Mostantól délig illetve délután 14-19-ig a 6-os villamos vonalán egy háromkocsis UV-szerelvény jár megemlékezve az 1956-os forradalomról. (A típus azon az őszön szinte vadonatúj volt, első példányai alig fél éve jártak akkor.)
A villamosbarátok azonban nem próbálhatják ki az utazást a nemrég még Budapest (más vonalain) járó UV-t, a szerelvényen "a Miniszterelnöki Hivatal szervezésében korhű ruhába öltözött fiatalok szórólapokkal népszerűsítik az október 23-a és november 4-e között zajló fővárosi ünnepi eseményeket, valamint a megállókban várakozók történelmi zsebkönyvet kapnak." Derül ki a BKV közleményéből.
Az alábbi képek egy korábbi nosztalgiameneten készültek:
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
katatones · http://katatones.blog.hu 2008.10.23. 09:54:55
zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.23. 10:41:02
Ugyanis az 56-os képeken ilyen szerelvényeket lehet látni szétlőve, a külföldiek imádják, máshol ilyet nem látnak.
Lásd: San Francisco, az is a villamosáról híres, ami nem egy high-tech járgány ....
Csak senkinek sincs egy csöpp esze sem a városházán ....:-(
napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2008.10.23. 10:57:12
Balogh Ádám Software 2008.10.23. 11:28:43
San Francisco-ban egyébként van villamos is, azok is régiek, különböző helyekről selejtezték őket (pl. Milánó).
Ugyanakkor természetesen San Francisco-nak is van modern, elég gyors és megbízható tömegközlekedése, és az ára 1,5$ 1,5 órára, ami általában lényegesen olcsóbb, mint a BKV 270 Ft-os vonaljegye (ami szerintem tisztességtelen árukapcsolás), hiszen egy átlagos utazás során egyszer legalább át kell szállni. Egy 1,5$-os jegy mindenre érvényes a siklón kívül (ami 5$ utazásonként), tetszőlegesen sok átszállással. Villamos- vagy metróvezetőnél váltva gyakran 3 óráig is érvényes, mert lusták számolgatni a másfél órát, inkább távolabb tépik el a jegyet. Ezen kívül van egy magánmetró, ami viszont drága.
Szerintem a Dunaparton nálunk is jól nézne ki a felújított UV. Nekem már eleve az nem tetszik, hogy az UV-ket selejtezték, és helyette ICS-ket raktak be, ráadásul felújítatlanul, nem úgy, mint a 2-es vonalára. Sőt, a kedvenceim a pre UV szerelvények, amik nagyon régen - többek között - az 56-os és a 13-as vonalán voltak, sajnos ilyeneket már csak múzeumban találni :-(
cseszneki1 2008.10.23. 11:45:47
molnibalage 2008.10.23. 11:47:56
1. Az UV az én szememben egyszerűen randa.
2. Szép dolog a nosztalgia, de talán nyáron 37 fokban legyen már légkondi a villamoson a XXI. században Európában.
3. A 2-es villamos Bp. egyik fő közlekedési útvonala. Ne ilyen vonalon akarjon az ember nosztalgiavillamost. Ez olyan, mint M0-on szénásszekérrel menni és múltat idézni. Könyörgöm forgalmi és kényelmi szempontok is vannak. Annyi plusz pénzt kétlem, hogy hozna hogy megérné ez bármilyen szempontból.
4. Nekem nagyon nem lenne kedvem egy ócska UV-n zötykölődni. Már bocs, de én a pénzemért gyorsan és kényelmesen akarok utazni. Aki múltat akar idézni az menjen egy szép múzeumba szerintem. Persze az sincs...
Szép dolog a hagyományőrzés, de megfelelő helyre kell tenni. A II. Vh-s hagyományőrzők sem a Moszkva téren jelenítik meg újra a csatákat...
Pájnacsősz 2008.10.23. 12:01:48
Persze ez off.
Az UV-kat még meg is sirattam: kocsiban felnőtt kisfiamnak gyakori vsasárnapi szórakozást jelentett, ha elmentünk a Lánchíd budai lábához, néztük, ahogy a "zötyögős villamos" kijön az aluljáróból, aztán persze mentünk is vele pár megállót, szigorúan középen, a faüléses szakaszban. A 2-es vonalán semmivel sem gyorsabbak az ICS-k, mint az UV-k, nem is kényelmesebbek, sőt. Igen, a légkondi valóban fontos az évnek egy kis szakaszában, de az csak Combinón van.
Szerintem is nagy hiba volt az UV-k leselejtezése, ahogy az összes korábbi típusé is, száz évre (!) visszamenőleg. Legalább mutatóba meg kellett volna tartani belőlük. Nem is beszélve a kisföldalatti csodálatos szerelvényeiről, amelyek a Mexikói úton rohadoztak évtizedekig.
bang 2008.10.23. 12:23:24
Ha lehet, szerintem töröljétek
Pájnacsősz 2008.10.23. 12:46:26
zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.23. 12:58:55
"3. A 2-es villamos Bp. egyik fő közlekedési útvonala. Ne ilyen vonalon akarjon az ember nosztalgiavillamost."
Ne viccelj már ... milyen fő közlekedési útvonal? Akkor a 4-6-os meg a 7-es busz neked mi ? Csak turisták vannak rajta a 2-es villamosan, elég sűrűn használom ...
mefisto 2008.10.23. 13:33:14
Balogh Ádám Software 2008.10.23. 13:46:59
2008.10.23. 13:50:33
Pájnacsősz 2008.10.23. 14:03:29
Nosztalgiavillamos-járatot szerintem a már meglévő pályákon kellene először üzemeltetni, és ha látják, hogy ez jó, meg is térül, akkor beruházni.
Mivel a régi villamosok lehetséges végsebessége nem tér el jelentősen az újakéitól, nem látom be, miért ne lehetne kipróbálni frekventált, belvárosi vonalon. (Bár Újpesten, Pesterzsébeten autentikusabbak lennének a tuják.)
tyberius 2008.10.23. 14:12:22
Az UV-k lecserélése ICS-kre tényleg nem nagy előrelépés, bár szerintem az ICS valamivel tágasabb. A 2-es vonalán helyeselném az UV-k visszaállítását. Attól, hogy Molnibalage azzal jár, még nem lesz fő közlekedési útvonal :)
Pájnacsősz 2008.10.23. 14:21:47
Én inkább a Nagykörútra tenném bátran, esetleg – a turisták miatt – a fentebb írt 19-es helyére. Persze nem kell végigmennie a Kelenföldi pu.-ig, ezen a szakaszon korábban is vissza lehet fordítani (Móricz Zs. körtér, esetleg Gellért tér.)
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.10.23. 14:22:42
San Franciscót, San Franciscónak
ti
katatones · http://katatones.blog.hu 2008.10.23. 14:37:02
A hétvége hátralévő részében is kigördül a villamos?
molnibalage 2008.10.23. 14:38:04
katatones · http://katatones.blog.hu 2008.10.23. 14:43:44
Tib 2008.10.23. 14:48:13
Megtehették volna, hogy az első 1-2 ajtónál van süllyesztett padló és kész, így mindenkinek jó, de nem, reggelente szívjon mindenki ezzel a monstrummal.
És a legnevetségesebb, hogy valószínű olyan emberek hagyták jóvá a gyártást, akik sosem utaznak villamossal. Én már papíron is megmondtam volna a hiányosságokat, és nem szakmám, de szerintem bárkit megkérdeztek volna, elmondja a hiányosságokat.
noszt.. 2008.10.23. 14:57:30
persze ez nem azt jelenti hogy ilyen napok közeledtével ne járhatna itt ott 1-2 darab sőt néhány rába tgkocsi neadj isten tank( bár a 06-os események után ezt nehéz elképzelni)
skizofren 2008.10.23. 16:00:29
Ilyen villamosok még járnak/jártak, nem?
A lóvasút az lenne a nosztalgia. Lószarral együtt. Légkondi... pföö
Pájnacsősz 2008.10.23. 16:17:03
UV fan 2008.10.23. 16:22:52
Az UV-k nem vettek részt az 56-os eseményekben. Egyetlen egy sem.
UV fan 2008.10.23. 16:24:59
Már minden UV ki van vonva a forgalomból, menetrend szerint már nem közlekednek. Ergo most már valóban nosztalgia. Csak éppen 56 utáni.
UV fan 2008.10.23. 16:31:02
Már nem kell UV-n utaznod, mert nincs forgalomban. Ha meg lesz nosztalgia, senki sem kötelez rá hogy felszállj.
37 fokban egyébként az UV volt a legjobb, mert tövig le lehetett tekerni az ablakot.
Hol máshol menjen egy nosztalgiavillamos, mint ott ahol a turisták mennek?
Nem szép dolog az örökös fikázás ezért helyre kell tenni. Az ilyen negatív semminek sem örülő figurák hogy klasszikust emlegessek keressenek egy szép gerendát meg egy darab kötelet...
Pájnacsősz 2008.10.23. 16:32:49
Forradalmi tetteket valószínűleg nem hajtottak végre, hiszen ekkoriban még igencsak béta változatban voltak. De léteztek már!
De tömeges szétlövésükről valóban nem bezsélhetünk. A korábbi Stukákkal könnyű őket összetéveszteni.
Pájnacsősz 2008.10.23. 16:37:17
www.youtube.com/watch?v=uWmzDEY9730
Egyébként a kisfilmet közzétevő felhasználó kiváló UV-videókat is publikált.
Hiszia Piszi 2008.10.23. 16:39:15
UV fan 2008.10.23. 16:43:21
Kéttengelyeseket kellene mutogatni meg pótokat amik tök máshogy néznek ki. Van azokból is, a parajosban rohadnak SzEndrén.
Hiszia Piszi 2008.10.23. 16:48:53
molnibalage 2008.10.23. 16:48:55
De. Mert, ha az jön majd a sima helyett akkor vagy arra szállok fel vagy várok a következőre. Hétvégén belefér egyes kevésbé fogalmas vonalakon. A porbléma az, hogy Bp-nek nincs már villamos hálózata. Nem tehet szép nagy túrát egy szerelvény, mint Prágában.
----
"37 fokban egyébként az UV volt a legjobb, mert tövig le lehetett tekerni az ablakot."
Már amelykét. A nagy részén az ablakok nagy része meg sem moccant...
----
"Nem szép dolog az örökös fikázás ezért helyre kell tenni. Az ilyen negatív semminek sem örülő figurák hogy klasszikust emlegessek keressenek egy szép gerendát meg egy darab kötelet..."
Ez nem fikázás csak aggályaimat felejezm ki. Addig amieddig a volt 30-as villamos Erzsébetre 5-10-zel döcög addig talán arra kellene költeni. Nem, arra sem járok, de nekem szívügyem a tömegközlekedés.
UV fan 2008.10.23. 16:53:11
Mert kb. szarnak bele magasról. Csak ilyen megrendelt PR dolgokkal foglalkoznak. Ezúton is csókoltatom a marketingosztályt és az egész komm. csapatot.
Pájnacsősz 2008.10.23. 16:57:22
www.hatterkep-ingyen.hu/hatter/villamos/villamos1.html
HBP. · http://www.tar.hu/hbp 2008.10.23. 16:58:27
Már ott a gond, nem feltétlen van köze a jármű külső, leginkább design állapotának a belső, műszaki állapotához, pl mert kopott a festés, karistolt, attól még lehet megbízható a tengely, motor, itt nyílván nem a szénné rozsdásodott vázra gondolok.
Az is jó lenne, ha kevesebben bliccelnének - akik tudnának fizetni - és kevesebben rongálnák a szerelvényeket, névben köztulajdont.
Elég téves logikai következtetés, ha egy jármű x évnél öregebb, automatikusan ki kell dobni és ami csili-vili, feltétlenül hibátlan és tökéletes lehet.
Ez a baj az országgal, rengeteg nagyarcú, kis tudású tömegember gondolkodhat túl sokat, és van technológiai módja hülyeségeit szétokádni, ezúttal a neten.
Nekem kedvencem volt az UV, lehetett volna korszerűsíteni őket folyamatosan, kb mint a MUV-okat, kedves, kisfogyasztású, kis súlyú, viszonlyag egyszerű, talán kevésbé hiba-esélyes elektronika, szerkezet.
Én Bp-n rengeteg éve villamoson utazok, túléltem az UVket, Ikarus 260-kat is, télen ugye nem fürdőruhába megyek az utcára se... persze tény, magyarosan hagyták kb a gyártáskori felszereltségben, aztán a tömegember persze hogy megutálta, megunta.
A lassúsághoz semmi köze, az UV elég dinamikusan gyorsult, lassult, talán hangja volt kicsit, a haladási sebességet a pálya állapota, össze-vissza hangolt forgalmi lámpák befolyásolják inkább.
UV fan 2008.10.23. 17:00:29
mondd, hányszor kell elismételni neked ahhoz, hogy felfogd: már nem fog jönni. Se sima helyett, se sehogy.
A nosztalgia meg ha lesz akkor különjárat, nem a menetred szerinti tuja HELYETT jön, hanem AZON FELÜL. És aki nem kíváncsi rá az ne szálljon fel rá. Sőt, rá se nézzen.
Neked tuti középső ujj volt a jeled az óvodában.
Hiszia Piszi 2008.10.23. 17:01:22
HBP. · http://www.tar.hu/hbp 2008.10.23. 17:02:09
éppenséggel kedves agymosott pártkatonám, mortimer nem l'pour l'art szúrt le egy másik embert, hanem mert az előzőleg inzultálta őt.
Elképesztő, hogy terjednek az UL-k, tévhitek, kényszerképzetek.
gondolom te meg hagyományőrzésből kicsit fasisztázol, csőcselékezel és beböfögsz még néhány blogba, bár senki nem kíváncsi rád, még kevesebb hatásod van a külvilágra, jó dolog az álmodozás, a falkaszellem erősítése.
mondjuk ez nem Polidili blog.
molnibalage 2008.10.23. 17:13:13
A villamos 50 éves és nem a remízben töltötte hanem a pályán. Hány milló kilómétert mentek?
----
Ok, menetrenden felül mennek.
Pájnacsősz 2008.10.23. 17:21:51
Bár ez tényleg nem Polidili, hanem prolidili; menj innen.
A villamosok azért szépek. Ideje lenne eléjük feküdnöd.
Budapest HBF 2008.10.23. 18:07:14
Az a gond, hogy a BKV-nak nem igazán van működőképes nosztalgiajárműve. Az UV kivétel, mert nemrég még üzemben volt, ezért nyomatják azt mindenhol. Stukából pl. egyetlen egy működőképes példány sincs! Szégyen!
Nosztalgiaüzem tekintetében Budapest egy nagy nulla. Míg más közép-európai városokban menetrend szerinti nosztalgiaközlekedés van, addig nálunk úgy kell kikönyörögni, hogy néhány régi villamos időnként közlekedjen a pesti utcákon - utasok nélkül. Krakkóban pl. van egy 0-s viszonylat, amely hétvégéken közlekedik belváros-kocsiszín viszonylatban óránként, nosztalgiajárművekkel. Mindenféle bérlet, jegy érvényes rá. Hangsúlyozandó, hogy ez egy önálló viszonylat, amely a többi járaton felül közlekedik, tehát aki nem akar lépcsőt mászni/melege van/stb. az semmilyen hátrányt nem szenved! Tök jól működik, vonzza a turistákat, stb.
Aztán van egy gyönyörű múzeumunk, amelyet alig látogat valaki, mert kint van a francban, Szentendrén. Ami azért is külön jó, mert csak a HÉV-vágányain közelíthető meg, tehát a 600 voltos kocsikat csak bonyolult hercehurcával lehet behozni a városba. Aztán én nem tapasztaltam, hogy a BKV őrült módon reklámozná ezt a múzeumot... Néhány kopott plakát a HÉV-állomásokon, és kész. Az volna a minimum, hogy hétvégéken valami régi HÉV-es vas vigye ki az utasokat Szentendrére, ahogy a MÁV-nál a Füstibe. De nem.
Meg hát az is elgondolkodtató, hogy Budapesten nem igazán lehetne normális nosztalgiaviszonylatot szervezni. Mert ennek nyilván úgy lenne értelme, ha az egész városon át lehetne utazni. Mondjuk Hűvösvölgy-Nagykörút-Pesterzsébet viszonylatban. Lenne benne erdő, Duna, nagyváros, kisváros, stb. Csak hol vannak ehhez a vágánykapcsolatok? Át lehet menni normálisan a hűvösvölgyi vonalról a körútra? Nem! Át lehet menni normálisan a 21-esről a körútra? Nem! Át lehet menni normálisan a Fehérvári útról a körútra? Nem!
Pedig ezek igazából nem volnának százmilliárdos dolgok, csak akarni kéne. De a BKV szarik rájuk, egyszerűbb kipipálni a nosztalgiaüzemet egy évi 3 alkalommal közlekedő, utasok nélküli UV-s menettel, aztán menni vissza közpénzt lenyúlni...
Tib 2008.10.23. 20:11:11
Tib 2008.10.23. 20:13:39
HBP. · http://www.tar.hu/hbp 2008.10.25. 01:26:02
ne haragudj de...
annyit mondok abban az ügyben, amire reagáltam, tájékozódj, nézz utána alaposabban.
Elnézést az inzultálásért, de ferdítés volt, amit írtál.
amúgy gratulálok, ha különb vagy, miért kezdesz jelzőket írni, mert más forrásokból tájékozódtam, másképp világítottam meg egy ügyet? miért nem a konkrét felvetésre válaszolsz, miért csak vissza-személyeskedsz?
na mindegy.
Na enpara :) , és éljenek a villamosok!
Pájnacsősz 2008.10.28. 13:25:54
olvasd vissza, te minősítettél először.
De felejtsük el.