Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2007.11.02. 11:00 erminavet

Különvonattal búcsúznak a Szilvásvárad-Putnok vonaltól a vasútbarátok

A Bükk és az Upponyi hegység nyugati oldalán elvezető 87-es vasútvonal is szerepel azon a listán, amely az esetleg megszűnő mellékvonalakat tartalmazza. Bár végső döntés még nincs, pillanatnyilag nagyon valószínű, hogy a „felső” szakaszon, azaz Szilvásvárad és Putnok között leáll a személyszállítás december 8-án, és még az is előfordulhat, hogy az Eger-Szilvásvárad közötti résznek is ez lesz a sorsa.

 


A trains.hu jövő szombatra különvonatot szervez a vonal bejárására. A mindennapokon (még) arra járó Bz-ktől eltérően egy M47-es (Nagydácsia) mozdonyból és három Bhv kocsiból áll majd a szerelvény, amelynek útja is különleges lesz: nem a rendes megállókban áll majd meg, hanem olyan helyeken, ahol különösen szép fényképek készíthetők az ország egyik (a szervezők szerint: a) legszebb, magyar viszonyok között hegyinek számító vonaláról.

 


(Magam olyan vasútbuzi vagyok, aki legjobban valós forgalomban, az igazi utasok között szeret ismerkedni egy-egy vonal hétköznapjaival, de ilyenkor valóban kevésbé látványos képeket tud készíteni az ember, ilyeneket, mint amelyek ebben a posztban láthatók, hiszen a vonat nem áll meg a legszebb helyeken, a szóló Bz ráadásul az egyik legfotózásellenesebb jármű, talán csak a hermetikusan zárt IC-kocsik rosszabbak ebből a szempontból. Szóval én megyek, ha tehetem.)

 

A szervezők igyekeztek körültekintőek lenni, gondoltak a fotózást elsődleges célnak tekintőkre, de mindenkinek érdemes megnézni a látványos, három alagúttal, számos híddal és egy igényes honlappal dicsekvő vonalat (az aranyos interaktív térkép kötelező), hátha erre később már nem lesz mód. A fotómegállások zömét (összesen 125 perc) a visszaútra csoportosították, így aki ezeket ki akarja hagyni, annak odafelé a tervek szerint csak 20 perc jut a fényképezkedésből. (Arra azonban a kirándulók is figyeljenek majd, hogy ne álljanak bele a fotósok képébe, mert az igen rosszul szokott esni nekik.)

 


A részvételért 5000 (diákigazolvánnyal 3500) forintot kell fizetni annak, aki oda-vissza utazik Füzesabonytól Putnokig és vissza. A kevesebb fotószünettel tarkított csak oda (Füzesabony-Putnok) út 2500 (1500) forintba kerül. A szervezők szeretnék meghonosítani azt a külföldön szokásos gyakorlatot is, hogy akik saját autójukkal követik, és fotózzák a különvonatot, azok is járuljanak hozzá a költségekhez, tőlük „becsületkassza jelleggel” 3000 forintot kérnek, cserében megadják a megállások pontos helyét és idejét.


Bővebb információ (például a megközelítésről, étkezésről, jelentkezésről) itt.

6 komment

Címkék: fotó utazás programajánló vasút bükk peage mellékvonal


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr35215901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gery · http://gery.blog.hu 2007.11.02. 11:59:47

úgy érzem el kell mennem :)

gramercy 2007.11.02. 14:25:22

csak vigyázzatok, nehogy úgy járjatok mint zalában; nehogy elüsse a vonat a Pannon Pumát!

Snake 2007.11.02. 16:33:26

Azóta kiderült,hogy a szervált nem a vonat csapta el.

Siemens113 2007.11.02. 17:11:21

Gyönyörű vonal! Én már magánban beutaztam "búcsúképpen" még korábban, akkor is szerepelt a halállistán. :(( Az utazóknak kellemes utazást és sikerüljön megörökítani mindent. :)

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2007.11.23. 13:54:31

a legszebb vonal az országban!

rakhattál volna fel sokkal szebb fényképeket is, mert ezek a képek a lepattantságot sugározzák. eszméletlenül szép képek vannak erről a vonalról. én is írtam róla annak idején: vosatka.blog.hu/2007/09/26/title_11871

Szöllősi Gergely 2009.12.21. 20:56:51

2007- nyarán végigutaztam Szilvásvárad-Putnok között oda-vissza. Ha osztályozni akarjuk a pálya állapotát (mellékvonali szinten!) akkor a vonal kétharmadára egy "gyenge hármast" (nyílt pályán 40-50 kilométer óra lassújelekkel)lehet rá adni, de Királd-Putnok között "elégtelen" (nyílt pályán 10 kilométer/óra). A 34 kilométeres távolságot 1 óra 17 perc alatt teszi meg. A vonalon található egy 190 méter hosszú alagút Sátánál, valamint a pályának a legnagyobb emelkedése 16 ezrelék (ez már hegyi pályának számít). A vonatból szép kilátás van Ózd külső részeire, valamint Nekézseny községre. Magyarország legmagasabb töltésein halad itt a vasút. Csuszamlásokkal (suvadással) teli tájakon keresztül "döcög" a vonat (ehhez hasonló felszínformákat Erdélyben lehet találni). Néhány helyen pedig mély bevágással halad a pálya, ráaadásul ezzel a vonattal lehet a legkönyebben lehet elérni a Lázbérci-víztározót és az Upponyi hegységet. Busszal nehéz pótolni, mivel nagy "vargabetűt" kell tennie a kocsinak. Ha leesik az ónos eső akkor "csődött mond" a busz. A Putnok környéki részét a lakosság bevonásával (közmunkaprogram), fővonalak felújításakor kinyert sínek segítségével olcsón meg lehetne oldani. Nagy kár bezárni!!
süti beállítások módosítása