Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.06.16. 22:00 erminavet

UV a nagykörúton

 

Szombaton, június 21-én rendezvényt tart a BKV a városligeti műjégpályán, abból az alkalomból, hogy a cég 40 éve alakult. Ezt reklámozandó múlt hétvégén egy háromrészes UV-szerelvény is járt a 6-os vonalán. A nemrég még Budapest más vonalain közönséges UV a nagykörúton viszont elég rég járt, így hát én is kipróbáltam a különleges menetet.

A két motorkocsi és a közé kapcsolt, csíkos üléses pótkocsi nagyon autentikus volt, ahogy a Combinók között csattogott. Nem úgy, mint holmi német nyelvterületen szereplő, kiglancolt, tüchtig nosztalgiaszerelvény, ennek összevissza karcolták az ablakait, sterilen tiszta se volt, szóval, mintha most jött volna a 47/49-es vonaláról.

15 komment

Címkék: fotó programajánló villamos uv városi közlekedés ganz


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr50524563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gery · http://gery.blog.hu 2008.06.17. 02:27:51

gratula a képekhez, látom téged is megfogott, ahogy a jelen visszaveri fényét a múlton: az IMG 6953 zseniális :D

dfs 2008.06.17. 09:31:31

Mint a post is írja, egy ilyen esemény azért nem hat Budapesten (Magyarországon) nosztalgiaként, mert még napi szintű valóság. Ez így tökéletesen értelmetlen, aki kiváncsi, menjen olyan villamosvonalra, ahol még ilyen jár.

Nicolas Reök 2008.06.17. 09:53:21

dfs: augusztus 20 óta nem jár UV a városban, a BKV összesen 4 motor és 2 pótkocsit tartott meg nosztalgia céllal, valamint még pl a VEKE és a MaVITE is rendelkezik párral.
Az viszont igaz, hogy ez a szerelvény így, utolsó, leharcolt forgalmi állapotban tényleg nem méltó nosztalgiázásra.

avogadro00 2008.06.17. 09:54:48

amúgy dunaparton járhatna még ilyen, szerintem semmi gond nincs velük, turisták mindig fotózkodtak rajta

Ubiquitin 2008.06.17. 10:02:53

Avogadro00 igazad van, szerintem is be kellene üzemelni párat legalább a turista szezonra! És nem csak nosztalgiából, hanem mert nyáron nem volt rajtuk olyan dög meleg mint a többi villamoson, az ember lenyikorogtatta az ablakot és már jött is be a friss levegő :)

Balage 2008.06.17. 10:10:18

Nem tudom hogy egyesek milyen városban élhetnek hogy még látnak ilyen villamosokat, de biztos hogy nem Budapesten, mert lassan közel 1 éve nem járnak. :)

villamosvezetö 2008.06.17. 10:20:12

Nicolas,
Azok a tuják hiába vannak megmentve magántulajdonban, ha már nincsenek a BKV sínjein. Illetve bocs a VEKE tujája az BKV síneken van csak ugye közismert hogy nem csípik egymást a mostani BKV vezetéssel így nem mehetnek vele. Pedig az jó állapotú tuja, sokkal jobb mint amit a BKV félretett.

Most ha akarsz menni bármivel csengethetsz ugyanezeknek a BKV vezetőknek zsebébe. Csak csókosok vezethetik naná hogy. Nekünk egyszerű dolgozóknak nem engedik meg. Én szerettem ezeket a kocsikat mégha szar is volt az ülés és télen nagyon fáztam benne.

Azhát 2008.06.17. 10:27:58

Aranyos ez a csajszi

mizie 2008.06.17. 10:40:46

Amúgy nem lenne hülyeség nosztalgia szerelvényként forgalomban hagyni néhányat.

persze meg kéne csinálni úgy németesen...

dfs 2008.06.17. 11:00:44

"augusztus 20 óta nem jár UV a városban"

Katasztrófa... Az 50-es vonalán, a Határ úttól kifelé évtizeden át döcögtem vele. Valahogy kurvára nem vágyom rá, hogy ismét napi szinten ilyennel kelljen mennem. Ezért nem értem a nosztalgiátokat sem, egyáltalán nem volt az olyan jó dolog, amit visszasírnék.

hellisfitar 2008.06.17. 11:07:15

Jaj, be szép is volt. Slattyogtam át a Körút - Baross utca kereszteződésén a zebrán, jobbra nézek, hát mi közelít felém? Na mi? Egy UV!!!
Lábam remegett, hátamon a hideg futkározott, tarkómat enyhe zsibbadás cirógatta - de csak az a nyamvadt telefon volt nálam fényképezésre, ám ez is valami, megmarad örökre. :)

NGabor 2008.06.17. 21:25:55

Lehet középen két pótkocsival közlekedtetni?

jf 2008.06.18. 00:22:09

Próba jelleggel már megcsinálták:
www.villamosok.hu/kepek/uv/3223.jpg

Én mentem vele egy kört vasárnap. Sokan rácsodálkoztak a villamosra, mintha még nem látták volna eleget. Érdekes módon a turisták teljesen természetesnek vették, tényleg a városkép részei voltak ezek a villamosok.

Tron65 2008.06.18. 10:57:07

A 3888-as kocsi halvány emlékeim szerint tényleg a 49-es vonalán futott :)
Támogatnám, hogy (felújítva) mondjuk 1-1 szerelvény fusson a Duna mindkét oldalán (2-es és 19-es).

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.06.25. 23:10:31

Érdemes lenne kijelölni egy, azaz 1 villamosvonalat, ahol ilyenek (is) járnának.
Én a 47-49-es vonalán utaztam ezekkel, tetszett, volt egy hangulata.
Tény, fűtés nem volt rajtuk.

Amikor volt a nosztalgiavillamos, elmentem rá, (telefonnal meg filmes géppel fotóztam.)

Ami érdekes volt, hiába gyorsul jól a Combino, meg 70 a végsebessége, az öreg szerelvény ugyanazzal a sebességgel tudott haladni a nagykörúton, mint az újak. Úgy írom ezt, h az utolsó, kocsiszíni járattal a Moszkváról mentem el vele a Blahára.

Ami kész röhej, h néhány idióta ezt is összefirkálta. Lenyalattam volna velük, de komolyan.
süti beállítások módosítása