Mint arról – sajnos pontatlanul – már beszámoltunk, 50%-os kedvezménnyel utazhat holnaptól vonaton Budapesten és környékén (a lenti térképen jelzett határok között), aki felmutatja autója forgalmiját, ha még érvényben lesz az autók szmogkorlátozása. Fontos tehát, hogy a kedvezmény nem csupán a főváros területén él! A részletek kiderülnek a MÁV Start közleményéből:
A szmogriadó miatt elrendelt autós közlekedési korlátozásokra tekintettel 50%-os kedvezményes vasúti menetjegyet válthatnak a Budapesti Közlekedési Szövetség szolgáltatási területén belül, a forgalmi engedélyüket felmutató utasok 2009. január 13-tól, amennyiben holnap reggel nem oldják fel a szmogriadó riasztási fokozatát. A MÁV-START Zrt. kiemelt feladatának tekinti, hogy a jelenleg kialakult helyzetben segítse a Budapestre utazókat, és megfelelő közlekedési alternatívát tudjon felkínálni. A Személyszállító Vállalat a kedvezményes menetjegyváltás lehetőségével segíteni kívánja a gépjárművüket nélkülözni kényszerülő fővárosba tartókat, valamint ezzel kíván hozzájárulni Budapest levegőjének minőségi javulásához.
Az 50%-os vasúti kedvezmény igénybevételének feltételei:
A kedvezményt igénybe veheti a gépjármű tulajdonosa vagy üzemben tartója. A kedvezmény kizárólag belföldi utazásra, 2. kocsiosztályon vehető igénybe egy útra vagy menettérti útra. IP, IC vonat igénybevétele esetén a pót és helyjegy, pótjegy vagy a helyjegy díját meg kell fizetni.
A kedvezmény igénybevételére az alábbi térképen sárga háttérrel jelölt állomások által határolt területen van lehetőség. (Szokolya, Nógrádkövesd, Hatvan, Jászrényszaru, Szolnok, Nagykőrös, Lajosmizse, Kunszentmiklós-Tass, Pusztaszabolcs, Székesfehérvár, Tatabánya állomások és Budapest közötti szakaszokon)
A kedvezmény visszavonásig érvényes!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Daniel W. Mcload 2009.01.12. 16:59:51
siorac75 2009.01.12. 17:06:29
gaze762 2009.01.12. 17:08:09
búbánat (törölt) 2009.01.12. 17:27:45
efi 2009.01.12. 17:50:12
NaP · http://nagyek.blog.hu 2009.01.12. 18:49:32
Korrektebb lenne az, amit efi írt az előbb.
Vaandor 2009.01.12. 18:50:54
Az ingyenesség viszont már durva túlzás lenne. Ráadásul csúnya kicseszés a bérletesekkel.
zontyi 2009.01.12. 19:11:57
Érdekes, hogy nyugaton ezt csont nélkül meg tudják tenni, mindenféle forgalmifelmutatós hókuszpókusz nélkül, itthon pedig már a sokadik felháborodott kommentet olvasom arról, hogy micsoda felhábordító dolog lenne, ha 2 napig ingyen járna a busz meg a vonat. Főleg a köcsög autósoknak ne járjon, nyilván.
Az persze eszébe se jusson senkinek, hogyha ingyenes a jegy, akkor esetleg többen hagyják otthon az autót (esetleg olyanok is akik amúgy aznap mehetnének vele) és hamarabb kitisztul a levegő. Mindenki mondja nagy garral, hogy az autósnak tessék lemondani az autójáról, tessék szívni a közjóért, de ugyanakkor a tömegközlekedő még azon is felháborodik ha mást ingyen melléengednek, holott ettől neki amúgy nem kerül többe a busz, nem lesz lassab, piszkosabb stb.
Lefogadom, hogy most mindjárt jön 1000 komment arról, hogy a szemét autósok szennyezik a környezetet, ne járjon nekik semmi kedvezmény, rohadjanak meg ahol vannak, csak ezzel az a baj, hogy a szmogriadó betartása jelenleg teljesen önkéntes és még ha egyszer büntetni is fognak érte, az autósok fele akkor is közlekedhet majd, még ha lennének ilyen ésszerű kedvezmények, akkor valószínűleg a többség mindenféle büntetés meg páros/páratlanozás nélkül is lerakná az autót. De hát azt persze nem lehet, hisz ez itt a balkán ahol a dögöljön meg a szomszéd tehene elv sokkal-sokkal fontosabb mint a józanész.
Gabesz81 2009.01.12. 19:30:12
efi 2009.01.12. 20:13:06
Felőlem lehet félárú, de akkor mindenkinek! Ez a minimum.
Te meg azt fejtsd ki, hogy neked mitől lenne jobb - pl több fizetésed lenne? - ha összes parlamenti képviselő fele fizetést kapna, vagy nem számla nélkül nem számolhatma el semmit? Alighanem ez rajtad nem segítene, mégis 10-ből 10 ember megszavazná. Elvek is vannak a világon.
A buszmegállóban meg a pórnép fagyoskodik, meg szívja a benzinbűzötöket, de ti nagylelkűek vagytok és féláron (vagy ingyen!) a többiekhez képest méltóztatnátok átülni.
Gabesz81 2009.01.12. 20:21:37
De hát, ezért tart itt ez az ország...
efi 2009.01.12. 20:44:53
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.01.12. 21:12:23
Véletlen szerencse, hogy az egyik páros a másik páratlan számú, így nem kell eltûrnöd azt a felháborító gondolatot, hogy féláron utazom.
Valójában efi, én negyedannyiért utazom mint te, minden költségemet és az amortizációt is beleszámítva. Jah, a levegôt pedig közösen szívjuk. Ingyen.
efi 2009.01.12. 21:46:07
Gabesz81 2009.01.12. 21:51:39
a) vasutas a családtagod
b) diák vagy
c) fizeti a céged a kts-ek 90%-át
Az a és b esetekben MI, ADÓFIZETŐK álljuk a cehhed!
PTibor (törölt) 2009.01.12. 22:12:02
- a rendszeres tömegközlekedő joggal van felháborodva, hiszen a járatszámok folyamatosan csökkennek, az árak nőnek (hogy leegyszerűsítsem ezt a komplex problémát). Erre jön ez a döntés, amivel egy csomó autóst ültetnek tömegközlekedésre, aminek az az eredménye, hogy nagyobb tömeg lesz, ráadásul a nem autós utast bosszantja, hogy az autós olcsóbban utazik.. ő meg nem..
- az autós joggal van felháborodva, mert azért vette az autót, hogy kényelmesen utazzon. Cserébe kőkeményen adóztatják, és mostmár autóval sem egyszerű közlekedni, mert a fejlesztések jócskán elmaradnak az igényektől (bár a tömegközlek sem fejlődik úgy, ahogy kellene).
Viszont ami a "szoktassuk az autóst tömegközlekedésre" feltételezést illeti:
az első felháborodásban van megfogalmazva. Az az autós aki még hajlandóságot is mutatna a váltásra, ezen a pár napon annyi negatív tapasztalatot szedhet össze, ami neki elég lesz arra, hogy visszaüljön az autójába.
Ne legyen igazam...
sylke 2009.01.12. 22:12:49
Ha megveszed a bérletet, neked nem mindegy, hogy ki utazik ingyen és ki nem?! A tömegközlekedésen te is ellenőrt játszol...aki felszáll, attól kéred a jegyet vagy bérletet?! :D:D:D
bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.01.12. 23:23:10
Vaandor 2009.01.12. 23:37:17
Ami fontosabb: az ingyenesség a MÁV-on talán, a BKV-n biztosan elviselhetetlen zsúfoltságot és összeomlást eredményezne. Főleg, ha büntetnék is a szabálytalan autósokat. És akkor a bérletes utas hirtelen jóval kevesebbet kap a pénzéért!
A félár igazából teljesen korrekt.
*Én alapvetően maradok a bringámon! Az tuti megy holnap is. :-)
efi 2009.01.13. 17:29:34
a) van kocsid
b) használod is
c) nem a dűlőúton
Ez esetben MI AZ ADÓFIZETŐK álljuk helyetted a ceh nagy részét. Az utat ugyanis meg kellett építeni és karbantartani stb. Pedig én nem is koptatom.
Gabesz81 2009.01.14. 08:52:39
a szmogriadós esetben egy valódi tehermegosztásról lett volna szó IDEIGLENES jelleggel. Mert az autósnak is volt kára, amíg állt a verda, és a bérletesnek, hogy 1 emberrel több áll mellette... a BKV így is úgy is több járművet indított, azt mondta... tehát a költségekbe már beleverte magát előre...
közös felelősségvállalással, ha elvárják, hogy az autós szálljon ki és van aki megtette, mert érdekli a levegője, akkor annyit elvárhat, hogy más is nyeljen emiatt
Csak itt megintcsak a saját bérletes jogaink szajkózásáról van szó... fizessen-fizessen-fizessen... robot vagyok-robot vagyok.
efi 2009.01.14. 21:11:54
Nézz körül külföldön, ott nem úgy szokás ám, hogy ha már korbáccsal nem megy (nem lehet megbüntetni nálunk az autóst jelenleg a szmogriadóval összefüggésben), akkor elővesszük a mézet, hanem nem közlekedhet és kész, meg fizeti a dugódíjat, vagy egyszerűen az év minden napján ki van tiltva a belvárosból folyamatosan. Cserébe meg nix félárú bérlet. Egyáltalán nem értem, hogy az akinek nem telik kocsira, miért kell, hogy finanszírozza azt, akinek telik, szennyez és nagy kegyesen méltóztatik 1 napra letenni és a másik kontójára utazni.
Gabesz81 2009.01.15. 09:01:32
Büntetni úgy, hogy előtte nem teremtjük meg a feltételeket!? Téged megállít a rendőr gyalogosan és kitalálja, hogy leléptél az úttestre, mert a járdát elfoglalja egy bazi nagy konténer! Tehettél mást, nem. Haldnod kellett, mert épp dolgoztál, mert épp élni akartál. És nem a konténerest büntette meg, mert odapakolta a dzsuvát. Nos a Főváros is épp azért büntetne, mert nem épített elég P+R-t, mert még az esélyt sem adja meg, hogy a városhatár vagy pl. a Hungária környékén letegye az a sok autós a kocsiját! De a rendőrnek téged is egyszerűbb volt ott helyben csekkel ellátni.
A BKV gesztusa, hogy segítse a jogkövető autósokat hiányzott... Szegeden miért tudták megtenni? Az nem Agyarország, kicsit "nyugatabbra" vannak, mint sötétkeletBp! Mézet, ugyanmár... meg az autós ne fizetne a tömegközlekedésbe... szerinted csak a te adód kerül oda, kis naív. De, ha már a TE álomvilágodban élünk, akkor az autósnak fizesd már vissza az ő adójából a te tömegközlekedésedre fordított pénzt! Az autós az év 365 napján fenntartja a rendszert, de mondjuk egyiken sem használja... most lett volna 1-2 nap, amikor használta volna, ingyen. Ingyen az adóiból, amit ugyanúgy, mint te is fizetsz. Menetjegy rész a 1-2 napra... aki BKV-zni szokott megveszi a viteldíjat, de nem mond már, hogy arra az 1-2 napra az autós által befizetett plusz adóbevételek nem fedezték volna az ő utazását!? Szeged és a világ számos nagyvárosában működött ez a rendszer, csak épp a BKV és a Főváros vezetése egy PÉNZÉHES CSŰRHE!
Gabesz81 2009.01.15. 09:03:07