Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

2009.09.16. 01:23 erminavet

Egykocsis szerelvényt húz a Szili – NKPK 49.

Tevan Imre: IMG 1455

A kép 2005. nyarán készült Rajkán. A Hegyeshalomból idáig tartó vasútvonalon akkor éppen egy V43-as plusz egyetlen (sőt, inkább csak 3/4, hiszen kerékpárszállító) vagon jelentette a személyvonatot, a Szili képességei finoman szólva nem voltak kihasználva.

A MÁV Startnak nincsenek kisebb kapacitású, olcsóbb (nem a fővárosi elővárosba szánt) villamos motorvonatai, így a kevés utast szállító, de villamosított vonalon járó személyvonatok gyakran ilyen tréfás összeállításban járnak. A másik (jobb) megoldás, hogy dízel motorvonatok mennek a „drót alatt”.

Ezen a szakaszon persze az igazi az lenne, ha mondjuk Szombathely és Pozsony között járnának nemzetközi személyvonatok, ehhez azonban már nemcsak a magyar, hanem a szlovák R főosztály tevékenységét is semlegesíteni kellene.

A többi napi kép a címke alapján található meg.

2 komment

Címkék: fotó vasút nyugat dunántúl mellékvonal ganz nkpk


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr291386968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

charlie 2009.09.16. 20:01:50

igen, igazából azt a pályát anno azért építették, hogy Pozsony és nyugat-dél Mo között meglegyen a kapcsolat.

peppemaci 2011.01.22. 12:54:14

Tiszta időben átlátni Rajkáról Pozsonyba. Ehhez képest a máv ezt a távolságot legrövidebb időben négy óra negyven perc alatt akarja leggyorsabban megtenni 3x átszállással Hegyeshalom, Bécs és Breclav érintésével; de az Elvirára nyugodtan támaszkodhatunk hüleség ügyben, mert az utazási idő felmehet szerinte akár hat és fél órára is Győr és Budapest meglátogatásával.
De a testvéri szlovák vasút is bátor társ, Ő se ismeri a közvetlen vasúti sínt, ami a google térképe szerint ott van, mintegy 25km... Szerintük el kell zakatolni Hegyeshalomba, onnan Parndorfba, ahonnan már közvetlenül megy csühögő Pozsonyba - de még mindig majd egy órával rövidebb a mi verziónknál...
És, hogy maradjunk a tiszta időnél, ebben az esetben (eső, hó, köd, fagy kizárva) ez a távolság egy mai kerékpárral a rendelkezésre álló közúton 1 óra alatt megtehető.
süti beállítások módosítása