A Nyugati pályaudvar csütörtökön összeomlott, a biztosítóberendezés mondta föl a szolgálatot, a hideg (vagyis az Újlipótváros felöli) oldalon kézzel kellett állítani a váltókat. Ahogy ez az utóbbi időben többször megtörtént hasonló helyzetben a két nagy pesti fejpályaudvaron, a menetirányítók most se tudtak szembenézni a kisebb áteresztőképességgel, ahelyett, hogy csak annyi vonatot indítottak volna, amennyit elbír a lerobbant pályaudvar, de azokat pontosan, a járatok össze vissza késtek. Sokat, és kiszámíthatatlanul.
Valamiért viszont (ismét nem először) a sokszor az egy órát is elérő késésekből most is csak húsz percet vallottak be. Ennyi szerepelt az MTI-nek kiadott közleményben is. És az itt látható fénykép tanúsága szerint (az index egyik olvasója küldte be) az utastájékoztatóra is csak ennyit írtak ki. Lehetséges, hogy a MÁV berkeiben valaki valahol kiadott egy utasítást, hogy a késés márpedig legfeljebb 20 perc lehet? Visszatérve a fotóra a hazugság azért abszurd, mert rögtön le is leplezi magát. Az első sorban lévő esztergomi vonatnak ugye 16.20-kor kellett volna indulnia, ha 20 percet késik, akkor 16.40-kor. De ott van a bal felső sarokban az analóg óra a pontos idővel, amelyről leolvasható, hogy már 17.14 van, azaz a késés legalább 54 perc. Itt valaki hülyének néz minket, vagy nagyon hülye.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
M1K1 2007.09.24. 09:37:53
vanek 2007.09.24. 09:53:50
Vajon miért nincs a MÁV-nak kész forgatókönyve ilyen esetekre? Lerohad a bizber a Nyugatiban? Semmi gond, füzet elő, abban az áll, hogy csak a gyors és a zónázó menjen be, a személy csak Újpestig jár. Utasokat tájékoztatjuk, és SOS-ben szerzünk 20 buszt, ami ingázik Újpest és a Nyugati között, és megkérjük a BKV-t, sűrítse a 14-es villamost. Kisiklik a vonat a Keletiben? Semmi gond, a füzet azt írja, hogy...
Meg kellene csináni az összes pesti pályaudvarra, az összes fő vidéki csomópontra, valamint a kritikus pályaszakaszokra (ahol a legnagyobbzűrt okozhatja egy baleset vagy vezetékszakadás, vagy bármi).
zus 2007.09.24. 09:55:14
Mésgem csak a MÁV a hülye, hanem az itteni népek is. Itt lószarnak sincs kultúrája, nemhogy az olyan polgári elégedetlenségnek, hogy arra írjanak ki népszavazást, hogy a szállítást, ahol lehet, KÉNYSZERÍTSÉK A VASÚTRA, A FŐVÁROSON BELÜL IS !!! Ja, hogy ahhoz fel kellene újítani az iparvágányokat, meg vissza kéne fektetni/kibővíteni a régieket ? Hát hol vannak az uniós pályázati pénzek ? Arra miért nincs népszavazás, hogy kötelezően fejlesszék a kötöttpályás közlekedést ?
p@rasztpicsa 2007.09.24. 10:10:23
Zolika 2007.09.24. 10:53:42
Egy kis sorbanállás után, mire odakerültema fülkéje elé, félrepattant és elkezdett aranxosan pletyizni egy barátnőjével/családtagjával, aki engem megkerülve odalibbent a plexihez...pumpa 100-on, de azért szépen kivártam a végét. Na nagy nehezen rámkerül a sor...Szép udvariasan(tanulva korábbi hibáimból..hiszen a máv-osnak nagyon érzékeny a lelkülete, és az önbecsülése)megkérdeztem tőle, hogy a 16.10es vonatom melyik vágányról indul...fél perc "gondolkodás" imitáció után a válasz:
- Mi?
(Pumpa ezren)
- Talán tessék, nemde?
újabb bamba tekintet, elismételem mégegyszer eme iszonyat bonyolult kérdést.
Válasz:
- Ő azt honnan tudná??
jelzem, ekkor már 16. 09. volt az idő....
Hát valóban, ő azt honnan is tudná? Talán mert EZ A DOLGA!
Na ennyit a korrekt máv-os tájékoztatáról, meg az utaspolitikáról
Zolika 2007.09.24. 10:58:14
RobinGood 2007.09.24. 11:00:22
1) nem pénteken, hanem csütörtökön történt a dolog a nyugatiban
2) a fényképen a táblán a 16.55-ös váci zónázó már nem is szerepel, holott az gyakorlatilag ki is maradt.
Ja és a 17.00-ás göd-vác vonathoz odaírják, hogy késik 5 percet és 17.15-kor még mindig a táblán van :-)
méregkeverő 2007.09.24. 11:13:26
magam 2007.09.24. 11:14:19
Pl. a B.almádi-Bp 117 km-es távot a magyar Intercity képes 2 óra 16 perc alatt megtenni! (El ne felejtsük: a 21. században vagyunk!) Ez 54 km/órás átlagsebességnek felel meg! De a sima gyorsvonat mindezt két és fél óra alatt teszi meg! Hihetetlen! Ideje lenne ezt a pénz-zabáló, vízfejű szörnyeteget eladni. A maszek tulajdonban ilyet nem engedhetnének meg! Most csak öntjük a pénzt a feneketlen MÁV zsákba! MEDDIG?????
Manyizga (törölt) 2007.09.24. 11:20:06
Másrészt olyat még az ÉLETBEN nem hallottam, hogy ilyen esetben pótlóbuszokat indítottak volna.
"Mert lehetetlen megszervezni" Persze... meg se próbálják.
Kirúgni azt a tehetetlent, amelyik ezt nyilatkozza, hogy nem lehet megszervezni. Fel kell venni a helyére olyat, aki meg tudja csinálni.
LepkePillangó 2007.09.24. 11:26:35
A másik pályaudvaron is rengeteg "info" ember + képernyőn is jól követhető minden. Az utolsó utasterelgető is pontos tájékoztatást tudott adni (az más kérdés, hogy 5x kellett megkérdeznem, mire megértettem a kenti akcentusát). Fejetlenség, pánik semmi, és végül az eredeti tervhez képest, a tanakodással, átutazgatással, várakozással stb talán 40 perc késéssel indultam el. Nem vagyok anglomán, de amikor egy felsővezeték szakadáskor az egész Szeged felé tartó vonalom 2 órás a várakozás + utastájékoztatás a nullával egyenlő: amikor már bemodnták, hogy 20 percet (!) késik a vonatunk, akkor már régen észrevettük és teljesen véletlenül tudtuk meg pl., hogy betoltak egy vonatot, ami Szeged felé végre elindul (Brno felirattal...), akkor mindig eszembe jut az angliai eset: olyan bonyolult lenne így megszervezni?
hattyú 2007.09.24. 11:28:22
Zolika 2007.09.24. 11:43:07
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.09.24. 11:51:38
Tényleg csütörtökön volt, javítottam, köszönöm.
VV 2007.09.24. 11:51:54
Kérdeztem a kallert, hogy ilyenkor miiért nem indítanak legalább a magyar szakaszon egy szerelvényt? Mert nincs elég kocsi, mert túlterhelt a pálya és nem fér el rá a szerelvény. Ez volt a válasz.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.09.24. 11:53:02
Nekem is pont ez jutott az eszembe, sőt meg is kérdeztem ezt az egész cuccot a MÁV kommunikációjától (a pályaudvari tájékoztatás persze nem hozzájuk tartozik), ígérték, hogy válaszolnak. Várom, beszámolok róla.
RobinGood 2007.09.24. 11:55:19
Most minek kell itt ilyen angol történetekkel borzolni a MÁV-ra kényszerülő idegeimet? :-)
Ezen a kellemes csütörtöki napon még a "karám" támasztó jegyellenőrők is eltüntek. Néheény pályamunkástól sikerült infót szerezni, hogy mi a helyzet és mi várható. Arról nem is beszélve, hogy a normál "hangosbemondógép" lökte a menetrend szerinti indulási infót azaz még tovább fokozták a káoszt.
RobinGood 2007.09.24. 12:10:09
Mondjuk múlt héten egyik reggel egy diák a 10 perc késéssel beérkező zónázóról leszállva (vác-Nyugati között a hivatalos menetidő 25 perc, gyakorlatban rendszeres a 10 perc késés) leszálva nem volt hajlandó előbányászni a bérletét, hanem rohant a metro felé, erre a biztonsági őr megragadta a ruháját és mikor a diák felháborodva kirántotta a karját a kezéből a biztonsági őr utasbarát "legközelebb lefejellek Te köcsög" felkiáltással "engedte" útjára.
gabosz 2007.09.24. 12:10:11
Zolika 2007.09.24. 12:10:33
Zolika 2007.09.24. 12:12:16
RobinGood 2007.09.24. 12:27:55
Ami meg a hangos bemondót illeti: Abból ami esetleg "érdemi" információt mond ilyen esetben, abból a hetes vágány magasságában sem lehetett érteni semmit, csak a Wstend alatti fedett részen és ott is erősen fülelve. Egyébként az még egy szép jelenet volt, amikor bemondták úgy öt óra magasságába, hogy Göd-Vác felé az egyes vágányról indul a következő vonat és megindult a tömeg (mondjuk pontosan nem tudom, hogy előtte mikor ment ki vonat, de ekkor minimum három vonat utasai vártak induló vonatra) , mire én odaértem már nem lehetett felszállni sem a vonatra, ugyanis a mávnak sikerült egy négykocsis "hernyóra" ráuszítani az embereket.
minerel 2007.09.24. 12:28:15
Zolika 2007.09.24. 12:31:41
OftF 2007.09.24. 13:15:30
sudika 2007.09.24. 13:31:24
Ezek után úgy rohannak hogy tengeribeteg mindenki, és a keletiben kb. negyed óra késésnél biztos hogy nem adják vissza a jegyet. Inkább kapunk olyan szövegeket, hogy 14 p 50 mp volt a késés.... kösz. Bármilyen cégnél ha a kifizetett szolgáltatást nem kapjuk meg, illik visszaadni a pénzt. De nem a MÁV hibája persze....
webede 2007.09.24. 13:47:24
tigrin 2007.09.24. 14:46:55
Egy multicégnél dolgozom és minden hónapban én biztosítom a vidékről bejáró munkatársaknak a bérleteket.
Havonta 10 milliós értékben rendelek bérletet!
A bérletek rendelését az első nap leadod személyesen, mert nincs fax, e-mail, ügyfélszolgálat, helyette 4 nyomtatvány, közöte indigó.....kőkörszak!!!!
A következő napom pedig mehetsz vissza a bérletekért, mert az igénylés napján nem tudják megoldani a kiadást és nem csak azért mert lusták, hanem egyszerűenn a feltételek nem adottak...!
A máv dolgozói is elismerik, hogy a feltételeket az okosok szép terített asztalnál megszülik, de alkalmazásukhoz a saját dolgozóik részére sem biztosítják a feltételeket!
Nem ártana a vezetőségnél az életkorátlagot csökkenteni!
68 2007.09.24. 14:47:50
A másik szenzáció, hogy a MÁV szerint (szintén ütis beszólás) a 15 perc alatti idő az nem késés. Ok, kérdeztem én naív, akkor mi a neve annak az időnek ami a kiírt és a tényleges idő közt eltelik? Mert az tuti, hogy van valami neve a MÁV-nál. De akkor miért nem úgy írják a menetrendet, hogy kb. ekkor indul és érkezik? Az korrektebb lenne. Mondjuk: gyorsvonat, Nyugati - Vác, indul: 15:00 és 15:30 között. :-)
Sol 2007.09.24. 14:49:52
RobinGood 2007.09.24. 15:01:14
vanek 2007.09.24. 15:05:25
(Egyik nap a Keletiben vártam egy ismerősömet a miskolci IC-vel. A vágányszámot a vonat érkezéséig(!) sem voltak képesek kiírni. 1 perccel az érkezés előtt megkérdeztem az ügyeletes tisztet ő sem tudta. Már éppen megkértem volna, hogy használja Bell remek találmányát, amikor bemondták, hogy jön a vonat. A 4. vágányra, én a 9.-nél voltam...)
Alanna 2007.09.24. 15:33:08
Csak a táblát még nem frissítették.
Ettől függetlenül teljesen jogos minden amit írtál.
krtek24 2007.09.24. 17:11:25
Minek indítanának egy másik szerelvényt ilyen esetben? Ezt sehol a világon nem teszik meg szinte, pláne egy olyan városba (Győr), ahova kis túlzással félóránként van IC vagy gyorsvonat.
Ades 2007.09.24. 17:40:43
wood 2007.09.24. 21:18:08
ha nem tetszik, válassz másik vasúttársaságot! :)
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.09.25. 12:40:12
Nem, azok a vonatok akkor még bent álltak. (Vagy még azt se.) A zöld lámpa sztem azt jelenti, hogy be lehet szállni.