Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2009.04.10. 19:00 erminavet

Vízibuszon járnak majd Pozsonyba a Rajkára költözött szlovákok?

Egy szlovák cég rendszeres hajójáratot indítana EU-s pályázati pénzből Dunakiliti-Rajka-Pozsony-Dévény útvonalon.

Érdekes közlekedési vonatkozása lehet a világválságnak, a magyar gazdasági bajoknak és a korábbi – az euró bevezetését is eredményező - szlovák gazdasági sikereknek. Az euróhoz képest gyenge forint ugyanis még érdemesebbé tette a pozsonyiaknak, hogy a határ menti magyar falvakba költözzenek.

Rajkán már majdnem ötszázan, Dunakilitin többtucatnyian telepedtek le, írja a hajójárat tervéről beszámoló Kisalföld. A megyei lap nem nevezi meg a szlovák céget, amely 80-100 fős hajókat indítana. Rajkán nem az Öreg-Dunán lenne a kikötő, hanem a faluhoz közelebbi Jónási-ágban. Dunakilitin, a duzzasztóműnél lenne a végállomás.

A vállalkozás többek között a szlovákokat szállítaná pozsonyi munkahelyükre, hiszen a szlovák főváros alig fél óra alatt elérhető Rajkáról.

A lap egy másik tervről is ír: Lipót és Bős (Gabcikovo) között kompot üzemeltetnének.

3 komment

Címkék: szlovákia hajó városi közlekedés nyugat dunántúl


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr191058336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Albu 2009.04.17. 17:20:24

Miért is nem vonatot akarnak indítani?

Szergej Alekszejevics Budenszkij 2009.04.22. 02:23:01

Mivel akkor a MÁVos zűrökkel is számolni kellene egyelőre. Már nem sokáig, készülnek azok a tervek is a ZSSK részéről...

peppemaci 2011.01.22. 12:40:18

Tiszta időben átlátni Rajkáról Pozsonyba. Ehhez képest a máv ezt a távolságot legrövidebb időben négyóra negyven perc alatt akarja leggyorsabban megtenni 3szori átszállással Hegyeshalom, Bécs és Breclav érintésével; de az Elvirára nyugodtan támaszkodhatunk hüleség ügyben, mert az utazási idő felmehet szerinte akár hat és fél órára is Győr és Budapest meglátogatásával.
De a testvéri szlovák vasút is bátor társ, Ő se ismeri a közvetlen vasúti sínt, ami a google térképe szerint ott van, mintegy 25km... Szerintük el kell zakatolni Hegyeshalomba, onnan Parndorfba, ahonnan már közvetlenül megy csühögő Pozsonyba - de még mindig majd egy órával rövidebb a mi verziónknál...
És, hogy maradjunk a tiszta időnél, ebben az esetben (eső, hó, köd, fagy kizárva) ez a távolság egy mai kerékpárral a rendelkezésre álló közúton 1 óra alatt megtehető.
süti beállítások módosítása