Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2009.01.20. 22:00 erminavet

Indul a gyártás Szolnokon, a Delfin-csorda több mint fele itthon

Vác felé is megjelennek hétvégén a Stadler Flirtjei

Határidő előtt megérkezett a második 30 darabos Flirt-rendelés első két járműve a MÁV-hoz. A svájci Stadler több mint két hónappal az eredeti határidő előtt szállított. A Kötött pálya információ szerint a 30. (vagy összesen a 60.) Delfin is korábban, 2010. június 30. helyett a jövő év február 25-ig megjön. A gyártó összesen 1200 vonatnappal hamarabb szállítja a járműveket. (Az egyes szerelvények napban számolt “koraszüléseinek” összege tehát ennyi.)

A MÁV és a Stadler 2006-ban írta alá a szerződést 30+30 villamos motorvonat szállítására. Ennek alapján a MÁV 2007 decemberében – az első 30 Flirt megérkezése után – a második 30 motorvonat leszállítására is megbízást adott a Stadlernek. A beszerzést a Raiffeisen Bank finanszírozza 141,6 millió eurós hitellel, írja a MÁV közleménye.

A 60 Delfin teljes egészében el fogja látni a budapesti elővárosi forgalomból a három dunántúli fővonalat (1: Bp.-Tatabánya, 30a: Budapest–Székesfehérvár, 40a: Budapest–Pusztaszabolcs). Sőt, az 1-es vonalon Győrig, a 30-ason nyáron a Balatonig is eljutnak. 2009 májusától a Budapest-Gödöllő-Hatvan (80) vasútvonalon is igénybe vehetik az utasok a korszerű motorvonatokat.

 

Sőt, hétvégeken a Flirtök hamarosan megjelennek a 70-es, Budapest-Vác-Szob vonalon is. A járműveket üzemeltető MÁV Start közlése szerint az érkező motorvonatokkal először fokozatosan a zónázó járatokat (amelyek Szob és Vác között mindenhol megállnak, utána viszont csak a fontosabb állomásokon) “töltik föl”. Az innen felszabaduló régebbi Ganz-motorvonatok így a hagyományos, mozdonyos szerelvények helyére léphetnek a Budapest-Vác személyvonatokban.

A pontos szerelvényforduló kidolgozása folyamatban van, a Start azt ígéri, munkatársai vizsgálják az utasszámokat, és ennek alapján határozzák meg azt, hogy egy vonat két egységgel vagy szimplán fusson. A (turisztikailag) kihasznált járatokon, ahol azt az utasforgalom indokolja, dupla szerelvényekkel kalkulálnak.

A Kötött pálya úgy tudja, határidőre elkészült tavaly év végén a Stadler Magyarország szolnoki üzeme is. Az alumínium kocsitesteket összeszerelő gyárban jelenleg próbaüzem folyik, napokon belül megkezdődik a “valódi” gyártás.

A korábbi reményekkel ellentétben azonban a MÁV-nál most nincs szó nagyobb kapacitású Flirtök beszerzéséről, se a már megrendelt hatvan, se esetleg azokon fölüli vonatoknál, noha mostanra nyilvánvalóvá vált, hogy sokszor hasznos lenne nagyobb kapacitású vonatokat járatni. (Pontosabban nem kellene ilyen sokszor párosával indítani őket.)

Így a teljes flotta négykocsis, 211 ülőhelyes motorvonatokból áll. Maximális sebességük 160 km/h, teljesítményük 2600 kW, gyorsulásuk kiemelkedő, 1,2 m/s².

Valószínűsíthető, hogy a második harminc Delfint is a Stadler pusztaszabolcsi bázisán tartják majd karban. Csakhogy az első rendelésnél még a járműbeszerzési szerződés része volt a karbantartás, a második flottánál megtendereztették azt. Mivel azonban csak a Stadler adott be pályázatot a prekvalifikációs fázisban, jók az esélyei.

Figyelmeztetés: a Flirtök nevére, annak kiejtésére, toldalékolására írt megjegyzéseket, mint értelmetleneket, törlöm.

75 komment

Címkék: alföld vasút ütemes menetrend flirt városi közlekedés stadler nyugat dunántúl dunakanyar észak magyarország közép dunántúl


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr33892164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacsa! 2009.01.20. 22:48:42

Igazán kinézhetnél a szolnoki Stadler üzembe a zolvasók kedvéért, egyenesen meglepett, hogy már készen vannak. Sok sikert nekik ezúton is.

Dr Milton 2009.01.20. 22:59:56

Ez annyiból jó, hogy magyar munkahelyeket teremtett, és foglalkoztat is. Annyiban meg rossz, hogy ez az életben nem fog 160-nal menni, még 100-zal sem igazán. Valamint, hogy igazi modern sótlan vonat és kényelmetlen is. A Desiron nincs egy kuvva connector sem, ezt is sikerült így megoldani?

tarasp 2009.01.20. 23:33:36

A Flirt fékezéskor energiát termel vissza. Rövidebb a fékútja. Jobb a gyorsulása. Javul a vasút versenyképessége, ha a most közlekedő szerelvények maradnak zónázóként és a Flirt áll meg minden állomáson és megállóhelyen.

MrZed001 2009.01.20. 23:43:32

No, ki vette észre rajtam kívül, hogy bár Szolnokon gyártják a vonatot, az ott a b.dös életbe nem lesz látható az állomáson (!!!!), mint ahogy az alföld EGYETLEN városában sem, SŐT, kelet Magyarországot éppenhogycsak érinti egy kis (északi) hatvani kiruccanással.
Szóval ez is a nyugat kapja, a kelet meg le van sz......
Akárcsak az autópálya, 10 év alatt a 4-esből 12 km készült el (M6-ra meg alagút meg völgyhíd ....)
El van ez kúrva, de nagyon !

Káposztakukac 2009.01.20. 23:51:10

@MrZed001: mit értünk kelet alatt? azért az az m35 megépült debrecenig... nemsokára kezdődik az m44-es építése békéscsabára. nem azt mondom, a keleti régió elmaradottabb infrastrukturális téren, de azért van fejlődés.

kacsa! 2009.01.20. 23:57:57

@MrZed001: Piszkosul egyetértek, főnök! Csak az IC, csak az IC, virítsunk a sajtónak, "Railjet - az ÖBB és a MÁV-Start KÖZÖS szolgáltatása" (LOL), a plakátokon, menetrenden flancos vonatok, a többi le van szarva! Megkaptuk keleten a sokat emlegetett menetrenddel a hétvégi közlekedés szétverését is, köszönjük, B..szátok meg!
@tarasp: Úgy érted, hogy a flirt megáll minden állomáson és megállóhelyen, a selejtmenet meg inkább ne álljon meg sehol? Támogatom! :)

2009.01.21. 00:21:03

Valaki már megelőzött, de én finomabban is le tudom írni a véleményemet:

Mindig CSAK Budapest. Desiro = Budapest (nyáron Balaton északi part -> dicséret)
Talent = csak Budapest
Flirt, mind az öt tucat, ami rohadt sok = Budapest

A 60-ból még 10-et sem kéne szétszórni az országban azért, hogy ESETLEG ne csak a budapesti segge legyen kinyalva.

Tudom, hogy Budapest két milliós város, agglomerációja talán egy milliós, így az utazások zöme itt bonyolódik le, ezért itt lehet könnyen autóst lopni és itt érzik igazán sokan a színvonaljavulást, de ahogy Budapesten belül a BKV is eljutott arra a pontra, hogy mindenkinek kijár a (néha) légkondis alacsonypadlós autóbusz és így szétszórta a 412-eseket és a Volvókat, úgy a MÁV is rájöhetne, hogy Pécsett ugyanannyiba kerül 20km jegy, mint Budapesten!!! Budapest vonzáskörzetén kívül nem az emlegetett "connector" számít igazán modernnek, hanem a 25 éves ex-német kocsik, meg az orosz motorvonat-csodák. Desirót leküldik parasztvakításként IC-be' Szegedre meg Szekszárdra, 3 órás útra, már sírni sem tudok rajta. Szóval tessék gondolni a vidékre is, és egy-egy vonatot leosztani.

Egy-egy kiosztott motorvonatnál nem igazán számít az a veszteség, ami a pusztaszabolcsi rezsimenetekből adódik, főként, hogy sok esetben beforgatható a menetrendbe is akár a "szükség menet".

Na kezit csókolom, amúgy dicséretes mind a szolnoki cucc, mind a 60db-os beszerzés.

nemeza 2009.01.21. 00:59:20

légkondi egy-két kivételtől eltekintve csak a Volvokon, meg az Alfákon van, de az sem mindig működik (amikor szükség lenne rá).. nem működő légkondis busz helyett inkább 280-as..

2009.01.21. 01:07:11

@nemeza: Legyen igazad! A 280-asok is szét vannak szórva, nemde? ;)

És hogy ezzel kapcsolatban közelebb legyek az ontopikhoz, megemlíteném, hogy a halberstadti is pocsékul szellőzik.

Tomi1973Wien 2009.01.21. 01:09:15

@MrZed001:
naja... kelet fele lassan vizum kell.....

WinG 2009.01.21. 01:09:17

" nemsokára kezdődik az m44-es építése békéscsabára."

jah, PPP konstrukcióban. ha nem jön össze elég befektető, akkor bukta.

tompysoft 2009.01.21. 01:20:03

Köll a váci vonalra, ja. Még vegyünk 60-at, mert még egy-két bp elővárosi vonalon nem ez szaladgál.
Ez kell a népnek, sok rajta a lefújható felület. :S

Daniel M. 2009.01.21. 01:25:44

Már megbocsássatok, akik hisztiznek, hogy kelet nem kap belőlük.
Mit szeretnétek?
Járjon Flirt a Miskolc - Ózd vonalon, ahová az egykocsis Bz is sokszor pazarlás?
Vagy IC-zen Szegedre?
Miért nem lehet felfogni, hogy ez nem kelet és nyugat kérdése.
Nem ám örülünk, hogy tizenvalahány év után végre egy nagyobb mennyiségű járműbeszerzés, hanem tipikus magyar módjára a miért nem hozzánk jön nevű lejárt lemez megy.
El kellene fogadni, hogy ezek a járművek elsősorban elővárosi közlekedésre lettek kitalálva illetve S-bahn-nak.
Jelenleg tetszik, vagy sem, Budapest és vonzáskörzete az ahová a legésszerűbb használni.
Miért nem jár Szolnokra, és Hatvanba is csak ritkán?
Érdekes, amikor a felújított Bhv-kat kapta a két említett vonal, akkor nem nagyon ment a sírás, hogy miért nem a váci, vagy a székesfehérvári, esetleg a tatabányai vonalra kerültek.

Daniel M. 2009.01.21. 01:29:21

@tompysoft:
Arról nem a motorvonat tehet, hogy egyes csökkent értelmi képességekkel megáldott és otthon a szüleitől megfelelő nevelést nem kapó suhancnak az összes szexuális kielégülés az életében a köztulajdon rongálása.
Aztán arra zsebhokiznak, hogy látják azt a vonatot, amit összebarmoltak.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.01.21. 01:30:53

Hah, tökéletes. Vigyék a Flirtöket oda, ahol kihasználhatóak, 120-as vonalról meg irtsák ki a picsába az összes huzatos, kényelmetlen, büdös szar klasszik Bhv-t, és jöhetnek ide a 70-es oldalról megspórolt csíkosak. Mert még a 100-as vonal 120 km/h, az újszászira teljesen feleseleges lenne. Remek lenne az 1,2 m/s^2 gyorsulás a tápiógyörgyei 30-as lassújelre :D

VajkThor 2009.01.21. 01:48:23

Nekem személy szerint ebből a cikkből legjobban az jön le, hogy Kelet-Magyarországot megint magasról lesz...ják, Záhonyig lassan már InterCity sem megy el. Mintha Debrecen utáni rész már nem is Magyarországhoz tartozna, úgy kezelik ezt a régiót. És ez nem csak a vasút részéről áll, hanem a honi politika is érdektelenül néz a keleti csücsök felé. Lehet felhozni azt, hogy itt a legtöbb "paraszt", minek nekik ilyen szerelvény, úgyis szétverik pár nap alatt. De ha jobban belegondolunk, egy ország vagyunk, és hol van itt a nagy híres összefogás?! Márpedig ha egy ország vagyunk, kezeljék is úgy a helyzetet, amíg az egyik rész elmaradott lesz, a másik sem fog teljesen kiszakadni a mocsárból. Ez a legnagyobb baja az országnak, iszonyatosan megosztott, nincs egység, sem egyetértés, így ne számítsunk semmi jóra a jövőben!!! Ez az én szubjektív véleményem, mindenki gondolja át, és tegye szívére a kezét, úgy mondja hogy nincs igazam!

gramercy (törölt) 2009.01.21. 01:54:00

1. naivitás azt hinni, hogy a start (stop?) valóban az utazási igényeknek megfelelően fogja kialakítani a vonatok összeállítását.
a déliben rendszeresen áll a rendező részen 4-6 flirt, miközben a délutáni csúcsban nem ritka hogy egyesével járnak a dunántúl irányába, az utasok meg heringek
mindez úgy, hogy ezt a típust 'elvileg' sokkal könnyebb összekapcsolni, persze a mávnak ez sem megy, tuti van valami kifogás, hogy a jól 'összetapadt' párokat ne bolygassák meg...

2. persze hogy kész van időre a stadler gyára. svájciak, kész

3. legalább ezt az ütemet fenn kellene tartani (évente 15 új motorvonat) sok-sok-sok éven át ahhoz, hogy a máv megfelelő járműparkkal rendelkezzen.....talán hogy most "magyar" gyártó kapacitás is létesült, legalább ezt a minimális ütemet fenn tudjuk tartani, habár ez is még csak az amortizáció határán billeg (450 motorvonat, 30 éves életkorral számolva)

gramercy (törölt) 2009.01.21. 01:56:19

@VajkThor:

ne túlozz, a nyugat dunántúli városok sokkal jobban le vannak szarva: egyrészt se normális pálya, se kétvágányú szakaszok nincsenek, sok helyen még villamosítás sincs (!)
hasonlítsd össze zalaegerszeg vagy nagykanizsa, esetleg kaposvár elérhetőségét egerrel vagy nyíregyházával vagy békéscsabával
elég ha a menetidőket és a járatsűrűséget összehasonlítod, meg fogsz lepődni
elég ránézni egy vasúti térképre és világos hogy bizony vasutak terén (de autópályák terén IS!) kelet-magyarország jobban áll mint nyugat-magyarország

gramercy (törölt) 2009.01.21. 02:02:12

@VajkThor:

még annyit, hogy budapest keleti elővárosi szakaszain járó vonatok igaz hogy régebbiek mint a flirtek, de vedd figyelembe, hogy amikor megkezdődött a budapesti elővárosi vonatok felújítása, először ezek a vonalak kaptak új járgányokat!
először itt mutatták be a felújított bhxx-eket, a ganz legutolsó (mindössze 20 éves) hajtányait is a váci vonal kapta

a nyugati elővárosi vonalakon 3 évvel ezelőttig csak a már teljesen kiszuperált 40+ éves teljesen összefirkált vagonok jártak, sőt, ahol még nem teljes a flirt-flotta (az 1-esen kívüli vonalak) ott még mind a mai napig ilyenek IS járnak a flirtök mellett

s_marky 2009.01.21. 02:15:25

@MrZed001: Kedves Zed! Én ezt a kérdést inkább úgy látom, hogy az EGÉSZ ORSZÁG LE VAN SZARVA, nemcsak a kelet, hidd el nem jó érzés az,amikor hozzánk (Keszthely) megérkezni látsz egy túristát a vasútállomáson(főképp ha külföldi)...amikor leszállnak a 35 éves ótvarmocsok BZ-ről...mert Keszthelyen pl. csak az van!!!Napi 1db közvetlen kocsis IC pestre, a többi IC nagykanizsáról indul, Keszthelyről pedig lemehetsz "piroskával" szentgyörgyre,és átszállhatsz. Szóval NYUGATON is szar a helyzet,sőt SZARABB!!! Nézd meg hogy mennyi a menetidő Budapest-Keszthely között! A Balcsinál nincs ám 140km/h-s dupla fővonal!!!

Balogh Ádám Software 2009.01.21. 06:34:38

Azért azt sem lenne szabad elfelejteni, hogy a 100-as vonalon van az ország nemzetközi repülőtere. Valamint azt sem, hogy frissen felújítve jól néztek ki ezek a Bhv-k, de ezeknél nem kötöttek karbantartási szerződést senkivel, így rohadnak, mint a régiek. A wc-i ugyanolyan használhatatlanok és büdösek, mint a felújítatlanokon. Más kérdés, hogy ezeken a vonalakon nagyobb a személyforgalom, így ide nagyobb kapacitású, lehetőleg emeletes vonalak kellenének.

Farock 2009.01.21. 07:06:13

Végre rendes vonatok lesznek. Kurvajó ez a flirt, mióta tőlünk is ez megy pestre, birom a vonatozást. Szerintem szép tiszta, nincs összebaszva, halk, kényelmes. Azért nem fog 160al menni mert a sín szar hozzá, a vonat tud annyival menni bőven. Ezt haverom faterja mondta aki vasutas.

variable speed 2009.01.21. 07:28:49

sok az ellentmondás.
a kelet-nyugat kérdése pld. egy röhej. Keleten villamos vontatás volt és van, mig nyugaton? csak a hegyeshalom felé. És a Balaton, meg Pécs irányába mikor lesz felksövezetékse pálya?? A sinekröl nem is beszélve, Mo. a bányász béka segge alatt van vasutakban. Ez egyszerüen egy szégyen, hogyan lehet, hogy nyugaton 200 föoött is járnak a vonatok, Mo.-on meg rettenetes lassan.

Csak egy kérdés. mi a fene ez, hogy villamos motorvonat? A képeken látszik, hogy felsövezetékes villanymozdonyok...
Motorvonatnak jobbára a dizel-villamost mondjuk, nem?? És Pécs felé csak diesel megy, nos akkor hogy a csudában van itt fejlödés???

Andrásovics 2009.01.21. 07:29:36

@gramercy: vasutak ( értsd kizárólag fővonalak) terén keleten talán egy kicsit jobb a helyzet ( Miskolc, Debrecen meg Bcsaba felé ),de ez csak azért van, mert ezek a vasútvonalak a fő európai korridorok szerves tagjai, míg dunántúlon csak a győri vonalnak van kiemelkedő jelentősége. Ettől függetlenül amíg a Csabai vonalon elzötykölődik Újszászig, az megér egy misét ( itt-ott 30-as szakaszok, lerohadt talpfás sínek... Viszont az komplett hülyeség, hogy autópályák/utak terén is. Aki ezt nem hiszi, annak javasolom, hogy autókázzon végig a 4-es, 44-es halálúton frontális karambol nélkül, vagy menjen végig a 46-oson, úgy hogy nem töri ki a kocsi tengelyét. Kelet-Mo-n az utak minősége sokkal sz.rabb, mint nyugaton! Ez tény.

Andrásovics 2009.01.21. 07:31:04

@variable speed: te hol élsz?????????
Balaton és Pécs felé??????? Informálódj, mielőtt ostobaságokat írsz!!!!!!!!

Nzoltan 2009.01.21. 07:36:45

Gondolom mindnkinek feltünt már, hogy a vonatokat csak a "versenyképesebb" vonalakon cserélik. A mávstart nem hülye. A forgalmas elővárosi vonalakat a közelgő piacnyitásig véglegesen meg akarja szerezni. A többi távolsági vonal tisztán ráfizetés, nem éri meg.

timarg · http://sas2.elte.hu/tg 2009.01.21. 07:51:47

variable speed 2009.01.21. 07:28:49:

Az általad vázolt dunántúli villamosítási helyzet kb. 1985-nek felel meg. Először a 40-es pécsi vonalat csinálták meg, aztán 30-es jött, szél lassan, de már rég végig. Azóta megvan Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes és Veszprén-Szombathely is, a GySEV-ről nem is beszélve. Kelet előbb volt fejlett vasutakban, és egy szemszögből még mindig az: a kétvágányú pályák tekintetében.

Az, hogy kelet előbb lett villamosítva, valószínűleg a Varsói Szerződés stratégiájának volt a része: a Kelet-Balkánt Szlovákia felé összekötő vonalak mentén még a mellékvonalak egy része villanyt kapott (Szolnok-Hatvan ... Aszód-Vác folyosó), de ezt csak spekulálom.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.01.21. 07:54:57

"2009 májusától a Budapest-Gödöllő-Hatvan (80) vasútvonalon is igénybe vehetik az utasok a korszerű motorvonatokat."

ezt úgy értsem hogy már mind az lesz? mert hétvégén már most is ezek mennek...

madör 2009.01.21. 07:55:02

Csatlakozom az előttem szólóhoz!!
"Arról nem a motorvonat tehet, hogy egyes csökkent értelmi képességekkel megáldott és otthon a szüleitől megfelelő nevelést nem kapó suhancnak az összes szexuális kielégülés az életében a köztulajdon rongálása.
Aztán arra zsebhokiznak, hogy látják azt a vonatot, amit összebarmoltak."
Minden vonat mellé nonstop őrzésvédelem??!!

CsárliFirpó 2009.01.21. 08:01:16

2 hete mentem Flirt-tel Bp-Komárom szakaszon és ott lazán ment 140-160km/h-val, gps-emmel ellenőriztem. De úgy tudom az országban azon a szakaszon van egyedül olyan sebességre alkalmas sínpálya. Amúgy ezekkel tényleg új ill. újra élményt jelent a vonatozás. Szerencse teljesen be van az utastér kamerázva, így a magyar baromarcú vandálköcsögök ellen van némi esélye. Még több ilyen kellene az országba minden hova!

tocibacsi 2009.01.21. 08:05:40

@MrZed001: Egyfelől azt kell mondjam, @s_marky: felvetése jogos. A turisztikailag jelentős Balcsi északi partja is elég ótvat közelekedés tekintetében. Mit várjunk akkor bárhol máshol?! Vasút tekintetében meg a szolnoki irány nem olyan rossz talán (magyar viszonylatban) Ellenben autópályák terén a Szolnok - Békéscsaba irány valóban eléggé hanyagolt... UGyanakkor Miskolc - Nyíregyháza - Debrecen azért keleten van... Persze nem, mintha ez mentesítene bárkit is a "le van szarva" vádak alól...
De talán még nagyobb baj, hogy csak Bp-en keresztül, csillag irányban lehet jól közelekdni, "keresztben" meg nem... És ez csak még súlyosabb a vasút esetén... Baja - Sopron 8 óra?! Kocsival mellékúton is jóval kevesebb, mint a fele. Az árakat meg ne is említsük...

Manyizga (törölt) 2009.01.21. 08:16:15

A 100a vonalra is kellene a Flirtökből. Az összes zónázót a vonalon ilyenre kellene cserélni a "tábornoki-csíkosak" helyett. Itt meg már 10 éve folyamatosan felújítják a vonalat, mehetne jó gyorsan...

idsomla 2009.01.21. 08:32:44

Szolnokon összeszerelő-üzem épült. Tehát hozzák a sok alkatrészt, összerakják, majd a kész cuccot elviszik. Hogyan? Közúton! Pedig a telekhatártól 10 m-re futnak a vasúti sínek. Én nem értek hozzá, de furcsállom. Nem is tudom, hogy lehet egy böhöm vasúti kocsit kamionra rakni. És hol teszik sínre, ha nem itt?

Andrásovics 2009.01.21. 08:35:37

@CsárliFirpó: Szolnok és Bcsaba között most húzzák fel a pályát 160km/h-ra ( Tisztenyő és Mezőtúr között elméletben már 160-as a pálya, persze a sziliknek ez mit sem számít :), és valóban nagy igazság, hogy Mo. sajna centrális közlekedési struktúrával rendelkezik, és nincsenek meg a transzverzális közlekedési folyosók. Az egész kelet-nyugat forgalom,a Bp. déli összekötő vonalon/hídon ömlik át, ami által nagyon sérülékeny a magyar vsútközlekedés. Egyszer volt hol nem volt egy déli fővonalunk ( Nagyvárad-Nagyszalonta-Békéscsaba-Szeged-Szabadka-Baja (duna híd)-Dombóvár-Nagykanizsa-Zágráb-Fiume), de ugye ezt szétvágták az országgal együtt. ( Nahh belenyúltam egy méhkasba :) Sajna ezt még csak jószomszédi alapon sem tudjuk/akarjuk újraépíteni. Papíron létezik még egy Szolnok-Cegléd-(Duna híd)Pusztaszabolcs??-Székesfehérvár-Győr alternatíva is, amely főleg teherforgalmat bonyolítana, de ez ügyben sem történtek érdemi lépések soha. Persze ez jó drága is lenne, és inkább csak stratégiai jelentőséggel bírna. Közúton valamivel jobb a K-NY összeköttetés, de Budapest itt is tulsúlyban van, ráadásul az M8-as és az M9-es is jelenleg a semmiből a semmibe vezet, ezáltal nem is tehermentesítik a déli M0-ás szakaszt érdemben.

Pistiq 2009.01.21. 08:35:59

A Budapest - Komárom vonal sebességével nincs is gond. Azzal már inkább, hogy a reggeli órákban minden második-harmadik nap előfordulnak 15-30 perces késések. Az ember meg magyarázkodhat a munkahelyén meg az iskolában ,hogy már megint a buzi MÁV miatt késett el.

Andrásovics 2009.01.21. 08:49:34

@pistiq: sajna így van. A MÁV-ot le kellene fejezni, kicsontozni és kibelezni, hogy értsék meg végre, hogy elmúltak a 80-as évek. Ez egy megfizetett szolgáltatás ( jegyár+ állami dotáció a mi kis adónkból ), amiért normális minőségű és megbízható szolgáltatást várunk, nem pedig mocskot, hideget, késést, sztrájkot, pofázást ( tisztelet a kivételnek ), nyáron 35fokban meg nem letekerhető fűtést a a kupéban, pocsékolást, gázolaj síbolást... várunk. Sajna a MÁV az még mindig egy szocialista nagyvállalat átláthatatlan struktúrával rendelkezik, ahol fel sem tűnik, ha valaki a saját zsebére vasanyagnak elad 2000darab tehervagont...
A MÁV-ot meg kellene szűntetni végre, mert különben a magyar vasútközlekedés fog elhalni.

atlbilbaoo 2009.01.21. 08:49:48

Hülyeségeken veszekedtek, ettől semmivel sem leszünk előbbre! Honnan hova jobb a vonat? Utazz Nagykanizsáról Budapestre személyvonattal 5 és 1/2 óra alatt és nem fogod dicsérni a vasutat se keleten se nyugaton. Vagy utazz el a 21:26-ossal és érj reggel 06-ra a Délibe! Akkor honnan jobb a vonat?
Nem érdemes veszekedni, a MÁV szar, úgy ahogy van!
Én jelenleg az agglomerációból (nyugatról ) járok Pestre a csodálatos vonatokkal. De ne irigyelje az aki messzebb lakik, mert hosszabb távra qrva kényelmetlen , egyszerűen nem alkalmas, nemhogy Debrecenig, de Szolnokig sem! Elővárosinak készült. Az is igaz, hogy néha nagyon hülyén állítják össze a menetrendet és a kocsikat, nem tudni miért nem tudják kiszámítani, hogy mikor kell két vagy csak egy szerelvény!

Peter_x 2009.01.21. 09:11:28

Szolnokon vagányul néz ki a Stadler gyár, én már láttam kívül-belül, bár meglepően kicsi maga a csarnok.

Peter_x 2009.01.21. 09:14:56

@idsomla: Nem összeszerelő, elsősorban hegesztő és festő, és csak a kocsiszekrény készül itt, aminek még nincs kereke, hogy elguruljon magától... A MÁV szuper szállítási rugalmassága miatt mennek a cuccok közúton.

maglew 2009.01.21. 09:15:42

Vác irányába ilyen vonatot? Még a régi motorvonatukat sem tudják megbesülni a nagyjavítás után 1 héttel már tökreteszi a sok kis k...csög. Én a Váci vonalon meghagynám a mostani motorvonatokat, jó az oda...

Kazimír 2009.01.21. 09:18:31

A kelet lenne elmaradott? Aki így gondolja, annak javaslok egy utat székesfővárosunkból Kaposváron át a horvát határ irányába (bármelyik vonatot választhatja). Maradjunk annyiban, hogy nem az égtáj számít, hanem a távolság Budapesttől..
Én ilyen csilivili motorvonatokat még nem is igen láttam élőben, nemhogy megfoghattam, vagy beszállhattam volna (ha tényleg nem távolsági kényelemre szabott, akkor talán jobb is).

idsomla 2009.01.21. 09:33:50

@Peter_x: Tényleg érdekelne, hol lesz koplettírozva a vagon? Hol bocsájtják vízre (sínre)?

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2009.01.21. 09:33:54

Szerintem az lesz a baj, hogy a Váci-Szob vonalra kicsik lesznek ezek a vonatok, csúcsidőben most is a plafonról lógnak az utasok, majd meglátjuk de nekem kicsinek tünnek majd nyomorgunk a luxusban

GaBko · http://gabkochili.blog.hu 2009.01.21. 09:35:24

Amúgy Szobi vonalon vannak a legglepukkadtabb vonatok, néha hányni lenne kedvem olyan büdös van.

Tarackos Sül (törölt) 2009.01.21. 09:36:31

A nyugati országrész tényleg elmaradottabb, csak szellemileg. Évek óta, akárhányszor szóba kerül a "szegény kelet", mindig jönnek néhányan a Dunántúlról, akik bizony szétosztják azt, ami nincs, és kifejtik, miért is nem szegény kelet. Az egy szegény, elmaradott és elfelejtett országrész, elég arra járni, pláne élni. Lehet sírni, hogy az ország többi része is olyan, és igaz az a megállapítás, miszerint "Budapesttől távolodva", de a keleti országrész még erre is képes rátenni egy lapáttal. Régen is így volt: Budapestnek az új cuccok, a vidéknek a lehasznált pesti, keletnek a lehasznált vidéki.
Még valami: valaki (vasútnál dolgozó) nem tudja, hogy a dízel-piroskák hová tűntek keletről? Néhány éve még láttam őket a Nyíregyháza - Nyírbátor - Mátészalka vonalon (Csenger, meg az ország legvége felé már akkor is csak bzk mentek, javarészt lépésben), de azóta ezen az erecskén is nagyrészt bz-k járnak.

balintjozs 2009.01.21. 09:47:06

Igaz. A 41-es fővonal!? állapota nagyon rossz. Vetekszik a legtöbb mellékvonallal. A személyvonatnak Somogyszobtól Gyékényesig kell 45 perc a 30km-en. Ki lehet számolni ez milyen átlag, pedig ez a vonal V. számú TEN-T folyosó része. Ha jól sejtem h az MDmot-okra gondolsz, akkor csak azt tudom mondani, h ne várd vissza őket. A pécsi részről is eltűntek és tudtommal selejtezik(ték) őket.

rubik76 2009.01.21. 09:51:16

Csak mondom mindenkinek, nyugaton van olyan megyeszékhely, ahonnét az IC sem ér fel általában 4 óra alatt Pestre, a gyors meg eleve több, mint 4 órás menetidővel lett meghatározva - Zalaegerszeg. A vonatok középkoriak stb. Szóval nem kelet-nyugat probléma ez.

markog 2009.01.21. 09:54:26

@rubik76: Már nincs ilyen probléma az IC-kel. Új menetrendben nem járnak :S:(

Kazimír 2009.01.21. 10:01:27

Selejtezik az MD-ket? Pedig milyen sokat utaztam a Pécs-Szombathely járattal.. A mai elvárások fényében bizonyára sok hibájuk volt, de szerettem zötyögni rajtuk.. :)

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2009.01.21. 10:08:05

Egyetértek nem kelet nyugat probléma. Zalaegerszeg is vasúttal kész siralom. Volánnal meg végigmész m7-en. Nyugatra (kívéve 1 vonal) nincs 2 vágány. Se Pécs felé nincs2 se Balaton felé (ok Szabadbattyán-ig van de onnan elég messza van Nagykanizsa v Zalaegerszeg..) -- Azonban azzal is egyetértek, hogy mindet csak a felsorolt Budapest elővárosi vonalak kapnak.. Felénk a 150-en (Kiskunhalas-Kelebia) az hagyján hogy "kohószökevény" bhv-k járnak, de sajnos már azt is megmerik csinálni hogy péntek délután mikor munkások, koleszosok stb.. mennek haza ugyanúgy 2 kocsival indítják a vonatot. Állóhely sincs.. Eddig 5 kocsi is tele volt, de mióta az új menetrend van.. Nem hiszem el hogy legalább 1-2 normális vonatot nem lehet indítani arra..

2009.01.21. 10:08:09

Hatvanban egész hétvégén voltak FLIRTek, nem egy, nem kettő, csak azt láttunk a vonalon közlekedni, szóval: nem lesznek, vannak. Csatolt FLIRT is járt.

dontals 2009.01.21. 10:21:07

@Ape:
Sőt még csak nem is Budapest-vidék probléma.
Egyeseknek nem ártana megtanulni olvasniuk, akik ilyeneket kérdeznek, hogy "Vác irányába ilyen vonatot? Meg miért pont Vác?"

Ha jól olvasom, csak HÉTVÉGÉRŐL van szó és a zónázó járatokról, ami a Dunakanyart jelenti. Tehát elsősorban a turistáknak.

Nem ártana megnéznetek milyen mocskos és lepukkant vonatok járnak ezen a vonalon és nem ártana tisztában lennetek vele, hogy milyen forgalmat bonyolít a váci elővárosi vonal.

Az Építész 2009.01.21. 10:24:38

Üdv! Már hónapok óta olvasom ezt a blogot. Elég jónak találom, bár nem minden cikkben értek egyet a Szerzővel. Ez a cikk juttatott oda, hogy regisztráljak ide.

Lesz kicsit off-része is az írásnak, de igyekszem nem nagyon eltérni, csak reagálnék az előző hozzászólók kommentjeire.

Nos, alapvetően örülni kellene a FLIRT motorvonatoknak. Valóban, elővárosi forgalomra készültek, de attól függetlenül kényelmesnek tartom őket, nekem belefér egy Déli pu. - Győr utazás is vele. A vandálokat meg maximálisan elítélem és azokat is, akik közönnyel végignézik egy ilyen tett végrehajtását. Ám a legfőbb felelőse ennek a dolognak a törvényhozók, illetve maga MÁV, hogy nem gondoskodik megfelelő védelemről. Jó, persze a belső rongálásokat nem lehet egyszerűen kivédeni, főleg a mosdóban... (Láttam már olyan FLIRT-et, amiből tőből ki volt törve a csap. No comment.) Ami a graffitizést illeti, valóban, rendkívül megterhelné a MÁV-ot egy olyan tárolóvágány kialakítása, ami körbe van kerítve. És nem alvó őröket bérelnének fel... A törvényhozók, akik persze valószínűleg bolondok lennének vonattal utazni, nem hoznak megfelelő szankciókat az ilyen tettek elkövetése ellen. Szóval közöny minden téren és a nemtörődömség. Másik téma: ami az infrastruktúrát illeti: a közutakról elmondható, hogy csak autópálya létezik, más nem. Legalábbis fent a bársony székekben nem tudnak tovább gondolkozni. Ezért az alsóbb rendű utak katasztrofális állapotban vannak, lásd Jász-Nagykun Szolnok megyét például. A békéscsabai térség a főutak vonalvezetése és hogy az autópályák messze elkerülik őket, nehezebb helyzetbe hozták a várost. Ugyanez vonatkozik Szolnokra is (bár itt szerencsére a vasút jó). 4-es főút: a halálút. A vasút terén igenis, Kelet-Magyarország jobban áll, a főbb vonalak terén (az A1, A2 és B1-es besorolásúak). Kétvágány, villamosítottság, átlagsebesség terén. Nade miért van ez? Írták fentebb is, hogy sok európai folyosó fut erre. Meg persze ott vannak nagyobb városok, pl. Miskolc, Nyíregyháza, Debrecen, Szeged. A Dunántúlon sokkal több az elmaradás, ez tény. Nehéz helyzetben van pl. Kaposvár. És az előző rendszerben mindig a Dunántúl kapta az öregebb járműveket és ez így volt a FLIRT-ek megjelenésig. (Kivéve az 1-es vonal, amely mindig kiemelt.) Visszakanyarodva a járművekre: ez valódi komfort emelkedést hozott. De akik azon sopánkodnak, hogy mondjuk fél órát állni kell benne, azoknak elmondanám: a vasúti jegyért, amit kifizet, nem jár ülőhely! Tehát állóhelyeket is beleszámolva, nem kisebb a kapacitása annyival, mint ahogy azt egyesek vélik. Továbbá itt jegyzem meg, hogy ha elolvasnák a MÁV üzletszabályzatát, abból kiderül: a MÁV feladata csupán annyi, hogy éppségben elvigye az utast A-ból B-be. S nincs olyan hogy ülőhely, fűtés, világítás, víz, papírtörölköző stb. Sajnos ez így van, ezen is változtatni kellene a 21. században már. Szerintem. Ami a motorvonatok elosztását illeti. Szerintem úgy kellett volna elkezdeni a FLIRT-ek szétosztását, hogy oda jusson előbb, ahol a legtöbben mennek vasúttal. Akkor bizony a ceglédi, nagykátai, hatvani és váci lett volna az első. A sorrendet nem tudom pontosan, de az abszolút legnagyobb forgalmat a ceglédi vonal bonyolítja le. Ez tény. Az ide pár éve kiosztott "posta Bhv-k" kritikán aluliak. Aki azt mondja, hogy azok modernek és kulturáltak, 21. századi, az biztos nem használja őket napi szinten, télen-nyáron. Mert nyáron iszonyatosan meleg, nem szellőzik normálisan, télen meg, ha van fűtés, akkor meg ezerrel megy. Az állapotukat is fentebb írták már: katasztrofális! Mocsok mindenhol, rozsdapor kívül belül. Az üléseken felhalmozódott fekete-rozsdabarnás mocsok összetételébe meg bele sem merek gondolni. A "takarítókat" már nem egyszer láttam: egyetlen ronggyal "végig törölnek" 7 vagont. S egyszer sem mossák ki. Nem számít, wc ülőke vagy könyöklő, egyre megy! Hiába kapnak felszólítást bárkitől, semmi hatása. Szóval ezek után tessék isteníteni a posta Bhv-ket. Bár tény, elég sok classic Bhv-től még mindig jobbak. De ezekre közel 100M ft-ot költeni darabonként, hát esztelen pazarlás volt. Gépészeti és gazdasági miértekbe most nem mennék bele. A másik dolog az, hogy a Nyugati pu. - Cegléd - Szolnok vonalon ki lehetne használni a FLIRT-ek magasabb végsebességét, bár igaz részben. Szolnok-Cegléd: 160km/h, Cegléd-Albertirsa 140km/h, Albertirsa - Kőbánya-Kispest 120km/h. Új a pálya, illetve még nincs befejezve. Távolsági forgalomra kialakított belső elrendezésű FLIRT mehetne Békéscsaba felé is. Ott is 160km/h-ás pálya épült/épül. Ha most rendelnének oda is, a pálya is elkészülne addigra. Bár Magyarisztánban minden kérdőjeles. A posta Bhv-knak köszönhetően a pár éve felújított pályaszakaszok ismét úgy néznek ki, mintha egy kapavágás nem történt volna: rozsdapor mindenhol. Visszataszítóvá teszi. Lásd: Rákos-Tápiószecső, Ferihegy-Abony. Meg lehet nézni, és az átlag utas csak a koszt veszi észre, onnanstól nem érdekli, hogy az új, csak nem látszik rajta. Ezt kéne felfogniuk a döntéshozóknak. De az 1-es vonal megállói is valami balkáni állapotúak, tisztelet a kivételnek. Szóval azt mondom: FLIRT-et gyártassunk itthon, s vegyük is meg őket, évente 30 kellene, s akkor látszódna valami javulás. Vidékre is. A MÁV, még mindig nem tudom, hogy gondolja, de a személyszállítási liberalizáció után nem marad neki semmi a mellékvonalakon kívül. Mert az utasok döntenek majd, mit válsztanak. Fogja már fel, hogy nemsokára vége a kényelmes monopolhelyzetnek! És vonatkozik ez a volán társaságokra is. Remélem azért nekünk utasoknak jobb lesz a piacnyitás, csak győzzük kivárni... Azért remélem csak, mert nem lehet előre tudni, jobb lesz-e az új szolgáltató... Hacsak nem az ÖBB vagy DB lenne az... Végezetül megköszönöm azoknak, akik elolvasták ezt a hosszú kommentet! :) Sok FLIRT-öt mindenhová!

dontals 2009.01.21. 10:31:28

@Az Építész:
Egyetértek mindennel, amit írtál!
Nem akarsz véletlenül máv vezető lenni? :)

avogadro00 2009.01.21. 10:38:00

Nyugati-Vác vonalon miért van az hogy egyes szerelvény 8 kocsiból áll, mig a többi csak 3-4 kocsiból. Tudom, hogy másfajta vonatok, de mégis szerintem meg lehetne oldani, hogy mindig megfelelő kocsi legyen.

tompysoft 2009.01.21. 10:48:19

@Daniel M.: Tudom, persze, de ha egyszer, de tényleg CSAK EGYSZER logikusan elmagyaráznák, hogy miért szarják le a vidéket, akkor elfogadnám.
Szerintem ebből az új 30 darabból remek eredményeket lehetne elérni a Balaton déli partján (is).

tompysoft 2009.01.21. 10:49:19

@tompysoft: mármint nem csak siófokig, hanem akász Bsztgyörgyig, neadjisten Keszthelyig.

Az Építész 2009.01.21. 10:52:52

@dontals:

Köszönöm! Nem, nem tervezem egyelőre! :):):)

balintjozs 2009.01.21. 10:55:24

Hiába jön be ebbe az országba akármelyik személyszállítási vállalkozás, a pályák akkor is állami tulajdonban lesznek. Hozhatnak ide akármilyen szép, tiszta, jó állapotú, műszakilag kifogástalan járműveket, addig amíg a pálya állami tulajdon és az állam nem adja el vagy von be befektetőket nem várható rövid időn belül érdemi javulás. Mivel hiába tud menni a FLIRT 160-nal vagy a szili 100al, amíg a pálya csak 30-40es addig nem fog többel menni.

balintjozs 2009.01.21. 11:00:37

De értse meg már mindenki. A FLIRTök elővárosi szerelvények. Ennek megfelelő belső kialakítással. Kérdem én hova rakná a kétgyerekes család cuccát az út idejére? Kevés benne az ülőhely, így nem biztos, h szívesen állnék rajta mondjuk Bp-től Keszthelyig. Elismerem h kellene új jármű vidékre, de nem FLIRT. Van a piacon kínálat oda való járművekből is, de erősen kétlem, h mostanában új kocsikat fogunk látni vidéken.

Az Építész 2009.01.21. 11:03:38

@tompysoft:

Szerintem gazdasági oka van neki főként. Ha egy méregdrága járművet vásárolsz, akkor az a célod, hogy minél hamarabb behozza az árát. Ezért csúcsra kell(ene) járatni. És azt legfőképp az elővárosi forgalomban tudja megtenni, mert ott utaznak a legtöbbet. De hozzá kell tenni, hogy itt az amortizáció is nagyságrendekkel nagyobb! Ahogy láttunk már fentebb példákat, van olyan vonal, ahol néhány hét alatt gallyra vágnak friss fővizsgás járműveket is. A Balaton kérdése teljesen jogos. Legalább nyáron lenne annyi esze a MÁV bácsinak, hogy csoportosítson oda minőségi járműveket. Bár lehet az ex NDK-s vendégeket pont a "retro" vonzza... Szóval északi partra Desiro-kat Székesfehérvártól Keszthelyig, a délire FLIRT-eket, Székesfehérvártól Keszthelyig. Hihetetlen, hogy nem lovagolja meg a turizmus lehetőségeit. Visszatérve a vidékre. Ott az amortizáció sokkal kisebb, kevesebb az egy főre jutó vandálok száma, illetve a kultúra is másabb. Sokan a vidékieket parasztozzák le, nagy pesti úrinép, miközben nézzünk már szét a saját háztájunkon is... Egyszóval vidéken jobban megbecsülnék a járműveket, de kérdéses, mikor térül meg az áruk... Szóval pénz, pénz, pénz.

macika.fly 2009.01.21. 11:28:24

A K-NY összehasonltáshoz pár adalék:

Hány Dunántúli megyeszékhely érhető el autópályán? 3.. Szfvár, Győr, Tatabánya. Pécs, Szombathely, Zalaegerszeg, Veszprém vagy 50-100 km-re van a legközelebbi autópályától. Halálutunk nekünk is van pár: 6-os, 8-as, 86-os (ez utóbbi szerintem rosszabb mint a 4-es).
K-en Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza, Szeged, Kecskemét, pár km híján Eger... kicsit jobb arány.
És valóban, a vasútra térve, Veszprém, Szombathely, Pécs, Balaton Déli part 10 éve még nem volt villamosítva... (Pécs, lehet hogy igen, de nem sokkal előtte max.) és 2 nyomvonalat nem nagyon találni errefelé...
Szombathelyen meg akkor láéttam előszőr "normális" modern vonatot, mikor a GYSEV megvette a szentgotthárdi vonalat és Graz - Bécs között Mo-án közlekedtetni kezdett egy pár Desiro-t, meg emeletes kocsikat... persze nem miattunk, nekik erre olcsóbb, sik terepen, mint az osztrák vonalon, hegyen-volgyön...

Morph29 2009.01.21. 11:28:53

Ha már valaki az S-bahn-t emlegette, itt Németországban minden nagyobb városnak van elővárosi vasút szolgáltatása (ez az S-Bahn), amit a város és a DB közösen üzemeltet és össze van hangolva a helyi tömegközlekedéssel. TErmészetesen a városi tömegközlekedési jegyek is érvényesek az elővárosira, a városon belül, ami mondjuk itt Münchenbe a föld alatt közlekedik, mint a metró. De nálunk ilyen nagyon sokára lesz, Bp-en is, és akkor a megyeszékhelyekről ne is beszéljünk. A jegyek fajtája is nagyban különbözik, drágább is.

toce 2009.01.21. 12:00:03

Ennyi ostoba siránkozó kommentet régen olvastam egy helyen. Azt nem értem, hogy akinek nincs mit hozzászólnia az miért ír? Több itt a sirám mint egy nyugdíjas klubban...

Ja és apropó, én sem tartom elfogadhatónak, hogy nem ott járnak az új szerelvények amerre én szeretnék utazni!!! Rohadt MÁV nincs RÁM tekintettel. Irgumburgum.
(Amúgy 10 éve nem ültem vonaton, mármint idehaza...)

Ez ám színvonal.

Sheldrake (törölt) 2009.01.21. 12:39:04

Vác felé aztán nagyon fölösleges volt ilyen új vonatokat betenni.

NEM TUDJÁK megóvni az állagukat és hamarosan szét lesznek cincálva. A szabolcsban közlekedő BHV-k sokkal jobb állapotban vannak, mint a harmad vagy negyedannyi idős, jelenleg Vác felé járó szerelvények.

A múlt héten láttam, a Keleti felé haladva Rákosnál, hogy az egyik Desirot is ismét összepingálták a kis börtöntöltelékek...

Daniel M. 2009.01.21. 12:40:04

@Az Építész:

Érdeklődnék, hogy azok az információk, miszerint a 100-as fővonalon vannak olyan szakaszok, amik 160km/h-sak, honnan származnak?
Tudtommal az egész vonalat most építik át 140km/h-ra.
Talán sohanapján el is készül.
A vicces a dologban az, hogy az EU-nál lehetett volna pályázni, és egy füst alatt 200+ km/h-ra építeni, mert amúgy is az Európai nagy sebességű vasúthálózat egyik eleme a 100-as Budapest és Szajol között.
De ugyebár ez senkinek sem az érdeke.
Mellesleg mindenkinek javaslom ezen a területen északi "kedves" szomszédunkat Szlovákiát megnézni, ott minden fővonalat most építenek át 160km/h-ra.
De Csehország is megérne egy misét, sőt többet is.
Ott a megfelelő helyekre kerülnek a pénzek, nem zsebekbe.
De már nagyon elkanyarodtunk a dolgoktól.
A másik észrevételeddel teljesen egyetértek, a tulajdonos érdeke az, hogy csúcson járassák ezeket a járműveket, hogy minél hamarabb behozza az árát.
Mellesleg ezek is csak addig lesznek ilyen szépek, és jók, ameddig a gyártó szervizeli és takarítja őket.

A posta Bhv-s észrevételeddel pedig nem értek egyet.
Nem a vasúti kocsi tehet arról, hogy nem takarítják, és arról sem, hogy az utazóközönség úgy bánik velük, ahogy.
Tehát, ha egyrészt a MÁV rendesen takarítaná, és karbantartaná, illetve az utasok NEM barmolnák szét, nem lenne azokkal se gond.
Plusz információ, hogy bár 100 millióba kerül egy kocsi felújítása, azt tegyük hozzá, hogy az EU ezt nagyon vastagon támogatja.
Tehát a valódi önköltség egy kocsi felújításán a MÁV-nak kb. 20-30 milliójába kerül.
Ennyiért soha nem kap új kocsit sehonnan.

A vasútvonalak pedig olyanok, amilyenek.
Nem véletlen, hogy Kaposvár, Dombovár, Pécs irányba sajnos igen hosszan egyvágányos a pálya, ez sajnos békeszerződésben vállalt kötelezettség.
A keleti vasútvonalak pedig nem kizárólag a varsói szerződés miatt lettek hamar kétvágányos villamosított vonalak, hanem azért, mert a vasúti teherszállítás akkoriban megkövetelte ezt.
Ma már szintén a MÁV áldásos üzletpolitikájának a tehervonatok, amik eddig Magyarországon keresztül jutottak el keletről-nyugatra, és vissza, most már nagyrészt Szlovákián, és Lengyelországon keresztül mennek.
Ez is a mi, azaz a MÁV vezetés hülyeségének köszönhető.

Daniel M. 2009.01.21. 12:47:32

Ez a hiszti, hogy miért nem hozzánk/nálunk jár a vonat lassan arra emlékeztet, ahogy a vasútvonalak nyomvonala épült hazánkban a földbirtokosok idejében.
Persze jöjjön a vasút erre, de ne az én birtokomon.
Ezért van az, hogy ha Kaposvár felé megy az ember, akkor azt veszi észre, hogy, már elnézést a hasonlatért az ökörhugyozás is egyenesebb.
Mellesleg a tavalyi menetrendben Sátoraljaújhelyre/ről talán a Füzér IC volt, ami három Dezsős volt.

Daniel M. 2009.01.21. 12:52:22

@tompysoft:
A Balaton Déli partján is járnak FLIRT-ök a nyári szezonban.

Sheldrake (törölt) 2009.01.21. 12:57:27

Káposztakukac · felsulooktatas.blog.hu/ 2009.01.20. 23:51:10
------------------------------
Közösségi közlekedés szempontjából az autópálya mit sem ér... Nyíregyházára ugyanúgy 1 buszjárat van, mint azelőtt és az ugyanúgy Polgárig megy a pályán, mint azelőtt, hogy az M3-as Nyíregyházáig leért volna. Debrecenbe ugyanúgy nincs buszjárat, mint korábban.

Sőt! Nyíregyházáról Debrecenbe sincs buszjárat úgy, hogy mindkét megyeszékhelyről megyehatárig van buszjárat, csak ezek nincsenek összekapcsolva. Záhonyból pedig szintén nincs busz. :)

Indoklás: Jól működő vasúti közlekedés van...

Az M35-ös megépítése... Azt a pénzt értelmesebben fel lehetett volna használni (szerintem), csak hát milyen rosszul nézett volna az ki, hogy Záhonyig vagy Barabásig van autópálya és Debrecent "csak" egy korszerűsített 2*2 sávos 4-es számú főútvonalon vagy a felújított és bővített 35-ös főúton lehet megközelíteni vagy Füzesabonytól a 33-ason.

Valakinek van tapasztalata arról, hogy az M35-ösön mekkora a csúcs forgalom?

Próbálj meg Nyíregyházáról Szegedre autóval vagy vonattal eljutni. Lehet, hogy Pesten át gyorsabb. :)

Az Építész 2009.01.21. 15:05:31

@Daniel M.:

A posta Bhv sem új kocsi, 3 évtizede talán az volt, ezt ne felejtsük el. Ha már rekonstrukcióba fogtunk és a célok között szerepelt a modernizálás, akkor kicsit át kellett volna gondolni ezt a dolgot. Egyedüli pozitívumként a központi vezérlésű ajtókat tudom megemlíteni. Már ha működnek. Ennyi pénzért már illett volna tárcsaféket szerelni a járművekre s nem pedig meghagyni a tuskóféket. Igen nagymennyiségű vasport szór a környezetbe, nem tudom miért nem más összetételű tuskót alkalmaznak. Voltak próbálkozások, miszerint kompozit tuskóval szerelik őket. De van egy hátránya: sokkal drágább, mint a vas... S a pénzügyi összehasonlítás: a halberstadti kocsik sokkal különb és komolyabb felújításon estek át. Egységáruk nem volt 15M ft-nál több. (Más kérdés, hogy azok sem szellőznek megfelelően.)
Másik: a 100a vonal belátható időn belül nem lesz 140km/h-ás végig. Albertirsa-Kőbánya-Kispest között 120km/órás a vonalvezetés is. Amennyiben el tudod intézni, hogy ledózeroljanak néhány száz lakóházat, hogy ívkorrekciókat hajtsanak végre, úgy megoldható a sebesség emelése is. Szolnok - Cegléd között alkalmas a 160km/h-ra a pálya: a biztosítóberendezés támogatja ezt, nagysebességűek a térközkiosztások, az átjárók terelőszigettel és dupla csapórúddal vannak ellátva. Cegléd - Albertirsa között is nagysebességű a térközkiosztás, de valamiért "csak" 140km/h-át engedélyeztek. Más kérdés az, hogy jelenleg semmi nem használja ezt ki. A felépítmény UIC60-as, 22,5 t tengelyterheléssel, műszakilag minden adott, a felsővezeték is. Ha nem hiszed el, látogasd meg a www.nif.hu oldalt, ők az illetések, s ott lehet olvasni a további fejlesztésekről is.

Az Építész 2009.01.21. 15:13:33

@Az Építész:

Egészen pontosan itt találsz róla leírást:

www.nif.hu/projekt/377

kétség 2009.01.21. 17:06:31

Lehet egy másik aspektus?
Egy számítás és gondolat- nem az hogy hova megy vagy hova nem? Miért és mennyiért.
Stadler kapott Szolnokon az ipari parkban x hektár területet ingyen. Másnak (magyar vállalkozónak) 5000.Ft négyzetmétere és még a + ok. A megvalósításhoz indítékképp kapott magyar megrendelést. A "beruházáshoz " kapott 2,4MRD Ft. Állami segítséget!!!!????
Lefordítva számokra: kapott egy megrendelést Mo.-ról Svájcifrank árakon!
Kapott ingyen telephelyet ahova a technológiát letelepítheti, és kapott hozzá 200db magyar ingyenmunkást előre tíz évre kifizetve járulékaival együtt. Legyártatja a cuccot ingyen, eladja nekünk piaci áron.
Lehet tapsolni!
Az állami dotáció összege kb. 600.munkavállaló 10 éves járulékmentesítését is jelenthette volna, ami munkahely megtartásra , kifehérítésre lett volna alkalmas. Honnan vesznek 200 szakképzett embert? Sehonnan! Máshonnan 30at és a többi fluktuáló minimálbéres, kölcsönzött, vatta rabszolga! Ezek a luftballon ügyek amiknek az ég világon semmi haszna nem marad Magyarországon csak a nagy semmi PR.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.01.24. 16:41:56

@Az Építész: Nekem kevésbé fér bele 130km-es távon. Ami próbázni volt itt Flirt kényelmesebb ülőhelyekkel volt felszerelve, azokkal utaznék többszáz kilométert, ezekkel - bár megteszem elég sokszor - kevésbé.

Nincs bajom a Flirtökkel, de igazán rendelhetnének 6 egységeseket, vagy épp a győri vonalra távolsági Flirtöket. Kevesebb ajtó, eggyel több WC no meg kényelmesebb ülőhelyek.

A MÁV híreiből, közleményeiből az derül ki, hogy Győr a főváros elővárosa.

Halberstadti elővárosi és Flirt elővárosi vonatok. Én gyászosnak tartom a jelenlegi helyzetet, a sima B-Bo-Bko kocsikkal kényelmesebben utaztunk másfél éve, igaz 140 helyett csak 120-szal közlekedhetnek a vonatok, de a Komárom és Győr között "személlyé" avanzsálással hiába modernebb a kocsi váza, menetidő nem csökkent, csak nőtt (igaz, többször érkeznek menetrend szerint).

Én azért várok már egy nagyobb távolsági-kocsibeszerzést, továbbá, hogy IC-re ne csatoljanak halberstadti kocsikat vagy épp a második generációs IC kocsikhoz halberstadti vezértlőt.

Én ugyanis ha IC-re vennék pót- és helyjegyet, melyet elővárosi kocsira adna ki hozzávágnám és vissza a pénzem. Ennyit erről.

siófoki35 2009.01.27. 20:48:30

Halberstadti mint elővárosi vonat jár Nagykanizsára vagy 4-5 óra :-S

Én is az öreg B-Bo-Bko-kra szavazok, azokban még volt némi vonathangulat is :-)
süti beállítások módosítása