Napközben sűríti járatait a BKV, hogy a szmogriadó miatt korlátozott autóforgalom nyomán (páros napokon, például hétfőn a páros, páratlan napokon a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek) megnövekvő igényeket kielégíthesse.
A reggeli csúcsban több járművet, főleg több buszt nemigen tudnak indítani, mert - ahogy a VEKE rámutatott sűrítést javasló közleményében - nincs elegendő hadra fogható járműve a cégnek.
Csúcsidőn kívül a felszíni közlekedési eszközök összességében 10 százalékkal nagyobb teljesítményt adnak majd, a metróvonalakon 20 százalékkal, a HÉV-vonalakon pedig 50 százalékkal lesz nagyobb a kapacitás, derül ki a cég közleményéből.
Az aktuális utazási lehetőségekről a BKV ügyfélszolgálatán, honlapján, továbbá a forgalmasabb csomópontokon szolgálatot teljesítő BKV-s szakemberektől és ellenőröktől, valamint a járművezetőktől lehet tájékoztatást kérni, ígéri a BKV.
A BKV bérlettel nem rendelkező utasainak azt javasolja, hogy napijegyet vásároljanak. Ez a sokat utazóknak valóban megéri, tavaly óta olcsóbb lett valamivel, 1500 forintba kerül, és 24 órán át a teljes fővárosi hálózaton korlátlan utazást tesz lehetővé. Új rendelkezés az is, hogy a metróvonalak és a kisföldalatti közötti átszálláskor nem kell új jegyet érvényesíteni.
Bár a vasút is fontos szerepet tölt be a főváros elővárosainak közlekedésében, és az új évben már az összes budapesti bérlet használható a város határain belül vonaton is, a MÁV Start egyelőre nem intézkedett többletvonatok vagy többletkocsik hétfői csatasorba állításáról. Annak ellenére sem, hogy a tavalyi menetrendhez képest egyes vonalakon az elővárosi bejárók számára is alaposan rontottak az összeköttetésen.
Gaál Péter, a MÁV Start helyettes szóvivője mindössze annyit ígért az MTI-nek, hogy a hétfő reggeli tapasztalatok alapján, ha szükséges, megteszik a megfelelő lépéseket az utasok szállítása érdekében. Ez tehát azt jelenti, hogy legkorábban kedden lehet többletkapacitásokra számítani.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: EnerlaNET Forums 2009.01.11. 21:41:07
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
záporjózsi 2009.01.11. 18:13:59
Ezt szerintem hangsúlyozd jobban ki: tehát 24 órás (az érvényesség kezdetét óra/perc pontossággal kell megadni), nem napi, sőt, van 72 órás turistajegy is 3700 Ft-ért. A 10-es jegytömb 2600 Ft, sokaknak jobban megérheti, mint a turistajegy vagy a 24 órás jegy.
fokukac 2009.01.11. 18:35:49
Ez a két nagy metró között is érvényes, vagy csak a kisföldalatti és vmelyik nagy metró között?
Csak most él a szmogriadó alatt, vagy egyébként is?
csak mert sehol sem hallottam róla még.
Jimbo75 2009.01.11. 18:39:17
Mi az, hogy reggel nincs elég hadra fogható járműve a cégnek? 11h-kor miért és mennyivel lesz több járműve, mint reggel 7h-kor?
wecky 2009.01.11. 18:39:20
Noinfo (törölt) 2009.01.11. 18:41:19
Noinfo (törölt) 2009.01.11. 18:42:20
wecky 2009.01.11. 18:45:49
xOfi 2009.01.11. 18:51:40
Jimbo75 2009.01.11. 18:53:14
Nade, ha tegyük fel, csak a példa kedvéért, hogy reggel 50 busz megy, akkor itt az lesz, hogy reggel 9h után, max. nem állnak ki a buszok és 11-kor is 50 lesz forgalomban és nem az, hogy 11-kor már 75 busz lesz.
zontyi 2009.01.11. 18:57:20
Eleve milyen már az, hogy most szólnak, hogy holnap nem használhatod az autódat? Aki mondjuk csak annyit jár autóval, hogy bemegy a munkahelyére aztán este haza az még talán meg tudja oldani máshogy, de mi van azzal akinek 4-5 helyre kell mennie a város különböző pontjain fix időpontokra? Ha mondjuk egy szerződést emiatt nem tud teljesíteni az vis major vagy sem?
Aztán itt van az a probléma is amit Noinfo írt, egyáltalán hol vegyen jegyet az ember? Nálunk 412-es Ikarusok járnak, amiken elvileg van jegyautómata, de én még életemben nem láttam olyat ami működött is volna.
Értelmes lépés itt az lenne, ha ezekre a napokra ingyenes lenne a tömegközlekedés azoknak akik aznap nem mehetnek autóval és ezt forgalmival igazolhatnák. Ezzel talán többeket rá lehetne venni, hogy be is tartsák a rendelkezést, miközben bevételkiesést nem nagyon eredményezne, hiszen egyrészt nem sok napról van szó, másrészt ezek az utasok amúgysem járnának tömegközlekedéssel egyébként.
Nem tudom, hogy ilyesmin miért nem gondolkoznak el a "tisztelt" döntéshozók, megint csak a PR megy, hogy "ejj, de környezettudatosak vagyunk". Persze ők lazán bevágják magukat az Audiba, arra nem vonatkozik a szmogriadó.
mildi 2009.01.11. 19:02:19
Közöd?? (törölt) 2009.01.11. 19:10:25
Noinfo (törölt) 2009.01.11. 19:10:51
A szmogriadót be kell kalkulálni a kockázatba, ha nagyvárosban van az üzletem, és ha van, akkor taxi, vagy valami hasonló. Vagy tartson két autót. Erre nincs korrekt megoldás, sehol.
Nandesz 2009.01.11. 19:27:33
Valószínű forgatókönyv, feltéve, hogy valaki be is tartja a szmogriadót:
Hétfőn nincs pluszkocsi, anyázás lesz.
Keddre elrendelik, de az első napon a vasúton semmi sem működik rendesen, így a pluszkocsik majd csak a reggeli csúcs után kerülnek a vonatok végére. Reggel anyázás.
Szerdára megjavul az idő, a plusz kocsik maradnak, mert lemondani sem megy egy nap alatt az ilyet a vasúton.
Csütörtökre leveszik a pluszkocsikat, visszaáll a normál zsúfoltság. "Bezzeg tegnap milyen jó volt, lehetett ülni." » anyázás.
A korrekt nyilatkozat az lett volna a vasút részéről, hogy: nem tartjuk valószínűnek a megemelkedő utasforgalmat, mivel a média sikeresen felvilágosította az embereket, hogy nem lesznek megbüntetve az autósok (magyaros szmogriadó), így plusz kocsik beállítására nincsen szükség.
Noinfo (törölt) 2009.01.11. 19:37:54
Nandesz 2009.01.11. 19:48:33
Nem kellene mindenkinek a szájába rágni, hogy nyugodtan menjél csak autóval, ha megállít a rendőr, még legyél felháborodva is.
"igenis az emberek használják, ki, ha hülyék a vezetők"
Nem az a dolog lényege, hogy hülyék a vezetők, hanem az, hogy helyzet van, és ha nem akarunk megfulladni, akkor vissza kellene venni a kocsikázásból. Mindannyiunk érdeke. Lehet, hogy téged nem érint, mert jó levegőjű környéken laksz, nem kell bemenned a városba, nem asztmás a gyereked, édesanyád, de van, aki rosszul van a jelenlegi helyzetben.
Ezt kellene felfognia a hozzád hasonlóknak, nem azon röhögni, hogy elbasztak egy törvényt, és kihasználni a kiskaput.
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.01.11. 19:54:34
Noinfo (törölt) 2009.01.11. 20:01:15
Rompez 2009.01.11. 20:04:30
Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.11. 20:08:56
zontyi 2009.01.11. 20:19:50
Nagyon könnyű elintézni annyival a dolgokat, hogy akinek ez komoly porblémát okoz az így járt, pusztán azért mert te nem vagy ilyen helyzetben.
A szmogriadót valóban be kell kalulálni, csak ez nem úgy működik, hogy most szólunk és 5 perc múlva szmogriadó. Ismét mondom: ne csak magadból indulj ki, nem mindenki teheti meg olyan egyszerűen, hogy csak úgy lerakja az autót egyik napról a másikra aztán csá.
Sőt, tovább megyek: aki ezt így megteheti, az eleve szégyellje magát, ha eddig autóval járt, hiszen ha most tud járni nélküle is, akkor nyilván máskor is tudna.
zontyi 2009.01.11. 20:21:43
jonci 2009.01.11. 20:29:51
Miért is? Mert elegem lett, hogy a fosás-hányás szagba kellett beszállnom KöKin, az 1-es villamos állandóan késett/kimaradt, a 42 busznak nem volt fedett megállója ahol felszálltam, sokszor szarrá áztam. Elegem lett belőle. Azóta csak emelkedtek a jegyárak, de a hajléktalanokat ingyen leengedik a metróba, ellenben tőlem követelik az ellenőrök.
Most, hogy szmogriadó van, nem engednek a forgalmi felmutatásával utazni ellenben más országokkal. De mondok valamit, ha majd a döntéshozók, BKV vezetők és a Demszky is BKV-val fog bejárni, akkor én is. Mutassanak jó példát! Lehet, akkor végre rájönnének, hogy csinálni is kellene valamit a színvonal növeléséhez, nem csak beleugatni a nagyvilágba.
zontyi 2009.01.11. 20:33:47
jonci 2009.01.11. 20:34:07
Noinfo (törölt) 2009.01.11. 20:34:32
Sofian 2009.01.11. 20:36:27
Ha oxigénpalackkal kéne közlekedni még akkor sem lennének képesek páran lerakni a kocsit...
@zontyi:
De hány személyautónyi embert is szállít?
Kicsijoe 2009.01.11. 20:44:58
És igen,tuuudom,ez okirat hamisítás,stb.Csak az a jó,hogy baromira senkinek nincs joga ellenőrizni,hiszen egy beutaló mögött nincs pénzmozgás,sem OEP felé jelentés,semmi.Ha a rendőr orra alá dugom,akkor elköszönhet,jó utat és jobbulást kívánhat.
Noinfo (törölt) 2009.01.11. 20:45:44
Sofian 2009.01.11. 20:46:00
zontyi 2009.01.11. 20:49:56
Gondolok itt az időben történő részletes tájékoztatásra, lehetséges alternatívák biztosítására, stb. Jelen esetben viszont annyi történik, hogy nagy garral bejelentik, hogy holnap nem mehetsz autóval, aztán te meg oldd meg ahogy tudod, miközben te kifizetted annak az árát, hogy autóval járhass. Amit az első hozzászólásomban a szerződésekkel kapcsolatban írtam az szerintem nagyon lényeges kérdés, mert ha nekem szerződés szerint holnap ki kell mennem valahova és ezt nem tudom megtenni mert páratlan rendszámú autóm van, akkor az ügyfélen múlik, hogy ezt elfogadja e indoknak vagy nekifutásból beperel. Épp ezért nem mindegy, hogy ez most vis majornak számít-e vagy sem, de erről sem találni semmi infót. Az nyilván nem megoldás, hogy tartsak két autót azért, hogy évente 2-3 napos szmogridaót ki tudjam védeni.
Az ingyenességgel kapcsolatban egyetértek, szerintem is sok baj forrása, hogy itt sokminden ingyen van, de ahogy fent is írtam, itt nem erről van szó, hiszen akinek autója van, az már előre kifizette a közlekedésének költségeit, tehát ha ilyen esetekben a forgalmijával buszozhat, az nem ajándék. A technikai megvalósítás itt már részletkérdés, jelen esetben a cél, hogy minél többen tömegközlekedjenek autózás helyett és ennek kellene elsőbbséget élvezni. Ezen a pár napon biztos nem fog múlni egyik közlekedési cég bevétele sem.
Noinfo (törölt) 2009.01.11. 20:53:16
zontyi 2009.01.11. 20:56:01
retikanya 2009.01.11. 21:07:32
Tegyük fel, becsületes akarok lenni. Tekintettel arra, hogy nálunk 3 gyermeket kell iskolába, óvodába hordani (közben fokozatosan a külvárosból bejutni a belvárosba). Ha lenne normális BKV ez nem 2,5 órába kerülne, miközben az öltöztetésekkel együtt naponta lenyomom 45 percen belül (forgalom függő). Fogadok, hogy a kocsi (EURO4-es) egy fejre jutó károsanyag kibocsátása kisebb mint a mellettem pöfögő Ikarusnak :).
Ugyanígy gond az amit többen mondtak, hogy nálunk kinn a villamos végállomáson már a jegyeladó automatát is levették, ha fellépek a villamosra, viszont azonnal jön valaki, aki közli, hogy a felszállásommal elfogadtam a feltételeket, és jegy nélkül akkor most Ő büntet. Egy szabadnapomon bejártam a környéket és kocsival 10 perc távolságra találtam végre egy jegyeladó helyet... Szóval mi a jobb törvénytudatos magatartás: 1.) Megyek autóval és ha megálmodták miképp lehet valami jópofi jegyet venni felesleges bespájzolás nélkül akkor átállok, 2.) Szabit veszek ki, és a gyerekek is itthon maradnak. Ebben az esetben viszont hamarosan nem kell már sehová bemenni, mert a tulajdonosunk nem a megértő tipus ilyen esetben, és nem támogatja a távmunkát.
Bónusz kérdés 1: BKV Villamosnál dolgozó barátom szerint még mindig kihasználatlan a nálunk járó villamos szárnyvonal. Ezen a villamoson reggel mindig tömött kocsikat látok. Ennek köszönhetően reggel van 10 percenként villamos 6-8 között, de most a hidegben üzemszerűen kimarad minden második-harmadik. Kíváncsi lennék a járatsűrítés kapcsán legalább a menetrend betartása megoldható-e a BKV szakembereinek? Ha ez lenne akkor már sokkal többen használnák.
Bónusz kérdés 2: Mi lenne ha a BKV nem csak sugarasan vinné a vonalait a belváros felé, hanem felismerné, hogy a Hungária körgyűrűn kívül is élnek és lenne használható és sűrű keresztirányú járathalmaz. Nálunk ez ugyanis a XX-XXIII-XIX-XVII körül megoldatlan :)
Sándor vagyok 2009.01.11. 21:15:21
Siemens114 2009.01.11. 21:34:56
trewq 2009.01.11. 21:35:30
Noinfo (törölt) 2009.01.11. 21:40:40
Amúgy nyilván csak riadós napon lehetne.
trewq 2009.01.11. 22:31:53
(én inkább a napijegy árát csökkenteném 1000 ft-ra, sokkal kelendőbb lenne)
jonci 2009.01.11. 22:53:33
DE én fizetek az autó után mindenféle díjat, kötelezőst, stb. Ha ennek ellenére ráköteleznek valamelyik nap, hogy a bkv-t használjam, akkor ne okozzanak azzal dupla, tripla költséget. 4 napot autózunk 1napijegy/2fő árából a párommal a munkahelyekre (1 autó).
Ha nem 20 éves roncsokból állna a járműpark a bkv-nél, akkor lenne értelme nézni a környezetszennyezéses dolgot.
trewq 2009.01.11. 23:02:05
A bkv-t MINDENKI számára olcsóbbá kellene tenni, nem csak az autósok számára. kb 200 ft-os 60 percig jó menetjegy, 900 ft-os napijegy.
A bkv járműparkja meg nem 20 éves roncsokból állna, ha a metró árából új buszokat vennének
folyamikomp 2009.01.11. 23:02:39
Mit tennék? Napi kétszer 20 perc nyereségért nem ülnék semmiképpen autóba. Valóban a BKV-napijegy árát le kéne csökkenteni 1000 Ft-ra, ahogy írja trewk.
A BKV tényleg bevezethetné az időalapú jegyet. Akár mindegyik jegy lehetne időalapú. A bérlet jelenleg is az. Ha a jelenlegi lyukasztó berendezéseket kicserélnék időalapú jegykezelő berendezésekre. (Nem tudom ez mibe kerülne, de szerintem összemérhető a táblacserével). Kerülhetne egy óra, 1 vagy max. 2 Eurónak megfelelő összegbe. Szerintem jelentősen javulna a jegyvásárlási morál. Illetve a jegyellenőrzést ésszel kéne csinálni.
Térjünk vissza a szmogriadóra. Most még nem annyira kritikus a helyzet, mint mondjuk lenne parlagfű szezon kellős közepén, amikor a pollenekre ráerősít a szmog.
Másfél évet a Kosztolányinál laktunk, elég volt...
zontyi 2009.01.11. 23:03:04
Amúgy megnézném, hogy mennyire lennél környezetvédő, ha napi 5-6 órát kéne BKV-val járnod, amit autóval fele annyi idő alatt letudsz.
trewq 2009.01.11. 23:04:20
jonci 2009.01.11. 23:07:01
A másik: versenyképessé akarják tenni a BKV-t, de hogy? Nem úgy, hogy csökkentenék az árát és emelnék a minőséget, neeem, inkább jól felemelik majd a parkolás díját. A végé a világ legdrágább városa lesz. Persze ezek az emelések sosem vonatkoznak azokra, akik meghozzák a döntést, ők valahogy mindig mentesülnek minden alól.
trewq 2009.01.11. 23:07:49
zontyi 2009.01.11. 23:19:00
Ezen kívűl súlyosan ferdítesz, senki nem beszélt arról, ingyen járjon alapból a BKV, arról van szó, hogy amikor KORLÁTOZZÁK az autók használatát AKKOR és CSAK AKKOR járjon ingyen. És igen, ha veszel egy 100mFt-os házat és abból az önkormányzat 1 napra kiparancsol akármilyen okból, akkor bizony arra az időre illik szállást biztosítani, ingyen.
Az autópályákról meg azt hiszed, hogy csak az autóközlekedést szolgálják? Mit gondolsz, a TV meg a paradicsom, hogy jut el a boltba? Gondolom jobb lenne ha a kamionok továbbra is csak a belvároson keresztül tudnának közlekedni, minek autópálya, meg Megyeri híd. Annyira szűklátókörű vagy, hogy hihetetlen.
zontyi 2009.01.11. 23:23:28
nem.mate 2009.01.11. 23:23:54
Ez már szánalmas volt eddig is, hogy mennyi pénzt vernek le az autósokon, erre meg már az autót sem lehet használni.. béreljek motort vagy mi a f@sz? Demszky hogy végezte el a 8 általánost???
trewq 2009.01.11. 23:24:26
AZ autópályadíj csak az autópályák fenntartását fedezi, hogy jön ez a városi közlekedéshez.
A völgyhíd is nagyon fontos szerinted?
Az Árpád-híd mióta belváros (mert azt tehermentesítette a Megyeri-híd)?
Az alkesz csövesek is utazhassanak ingyen a bkv-n, mert sok adót fizetnek az elfogyasztott pián keresztül?
trewq 2009.01.11. 23:26:20
zontyi 2009.01.11. 23:42:17
"Néhányan azt hiszik, hogy az autózást terhelő adóból tartják el az egész országot ezért minden ingyen járna nekik."
Mutasd már meg, hogy ezt hol írta itt bárki te szerencsétlen!
A _SZMOGRIADÓ ALATT_ LEGYEN INGYEN A BKV! ENNYI! Betűzzem, vagy ezt még fel bírtad fogni?
A völgyhíddal meg mit akarsz? Ne legyenek autópályák se, a kamionok meg döngessenek keresztül a falvakon vagy mit akarsz? Az jobb lenne mi? Amúgy szerinted a Volánbuszok hol járnak, a szántőföldön?
Úgy beszélsz mint valami sértődött óvodás, ferdítesz agyba-főbe és osztod a demagóg baromságodat.
De ha téged ez szórakoztat, hát...
De tudod mit ne legyen ingyen az utazás ilyenkor sem, inkább menjen mindenki továbbra is autóval, hiszen úgysem lehet büntetni érte. És mindenki boldog lesz. Ennyi.
toce 2009.01.11. 23:53:45
Mi lett volna ha nem korlátoznak röhejes módon semmit, csak (1) ingyenessé teszik a tömegközlekedést erre a pár napra, (2) megkérik/felszólítják a lakosságot az önkorlátozásra, (3) példát mutatnak és BKV-val járnak tisztelt vezetőink...
Ettől független holnap buszra szállok és szívok 2× tovább, pedig két páros rendszámú autóm is van... Tégy így Te is!
toce 2009.01.11. 23:56:00
z 2009.01.12. 00:22:04
Mérsékelné a forgalmat, dugót, környezetszennyezést, szmogot és pénzt is hozna, ráadásul. Amit akár a tömegközlekedés fejlesztésére is lehetne fordítani.
Ennek talán lenne értelme hosszútávon is, a "megkérjük a tisztelt lakosságot" kb. annyit fog itt érni mint szarnak a pofon.
Napi 1500 ft, annak lenne foganatja.
záporjózsi 2009.01.12. 00:42:53
@z: a dugódíjhóz kellenek körutak (egyáltalán utak...), P+R parkolók. Itt nincs. Ott van. Nem a dugódíjból épült, hanem megelőzte. Az üzemeltetését a dugódíj fedezi.
@jonci: a parkolás pofátlanul olcsó. A legdrágább nem különleges helyen sincs 1€. És hétvégén nincs is. Tőlünk nyugatra nem ilyen engedékenyek...
@Siemens114: ezt hívják riasztási fokozatnak. Megtörtént...
@retikanya: bármilyen hihetetlen, de épp tavaly javult a körirányú forgalom.
Mommo 2009.01.12. 01:01:57
Először ezen kellene változtatni és még mielőtt valaki felvetné: nem, nem úgy, hogy az autókat lassítsuk a BKV szintjére. A dugódíjnak nem az a lényege, hogy szivassák a jónépet, hanem, hogy jobb belátásra bírják, de ehhez először meg kell teremteni a "jobb belátás" feltételeit. Ma azért elég vicces (vagy inkább szomorú) lenne odaállni egy autós elé azzal, hogy járj BKV-val öreg mert az jobb neked, miközben autóval ott van 30 perc alatt kényelmesen, BKV-val meg 2 órát préselődik a dzsuvás járműveken, 3x átszállva.
Londonban 11 mentróvonal van, itt talán 2010-re lesz 4 és a 4 közül egy sincs ami az igazi külvárosba is kimenne. Őrzött P+R parkolóból ha jól tudom konkrétan 1 db van, az is zsúfolásig megtellik minden nap (ebből látszik, hogy igény lenne rá).
Szóval ahelyett, hogy a újabb sracokat veténk ki, talán inkább ésszel kellene elkölteni az eddigiekből befolyt pénzeket és megnézni, hogy utána háyan járnak autóval és ha még így is sokan, na akkor jöhet a dugódíj. Ellenkező esetben ez csak a kevésbé tehetősek további szivatására lesz jó.
Ecsedy Áron 2009.01.12. 01:07:25
Ha még több lóvém van akkor veszek egy másik rendes autót is és csá. Ha nagyon környezettudatos vagyok akkor csak 8 misiért egy Priust, az a joker.
Amúgy meg szerintem a jelenlegi elképzelés a szmogriadóról kissé időszerűtlen (válság, hideg, gázhiány), másrészt kivitelezhetetlen elképesztő méretű kártérítés nélkül (egy területi képviselő napi forgalomkiesése több, mint a Demszky éves fizetése, másról ne is beszéljünk).
Gyanítom, amúgy, hogy a rendelkezés jelen formájában alkotmányellenes is (akkor indokolná sztem a korlátozást, ha a korlátozottak lennének a FŐ okozói az kiváltó oknak, márpedig ez nem így van: az autósok az egyetlen akiket macera nélkül kitilthatnak) , és minimum a versenytörvénybe (is) ütközik (alkalmas a piaci verseny befolyásolására).
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.01.12. 02:19:34
Ezen kivul hetek ota lehetett maganak a rendeletnek a megszuleteserol olvasni, most raguglizva pl. elsore egy totalcar cikk jott ki: totalcar.hu/magazin/kozelet/szmogriado/ . Persze ha valami korlatoz, ha a kozert kene szopni egy kicsit, akkor egybol megy a rinyalas, hogy miert pont igy/most/en.
Nem ertem az ingyen jegyet sem, meg az adok emlegeteset sem. Annyi tortent - ha fizetes szempontjabol akarod nezni a dolgot - hogy eddig az ev 365 napjara fizettel X adot (mennyi is az pontosan?), most meg X-Y napert fizeted ugyanezt, Y remelhetoleg azert eleg kicsi (10-nel kevesebb) lesz. Az meg mondjuk olyan 2.8%-os 'emeles'. De nezhetned ugy is - es ez a realis gazdasagi szemlelet - hogy kepbe kerult egy uj szukos eroforras, amit ingyen hasznalhatsz: ez a legszennyezesi kvota. Ezt mindenki ingyen hasznalja, ezert cserebe viszont idonkent az egyennek le kell mondania rola a koz javara. (Lehetne meg fizetos is, meg a co2 kibocsatas is lehetne az, es akkor mindjart nem lenne olyan olcso az autozas.)
Noinfo: bocs, de en nem ertem, hogy az amortizaciot miert nem szamolod a benzin koltseg melle. Annak is van egy km-re kiszamolhato merteke. Persze a legegyszerubb, ha osszeadod, hogy mennyit koltesz egy evben a kocsira (amortizacio, szerviz, stb.) azt pedig leosztod az eves atlagos megtett kilometerek szamaval. Ennyibe kerul egy km autoval, es nem annyiba, ami a benzinarbol kiszamolhato.
lacka84 2009.01.12. 03:31:56
miszerint mi van azokkal az autósokkal akiknek a mindennapos megélhetésükhöz kell az autó? (céges áruszállítás) azok csak minden második nap dolgozhatnak?Nem hiszem hogy ez jó megoldás..
babsz 2009.01.12. 03:36:04
zontyi 2009.01.12. 05:51:32
Megpróbálom megvilágítani számodra ennek a jelentését: hirtelen van szmogriadó, ha Demszky közli, hogy AZNAP x órától nem lehet autózni. Nincs hirtelen szmogriadó, ha azt közli, hogy holnaptól, holnaputántól, akármikortól nem lehet autózni. Másképp fogalmazok: ha annyira baromira tudni lehetett, hogy ennyire gázgos a levegő (mint ahogy írod), akkor miért nem lehetett közölni már pénteken, hogy váhratóan vasárnaptól szmogriadó lesz? Linkelj már be egy hivatalos felhívást ahol ez így le volt írva, amiből én konkrétan tudthattam volna már pénteken, hogy a hétfői munkáimat le kell mondanom! Vagy csak nekem kellett volna előre látnom, a városvezetőknek, meteorológusoknak nem? Érdekes szemlélet.
"Nem ertem az ingyen jegyet sem"
Nem érted, mert nem akarod érteni. Pont úgy beszélsz mint egy politikus, csűröd-csavarod, hogy miért nem lehet megtenni egy logikus, ésszerű lépést, ami az ég világon senkinek se lenne rossz, ellenben sokaknak hasznos lenne, de a te alaptételed az, hogy "köcsög autósok" és ebből az egyből vezetsz le mindent.
Ahogy trewq barátomnak is írtam a helyzet jelenkeg a következő: bár elvileg tilos ma páratlan rendszámú autóval közlekedni, ezt azonban senki, semmilyen módon nem szankcionálhatja, így jó eséllyel megtippelhető, hogy hányan fogják ezt betartani, lerakni az autót és jegyet/bérletet venni.
Ellenben ha a BKV kijelentené, hogy a szmogriadó ideje alatt ingyen is lehet utazni a járatain mondjuk fogralmival (mint ahogy ezt pl a külföldi közlekedési cégek hasonló helyzetben meg tudják tenni, sőt az évenkénti autómentes napon még a BKV is megteszi) akkor valószínűleg már lényegesen többen fanyalodnának buszra, így hatékonyabb lenne a szmogriadó is. De nem, ez nem számít, csak az számít, hogy az autós szívjon és ha erre a három-négy napra ingyen utazhatna (az általa egyébként az autózáshoz kapcsolódóan befizetett sokszázezres adók terhére) akkor nyilván nem szívna eléggé. Elég lett volna ha csak ennyit írsz, a lényeg úgyis ez. Neked nem az számít, hogy kevesebben járjanak autóval és ezáltal tisztuljon a levegő, csak az számít, hogy az autósok szívjanak (persze nem fognak, majd hülyék lesznek). Nem hiszem, hogy meg tudnád mondani, hogy egészen pontosan miért is származna bárkinek hátránya abból, ha ezen a néhány napon ingyen lehetne utazni a BKV-n, ez egyszerűen a jó magyar dögöljön meg szomszéd tehene szemlélet és semmi köze ahhoz, hogy tisztább legyen levegő.
"Persze ha valami korlatoz, ha a kozert kene szopni egy kicsit, akkor egybol megy a rinyalas, hogy miert pont igy/most/en."
Tudod erre mondják, hogy más f*szával könnyű verni a csalánt. Amíg nem te szopsz addig nagy a szád.
Vicces egyébként, hogy mint az ingyenjegy elleni izzadtságszagú érvelésed is mutatja, te még azon is rinyálsz amiből neked semmi hátrányod nem származna, megnézném, hogy milyen hisztit vágnál le, ha még valami sérelem is érne.
Sofian 2009.01.12. 08:33:48
Ebben az országban senki se akar semmit sem feláldozni mert neki minden jár.
Emiatt is tart ott az ország ahol, nem csak a politikusok miatt.
Sofian 2009.01.12. 08:35:13
záporjózsi 2009.01.12. 09:29:18
mildi 2009.01.12. 10:15:13
berne 2009.01.12. 11:30:07
Az nem pöfög? Az nem szennyezi a levegőt?
Innentől hiteltelen és szar az egész. S ha az ember úgy dönt, hogy reggel nem idul el a páratlan rendszámú autójával, akkor lúzernek gondolja magát. S az sem segít, hog legalább én megteszem, amit tudok.
Chupa (törölt) 2009.01.12. 13:43:55
Ha én lennék valamelyik vezetője tuti eröltetném az ingyenjegyet.
Az más kérdés, hogy a vonatom reggel 25 percet késett, a 7-esen meg a lépcsőn szorongtam egy retiküllel az arcomban.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.01.12. 13:46:44
Az, hogy akinek nem olyan az autója ami szmogriadó alatt is közlekedhet (megfelelő környezetvédemi besorolás) tudja, hogy ezzel nem mindig közlekedhet, vagy elfogadja, vagy vesz más autót, vagy ilyen feltételekkel ezt sem tartja fenn elég választási lehetőség.
Amikor megszületett a vonatkozó jogszabály akkor kellett volna megnézni, te közlekedhetsz-e szmogriadó alatt autóddal. Ha nem akkor rögtön akkor megtervezni mit teszel ilyenkor, előre bespájzolni a gyűjtőjegyet, stb.
zontyi 2009.01.12. 18:54:12
Neked nyilván hatalmas érdekhátránnyal járna, ha jobb lenne a tájékoztatás, nyilván ezért érvelsz ellene, gondolom azt élveznéd igazán ha nem is szólnának, hogy szmogridaó van, csak sorba büntetnék az autósokat.
A magadfajta ember ostoba fejébe az nem fér bele, hogy a szmogriadó lényege nem az autósok szivatása, hanem az, hogy tiszább legyen a levegő. Minél jobb a tájékoztatás, minél fájdalommentesebb a váltás, annal többen fogják önkéntesen is betartni, de te csak szajkózd, hogy "fel kellett volna készülni haha", "tudni kellett volna haha". Tudod mit csinált ma az aki nem készült fel időben: autóval ment. Ennyit erről, hülyegyerek.