Megszűnik a MÁV Start önálló sajtórészlege is.
A Kötött pálya információi szerint közös megegyezéssel távozik a MÁV sajtófőnöke. Kavalecz Imre másfél éve tölti be ezt a posztot, de előtte már évekig összeforrott a neve a cég kommunikációjával, magánál a vasútnál pedig évtizedeket töltött. Úgy tudni, egyházi területen folytatja kommunikációs munkáját.
Bizonyára sokaknak sok baja lehetett Kavaleczcel, azt azonban nem lehet elvitatni tőle, hogy az újságírókkal kapcsolatot tartó munkatársak közül neki van legtöbb köze a MÁV-hoz. Vasútszeretetét az is mutatja, hogy az utóbbi időben kalandtúra címen olyan kirándulásokat szervezett újságíróknak, ahol a cég működését élőben tapasztalhattuk meg. (Miközben ezúton köszönöm meg neki a lehetőséget, remélem, ez a sorozat folytatódik majd.)
Ugyancsak változik a MÁV Start kommunikációja. Konkrétan megszűnik a személyszállító leányvállalat kommunikációs igazgatósága, a dolgok mostani állása szerint valószínűleg június 15-én. Így távozik a Starttól ennek vezetője, Sági Zoltán, ahogy több munkatársa is. (Ketten maradnak a cégnél, azonban az ő munkájukat is a MÁV kommunikációs igazgatósága irányítja majd.)
Ha már Kavaleczcel kapcsolatban megengedtem magamnak a szubjektív kommentet, most is ezt teszem. Logikusnak tűnik, hogy a MÁV-nál és személyszállító leányvállalatánál bizonyos mértékig fölösleges volt (és néha zavarokat okozott) a párhuzamosan működő két kommunikációs részleg. Azonban tapasztalataim szerint a jóval kisebb létszámú Startos igazgatóság hatékonyabb munkát végzett, mint az anyacég hasonló részlege. Ságival és beosztottaival könnyen lehetett működő napi kapcsolatot kialakítani, míg például a MÁV-os igazgatóság vezetőivel nekem még sohasem volt szerencsém akár csak találkozni is.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
ursus 2009.06.05. 11:35:34
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.06.05. 11:47:49
Viszont nem értem, milyen tényekkel nem törődtem.
ti
ursus 2009.06.05. 11:52:27
ursus 2009.06.05. 11:55:08
navigare necesse est 2009.06.05. 12:06:44
Néhány példa:
- milyen kommunikáció az, ahol egy eldugott rádió hírbôl derül ki, hogy féléven belül mûködni fog a mûholdas helymeghatározás a MÁV-nál, ráadásul senki nem mondja el, miért is lesz ez jó egy utasnak?
- a szmogriadó vagy a jegesedés napjaiban miért hallgattak a T. Hölgyek és Urak? Ki a felelôs egy-egy ilyen ziccer kihagyásáért?
- nem kellene a Levegô Munkacsoporttal közös kommunikációs platformot teremteni?
- megpróbálta már valaki felmérni hány hamis diákigazolvány van forgalomban és ez mekkora bevétel kiesést és jogtalanul felvett költségvetési árkiegészítést jelent?
- elgondolkozott már valaki azon, hogy mennyibe kerülne - fôként a régebbi tipusú elôvárosi szerelvényeken és a turisztikailag frekventált vonalakon - egy rendes auditív utastájékoztató rendszer bevezetése?
- tud valaki arról, hogy a Dunakanyarban egy vállakozó megpróbálkozott a "Rail-ferry-home shuttle bus" szolgáltatással, de együttmûködés híjján belebukott (nem kért pénzt, csak együttműködést!!!)
- miért nem tud semmit a nagyközönség Gaskó és Borsik urak ellentétérôl, a velük folytatott tárgyalásokról?
- hol tartanak a nagy sajtónyilvánosságot kapott vasúti események (balesetek) vizsgálatai? Tényleg le van tudva a dolog a miniszter és az elnök távozásával? Szakmai felelôs nincs? Továbbra is azokra vagyunk bízva, akik lekapcsolják a biztonsági automatikát, nem veszik észre a felvágott váltót vagy nem szállnak le a szerelvényrôl a megállóhelyi menesztéshez?
- tudja valaki, hogy a sztrájkolók nem csak az utasokat, de pl. a PFT-t is szisztematikusan akadályozták, ezzel saját kollégáiknak is keresztbe téve? Nem akármilyen belsô kommunikációs fejezet...
- egyáltalán, van ott valamilyen külsô/belsô kommunikációs stratégia?
- felel valaki azért, hogy a kommunikáció hatékony, progresszív legyen és eljusson a célközönséghez?
Megnyugtató, hogy a Start kezdeményező munkatársait kirúgták és helyettük marad az anyacég rátermett és eredményes vezetése, személyzete...
DonGatto 2009.06.05. 12:08:07
A kacagó ember 2009.06.05. 12:19:25
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.06.05. 12:20:43
ti
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.06.05. 12:22:30
ti
nahát-nahát 2009.06.05. 12:24:12
"- nem kellene a Levegô Munkacsoporttal közös kommunikációs platformot teremteni?"
Mit keresne az LM bármely érdemi intézmény közelében? Ahova beengedik, abból is csak kár van, meg okoskodás.
ursus 2009.06.05. 12:25:01
Örülök, hogy te jobban értesülsz vagy abban a tekintetben, hogy Tevan mikor válaszol. Ezért hogy mindenki értse: Tevan kicsikét csúsztat csak azért, hogy habosítson.
1. a Máv Zrt. szóvivője régi MÁV-os motoros.
2. A kalandtúrákat nem az eltávozó személyhez lehet kötni sem ötlet szerint, sem kivitelezésében. Ezt Tevan is jól tudja...
mond6tod 2009.06.05. 12:28:10
mond6tod 2009.06.05. 12:30:54
ursus 2009.06.05. 12:35:27
A kacagó ember 2009.06.05. 12:43:20
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.06.05. 12:53:21
Honnan veszed magadnak a bátorságot, te senki (úgy értem, egy névtelen nick), hogy olyan kijelentéseket tegyél, hogy én mit tudpok, és mit nem. Túl azon, hogy hazugsággal vádolsz. Belelátsz az agyamba?
1. Sigu is régi MÁV-os? És, hol mond ez ellent az én írásom bármelyik állításának? Te ostoba.
2. Én úgy tudom, hogy Kavalecz szervezte ezeket. Ő ilyen értelemben beszélt, és pl. a legutóbbi alkalommal csak ő volt ott a kommunikációs munkatársak közül, de mindig ő vezette föl az eseményt. Ha ennek ellenére nem így van, akkor tévedek, simán lehet, de nem hazudok szándékosan, ez biztos. Miért tenném?
Egyelőre azonban még jobban hiszek egy általam ismert embernek plusz a saját szememnek, mint egy senkinek, aki sértődöttségből és rosszindulatból szétoffolja a posztomat, és közben persze azt állítja, hogy nem érintett. Hát persze.
Maradjunk annyiban, hogy akkor folytathatod itt az épületes vitát, ha bemutatkozol. És a hazudozástól akkor is tartózkodj, kérlek.
ti
eloszto · http://eloszto.hu 2009.06.05. 13:08:40
mond6tod 2009.06.05. 13:12:07
nemuccaszoc 2009.06.05. 13:16:10
turorudi · http://check.blog.hu 2009.06.05. 13:19:16
A magam részéről sok sikert kívánok neki.
mond6tod 2009.06.05. 13:33:27
Undok Dagi 2009.06.05. 14:09:28
Az előbbiekből következően bizony Kavalecz Imrével a világ semmi pénzéért nem cseréltem voltam.
Így utólagosan (remélem Ő is olvassa e sorokat) sok szerencsét kívánok az új munkájához!
dzsaszper 2009.06.05. 14:16:07
dzsaszper 2009.06.05. 16:00:56
Örömmel venném, ha ezekre reagálnál, és ha megindokolnád, miért kerültek törlésre a kommentjeim.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.06.05. 16:31:14
A miről kéne inkább írni már egy újság esetében is akkora baromság, pláne egy blognál, hogy az ilyesmi minden esetben törlést von maga után. Arról írok, amiről akarok, csak széles jókedvemben nem tiltottalak is ki.
Ezek a kérdések valóban érdekesek, bár egy részük meglehetősen kevéssé kapcsolódik a MÁV kommunikációjához, még kevésbé jelen poszthoz.
Hogy én _csak_ személyi kérdésekkel foglalkozom ezen a blogom, az akkora méretes baromság, hogy szerintem te sem gondolod komolyan.
A "kerültek törlésre" kifejezés meg olyan ocsmány, hogy önmagában büntetést érdemelne.
ti
dzsaszper 2009.06.05. 17:01:45
Ezt nem tudtam máshogy magyarázni, mint hogy ebben a bejegyzésben (és nem a teljes blogon) csupán a személyi kérdéssel kívánsz foglalkozni, és az indulatos kirohanásokkal azt akarod elkerülni, hogy az érdemi kérdésfelvetésekkel foglalkozni kelljen.
Őszintén kiváncsi vagyok, mit gondolsz arról, hogy a műholdas rendszerről alig lehetett olvasni, vagy hogy miért nem téma a hamis diákigazolvány -- és hogy ezek a témák megjelenítése Kavalecz úr feladatához tartoztak-e?
A szenvedő szerkezet szándékos volt, mivel nem volt információm arról, hogy ki törölte a bejegyzéseimet. Remélem foglalkozol a tartalmi kérdésekkel, ha nem is profi újságíró/blogíró teszi fel őket.
dzsaszper 2009.06.05. 17:03:57
bloggerman77 2009.06.05. 17:12:46
Még szerencse, Anitáért kár lenne :))
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.06.05. 18:08:03
Akkor még egyszer: szerintem beleképzeltek valamit a posztomba, és azzal vitatkoztok, ez valóban bosszant.
Szerintem pocsék a MÁV kommunikációja. Nemcsak az általad most emlegetett kérdésekben. Erről bizonyára a MÁV vezetése és a kommunikációs igazgatóság vezetése is tehet, biztos a beosztott munkatársak.
De szerintem nem ez a poszt az alkalom ennek a megbeszélésére. Én csak annyit mondtam, Kavalecz szereti a vasutat.
ti
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.06.05. 18:18:09
Most el kell mennem, és bizonyos okokból nem szeretném ellenőrzés nélkül hagyni a kommentelést, úgyhogy most lezárom. Bocsánat.
ti