Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

2009.08.10. 01:23 erminavet

Nosztalgiavonatozás Szibériában - NKPK 12.

Tevan Imre: IMG 9341

A transzibériai vasút építői nem könnyen győzték le a Bajkál tavat. Már 1901-ben összeértek a keletről és nyugatról induló sínek, az első vonat is végigment az akkori főváros Pétervárról Vlagyivosztokig. Illetve éppen az, hogy nem. 1905-ig a Bajkálon komppal keltek át a vonatok, télen pedig a jégre fektetett sínekkel kísérleteztek.

Eleinte Irkutszkból a Bajkál vizét levezető Angara partján mentek a sínek Port Bajkálig, amelyet előző napunkon érintettünk, de már egyszerűen csak Bajkál a neve. Aztán elkészült a Port Bajkáltól a tó déli csücskéig, Szljugyankáig tartó, a Bajkál partjáig nyúló hegyek, sziklák, folyók miatt meglehetősen nehezen építhető, ugyanakkor látványos szakasz, ahonnan a tó rövid déli oldalán folytatódik a nyomvonal.

Amikor felduzzasztották az Angarát Irkutszknál, a folyammenti nyomvonal részben víz alá került, ezért a keletre majd délnyugatra vezető kerülő helyett építettek egy levágást Irkutszkból Szljugyankáig.

A tó nyugati partjá(nak déli részé)n vezető látványos vonal így fölöslegessé vált, ám szerencsére megmaradt (legalábbis a két vágányból az egyik). Kiváló lehetőség nosztalgiavonatok indítására!

Oroszországban persze még gyerekcipőben jár ez a műfaj, a vonalon nem valamiféle korhű szerelvény viszi a turistákat, egy modern villamos motorvonatot húzott egy Ulan Udébe állomásított dízel a drótnélküli pályán.

A szervezés ettől függetlenül jó volt, élménygazdag, egész napos programot hoztak össze. (Irkutszkból busszal vittek Bajkálba, Szljugyankáról pedig a motorvonat már saját erőből gurult velünk vissza a villamosított fővonalon.)

Egy hosszabb megállóban a falusi vendéglátás keretében meg is ebédeltünk (abszolút moszkvai árakon). A táj, az alagutak, a gőzmozdonyok, a hidak, a hajók, a daruk, sőt a tehervonatok és a háromszekciós mozdonyok kedvelői is találhattak maguknak látnivalót.

A transzibériai vonatozásról a napi képsorozat többi posztjában lehet még olvasni.

2 komment

Címkék: fotó utazás programajánló oroszország múzeum vasút gőzmozdony transib nkpk


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr691299807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.08.10. 11:43:11

hihetetlen, hogy ennyi villamosított vonaluk van. Egyszer azt olvastam, hogy Amerika túl nagy, hogy ennyit villamosítsanak, drága a drót, itt meg, két vágány, villamosítva Vlagyivosztokig...

MrSzpoj 2009.08.10. 12:52:25

Nos, ezt az utat őszintén irigylem.

magyarbuher.blog.hu
süti beállítások módosítása