Cseh Sziléziában található Opava városa, amely fontos, bár inkább helyi jelentőségű vasúti csomópont. Érdekes az itteni vasútvonalak topológiája. Messziről nézve egy (dél)keletről északnyugatra tartó "fővonal" halad át a városon, valójában a - szépen felújított, békebeli restivel, kocsmával, konnektoros váróteremmel felszerelt - főpályaudvar fejállomás (bár a felvételi épület oldalt áll) Opava východ (Opava Keleti) néven.
Ide fut be egyenesen a keleti, egyedüliként villamosított vonal Ostravából (321-es menetrendi mező). De a folytatás, a Krnov felé tartó északnyugati vasút (310) ugyaninnen indul, először szintén délkeletre, majd délről kerüli a várost, közben érinti Opava západ (Opava Nyugati) állomást.
A fejpályaudvarról jönnek a mellékvonalak is, a 317-es északkeletre, majd néhány településsel arrébb kiágazik belőle a 318-as. (Terveim szerint mindkettőről lesz még szó későbbi posztokban.)
Egy másik mellékvonal még érdekesebben indul Opava východtól. A 310-essel párhuzamosan ível délnyugat felé, majd átbújik az alatt, hogy a város szélén kettéágazzon 314-es 315-ös vonallá. Még a szétválás előtt van egy egyszerű megálló Kylešovice néven, így itt át lehet szállni. Ahogy az előző posztban említettem, ezt tettem én is.
Amíg vártam (keresztezési lehetőség persze nincs itt, vagyis az átszállással valójában nem lehet időt nyerni, a vonatok a pályaudvaron találkoznak), fotóztam a sínek között távozó párt, majd az ugyanonnan érkező Bz-t. Aztán megjött az én Studénkám is.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
radegast 2010.07.10. 17:32:49