A MÁV-csoport képtelen időben pótolni a kiesett vagonokat.
Szerdán a Szobról Budapestre közlekedő 2127-es vonat hat rendes plusz egy vezérlőkocsi helyett csak 3+1 vagonnal közlekedett. Mivel ez a 70-es vasúti fővonal egyik legfontosabb, a fővárosba bejáró dolgozókat, tanulókat szállító vonata (6:27-kor indul Szobról, 7:34-re ér a Nyugatiba), az utasok egymás hegyén-hátán sem fértek el.
A 240-nel kevesebb ülőhely miatt Dunakeszi gyártelepen már az utasok zöme nem tudott felszállni. A tumultuózus jelenetek a megállások alkalmával jelentős késést is eredményeztek.
Az eset okát firtató kérdésemre ezt a választ kaptam:
Sajnos a műszaki nehézségek miatt az a szerelvény, amely a mai napon 2127 sz. vonatnak fordult 4 Bhv + 1 BDt összeállításban közlekedett, amelyből tegnap este műszaki nehézségek miatt újabb kocsit kellett kisorozni. A kocsi pótlását, a szerelvény kiegészítését Budapest-Nyugati pu. forgalmi technológiája nem tette lehetővé, így a 2127 sz. vonat a mai napon csak ennyi kocsival közlekedett. Budapest-Nyugati pu. a mai napon megtette a szükséges intézkedéseket a hiányzó kocsik pótlására.
Tehát a MÁV Start a kocsik kisorozását (vagyis amikor valamilyen műszaki hiba miatt az adott vagon nem közlekedhet tovább) egyszerűen sorscsapásként éli meg. Nem tesz ellene semmit, legalábbis jó ideig. A hétkocsis vonatból hatkocsis, majd ötkocsis, majd négykocsis lesz. Örülhetünk, hogy nem fogy el egy hónap alatt az összes szerelvény.
Hogy esetleg a kiesett vagonokat vissza is lehetne pótolni? Esetleg a kisorozások ütemét megközelítő módon? Hiszen ezekre a kapacitásokra (például a szóban forgó esetben) szükség van.
Az igaz lehet, hogy a Nyugatiban nincs idő a szerelvény variálására. Viszont Szobon igenis van, ott akadhatna is kocsi, utolsó esetben más szerelvényekből kiszedve. (Még mindig jobb, ha három vonatból hiányzik egy-egy vagon, mintha egyből három, pláne egy amúgy is zsúfoltból.) De ha a Nyugatiban akad tartalékkocsi (ez derül ki a válaszból), akkor ki is lehetett volna azokat vinni valamelyik másik vonattal Szobra.
Végezetül szeretném megköszönni a Start kommunikációs munkatársainak, személy szerint Balogh-Fazekas Anitának a korrekt választ. Az történt ugyanis, hogy összetévesztettem a vonatszámokat, és nem is arra a vonatra kérdeztem, amely tényleg három vagonnal rövidebb volt. Megtehették volna tehát, hogy azt válaszolják, az általam kérdezett vonattal minden rendben volt. Ehelyett megkeresték nekem a tényleg botrányosan kurta vonat helyes számát.
A vvv sorozat összes posztja itt érhető el.
Témák szerinti csoportosítás:
2009-es menetrend: ahol romlott az összeköttetés
2009-es menetrend: Fölösleges vagy elégtelen szolgáltatás?
Általános menetrendi kritika, politika, publicisztika, sztrájk
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
nyocker · http://kritikustomeg.blog.hu 2009.01.11. 20:32:53
abszint86 2009.01.11. 21:12:11
Siemens114 2009.01.11. 21:36:03
Fedup Sári 2009.01.11. 22:08:28
A mávstart persze leszarja, mint gyakorlatilag mindent, ami nem a pénzkilopást szolgálja.
bovorac 2009.01.11. 23:41:59
rexter 2009.01.12. 00:49:23
Az uj menetrenddel maradt egy ebben az időben, 8.04, minden fánál megáll. Egyszerűen csodalatos!!
BMisi 2009.01.12. 01:47:43
Mindenki akkor ment a tűzijátékra Pestre, a váci peron dugig volt... Mikor megjelent a 3 kocsis zónázó, elég forró lett a hangulat... A kalauz akkor is valami hasonló szöveget nyomott...
Na de könyörgöm... Pont augusztus 20-án? Amikor nyilvánvalóan tele lenne az amúgy 6 kocsis, vagy inkább 2x4-es is?
gery · http://gery.blog.hu 2009.01.12. 03:00:44
Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.01.12. 06:56:02
Kotnyeles 2009.01.12. 08:19:02
Ha annyi százast kaptam volna, ahogyszor ájultam már el zsúfolt, levegőtlen, szardíniakonzerve hasonlító vonaton...akkor sok százasom lenne...:)
Kotnyeles 2009.01.12. 08:25:19
sehovase 2009.01.12. 08:47:42
Csöpp fejembe csak az nem fér bele, hogy a késő délutáni vonatok miért rövidek, a 11 és 13 óra közöttiek meg miért hosszúak, azon szinte senki nem utazik.
Rendszeresen látni embereket, akik a túlzsúfolt vonatokon rosszul lesznek. Addig szórakozik a MÁV, míg valaki egyszer elpatkol. Kíváncsi leszek, ki vállalja akkor a felelősséget?
kolozsR 2009.01.12. 16:39:11
Túlzsúfolt vonatok: nézzük a 2318ast(18:12kor indul) ütemes menetrend óta 4kocsis hernyó ( vagy a 3 kocsis, mikor melyik sikerül). Indulás előtt 5-10 perccel ülőhely már nincs rajta, de hosszabb,''hagyományos'' vonatra nem sikerült cserélni azóta sem..
BMisi 2009.01.12. 21:56:51
maglew 2009.01.13. 10:58:57
sehovase 2009.01.14. 11:25:21
Szob-Budapest-Nyugati Pu.
Minden egyes reggel (6:21 Nagymaros), eggyel kevesebb kocsit fűt fel a T. MÁV.
Hétfőn csak az első kocsi volt hideg. Kedden az első és az utolsó. Ma reggel, már csak a középső vagonban volt meleg.
Kalauz le föl-alá rohan a szerelvényekben, hogy melege legyen, már nem meri elkérni a jegyeket, mert lefagyna a keze.
Holnap a mozdonyban utazunk.
WHY?
Mozvez 2009.03.06. 10:20:24
A fütés szabályozhatatlan. Vagy megy vagy nem. Megy legföbb probléma a fütési zárlat...:(
A MÁV-Start sajnos nem rendelkezik elegendő számú megfelelő felszereltségü kocsival. Ez annyit jelent: ha nincs benne fütés már nem közlekedhet, egyéb nagyobb problémáról ne is beszéljünk. A 70-es oldalon élő vandálokról pedig ne i beszéljünk: Vácnál a sinek között asztal, fejtámla estleg kuka van.