Ezzel a címmel kezd új sorozatot a Kötött pálya. Azt hiszem, a cím magáért beszél. Eddig is rengeteg olyan poszt volt, amely valamilyen MÁV-os pazarlásról, utasellenes döntésről, irracionális gyakorlatról szólt. Mostantól még több ilyen lesz, sok apró bosszantó üggyel, nagyobb visszássággal. A sorozatot az itt látható logó és a vvv azonosítja. Mostanában kiemelt téma lesz a december 14-től induló új vasúti menetrend, erről szól a VVV első része is. És persze írok majd örömteli dolgokról is, de nem ebben a sorozatban.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
csillu009 2008.12.01. 18:35:37
Mitől "utasbarátabb" és olcsóbb (erős hangsúly) volánnal utazni, mint vonattal?
Tudtommal egységesített ára van (mivel diák vagyok, egy oda-vissza MÁV-val is, volánnal is 900 HUF, a többi ár (felnőtt, nyugdíjas, stb. értelemszerűen megyegyezik ugyanúgy). Én olyan helyen lakom, ahol a megyeszékhely egyaránt 60 km-re található közúton is, és vonattal is. Választhatnék, meg is teszem. Nem a MÁV védelmére, mert komoly fenntartásaim vannak a vonatok állapotával kapcsolatban (és egyébbel is, de 1:10 perc alatt eljutok vele az úticélomhoz. A volán ellen közölném, hogy mennyivel utasbarátabb 1:45 perc alatt megtenni közúton ugyanazt a 60km-t?
Mert hogy olcsóbbnak sem olcsóbb, az egyszer fix.
Másrészről meg az autópályákat, főutakat leszámítva a magyarországi közút siralmas (környékünkön extra siralmas, a jó minőségű út legközelebb is ~30 km (33-as főút), és nem szívesen zötyköltetem magam azokon a buszokon (ráadásul télen rá van fagyva a félig letakarított hó, ebből következik, hogy balesetveszélyes is), amelyeknek télen is kb. a felén van fűtés, a csuklósokon nem nagyon tapasztaltam a fűtésnek halvány jelét sem télvíz idején. Ezek után úgy gondolom, kedves kommentelő, aki úgy gondolod, hogy volánnal utazni csupa móka és kacagás, hogy akkor ha lehet, akkor naponta tedd meg 2-szer.
Én maradok a vonatnál, amin ugyan biológiai apró gondokat elvégezni nem lehet, mert bokáig jársz a szennyben, de télen legalább fűtik, és nem utolsó sorban rövidebb ideig tart utazni vele, mint az általad preferált volánnal. És igen, nekem is keresztbe tett már sokszor ez a szar ütemes menetrend. A napokban láttam: Záhony - Nyíregyháza - Debrecen vonalon 60 perces késés. Ezért nagyon-nagy kár ütemes menetrendeskedni. Az IC-k rendre késnek Bp. felől is, és Bp. felé is, jó esetben csak 10 percet, rosszabb esetben fél órát, amivel ott vagyok, hogy mehettem volna gyorsvonattal is.
Azt kívánom a menetrend készítőinek, hogy töltsenek el egy hetet ingázóként, ahogy nagyon sokan dolgoznak, és kíváncsi lennék, hogy mennyire lenne ínyükre az átszállások - várakozások - hosszú vonatozások sokasága. Nem a szolgálati autóból kell menetrendet megírni, miközben vezet a sofőr, tapasztalat, esettanulmány és vizsgálatok nélkül. Ésszerűség kellene, semmi más.
csillu009 2008.12.01. 18:36:31