Egy szlovák cég rendszeres hajójáratot indítana EU-s pályázati pénzből Dunakiliti-Rajka-Pozsony-Dévény útvonalon.
Érdekes közlekedési vonatkozása lehet a világválságnak, a magyar gazdasági bajoknak és a korábbi – az euró bevezetését is eredményező - szlovák gazdasági sikereknek. Az euróhoz képest gyenge forint ugyanis még érdemesebbé tette a pozsonyiaknak, hogy a határ menti magyar falvakba költözzenek.
Rajkán már majdnem ötszázan, Dunakilitin többtucatnyian telepedtek le, írja a hajójárat tervéről beszámoló Kisalföld. A megyei lap nem nevezi meg a szlovák céget, amely 80-100 fős hajókat indítana. Rajkán nem az Öreg-Dunán lenne a kikötő, hanem a faluhoz közelebbi Jónási-ágban. Dunakilitin, a duzzasztóműnél lenne a végállomás.
A vállalkozás többek között a szlovákokat szállítaná pozsonyi munkahelyükre, hiszen a szlovák főváros alig fél óra alatt elérhető Rajkáról.
A lap egy másik tervről is ír: Lipót és Bős (Gabcikovo) között kompot üzemeltetnének.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Albu 2009.04.17. 17:20:24
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2009.04.22. 02:23:01
peppemaci 2011.01.22. 12:40:18
De a testvéri szlovák vasút is bátor társ, Ő se ismeri a közvetlen vasúti sínt, ami a google térképe szerint ott van, mintegy 25km... Szerintük el kell zakatolni Hegyeshalomba, onnan Parndorfba, ahonnan már közvetlenül megy csühögő Pozsonyba - de még mindig majd egy órával rövidebb a mi verziónknál...
És, hogy maradjunk a tiszta időnél, ebben az esetben (eső, hó, köd, fagy kizárva) ez a távolság egy mai kerékpárral a rendelkezésre álló közúton 1 óra alatt megtehető.