Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2008.10.23. 09:00 erminavet

Nosztalgiavillamos a nagykörúton, de nem az utasoknak

Mostantól délig illetve délután 14-19-ig a 6-os villamos vonalán egy háromkocsis UV-szerelvény jár megemlékezve az 1956-os forradalomról. (A típus azon az őszön szinte vadonatúj volt, első példányai alig fél éve jártak akkor.)

A villamosbarátok azonban nem próbálhatják ki az utazást a nemrég még Budapest (más vonalain) járó UV-t, a szerelvényen "a Miniszterelnöki Hivatal szervezésében korhű ruhába öltözött fiatalok szórólapokkal népszerűsítik az október 23-a és november 4-e között zajló fővárosi ünnepi eseményeket, valamint a megállókban várakozók történelmi zsebkönyvet kapnak." Derül ki a BKV közleményéből.

Az alábbi képek egy korábbi nosztalgiameneten készültek:

46 komment

Címkék: politika programajánló villamos uv városi közlekedés ganz


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr43727710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

katatones · http://katatones.blog.hu 2008.10.23. 09:54:55

Kösz a tippet. Én megnézem.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.23. 10:41:02

A turizmusnak nagyon jót tenne, ha a 2-es villamos vonalán ilyenek járnának , persze felújítva.

Ugyanis az 56-os képeken ilyen szerelvényeket lehet látni szétlőve, a külföldiek imádják, máshol ilyet nem látnak.

Lásd: San Francisco, az is a villamosáról híres, ami nem egy high-tech járgány ....

Csak senkinek sincs egy csöpp esze sem a városházán ....:-(

napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2008.10.23. 10:57:12

san farcisco-t és bp-t ne hasonlitsd össze. amilyenek az ország (város) lakói, olyanok a vezetői :(

Balogh Ádám Software 2008.10.23. 11:28:43

San Franciso híres "villamosa" nem villamos, hanem sikló. Abban különbözik a budaváritól, hogy a kábelek az út alatt futnak, folyamatosan működnek és a járművek vagy rákapcsolódnak, és mennek, vagy nem kapcsolódnak rá, hanem sínfékkel állnak (sok emelkedő és lejtő van ott). Érdekes hallani a zúgó pályákat késő este, amikor már kevesebb autó közlekedik, de a sikló még igen.

San Francisco-ban egyébként van villamos is, azok is régiek, különböző helyekről selejtezték őket (pl. Milánó).

Ugyanakkor természetesen San Francisco-nak is van modern, elég gyors és megbízható tömegközlekedése, és az ára 1,5$ 1,5 órára, ami általában lényegesen olcsóbb, mint a BKV 270 Ft-os vonaljegye (ami szerintem tisztességtelen árukapcsolás), hiszen egy átlagos utazás során egyszer legalább át kell szállni. Egy 1,5$-os jegy mindenre érvényes a siklón kívül (ami 5$ utazásonként), tetszőlegesen sok átszállással. Villamos- vagy metróvezetőnél váltva gyakran 3 óráig is érvényes, mert lusták számolgatni a másfél órát, inkább távolabb tépik el a jegyet. Ezen kívül van egy magánmetró, ami viszont drága.

Szerintem a Dunaparton nálunk is jól nézne ki a felújított UV. Nekem már eleve az nem tetszik, hogy az UV-ket selejtezték, és helyette ICS-ket raktak be, ráadásul felújítatlanul, nem úgy, mint a 2-es vonalára. Sőt, a kedvenceim a pre UV szerelvények, amik nagyon régen - többek között - az 56-os és a 13-as vonalán voltak, sajnos ilyeneket már csak múzeumban találni :-(

cseszneki1 2008.10.23. 11:45:47

Budapest Magyarországon, de nem a budapestieknek........

molnibalage 2008.10.23. 11:47:56

Hát nem tudom.

1. Az UV az én szememben egyszerűen randa.

2. Szép dolog a nosztalgia, de talán nyáron 37 fokban legyen már légkondi a villamoson a XXI. században Európában.

3. A 2-es villamos Bp. egyik fő közlekedési útvonala. Ne ilyen vonalon akarjon az ember nosztalgiavillamost. Ez olyan, mint M0-on szénásszekérrel menni és múltat idézni. Könyörgöm forgalmi és kényelmi szempontok is vannak. Annyi plusz pénzt kétlem, hogy hozna hogy megérné ez bármilyen szempontból.

4. Nekem nagyon nem lenne kedvem egy ócska UV-n zötykölődni. Már bocs, de én a pénzemért gyorsan és kényelmesen akarok utazni. Aki múltat akar idézni az menjen egy szép múzeumba szerintem. Persze az sincs...

Szép dolog a hagyományőrzés, de megfelelő helyre kell tenni. A II. Vh-s hagyományőrzők sem a Moszkva téren jelenítik meg újra a csatákat...

Pájnacsősz 2008.10.23. 12:01:48

Én úgy emlékszem, Mortimer pont a Moszkva téren szúrt le egy gyereket pusztán hagyományőrzésből.

Persze ez off.

Az UV-kat még meg is sirattam: kocsiban felnőtt kisfiamnak gyakori vsasárnapi szórakozást jelentett, ha elmentünk a Lánchíd budai lábához, néztük, ahogy a "zötyögős villamos" kijön az aluljáróból, aztán persze mentünk is vele pár megállót, szigorúan középen, a faüléses szakaszban. A 2-es vonalán semmivel sem gyorsabbak az ICS-k, mint az UV-k, nem is kényelmesebbek, sőt. Igen, a légkondi valóban fontos az évnek egy kis szakaszában, de az csak Combinón van.
Szerintem is nagy hiba volt az UV-k leselejtezése, ahogy az összes korábbi típusé is, száz évre (!) visszamenőleg. Legalább mutatóba meg kellett volna tartani belőlük. Nem is beszélve a kisföldalatti csodálatos szerelvényeiről, amelyek a Mexikói úton rohadoztak évtizedekig.

bang 2008.10.23. 12:23:24

Ennek a Novák Kittynek, meg a hozzá hasonlóknak azt hiszem, elment az eszük. Aki ide ilyen kommentet lök be, az minimum idióta.
Ha lehet, szerintem töröljétek

Pájnacsősz 2008.10.23. 12:46:26

Az ilyen spamelők kordában tartására állíttatnám vissza a nyilvános korbácsolást. Szarjon Combinót.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.23. 12:58:55

@ molnibalage
"3. A 2-es villamos Bp. egyik fő közlekedési útvonala. Ne ilyen vonalon akarjon az ember nosztalgiavillamost."


Ne viccelj már ... milyen fő közlekedési útvonal? Akkor a 4-6-os meg a 7-es busz neked mi ? Csak turisták vannak rajta a 2-es villamosan, elég sűrűn használom ...

mefisto 2008.10.23. 13:33:14

Egy budapesti nosztalgiavillamosra szerintem is szükség van. Egyrészt turisztikai szempontból, másrészt kedvtelésből, saját magunknak. Ha én városvezető lennék (ami nem vagyok), akkor a Városligetbe építenék ki egy nosztalgia-vonalat. Indulna mondjuk a Stadionoktól (metró-csatlakozás), aztán Stefánia, és egy hurok: Csónakázó tó, Hősök tere, Állatkert, Széchenyi Fürdő, Közlekedési Múzeum, és vissza a Stefániára. Az egész teljesen korhű, századfordulós kivitelben: szerelvények, megállók, kalauz, egyebek. Egy ilyen vonallal talán a Városligetbe is életet lehetne lehelni, ami most egy kicsit kihalt.

Balogh Ádám Software 2008.10.23. 13:46:59

Lehet, hogy az UV ronda, kényelmetlen, lassú, és biztos, hogy nincs rajta légkondi, de az ICS semmivel sem szebb, jelentősen nem gyorsabb, és ugyanolyan kényelmetlen, sőt, számomra még kényelmetlenebb, és ugyanúgy nincs rajta légkondi. Nekem jobban tetszettek az UV-k, mint az ICS-k, sajnálom, hogy kicserélték őket. A Combino más, bár a belső elrendezése és az ajtók elhelyezése az önző magyar közlekedési szokásokhoz nem felel meg, a villamosok belsejét nem lehet rendesen kihasználni a sok bunkó miatt, aki az ajtótól maximum a csuklóig megy.

2008.10.23. 13:50:33

Szerintem meg tök jó az ötlet, és nagyon örülök neki. :)

Pájnacsősz 2008.10.23. 14:03:29

Valóban jó ötlet, de pénzhiányra hivatkozva könnyen elhessegethető.

Nosztalgiavillamos-járatot szerintem a már meglévő pályákon kellene először üzemeltetni, és ha látják, hogy ez jó, meg is térül, akkor beruházni.

Mivel a régi villamosok lehetséges végsebessége nem tér el jelentősen az újakéitól, nem látom be, miért ne lehetne kipróbálni frekventált, belvárosi vonalon. (Bár Újpesten, Pesterzsébeten autentikusabbak lennének a tuják.)

tyberius 2008.10.23. 14:12:22

Szerintem a Combinót akkor sem lehetne rendesen kihasználni, ha mozgójárda segítené az ajtó környékéről a villamos belsejébe történő bejutást... érdekes, én mindig beljebb tudok menni az ajtótól, ha 1 megállónál többet utazok, pedig nem vagyok kis darab ember. Szóval nekem ne mondja senki, hogy azért nem mennek beljebb az emberek, mert szarul van kialakítva a villamos. Szerintem a Combino egyáltalán nem rossz konstrukció (bár ez még nem tartott vissza attól, hogy lecseréljem egy bringára :)).

Az UV-k lecserélése ICS-kre tényleg nem nagy előrelépés, bár szerintem az ICS valamivel tágasabb. A 2-es vonalán helyeselném az UV-k visszaállítását. Attól, hogy Molnibalage azzal jár, még nem lesz fő közlekedési útvonal :)

Pájnacsősz 2008.10.23. 14:21:47

A 2-es vonalán a Stukák óta ICS jár, de ami biztos, hogy mióta az eszemet tudom. (Ez – papíron – nagyon sok idő.) Ettől persze lehetne ott múltba révedni, csak nekem nem jönne be igazán: a megszokás nagy úr.

Én inkább a Nagykörútra tenném bátran, esetleg – a turisták miatt – a fentebb írt 19-es helyére. Persze nem kell végigmennie a Kelenföldi pu.-ig, ezen a szakaszon korábban is vissza lehet fordítani (Móricz Zs. körtér, esetleg Gellért tér.)

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.10.23. 14:22:42

helyesen:

San Franciscót, San Franciscónak

ti

katatones · http://katatones.blog.hu 2008.10.23. 14:37:02

Na, hát megjártam a körutat, nosztalgiavillamost sehol nem láttam, viszont készenlétben vannak mindenhol a zsaruk és a Corvin közt is ellepték a goj motorosok.

A hétvége hátralévő részében is kigördül a villamos?

molnibalage 2008.10.23. 14:38:04

Nem, nem járok a 2-es villamossal mióta a szaros metró építkezés kettévágta... Kérlek tartózkodj olyan kijelentésektől amiről nem tudhasz.

katatones · http://katatones.blog.hu 2008.10.23. 14:43:44

A Combino több mint rossz konstrukció. Nem sorolom föl az összes hátrányát (előnye nincs) mert az korábban már megtették az összes létező fórumon, mikor sínre tették az első szerelvényeket. :-)

Tib 2008.10.23. 14:48:13

tyberius: A Combino a világ szégyene. Csak azért, mert az utasok egy százaléka nem hajlandó 3 lépcsőt föllépni, most mindenki szopjon a belső térbe bezsúfolt mechanikai megoldásoktól. Egy ilyen villamosnak sok ajtósnak kellene lennie, tágas terekkel, úgy, hogy két ember egymás mellett bármikor elférjen. Ehhez képest a Combino egy nagy cső, ahol egy ember is alig fér el néha csomagokkal, és persze emiatt van az, hogy irtózatos hosszú ideig tart a be- és kiszállás.

Megtehették volna, hogy az első 1-2 ajtónál van süllyesztett padló és kész, így mindenkinek jó, de nem, reggelente szívjon mindenki ezzel a monstrummal.

És a legnevetségesebb, hogy valószínű olyan emberek hagyták jóvá a gyártást, akik sosem utaznak villamossal. Én már papíron is megmondtam volna a hiányosságokat, és nem szakmám, de szerintem bárkit megkérdeztek volna, elmondja a hiányosságokat.

noszt.. 2008.10.23. 14:57:30

nosztaligázok minden nap: 3,60-as kenyér trabantom van szakadt trolival busszal villamossal járok pesten :)

persze ez nem azt jelenti hogy ilyen napok közeledtével ne járhatna itt ott 1-2 darab sőt néhány rába tgkocsi neadj isten tank( bár a 06-os események után ezt nehéz elképzelni)

skizofren 2008.10.23. 16:00:29

Hol itt a nosztalgia?
Ilyen villamosok még járnak/jártak, nem?

A lóvasút az lenne a nosztalgia. Lószarral együtt. Légkondi... pföö

Pájnacsősz 2008.10.23. 16:17:03

Ha már ló, egy fontos alkatrészét ajánlanám még a figyelmedbe, fiam. Azon elrágódhatnál kicsinyt.

UV fan 2008.10.23. 16:22:52

Abszolút történelemhamisítás.
Az UV-k nem vettek részt az 56-os eseményekben. Egyetlen egy sem.

UV fan 2008.10.23. 16:24:59

skizofren:
Már minden UV ki van vonva a forgalomból, menetrend szerint már nem közlekednek. Ergo most már valóban nosztalgia. Csak éppen 56 utáni.

UV fan 2008.10.23. 16:31:02

molnibalage:
Már nem kell UV-n utaznod, mert nincs forgalomban. Ha meg lesz nosztalgia, senki sem kötelez rá hogy felszállj.

37 fokban egyébként az UV volt a legjobb, mert tövig le lehetett tekerni az ablakot.

Hol máshol menjen egy nosztalgiavillamos, mint ott ahol a turisták mennek?

Nem szép dolog az örökös fikázás ezért helyre kell tenni. Az ilyen negatív semminek sem örülő figurák hogy klasszikust emlegessek keressenek egy szép gerendát meg egy darab kötelet...

Pájnacsősz 2008.10.23. 16:32:49

hu.wikipedia.org/wiki/UV_(villamos)

Forradalmi tetteket valószínűleg nem hajtottak végre, hiszen ekkoriban még igencsak béta változatban voltak. De léteztek már!

De tömeges szétlövésükről valóban nem bezsélhetünk. A korábbi Stukákkal könnyű őket összetéveszteni.

Pájnacsősz 2008.10.23. 16:37:17

Igazi "56"-os villamosok:

www.youtube.com/watch?v=uWmzDEY9730

Egyébként a kisfilmet közzétevő felhasználó kiváló UV-videókat is publikált.

Hiszia Piszi 2008.10.23. 16:39:15

Szerintem az egy óriási ötlet(zero),hogy időnként ilyen villamosok járhatnának.mondjuk hétvégenként,amikor nincs nagy forgalom.Vonzó látványosság lenne!

UV fan 2008.10.23. 16:43:21

Létezett már pár darab (egészen pontosan 44+a Szellem) de NEM voltak utcán az eseményekkor. Ez biztos. Ezért történelemhamisítás az 56-os eseményekhez kötni. Ezt a hibát a filmesek is elkövetik folyamatosan.
Kéttengelyeseket kellene mutogatni meg pótokat amik tök máshogy néznek ki. Van azokból is, a parajosban rohadnak SzEndrén.

Hiszia Piszi 2008.10.23. 16:48:53

UV fan!Szerinted a békávénál,vagy mitudoménhol,miért nem jut eszébe senkinek,hogy csináljanak belőlük egy olyasmi múzeumot,mint a Vasúttörténeti múzeum?

molnibalage 2008.10.23. 16:48:55

"Már nem kell UV-n utaznod, mert nincs forgalomban. Ha meg lesz nosztalgia, senki sem kötelez rá hogy felszállj."

De. Mert, ha az jön majd a sima helyett akkor vagy arra szállok fel vagy várok a következőre. Hétvégén belefér egyes kevésbé fogalmas vonalakon. A porbléma az, hogy Bp-nek nincs már villamos hálózata. Nem tehet szép nagy túrát egy szerelvény, mint Prágában.
----

"37 fokban egyébként az UV volt a legjobb, mert tövig le lehetett tekerni az ablakot."

Már amelykét. A nagy részén az ablakok nagy része meg sem moccant...
----


"Nem szép dolog az örökös fikázás ezért helyre kell tenni. Az ilyen negatív semminek sem örülő figurák hogy klasszikust emlegessek keressenek egy szép gerendát meg egy darab kötelet..."

Ez nem fikázás csak aggályaimat felejezm ki. Addig amieddig a volt 30-as villamos Erzsébetre 5-10-zel döcög addig talán arra kellene költeni. Nem, arra sem járok, de nekem szívügyem a tömegközlekedés.

UV fan 2008.10.23. 16:53:11

Hiszia,
Mert kb. szarnak bele magasról. Csak ilyen megrendelt PR dolgokkal foglalkoznak. Ezúton is csókoltatom a marketingosztályt és az egész komm. csapatot.

HBP. · http://www.tar.hu/hbp 2008.10.23. 16:58:27

molnibalage megint egy tipikus netproli, aki egy újabb csatornához jutott, hogy bemutassa másoknak is ismeretanyagát, tájékozottságát, logikáját.

Már ott a gond, nem feltétlen van köze a jármű külső, leginkább design állapotának a belső, műszaki állapotához, pl mert kopott a festés, karistolt, attól még lehet megbízható a tengely, motor, itt nyílván nem a szénné rozsdásodott vázra gondolok.

Az is jó lenne, ha kevesebben bliccelnének - akik tudnának fizetni - és kevesebben rongálnák a szerelvényeket, névben köztulajdont.

Elég téves logikai következtetés, ha egy jármű x évnél öregebb, automatikusan ki kell dobni és ami csili-vili, feltétlenül hibátlan és tökéletes lehet.


Ez a baj az országgal, rengeteg nagyarcú, kis tudású tömegember gondolkodhat túl sokat, és van technológiai módja hülyeségeit szétokádni, ezúttal a neten.

Nekem kedvencem volt az UV, lehetett volna korszerűsíteni őket folyamatosan, kb mint a MUV-okat, kedves, kisfogyasztású, kis súlyú, viszonlyag egyszerű, talán kevésbé hiba-esélyes elektronika, szerkezet.
Én Bp-n rengeteg éve villamoson utazok, túléltem az UVket, Ikarus 260-kat is, télen ugye nem fürdőruhába megyek az utcára se... persze tény, magyarosan hagyták kb a gyártáskori felszereltségben, aztán a tömegember persze hogy megutálta, megunta.

A lassúsághoz semmi köze, az UV elég dinamikusan gyorsult, lassult, talán hangja volt kicsit, a haladási sebességet a pálya állapota, össze-vissza hangolt forgalmi lámpák befolyásolják inkább.

UV fan 2008.10.23. 17:00:29

molnibalage:

mondd, hányszor kell elismételni neked ahhoz, hogy felfogd: már nem fog jönni. Se sima helyett, se sehogy.

A nosztalgia meg ha lesz akkor különjárat, nem a menetred szerinti tuja HELYETT jön, hanem AZON FELÜL. És aki nem kíváncsi rá az ne szálljon fel rá. Sőt, rá se nézzen.

Neked tuti középső ujj volt a jeled az óvodában.

Hiszia Piszi 2008.10.23. 17:01:22

A Vasúttörténeti parkba özönlenek a gyerekek,és a felnőttek is szeretik.Az egész dolog szinte tálcán kínálja magát.Régi járgányok vannak,biztos van olyan hely is ahol meg tudnák csinálni,pénzt is lehetne rá keríteni sztem,csak elhatározás kérdése.Csak hát vesződni kéne vele...

HBP. · http://www.tar.hu/hbp 2008.10.23. 17:02:09

Pájnacsősz 2008.10.23. 12:01:48

éppenséggel kedves agymosott pártkatonám, mortimer nem l'pour l'art szúrt le egy másik embert, hanem mert az előzőleg inzultálta őt.
Elképesztő, hogy terjednek az UL-k, tévhitek, kényszerképzetek.

gondolom te meg hagyományőrzésből kicsit fasisztázol, csőcselékezel és beböfögsz még néhány blogba, bár senki nem kíváncsi rád, még kevesebb hatásod van a külvilágra, jó dolog az álmodozás, a falkaszellem erősítése.

mondjuk ez nem Polidili blog.

molnibalage 2008.10.23. 17:13:13

"Már ott a gond, nem feltétlen van köze a jármű külső, leginkább design állapotának a belső, műszaki állapotához, pl mert kopott a festés, karistolt, attól még lehet megbízható a tengely, motor, itt nyílván nem a szénné rozsdásodott vázra gondolok."

A villamos 50 éves és nem a remízben töltötte hanem a pályán. Hány milló kilómétert mentek?
----

Ok, menetrenden felül mennek.

Pájnacsősz 2008.10.23. 17:21:51

HBP (Hülye Bárdolatlan Paraszt): érezd magad leszúrva, mert inzultáltál.

Bár ez tényleg nem Polidili, hanem prolidili; menj innen.

A villamosok azért szépek. Ideje lenne eléjük feküdnöd.

Budapest HBF 2008.10.23. 18:07:14

UV-k 56-os villamosként való járatása valóban történelemhamisítás. Amely kocsik már készen voltak a forradalom idején, azokat jó mélyre eldugták a Baross kocsiszínbe, hogy nehogy bajuk essék. Volt annyi eszük, hogy nem a vadonatúj villamosokat járatták, mikor az utcán lőttek.
Az a gond, hogy a BKV-nak nem igazán van működőképes nosztalgiajárműve. Az UV kivétel, mert nemrég még üzemben volt, ezért nyomatják azt mindenhol. Stukából pl. egyetlen egy működőképes példány sincs! Szégyen!
Nosztalgiaüzem tekintetében Budapest egy nagy nulla. Míg más közép-európai városokban menetrend szerinti nosztalgiaközlekedés van, addig nálunk úgy kell kikönyörögni, hogy néhány régi villamos időnként közlekedjen a pesti utcákon - utasok nélkül. Krakkóban pl. van egy 0-s viszonylat, amely hétvégéken közlekedik belváros-kocsiszín viszonylatban óránként, nosztalgiajárművekkel. Mindenféle bérlet, jegy érvényes rá. Hangsúlyozandó, hogy ez egy önálló viszonylat, amely a többi járaton felül közlekedik, tehát aki nem akar lépcsőt mászni/melege van/stb. az semmilyen hátrányt nem szenved! Tök jól működik, vonzza a turistákat, stb.
Aztán van egy gyönyörű múzeumunk, amelyet alig látogat valaki, mert kint van a francban, Szentendrén. Ami azért is külön jó, mert csak a HÉV-vágányain közelíthető meg, tehát a 600 voltos kocsikat csak bonyolult hercehurcával lehet behozni a városba. Aztán én nem tapasztaltam, hogy a BKV őrült módon reklámozná ezt a múzeumot... Néhány kopott plakát a HÉV-állomásokon, és kész. Az volna a minimum, hogy hétvégéken valami régi HÉV-es vas vigye ki az utasokat Szentendrére, ahogy a MÁV-nál a Füstibe. De nem.
Meg hát az is elgondolkodtató, hogy Budapesten nem igazán lehetne normális nosztalgiaviszonylatot szervezni. Mert ennek nyilván úgy lenne értelme, ha az egész városon át lehetne utazni. Mondjuk Hűvösvölgy-Nagykörút-Pesterzsébet viszonylatban. Lenne benne erdő, Duna, nagyváros, kisváros, stb. Csak hol vannak ehhez a vágánykapcsolatok? Át lehet menni normálisan a hűvösvölgyi vonalról a körútra? Nem! Át lehet menni normálisan a 21-esről a körútra? Nem! Át lehet menni normálisan a Fehérvári útról a körútra? Nem!
Pedig ezek igazából nem volnának százmilliárdos dolgok, csak akarni kéne. De a BKV szarik rájuk, egyszerűbb kipipálni a nosztalgiaüzemet egy évi 3 alkalommal közlekedő, utasok nélküli UV-s menettel, aztán menni vissza közpénzt lenyúlni...

Tib 2008.10.23. 20:11:11

Hiszia Piszi: Igazából nem tudom van-e még, de én jártam a Deák téren a metró bejáratnál egy kis múzeumszerűségben, ahol többféle régi (századeleji) villamos volt, nagyon jól néztek ki.

Tib 2008.10.23. 20:13:39

Na jó, rosszul emlékeztem, földalattik voltak... www.museum.hu/museum/index_hu.php?ID=21

HBP. · http://www.tar.hu/hbp 2008.10.25. 01:26:02

Pájnacsősz 2008.10.23. 17:21:51
ne haragudj de...
annyit mondok abban az ügyben, amire reagáltam, tájékozódj, nézz utána alaposabban.
Elnézést az inzultálásért, de ferdítés volt, amit írtál.
amúgy gratulálok, ha különb vagy, miért kezdesz jelzőket írni, mert más forrásokból tájékozódtam, másképp világítottam meg egy ügyet? miért nem a konkrét felvetésre válaszolsz, miért csak vissza-személyeskedsz?

na mindegy.

Na enpara :) , és éljenek a villamosok!

Pájnacsősz 2008.10.28. 13:25:54

HBP.,

olvasd vissza, te minősítettél először.

De felejtsük el.
süti beállítások módosítása