Bababarát szakasszal, törzsvásárlói kártyával, internetes foglalással, a Dunántúlra is kiterjesztett utasbarát menetrenddel száll harcba a MÁV Start utasai megtartásáért.
Elsősorban kis, de legalább hamarosan tapasztalható lépéseket ígértek a MÁV Start Zrt. (az államvasút személyszállító leányvállalata) vezetői azon a kvázi bemutatkozó sajtótájékoztatón, amelyet egy Budapest-Bécs vonaton tartottak. Kezdjük azonban rögtön egy kivétellel: az nagyon is jelentős vállalás, hogy a ma még vastagon veszteséges Start néhány éven belül nullszaldós kíván lenni. A kijelentéssel előhozakodó Tömpe István üzleti vezérigazgató-helyettes újságírói kérdésre a néhányat kissé bizonytalanul a hármas számmal oldotta föl.
Tömpe
Nem kisebbítve a veszteség eltüntetésének heroikus feladatát azért jegyezzük meg, hogy a Start éppen csak elkezdte önálló életét, a teherszállító Cargo eladásáról frissen született a döntés, jelenleg a MÁV-csoport cégei között még nem piaci alapú az elszámolás. Vagyis adófizetőként ma még az a helyes kérdés, hogy az egész konglomerátum mennyibe kerül a költségvetésnek. Magyarán ha a Start vesztesége csupán átkerül mondjuk az anyacéghez, az még nem a végső megoldás. Nézzünk egy konkrét példát! Most, az elválás után a személyszállító leány például fizet a MÁV-nak a jogi, személyzeti munkáért, mert továbbra is az anyacég megfelelő részlegei dolgoznak neki. Ha úgy véli, hogy nem elég hatékonyan, és megengedi neki a tulajdonos (történetesen ugyancsak a MÁV), akkor igénybe vehet más, olcsóbb szolgáltatót, vagy saját alkalmazottakat vehet föl a feladatra. A csoport összvesztesége azonban csak akkor csökken, ha ezek után csökkentik az anyacég nemrég még több száz fős jogi és humánpolitikai részlegének létszámát.
Tömpének jutott az egyetlen nem mindenkinek jó hír is, a bliccelők visszaszorítására tovább folytatják az állomások bekerítését és a jegyek ellenőrzését a kerítéseknél. A fővárosi elővárosi forgalomban ugyanis például 30 százalékos a Start adatai szerint a jogos díjat meg nem fizető utasok aránya. Ezért persze elsőként itt folytatják a programot. A cég vezetői azt is tudják, hogy nemcsak a bliccelő utasok, hanem a saját zsebre vagy lustán dolgozó kalauzok is vastagon megkárosítják a MÁV Startot.
A Start a minőséget számos ponton igyekszik fejleszteni. Áttekintik például az étkezőkocsik szolgáltatását, jobb árértékarányt megcélozva. (A blogger magánvéleménye: valójában ma már nem drága az étkezőkocsi, bár ez a közhit, fontosabb lenne, hogy a meghirdetett vonatokon mindig legyen, sztenderdizálják a minőségét, és valamivel fantáziadúsabb legyen az étlap.)
Ezen a ponton Kormányos László, a MÁV-START termék- és szolgáltatásfejlesztési szervezetének vezetője vette át a szót. A csökkenő utasszám megállításáért a mobilitás, versenyképesség, környezetvédelem jelszavával lépnek csatasorba. Nézzük a konkrétumokat!
Kormányos
Család- és babarát szakaszokat alakítanak ki a távolsági vonatok egy részében. Ezekben lesz egy szőnyeggel borított játszósarok, hely a babakocsiknak, a mosdóban pedig pelenkázó, és garantáltan együtt is utazhat a család, mert lesz helyfoglalás (valószínűleg némi díjért). A gyakorlatban elsőként a használtan beszerzett német kocsik közül a 27 vezérlőkocsit (szakszómagyarázat: ezekben van vezetőfülke, hogy a vonatot ne csak a mozdonyról, hanem mindkét „végéről” lehessen irányítani) kívánják átalakítani. A családi részen kívül ezekben lesz (illetve már van) hely a kerekesszékkel és a kerékpárral utazóknak. (Újdonság lenne a lefoglalható, tehát garantált biciklihely is.) A következő lépésben a harmadik generációs InterCity-kocsik közül alakítanának ki ugyanígy néhányat, valószínűleg szintén a vezérlőket. Ha már ezeknél, a felújítással születő IC3-as kocsiknál tartunk, jegyezzük meg, hogy ezek festésére épp most lehet szavazni a Start honlapján, továbbá, hogy lesz bennük rendes légkondi és minden ülésnél hálózati (230 voltos) csatlakozó.
Fejleszteni szeretnék a tarifarendszert is. Az első két újdonság a havi mellett (a BKV jelenlegi rendszeréhez hasonlóan) a 30 napos bérletek bevezetése. A másik egy olyan kártya, amely egy évre korlátozás nélkül adna jogot bármennyi félárú belföldi vonatjegy megvásárlására tulajdonosának. A még csak tervezett ár 35 ezer forint körül lenne, 26 év alattiaknak pedig 20-25 ezer forint. (A blogger megjegyzése: ez az ár csak a nagyon sokat utazó, de más kedvezményt igénybe venni nem tudó utasok számára érné meg, vagyis érdemes lenne olcsóbb, korlátozottan – például kevesebb utazásra, csúcsidőn kívül – használható kártyákat kitalálni.)
Mindennél fontosabb fejlesztés lenne az ütemes menetrendi rendszer kiterjesztése a Dunántúlra. (Ahol már ilyen üzemel, a drasztikus jegydrágulás ellenére csak pár százalékkal csökkent az utasok száma idén, ahol nem, ott több mint 10 százalékkal.) Az utasbarát, kínálati menetrendnek rosszabbak a feltételei az ország nyugati, mint a keleti felén, többek között azért, mert a fővonalak zöme is egyvágányú. A 30-as, dél-balatoni vonalon nem is lehet igazi ütemes szisztémát bevezetni, amíg fel nem újítják a nagyon rossz állapotú pályát. (Hogy hogyan függ össze a két kérdés? A rossz pályán lassabban mehetnek a szerelvények, így egyszerűen nem fér el annyi vonat, amennyi a kínálati menetrendhez szükséges.) Ettől függetlenül cél, hogy kétóránként legyen IC Nagykanizsára.
A cél az, hogy a már most is ütemes 1-es vonalon teljessé tegyék a rendszert. (Kétóránként IC Bécsbe illetve Szombathelyre/Zalaegerszegre, így Győrbe óránként. A kisebb helyeket pedig óránként gyorsvonat szolgálja ki, az elővárosi forgalomban Komáromig járnak a személyvonatok.)
A 20-as, Budapest-Veszprém-Szombathely vonalon egyaránt járnának gyorsvonati és IC-kocsik, egyes elképzelések szerint akár közös vonatban, ahogy ez a szegedi vonalon az utasok körében igen sikeres hibridvonatoknál ma is gyakorlat.
Pécsre is egész nap kétóránként menne IC, a Startnál javítani szeretnék az eljutást Kaposvárra is.
A budai elővárosi vonalakon egyre több új motorvonat jár, de a régi típusú menetrend szerint. A tervek szerint itt is bevezetnék az ütemes illetve a zónázó menetrendet, vagyis pl. Székesfehérvárig óránként menne olyan vonat, amely Érdig kihagyja a kisebb megállókat, ezekre a köztes félórában induló személyekkel lehetne utazni. (Érd az előbbi példában vázolt 30-as mellett a 40-es vonalon is rajta van, így ide 15 percenként lehetne eljutni a Déliből.) Százhalombatta ugyancsak félórás, Pusztaszabolcs és Dunaújváros órás ütemet kapna. A keleti országrész kör-IC-jéhez hasonlóan javítanák a vidéki városok összeköttetését egymással is.
Az ütemes rendszert azonban nemcsak területileg kívánja kiterjeszteni a Start. A cél a volántársaságok buszainak bevonása, és az is, hogy a vasútvonalakat már eleve ott újítsák föl, ahol ezáltal előnyösebbé tehető a menetrend (pl. kétórás helyett órás ütem). Ezt szakszóval menetrendalapú infrastruktúra-fejlesztésnek nevezik.
Hercegh
Hercegh Tamás, a MÁV-START startégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese az internetes jegyértékesítés bevezetéséről beszélt. A tesztüzem a napokon belül kezdődik, a közönség januárban próbálhatja ki a MÁV Start akkor megújuló honlapján. A már a MÁV-on belül előkészített internetes rendszer úgy működik majd, hogy a megrendelt jegyeket az állomásokon (először a budapesti és a nagyobb forgalmú pályaudvarokon) elhelyezett automatákból lehet kinyomtatni.
Balogh-Fazekas Anita szóvivő az ünnepi menetrendet ismertette. Pénteken, december 21-én munkanapi, 22-én pénteki, 23-25-ig ünnepnapi, 26-án vasárnapi, 27-én hétfői, 28-án munkanapi, 29-én pénteki, 30-31-én ünnepnapi, január 1-én vasárnapi, 2-án hétfői, 3-án munkanapi rendben járnak majd a vonatok.
A sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy újra lesz a pesti belvárosban menetjegyiroda, a Start pénztára pénteken délelőtt nyílik a József Attila utca 16-ban.
Balogh-Fazekas
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Siemens113 2007.12.20. 18:31:09
(felrémlik még a pár évvel ezelőtti Tv ügyvédje mikor az aktuális máv vezért ígérgetett fűt fát akkor éppen a nemz. jegyértékesítés külső/belső körülményeivel kapcsolatban; meg lehet nézni mi válozott. és ez csak 1 apró példa...)
petya.bacsi 2007.12.20. 19:06:49
A mosdóban/mellékhelységben sokszor az odavaló tárgyak hiányoznak (pl. tükör, kézmosó), így biztos elfér a pelenkázó pl. a wc csésze helyén. Oda amúgy is kész életveszély belépni, igaz, néhány ülésre leülni sem kevésbé veszélytelen (fekete fejtámla (nem, a kosztól fekete...), nedves, büdös és mocskos ülések (pl. eső után), szeméthegyek a kukáknál.
Először az alap problémákat kellene legyűrni, utána lehetne trillázni a többit.
Utasbarát menetrend nincs a MÁV-nál, inkább ésszerűtlen jelző lenne az, amivel jellemezném (dinamikus menetrend van, de nem aszerint járnak a vonatok :), vannak késések is - a hét minden napján, minden órájában).
Nagyon szép szavak, jól dolgozik az új kommunikációs részleg, de ezek csak szavak maradnak. Szkeptikus vagyok a MÁV-val szemben, több, mint 1 évtizede veszem igénybe a cég "szolgáltatásait" (brr...), de ez csak romlik, javulásnak jele nincs.
gramercy (törölt) 2007.12.20. 19:07:06
1. 3 év, ez 2010 volna. tehát a személyszállítás privatizálása 2010-re várható. köszönjük Tömpe úr, olvasunk a sorok között
2. a peronkapuk, állomásonként + több tucat munkavállaló az állomásonként + több millió bérköltség. valóban a bliccelőkkel van a gond? én ~naponta utazom, az emberek 99%-ának van jegye
a többség ingázik, az ő életüket megnehezíti, hogy az eddigi 2 helyett napont négyszer (!) ellenőrzik le a jegyüket + feltartják őket
talán ha nem lenne minden négyzetcentiméter mocsokkal borítva, ha pontosan járnának a vonatok ésatöbbi, nem kellene peronkapukat építeni
a megvalósítás késő-szocialista totalitariánus voltáról meg...
3. az 1-es vonalon két óránként győrig, két óránként komáromig járnak az "elővárosi" vonatok, bár hogy Győr mióta előváros...
rexter 2007.12.20. 19:08:01
petya.bacsi 2007.12.20. 19:14:55
kutya vacsorája 2007.12.20. 19:26:02
1.) máv.hu. tszetesen sem rendelni, sem foglalni nem lehet (bp-bécs kirándulójegy volt a cél). tirana online.
2.) telefonos ügyfélszolga közli: csak a nemzetközi jegypénztárakban lehet megvenni, nyugatit, keletit, délit nevesíti. külön kérdésre, mely szerint bármelyik is 24 órás-e, nemleges válasz
3.) mai nap vidéken, kecskeméthez közel. ötlet: lévén megyeszékhely, hátha ottan is van nemzetközi jegypénztár. telefonos ügyfélszolga: van, és címet mond. kérdés: cím azonos-e a pályaudvaréval, válasz: nem tudja, majd hosszas várakozás után: igen. juhéjj!
4.) kecskemét, pályaudvar, nemzetközi pénztár. hölgy: a kirándulójegyet csak budapesten lehet megvenni. oszt mán mér? válasz: mert onnan indul. (hö) kérdés: és budapesten hol? válasz: csak a keletiben.
5.) nyügös telefon az ügyfélszolgának: a fenti infót miért nem lehet közzétenni a máv.hu-n? él pesten kívül nehány ember... válasz: ő nem tudja. ha már beszélünk, csekkolnám: biztos,h.csak a keletiben? válasz: dehogy. keletiben, déliben, nyugatiban, kelenföldiben. ráadásul utóbbi 24 órás. mondja ő. kár,h.ez a 3. változat 12 óra alatt. kiváncsi vagyok, sinek vannak-e...
hgf 2007.12.20. 19:33:24
petya.bacsi 2007.12.20. 19:47:32
Ashi Valkoinen · http://ashi.web.elte.hu/fejv/ 2007.12.20. 19:56:08
Mivel Tatabányáról ingázom, egy-két dolgot hozzátennék...
A Győrig közlekedő elővárosi vonat alapjáraton törvényellenes, mert 100 km feletti távon nincs dohányzó-részleg (ez annyira nem érint), plusz elővárosi közlekedésre kiírt tenderen beszerzett vonatok járnak nem előváros viszonylatban...
A mostani menetrend viszont jó. Tatabányáról van közvetlen vonat Bécsre, igaz, csak egy, az Alpokalja-Kékfrankos InterCity. Az EC illetve EN vonatok nem tudom, miért nem állnak meg, talán megtehenék.
Az ütemes menetrend az eddigi tapasztalataim szerint MŰKÖDIK, egyedüli problémát az oroszlányi pálya elhanyagotl állapota jelenti, a vonalon 5 perces késés mindig van, ezt a MÁV el is ismerte nekem egy levelében. Szerintem az ütem jó, bár a gyorsvonatok hiánya péntek délután túlságosan érezhető. De hangsúlyozom, ezt nem kúrták el, és valami esélyt látok a fejlődésre.
Ashi Valkoinen · http://ashi.web.elte.hu/fejv/ 2007.12.20. 19:58:59
petya.bacsi 2007.12.20. 20:01:23
Leeroy of SMV Design 2007.12.20. 20:07:27
petya.bacsi 2007.12.20. 20:20:53
gramercy (törölt) 2007.12.20. 20:20:58
nincs igazad: menj el a Westen Nyugati tér felőli bejáratához
nézz körül: szembe veled a Westend, egy graffiti nincs rajta, semmi szemét.
forgasd a fejed 90 fokkal jobbra: ugyanakkor felhúzott MÁV épület...betört, graffitis üveggel; szellemlifttel, mocsokkal
--
egyéb példák:
- nincs peron hanem a sáros földről kell fellszállni
- ahol van peron, ott nyáron dzsungel nő télen pedig a tükörjégre kell leszállni
- a máv őreinek teljes belegyezésével kéregetők pl. a keletiben a jegypénztárnál
ésatöbbi
--
az utasok 99 %-a nem szotyizik a padlóra, nem firkál, nem keni össze trutyival az üléseket, nem töri szét a tárgyakat
nyilván a máv győzné a takarítást, ha odafigyelne. vagy ha pl. a profitja múlna ezen
amilyen a máv vezetése, olyan a máv is
ati 2007.12.20. 20:44:15
Az általánosítás az ostobák sportja.
Szali 2007.12.20. 21:21:27
És ezeket mikor csinálják?:
-Ablakmosás?
-Utastérben felmosás?
-Üléshuzatok mosatása?
-WC higiénés tisztítása?
Mondjuk a minimálbéren tartott túlnyomóan eltérő bőrszínű munkaerőtől, aki otthon se igényli a tisztaságot és láthatólag sokszor maga is tisztasági problémákkal küzd, nem lehet elvárni, hogy felelősen igényes munkát végezzen.
Viszont ha a MÁV-Start üzleti alapokon nyugvóü cég, akkor előbb utóbb talán figyelembe kellene vennie, hogy tőlünk, utasoktól jön a bevétel. Ha valamivel elégedetlenek vagyunk, illene odafigyelni és megtenni a szükséges lépéseket.
uff.
gonosz hal 2007.12.20. 21:59:53
Érdemes lenne felmérni az igényeket, aztán tervezni. Annak lenne értelme, ha az egész szerelvényt zónákra osztanák: "bababarát" zóna, "gyermekmentes" zóna (azoknak, akik pihenni, dolgozni szeretnének), "háziállatos" zóna, dohányfüst mentes zóna (itt a dohányzó vagon a jelenlegi első osztály helyére száműzésére gondolok - ne kelljen átjárni a füstön gyerekkel az étkezőkocsi felé).
Lehetne még sorolni a szempontokat. Az ugyanis nem válasz (amit pl az egész koncepcióból önkényesen kiragadva a háziállat-kérdésre kaptam), hogy nincs igény erre.
Szal, tessék felmérni az igényeket. JA: és NEM a jelenlegi utazóközönség körében, mert onnan épp azok hiányoznak, akiket meg kéne nyerni. Tessék konzultálni szakértőkkel ez ügyben, és nem az unokaöccs cégének a vezetőjével.
nomoreMÁV 2007.12.20. 22:12:48
Amit az elvtársak beígértek, az pont az, amit az osztrák/német vasút úgy 10-15 éve megcsinált: Spielwagen meg Vorteilscard. Semmi új. És a szántóföld minőségű pályákon nem lehet ütemes menetrendet üzemeltetni. Ami még rosszabb: a vízfej ugyanaz, mint 20-25 éve. Amíg ki nem rúgják a középvezetői réteget, addig a MÁV ugyanaz a szocialista demoralizált, tehetetlen pocsolya lesz. Egy lépés előre, kettő hátra, majd fordítva.
De tényleg olyan a vasút, mint az ország. Pl. hogy a menetrend életbe lépésekor nincs kész a menetrendkönyv. Ilyen nincs... A kupiban legalább rend van.
És már nem is olcsó a jegy, tessék megnézni, a hazai teljesárú jegy már drágább, mint az olasz!
Sóval behinteni az egészet, és átadni az ÖBB-nek, ezt tudnám javasolni...
Szabó 2007.12.20. 22:22:36
gramercy (törölt) 2007.12.20. 22:23:46
ők fognak a legjobban meglepődni amikor 90%-uk repülni fog a privatizálás után és 40-50 évesen padlót fog fogni..megérdemlik
Rob84 2007.12.20. 22:45:53
Tiszta vicc, hogy Debrecenig megteszi az utat(221km) 2,5-3 óra alatt, a további szakaszt pedig (96km) szintén 2,5 óra alatt (jó esetben, mert olyan hogy ne késsen, elég ritka...).
Ennek a távnak a menetideje az 5 év alatt több mint 1 órával romlott...
Ha nem lennék rákényszerülve, biztosan nem venném igénybe.
A dohányzással kapcsolatban:
Nemrég esett meg velem a zsúfolt péntek délutáni Debrecen-Fehérgyarmat "gyors"-on, hogy hely az már csak a peronon volt, ott is csak alig... Egyszercsak 3 fiatal lány előveszi a bagót és rágyújt... Nem vagyok az a megtűrő fajta, így megszóltam őket, és adtam egy kis lelki terrort...
jött a kalóz úgy fél óra múlva és a jegyek "kontrollálása" után a lányoknak imponáló mosollyal annyit jegyzett meg, hogy ne féljetek tőlem(mármint tőle)... itt lehet nyugodtan dohányozni...
Az öregnek pár perc alatt sikerült mindent lerombolni, amit addig felépítettem... elbeszélgettem ám vele... végül arra jutottunk, hogy le lehet nyugodtan szállni, ha nem bírom a környezetet... lehet menni busszal, meg sok más eszközzel...
Asszem ez az ember abszolút minősítette az egész céget...
Hisz tudjátok: "Elérjük céljainkat..."
Üdv.: Rob
hgf 2007.12.20. 22:52:35
De mondok jobbat is ugyanerről a szakaszról. Több vonat is van, amelyik nem áll meg Pázmáneum állomáson, amely a PPKE bölcsészkarának saját megállója, messze a legtöbb utassal (Pesten lakó diákokkal) az egész vonalon. És miért nem állnak meg a vonatok? Mert a MÁV júliusban mérte fel a vonal kihasználtságát, amikor persze senki sincs az egyetemen, és úgy ítélte meg, hogy kevesen használják a megállót...
videkig 2007.12.20. 23:14:56
Tatabánya - Bánhida között a vonatok 15 km/órás sebességgel közlekednek. nagyon durva volt látni, hogy egy bicikliző ember megelőzte a vonatot. egyébként az elmúlt hétvégéken naponta tettem meg a kelenföld - bánhida távot. az eredmény: 6 napból odafele 2 késés egyszer 20 egyszer 10 perces a többi nagyjából pontos, visszafele minden alkalommal pontosak voltunk. az egyik késés a menetrendváltás napján volt reggel azt megbocsátom:) egyébként többségében rendes kalauzok, a 12 utazásból 8-szer új vonatok, a másik 4 is tiszta volt. hajrá máv, oda-vissza diákjegy 900-ért jó ár! ha valaki kocsival megy, egy hétvége autópályamatrica+benzin+koncentrálás sztem többe kerül!
rob84 2007.12.20. 23:46:28
Hasonló a helyzet Nyíregyháza-Fehérgyarmat vonalon...
76km 2,5 óra...
Mindenki kiszámolhatja, mennyire versenyképes ez...:D
Lars01 2007.12.21. 00:14:24
gramercy (törölt) 2007.12.21. 00:31:15
ahelyett viszon van 100m alukerítés 35 milláért a déliben peronkapu néven
szoszi 2007.12.21. 00:47:01
ropi21 2007.12.21. 01:11:57
és szívroham.. és magához tér.. és nem hiszi el :]
G.T. 2007.12.21. 02:20:44
G.T. 2007.12.21. 02:49:08
G.T. 2007.12.21. 02:51:05
imx 2007.12.21. 07:47:51
Eddig Szekesfehervarrol jartak az uj FLIRT motorvonatok, ez ma nem jarnak mert Gyor fele kozeldnek, helyettuk van a regi szep kocsik franko muborrel...
Roberto 2007.12.21. 07:57:23
60 km-en 30 percet késett. Japánban már egy ilyen miatt lemondott volna a közlekedési miniszter. Tudom, tudom, Japán.....
Puls 2007.12.21. 08:44:50
Ezek a bejelentések, majd ha megvalósulnak, akkor bizonyára emelni fogják akomfortérzetet, de addig is:
-több tájékoztatást akarunk, ha a késik a vonat, tessék megmondani mennyit és ne kellejn az állomáson téblábolni infohiányban. (2-3perc késés is késés. Váci állomáson szokás, hogy 7.32kor bemondják, hogy vonat érkezik, ami 7.28-kor indul tovább...vicces.)
-tessék fejleszteni a jegykiadó programot és eljárásrendjét...nem járja, hogy azért áll a sor, mert a pénztárosnak kézzel(!) kell írnia a számlát, és 8helyre kell írnia valmait, ha kártyával fizetek...ezzel a sorok is megszűnnének...
-kerítés helyett/mellett tessék ellenőrizni a kalauzokat, mert ugye mindenki tudja, hogy a korrupció miatt kell (többek között) kerítésesdit játszani. (Voltak régen azok a karszallagos emberkék...)
-apropó kerítés: az ott álldogálók ruházata, viselkedése néha eléggé balkáni...vagy ne álljon ott (mert telefonálnia, ennie...kell, vagy igen, de akkor koncentráljon).
-s ha nem akarnak előbb-utóbb tetlegességet, akkor egy félórát-órát késő 25perces vonat utasaitól ne kérjék a jegyet...mert az ugye nem fair.
.....
üdv:PA
igor 2007.12.21. 09:13:22
Luigi 2007.12.21. 09:18:18
Mert ugye mi kell egy filmhez, hogy eladható legyen?
1. Csinos nő (asszem az már megvan)
2. Gyerekek (majd leszenek a babavonatokban)
3. Állatok (az is van: utasnak és MÁVosnak hívják)
Egész eladhatóra sikeredett... :)
Visszasírom azt a két hetet amit Japánban
töltöttem és minden működött...
gramercy (törölt) 2007.12.21. 10:42:27
az engem is ROHADTUL idegesít, hogy a reggeli vonat 5-10-15 perces késése után még a kapunál is megnézik a jegyet és feltartják az embert
persze a kapunál már rohadtul nem tudják hogy melyik vonat késett, tehát nekik mindegy/nem tudhatják
G.T. 2007.12.21. 10:42:39
Ime egy link, ahol kényelmesen, gyorsabban és olcsóbban meg lehet szervezni az utazást, interneten keresztül!!! Eddig próbálják a MÁV vezetők leépíteni a MÁV-ot, de talán nekünk civileknek előbb sikerül bebizonyítani, hogy nincsen ennyi vezetőre ott szükség, és tehetségtelenek, ha senki sem akar utazni velük a jövőben! (megjegyzésként ez a MÁV vezetők szégyene, dehát ez van, NY-on működik ennek ellenére a vasút és az autófoglalós módszer is párhuzamosan, én próbáltam...) Az autósnál nem kell menetrendre várni, nagyjából háztól háig visz, és olcsóbb, legalábbis Németországban..., viszont a kocsik jobban szennyezik a környezetet, dehát ennyit ér a politika.
Ime a részletek:
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki Karának
végzős hallgatói vagyunk, és az ezévi Tudományos Diákköri Konferencia
keretében megterveztünk és létrehoztunk egy internetes autós-utas
közvetítő rendszert.
Vidékről származó, de Budapesten tanuló diákokként saját tapasztalatunkból
ismerjük a tömegközlekedés (MÁV, Volán) lehetőségeit, melyre a lassú,
kényelmetlen és sajnos még diákoknak is drága jelző illik a legjobban. Úgy
gondoltuk, sok diáknak segítségére lehet, ha ehelyett beszállhatna
utasként az ugyanazon a viszonylaton ugyanakkor autóval közlekedő
diáktársához.
Az alkalmazás célja tehát segítséget nyújtani az egyedül utazó autósoknak,
hogy útitársat találhassanak. Ez az egyén számára költségmegtakarítást, a
környezet és az utak számára a terhelés csökkenését eredményezheti. Az
OSZKÁR, azaz Online Személyfuvar Közvetítő Rendszer teljes mértékben
ingyenes, és kellő mértékű hangsúlyt fektet a személyes adatok védelmére.
A weboldal november végétől áll az autósok és utazni vágyók
rendelkezésére, felhasználóinak száma folyamatosan növekszik.
Arra kérnénk Titeket, hogy amennyiben arra érdemesnek találjátok,
lehetőségeitekhez mérten adjátok hírül létezését (honlap, hírlevél), hogy
minél többen élvezhessük az előnyeit.
Az oldal címe: www.oszkar.com
Köszönettel:
Gyürüs Máté
Prácser Attila
Remélem a TDK-ra kaptak jutalmat ott a BME-n, és sikerül minél több embert beszervezni a rendszerbe, mert annál jobban fog működni, sőt ha kocsival utazik az ember, másokat könnyebb megismerni, és nem kell cigányokkal, és csövesekkel együtt utazni, mint a tömegközlekedésen, ráadásul piszok drágán!
G.T. 2007.12.21. 10:46:51
Péczi Imre 2007.12.21. 11:15:38
Ashi Valkoinen 2007.12.21. 23:58:54
az oroszlányi vonal egy szar. A menetrend önmagában jó, de ha az oroszlányi késik, onnantól halál az egész. Az elképzelés viszont jó, ütemes, mindennap használom és elégedett vagyok.
petya.bacsi,
Nem vagyok ismerős a szolnoki vonalon.
Luigi 2007.12.22. 12:26:00
Alpári a stílusod.
Pál István 2007.12.23. 13:36:52
Vargha Márton 2008.01.01. 12:19:35
Aztán az is érdekelne, hogy legalább hetente egyszer le fogják-e kívül belül takarítani a vagonokat. Példul december 29-én a Pécs-Baja gyorsvonattal volt szerncsém találkozhatni. Annyira koszos volt kívülről, hogy alig lehetett belátni az ablakokon.
MÁS: a Déliben esténként 3-4 lámpa ég csak a várócsarnokban. Iszonyatos és taszító az a sötötség, ami ott fogadja az embert.