben benne foglaltatik, hogy álljunk jobbra, hogy ne tartsuk fel a siető utasokat! Sőt, a piktogramok is kint vannak!
Pyra 2008.02.14. 21:36:17
Namost mivel pasiból is vagyok ergo nem tudom összezárni a lábaim, mint anno az osztály fényképeken általánosban...
tovább megyek...
a felújított metrókban a kocsik végében található 3-as hely is összement kissé...
"valszeg kimosták"... :)
namost a párom tényleg egy pirinyó csajszi, valahogy mégsem férünk el kényelmesen...
gankstarr 2008.02.14. 21:37:11
Az a baj hogy egyszerűen sokan vagyunk! Teljesen egészségtelen és fölösleges ekkora populációszám. És mi (magyarok) még jól állunk, a metróajtónál tevékenykedő préselőemberekre szerencsére nálunk még nincs is szükség.
Sokkal egészségesebb volt egy kunyhóban vakarni a tökünket és félévente fölmenni a városba lovaskocsival.
Bakter 2008.02.14. 21:37:38
A szolgáltatóiparban dolgozom, általában azok az emberek csinálták meg a legnagyobb balhét, akikkel kifejezetten jóindulatúan akartunk eljárni. Ez tulajdonképpen törvényszerűséggé is vált. Faramuci módon sokszor pedig azok voltak hálásak a munkánkért, akikkel egyébként genyók voltunk. Ilyen szerintem csak egy messzi messzi galaxisban létezik Hungaryn kívül.
Gabbara 2008.02.14. 21:42:04
Na viszont amikor kocsiba ulok mindig arra jovok ra, hogy de jo lenne mondjuk romaniaban vagy albaniaban
a magyarok védelmében 2008.02.14. 21:42:42
Az persze nem jutna eszedbe, hogy a megoldás az lenne, ha netalán két mozgólépcső működne egyszerre? Meg lehetne oldani a jobbra állást. Addig viszont ne várjunk semmit, mert ez ritka esemény.
A vezetésnek, módszereknek kell változnia először, hogy tudjanak alkalmazkodni az emberek.
A külföldi tapasztalatom az, hogy vagy több mozgólépcső működött egyszerre, vagy kapásból nem is volt akkora tömeg.
Bakter 2008.02.14. 21:51:57
a magyarok védelmében 2008.02.14. 21:54:19
Persze értem én, hogy milyen esetekről beszélsz, láttam olyat én is, hogy 4-en elfoglalták az egészet, vagy 1 ember a két ülést. Az ilyen esetek felrovását én is jogosnak tartom. Tahóság, na! :) De az igazsághoz hozzá tartozna a teljes vizsgálódás, nem pedig csak a vádaskodás meg a rossz tapasztalatok.
Azzal sem kéne jönni, hogy 6 személyre van számolva. Hülye maradvány a szocializmusból, menjenek vele a fenébe. Pontosan tudjátok miről beszélek. Megmondták h hány darabnak kell lennie, és annyit írtak rá. Minden így működött. Ez nem jelenti viszont azt, hogy tényleg akkor az a férőhely. Az emberek amúgy sem gyárakban készülnek egyen méretre. Pl ha van 1 nagyobb darab ember, az már lazán kiszoríthat egy másikatit, és ezért nem fogok csúnyán nézni rá, inkább állok.
De amúgy nagyjából én is egyetértek az írással, amikel bajom volt azt leírtam :).
Pl. én sem értem, hogy miért nem lehet beljebb menni a villamoson, miért áll mindenki az ajtóban.
Czigler Zsolt 2008.02.14. 21:55:58
mellesleg sorban állni sem tudunk ,meg kell kaparni az előttest,hogy az szintén...stb,egész míg az nem lesz,hogy az induló volánbusznál,várakozás ide-oda,már nincs is sor,csak bodicsek.
Paraszt ez a szar banda,én is mennék vissza az Alpokba,csak már öreg vagyok.
Na ez is baj.
scsaba1 2008.02.14. 22:01:47
Londonban ez működik, pedig 10 milliós metropolisz+agglomeráció. Ott mindenki be tud állni a jobb oldalra.
Onnan lehet megismerni a helyi viszonyokhoz még nem alkalmazkodott káerópai suttyókat, hogy nem követik ezt a szokást.
pc 2008.02.14. 22:06:36
messziroljott 2008.02.14. 22:09:20
patriot 2008.02.14. 22:13:32
Perillustris 2008.02.14. 22:14:04
Gepember · http://blog.gepember.com 2008.02.14. 22:24:07
Tahó 2008.02.14. 22:55:52
Ciki,ha valaki nem áll percízen vigyázzba a lépcső jobb oldalán, előreengedve másokat, de tulképp az is gáz, ha ha előre akar menni?
Bunkó, ha leül a helyére, amin vagy elfér vagy nem, de mindenképp foglalja mások elől, de bunkó akkor is, ha nem ül le, hanem állva marad, mert akkor meg a mit toporog ott mások előtt, akik le akarnak ülni.
Egészen biztos, hogy nem az a síktahó, aki nekiáll itt problémázni?
%+(%!=/%!= 2008.02.14. 23:01:32
bekov 2008.02.14. 23:02:12
Retexis 2008.02.14. 23:10:19
mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.02.14. 23:13:42
Bocsesz, ha mellé trafáltam volna!
Ralesk 2008.02.14. 23:14:11
Jó írás, de kár, hogy kihagytál pár dolgot, ami emlékeim szerint 10 éve még biztos szokás volt (akkor is rendszeres 173-as júzer voltam, ma is).
Ma az emberek megállnak az ajtóban és BEFELE próbálnak kínlódni, árral szemben, ahelyett, hogy lelépnének két lépcsőnyit. Ma az emberek még a lépcsőről sem feltétlenül lépnek lejjebb. Ma az emberek állnak a járdán az ajtó előtt és bámulnak, mint borjú az új kapura (új buszajtó?), ahelyett, hogy arrébbhúzódnának és leengednék a tömeget. Ma az emberek FELSZÁLLNAK, mielőtt te leszállhatnál – tíz másik utastársaddal egyetemben.
És a 4-es/6-oson dettó ugyanez. És nem csak azok a „mai fiatalok”.
vasika 2008.02.15. 00:09:07
bigyobogyo 2008.02.15. 00:16:18
Figylej oda a körülötted állókra, ne baszd le a táskád a melletted lévő ülésre, és haa valakinek rálépsz a lábára, nézz a szemébe, és próbálj meg tőle bocsánatot kérni.
Boldogabb lenne a világ, ha nem a kibúvókat keresnénk, hanem odafigyelnénk télleg..
Márton 2008.02.15. 00:17:24
sleepy 2008.02.15. 00:23:10
Ez se...:(
sleepy 2008.02.15. 00:31:32
na az ilyen korlatolt, csolatasuak miatt kurva orszag magyarorszag!
ha a mozgolepcso oldalara alsz, szived szerint utazhatsz allva, de mas meg siethet ettol siethet.
miert van az hogy a vilag osszes civilizalt orszagaban ez nem kerdes, magyarorszagon viszpnt, ha elnezest kerek, hogy szeretnek elmenni, csak szitkozodoast hallok, miert, miert? ha a kijelolt oldalon allsz, nem kell megmozdulnod, ilyen egyszeru (ja, es tanulj meg olvasni, ugy hallottam, hogy a felujitott metroallomasokon mar ez is ki van irva).
csak hat prsz amott mindenki ugy gondolkodik, hogy NEKI EZ JAR (tokmindegy, hogy mas ettol nem tud haladni)
Udv,
Sleepy
Tamas 2008.02.15. 00:41:41
Baromsag ez az egesz cikk, mindenhol ahol jartam a tomegkozlekedes kulturaltsaga hasonlo szinten volt vagy meg rosszabb (eltekintve a mozgolepcson jobbra allastol, de valahogy nekem megsem okozott soha gondot leszaladni a mozgolepcson (185-100kg).
Ez mubalhe bassza meg, es lehet hogy ha a cipofuzodon lognal lefele egy szakadekba, nem arrol kene panaszkodni hogy a kurva szel osszekocolja a hajadat. (Ezt most arra, hogy a magyar ember kepes barmilyen mas problemat kitalalni, csak hogy a meglevovel ne keljen foglalkoznia).
Hozzá Szóló 2008.02.15. 00:49:45
Retexis 2008.02.15. 01:09:41
Vé 2008.02.15. 01:25:46
Érdemes ezen rágódni? "Nekem jár a hely" ... barátom... annyi minden jár nekünk, és mégsem. Ez is tipikus magyar hozzáállás akkor.
Ostoba az az ember, akiknek ez tölti ki az utazásukat, hogy "jajjmármegintnemférekel, mármegintnemtudokleülni... biztos azért, mert magyar vagyok, meg magyarok az utasok is..."
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.02.15. 01:43:00
Néha 10 nm szabad hely keletkezik körülötte másodpercek alatt. Valami elképesztően büdösek bírnak lenni.
Laci 2008.02.15. 01:47:51
Ha Hollandiában meghívja a fiú a lányt ebédelni, akkor a lány kifizeti a részét. Micsoda bunkóság! Pedig nekem szimpatikus nép a holland.
Finnországban a szomszéd belenéz az adóbevallásodba és feljelent, ha úgy gondolja a vagyoni helyzeted az alapján jobb! Micsoda nép! Pedig nekem szimpatikusak a finnek is...
És még sorolhatnám...
Úgy gondolom, hogy a kedves hozzászólók mindegyike magyar, így aki bunkó, suttyó, tahó stb. magyarokról beszél jobb lenne, ha így fogalmazna: bunkó, suttyó, tahó vagyok, úgy, mint a többi magyar...
Mert nincsenek ilyen magyarok és olyanok: bunkó, suttyó, tahó emberek vannak.
A cikk szerintem nagyon gyenge: fantáziátlan, negatív, és semmi mondanivalója nincs!
Alfdam · http://alpha.blog.hu 2008.02.15. 02:22:23
Gond ha leülök, gond ha nem ülök le, ha állok a mozgólépcsőn, ha előre akarok menni a mozgólépcsőn, gond ha sietek, de az is, ha szépen nyugodtan megyek, persze, semmiképp se tempósan, mert tempósan csak a bunkók a járnak, miért nem állok az ajtónál, ha mindjárt leszállok, miért állok az ajtónál, ha még nem szállok le, miért nem ülök le, ha ott van a szabad hely, miért ülök le, ha úgyis át kell adnom a rászorulóknak, ha a lábamnál a csomag, foglalja a helyet, ha mellettem, foglalja a helyet, ha az ölemben, akkor hogy adom át a helyet a rászorulóknak, ha közel ülök, akkor személyes szféra, nyugatejrópában nem szokás megsérteni, ha távol ülök, akkor miért foglalok két helyet, ugyebár?
"...önnön testünk bepréselésével bírjuk rá utastársainkat, hogy legyünk szolidárisak,"
Aha. Szolidárisak. Önnön testünk bepréselésével.
Csak az a szomorú, hogy néhány sznob paraszt ezt a részletet komolyan vette. :D
A szolidaritás jegyében.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.02.15. 02:46:28
En spec. az ajtoban allason kivul - ami szerintem nem a fiatalok sajatja, latszolag a nyuggerek legnagyobb paraja az, hogy 5 megallo mulva nem fognak tudni leszalni - szoval az ajtoba allason kivul pont azt utalom a legjobban, ha valahol egyebkent meg boven van hely, es valaki beletolat az arcomba. (Ezt tipikusan hattal, vagy hatizsakkal szokas.) Ha tomve van a jarmu, akkor nem zavaro, de ha egyebkent nagy ter van mindenfele, csak engem zarnak liftbe, akkor klausztrofobias leszek.
Ez egyebkent eleg altalanos jelenseg, szinte mindenki igy reagal. Van ra egy jo kiserlet: ha tobben ultok az asztalnal, akkor kezdd el atcsoportositani az asztalon levo dolgokat (pohar, evoeszkoz, kancso, stb.) a veled szemben ulo 'territoriumara'. Ne ugy, hogy fizikailag ne ferjen el tole, de ugy, hogy kevesebb helye maradjon, mint a korulotte uloknek. A legtobb embert nagyon feszelyezni fogja.
sanci 2008.02.15. 06:06:07
nemsemmi 2008.02.15. 06:14:07
Kívánom neked, hogy csúcsidőben dörglőzzön hozzád jobbról-balról egy-egy hajléktalan!!!
Az ám a szép utazás!!!
Gecc 2008.02.15. 07:36:23
Kerdes... ki tehet errol? Mert ilyenek regen nem voltak, ugyebar. Kezdenem a gyerek kori nevelessel. Ha egy gyereknek megmonnyak, mi az illem, hogy illik viselkedni a kulonbozo helyeken es helyzetekben masokkal, embertarsainkkal, es azt be is tartatjuk vele, akkor nagy valoszinuseggel nem lesz olyan taho, mint az emberek tobbsege.
Nevelesre nagyon jo eszkoz lehetne meg a media, csak hogy a felnottek is reszesuljenek nemi okitasban. Ebbol a szempontbol pl nagyon jo a TV2 amugy rohadt idegesiti Papp Gergolye, aki proszto modon lealaz minden faszfej, az eloirasokat nem betarto, antiempatikus majmot. Sajnos csak a median keresztul tudnak azonosulni az emberek az ilyen alapveto parasztsagokkal, es amikor talan ilyen helyzetbe keverednek, akkor talan radobbennek, hogy ohhh, ez volt az a dolog, ami a media szerint tahosag, talan nem kene megtennem.
Bar ismerve a magyarokat, semmibol nem tanulnak, es akkor jo nekik, amig masok szenvednek.
- Adam, Te vagy az?
- Igen.
- Akkor dogolj meg!
hattyú 2008.02.15. 07:54:54
utas 2008.02.15. 07:55:14
~Confused~Man~ 2008.02.15. 08:10:21
Persze nem arrol van szo hogy az angol kulonlegesebb lenne nalunk csak az biztos hogy feleselegesen nem majerkodik senki.
Nem tolakodnak a kozertben nem tolakodnak az utakon nem turaztatja az autot feleslegesen, stb...
Ezenkivul teljesen mindegy hogy milyen autoban ulsz, mert meg a full extras jaguaros emberke is beenged barhol, barmikor.
Nagyon hianyzik az orszag, de nem az emberek!
A lenyeg hogy mindenkeppen en vagyok a majer, nekem kell hogy jobb, szebb, menobb, nagyobb, gyorsabb autom, hazam, ruham, penzem legyen, stb....
Na errol ennyit!
gastro, missing in action 2008.02.15. 08:13:44
az egyetlen dolog, ami itt működik, az a jobbra állás a mozgólépcsőn...mert, ha nem állsz oda, olyat taszít rajtad a bal oldalon haladó, hogy bukfencezel lefelé...
De pl. életveszélyes átkelni az úttest másik oldalára, nem lehet szűkülüetnél besorolni, mindenki nyomul...
ebben azért otthon sokat javultunk..
gastro, missing in action 2008.02.15. 08:15:47
Gecc 2008.02.15. 08:23:42
En is eltem kint egy darabig. Miota hazajottem, azota nem tudom toleralni az emberi tahosagot.
Mellesleg amerikaban is tok fasza a helyzet. Csak az atletas latinokkal nem erdemes packazni. :-]
aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2008.02.15. 09:32:05
Próbálná meg valaki ugyanezt itthon.
Alfdam · http://alpha.blog.hu 2008.02.15. 09:59:21
Klasszikus magyar sírás ismét, az "odakint" csodájáról, ahol mindenki aranyos, kedves szép és jó. Ismerek pár afrikában élő magyart, ők is külföldön élnek. Arrafelé az emberek letaszítják egymást a busznak nevezett roncshalmazokról, szemetelnek, panaszkodnak és kevéssé barátságosak egymással és kb két secundumra hagyd magára a kézfejed, azt is ellopják.
Le kéne számolni a "külföld" és a "nyugat" mítoszával, ezzel a csöpögő nyáltengerbe úszó, Ady-korszakos legendával, amitől az okos emberek még okosabbnak és kozmopolitának érezhetik magukat. Franciaországban kő bunkók az emberek, kutyás rendőrökkel ellenőrzik a bérleteket és kb lenéznek bárkit, a svájciak kvázi nácik, ha nem svájci vagy, senki vagy, az olasz közlekedésről nem is beszélve, és sorolhatnám a sztereotípiákat.
Egyetlen dolog különbözteti meg az országunkat nyugatejrópa zseniálisan illedelmes országaitól.
Nekik van pénzünk hat (hét nyolc kilenc) metróra.
Nekünk meg nincs.
Ettől leszünk mi a bunkók. Azért kösz. :)
cso zsi 2008.02.15. 11:21:06
A szovjet gyártmányú trolin (73-as,76-os) sem tud leülni egymás mellé két 70 kilós ember.
Hollandiában az egyoldalas Combinón bal oldalt dupla az ajtó felőli oldalon szimpla ülések vannak.
Amikor felszállt a nem fehér, ámde terebélyes fenekű hölgytrió, egymás mögé ültek a dupla ülésekre, és senki nem kívánt melléjük ülni.
Pedig ott aztán van tolerancia,meg egymásrafigyelés. Vagy nem.
antitahó 2008.02.15. 14:03:32
Ja, és a táskát se szoktam már levenni a hátamról, meguntam hogy mindig csak én fogom a kezemben, a mindenki más meg a pofámba nyomja a sajátját. Hát akkor én is... Aki meg nyavajog és megpróbál fellökni, azt jól visszalököm, lehetőleg be az ülő utasok közé, hátha valaki leüti.
Másik kedvencem az amikor arrébbállok hogy elengedjek valakit, erre az beáll a helyemre, és kitúr onnan. Na az ilyeneket szoktam visszakézből fellökni. Jó érzés. :)
Tipikus eset még a szatyros mamzerok, akik jól belebasszák a mellettük álló lábába a teletömött szatyrukat, ami minden fékezés / gyorsulás alkalmával a térdemnek csapódik. Aztán meg raklamálnak ha visszakézből hátrarugok egyet. Időnként hőbörögnek, de olyankor jól leugatom ezeket.
Szal a bunkókat bunkó módon kell tanítani, csak ebből értenek.
eric · http://vastagbor.blog.hu 2008.02.15. 14:07:19
Amúgy a cikk nagy igazság, minden nap eszembe jutnak ezek a dolgok melóba jövet-menet.
A legidegesitőbb a mozgólépcsőn összevissza állás és a buszon, metron ajtóban tetvészkedés.
Külön cikket érdemelne, az aluljáróban sevtelés, piacozás, szórólapozás;)
antitahó 2008.02.15. 14:15:52
antitahó 2008.02.15. 14:20:58
"ha van nalam harom bazinagy szatyor, akkor megis hova rakjam? ha a labamhoz rakom, akkor senki nem fog elferni elottem stb. vagy akkor csomaggal neszalljak metrora?"
Igen, ne szállj fel! Gondolom még sose olvastál utazási szabályzatot (pedig mindenhol ki van függesztve), abban meg van határozva mekkora kézipoggyászt lehet szállítani. Ez nem teherautó, hanem tömegközlekedés!
Valaki más 2008.02.15. 15:02:51
De szerintem tiszta viszonyokat kell teremteni. 5 ülésen öt ember, 6 ülésen 6 ember... Nem padok kellenek... Bár én az új busz ülésken se nagyon férek...
aqea 2008.02.15. 16:41:20
pblue · http://www.savingprivateblue.net 2008.02.15. 18:06:34
akkor egyszer nezd meg londont, meg fogsz lepodni
"Igen, ne szállj fel! Gondolom még sose olvastál utazási szabályzatot (pedig mindenhol ki van függesztve), abban meg van határozva mekkora kézipoggyászt lehet szállítani. Ez nem teherautó, hanem tömegközlekedés!"
harom megpakolt kaiserses szatyor meg boven alatta van az utazasi szabalyzatban meghatarozott limitnek, de az olemben mar nem fer el. akkor most mi legyen?
Astoriamániás 2008.02.15. 19:38:27
metroweb.cz/metro/M1/DOD-054.JPG
De az oldalanként kettő-kettő ülés nem lenne jó, túl szűk lenne a tér, pl aHÉV-eken is szűk, metrón azt nem kívánom senkinek!
Valaki meg írta, hogy ötösével egymás mellett csigáznak az emberek. Ez engem is nagyon idegesít. De az iskolánkban is ez van. Pedig szerintem ott kéne kezdeni a nevelést!
dna 2008.02.15. 21:12:53
Kaland-Játék-Kockázat · http://kjkk.blog.hu 2008.02.15. 22:24:58
Zonguldak 2008.02.15. 23:05:59
bkv.hu szerint: Minden utas legfeljebb 2 db 40x50x80 vagy 2 db 20x20x200 cm méretet meg nem haladó, egy személy által hordozható, a fel- és leszállást nem akadályozó kézipoggyászt, illetve 1 db szánkót, 1 pár sílécet, 1 köteg becsomagolt facsemetét, 1 db gyermekkocsit szállíthat díjtalanul.
madz 2008.02.15. 23:10:49
vagy hogy felszálláskor ne az ajtó elé álljunk, mert úgy nem tudnak leszállni, hanem mellé.
stbstbstb
AproV · http://internetalon.hu 2008.02.16. 08:24:57
Akinek nem tetszik, az járjon gyalog, vagy menjen kocsival...
http:Internetalon.hu
cso zsi 2008.02.16. 10:16:36
Ha lyukasztok külön jegyet a harmadik szatyornnak, nem lesz útban?
A csöves a lakókocsijával (kerekesszatyor kartondobozzal, zsákszatyorral) több helyet foglal, mint a három Kaisers nejlonszatyor.
Gondolom, becsületesen fizeti az útiköltséget is.
fromdtod 2008.02.16. 10:29:19
Tamásnak üzenem, hogy én 190 és 120 vagayok, így rajtam keresztül nem biztos hogy át fogsz rohanni.
Aki rohan az bunko. Bárhol rohan. Miért kell rohanni a mozgólépcsőn. Te vagy az bunkókám aki utánam lépsz be a forgóajtón és előttem lépsz ki, aki elém tolakodsz a postán és a közértben. Meg mindenféle baromságot csinálsz.
Attól mert még Londonban 600 éve így csinálják, még Budapesten, ahol 600 éve nem így csinálják, nem kell megváltoztatni a szokásokat.
Én a MÁV-os csomagpaolókat imádom. Akik a sáljukat gondolsan összehajtva teszik maguk mellé, a kesztyűjüket a szemközti ülésre és a dossziéjükat a szemközti átlósra, hogy oda ne üljön senki.
Aki meg három szatyorral nem adja át a helyét egy idősnek az is elég primitív.
Tolerancia... de minden irányban.
Ja és említettem a mozgólépcsőt, hogy ne rohanj, mert felkenődsz a hátamra.
Nyina 2008.02.16. 12:14:29
Zonguldak 2008.02.16. 13:00:59
Ez jó! Természetesen nem lesz több hely. Valószínűleg úgy kell érteni az utazási feltételeket, hogy 2 csomag díjmentesen, annál több sehogy sem szállítható, bár a szöveg a BKV honlapján tényleg félreérthető. Ezt a háromszatyros dolgot először úgy említette itt valaki, hogy máshogy nem fér el, tehát maga mellé teszi az ülőhelyre. Na ezt nem tudom tolerálni, a post írójával teljes egyetértésben. Ha tényleg olyan nagy az a csomag, akkor ne szállítsa BKV-járaton.
És a csöves se szállítsa a "lakókocsiját", főleg mert az is valószínűleg túlméretes. A viteldíj megfizetése kicsit más téma, talán nem illik ehhez a témához, de attól még fontos.
Astoriamániás 2008.02.16. 15:30:55
2008.02.16. 18:15:50
egyik baszki párizsban, másik baszki londonban, megint másik moszkvában, másik bazdmeg tokioban, hát bazdmeg ki maradt pesten?
ja én düsseldorfi VÁLLALKOZO vagyok gecinagy mercivel járok de nem érzem hogy én vagyok a májer, pedig 150 cégem van és már 40 országban értékesitek és kapják be a magyarok
Rodimus Prime 2008.02.16. 20:30:30
(azért vannak "szép" emlékeim)
De a pofátlanság az autósokra is valóban jellemző! Én azt szeretem, amikor ledudál a paraszt mögöttem, ha nem megyek be a kereszteződésbe, mivel dugig van. Kivág mögülem, padlógázzal elsuhan, majd nyom egy satut és beszopja. A következő körben őt dudálja le az akit ezáltal akadályoztat a kereszteződésben. Ilynekor szívem szerint odamennék és hevesen gratulálnék: Ügyes voltál Paraszt!
De csak mosolygok. :)
Hitelesen · http://ingatlanhitelek.blog.hu 2008.02.16. 22:36:04
Van szád meg lehet kérni ,hogy húzódjon arrébb, mert te le szeretnél ülni...
Egyébként a csíkozást az ülésen nem tartom elveszett megoldásnak...ha mégis valaki rátarti lenne...de miért kellene 5 embernek várni a 6.ra? És ha mégsem akar leülni senki, végig dörgölőzni az utat...néma gyereknek anyja sem érti...
molettibaba 2008.02.16. 23:03:14
Csiri · http://www.csiri.blog.hu 2008.02.16. 23:50:11
Mozgó lépcsőn, csúcs időben ne várd el, hogy mindenki a jobb oldalra álljon, aki meg siet az meg megy bal oldalt.
A leüléses dolog teljesen jogos, sőt a nő akivel veszekdtél azt meg kellett volna rúgdosni, mert ilyen miatt veszekedni faszság, mindazonáltal férfi WCben sem szokás odaállni a piszoárnál az ember mellé, mikor még van mellettetek 8 másik piszoár. (többször végigolvasa eléggé ellentmondásos ez a szöveg amit írtam, de a lényege valami olyasmi, hogy tolakodás mellé ülni, de beszólni ezért még nagyobb faszság)
antitahó 2008.02.17. 07:35:49
"Én nem szeretnék 5 ember közé 6-nak leülni. Hogyha én sem szeretek szorongani, akkor másokat miért kéne ilyen helyzetbe hozni?"
Más meg szeretne leülni, de a tirpákok nem hagyják, mert nekik úgy kényelmesebb. Hát akkor nekik se legyen kényelmes. Vagy ők talán ülőjegyet vettek, én meg állót? Faszt! Fél 5-kor kelek minden hétköznap, ezért a bkv-n is szoktam kicsit aludni ne legyek olyan hullafáradt már munkakezdéskor, amit nyilván csak ülve lehet (vagy fekve, de ágyakat még nem raknak ki :D).
antitahó 2008.02.17. 07:38:49
"harom megpakolt kaiserses szatyor meg boven alatta van az utazasi szabalyzatban meghatarozott limitnek, de az olemben mar nem fer el. akkor most mi legyen?"
Együtt már nem biztos hogy alatta van. Különben lehetne raklapnyi téglát is szállítani mert 1 db jóval alatta van a határnak...
Egyébként meg tökmindegy, ha nem férek el, felrúglak, letaposlak, de akkor is fel / le fogok szállni, és ülni ha van még ülőhely. :D
V10R1C4 2008.02.17. 08:41:44
Más, mozgólépcső "állj már jobbra, vazze!"-projekt: Prágában volt tök igaza máskülönben tipikus hülye magyar turistaként viselkedő volt évfolyamtársamnak, amikor dicsérte a várost, hogy célszerű a metró, és kibökte, hogy "és csak a magyarok állnak a mozgólépcső bal oldalán!". Muhaha. Hát igen. Érdekes, máshol nem becsületbeli kérdés, hogy "hülye bunkó siető" vagyok-e vagy a "csigapárt" tagja... Utóbbiak engem is szoktak bosszantani, mert helyben+faltól falig bírnak csak közlekedni. És nem ráérősen mennek (mint pl. a bolgárok), hanem mintha dróton húznák őket vagy merülne az akksijuk...
V10R1C4 2008.02.17. 08:55:53
Igen, ne szállj fel! Gondolom még sose olvastál utazási szabályzatot (pedig mindenhol ki van függesztve), abban meg van határozva mekkora kézipoggyászt lehet szállítani. Ez nem teherautó, hanem tömegközlekedés!
Hajde frappáns válasz! És ha nincs valakinek default egy autója. Tudom, tudom, akkor IJ, vagyis így járt és nem is ember, csak ember light. Néztek már rám is azzal a jellegzetes ungarische "ablakba fejeltem, bazmeg, közöd?!" nézéssel+motyorgás, hogy minek szállok fel, amikor a kb. hat embert tartalmazó egyes vilire felszálltam egy felcsavart ponyvával (2m hosszú, 10 cm vastag guriga, ha jól emlékszem), betámasztottam, olyan helyre, ahol nem zavar, nem fog akarni beállni senki babakocsival vagy bármi egyéb olyasmivel, amivel máshol nem férne el. És tessék, csak kellett véleményezniük drága nyuszifül utastársaimnak a dolgot, mert... mer mér ne.
volante · http://volante.blog.hu 2008.02.17. 13:51:52
musi 2008.02.17. 19:07:55
IPG · http://harmadik.atw.hu 2008.02.17. 19:21:30
Astoriamániás 2008.02.17. 20:23:39
-Oiler- (törölt) · http://varhegyi.myminicity.com/ 2008.02.17. 20:49:33
varhegyi.myminicity.com/env
V10R1C4 2008.02.18. 10:19:31
Szólóban ülők, akik, ha nem muszáj, nem ülnek a másik mellé: nem az a baj, hogy egy-két embernek ez a szokása. Hanem, hogy például kirándulás után (szándékosan írtam olyat, hogy nem egész nap ülve baxtuk a rezet) a barátommal felszállunk egy buszra, és - minő luxus - ülnénk egymás mellé. Nem, nem pusztulunk el egymás nélkül, de pl. beszélgetnénk. Na, végignézek a soron, hogy van-e dupla hely. Nincs. Mindenhol, a külső üléseken egyember, egyember, egyember, kívül, hogy mindenki vágja, hogy mellé ne üljenek. Alsós tantónénink mondta hasonló esetben, hogy ne fujogj, nem kell feleségül venned, csak ülj mellé!
Dekatlon 2008.02.18. 13:29:11
Namost ilyenkor én udvariasan felállok, így neki lesz helye, jobb a békesség.
leendő exmagyar 2008.02.18. 22:24:15
Egyszerűen nem akarom, hogy a gyerekeim itt szocializálódjanak.
Most utálni fog sok divetos turbómagyar, de én nem akarom, hogy a gyerekeim magyarok legyenek.
Amikor azt mondják nekem, hogy "de ott nem fognak befogadni", meg "mindig idegen maradsz", akkor mindig azt válaszolom, hogy nem, engem itt nem fogad be a "saját népem", pedig itt élek ezer éve, és én itt számítok idegennek.
Tényleg nem normális, ami itt folyik, aki nem hiszi, járjon utána.
Egyébként kb. 10 éve élek Pesten, azóta határozottan azt látom, hogy romlik a helyzet. Lehet, hogy sorben elmenekülnek, akik normálisan szeretnének emberek közt élni?
leendő exmagyar 2008.02.18. 22:25:05
Dzsekszon 2008.02.19. 03:00:54
Menj isten hirevel, majd tobb hely marad nekunk a metron.
A budapesti metroszerelvenyek 20-30 evesek. Akkor masok voltak az igenyek. A Mi metroink bizony egybeszivacsos xarok, rovatkak nelkul. Dobaloztok itt a kulfoldi jarmuvekkel, de ha megnezitek oket azokban mind "darabra" van a szek es nem egybe.
28 eve elek a fovarosban. Muvelt, diplomas mernok vagyok. Sportos 180 feletti testalkattal, nem kopasz, nem mercis, nem gazdag, de jomunkas atalagember. Varazslatos modon mindig elferek a metron. Nemegyszer kertem meg mar csovest, hogy ne szalljon fel, mert en sietek, o raaer, es nincs kedvem 20 percig szagolni az illatat. Arri is volt mar pelda, hogy az egy legterben utazo csovest egy 100 forintos ermevel birtam jobb belatasra a leszallast illetoen. Ezt nem mondanam kovetendo peldanak, mert csirajaban kell elfolytani a rosszat (meg felszallas elott), de nekem ennyit neha meger.
Nevelni kell a nepet. Angliaban kint van a metroban a tabla, hogy bizony te pöcs, tartsal balra (vagy jobbra, mar nem tudom) ha a mozgolepcson allsz. Nalunk egyreszt nincs ilyen mindenhol, masreszt a londoniak korantsem szallnak le annyian egyszerre egy megallonal, mint mi.
Es az sem mellekes, hogy naluk igenis sokkal szelesebb a mozgolepcso.
XXXXX 2008.02.19. 09:40:59
Amúgy rosszul álltok hozzá..én mindig jól szórakozok az utazásaim során.kivéve a fent említett eseteket..nagyon viccesek az utazó polgárok..XD egyszer próbáljátok ki..álltok, és mozizzátok az embereket..a legjobb szórakozás..mármint utazás közben..:S
Dekatlon 2008.02.19. 12:05:01
Egyszer odasúgtam az ismerősömnek, hogy a szemben ülő úgy néz ki, mint aki mindjárt kivesz egy pisztolyt a táskájából és lelő. Az ismerős túl hírtelen pillantott oda, a szemben ülőnek feltünt, hogy róla van szó, ezt úgy tette szóvá: - Mit nézel, mindjárt lelőlek!
Hát izé...
Fedup Sári 2008.02.19. 22:33:58
DE:
Sok hülye ugyanezt játsza a kisföldalattin is, ahol pedig az ülések végénél lévő vízszintes kapaszkodó, aminek a seggüket támasztják, már _önmaga_ _is_ _belóg_ _az_ _ajtónyílásba_. Ráadásul, mivel középen meg ott csüng a plafonról egy csokor kapaszkodó kb. 170 cm magasságig, ezért tkp. egyetlen ember sem tud le/fel szállni két ilyen barom között -- vagy alacsony vagy.
És nem, nem veszik észre magukat.
Viszont meg vannak sértődve, ha hozzájuk érsz le/felszállás közben.
Tibi 2008.02.20. 18:29:21
És igenis úgy gondolom, hogy sok tekintetben (a közlekedésben sok szempontból biztosan) igenis a "fejlett Nyugat" a követendő, nem az oroszok meg az afrikaiak. Én nem őket tekintem követendő példának sem tolerancia, sem életszínvonal, sem egymáshoz való viszonyulás és viselkedés szempontjából. Akkor már sokkal szimpatikusabbak a svédek, akiknél nem azon hőbörögnek furtonfurt, hogy az autóúton mé' megy gyorsabban az a barom másik, hanem szépen lehúzódnak, hadd menjen.
Hosszú volt, bocs.
KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu 2008.02.21. 08:59:55
Tibi 2008.02.21. 11:42:47
KEhelyKE · http://kehelyke.blog.hu/ 2008.02.21. 13:00:07
Én vagyok 2008.02.21. 13:25:17
Persze a fideszes papagájkórus azért ebben a problémában is meglátta a lényeget: a jövő igennel kezdődik, és igen, erről is a Demszky tehet. Szánalmas, agymosott társaság!
V10R1C4 2008.02.21. 14:45:45
volante · http://volante.blog.hu 2008.02.21. 19:07:04
Velünk szemben 2-3 hónapja egy erősen homoszex kinézetű páros ült. Nem akartam sugdolózni, mert az feltűnő lett volna, inkább a telefonom sms-szerkesztőjébe írtam be, úgy mutattam az ismerősömnek. Persze azok szemben rájöttek, mit mutyizunk... Le is vágtak egy smacit, amikor az egyik leszállt. :)
cila 2008.02.21. 21:04:22
Tibi gondolatmenetét folytatva: sok ember meg egyből magában dúl-fúl, füstölög, úgy néz rád, mint egy apagyilkosra és beszól félhangosan stb. ha valami gondja van, holott első körben azért érdemes a pozitív kommunikációval próbálkozni. Szóval megkérni kedvesen a másikat, hogy menjen odébb stb. általában azért működik, de valahogy nálunk már azzal is feltűnően gondok vannak, hogy egymáshoz szóljanak az emberek...
manci 2008.02.22. 16:45:06
LittleBear 2008.02.22. 21:54:01
A férfiakat néha én sem értem: van, aki méteres terpeszben ül és elveti magát, hogy még a lába is akadályozzon...
Tömegközlekedés közben kedves utastársainkon sok minden miatt lehet zsörtölődni, kérdezem, hogy a fentieken túl mást is zavarnak a hangok? Kicsit érzékeny vagyok, és néha fizikai fájdalmat okoz egy hangosabban kidübörgő fülhallgató-basszus monoton tüc-tüc-e. A hangos mobiltelefoncsörgés, beszélgetés szintén zavaró. Attól meg sajnos felfordul a gyomrom, ha mellettem hangosan smárolnak (cuppognak, nyammognak). Az a gond ezzel, hogy a hangokat kizárni elég nehéz (bár volt már, hogy zenélő fülhallgató mellett befogtam a fülem, smároló párocska mellől meg a busz túlsó felébe menekültem). Másnak is van ezzel gondja?
LittleBear 2008.02.22. 22:01:04
markacsa 2008.02.22. 23:17:32
halalosiram 2008.02.23. 11:16:38
Öregek meg... Kicsit elszállt velük a ló... (tisztelet a kívételnek) Ők öregek, nekik mindent szabad, ők nem törődnek a többi emberrel... Csak azért is reggel 7-9 idősávban indulnak el beszerezni a két zsemlét meg a napi zöldséget, nem ám 11-kor... Mesélte barátnőm, hogy utazott a metrón, egy kisbaba meg sírt. Édesanyja próbálta csitítani, de hát egy nem olyan egyszerű az... Erre öregnéni naná, hoyg beszól, hogy el kéne kussoltatni a kisgyereket, mert őt NAGYON zavarja az ordítás. Ja, a többi ember tuti élvezi...
És még egy dolog (kicsit off): a magyaroknál megjelent egy 7. személyes névmás: ezt úgy használjuk, mint a "mi"-t, de magunkat nem értjük bele... Na mind1.
Csodadoktor · http://csodadoktor.blog.hu 2008.02.23. 19:03:44
Belegondoltál már, hogy te hasonló helyzetben hogy viselkedsz?
Úgy gondolom, legalább egyszer az életben te is elkövetted és a mai napig haragszol ezért magadra.
Kötött pálya ülj le hatodiknak!
halalosiram 2008.02.23. 21:37:58
halalosiram 2008.02.23. 21:39:30
Zita 2008.02.23. 22:46:36
Biztos, hogy már egy jó ideje jelen van az elidegenedés címszó alatt működő csoda, ami elég sok figyelmetlenséget/bunkóságát, de én hiszek, abban, hogy minden egyes személy képes befolyásolni a környzetét. Szóval olyannak éljük meg a világot, amilyennek megteremtjük. (Remélem ez kb érthető)
Bennem nem gyűlt fel ennyi gyűlölet, pedig naponta legalább 3órát töltök tömegközlekedéssel.
Tíz kicsi indián 2008.02.23. 22:53:28
Az üléseken kényelmesen csak 5 ember fér el általában, nem hinném, hogy túl kellemes lenne télen télikabátban, nyáron meg leizzadva préselődni egymáshoz.
A többi része igaz :-)
Bettyno 2008.02.23. 23:16:49
A smároló, cuppopó, majdnem dugós párok engem is rohadtul zavarnak és igen, én is el szoktam menekülni.
Szerintem 6 vékony/átlagos ember elfér egymás mellett, de ha már kettő testesebb ember is van, vagy két prosztata gondokkal küzdő huszonéves, akkor csak 5en férnek el. Ez van!
Egyébként, nem értem miért vagytok oda a párizsi metrótól tisztasági szempontból. Szerintem undorítóan koszos ott a metró, vér meg szar meg nyál a falakon meg az üléseken. Ott én undorodtam megérinteni az ajtókat vagy a metró falait, a mienk sokkal tisztább......
Viszont:
Valamelyik reggel mentem le a metróhoz. Mozgólépcsóvel mentem lefelé, mert magassarkúban voltam és nem akartam még lefelé sem lépcsőzni. Egy korombeli csajci nagyon sietett, látszott rajta, hogy neki az a pár perc is számít, amíg jön a következő metró. Erre két nyugger, mindkettő szekérrel. Az egyik bal oldalt, a másik jobb oldalt. A csajci szólt nekik, hogy Elnézést és indult volna lefelé. A két nyugger arrébb nem ment volna egy centit sem, és "ÚGY" néztek a csajcira. Erre nem bírtam megállni, hogy ne szóljak oda nekik.....
Csodadoktor · http://csodadoltor.hu 2008.02.24. 12:59:21
Csodadoktor · http://csodadoktor.hu 2008.02.24. 13:35:18
0k- · http://ekezet.com/ 2008.02.24. 16:49:40
ne legyünk már olyanok, mint a kisstílűen krákogó-prüszkölő vén nyannyerok, akik kérdezés helyett utálkoznak meg köcsögölnek...
Turoczi 2008.02.24. 18:23:04
mosolyogtam is sokat.
nap mint nap tömegközlekedéssel utazom, fel vagyok fértezve, ismerem a szabályokat.
A legveszélyesebb fenevadak a vénemberek, azoknak mindegy.
egész nap semmit sem csinálnak, max kiugranak a temetőbe, és mig utaznak szeretik azt azt kényelmesen tenni, mert az "nekik jár" az nem baj ha te hulla fáradt vagy, leszakad a lábad a magassarkúban, nem......
a másik kedvencem, amikor véletlenül sikerül helyet foglalnom, de már nincs is hely mert történetesen 5en ülünk, de az egyik férfi nem kimondottan vékony testalkat, és ekkor jön egy mammer, aki beszuszakolja magát a hatalmas fenekével az ülésre ha addig él is. Semmi baj, mosolyogatm feláltam, mert nem akartam nyomorogni, és még neki állt feljebb, hogy én milyen arcátlan vagyok, mert bőven elférnénk ott mindannyian:::::?????
Most akkor ???
és igen!
azok közé tartozom akik tisztes távolságot tartanak embertársaiktól, mert sokan nem ismerik a szappant sem.
nincs akkora sál, nincs az a parfüm, nincs az a nagy táska ami a kellő szeparációt biztosítaná!!!!
csodadoktor · http://superbusiness.zxq.net/ 2008.02.24. 20:59:46
Talán egyszer te is leszel veszélyes fenevad. Véletlenül találkozol olyanokkal akikkel! Esetleg Tűkörkép
szálka gerenda?
Nem hiszek a véletlenben !
csodadoktor.hu
bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.02.25. 11:14:57
A terpeszben ülés számomra is zavaró. Lehet valamennyire zárt lábbal ülni, én is tudok.
De a keresztbe tett láb is ki tud lógni,ami meg azokat zavarja akik nem az ajtóban kívánnak megállni, és le szeretnének szállni!
Ja, buszon/villamoson nemcsak a páros ülés belső részére nem ülnek, de előfordul, h a menetiránynak háttal lévő szimplára sem! Helypazarlás+biztosan az ajtóban áll mindenki.
Az ajtóban állás metróban: ha valaki vékony, ott is elfér, de ne az álljon már meg ott, aki több megállót utazik!
Menjen a másik oldalra? Attól függ hol száll fel, mert lehet h a következő megállónál meg ott nyílik az ajtó, ott lesz útban az illető.
Ha pedig a leülési/leszállási szándékot nem veszik észre, akkor lehet kulturáltan szólni!
Turoczi 2008.02.25. 17:11:51
jajjj igen látom némileg antipatikus voltam.
de azért ne kapj be....
szóval valóban dühítő az általam említett jelenség, de,- ne érts félre nem mintha magyarázni szeretném a bizonytványom-
végtelenül dühítő a dömper viselkedés.
Egyébként sem arra az úrral céloztam aki, megtermett férfi volt.
De könyörgöm ha látjuk hogy már nem férünk el, mert embertársaink már leültek, akkor-és akár karcsú vagyok akár nem-de ne próbáljak meg leülni, vagy még inkább beleülni a másik emberbe.
valóban leszek fenevad, legalábbis nagy valószínüséggel.
de tudom, hogy ez a fajta viselkedésmód, nem önvalóm, a tanulási fázisomon meg már túlvagyok.
szép napot.
Bluebyrd 2008.02.27. 16:47:06
kisa 2008.03.04. 14:43:11
Ha viszont látom, hogy morcos arccal terpeszkedik, szatyra meg a belső ülésen, hát akkor, sajnos, kénytelen vagyok végiggyalogolni rajta. És valahogy mindig akkor ránt a busz, így szegénykének megtaposódik a lába. Volt, hogy előbb szálltam le, mint a delikvens, így szegény kétszer taposódott meg...
Amúgy jó a poszt, egy pici odafigyeléssel mindenkinek könnyebb lenne az élete, és nem érne be már felcseszett aggyal a munkahelyére, ahol persze a kollégák... És a sor folytatódik estig, míg haza nem ér.
Természeti Katasztrófa (törölt) 2008.03.04. 18:11:27
Perillustris 2008.03.05. 09:27:39
"Aki rohan az bunko. Bárhol rohan."
Eszembe jut, ezen analógiára, hogy:
- Aki nevet, az bunkó. Bárhol nevet.
- Aki eszik, az bunkó. Bárhol eszik.
- Aki fingik, az bunkó. Bárhol fingik.
Egyébként nekem nem az jött le a posztból, hogy ez kőbe vésett szabály, hanem számomra az egésznek az üzenete az, hogy figyeljünk egymásra.
Nem, nem megsimogatni kell a mellettünk ülőt, s nem, nem kell fulladozva hatan ülni egy sorban, hiszen egy öt személyre vizsgáztatott autóba se mindig fér el öt ember.
Annyi az egész, hogy ha a másik láthatóan siet, s teljesen mindegy miért, akkor utat engedek neki, mert attól nekem nem lesz rosszabb.
Persze ha valakit a munkahelyén egész nap elnyomnak, s frusztrálva érzi magát, s egyébként sincs megelégedve magával, az bátran tegyen keresztbe annak, aki semmit nem ártott neki, hiszen így legalább könnyít a lelkén, s büszkén, megelégedve dőlhet hátra a székében este a TV előtt: jól megszivattam.
Egyébként én, ha nincs nálam táska vagy szatyor, mindig felszaladok az álló mozgólépcsőn (sic!). Jót tesz az izmoknak! ;)
ZBR 2008.03.05. 16:52:22
osztriga 2008.03.05. 23:48:28
A pasikról meg annyit, hogy imádnak szétvetett lábakkal ülni, ahogyan ezt más is megemlítette már. Megkérdeztem egy pasi ismerősöm, hogy miért van ez: nem fér el a gatyában kényelmesen? vagy tán összenyomódik? vagy túl melege lesz? mindegyikre nemmel válaszolt! akkor meg miért?? Erre Ő: mert ez olyan férfias! - ühmm....
...és ezek a férfias férfiak manapság NEM ADJÁK ÁT A HELYET terhes nőknek.... csak pasik ültek egy sorban a metrón, alig érte el a kapaszkodót a 7. hónapban lévő kismama (tudom pontosan, mert az ismerősöm volt) és a férfiasságtól szétvetett lábú egyedek szartak bármilyen megmozdulni és felállni!!! :(
osztriga 2008.03.05. 23:50:31
péklapát 2008.03.07. 20:28:48
Az egyik, hogy én például minden esetben - ha nincs ülőhely - a metróajtó melletti kis mélyedésnél szoktam állni. Lévén, hogy kicsire nőttem, ;-), és nem érem el a kapaszkodót. Ezennel kérvényezném, hogy ezentúl alacsonyabbra rakják őket, mert ez így a kisnövésűek súlyos diszkriminációja!
Továbbá az is, hogy ha a 6személyes padon ülő 5 emberből mondjuk 2 az átlagosnál nagyobb testalkatú, akkor kíváncsi lennék ki akar bepaszírozódni a kényelmesebb utazás érdekében, télen mondjuk nagykabátban és agyonöltözve, nyáron meg az izzadt és büdös testek összesimulásának gyönyöréért!
A másik:
Van egy japán ismerősöm, aki elragadtatva beszélt arról, mennyire jó itt, hogy a mozgólápcsőn akárhová állhatsz! ;-) Benne jó érzést keltett ez a fajta "szabad-szabados" magyar mentalitás. És gyönyörűnek tartja, hogy mi "jó reggelt" és "jó napot" kívánunk, mindig csak jót, nyelvünkbe kódolva - tudom ugyan nem egyedülálló módon, de náluk ez egyszerűen másként van.
Úgy tűnik ilyen az ember. Mindig másfelé vágyik. Mintha ott megtalálná a boldogságot. ;-)
braila 2008.03.17. 21:11:49
klu · http://www.klulab.com 2008.09.20. 13:16:32
Nálunk csak addig siet valaki, amig eléri célját, ha elérte, akkor megáll, és lexar mindenkit, hogy esetleg útban van. Lást busz, hév, metró ajtók mamival esete, ugyanigy a mozgólépcső.
raven_seldon 2008.09.20. 13:59:46
"Kedves Erminavet!
Kívánom neked, hogy csúcsidőben dörglőzzön hozzád jobbról-balról egy-egy hajléktalan!!!
Az ám a szép utazás!!!"
Hogy lehet valaki ENNNYIRE korlátolt?? Kiemeli a szélsőséget a kis buzi, miközben az meg tényleg mindennapos, hogy az emberek terpeszkednek, meg csúnyán néznek rád ha közel ülsz hozzájuk, meg elfoglalják a mozgólépcsőt teljes szélességben, meg beállnak az ajtóba (ezt speciel én is szoktam néha, ha tényleg csak 2 megállót megyek, de látom hogy sokan hosszú távon ezt csinálják és az tényleg gáz)...
Szóval igen, a cikkírónak igaza van! Nem abban hogy csak a magyarok csinálnak ilyet, hanem hogy ez egy tényleges jelenség, és tenni kell ellene! Én ezt véltem fontosnak a cikkből, és nem azt hogy "fúj a magyarok"... aki igen, annak komoly üldözési mániája van.
BNM 2008.09.21. 00:29:29
DJS 2008.11.05. 01:48:42
Ez nem pazarlás, hanem az ember biztonságérzetéhez szükséges alapvető követelmény, nyilván nem arról beszélek, hogy a repülős business class óriási foteleivel legyen tele minden jármű, létezik egy egészséges középút pazarlás és komfort között.
A mozgalommal egyetértenék, ha csak a mentalitásbeli problémák okoznák azt, hogy öt ember szokott ülni egy, az évtizedekkel ezelőtti gyár ígéretei szerint állítólag hat főnek szánt ülésen, de tapasztalataim szerint hat felnőtt ember (statisztikák szerint a legtöbb mai felnőtt túlsúlyos, amin nyilván nem fognak a metró miatt változtatni, ha a saját egészségük miatt sem tették meg) nem fér el egy ilyen ülésen úgy, hogy ne nyomódjon össze a csípőjük. Ez a fajta érintkezés különösen hölgyek számára lehet megalázó.
Viszont ha diákok, fiatalok vagy gyerekek ülnek a metrón (külön mese, hogy ezzel általában elveszik az idősek elől a helyet), akkor gyakran most is meg szokott valósulni a hatfős alkotói szándék. Hát ennyit szeretnék hozzászólni, és örülnék, ha a mozgalom néhány tagja felvilágosítana, ha tévedek.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.11.15. 17:15:00
Ebben van jókora önérdek is: Ha elesik, te sem mehetsz tovább.
Van kölcsnös tisztelet is.
És van az, hogy úgy viselkedjünk ma az idősekkel, hogy nekünk se legyen rossz, ha idős korunkban úgy viselkednek velünk.
Ha ezt a 3 szempontot figyelembeveszed és mérlegelsz akkor nincs semmi gond.
Én úgy tartom, hogy pont azért fontos a csúcsidőn kívüli közlekedés, akkor is, ha ahhoz eladott jegy nem társul, mert az ingyen utazó idősek többnyire akkor is kényelmesen el tudják intézni a teendőiket, ha csúcsidőn kívül közlekednek. Általában a kölcsönös tisztelthez hozzátartozik, hogy ők törekedjenek erre, és ne a zsúfoltságot növeljék felselegesen.
Ugye felmerül az a kérdés, hogy normális-e elvárni, hogy egy diák máfél óra áldogálás után érjen be fáradan az iskolába, úgy, hogy állva nem is igazán tud tanulni (ülve tudna) és viselje a következményeket az életben (rosszabb eredmények, a túlterheltség ekkor is egészségügyi kockázattal jár) csak azért, mert aki később is ráérne az csúcsidőben akarna utazni és neki idősként JÁR szerinte az ülőhely.
Ez ugye sem indokolt rászorultságról (arra az ülőhelyre az idős ember nincs rászorulva többnyire, jó neki a későbbi is), sem kölcsönös tiszteletről nem szól az idős részéről, s ha a mai fiatal ezzel szembesül idős korában, akkor, ha teheti csúcsidőn kívül utazik, ha nem akkor uddvariasan kér helyet...
Nyílván a helyjegy megléte (vonaton, távolsági buszon), az egyén saját egészségi állapota, mennyire fáradt (okoz-e ez problémát, balesetveszélyt), stb. is sokminden befolyásol.
Ferenczi 2008.12.04. 00:22:32
Circus 2008.12.13. 18:59:53
- minden szerelvény ugyanott áll meg mindig, ugye? (na jó, majdnem (: )
- minden kocsin 4 ajtó van, ugye?
- namost mi lenne, ha minden kocsiból mondjuk az 1. és 4. ajtón csak BEszállnának a emberek, a 2. és 3. ajtón meg csak KIszállnának az emberek? Ez fel lenne festve a peronra (behajtani tilos jel oda, ahol az ajtó van, vagy mittudomén), fel lenne festve a kocsikban a padlóra + a plafonra + a falakra. A jónép betódulna, és azon mozdulattal sodródhana mindenki a kiszállás irányába, ahonnanmeg időközben kitódult a másik tömeg. Akkora dugó nem lenne az állomáson, mert elvileg _egyszerre_ lenne ürítve és töltve a szerelvény. uram bocsá', még lehet, hogy gyorsabb lenne a folyamat...
kovácske 2008.12.28. 14:21:21
rálépni az ellenszenves utasok lábára a buszon antiszociális deviancia. én is szoktam, ha rossz napom van, de legalább szégyellem, tudom, hogy ostobaság, nem pedig posztot írok róla és propagálom.
egyébként kimaradt a postból, hogy az újabb buszok (minden, ami újabb a műbőr üléses változatnál) és a combinó villamosok pont annyival szűkebb állóhelyet kínálnak az ülések között, ahol már nem 2 ember fér el, hanem csak egy, az is szűken, így lehetetlenné vált az is, hogy valaki elmenjen a másik utas mellett (pl: beljebb húzódjon felszálláskor, vagy az ajtóhoz közeledjen leszállás előtt).
a mozgólépcsővel kapcsolatban viszont sajnos egyet kell értenem a post írójával. én is sietni szoktam, a bal oldalon állók közül még nem volt olyan, akin udvarias kérés után ne jutottam volna át. a többség ebben kooperált is. a megjegyzés, meg olyan nézés meg igazán érthető. én megértem aki csúnyán, vagy kérdőn néz, cserébe ők meg elengednek, ha nagyon sietek. nem kell megsértődni, amúgy sincs idő ezen lelkizni, ha sietsz valahova. (csak halkan jegyzem meg, hogy szerintem más országban, ahol az emberek a jobb oldalra állnak a mozgólépcsőn, talán úgy kezdődött a dolog, hogy KIíRTÁK a lépcső elején, hogy "kérjük álljanak a jobb... stb." itthon évekkel ezelőtt láttam ilyen kiírást azEGYik metróállomáson. szóval nem feltétlen az "emberek", az utazóközönség a hibás.)
kovácske 2008.12.28. 14:31:42
kovácske 2008.12.28. 14:49:31
Pappcs 2018.03.21. 12:06:56