Megkaptam a választ a MÁV kommunikációs igazgatóságától a hétfői, tatabányai tolatásos baleset részleteit firtató kérdéseimre. A sajtósok ezúttal azt a módszert választották, hogy nem maguk írtak egy választ az egyes szakterületektől kapott információk alapján, hanem szó szerint elküldték a három érintett leányvállalat illetve részleg (a pályavasúthoz tartozó forgalmi szolgálat, a mozdonyokat üzemeltető, a mozdonyvezetőket alkalmazó trakció és a biztonságiak) levelét.
Én is idemásolom ezeket, előtte legfeljebb annyit emelek ki, hogy a baleset lefolyásáról a legfontosabb információ, hogy a tolatásvezető a menetirány szerinti első vezetőfülkében foglalt helyet, ahonnan a hátsó fülkében tartózkodó mozdonyvezetőt folyamatosan figyelmeztette a túl nagy sebességre. Legalábbis ezt állítja a forgalom.
A Forgalom válasza:
2.35-kor Tatabánya állomáson két egységből álló Flirt szerelvény tolatási mozgás keretében átállt III-ról az V-re. A tolatás szabályszerűen engedélyezésre került, a tolatásvezető a helyszínen irányította a tolatást.
A kihúzás során a tolatásvezető a vezetőálláson a mozdonyvezető mellett tevékenykedett, míg a betolás során a tolatásvezető a mi ismereteink szerint a betolás iránya szerinti végére ment és a szerelvényből rádióval tartotta a kapcsolatot a mozdonyvezetővel. A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint folyamatosan utasította a mozdonyvezetőt a sebesség csökkentésére.
A tolatórádió-forgalmazás hangrögzítő berendezésen van.
***
A Trakció válasza:
A baleset körülményeit a MÁV Biztonsági Igazgatóság vizsgálja.
A vizsgálat lezárásáig a MÁV Trakció Zrt. nem ad ki információt az esettel kapcsolatban.
***
A Biztonsági Igazgatóság válasza:
…a vizsgálat jelenlegi állása szerint az alábbi tájékoztatást tudjuk adni.
Július hó 13-án 2 óra 35 perckor Tatabánya állomáson a harmadik vágányról átálló Flirt motorkocsikból álló szerelvény kíméletlenül ráütközött az ötödik vágányon álló másik Flirt motorvonatokból álló szerelvényre. Az ütközés következtében a négy motorkocsi-szerelvény önműködő középütközői és felettük a karosszériaelemek megrongálódtak.
A vizsgálat eddigi megállapításai szerint az esemény személyi mulasztás miatt következett be, a szakmai vizsgálat a felelősség megállapítására még folyamatban van, ennek lezárása után tudunk bővebb információt adni.
Dr. Túrós András igazgató
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
MP 2009.07.17. 01:23:05
budaf(u)ck 2009.07.17. 03:00:36
Legalább a régi hulladék vonatokból törnének,de nem!:(:(
petru 2009.07.17. 05:13:03
Sir Nyű 2009.07.17. 10:10:11
charlie 2009.07.17. 10:14:47
v2peti 2009.07.17. 17:46:35