Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2010.08.17. 19:00 erminavet

Mediterrán villamosa lesz Debrecennek

Spanyol- vagy Olaszországból fog érkezni Debrecen 18 új villamosa, legalábbis akkor, ha a járművekre kiírt közbeszerzés mostani, ötödik fordulója végre eredményes lesz.

Az MTI közlése szerint ugyanis most csak ketten, a baszkföldi Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S. A. (CAF) és az olasz AnsaldoBreda Spa. adott be ajánlatot. Az előbbit egyébként az előző fordulóban már győztesnek hirdették, ám a Közbeszerzési Döntőbizottság megtiltotta a szerződéskötést, miután több ajánlattevő is megtámadta a döntést illetve a többiek pályázatát.

A negyedik fordulóban még öten pályáztak, a latinokon kívül a horvát Končar-Električna Vozila d. d., a cseh Škoda Transportation a. s. és a svájci-német Stadler Pankow Gmbh. Utóbbi most már a pályázati anyagot se vette meg, míg a szlávok azt még igen, de nem adtak be anyagot.

Az ország legnépesebb vidéki városa (a sorban őt követő Miskolccal és Szegeddel együtt) európai uniós projekt keretében fejleszti villamoshálózatát. Mindhárom megyeszékhelyen épül új pálya és érkeznek új járművek is.

A debreceni beruházásnak az eredeti tervek szerint idén már be is kellene fejeződnie, de az eljárási hibák miatt sokszorosan megismételt közbeszerzés határideje pillanatnyilag 2012. vége.

47 komment

Címkék: alföld skoda villamos stadler caf koncar ansaldo


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr312228687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tiborc 2010.08.17. 20:49:40

Eddig nem tudtak a Laliék annyit lopni belőle mint a Volvo-buszokból, most megpróbálják a korrupt latinokkal.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.17. 21:57:59

én sajna ezt már nem várom meg itt, elköltözöm addigra ebből az élhetetlen városból, ahol csak akkor boldogulhat az ember, ha rokonai pöffeszkednek a városháza bársonyszékeiben.

aversio avagy pacalfagylalt 2010.08.17. 22:12:10

@Bukowszky: A lúzerek mindenhol lúzerek csak mindig mást hibáztatnak. Két évtizede jöttem el, de visszavágyom, mert messziről jobban látni a fejlődést és az van Db-ben rendesen.Ezt azok is látják akik Kósa Lajost választják soroztban. Hazánk legjobban fejlődő városa Debrecen.

koromvirag 2010.08.17. 22:16:24

Őszintén sajnálom, hogy nem ilyen lengyel Solaris érkezik oda:www.melano.hu/news.php?extend.89

Szerintem az eddigi egyedüli tiszta tender a szegedi volt. Ott a lengyel PESA nyert, jó ajánlattal. E van.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.08.17. 22:16:53

Valami nagyon radikálisan fogom korlátozni a kommentelést.

CYHMK · http://bukottfocistak.blog.hu/ 2010.08.17. 22:54:08

@aversio avagy pacalfagylalt:

"messziről jobban látni a fejlődést"

höh. látszik, hogy nem itt élsz. amúgy igazad van, messziről tényleg jobbnak látszik a helyzet, mert ti csak a hitelből finanszírozott presztízs-beruházásokat veszitek észre.
a mocskos utcákról, a főtéren sorra bezáró üzletekről, a külvárosi földutakról, a bkv-nál ezerszer szemetebb dkv-ról, stb..., már nem hallasz a hírekben.

srácz 2010.08.18. 00:10:26

@CYHMK: [OFF] Külvárosi földutak? Látszik, hogy nem itt élsz, van azokból elég a belvárosban is...

ftxpmj 2010.08.18. 00:18:46

@CYHMK: 20 milliárdos Teva beruházás, 10 milliárdos Richter csak a gyógyszeriparból, informatikában IT-Service és Ryanair, pörög itt a gazdaság is stb, ja és mindezek válság idején. A Volvó buszok meg kulturáltak vagy te vagy az aki mostanában bombariadókkal megbénítja tömegközlekedést?

Lengyel 2010.08.18. 00:37:30

@aversio avagy pacalfagylalt:
Barátom szerint: A legjobban eladósított város, ahol ha infarktussal beviszed anyádat a Klinikára 5000 Ft parkolási bírságot szabnak ki, mert az önkormányzat lassan az égész várost parkolóvá minősíti. A villamos miatt majd elfoglalnak két sávot, a troli nem foglalta volna el, de a sok sin sokba kerül, abból rendesen lehet leakasztani.
Majd csikorognak a kerekek, a közelben élők előre rettegnek.
Majd megint forgalmi rend változások lesznek, de zöldhullám, amit Lali rég megígért, sose.
A város centrális, s amikor a centrumot lekövezték a fideszkövekkel, azóta megbénult a közlekedés. Az egyetemtől az állomásig 8 perccel nőtt a menetidő.
A nyugdíjasok nem tudnak a strandra kimenni, mert a termálmaffia a csillagokig emelte az árat. Élhetetlen, taszító lett a város az ott élőknek.

Lengyel 2010.08.18. 00:42:35

A Piac utca bank utca lett. Kiűztek onnan mindenkit. A Szent Annán, és a Hatvan utcán megszüntették a villamost, most újra indítják. Az emberek szeretnék a felelősöket látni.
A villamos vonal terve nem került az emberek elé, csak annak tényét közölték a lakossági fórumon.
Forintromboló Királyság van Debrecenben.

doki55 2010.08.18. 01:10:25

kb. 2 hónapja költöztem el Debrecenből és most könnyen lehetne fikázni. Azzal nem értek egyet, hogy mindenhez ismerős kell, mert kuli munkából indulva is viszonylag magasra lehet eljutni, még Debrecenbe is. Az más kérdés, hogy 5 éve az én korosztályomból 80-85 a 75% a jövőjét nem ott tervezte pedig most szép város. Az, hogy Debrecen az ország 2. legnagyobb városa csak statisztikai adat, mert gyakorlatilag a közigazgatása alá vont községekkel nagyobb Miskolcnál vagy Szegednél:) A belváros nagyon szép lett még ha a Kodályt(zeneművészeti szakközépiskola) baszott is felújítani az önkormányzat. A témához hozzászólva a "2" villamos voltaképpen ha valaki az útvonalát megnézi csupán az 1-b je lehetne, mert a Debrecen Plázáig egy útvonalon fognak haladni. Amúgy érdemes a népességi adatokat nézegetni, mert azok sem növekvő tendenciát mutatnak, bár ez országos probléma is, de Debrecenre a migráció, miatt ez hatványozottan érvényesül.

Lehet, hogy sok a látványberuházás, de azért, aki a Piac utcán végigmegy a Nagyállomás felé elég sok üres üzletet fog találni. A Fórumot teljesen feleslegesen építette meg a városvezetés és ahoz kapcsolódó üzleti kör. Ez az idén bezárt debreceni Saturnba csúcsosodott ki. Egész egyszerűen nem tud két ekkora áruházat eltartani a város. Arról nem beszélve, hogy a Fórum gyakorlatilag a légvonlaban 100m re lévő Plázát teljesen kinyírja. Turistaként Debrecen nagyon szép város, de ott megélni már egy más történet. Remélem a Loki drukkerek Viyának meghálálják a stadion alapkőletételét.

bozoa 2010.08.18. 01:36:34

Mint egykoron sok évig debreceni lakos szólnék hozzá. Vannak

problémák, mint mindenhol máshol.
1. Sokaknak nem tiszta és átlátható a város pénzügyi,

gazdasági működése.
2. Nincs elég munkahely, se minőségi, se szaktudást nem

igénylő kategóriákban sem.
3. Nincs leaszfaltozva számos utca a belváros 3-4 km-es

körzetén belül.
4. Az önkormányzat ráerőlteti/ráerőltette a Sodexho-konyhát

az intézményekre. Nincs elég bölcsőde.
5. Hajléktalanokat nap minden nap látni.
6. A Piac utcától nyugatra a korabeli cívis porták lebontva,

évek óta üres telkek.
7. A turista alig jön repülővel, hiába a több milliárdos

fejlesztések.
8. Nincs egy normális UEFA-kompatibilis stadionja ötszörös

bajnok csapatunknak, ezért vándorcirkuszra kényszerülünk.
9. MÁV, en bloc.
10. Város tehermentesítése.
11. Villamosprojekt, helyi tömegközlekedés.

1. Minek erőlködjön a város vezetése, ha a többség

megszokásból is a narancsot veszi, az elégedetlenkedők pedig

főleg az ellenzéki pártok szavazóitól jönnek. Merthogy erős

civil csoportosulások nem tolonganak a városban. Tessék

szervezkedni, vagy tessék tudomásul venni.
2. Valahogy Debrecenben mindig is nehéz volt munkahelyet

találni, ma meg szinte lehetetlen, ha nincs elég ismerős.

Talán a szociális foglalkoztatást kellene növelni, munkát a

segélyért alapon.
3. Az aszfaltozásnál jóval fontosabb a megelőző közművek

megléte. Gáz már szinte mindenhol kiépült, de a szennyvízben

egyáltalán nem vagyok biztos. Addig nem is érdemes

aszfaltozni, míg egyszer kész nincs minden. Amúgy is a lakók

bármikor összedobhatják rá, ha van rá igényük és pénzük,

mégiscsak megdobja az ingatlan értékét. Talán jobban is

járnak, ha nem a várossal végeztetik el, mert olyan

botrányosan silány minőségű útpálya, mint például a

kiszélesített Mikepércsi belső szakasza, még jobb sorsra

érmedes harmadik világbeli országokban is ritka. Külön

kerékpárút nélkül, ugye.
4. Ez mondjuk elég szemét húzás volt, hogy az EU-ra

hivatkozva zártak be jól bejáratott iskolai, óvodai

konyhákat, mivelhogy nem elég korszerűek. Persze az ott

dolgozók nagy része nem kellett. Követeljük a jól megszokott

öklömnyi töltött káposztákat!
5. Hajléktalanhelyzetben még így is jól áll a város,

szerintem észrevehetően kevesebben vannak, mint mondjuk

Miskolcon, de sajnos többen mint mondjuk 10-15 éve. S messze

nincs még vége a kilakoltatásoknak. Erre nincs jó recept,

talán több hit kellene az utcára kerülteknek, meg kevesebb

olcsó kocsma a Segner tér környékén.
6. A Piac utcát tehermentesítésére tervezett párhuzamos út

úgy látszik, soha nem akar megépülni. Míg 2001-2003 között

rengeteg kisajátítás történt, bontással egybekötve, azóta

alig-alig, és még mindig sok telek van útban az Erzsébet és

a Darabos utca között. Azóta szinte csak az Ítélőtábla és

egy-két társasház épült, még mindig ott a rengeteg üres

telek. Legalább a parlagfüvet irtanák intenzívebben, már az

is sokat dobna.
7. Kicsi az orszég, és nem elég vonzó célpont a keleti

országrész, pedig milyen remek kikapcsolódási lehetőségek

vannak. Gyógyvíz, puszta, reformáció központja. Lehet

befektetni is kérem, olcsó a munkaerő. Nem csak a tunéziai

charterjáratokat látja szeretettel a reptér.
8. Mindig jövőre, stadion mindig jövőre! Már alsóhangon egy

évtizede megígérte a Város a Csapatnak, hogy korszerű,

húszezres stadiont kap. Elég lenne 10-12 ezer férőhely is,

de legyen már végre. Hányszor jusson BL-be a Loki?
9. A MÁV itt sem az utasok érdekét lesi, hanem uralkodik

felettük. Gyakori késések elnézés kérése nélkül, megoldható

elővárosból elővárosba (pl. Hajdúböszörmény-Db-Vámospércs,

vagy Derecske-Db-Nyíradony átszállás nélküli)menetrend még

kilátásban sincs, és a Vasútállomás peronjai is

megérdemelnek egy elégtelent. A vonatjegyek áráról nem itt,

helyben döntenek. Akadna teendő.
10. Most már nagyon sok éve meg van ígérve a 4-es elkerülő,

de amíg sem az M35-ről nem lehet Nyíregyháza felé

kanyarodni, sem a 354-esen(!) tovább a Böszörményi úttól a

4-es út, vagyis Bocskaikert felé, addig bizony továbbra is

élvezhetjük a Vincellér utcától a Kassai útig a kamionokat,

bizonyos helyekről, mint a Rakovszky Dániel utca teljesen

lemondva az utókor számára. Ott már akkor sem nőne ki

egészséges fa a következő 10-15 évben, ha véletlenül

ültetnének. Arról nem is beszélve, hogy már megint csak a

nyugati végek forgalmát igyekszenek csillapítani, teljesen

elfelejtkezve a 471-es, a 48-as és a 47-es utakról. Vagy

innen úgyis mindenki Debrecenbe megy? Vagy az

Erdőspusztákhoz hozzáépült Biczó István-kertiek miatt nem

férne el egy 10 m-es koronaszélességű elkerülő út? Ennek is
illene nekiállni.
11. Pontosan a vita tárgya, hogy a városi kötöttpálya ismét

fejlődésnek indulhat végre, és jó részét az általunk is

vastagon tömött EU fejlesztésekből húzzuk ki, ez örömteli

dolog. Nem érdemes a korábban már említett belvárosi

tehermentesítő út elkészültét megvárni vele, mert akkor soha

nem kapunk rá támogatást. Idővel rá kell vezetni arra, és

legyen a végállomása az új autóbuszállomásnál, ami addigra a

Nagyállomás mellé kerül, mint minden normális vidéki

nagyvárosban. Akkor lenne értelme összehangolt

menetrendekről is beszélni.

Egy kicsit hosszúra nyúltam, de fent említett problémák csak

dolgok, amiken változtatni kell és kész, a város legyen az

emberekért, ne fordítva. Mindezekkel együtt maradjunk

annyiban, hogy magyar viszonylatban Debrecen élhető város,

ahová mindenkit szeretettel várnak.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.18. 07:08:50

@aversio avagy pacalfagylalt: ez így van, a dilettáns, inkompetens senkik mindenhol dilettáns, inkompetens senkik, kivéve Debrecent, mert ha itt a városvezetésben tevékenykedik valamelyik rokona vagy régi iskolás haverja, akkor garantáltan kap egy jó nagy szeletet a mutyi-tortából.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.18. 07:12:01

@bozoa: "7. A turista alig jön repülővel, hiába a több milliárdos

fejlesztések. "

Pontosítok: túrista még soha, egyetlen egy sem érkezett debrecenbe repülőgéppel. Ami azt illeti, a repülőtér az egyik legjobb példája a városvezetés nepotista, dilettáns garázdálkodásának. Milliárdok eltűntek a zsebekben, páran meggazdagodtak, a reptér meg ott áll ZÉRÓ valós forgalommal.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.18. 07:20:08

@bozoa: "z új autóbuszállomásnál, ami addigra a

Nagyállomás mellé kerül, mint minden normális vidéki

nagyvárosban"

Mondjuk ez így nem igaz, most hirtelen egyetlen város sem jut eszembe, ahol így lenne, s ez talán nem is olyan nagy baj, tekintve, hogy miféle emberek tömegei lézengenek az efféle helyeken.. már így is túl sok bűnöző, sötét alak mászkál az állomás környékén, nem hiányzik még több.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.08.18. 07:24:20

@bozoa: " hogy magyar viszonylatban Debrecen élhető város,

ahová mindenkit szeretettel várnak."

ezt, különösen a második részt, te sem gondoltad komolyan szerintem..

egy városban, ahol embereket mérnök diplomával, folyékony idegennyelvtudással nem hajlandóak alkalmazni még utcát seperni sem (szó szerint), és nyíltan megmondják, hogy bocs, de azért, mert nincs ismerős.. vérlázízónak tartom ezt a "szeretettel várnak mindenkit" kamu dumát.

a valóság az, hogy még egy ilyen magának való, betegesen belterjes, korrupt, nepotista város a világon nincs.

schdl (törölt) 2010.08.18. 08:48:39

Olvasom egyes kommentelőktől, hogy nincs megfelelő minőségi munkahely:
Az nem a Tudáspark és az ott működő cégek hibája, hogy nem beszéltek nyelveket és nem értetek az informatikához - ezért mennek oda románok dolgozni...

Állítsuk meg a ......... 2010.08.18. 08:53:42

:)))
Annyira élhető város, ja szúnyogírtást is csak akkor végeznek, ha jön a sok idegen augustus 20.-ra, addig meg dögöljenek meg az itt lakók.
Élhető a város kósának és családjának(maffia).

CAF villamsokról olyan fotókat mutagattak az első tendereztetés előtt, amelyek egyáltalán nem hasonlítanak a mostani új képekre.
Gondolom a másik két cég, amelyik megtámadta a pályáztatást azért nem jelentkezett újból, mert nem akart zsebbe fizetni, ami itt megy Debrecenben az türhetetlen.

Tegyenek már fel képeket a régi sárga villamosokról is, ugyanis az 1-es vonalán 10 évvel ezelőtt "elfelejtettek" lecserélni minden szerelvényt, a hiányzó járművek ára ment a zsebekbe.

Állítsuk meg a ......... 2010.08.18. 08:55:03

Tudjuk, hogy lajoska szereti a románokat, mert jól benyalnak neki.

Állítsuk meg a ......... 2010.08.18. 09:05:43

A belvárosi tehermentesítő útról, meg annyit, hogy kósa körmönfontan hazudozik, mert augusztusban kellett volna indulnia a elkerülő kiskörút régészeti feltárásainak, de alajos letiltotta a munkálatokat, mondván az emberek nem akarják már ezt az elekrülő utat.
Évek óta állnak elhanyagoltan ezek a területek a belvárosban, nő a gaz kósa meg 12 éve ígérget.

esef 2010.08.18. 09:24:24

Kívánom, hogy csak az egyik pályázat legyen érvényes, a másikat ki kelljen zárni és akkor indulhat előröl újra az egész cirkusz...

teabore 2010.08.18. 09:26:52

@pcr: a belvárosi elkerülőút már vagy 30-40 éve tervbe van véve (akár a Nyíl u.) és a rokonunk lakása azóta van kisajátítás alatt (Cserepes u.)

veny 2010.08.18. 09:27:18

Térjünk erre vissza a nyolcadik forduló után... :)

Állítsuk meg a ......... 2010.08.18. 09:33:21

@teabore:
A bontási munkálatok és az elhanyagoltság, viszont a kósa érában jelenkezetek.
Milyen szépen is mutat két percre a főtértől az a sok gazos terület.
Annyira szép, mint a belvároshoz tartozó Segner tér melleti földút, amely nyáron sivatagos, télen meg latyakos.
Egy 200 ezres nagyvárosban földút a város közepén?

Egyébként lajos azt ígérte nem indul többször önkormányzati választáson, most akkor hazudott?

kibirhatatlan 2010.08.18. 09:42:39

40 éve jöttem el Debrecenből, de mivel rokonaim ott élnek, viszonylag gyakran látogatom. Szüleim a Burgundia utcán laknak, ahol már szinte lehetetlen élni. Az a forgalom, zaj, bűz, ami ott van, nem embernek való. Azzal kapcsolatban, hogy a lakosság nem akarja már a belvárosi tehermentesitő utat, gondolom, nem Kósa Lajostól származik. Ha igen, ajánlom neki, jöjjön, töltsön el egy napot, egy éjszakág a rokonaimnál és utána meglátjuk mit mond. Azon kívül, rettenetesen gazosnak, elhanyagoltnak látom a nem szem előtt lévő utakat tereket. Valahogy az jut az eszembe, amit édesanyám mondott gyerekkoromban, "édes lányom, nem csak ott kell takaritani, ahol a papok táncolnak". Félreértés ne essék, mindig a szivem csücske lesz Debrecen, hisz ott nevelkedtem, de az az érzésem, hogy egy ember őrült ötletei szerint mennek a dolgok, egy bizonyos kör kényelmére, a többiek meg éljenek úgy ahogy tudnak. De legjobb ha nem élnek sokáig. Sajnos egy idő után a lakosság is hasonlóvá válik a vezetéshez, felfuvalkodott, öntelt, üresfejű emberek seregével, hiszen évek óta megy a népbutitás.

Pékszakállú Henceg 2010.08.18. 10:53:20

Na, lássuk, ki teszi a több zsét Lali király zsebébe, az lesz ugyanis a győztes!

gabriel8 2010.08.18. 11:25:32

Érdekes olvasni a sok kritizáló hozzászólást, de kérdem én: akkor vajon miért 75% körüli arénnyal nyer a Fidesz ? Vagy itt csak a maradék 25% ír ?
Bp-n ennél még rosszabb a helyzet, ha ez vigasztal vkit: itt többet lopnak el a városban (hiszen itt már többen börtönben ülnek, érdekesmód Debrecenben nem....- oka azért mégis lehet! ), Bp-nél nem lehet koszosabb Debrecen és a tömegközl is biztos olcsóbb keleten.

Pékszakállú Henceg 2010.08.18. 11:29:02

@gabriel8: valóban, MÉG nem ülnek börtönben, de ha itt élnél tudnád, mekkora a korrupció. És nem tízmilliókról szól a történet, itt van egy klikk, akik közé lassan csak kihalásos alapon lehet bekerülni, na azok kapják az összes beruházást a városban. És bizony a maffia befolyása nem csak pletyka szintű ócsárlás, hanem tény.

kibirhatatlan 2010.08.18. 11:46:36

@gabriel8: Kedves gabriel8! Biztosan nagyon fiatal lehetsz még. Látod erről, a népbutitásról beszélek. Az a 75 % szavazat akkor lenne igazán 75 százalék, ha az ország minden szavazóképes polgára elment volna. Tehát a 75 százalék, csak azt jelenti, hogy éppen akik elmentek, annak a 75 százaléka Orbánra szavazott. Tehát, mondjuk elment az ország 60 százaléka, akkor annak vedd a 75 százalékát. Így már ugye nem az jön ki, hogy az ország 25 százaléka szavazott másra. Ez logikus ugye? Így nézd a dolgokat. Egyébként ahogy írod "Keleten" sem olcsóbb a közlekedés mint Budapesten. Egyet viszont elfelejtesz, azt hogy Debrecenben szinte nincsenek távolságok. Amíg Debrecenben mondjuk 350 forintért mégy egy kilométert, ugyananyiért Budapesten tizet, vagy még többet. Az pedig, hogy a főbűnösök közül miért ülnek többen Budapesten, mint Debrecenben, ahogy te írtad, talán pont azért, amit már többen említettek, hogy Debrecenben igenis működik a sógor-rokon, kéz-kezet mos alapon játék. Budapesten már ezt közel sem olyan egyszerű megvalósítani, sokkal nehezebb elvegyülni. Tudod messziről jött embernek bármit be lehet dumálni. Hát te elég messze laksz Budapesttől.

Állítsuk meg a ......... 2010.08.18. 14:13:55

A fidesz nem aránnyal, hanem aranyérrel nyert.

Csak megsúgom, azért nem ülnek még rács mögött a "kedves" fidesz tagok, mert a belső kör nagyrészt jogászokból áll, ott van példul orbán.
Fideszesek ülnek a tárgyalóteremben, mint bírák, ők töltik be többnyire a főügyészi tisztségeket.
Egy főbűn el sem jut a nyomozati szak után az ügyészségi szakba, mert..............
Miért történhetett meg, hogy a rendőrkapitányt kirúgták, mert kósáékat maffia tevékenységgel akarta megvádolni?Ez a fidesz éra idején volt!

Valóban többet lopnak Pesten?
Akkor az is csak hazugság, hogy kósa milliárdos lett az eltelt 12 év alatt, a havi 500 ezres jövedelméből.

Állítsuk meg a ......... 2010.08.18. 14:17:22

A fidesz még sokkal mocskosabb eszközökkel dolgozik, mint az mszp, aki nem áll be a sorba, azt elteszik az útból.

cstm 2010.08.18. 14:23:10

@erminavet: írsz egy semmitmondó posztot, és az emberek nem arról kommentelnek...felháborító. Több cenzúrát, kötött pályát!

bozoa 2010.08.18. 14:26:51

@Bukowszky: és a többiek kommentjeire. A debreceni ember nem kifejezetten az az örökös elégedetlenkedő fajta, mint a fővárosi. A mai fiatalságot is sokkal kevésbé jellemzi, hogy alapvetően működő rendszereket ostoroznak, ellenben Budapesten (és a világon számos milliós városban) több kifogást emelnek, és kevesebb megoldást kínálnak. Persze, nem tetszik a 4-es metró útlezárása, nyomvonala, reggeli építési zajszintje, a Margit híd sok tízmilliárdos felújítása, éves csúszással, meg a buszpark teljes leamortizáltsága, élén a 4-6 éve darabonként 62 millióba került Volvo buszokkal? Hát kérem, valóban jórészt Pesten és környékén zajlanak az igazán nagy beruházások, amikből a legtöbb pénzt lehet kivenni. Ezekhez képest az autópálya Debrecenig tényleg fillérekbe került. Iszonyúan hülyének nézik a pesti polgárt, és mindent le lehet nyomni a torkukon, valószínűleg ezért is szavazták meg Demszkyt, akit már legalább 10 éve várnak a bíróságon és a sitten is rendkívül súlyos gazdasági bűncselekmények miatt. Hozzá képest még Hagyó Miki, Mesterházy Ernő vagy Hunvald Gyuri is kishalnak számít...
Debrecen éves költségvetésének legalább kétszerese tűnik el a költségvetésből, vagy válik újabb hitellé a fővárosnak. Az itt élők (köztük én is) látják, hogy a rendszerváltás óta minden egyre lassabban megy, és talán egyedül a Belváros-Lipótvárost leszámítva, tényleg zajosabb, koszosabb, élhetetlenebb lett. A háború utáni 20 évben felépült romokból az egész Hungárián belüli rész, hat közúti és két vasúti híd, közintézmények és 40 villamosvonal. Az elmúlt húsz évben lebontottak védett épületet, modern lakóparkokért, lelassult a tömegközlekedés (átlagosan 20km/h-ról 13 km/h-ra), rengeteg műszaki meghibásodás, autópálya a Keletitől a Budaörsiig, és cserébe pár új híd (Lágymányosi, Hárosi, Megyeri), amik nélkül aztán nem tudom mi lett volna, de még legalább a Gubacsi és az Acquincumi is kéne. Iskolák, kórházak szűntek meg és a távhő ára khmm kicsit európaias. Életminőségben mondhatni nem lett annyival jobb, mint amit ígértek. De! A pestiekről hajlamos vagyok azt gondolni, hogy ha minden átlátható, gyors és olcsú lenne, abban is megtalálnák a hibát. Ha egy hónapra Bécs és Pest lakosságot cserélhetne, nekik az sem lenne megfelelő. Úgyhogy itt az emberi hozzáállás miatt nehezebb elérni azt az elégedettségi szintet, amit vidéken már komfortnak érzünk.
Debrecenben más a helyzet. Mint fenn már írtam, van még teendő bőven. de legalább elkészültek olyan beruházások, amik egy szocialista-szabad demokrata irányította városban soha meg nem valósultak volna. S ha ezek a fejlesztések jelentős részben magántőke bevonásával készültek, akkor is állnak már, működnek: Atlétikai Centrum a Nagyerdőn, fedett élményfürdő, MODEM a Hotel Líciummal (Kölcsey), jégcsarnok a Tóciban, Nemzetközi Repülőtér, Új Városháza, Ítélőtábla, Főnix Csarnok, Kassai úti Egyetemi Campus, Kossuth Gimi a régi laktanyába, főtér és környező korzók, minden busz és troli vadiúj stb. stb. Igenis a vak is látja hogy tettre kész a vezetés, jól menedzselik és szeretik a várost. Persze, a korrupció biztosan ott is megvan, de attól még a város szép és ezt nem lehet nem észrevenni.

Eredeti témához annyit, hogy a 2-es villamosvonalat ha a 31-32-es buszok vonalán vezetik, akkor viszont az átmenő autóforgalmat ki kellene tiltani a Csemete, Dózsa György és Nádor utcákból. A Plázánál pedig helyesen írta valaki, le kellene vinni a föld alá az 1-es villamost, és a Tanárképző előtt lenne a közös megálló a 2-es vonallal, ami innen kanyarodna el, és valahol a Darabos-Bethlen utcák között jönne ki a felszínre. Igen, egy-két évig nehézkes lenne autóval arrafelé, utána viszont nem kellene már zebra sem, mert a gyalogosoknak is ott az aluljáró.

@Bukowszky: Csak pár várost hadd említsek, ahol a buszállomás és a vasútállomás szomszédosak. Esélyegyenlőség miatt kisebbeket is: Győr, Nyíregyháza, Kecskemét, Salgótarján, Pécs, Kaposvár, Siófok, Békéscsaba stb. Van rá példa bőven, persze ellenpélda is. A lényeg az, hogy nem lenne haszontalan, mint ahogy a városon áthaladó vonatokhoz hasonló módon kipróbálni a Berettyóújfalu-Hajdúböszörmény, Nyíradony-Hajdúszoboszló, Vámospércs-Balmazújváros buszokat, természetesen a helyi bérlettel mixelt tarifarendszerrel.

SiKom 2010.08.18. 17:55:00

Jajj, bárcsak olyan kevés panaszom lehetne Budapestiként, mint nektek, Debrecenieknek!

Itt bezzeg egyeztetnek folyamatosan a lakossággal, hogy kell-e új metró vagy inkább a buszokat modernizálják.

Debrecenben hány busznak esett ki a kereke? Hány tört ketté műszak közben???

Zotya 2010.08.19. 00:19:45

@Sir Kommentor: "Debrecenben hány busznak esett ki a kereke? Hány tört ketté műszak közben??"

Szerencsére egysem, ellenben üzemanyagtartályt már cserélni kellett bennük. A buszok felépítménye katasztrofális. Az Alfabusz által gyártott szóló kocsik 4-5 évnél többet nem fognak kibírni.

Az elmúlt egy év eredménye - azon túl - hogy idehoztak 100 db korábban sehol nem gyártott nullszériás hibáktól hemzsegő buszt, hogy az áremeléseknek, járatcsökkentéseknek és sorozatos elhibázott vonalhálózati átalakítások eredményeként drasztikusan csökkent az utasok száma! A dróton rángatott DKV megítélése pedig meredeken romlik.

Eredmény:
"Egy év alatt 15%-kal csökkentettük az utasok számát!"
Igen fiúk, ezaz Megcsináltuk! ...

Állítsuk meg a ......... 2010.08.19. 11:55:24

"Debrecenben más a helyzet. Mint fenn már írtam, van még teendő bőven. de legalább elkészültek olyan beruházások, amik egy szocialista-szabad demokrata irányította városban soha meg nem valósultak volna. S ha ezek a fejlesztések jelentős részben magántőke bevonásával készültek, akkor is állnak már, működnek: Atlétikai Centrum a Nagyerdőn, fedett élményfürdő, MODEM a Hotel Líciummal (Kölcsey), jégcsarnok a Tóciban, Nemzetközi Repülőtér, Új Városháza, Ítélőtábla, Főnix Csarnok, Kassai úti Egyetemi Campus, Kossuth Gimi a régi laktanyába, főtér és környező korzók, minden busz és troli vadiúj stb. stb. Igenis a vak is látja hogy tettre kész a vezetés, jól menedzselik és szeretik a várost. Persze, a korrupció biztosan ott is megvan, de attól még a város szép és ezt nem lehet nem észrevenni."

Nagyon jól leírtad a nagy látványberuházások egy részét, amelyet a lakosság döntő többségének nincs módja kihasználni.
Ezek a látványberuházások annyira megterhelték a város költségvetését, hogy most minden egyes lakójára kb. 100 ezer forint adósságállomány jut.
Debrecen lakosságának száma 214 ezer.

Köszönjük kósa!

matekacska 2010.08.26. 19:39:11

Hát ha én bármelyik debreceni ismerősömmel beszélek, lesújtó véleménye van a városvezetésről... Szerencsére van egy Közbeszerzési Tanács, akihez azért lehet fordulni, ha nagyon abnormális döntések születnek ezeken a fantasztikus pályázatokon. Bár miután már lassan az összes közhivatal humán erőforrását lecserélték a vezetéstől az utolsó takarítóig fideszesre, nem vagyok benne biztos, hogy ezentúl is olyan tárgyilagosan fogja végezni a munkáját... Szóval akár lehetnek majd valós alapjai azoknak a zsebpénzes városi legendáknak...
Mindenesetre örülnék, ha lenne Debrecennek is szép, új villamosa, villamospályája... Bár miskolciként szeretünk versenyezni...:P Arra viszont felhívnám a figyelmet, hogy itt is lesz szeptember 20.-án pályázat beadási határidő, október 20.-án eredményhirdetés, november 20.-án pedig remélhetőleg szerződéskötés is gépjárműügyben...;) Mellesleg a villamospálya nagyon jó ütemben épül!;)

premium salmon 2010.08.26. 20:10:36

Ha szabad visszatérek a címben jelzett témakörhöz. Szerintem:

Debrecen Ver 5.1 - dióhéjban

Július 1.-től immár nyilvánvaló, hogy az 5. villamos tender felhívással a debreceniek megmásították szavukat, a kiírás ismeretében meg az is, hogy ismét feladták elveiket:
- szigorították a műszaki tartalmat – min 70% helyett 100%-ban alacsonypadlós járműveket kérnek - ez indokolható
- drasztikusan belenyúltak a bírálati szempontokba is, - 17-ből, miután értelmét vesztette 1 kiszórtak még 9-et és átrendezték a súlypontokat is - ez „aggályos”
(és ami előre jelezhető volt, a dehír.hu július 23.-i a híre után gyakorlatilag tény)
- az új kiírás részvételi feltételeinek szűkítésével végül kettőre redukálták a pályázók számát – ez indokolhatatlan, elfogadhatatlan, akár sértheti a versenytörvényt

Ezt jelezték jó előre az internetes vitafórumok, mindenek előtt a PTInfo posztja (cities.blog.hu/2010/07/17/ki_a_kicsit_1), amely felsorolta a változásokat, taglalta az esélyeket, mindenek előtt fájlalta a felkészültségüket már bizonyított kelet-közép-európai gyártók kizárását az eljárásból. Ám nem vizsgálta a bírálati szempontoknak, illetve azok megváltoztatásának a következményeit az indulás kegyelmében részesülő gyártók számára.

„Férőhely-alapú” észrevételek

Íme három megjegyzés kizárólag a férőhelyekre, (utaskapacitásra, befogadóképességre, stb) vonatkozóan, miután ezekre korábbi „Krakkó 24 B villamost vesz” bejegyzésemben elvi észrevételeket tettem és vetettem fel.

A legfontosabb bírálati szempontú megállapítás, hogy hétből két paraméter – a fajlagos ár illetve a fajlagos tömeg – férőhelyfüggő, és bár ez eddig is így volt, 53% helyett immár e kettő hozza a súlypontok 70%-át.
1. Ha a flottaárat / ajánlati árat elosztjuk az ígért férőhelyekkel, egyrészt kedvezünk a magas férőhelyszámnak, másrészt elfedjük a valóságot, hiszen szerződéskötésnél nem a fajlagos, hanem a konkrét árat kell majd kifizetni :-)
Az pedig a 4. forduló adatai szerint mindkét kizárt pályázó esetén jóval, akár egy milliárd forinttal(!) alacsonyabb volt, mint a kihirdetett győztes CAF ajánlata. Ilyen áron nem luxus azt választani a sok egyformán korszerű villamos közül, akinek a járművei a legtöbb üres, bevételt nem hozó többlet (állóhelyi) férőhelyet szállítják?
Miközben sajnos amúgyis csökken a tömegközlekedés fizető utasainak a száma, így a nem-többlet férőhelyek kihasználtsága is. Akik meg még villamossal utaznak inkább ülnének, mint állnának.

Igazi „debrecenikum” a másik férőhely-determinált paraméter, az egy utashelyre eső, másnéven fajlagos tömeg mutató – sehol sincs párja.
2. Üres, (nem tele járművel?) és egy utasra, (nem egy tengelyre?) számolják. Márpedig a villamos tömege tengelyre, és nem utasra esik :-). A trükk ott rejtőzik, hogy hiányzik a számlálóból szorzóként a magas férőhelyszám, (ami ott akár 27 tonna(!) többletet jelent, széthúzza a mezőnyt, és előnytelen) az átkerül a nevezőbe, ahol viszont jelentősen javítja az eredményt. Az így kapott „paraméter” ugyan a gyakorlatnak nem mond semmit, de kétszeres előnyt és semmiféle hátrányt sem jelent egy-egy sokat ígérő gyártónak. A befogadóképesség városonként eltérő, könnyen alakítható, nem egzakt adat. Most fikció, 22 hónap múlva a tesztelésen kezd majd kiderülni működik-e, kell-e átalakítás. Az ígéret megbízhatósága tehát évek múlva dől el, ma számonkérhetetlen. Győztest választani pedig most kell, ezért indokolhatatlan sok tíz milliárdos beruházások sorsát a férőhelyszámtól tenni függővé

A harmadik jelentős vizsgált változás, hogy 9 bírálati szempontot kiszórtak, ebből 6 az utasforgalomra vonatkozott, közte az egy ajtószárnyra eső maximális utasszám, a járművek gyors feltöltése és evakuálása felett őrködő utas-biztonsági mutató.
3. Ha sok a beígért utas, az gonddal is jár: több ajtó kell például, ami szerkezetileg gond, akár 5 tonnával nehezebb a jármű, nő az üzemeltetési költség, kényelmetlenebb az utazás, önköltségben drágább az ajánlat mint a versenytársaké. Ötödszörre Debrecenben a kevés ajtó / felszállósáv már nem probléma, nem bírálati szempont, de felesleges támadási felület, példa az elfogultságra, előnybiztosításra. Több mint aggályos, akár felháborító, hogy nem szerepel a követelmények közt egy érvényes magyar jogszabály betartása, amin egyébként az előző fordulóban a KDB szerint elvérzett (volna) mindkét most várt pályázó a CAF és az AnsaldoBreda is.
Ki vállalja a felelősséget, ha ne adj Isten 30 év alatt, a 18 villamos bármelyikében, egyszer szükség lesz arra a plusz ajtóra?

A férőhely-determinált, de költség-érzéketlen - legalábbis a végső ajánlati árat negligáló - közbeszerzési döntéshozatal azonban nem csak debreceni jelenség – immár hungarikum.

Miskolc Ver 4.1 - konvergencia

Augusztus 7-.-én itt is felütötte a fejét a ”kóros férőhely-függőség” szindróma, miután közzétették a 4. tender felhívást. Elsőre fel sem tűnt, hiszen ugyanazok a bírálati szempontok, mint a harmadikban. Ám hat közül kettőnél bekerült a nevezőbe az utaskapacitás - míg az előzőekben egyikben sem volt ott – és ami brutális, a két szempont a súlypontok 84%-át jelenti! Így már egyenesen káros a férőhely-függőség, hiszen a 12 milliárd után a 20 milliárd forintos szerződés sorsát is eldönti.

Megjegyzés: arra a miskolciak nem „vetemedtek”, hogy az üres villamos tömegét elosztva az ígért utasszámmal bírálati paramétert képezzenek, ehelyett a járművek energiafogyasztását „fajlagosították” utasokra. Így a „debrecenikum” pozícióját nem veszélyezteti Miskolc, és használható(bb) mutatót kapnak, amit az évek során kiszámolhatnak, aztán ellenőrizhetnek.

Egyetlen dolgot tehetnek az ismét induló versenytársak (immár Miskolcon is) minél több férőhelyet kell ígérniük – azaz virtuális utast bepasszírozniuk a digitális látványtervekbe, akármilyen kényelmetlen üléseken, akárhány ülésről akár az állóhelyi közlekedő területbe belógó lábbal - a forgalmista szerint meg elég lenne 200 férőhely. Azt meg mindenki alapból tudja, sőt túl is teljesíti.

Megéri?

A férőhely egy beígért mennyiségi adat, nem mond semmit a minőségről, így például ülések számáról és kényelméről, az utaskomfortról. Semmi baj a férőhely-determinált mutatókkal, ha azokat megbízhatóságuknak, súlyuknak, megfelelően elsősorban utasszámként a statisztikákban veszik őket figyelembe. Akkor sincs vita, ha a legtöbbet ígérő villamos a legolcsóbb. A két magyar városban azonban távolról sem ez a helyzet – egyelőre legalább is.

A jelek szerint Debrecen mindenképp nyugati villamosokat, méghozzá lehetőleg / csakazértis spanyol járműveket akart és ezt a vágyát igencsak gátlástalanul, a követelmények többszöri átszabásával, egyetlen jármű-jellemző preferálásával és a verseny korlátozásával is igyekezett érvényesíteni. Ám akinek a terméke több szempontból is kiváló, nem szorul rá erre. Ugyanakkor előfordulhat, hogy aki a trükk fegyveréhez nyúl, maga is e fegyver által vész el. Szeptember végén megtudjuk…

matekacska 2010.08.28. 20:30:12

Akkor végül is gondolom itt is él az a szabály, hogy minimum két elfogadható pályázat kell a tender érvényességéhez... Magyarul, ha az egyik véletlenül szar lenne a kettő közül, akkor rögtön bukik az egész, vagy ha mégsem, akkor biztos elkezdenek szőrszált hasogatni a vesztes jogászai a KDB-nél, aztán biztos találnak valami hibát... Szal igen kicsi az esély... Hhh... Debreceni Lúzer FC...:S Megérdemlitek, ha ilyen polgármesteretek van...:) Hehe... Nem vagyok elfogult...:) De lehet lezsírozza a két cég a háttérben, hogy legyen a CAF-é Debrecen, az AnseldoBredáé pedig Miskolc, és akkor nincs probléma...:P:)

premium salmon 2010.08.31. 06:04:09

Igen, az egyik lehetőség, hogy a vesztes Don Dugovics fogást keres a másikon és hősiesen magával rántja a mélybe. Dráma, katarzis, majd szünet, rekreáció. Következik a hatodik menet.

Csakhogy ne feledjük, Debrecen hathatós támogatásával végre kettesben maradtak a korábbi kihirdetett győztesek. Nem váratlanul – július 1, az átszabott felhívás megjelenése óta többen figyelmeztettek erre - és nem teljesen egyedül –
12 milliárd forint biztos, 18 milliárd remélt társaságában.

Az sem volt titok, hogy napokon belül tök ugyanilyen tujákra kijön a 4. miskolci tender kiírás. Jött is augusztus 7.-én gyakorlatilag megegyező feltételekkel és „tárggyal”. És bár szép-szép a hősi halál, de hátha van más…

Igen, a másik lehetőség, ahogy írod a „lezsírozás”. Nem lehet nem gondolni rá, annyi jel, felkínált lehetőség erősíti a gyanút, hogy senki sem mossa le azt a mediterrán gyártókról, még ha teljesen alaptalan is és az égvilágon semmi sem történik köztük.
Ez Debrecen sara.

És nem lepődnék meg, ha a két csapat térfelet és eredményt cserélne, hogy elkerüljék a legutóbbi forduló irányított megismétlődésének a gyanúját is.
Ravasz, nagyon profi…

Szomorú, hogy a harmadik forgatókönyvre, a nyílt, tisztességes megmérettetésre, a megnyugtató végeredményre senki sem gondol a magyar villamos tenderek kapcsán Szegednek miért sikerült?

premium salmon 2010.09.17. 12:20:40

@matekacska:
Nincsenek jó híreim:
- 15.-én Kósa Lajos bejelentette, hogy (szept. 16. 9.30 helyett) októberben várható eredményhírdetés. Tudjuk sajnos, ez még távolról sem eredmény.

- tette ezt Polgármester úr igen bizarr körülmények közepette, a háttérben egy Ansaldo Sirio-nak látszó tárgy volt kirakva virágokból.

Kérdés, ha akár egy hónap van a döntésig, ki, miért választotta az előző fordulóban kizárt nápolyit, hogy ezzel elkerüljék a pártatlanságnak még a látszatát is?

Szegednek miért sikerült? És mi várható Miskolcon?

mcfigyelo 2010.09.23. 12:46:19

@premium salmon:
"...előfordulhat, hogy aki a trükk fegyveréhez nyúl, maga is e fegyver által vész el. Szeptember végén megtudjuk…"

A fenti jelenséget én is mcfigyeltem és Miskolcra is igaznak vélem.

Azt is mcfigyeltem, hogy ha október 7-én tényleg lesz Debrecenben eredményhirdetés, az időpont közeledik, konvergál a miskolcihoz, október 20-hoz, amit ott nem neveznek "tervezett"-nek.

premium salmon 2010.10.07. 14:40:10

@mcfigyelo:
Na most figyelj! Öt napja van Don Dugovics(os)nak hogy a debreceni bástyáról megpróbálja a mélybe rántani a Nápolyit.

A miskolci bástyákon nem látok harci előkészületeket, az ostromállapot későbbre várható, mint október 20. Szóval az az időpont is most már "tervezett" lett.:-(

premium salmon 2010.10.20. 17:08:06

Október 18 óta tudjuk, a baszk don fogást keresett és megragadta a nápolyi dont - a CAF megtámadta a döntést: www.kozbeszerzes.hu/nid/dBHatarozatokProperties?objectID=DBHatarozatok.portal_40737, mégpedig ezen az alapon: portal.debrecen.hu/kozbeszerzesiinfok/2esvillamos/jogorvoslatikerelem20101018_kozbeszerzesiinfok.html
A műszaki panaszok mind a megjósolt bibliai léptékű 19 fős "csodálatos férőhelyszaporításhoz" kapcsolódnak, így valószínűleg igaza lesz mindazoknak, akik hatodik fordulót vártak.

mcfigyelo 2010.11.30. 00:22:09

Mcfigyeltem, hogy a KDB megsemmisítette az 5. debreceni villamos tender eredményét és mc büntette a várost közel 3 millára. 217.20.139.1:8080/static/fstemp/20A36F7D4473359E5D896A0A50F887DD/FSFile.portal_334593/D.817-34-2010.%20hat%C3%A1rozat.doc.pdf

premium salmon 2010.11.30. 18:01:09

Igaza lett azoknak, akik hatodik fordulót vártak. Sajnos... Ma Debrecen bejelentette, hogy új tendert ír ki. dehir.hu/debrecen/debreceni-hirek/2010/11/30/150352/2-es-villamos-birosaghoz-fordul-a-varos/

A címből az is látszik, hogy a város ISMÉT bírósághoz fordul. Nem kéne önvizsgálatot tartani annál, akit "visszaesőként" elmarasztalnak?
süti beállítások módosítása