Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.01.31. 18:00 erminavet

Egy város, egy villamos

Egyszercsak szembe jutott, hogy hála a szibériai utazásnak, már elég sok olyan városban jártam, ahol van villamos. Csinálhatnék hát egy albumot, amelyben minden hálózatot csak egy fotó képvisel. Persze nem olyan régen vagyok közlekedésbuzi, meg a digikorszak előtti képeimet sem olyan könnyű összeszedni, úgyhogy hiányos a gyűjtemény.

 

Másrészt meg azonnal áthágtam a saját szabályaimat, az olyan hálózatokat, amelyek átnyúlnak más településre is, két képpel szerepelnek. (Ráadásul a fotó több esetben nem is ott készült, hanem az “anyavárosban”.) Sőt, arról is lehetne vitázni, mi a villamos. Portóban, Tuniszban például metrónak nevezik a vitán felül villamost, de én beválogattam HÉV-, azaz S-bahn-szerű járműveket is. No és a rég megszűnt szombathelyi villamos szoborjárművét sem hagytam ki, pedig ő sem látható már ott.

Mindazonáltal azt szeretném kérni, ne legyetek most szigorúak hozzám, ez nem egy szakmai igényű publikáció, úgyhogy ne vitatkozzunk, hogy mi való ide, mi nem. Inkább nézegessük ezeket a kedves járműveket!

És reméljük, újabb utazások és régi papírképek megtalálása nyomán tovább bővül majd a gyűjtemény.

7 komment

Címkék: fotó villamos városi közlekedés gépmenet


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr66914703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

..::Froschlama::.. (törölt) 2009.01.31. 18:59:07

Szidi bu szaid-i kép az nem egy GANZ G2? Tökre úgy néz ki...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.31. 19:19:53

@..::Froschlama::..:

Én nem tudok erről. Van ebben az országban Ganz-termék, több is, de nagyvasúti. (Bár az egyiket metrónak hívják.)

ti

..::Froschlama::.. (törölt) 2009.01.31. 19:29:17

@erminavet: Hát ezaz... én sem tudok/tudtam róla...elég furcsa is lenne, mert elvileg csak egy prototipus van belőle vagy hogy. Mindenesetre érdekes lenne utánanézni, hogy ennek a járműnek mi a gyártója, és annak milyen kapcsolata volt a GANZ-al...kísérteties a hasonlóság szerintem...de éehet hogy csak hülyeség és a hasonlóság véletlen.

Snake 2009.01.31. 19:34:16

@erminavet: Nem igazán tűnik G2-nek. Egyedül az orr törése és a szélvédő melletti vészajtó hasonlít.

Kopasz Szuzukis 2009.01.31. 21:52:16

Jöhetsz megint Debrecenbe, mert van 10 új villanyus. Azért még a bengáliból is jócskán vanik. Ráadásul 2010-re összesen 4 fajta lesz a nosztalgiakocsival együtt.

PozAko · http://pozako.freeblog.hu 2009.02.02. 00:44:14

@Kopasz szuzukis Itt Debrecenben 11 "új" villamos van, azok is már 10 év fölöttiek. Pontosabban 10 új, +1, a prototipus. 500-tól 510-ig, az összesen 11. ;]

geogr 2009.02.07. 00:35:23

@..::Froschlama::..:

Épp most utaztam ezeken a kétegységes elővárosi hév-eken, ők metro-nak hívják. Tuniszból jár ki La Marsa-ig, tehát Karthagón és Sidi Bou Said-on csak áthalad. A bezáródó ajtajait amúgy előszeretettel kitámasztják a helyi fiatalok, kell is a levegő az amúgy igen zsúfolt vonalon. Egyébként MAN gyártmányúak, szerintem magyar vonatkozása nincs. Magyar járművek: az M41-eshez hasonló, Tunisztól főleg Ny-felé járó gépek és néhány elővárosi villamos Ganz motorvonat Sousse és Mahdia között. Igen, ezeket is metro-nak hívják :) Na de a metró kifejezés csak nálunk = föld alatti vasúttal, a szó eredeti jelentése:
süti beállítások módosítása