Begördült az első belga busz Budapestre. A nyár folyamán még 31 társa követi.
Éjszaka megérkezett az első használt csuklós Belgiumból, értesültünk a BKV közleményéből. A közlekedési cég képeket is küldött, ezek lentebb láthatók.
A korszerű, alacsony padlós jármű saját kerekein tette meg az utat Belgiumból Budapestre. Az elkövetkezendő hetekben még 31, átlagosan nyolcéves társa követi.
A honosítási eljárás után, valamint a légkondicionáló berendezések és nagyobb utastéri ablakok beszerelését követően várhatóan ősztől szállíthatják majd az utasokat a Van Hoolok.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.06.25. 11:39:13
Rain 2009.06.25. 11:44:03
Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2009.06.25. 11:48:08
ladislaus 2009.06.25. 11:48:44
tordav · http://szimulacio.blog.hu 2009.06.25. 11:54:40
csapogi (Pogonyi Csaba) 2009.06.25. 11:57:19
Csilu 2009.06.25. 12:00:30
hosszú lépés 2009.06.25. 12:11:18
Egyébként szerintem pont, hogy le vannak pattanva. Az ajtó alatt látszik, hogy már pár millióan fel-le szálltak...
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.25. 12:13:10
Amúgy persze egyetértek, csak próbáltam rávilágítani a döntéshozók motivációira...
SumQuiSum 2009.06.25. 12:15:08
BTA 2009.06.25. 12:20:55
A bkv-nak van kb. 1200 db busza (ha jól tudom), abból 1000-t szerettek volna lecserélni mostanában. Ez a 32 db vajon mit old meg? Főleg, hogy totál idegen típus. Alkatrészellátás? Szervízháttér? Vajon hogy fogják bírni a hazai utakat? Feltételezem, hogy Belgiumban kicsit másképp néznek ki az utak, mint itt. (Annak idején az új volvók egy részénél is módosítani kellett a futóművet, mert nem bírták...).
Vegyi Ali 2009.06.25. 12:23:55
bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2009.06.25. 12:26:29
Békávé 2009.06.25. 12:34:14
Buszgyárak most is vannak...
atesz 2009.06.25. 12:34:17
Hadess 2009.06.25. 12:41:34
Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2009.06.25. 12:42:02
vicispán 2009.06.25. 12:45:26
Belgiumban használták...
akkor miért német rajta a matrica???
Nor- 2009.06.25. 12:52:12
Csillogjon meg villogjon?
Ezért lesz újra fényezve, hogy a panelprolik, akik havi 40ből tengődnek (nettó), és fogalmuk sincs a buszok áráról, ne azzal kezdje, hogy húde átb@szták már megint, mert milyen drágán vették a buszokat.
És ezt most tényleg nem iróniával mondtam, igenis újra kell fényezni egy 8 éves járművet, mert a nap bizony kiszívja a szinét, nomeg nem árt az esetleges rozsdásodást időben észrevenni és kezelni ...
(Félreértések elkerülése végett, a 3 milliót énis sokallom a fényezésre)
BTA 2009.06.25. 12:54:18
BTA 2009.06.25. 12:55:23
vicispán 2009.06.25. 12:59:35
prettyinpink 2009.06.25. 13:00:03
azért kell nyitható ablak, hogy ha tönkremegy a légkondi, legyen mit nyitni... optimista hozzáállás :)
faith_healer 2009.06.25. 13:02:02
Az nem flamand?
Ki foglalta el a Vidor nevet? 2009.06.25. 13:13:57
BTA 2009.06.25. 13:17:33
A neve miatt szokták hollandnak gondolni.
weatherby 2009.06.25. 13:22:31
vwxyz (törölt) 2009.06.25. 13:24:54
_CaD_ 2009.06.25. 13:32:58
vicispán 2009.06.25. 13:39:15
bár a német matrinya túl direkt a lebukáshoz :)
Markov 2009.06.25. 13:45:51
Májustól szeptemberig.
Én nem szívesen utazom úgy, hogy közben szétizzadom magam.
ainex 2009.06.25. 13:53:21
BTA 2009.06.25. 13:57:29
SpeedeR 2009.06.25. 14:20:33
B... 2009.06.25. 14:22:33
BTA 2009.06.25. 14:28:53
Hogy miért ezeket vették? Erre talán az ügyészség is kíváncsi lenne... Egyébként meg valószínűleg a szokásos rövidlátó gondolkodásmód is szerepet játszhatott: valamit muszáj venni, mert a saját buszállomány már nem elég (erről - ugye - naponta olvashatunk). Ahhoz viszont, hogy rendes flottafejlesztést hajtsanak végre, érteni is kellene valamihez, meg elő kellene teremteni a forrásokat (pl. a zsíros tanácsadói díjazások helyett, meg a bkv-s vízfej fenntartása helyett...).
Sir Nyű 2009.06.25. 14:32:14
Egy kerdesem van: miert nem vonaton hozzak? Ilyen olcso a gazolaj? Meg annyira jo parezer litert elfustolni buszonkent?
SpeedeR 2009.06.25. 14:59:39
Hatalmas tévedésben élsz. A magyar buszok mindig is a tartsságukról, elnyűhetetlenségükről voltak híresek, amit jól bizonyít az is, hogy egész Kelet Európában futnak még a régi 20-25 éves Ikarusok a nem éppen makulátlan minőségű utakon. A Nabival is pozitívak a tapasztalatok, talán nem véletlenül rendelik őket 100-asával az amerikaiak sem, hanem azért mert meg vannak vele elégedve.
Zsoo 2009.06.25. 15:00:49
A Volvókra gondolsz?
kristoof 2009.06.25. 15:03:55
Most pár tévhitet eloszlatnék.
1.Miért használt buszok?
Mert a főváros leszarja a saját cégét és b@szik új buszokat venni neki.Mivel nincs más lehetősége ezért jó állapotú használt buszokat vesz amiket felajánlottak neki.Igen csak kedvező áron.
2.Miért Van Hool?
Mert szakmai körökben is mindenki egyet ért abban,hogy a világ egyik legjobb buszait ők gyártják.Még egyszer mondom,hogy a másik ajánlattevő (Alfa busz) majd kétszer ennyiért akarta rájuk sózni a 9 éves buszokat.
3.Minek bele klíma amikor Brüsszelben sem kellett?
Mert Magyarországon a nyári átlag hőmérséklet jóval magasabb mint Brüsszelben.
4.Miért nem Magyar busz?
Mert jelenleg Magyarországon autóbuszgyár nincs.(Kivéve a Nabit,de ők az USA-nak gyártanak.)Ami buszgyár van az csak sufniban készül.
Remélem ezzel az üzlettel a Van Hool piacot akar szerezni és,ha egyszer lesz ezer busz akkor jó eséllyel pályáznak majd!
SpeedeR 2009.06.25. 15:16:04
Kicsit vicces, hogy osztod az észt, de egyik mondattal cáfolod a másikat. Az marhaság, hogy a Nabi csak USA-nak gyárt. Annak gyárt, aki rendel tőlük, olyat nem tehet meg egyik cég sem ebben a gazdasági helyzetben, hogy megrendeléseket utasítsanak vissza. Ha nincs elég kapacitásuk, akkor esetleg bővítenek, embereket vesznek fel.
Használt buszt venni azért nem szerencsés, mert ezek éjjel-nappal közlekedtek 8 éven át, méghozzá városi üzemmódban. Ezért összehasonlíthatatlan mondjuk egy 8 éves személyautó lestrapáltságával, mert ezek a buszok 2x-3x annyit kaptak minimum és akkor még lehet keveset mondtam. Arról pedig nem szól a fáma, hogy adnak-e hozzá bármilyen garanciát.
BTA 2009.06.25. 15:20:27
1. Lenne lehetőség új buszokat venni (pl. Bukarestben is megtalálták a módját 1000 db új Mercinek...), csak akarni kellene... Hogy ezek mennyire jó állapotúak, az jó kérdés, de még egy jól összerakott busz is 8-10 éves korára eléggé elkezd elhasználódni. Ez persze sokmindentől függ, de a 8 év, mindennapos használat mellett akkor sem kevés.
2. Az igaz, hogy az Alfa baromi drága, dehát ilyen hátszéllel megteheti... (hogy a VanHool mennyire az egyik legjobb busz, arról szerintem kár vitatkozni, lehet, hogy tényleg az...).
3. A klíma szerintem is teljesen jogos, inkább talán a dolog elintézése érdekes (mint pl. a Combinóknál volt...).
4. Azért az Alfa nem rossz busz, csak nem ennyiért. Talán a Credo sem, csak az ár-érték arányokat kellene helyre tenni.
A VanHool viszonylag kisszériás gyár, 1000 db-os tételt nem biztos, hogy reális időn belül le tudnának szállítani. Bár ehhez a bizniszhez nem biztos, hogy a gyárnak köze volt (ki tudja??).
Zsomatograf 2009.06.25. 15:25:21
www.kravtex.hu/hirek_aktualitasok.php
Grifter 2009.06.25. 15:39:33
RogerTamper 2009.06.25. 15:43:36
"Az marhaság, hogy a Nabi csak USA-nak gyárt. Annak gyárt, aki rendel tőlük"
Na ez a marhaság. Mit tudsz te a buszgyártásról? Legalább néznél rá a NABI honlapjára mielőtt ilyeneket írsz. A NABI _CSAK_ az amerikai piacra gyárt, buszai amerikai szabványok szerint készülnek. Most van tervben az európai piacra lépésük, de ez még csak terv. Ez nem úgy megy, hogy holnaptól annak gyártunk aki kéri.
Az igaz, hogy a NABI korábban eladott kaposvárnak pár db NABI márkajelzésű buszt, ezeket azonban valójában nem a NABI gyártotta, hanem az angol Optare (Optare Excel), ami akkor még a NABI leányvállalata volt (ma már nem az).
SpeedeR 2009.06.25. 15:48:38
Ha még jobban elolvasod, akkor láthatod, hogy 2000-ben felvásárolta a Nabi az Optaret, így bármikor tud szállítani EU szabványoknak megfelelő buszokat.
esgott · http://namiva.blog.hu 2009.06.25. 16:03:45
RogerTamper 2009.06.25. 16:21:01
Azt is olvasd már el, hogy a NABI azóta !!ELADTA!! ezt a céget. Épp ezért írtam, hogy AKKOR MÉG a leányvállalata volt, mert ma már NEM AZ, SEMMI KÖZE HOZZÁ.
A NABI egyébként tulajdonképpen csődbe ment, ezért is adta el az angol cégét. Ezt követően a NABI Rt a teljes buszgyártást, telephelyeket és a magát a nevet is eladta az amerikai Cerberus Capitalnak, majd nevet is váltott Exbus-ra, és ma tulajdonképpen semmivel nem foglalkozik. A NABI Gyártó és Kereskedelmi Kft. már egy amerikai cég leányvállalataként működik.
De azért oktass már ki még egy kicsit.
Annyi felesleges időt meg lehetne spórolni, ha olvasnátok is, és nem csak okoskodnátok.
baro_ur 2009.06.25. 16:21:39
csak ne a 7E, 173E vonalára rakják őket (pedig én is ott lakom), mert a Thököly úton 2 hét alatt szétesnek...
RogerTamper 2009.06.25. 16:28:07
Ajánlom figyelmedbe:
tozsdeforum.hu/index2.phtml?menu=2&submenu=onearticle&news_id=352458
www.mfor.hu/cikkek/Hitelezokhoz_kerul_a_NABI_vagyon.html
combo 2009.06.25. 16:30:17
A jelenlegi Credo nem játszik, Pesten szétesik egy 1,5 év alatt. Ők terveznek új (nagy kerekű) buszt erre az 1000 darabos tenderre alapozva, talán megnyerik (és talán ezért nem írták még ki a BKV-tendert, ugyanis az új Credo meg nincs kész).
Az Alfabusz nem tudom, hogy gyárt-e csuklósbuszt, szerintem nem. Ha igen, akkor is borsos az ára, ugyanis Volvo az egész...
Vannak kisebb gyártók, pl. ARC. Na, ők kb. egy év alatt gyártanak le 32 buszt, és kb. ennyi legyártott "referencia-buszuk" van összesen.
oramac 2009.06.25. 16:43:46
Kinek a zsebét tömik a belgák? Meg a Volvo?... Meg ilyenek
anyátok 2009.06.25. 16:44:16
Vissza az Ikaruszhoz!
oramac 2009.06.25. 16:49:14
Kinek a zsebét tömik a belgák? Meg a Volvo?... Meg ilyenek
combo 2009.06.25. 16:54:56
Pedig akárki akármit mond, a vidéki volánok többnyire magyar buszt vesznek... Jól be is fürödnek velük, miután becsődöl a vállalat...
Én amúgy az EAG-t szerettem nagyon.
vakapad 2009.06.25. 16:56:20
Kérdés:
Ki nyerte a "nagyobb utastéri ablakok beszerelése" tendert? Lásd a busz fényképét.
RogerTamper 2009.06.25. 17:02:54
hu.wikipedia.org/wiki/Ikarus
...ha már a Google-t nem ismered.
oramac 2009.06.25. 17:04:35
Gerardus A. Lodewijk 2009.06.25. 17:06:16
Van hol (miből, kivel, mivel, hogyan) javíttatni, karbantartani? Aztán nehogy az legyen ezzel is, hogy a 32-ből előbb-utóbb 6-8-at félre kelljen állítani alkatrészbányának.
Autszajder 2009.06.25. 17:09:37
A kaposvári NABI buszokhoz apró kiegészítés:
A Magyarországon eladott (ha jól emlékszem vett a Kisalföld Volán is, meg egy-kettőt még másik Volán társaság is) NABI buszok külsőre úgy néztek ki, mint az Optare buszok (vagyis a műanyag burkolati elemek megegyeztek), de azok önjáró SCANIA alvázra a pesti NABInál tervezett és gyártott felépítményűek voltak. Csak a pontosság kedvéért...
Egyébként ha jól sejtem igen nagy ráfizetéssel készültek, mivel a NABI (ahogy azt Te is mondtad) az USA-ba gyárt buszokat, az ottani előírásoknak megfelelően, és a teljesen eltérő európai előírások miatt viszonylag magas fejlesztési és tesztelési költségek keletkeznek, amik egy kis szériánál igencsak megdobják a költségeket.
oramac 2009.06.25. 17:37:34
index.hu/gazdasag/magyar/ikaro071210/
...ha lemaradtál volna.
baraka 2009.06.25. 18:37:08
Moszkvicsslusszkulllcs 2009.06.25. 18:50:05
Chesky 2009.06.25. 19:11:55
Kis kommentjeim:
Látszólag mindenki az IK280-asokat favorizálja, amiért micsoda népszerűek világviszonylatban is. Nem szeretném senki figyelmét felhívni arra, hogy 2009-et írunk, úgyhogy nem erős ha azt mondom erre, hogy VOLTAK!
A 200-as sorozat pedig kb. 40 éves konstrukció. Amikor megjelent hatalmas dolog volt, de eljárt felette az idő és azt hiszem, hogy a nagy favorizálók is be*arnának, ha ezekből a típusokból gyártanának újakat: a fejhangon visító hátsó híddal, a zörgő karosszériával és a gusztustalan belső elemekkel, amik szintén "zenélnek". A nagyközönséget nem érdekli, hogy a sofőr mennyire szívleli/szereti, mennyire nőtt hozzá, mennyire vezethető. A "mi" szempontjaink talán a következők: kényelem, ergonómia, zaj, megjelenés és efféle. És a régi buszok azon túl, hogy le vannak lakva és el vannak hanyagolva, valamint gány módon vannak karbantartva pl. zajosak és röviden szólva: korszerűtlenek. Én kertvárosban lakom és speckó a zaj az ami leginkább zavar a kiokádott füstmennyiségről nem is beszélve.
Továbbá:
IK412 - a "kigyulladós" szóló buszok, pl. a 194-es, 199-es vonalán. Ezek átlag 10 éves darabok és meg lehet nézni, hogy mennyire vannak szétesve (eléggé), persze nagyfelújításon még egyik sem esett át. 2000-ben ilyet gyártani nem nagy dicsőség. Pl. ezeket használják donornak.
IK 405, 435 - 20 éve adták ki ezeket a típusokat, milyen magyar buszgyártásról beszélünk?
Megjegyzem vidéken látni Rába csuklósokat szép állapotban (az más kérdés, hogy az persze vidék...) kb. 10 évesek.
Az Ikarus a nyolcvanas évektől kissé lemaradt és minden volt csak versenyképes nem. A 412-es egy próbálkozás volt.
Klíma?
Legyen klíma. Nem azért, hogy az emberek ne bűzölögjenek hanem mert komfortot nyújt. Az emberek ápolatlanságát nem kompenzálja a klíma.
Ikarus ....
Biztosan jó volna ha saját gyártmányú buszok futnának itthon a már korábban említett pozitívumokon túl is.
A 80-as évek kifulladása politikai hátterű is.
Elnyűhetetlen magyar buszok?
A 280-as szériát legalább huszonéve nem gyártják. Az elmúlt húsz évben a 400-as széria készült (405, 435, uccsó pl. 412 - az ismertebbek közül).
Úgy látom kétségbeesetten kapálózunk buszok után mert "hirtelen kiderült", hogy nincs:))
Személyautóéhoz nem hasonlítanám egy busz futásteljesítményét, külön világ.
Még mindig nem értem mit eszünk a 200-as szérián. Az sem egy szép darab, de ha a Van Hool-hoz hasonlítom akkor döntésképtelen vagyok:) Egyik sem szép, de 200-as favorizálását lassan el kellene veszteni a múltban és tovább kellene lépni.
schawo2 2009.06.25. 19:12:44
belagezabela 2009.06.25. 19:16:53
4 es metró helyetti média krampács?
a "régi" volvo buszok svejcből már tönkre mentek?
ha nem mentek tönkre akkor őőőőőőőőő ezek azért lesznek mert újjak?
megmondomatutit 2009.06.25. 19:26:08
Leijon 2009.06.25. 19:47:43
ARC(a duplaajtós csuklós kifejezetten jó lett volna...)
CsabaMetál
Webasto
MJT(ez is jó lett volna...)
Ennyi. Ez meg egy agyontaposott szar már. Megint csak a zsebét tömjük valakiknek...
combo 2009.06.25. 20:14:51
Aztán ugye ott (volt) az Ikarusbus Classic családja, amiből tuti, hogy van csuklós is. Ezek teljesen modern buszok, a Pannon Volánnak van belőle egy rakás, ma is jár ilyen Pécs-Szeged között távolsági járatként (a C56).
combo 2009.06.25. 20:28:00
oramac 2009.06.25. 23:57:04
Kopi3.14 2009.06.27. 13:35:40
a többiről meg kapacitási oldalról ne beszéljünk.
@combo: EAG versenyképes volt. Skandináviában zabáltá a cuccaikat. Csak a vezetés-francia- pocsék döntéseket hozott, nem hagyta fejleszteni, egyetlen midibuszt erőltettek, így szépen megölték a céget. Valószínű tudatosan. Egyébként kapacitásuk nem lett ovlna ennyi járműre.
kaszika19 2009.07.01. 11:11:52
Nézzük meg a TW6000 villamosokat például, azt is megvettük használtan, hát nem a legjobbak főleg hogy nem alacsony padlósak meg semmi extra. Hannoverbe meg fogják a hasukat a röhögéstől akik eladták-hogy nézzétek ezek a hülye magyarok még megveszik a szart is.Na hát ez az eset van most is a Van Hool-nál. De egyszerű a képlet nézzük meg a volán buszait és a BKV buszait. Ég és föld a különbség. Gondolok itt a King Long nevű buszra.Kicsit jól nézki igaz az távolsági de akkor is.Ezzel azt akarom mondani hogy ott van színvonal. Ja és erre vegyem meg a 300 ft-os jegyet? VICC.
Meg a másik hogy most nem is csuklós busz kéne hanem szóló mert ott még kemény a lemaradás.
Én már azt várom hogy menjen egyszer csődbe a BKV mert ez így röhej amit csinál....
Chesky 2009.07.03. 17:46:48
Először is a fővárosi tömegközlekedés célja nem a nyereségtermelés. Persze másutt nem, vagy nem ennyire veszteséges .... sőt. A távolsági közlekedés az egészen más, ne is keverjük ide. Ami itthon megy az tényleg vicces és javítandó. Más országokkal összehasonlítva: nem a jegyár a magas, hanem a fizetések alacsonyak. Az átlagfizetéshez képest magas az ár, amihez gyatra színvonal társul.
A Hannoveri villamosokkal a régi (kb. 40+ éves) UV kocsikat cserélték le. A színvonalbeli különbség jócskán mérhető, nem beszélve a karbantartásról stb. A Hannoveri villamosok egy korosztályba tartoznak a "prágaiakkal" (pl. 1-es járat), tehát huszon-harmincévesek, ehhez képest "élhető" darabok. A német pedig nem hiszem, hogy fogja a hasát, hiszen külföldön is futnak régi kocsik (persze az újak mellett), a lényeg a leharcoltságon is van, ami nálunk erőteljes. A BKV-t nem hagyja csődbe menni a város és a kormány, mert ez elég durva lenne mindenkinek. A használt buszok beszerzését tűzoltás jellegűnek érzem. Hogy miért pont a Van Hool? Ezt kár lenne taglalni bár ötletekből és meggyőződésből van elég. A valóságot csak az illetékesek tudhatják.
Csak azt tudnám, hogy mi volt megint ez a műbalhé a IK 435-ösökkel?! Kocsiszínben "kettétörés", meg "karosszéria repedés"... 13 db nem ment át az átvizsgáláson ....?!
Mi a túró volt ez megint...
Feri BPO-537 2009.07.12. 13:20:35
Személy szerint nem is támogatnám, hogy e két vonalon járjanak, mert elég hamar szétesnének.
Pletykaszinten eddig 4 vonalat említettek, ahol járni fognak: 23, 36, 68, 148
Feri BPO-537 2009.07.12. 13:26:51
Nem véletlenül épült magaspadlósnak, ugyanis ez a jármű nem villamos, hanem stadtbahn, magyarul könnyűmetró.
Hannoverben azért tudják normálisan használni a TW-ket, mert ott a megállók nagy része magasperonos - ezt nálunk is ki lehetne használni, ha az 1-es villamoson járnának a Banánok; ott még hely is lenne a magasperonoknak.
Amúgy meg a TW mai szemmel nézve is korszerű jármű, mivel alkalmas az áram-visszatáplálásra, amire (ezeken kívül) nálunk csak a Combino, a KCSV7 és a K-Tátra képes.