Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.01.10. 23:00 erminavet

Hét helyett négy kocsival közlekedett a vonat, utasok maradtak le - Visszásságok vasutunk világából 41.

A MÁV-csoport képtelen időben pótolni a kiesett vagonokat.

Szerdán a Szobról Budapestre közlekedő 2127-es vonat hat rendes plusz egy vezérlőkocsi helyett csak 3+1 vagonnal közlekedett. Mivel ez a 70-es vasúti fővonal egyik legfontosabb, a fővárosba bejáró dolgozókat, tanulókat szállító vonata (6:27-kor indul Szobról, 7:34-re ér a Nyugatiba), az utasok egymás hegyén-hátán sem fértek el.

A 240-nel kevesebb ülőhely miatt Dunakeszi gyártelepen már az utasok zöme nem tudott felszállni. A tumultuózus jelenetek a megállások alkalmával jelentős késést is eredményeztek.

Az eset okát firtató kérdésemre ezt a választ kaptam:

Sajnos a műszaki nehézségek miatt az a szerelvény, amely a mai napon 2127 sz. vonatnak fordult 4 Bhv + 1 BDt összeállításban közlekedett, amelyből tegnap este műszaki nehézségek miatt újabb kocsit kellett kisorozni. A kocsi pótlását, a szerelvény kiegészítését Budapest-Nyugati pu. forgalmi technológiája nem tette lehetővé, így a 2127 sz. vonat a mai napon csak ennyi kocsival közlekedett. Budapest-Nyugati pu. a mai napon megtette a szükséges intézkedéseket a hiányzó kocsik pótlására.

Tehát a MÁV Start a kocsik kisorozását (vagyis amikor valamilyen műszaki hiba miatt az adott vagon nem közlekedhet tovább) egyszerűen sorscsapásként éli meg. Nem tesz ellene semmit, legalábbis jó ideig. A hétkocsis vonatból hatkocsis, majd ötkocsis, majd négykocsis lesz. Örülhetünk, hogy nem fogy el egy hónap alatt az összes szerelvény.

Hogy esetleg a kiesett vagonokat vissza is lehetne pótolni? Esetleg a kisorozások ütemét megközelítő módon? Hiszen ezekre a kapacitásokra (például a szóban forgó esetben) szükség van.

Az igaz lehet, hogy a Nyugatiban nincs idő a szerelvény variálására. Viszont Szobon igenis van, ott akadhatna is kocsi, utolsó esetben más szerelvényekből kiszedve. (Még mindig jobb, ha három vonatból hiányzik egy-egy vagon, mintha egyből három, pláne egy amúgy is zsúfoltból.) De ha a Nyugatiban akad tartalékkocsi (ez derül ki a válaszból), akkor ki is lehetett volna azokat vinni valamelyik másik vonattal Szobra.

 

Végezetül szeretném megköszönni a Start kommunikációs munkatársainak, személy szerint Balogh-Fazekas Anitának a korrekt választ. Az történt ugyanis, hogy összetévesztettem a vonatszámokat, és nem is arra a vonatra kérdeztem, amely tényleg három vagonnal rövidebb volt. Megtehették volna tehát, hogy azt válaszolják, az általam kérdezett vonattal minden rendben volt. Ehelyett megkeresték nekem a tényleg botrányosan kurta vonat helyes számát.

 

A vvv sorozat összes posztja itt érhető el.

Témák szerinti csoportosítás:

2009-es menetrend: ahol romlott az összeköttetés

2009-es menetrend: Fölösleges vagy elégtelen szolgáltatás?

Menetrendkönyv, Elvira

Általános menetrendi kritika, politika, publicisztika, sztrájk

Egyéb visszásságok, panaszok

17 komment

Címkék: vasút városi közlekedés utaspanasz dunakanyar vvv vvv panasz


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr16871441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyocker · http://kritikustomeg.blog.hu 2009.01.11. 20:32:53

kép feletti bek. első sor Nyugati kisbetűvel van!

abszint86 2009.01.11. 21:12:11

A tornanádaskai vonalon is hasonló a helyzet. Régen négy kocsi járt, pár nappal ezelőtt már csak kettő, amiből az egyikben nincs fűtés. Emlékszem pár hónappal ezelőtt füstölni kezdett valamelyik vagon és azt lecsatolták akkor, lehet hogy azóta nem pótolták. Oké hogy kevés utas van azon a vonalon, de azért egy kocsi pénteken és vasárnap nem elég. Egyéb okokból sem elég egy vagon, ki lehet találni miért.

Siemens114 2009.01.11. 21:36:03

A 120a-n is volt 3+1es vonat a héten a megfelelő vasúti fórumtopikban én is "megemlékeztem" róla mert rajta voltam. :(

Fedup Sári 2009.01.11. 22:08:28

Az ugyanezen vonalon közlekedő, a Nyugatiba menetrend szerint (mert a valóságban szinte soha) 7:54-kor érő zónázó rendszeresen jár 4-5 kocsival -- azt hiszem, ugyanúgy 7 helyett, legalábbis normál esetben Vácott lelóg a peronról, ami persze megint csak érdekes, nem? Pedig ezzel a vonattal százszámra jönnek északabbról a váci iskolákba a tanulók, nem is értem, hogyan férnek fel annyian a 4 db kocsiba. Persze ilyenkor befelé is tömeg van, hiszen ez a vonat is igen népszerű munkába járásra.

A mávstart persze leszarja, mint gyakorlatilag mindent, ami nem a pénzkilopást szolgálja.

bovorac 2009.01.11. 23:41:59

Egyszer tavaly Miskolc Tiszai. - Bp. Keleti gyorsvonat 3 kocsival futott. Nem akartam hinni a szememnek. A gödöllőiek még kevésbé...

rexter 2009.01.12. 00:49:23

Érdról eddig három vonat volt ugy h 9 re be lehetett érni munkahelyre: 8.02, gyorsitott, 8.10 és 8.15.
Az uj menetrenddel maradt egy ebben az időben, 8.04, minden fánál megáll. Egyszerűen csodalatos!!

BMisi 2009.01.12. 01:47:43

Nekem a kedvencem az volt, mikor aug. 20-án délután a Szobról jövő zónázó hernyó kerek 3 vagonból állt... Egy Btx, egy Bmx, és egy Bmxt.
Mindenki akkor ment a tűzijátékra Pestre, a váci peron dugig volt... Mikor megjelent a 3 kocsis zónázó, elég forró lett a hangulat... A kalauz akkor is valami hasonló szöveget nyomott...
Na de könyörgöm... Pont augusztus 20-án? Amikor nyilvánvalóan tele lenne az amúgy 6 kocsis, vagy inkább 2x4-es is?

gery · http://gery.blog.hu 2009.01.12. 03:00:44

amikor olvastam a posztot, erősen vakartam a fejem, hogy miféle vonat az, ami 7:34-re ér a nyugatiba. aztán rájöttem, hogy a gyorsítottról lehet szó, amivel majd' 4 éve utazom, de ezalatt egyszer sem sikerült 5 percnél kisebb késéssel beérnie (amikor még a tavalyelőtti menetrend szerint 23-ra kellett volna beérnie, akkor jó esetben beért 34-re). mert valami különös okból a veresi kap prioritást újpesten (be is várja, ha késik), így borul szépen a reggeli ütem a 70-esen, ezért nem ér be soha időben a fedup kollegina által említett zónázó.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.01.12. 06:56:02

Hajrá MÁV! A vége egy gépmenet lesz, és akkor még az ex-miniszter úr is ki lesz elégítve jól. (Remélem orálisan is, legalább egy pitbull által.)

Kotnyeles 2009.01.12. 08:19:02

Ó, igen...sokszor van olyan érzésem, amikor meglátom az állomásra beérkező vonatot, hogy a Sörgyári Capriccio-ba keveredtem: megrövidíteni!
Ha annyi százast kaptam volna, ahogyszor ájultam már el zsúfolt, levegőtlen, szardíniakonzerve hasonlító vonaton...akkor sok százasom lenne...:)

Kotnyeles 2009.01.12. 08:25:19

Khm...javítás: ahányszor

sehovase 2009.01.12. 08:47:42

Szintén a Szob-Budapest vonalon szívok minden reggel. Viszonylag a szerencsésebbek közé tartozom, mivel Nagymaroson szállok föl, mindig van üllőhelyem. Késő délután visszafelé már nem nincs ilyen sikerélményem. Rendszerint az óra huszonötkor (újabban huszonnyolckor induló) ,,gyorsított,, vonat, rövid, emiatt már a nyugatiban állni kell.
Csöpp fejembe csak az nem fér bele, hogy a késő délutáni vonatok miért rövidek, a 11 és 13 óra közöttiek meg miért hosszúak, azon szinte senki nem utazik.
Rendszeresen látni embereket, akik a túlzsúfolt vonatokon rosszul lesznek. Addig szórakozik a MÁV, míg valaki egyszer elpatkol. Kíváncsi leszek, ki vállalja akkor a felelősséget?

kolozsR 2009.01.12. 16:39:11

hamár a 70es vonal: minden reggel a 2359es személlyel indulok dolgozni. Idén ma volt az első alkalom, hogy 8:10-re a Nyugatiban voltunk. Múlthéten 10-25 perces késésekkel közlekedett, amit mindig menetközben szedett össze.Ezáltal késik a 2217-es is és még ugye a gyorsitottak/zónák utána.
Túlzsúfolt vonatok: nézzük a 2318ast(18:12kor indul) ütemes menetrend óta 4kocsis hernyó ( vagy a 3 kocsis, mikor melyik sikerül). Indulás előtt 5-10 perccel ülőhely már nincs rajta, de hosszabb,''hagyományos'' vonatra nem sikerült cserélni azóta sem..

BMisi 2009.01.12. 21:56:51

Ezen a vonalon, ha csak minimálisan is elcsúszik a vonat, már 10 percet vár. Vác alsó és Vác között, de a Nyugati előtt is. Hadd menjen a Desiro! Végülis szebb, mint a hernyó...

maglew 2009.01.13. 10:58:57

Somogyszob térségében meg 2 kocsival ment 4 kocsi helyett, és órákig vesztegeltek az utasok...legalábbis a rádióban ezt hallottam. Gratulálok utasbarát módszerek ezek

sehovase 2009.01.14. 11:25:21

Fűtés.
Szob-Budapest-Nyugati Pu.
Minden egyes reggel (6:21 Nagymaros), eggyel kevesebb kocsit fűt fel a T. MÁV.
Hétfőn csak az első kocsi volt hideg. Kedden az első és az utolsó. Ma reggel, már csak a középső vagonban volt meleg.
Kalauz le föl-alá rohan a szerelvényekben, hogy melege legyen, már nem meri elkérni a jegyeket, mert lefagyna a keze.
Holnap a mozdonyban utazunk.
WHY?

Mozvez 2009.03.06. 10:20:24

@sehovase:
A fütés szabályozhatatlan. Vagy megy vagy nem. Megy legföbb probléma a fütési zárlat...:(

A MÁV-Start sajnos nem rendelkezik elegendő számú megfelelő felszereltségü kocsival. Ez annyit jelent: ha nincs benne fütés már nem közlekedhet, egyéb nagyobb problémáról ne is beszéljünk. A 70-es oldalon élő vandálokról pedig ne i beszéljünk: Vácnál a sinek között asztal, fejtámla estleg kuka van.
süti beállítások módosítása