Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2008.10.06. 11:00 erminavet

Jöhetnek a MÁV új mozdonyai

Stílusosan az öreg villamosmozdonyokról szóló szakmai ülésen* jelentette be Heinczinger István, a MÁV-vezérigazgatója, hogy a miniszter aláírta a 25 Traxx típusú mozdony beszerzéséről szóló szerződést, így már csak a finanszírozás kérdéseit kell tisztázni ahhoz, hogy a kanadai székhelyű Bombardier gépeit tényleg megvehesse a MÁV.

A 25 (opcionálisan még ugyanennyi) mozdony közbeszerzési tenderét még tavaly írták ki kétáramnemű járművekre. A mozdonyok tehát az osztrák, német pályákon is mehetnek majd (de például az összes szlovákiain nem). A teherszállító Cargo privatizálása miatt elsősorban személyvonatok élén képzelik el az új járműveket. (A villamosított vonalakon ma a V43-as sorozat a legközönségesebb. A mintegy háromszáz Szili élettartama végére jár, elsősorban forgóvázaik menthetetlenek.)

A versenyt a Bombardier úgy nyerte meg, hogy a többi indulót kizárták. A korábbi tervek szerint az első mozdonyok már jövőre megérkeztek volna, de az aláírás elhúzódása miatt most 2010 tűnik reálisnak.

Az eredetileg még az AEG-nél fejleszteni kezdett, majd a gyárak többszörös fúzióival az ADTranzhoz végül a Bombardier-hez került Traxx egy négytengelyes moduláris mozdonysorozat. (A járműszerkezeti részek tehát közel azonosak a dízel- és villamos változatoknál.) A hozzánk kerülő, Kasselban készülő villanymozdonyok 5600 kilowatt névleges teljesítményűek és 160 km/h végsebességűek.

 

Már jelenleg is üzemel Traxx mozdony Magyaországon több magánvasútnál is. A képeken az Eurocom gépe látható.

*A MÁV História Bizottság Járműalbizottságának kibővített, ünnepi ülését tartották múlt csütörtökön a Magyar Vasúttörténeti Parkban. Az alkalmat az adta, hogy idén 50 éves a V41-es Ward-Leonard rendszerű villanymozdony, továbbá 25 éves a V46-os sikeres villamos tolatómozdony és 20 éves a BDV motorvonat, a Hernyó.

55 komment

Címkék: politika németország vasút bombardier traxx


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr20698485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zahal 2008.10.06. 11:34:52

csúnya.
de finom?

csibra 2008.10.06. 11:36:57

Szerintem a siemens mozdonyok sokkal szebbek. De ha ez is zenél amikor elindul akkor jó lesz :)

Geyza 2008.10.06. 11:39:31

Üdv!

Azért a legaranyosabb mondat: "A versenyt a Bombardier úgy nyerte meg, hogy a többi indulót kizárták." - mielőtt még bárkinek is illúziója lenne arról, hogy hol él(ünk).

Persze az eddigi örök győztesnél, a Siemensnél (Desiro, Taurus/1047, Combino, stb.) kibukott a korrupció - a hazai döntéshozókat is kenték vastagon, majd pont nálunk nem - nem merték bevállalni őket újra, legyen akkor a Bombardier, nekik be kell tömni a szájukat a botrányos Flirt-beszerzés után, ahol a Talent jobb volt, de a svájciakat kellett behozni.
Persze mikor az osztrákoktól kimaradt Talenteket olcsóért be lehetett szerezni, akkor hirtelen már a MÁV-nak is megfelelt a Talent, amit ki akartak fikázni nem sokkal korábban.

siralmas.hu :-(

Egy apró szempont: tetszenek még emlékezni a botrányos NoHAB-selejtezésre? Romos Szergejeket élesztgettek, a strapabíró NoHAB-okat meg kidobták, mondván, "kis sorozat, drága fenntartás".

Most mi van? 10 db 1047-es, aztán 25 db TRAXX, a legközelebbi beszerzés pedig ezek alapján valószínűleg Altom Prima lesz. Gratulálunk, kedves "szakemberek", csak így tovább! Ez a kis sorozat már nem az a kis sorozat, ugye????

Geyza 2008.10.06. 11:41:20

Jah, bocsánat, mielőtt félreértés lenne, örülök, hogy ennek a jobb sorsra érdemes rozsdatemető magyar vasútnak rendes gépei lesznek, pezsgős nap lesz. Csak ezt a sok bekövesedett-ittmaradt "szakembert" rúgja már ki valaki onnan fentről, könyörgöm...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.06. 11:57:17

"(de például az összes szlovákiain nem)"
Egyiken sem, vagy nem mindegyiken?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.06. 11:59:46

" a Talent jobb volt, de a svájciakat kellett behozni."
(Nem csak) szerintem a Flirt a jobb, csak szarul írták ki a pályázatot, és ezért a Talent nyert volna - addig kellett patkolni, amíg a Flirt lett az első, aztán ez a Bombardiernek nem igazán tetszett... megj. tök jogosan nem tetszett nekik.

tyra 2008.10.06. 12:06:37

Ma láttam egy ilyen mozdonyt. Égett szag terjengett a kocsiszekrényből, pedig már régóta állhatott ott egyhelyben várva a kijáratot és eléggé újnak látszott. hangos még alapjáraton is álló helyzetben.

Megnéztem mert még nem láttam ilyet. Sokkal rondább mint a Siemens és motorvonatra hajaz.
Egy utánérzés lehet. Nem mai.

Mersenne-prím 2008.10.06. 12:10:59

A miniszteri aláírás még két hete, az Innotrans alatt történt, 24-én. 25-én már az összes mávos fejes Berlinben itta magát atomjaira.
Ez azonban kevés, mert a finanszírozási tendert még ki köll írni. Csakhogy Hewinczinger eftársat az összes szóba jöhető bank elhajtotta a vérbe.

csibra, ez nem zenél, ez már IGBT-s.

W 2008.10.06. 12:12:59

Elég csúnya szegény...

Kopi3.14 2008.10.06. 12:13:05

Nem baj, szep szines, szagos, sokfele allomanyu szerlvenyeink lesznek. Hurra. De ugye ezek is a 80-ra leofkozott, felujitatlan BHV-kat fogjak huzni?De max kettot szerelvenyenkent, nehgoy belerokkanjanak.

Egyebkent: index.hu/politika/bulvar/mne081006/

Tudom, hogy nagyon off, de nem rohejes? IC-be megy bele a szemelyvonat. Vagy csak materializalodott a MAv midnen kozlekedesi politikaja szemelyszallitas teren?

King 2008.10.06. 12:15:26

Iszonyú csúnya.

És régi típusnak látszik.

siptex 2008.10.06. 12:37:41

Ez ugye viccc???????????
5600 kw. nézzük már meg eu. országaiban mekkora teljesítménnyel haladnak a vonatok!!!!!!!
Nem csak a személy szállításra kell gondolni!
A teherszállításra is kell!
Ja, majd vesz az állam a pénzünkből arra valókat. Ez a siralmas beszerzés!!!
Vagy 10 vagon csapnak hozzá?
Megint elqrták!

Benbe · http://www.benbe.hu 2008.10.06. 12:39:48

Azért tűnik régi típusnak, mert a DB a kilencvenes évek eleje óta egyféle pofázmánnyal rendeli a mozdonyait - 101, 152, 145, 146, 185, 285 sorozatok mind egyformák, pedig három különböző gyártójuk volt.

A MÁV-mozdonyokról itt van két fantáziakép, nem hivatalosak persze:
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=75675573&t=9169296

forum.index.hu/Article/viewArticle?a=74446913&t=9169296

apu 2008.10.06. 12:40:20

vkik megint igen jól járnak ezzel a beszerzéssel. apró szépséghiba, hogy a vásárlást nem támasztja alá koherens fejlesztési stratégia, alighanem a motorvonat-beszerzés lenne az utolsó dolog a vasút modernizálásakor, legalábbis szerintem. tudja vki, hogy hol fognak ezek közlekedni? a pálya lehetővé teszi, hogy a motorvonatok megfelelő sebességgel haladjanak? ha nem, mert a pályahálózatot is fejleszteni kell, akkor mi a fenének is kell most ezeket megvenni az ország amúgy is siralmas gazdasági helyzetében??? előbb brutális rendrakás a cégnél, aztán koncepció, majd fejlesztés, ilyen sorrendben.

Tomsojer04 2008.10.06. 12:45:00

Kis széria vagy nem kis széria :) Most akkor 18923 db mozdonyt kellett volna venni, hogy ne kis széria legyen? Nagyon nem értek a dologhoz, de valószínű a szerviz meg minden nem úgy megy mint régen. Nemtom, de nem egyel nagyobb kategória a Siemens mozdony mint ez az Izé? Én egyátalán nem vagyok elégedett a MÁV működésével, de ahogy a kommenteket olvasom, nem tudnak jó döntést hozni, soha semmiben! Ez meg ugye kezd a "langyos, füstszűrős sapka" esete lenni...

Benbe · http://www.benbe.hu 2008.10.06. 12:48:08

MÁV 1047 (Siemens): 6400 kW, 160 km/h.
Bombardier TRAXX MÁV-verzió: 5600 kW, 160 km/h. Alig van különbség.

koviubi · http://www.mavti.hu 2008.10.06. 12:52:32

Nem vagyok meggyőződve, hogy a tendernyertest szakemberek választották ki. Azokat ritkán engedik ilyesmi közelébe. A Siemens sem a szakembereket, hanem a döntéshozókat kente (keni) meg. Annak idején a spanyol kocsiktól a szakemberek haja állt égnek, de döntéshozói parancsra át kellett venniük. (Az indok az volt, hogy a kocsi tényleg nem a legjobb, de nagyon kedvező a pénzügyi konstrukció...)Aztán Dunakeszin kocsinként milliókat költöttek rá, hogy egyáltalán üzembe lehessen őket helyezni.

gramercy (törölt) 2008.10.06. 13:10:12

oké, eladtuk (?) a cargot

személyforgalomba viszont CSAK motorvonatot kellene vásárolni, azzal egyidejűleg meg lehetne oldani a kocsik és a mozdonyok elöregedése jelentette problémát

+ hatékonyabb (pl. energia visszatáplálás), könnyebb, kevésbé terheli a pályát, részben itthon épülhetnének.....


25 mozdony - bocsánat - sz@rt se ér

Atesz 2008.10.06. 13:16:30

5600KW kevés?A V43-as 2200,a V63-as 3600KW-os,és az utóbbi nagyon szépen teljesít.Utaztál már vele?Az új gépekre már nagy szükség van,a szilik mind technikailag,mind állag szempontjából elavultak.A tisztánlátás kedvéért:az ÖBB,a DB igencsak használt 50-70 éves villanymozdonyokat egészen a 90-es évek elejéig... A Nohabokat óriási hiba volt leselejtezni,szerette őket mindenki,és megbízható,hálás típus.Nekem is kedvencem,kellemes hangja van.

nyunyo 2008.10.06. 13:44:26

Ezekben a beszerzésekben még az a szép hogy megveszik a szép új gyors vonatokat, aztán hurcolásszák az országban, mert a pályák meg közben olyan szarok hogy az már elismerésre méltó. Miért kellett a csomó flirt-öt is megvenni, mikor utána meg vitték a Gyesev vonalára a balcsipartról mert ott 120-at 140-et is mehet, itt meg 60at grat. Siófok- Budapest 2óra, csodálatos, Fehérvár szintúgy. Kell ez a Mávnak és nekünk utasoknak is nem ezt mondom csak elöbb a falakat tessenek felhúzni ne a tetőt...

Nasty.... 2008.10.06. 13:47:41

hát mitnemondjak az öbb nek jó a siemens de nekünk megin egy más tipus kell még találjanak gyorsan 8 tipust és vegyenek mindeggyibök 10 db ot nameg az elsö taurusunkat vigyük gyorsan az oroszoknak és csináljanak valami ocsmányságot majd selejtezzük le gyorsan a 10 taurust... pedig a taurus sokkal szebb szerintem mégha zenél is :)
nemistudom az öbb nek mennyi van demár jóval 200 as pályaszám felett járnak...

Kopi3.14 2008.10.06. 13:49:57

Tomsojer04: azert ezen mozdonyokat nem csak Bp-re akarnak gondolom kiadni, hanem pl Dombovarra, Szolnokra, Nyiregyre, stb. Es ha midnenhova ledobnak egy-ket mozdonyt, akkor a napi karbantartashoz sem lesz eleg gyakorlata az mebereknek, nemhogy egy komolyabb, de hazon belul meogldhato javitas. Es nagyobb letszamnal bar tarolni kell, de oclsobban kijon az alkatresz darabara, plusz lesz normalis meretu uzemeltetesi tapasztalat, s a fontos vonalakra minden vonatra fog jutni megfelelo mozdony. Mert a 10 Taurus mire eleg? PR Patyomkimvonatnak otkeletes, masnak mar kevesbe egy akkora cegen belul,. mint a MAV.

kipu · http://www.metacafe.com/watch/10223063/mtva_trollh_rad/ 2008.10.06. 13:58:59

Uramisten, ez nem fejlesztés, hanem inkább visszafejlesztés

primatus 2008.10.06. 14:10:15

Már megint más államban gyártott holmiért fizetünk kemény valutát és közben a saját iparunk haldoklik. Legalább valamilyen arányú beszállítói szerződés is lenne hozzá Magyar részről. Így azonban és a pályázat elbírálását is figyelembe véve ez jó üzlet volt valakik számára, de nem lesz érzékelhető változás a szolgáltatás színvonalában. Mást nem is említek....

Vakondszósz 2008.10.06. 14:11:27

Hát, nekem a Siemens Taurus jobban tetszik...

Vakondszósz 2008.10.06. 14:18:01

Bár az, hogy zenél, azért túlzás. :) Inkább csak szolmizál: do-re-mi-fa-szo-la-ti...

abdi 2008.10.06. 14:20:23

ami egyszer bevállt, azon ne változtass" :-) hát igen, magyar királyi államvasutak. vicc sajna az iipart sokan tönkretették elég szisztematikusan. tényleg aranyosan zenél a taurus. csak nem értem mint a több iró, hogy minek kell újitani, mikor már szaki gárda, tapasztalat stb rendelkezésre áll. röhejjj. és igaz az is hogy az alapokkal kéne kezdeni.. nem csak mozdonyok a fővonalakra hanem minimum tiszta pályaudvarok!! európaji kiszolgálás, normális várotermek stb. hiába a csili vili járgány ha a dzsuvában közlekedik balkáni állapotok közt.

lülüke 2008.10.06. 14:21:46

mérnem lehet egyszinü kék? ez a tervezet elég ocsmány az a sárga az elején hááát izléstelen na...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.10.06. 14:29:52

Nem tudom. Amikor egy repülőgép lezuhan és sokan meghalnak, sokan mondják, milyen embertelen dolog amikor elhangzik: "Az üzlet ára". A kockázattal bizony együtt kell élni.

Az, hogy a MÁV esetében nem az üres étkezőkocsi van a szerelvény végén (jelenleg is ez volt a legveszélyesebb hely, nem először), hanem egy utasokkal teli kocsi (első osztály: Fizess külön a veszélyesebb helyért). Ez nem az üzlet ára, hanem a vasutasok kényelmének ára. Bizonyára egy kicsit kényelmetlenebb lenne máshogy összeállítani a szerelvényeket (ami többnyire az utasoknak amúgy is jobb lenne)

Lehet, hogy rossz volt a biztosító berendezés, de ugye ekkor ismerjük az előírást, s tudjuk, hogy nem sikerült ezt tartani. Miért? Mert a vasutas kényelméhez hozzátartozik: Ha időnként elromlik valami, nem akar ezért felesleges túlórát. Nem tudom, hogy most is ez történt-e, de ugye emlékszünk rá: nemrég volt ilyen.

Az, hogy vehetünk új mozdonyokat sajnos nem azért kell, hogy az utasnak is jobb legyen, tisztességes versenyben a legjobb megoldást kapjuk. Hanem ez is hozzá tartozik ahhoz, hogy ezeket az embereket eltartjuk.

Elavultak a szilik, stb. de jóval kevesebb problémát jelent, mint a pálya állapota, az odafigyelés hiánya, stb. De, ha a sürgősebb dolgokon változtatnának, adott a baj: ott nem lopni, hanem dolgozni kell. Szomorú.

mvgyak. 2008.10.06. 14:35:25

Nemhogy taurust vettek volna!!!

Őrület 2008.10.06. 15:16:02

Nem gondoltam volna, hogy egy ilyen post apropóján is el lehet haladni a mennyire fasza a Nohab és milyen szar a Szergely gumicsont irányába. Na ez a szánalmas.hu

bezony 2008.10.06. 15:37:20

----Off----

Azt ugye nagyon gyorsan elmagyarázza valaki, hogy hogyan csúszhatott egymásra a két szerelvény 2008-ban a mai tragédiában?!

----On---

bezony 2008.10.06. 15:38:14

Értem ezt különösen a kocsikra...bazz, most látom a képeket.

KiNG 2008.10.06. 15:39:18

Őrület! Remélem nem a hagyományos kék-sárga vagy piros festésűek lesznek, hanem mondjuk lilák, narancssárgák, fehérek, szürkék, világoszöldek, legalább így történne valami változás a megszokott, ízléstelen MÁV-dizájnban! Nemrég láttam egy MÁV-reklámot, amiben az '50-es éveket idéző vasutasdalt szavaltak. Hát hol élnek ezek?

Bár inkább a sínhálózatot újítanák fel, hogy bírják a 160 kmph sebességet, és a 67 km-es Szfvár-Bp távolságot a csupán Kelenföldön megálló gyorsvonat ne 1:10 alatt tegye meg (~57 km/h átl. seb.), hanem pl. 0:35 alatt (~115 km/h átl. seb.)

Vagy még inkább végelszámoljanak. Mindenkinek jobb lenne egy új vasúttársaság, nem pedig egy 40 éves lemaradásban lévő, balkáni szellemiségű állami pénznyelő.

Mika · http://vasut.bam.hu 2008.10.06. 15:51:54

Szerintem nem csúnya ez a gép, ami pedig a teljesítményt illeti aki azt mondja hogy kevés a teljesítmény az nem ért a szakmához. Taurusnál valóban gyengébb kicsit, de elhanyagolható. A géppel nincs gondom, tetszik is, de valóban optimálisabb lett volna a Taurus állományt bővíteni, persze kérdés azok mennyibe kerülnének most. Valóban először megfelelő pálya kellene az ilyen gépnek, de szerintem nagyrészt a nemzetközi személy és teherforgalmat fogják ezekkel lebonyolítani. Nem hiszem hogy a kelebiai 2 bhv-s bokorugró "gyors" elé odacsapják :D

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.10.06. 15:55:57

bezony: Ha baleset okait majd megtudjuk, nyílván te is tudod, hogy egy balesetnél ilyen összecsúszsnak nem szabadna történnie, már évtizedekkel ezelőtt megterveztek olyan megoldásokat amik ennek a valószínűségét drasztikus mértékben csökkentik. Csak ugye mozdonybeszerzésen többet lehet lopni, mint az ilyesmin.

DE(!) gondolom te is tudod, hogy rengeteg tanulmány született arról, hogy akár az a rendszer ami a helyfoglalásokat kezeli (helyjegyeket adja), hogyan csökkentheti a balesetek súlyosságát: Mindig a biztonságosabb helyekre ad előbb jegyet.

Nyílván azt is tudod, hogy egy szerelvény átrendezése nagy munka, de az, ha egy vasúti szerelvény utolsó kocsija olyan másodosztályú kocsi, amibe csak akkor adnak ki helyjegyet, ha már máshova nem tudnak vagy egy érkezőkocsi az adott esetben, akkor jóval kevesebb utas jut a baleset esetén legjobban megrongálódó szakaszra.

Ideális esetben, ugye megoldható az, hogy a legjobban sérülő (és tervszerűen gyűrődő) részén a szerelvénynek csak kerékpárok legyenek (utas ne).

wolf45 · http://wolf45 2008.10.06. 15:57:49

mint az új metró, borzadály...

Windows NT 2008.10.06. 16:03:45

Ez is zenél, de nem szolmizál mint a Taurus, keress rá a youtubo-n a lengyelek is vettek belőle, de német felvételeket is találtok róla.

Véleményem szerint a Taurus teljesítményét nem tudjuk kihasználni igaz jó nagy tartalék van benne, de, ha a DB és a SBB-nek is elég a teljesítménye akkor ide a jórészt alföldi és kis emelkedőjű hálózatunkra is elégnek kell lennie az 5600 kW-nak.
(igaz svácban kettő van összekapcsolva, de nem a kimondott teljesítmény miatt, hanem meg is kell tudni egy nagy emelkedőn indítani a tehervonatot és kettőnek könnyebb mint egynek a tapadás miatt is, fékteljesítményről nem is beszélve)

Szóval 5600 kW elég a hazai viszonyokra, igaz a Taurusok beváltak és nagyobb közelebbi is a szervízháttér (Linz) szerintem is lehetett volna még 100 teknőt venni, ez az ebből veszünk tízet abból 25-t amabból ennyit valóban változatossá színesebbé teszi a vasutat, de szerviz és karbantartás valamint alkatrész ellátás szemszögéből valóban nem jó ötlet.

a 160 km/h óra sebesség bőven elég kis hazánkban, az e feletti tempó már nemcsak komolyabb zártabb pályára lenne szükség, de az összes szintbeli átjárót meg kellene szüntetni, ismeretes a hazai autósmorál. Arról nem is beszélve inkább a tartós sebesség azaz tartani hosszabb távolságon egy azonos tempót pl: 120-at mintsem egy kicsi 160 azt utána egy kicsi 120 azt megint 160 azt megint 80 az megint 140 és így tovább, gazdaságosan továbbítani egy vonatot csak akkor lehet, ha minnél kevesebb a lassú jel és tartani tud egy adott tempót, az örökös fékezésekkel és gyorsításokkal sem vagy előbb a célnál mintha tartana a vonat egy állandó tempót, lásd akár most mi a helyzet.

A Cegléd-Szolnok-Debrecen vonalon ott lehetne tartósan kihasználni a 160 km/h, sőt akár a 200-t is, de örüljünk inkább annak, hogy 120-l mehet folyamatosan és ne "nőjenek ki a földből a lassú jeles kis sárga" táblák.

Szlovákia déli részét 25 kV-l villamosították/ják egészen Kassáig. Kassa előtt lesz a "rendszerváltás" ahol találkozik a 3 kV egyenárammal, tehát elvileg Pozsonyig és a déli részen közlekedhetne. (jó biztber stb. most hadjuk)

Lényeg le kell cserélni a Sziliket.
Egyébként nekem az 1216-os annyiból tetszik jobban, hogy abban már érintőképernyős a display és nicknévadóm az oprendszer rajta (ha jól tudom).

Windows NT 2008.10.06. 16:29:09

De véleményem szerint a túl nagy darabszám se jó csak épp a szükséges mennyiség, mert a mozdonyok is fejlődnek korszerűsödnek, ezért szerintem felesleges 300 darabban gondolkodni.
A Sziliket lasabb vonalakon lásd Kelebiai és tehervonatokon még jók, egy egy kisebb forgalmú villamosított vagy valamilyen lassabb vonat továbbítására még jó darabig használhatók.

Reálisnak inkább kisebb darabszám, de későbbiek folyamán megint egy bizonyos mennyiség beszerzése lenne jó, így folyamatosabb lehet a korszerűsítés, ha mindig a szükséges de korszerű mozdonyokkal fejlesztjük az állományt.

Zárójelben jegyzem meg, hogy szerencse, hogy a szőrnyű hernyóból (BDV) csak húsz darab van, mi lenne, ha 200 darab "rontaná" a látképet, szörnyen félresikerült járgány az biztos utas szempontból (csak példának említettem, de lehet rossz).

morcos37 2008.10.06. 16:30:46

A Taurus gyártása befejeződött.
A Talent meg nem jobb a Flirtnél, egy nagy rakás szar, utazzon az rajta minden nap aki ezt mondja.
Jobban örülnék ha Flirt-ünk volna a Talentek helyett.

Morcos37

bombardierman 2008.10.06. 16:39:40

Lehet, hogy csúnya de részben a MI mozdonyunk is!
Magyarországon, Mátranovákon készül a BOMBARDIER ottani forgóvázgyárában az alváza.
Szerintem nem lehet, rossz mert nem tudnak annyit gyártani belőle amennyi el ne fogyna.
Amúgy ezeket inkább tehervonatok elé fogják be, tehát nem az esztétikum a legfontosabb!

bezony 2008.10.06. 17:06:57

TheElf: köszi a választ. Az összescsúszás-gátlót ismerem csak (itt volt?nem volt?), a helyfoglalásból adódó köckázatcsökkentést nem - pedig tényleg mennyire ésszerűen hangzik.

Gondolom majd születik post erről is, nem offolik itt tovább.

Vakondszósz 2008.10.06. 18:51:37

Én hetente kétszer (Mosonmagyaróvár-Győr, Győr-Budapest, illetve vissza) utazom Stadler és Bombardier motorvonatokkal is, most már idestova egy éve, és - kövezzetek meg, de - az égvilágon semmi különbséget nem látok és nem is érzek köztük. Egyformán piros, egyformán modern, egyformán kényelmetlen és egyformán büdös mind a kettő (sokszor olyan szag van rajtuk, mint az állatkertben, és nem az utasoktól). :) Szóvak tökmindegy, hogy melyik közlekedik, de mindkettő valóságos áldás a kosztól ragadó, mocskos, cigarettafüst-szagú, zöld műbőr üléses, undorító, régi MÁV-kocsik után.

Kopi3.14 2008.10.06. 19:16:20

Egyebkent nem tudom, a MAV tervez visszapillantokat szerelni a jarmuvekre, vagy marad a jol bevalt ablakon hajolj ki fuehrer megoldas?

Dvm10 2008.10.07. 09:00:41

Nem kell rá visszapillantó, mert ott a kamera az ajtó mögött.
A Siemens-Bombardier vitához meg annyitt, hogy a Taurusból gyártottak 50+282+50+60+25+15 darabot, a képen látható 185 sozartból csak a DB-nek 400-at, de bőven 600 fölött van az üzemelő mozdonyok száma. És ha beleszámoljuk a Siemens és a Bomabardier összes korszerű mozdonyát, a Bambardier igencsak nyerésre áll...

Kopi3.14 2008.10.07. 10:25:21

Hol a kamera? Miyen ajto mogott?

Dvm10 2008.10.07. 11:49:53

indafoto.hu/tevan/image/2000137-5963548e/81989

Az ajtó mellett balra, az M betű fölött látszik a doboza illetve az árnyéka.

Balogh Zsolt 2008.10.08. 14:37:08

Azért az a 25 mozdony + 25 opció annyira már nem kis sorozat! Eddig a MÁV mindig lehívta az opciót is, reméljük, most is így lesz!

Hamarosan lesz 60 flirt + 10 talent + 50 traxx + 10 taurus. A MÁV Cargo szerintem hamarosan ÖBB gépeket fog használni, így ott is lesz felesleges kapacitás. A nemzetközi személyforgalmat nagyrészt most is az ÖBB csinálja, ehhez jönnek még hozzá a RailJetek is decembertől.

A Mávnak így lesz 130 db modern villamos járműve. Ha hozzávesszük a nagyobb rendelkezésre állást, a kevesebb karbantartási időt, továbbá a halbi vezérlőkocsikat, ezek a gépek több mint 100 db V43-at váltanak ki. És még tervben vannak az IC villamos motorvonatok is.

A sebességről:
A mozdonyokat hosszú távra vásárolják. Mikor megérkeztek az első v43-asok, túlzásnak tűnt a 130 km/h-s sebesség. Ma meg már néhány helyen kevés. A Traxxok 160 km/h-s sebessége így inkább kevés, mint sok.

xyz 2008.10.08. 22:50:58

5 év alatt le lehetne cserélni a teljes személyvonati állományt motorvonatra:

170 Flirt (4 részes), 30 évre 250 Mrd
200 db 4 részes emeletes motorvonat 30 évre kb. 350 Mrd
200 db 6 részes motorvonat részben gyors, részben ic forgalomra 30 évre 500 Mrd
100 db 2 részes motorvonat, 30 évre 100 Mrd

összesen 1200 Mrd / 30 = 40 milliárd forint / év
mennyit is kap mostanában évente a máv? PLUSZ-ban a költségvetésből? egy nagyságrenddel többet

hova a sz@rba tűnik el a sok száz milliárd ÉVENTE????????

Dvm10 2008.10.09. 12:10:42

"Eddig a MÁV mindig lehívta az opciót is, reméljük, most is így lesz!
"

Ez így ebben a formában nem igaz, a +8 1047 opciót nem hívta le.

egy_ferencvarosi_mavos 2008.10.09. 12:31:48

Azért szánalom, hogy Kandó országában, siemens, bombairder, meg stadler cuccokat veszünk...

Aki meg ennyire szereti a taurust, az nem dolgozott még vele... de megnyugtatok mindenkit a desiró se jobb.... aki hozzám hasonlóan taurusos fordában jár, az tudja, h nem annyira jó az a fordított fürdőkád... s flirt , meg talent helyett lehetett volna, bv-motot, meg BVh-motot venni... olcsóbb lett volna, s még a magyaroknak is lett volna valami munkájuk.... de ez van...Ők beszerzik, mi meg szopunk vele----

Balogh Zsolt 2008.10.09. 23:06:20

"Ez így ebben a formában nem igaz, a +8 1047 opciót nem hívta le. "

Nem azért, mert nem hiszem el, de esetleg erről netes forrást is tudnál mutatni?

Dvm10 2008.10.13. 17:02:54

Index fórumokon volt vita róla annó rendesen, vastagon benne volt a politika is, hiszen a Fidesz korszak alatt érkeztek a Taurusok, az opció lehívásának határideje meg már az MSZP korszakra esett.

Nagy Benedek · http://gportal.hu/beni104 2008.10.23. 01:19:09

Egyértelmű hogy a korrupció is közrejátszik... Ez sajnos tényleg elfelejthetetlen Magyarországon. Egy biztos, ha már elkezdték a Taurusokat vásárólni 2002-ben akkor folytatni kellett volna. NEm baj ha sok hasonló mozdony van csak legyen korszerű és erős. Nah most a híres Traxxra ez sajnos nem jellemző... Viszont a Taurusokra igen csak. Mainapig ők tartják a világrekordot (320km/h). Persze egyértelmű hogy már 2002-ben is korruptan jelentek meg e mozdonyok is. De ezek már megvannak. Van hozzájuk karbantartóbázis, felszerelés és tapasztalat. Ésszerű lenne e típust választani. (Új gyártó kevés tapasztalat ujjabb költségek) És meg kell hagyni a megengedett 230km/h és a 6400KW/8600LE azért a magyar vasútnak eléggé sok ideig elég lenne, mivel az égnek nem tudja ezt kihasználni.
A magyar Ganz időszaknak pedig vége van. lehet síratni még évekig de nem megyünk vele sokra. Eléggé szívás hogy így alakúlt de megtörtént azon már nem lehet változtatni. Most ez van és szerintem mindenképpen a siemens lenne a legoptimálisabb magyarországnak. Ha már így el k...tuk! Nincs jobb!!!
süti beállítások módosítása