A korábban esélyesebbnek tartott Székesfehérvár helyett Szolnokon hozza létre a svájci Stadler magyarországi gyárát, ahol Flirt motorvonatok kocsiszekrénye készül majd. A Kötött pálya információi szerint az Index Fórumának szaktopikjában nem tévednek azok, akik már hetek óta azt rebesgetik, hogy a döntés megszületett, a Delfineknek becézett járművek teste a Tisza partján készülhet.
Szolnok ingyen adná a város ipari parkjában a szükséges telket, és a megyeszékhelyen biztosítható az üzemben alkalmazandó szakemberek képzése is. A Delfin-testeket ugyanis sajtolt alumínium profilokból állítják majd hegesztik össze, vagyis ilyen szaktudásra lesz szükség. Szolnok kiválasztásában szerepet játszhatott az is, hogy a tervek szerint ide költözik a fővárosból a MÁV Északi Járműjavító, és egyesül a MÁV Szolnoki Járműjavítóval. Az óriáscég pedig részt vehet akár a második harminc Flirt karbantartásában is, amelyek vásárlásáról nemrég döntött a MÁV.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
LuisBűnjel · http://www.aznincs.com 2007.10.10. 02:10:13
Amúgy, a szolnoki Stadler
bázis egy nagyon halovány reménysugár arra, hogy talán az új beszerzésű járművek közül menetrend szerint néhány megfordulhat az ország keleti felében is. A Talent-ekkel kapcsolatban is először olyan hírek jöttek, hogy a Bp.-Hatvan vonalon állnak forgalomba.
Ahhoz képest vessük összea délit
a keletivel, és a nyugatival.
beton 2007.10.10. 06:54:57
- Fehérváron már elkezdtek valamit építeni, alapkőletétel már biztosan volt. Bár ott tudtommal a karbantartó üzem lesz.
-"sajtolt alumínium profilokból állítják majd hegesztik össze, vagyis ilyen szaktudásra lesz szükség"
fehérváron végülis csak egy Ikarusz gyár volt tonnányi szakmunkással (nyilván nem alu hegesztésre, de akkoris), valamint ott van egy böszme nagy aluminium feldolgozó üzem is, az ALCOA-KÖFÉM.
-Az északi kitelepítése már korábban tévhitnek bizonyult.
TOMYBOY 2007.10.10. 08:07:24
kerbaim 2007.10.10. 08:15:36
Ibigoo · http://ibigoo.blog.hu 2007.10.10. 08:36:24
Tavaly decemberben Székesfehérvárott volt egy monstre sajtótájékoztató, akkor pont ez volt a fő indok a város mellett (lakmuszpapír, beleragad a tudás vagy valami hasonló allegória is szerepelt...Erminavet erre biztos jobban emlékszik :) ). Ennyit a szaktudásról...
_szakács_ 2007.10.10. 08:49:12
rudiprojekt 2007.10.10. 09:09:29
tildy 2007.10.10. 09:26:54
g.d. 2007.10.10. 09:30:50
Nehogy már az legyen akárkinek is a probléma, hogy végre kap valami értelmes, produktív beruházást az ország keleti fele is... Imádom Székesfehérvárt, jó city, de talán nem féltem őket az éhenhalástól. Szolnok meg egy nagy semmi, és szerintem király, hogy egy ilyen komplexumot oda tolnak... Keleten egyedül Debrecen az a hely, ami nemcsak jelentős és meghatározó, de folyamatosan fejlődik, és határozott elképzelése is van arról, hogy merre akar fejlődni a továbbiakban...
ZsP 2007.10.10. 09:45:18
V 2007.10.10. 10:07:30
Miután minden autópálya-igérgetés hamisnak bizonyult, a város mára abszolút kiesik a gazdasági vérkeringésből-a munkahelyek tömegesen szűntek meg, megyeszékhely ide vagy oda - az eredmény: rengetegen ingáznak. Az egykor több sávon virágzó ipar [pl papír, cukor, nyomda] hulla.
Az ilyen és ehhez hasonló kezdeményezések legalább adnak egy kis löketet és munkahelyeket biztosítanak.
Sörkálmán 2007.10.10. 10:17:30
A 4-es főút szarsága miatt már nem egy beruházás gondolta meg magát.
A vasút viszont OK, nem függenek a közúti szállítástól.
Bízom a projektben.
Mission 2007.10.10. 10:19:13
dei 2007.10.10. 10:27:19
Mégis csak egy vasútváros Szolnok, megfelelő szaktudással.
Pupak 2007.10.10. 10:28:20
Dolgoztam szolnokon a jarmujavitoban(szerencsere csak 3 honapig), ocsem akkora alibi munkat meg sehol nem lattam. Az all-time-luzer varossal egyet lehet erteni, hihetetlen benazas folyt ott mindig is.
Storm 2007.10.10. 10:29:48
Kellett ez Szolnokra, nem vitás, nagyon ráfér..o))) És kellett hozzá ajó lobbi, ami ezek szerint még pont jókor jött, még nem későn..o))))
UP meg ugyan mit tudna erről mesélni...
george 2007.10.10. 10:46:56
Érdemes olvasni egy kis kronológiát...
2006. június: Tárgyalásokat folytat a Stadler Trains Magyarország Kft. a MÁV szolnoki járműjavítóval a MÁV-tenderben vállalt Stadler-motorvonatok összeszerelésről. Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója ugyanakkor bejelenti: gyártást is telepítene Magyarországra a svájci Stadler vonatgyártó. Magyarország vetélytársa ekkor még az üzlet elnyerésében egy svájci település, és Lengyelország.
2006. július: Magyarországon is lesz a vonatgyár, erről döntött a Stadler. A beruházásért két város, Székesfehérvár és Szolnok verseng eséllyel.
2006. október: Elmenni látszik Szolnoknak a Stadler vonat. A svájci vonatgyártó cég honi vállalatának igazgatója szerint ugyan döntés még nincs, de kettő–egyre vezet Székesfehérvár.
2006 december: A Stadler bejelenti, hogy karbantartó üzemét Székesfehérvár közelében, Pusztaszabolcson építi fel. Ezzel tovább nőtt az esély annak, hogy a vonatgyár a dunántúli városba települjön.
2007. január: Szalay Ferenc polgármester Zürichben tárgyalt a svájci cég vezetőivel a vonatgyár Szolnokra telepítéséről.
2007. február: „Behoztuk a hátrányt, amit a korábbi városvezetés okozott Szolnoknak”— fogalmazott lapunknak Szalay Ferenc. A polgármester elmondta: tavaly májusban érkezett az első érdeklődő telefon a Stadlertől, ám Szolnok akkori vezetői nem reagáltak megfelelően. Valójában először 2006 októberben sikerült a városvezetőknek érdemben tárgyalni a vonatgyártó képviselőivel. Botka Lajosné, korábbi polgármester minderre úgy reagált, hogy elsősorban a Járműjavító Kft. vezetői folytatták a tárgyalásokat. Telefonon, e-mailben azonban minden szükséges információt készségesen megadott.
2007. március: Szolnokra látogatott a Stadler vezetősége. A társagyalások után Szalay Ferenc polgármester kijelentette: nőtt az esély, hogy a vonatgyára Szolnokra kerüljön. A svájci cég áprilisra ígért döntést. 2007. május: Szolnoki városvezetők újra tárgyalóasztalhoz ülnek a beruházásról a Stadler Trains Magyarország Kft. képviselőivel. A svájci cégvezetők korábban felfüggesztették a beruházásról szóló döntés meghozatalát.
2007. október: Szolnok jelenlegi vezetésének nyugodt lehet a lelkiismerete, hiszen az elmúlt közel egy évben minden tőle telhetőt megtett a Stadler beruházás megszerzéséért — nyilatkozta Szalay Ferenc. A polgármester szerint ugyanis korábban esélytelen volt a város a gyár megépítésére,
pupak 2007.10.10. 11:11:10
nondroid 2007.10.10. 12:00:05
Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2007.10.10. 12:14:04
Egyébként Dunai Zoltán, a Stadler Mo. vezetője is használja a Delfin kifejezést...azt pedig, h más nem használja, még akár kvázi védjegyként is fel lehet fogni.
drazsikum 2007.10.10. 13:18:37
cel 2007.10.10. 15:17:40
Apisz 2007.10.10. 15:19:15
Ezt te sem gondoltad komolyan, hogy oda kell telepíteni ahol járnak!? Az Ikarus is csak Fehérváron cirkált (cirkál)?
melchi zadok 2007.10.10. 15:26:47
ellenben volt sok virág az utcákon, ma persze mind a felesége üzletéből, meg kéthetente tüzijáték.
tegyük gyorsan hozzá, hogy a kossuth téri euronics elköltöztetése (gyakorlatilag kiakolbólintása)is az ő nevéhez fűződik. majd nézzétek meg mi lesz ott, ha teret rendbehozzák, és ami ott lesz, az kinek a tulajdonában, vagy érdekkörében áll.
botkánét én se tartom semmire, de nehogy glóriát ragasszunk már egy politikus fejére...
mrzed001 2007.10.10. 15:43:08
Úgy mellesleg a címből elsőre arra gondoltam, hogy a dami helyén lesz delfinárium :)
exmv 2007.10.10. 15:51:24
:))))
Szegény ember, aki ígérni sem tud...
Siemens113 2007.10.10. 16:08:09
Siemens113 2007.10.10. 16:09:21
Ibigoo · http://ibigoo.blog.hu 2007.10.10. 17:52:20
Apisz 2007.10.10. 20:07:31
De miért célszerű? Szolnokról nem tud eljutni pl. Fehérvárra az új mozdony, meg egyáltalán szerinted a szolnoki vonalon sosem fog ilyen közlekedni? Szerinted autógyárat is csak oda telepítenek ahol az az adott kocsi közlekedni fog? Akkor pl. a győri Audit nehéz értelmezni, vagy a szlovák autógyárdömpinget stb.
Apisz 2007.10.10. 20:11:58
Azért az MSZP-s polgármester is rendesen szívatta az emberek fejét! VAgy nem?
zoli 2008.01.13. 00:13:23