Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

2008.01.02. 12:30 erminavet

A MÁV-csoport az év első munkanapján teljes csődöt mondott

Kezdjük azzal, hogy amikor – például a mellékvonalak tervezett bezárása kapcsán – szóba kerül, hogy a vonat a jobb, vagy a busz, a vasútpártiak (akik közé amúgy magam is tartozom), általában érvként hozzák elő, hogy télen biztosabban járnak a vonatok. Hát ez régen talán így volt, meg technikailag lehetne is, de a MÁV-ra jelenleg biztos nem igaz.

Az államvasút véleményem szerint minden rétegében elbaltázta az év első munkanapjának közlekedését a stratégiai tervezéstől a kommunikációig. Nézzük sorban!

1. Léteznek fűthető váltók. Tudom, drágák. De hova kellene belőlük jutniuk, ha nem a fővonalak legforgalmasabb, a fővárosba bevezető szakaszaira? Amikor tíz- és százmilliárdos nagyságrendben kap évente a MÁV költségvetési pénzeket tervezetten és terven felül, akkor erre egyszerűen muszáj jutnia!

2. Alapvetően nem az történt, hogy a Szilveszter napján leesett hó miatt sorban fölmondták a szolgálatot a váltók. Nem, a MÁV önként földobta összes kerekét, megadta magát, és bevezette az „I. fokú hókészenlétet”. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a budapesti elővárosi vonalakon található belső fordítóállomásokon egyenesbe állították a váltókat, hogy ne kelljen váltani velük. Így lemondták a csak idáig közlekedő betétjáratokat. (Mivel az elővárosi forgalomban Budapest közvetlen közelében nagyobb a forgalom, ezért két gyűrűre osztották a területet, a vonatok egy része a menetrend szerint csak a belső gyűrű határáig, a fordítóállomásokig jár.) Magyarán például a 100a vonalon a Monorig közlekedő betétjáratokat törölték, a Ceglédig járó vonatok járnak elvileg, mivel azok megállás után mennek tovább Monoron, ott nem kell váltani. A kiesett kapacitást úgy pótolják, hogy a belső részen normálisan csak a nagyobb helyeken megálló zónázóvonatokat mindenhol megállítják.

3. Mikor nem lenne szükség erre a tervre? Ha lenne minden állomáson (ha már nincsenek fűtött váltók) mondjuk 4-6 munkás, aki rendszeresen kitisztítja a havas váltókat. De nincsenek. A MÁV-nál, ahol pontosan tudható, hogy rengeteg „munkaidejét ki nem töltő” alkalmazott található az irodákban vagy a mellékvonalakon, ide pont nem jut munkaerő, se állandó, se azon a pár havas napon kivezényelhető. (Ráadásul az érintett állomások némelyikén igenis vannak fűthető váltók, de hát hiába.)

4. Ha már kitalálnak egy ilyen rendkívüli menetrendet, akkor illene azt betartani. Hivatalosan most szombati menetrend szerint járnak a vonatok. Ehelyett információink szerint összevissza indulnak a szerelvények, van olyan vonat, amelynek nem kellene mennie, de megy.

5. Minderről illene helytálló és pontos tájékoztatást adni. Olvasóink beszámolói szerint az egyes állomásokon vagy nem mondanak semmit, vagy hamis információkat adnak tovább. De nincs használható központi információ sem. Elvileg tehát szombati a rend, ehhez képest ma reggel a MÁV szóvivője több helyen azt közölte, hogy hétfői rend szerint járnak a vonatok (gondolom ez lett volna, ha nincs hó.) Sőt, egy 11-kor kiadott, a rendkívüli helyzetről szóló sajtóközlemény is hétfői munkarend szerinti közlekedésről beszél. Akadt olyan állomás, ahol szombati rend helyett szabadnapi munkarendet mondtak. (Ez a fogalom valami hasonló volt, de évek óta nem létezik már a magyar vasútnál.)

6. Ennél alighanem több zavart okozott az a mindenhol, például az mti-nél is megjelenő megfogalmazás, hogy az „elővárosi vonatok” nem járnak. A MÁV kommunikáció sajnos nincs tisztában a vasútnál használatos fogalmakkal. Alighanem azt akarták mondani, hogy a fentebb már említett belsőkörös, a belső fordítóállomásokig járó szerelvények nem indultak. De természetesen a többi elővárosi, tehát a teljes elővárosi terület széléig járó vonatok (példánknál maradva a ceglédiek) igen. Hiszen a MÁV-nak is az volt a célja, hogy a teljes elővárosi területet ellássa*, csak ezt nem tudta jól elmondani.

*Eredetileg ide azt írtam, hogy elássa. Freudi elszólás. Köszönöm a kommentezőknek, hogy szóltak.

Az üggyel a VEKE is foglalkozott, a miniszter beavatkozását sürgeti.

P. S.: Megerősített információink szerint Sülysápon (a 120a vonal belső fordítóállomása) például használják azt a vágányt (tehát azokat a váltókat is), amelyek kizárását célozza az egész hókészenléti menetrend. Ezen az állomáson előzik ugyanis a gyors(ított) vonatok a mindenhol megállókat. Magyarán pontosan ugyanígy lehetne közlekedni az eredeti menetrend szerint is!

156 komment

Címkék: vasút ütemes menetrend városi közlekedés utastájékoztatás utaspanasz


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr72281907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bred 2008.01.02. 15:21:49

Sztrajkoljunk a MAV ellen!

Zolika 2008.01.02. 15:25:49

Mondjuk a szóvívőt én minimum oscar díjra jelölném(vagy tarkón lövetném->egykutya)

kraft 2008.01.02. 15:26:13

Ja egyébként megjegyezném: Azért a vonatok tényleges költsége (mármint a jegyárból kiindulva) hogy a cicába lett annyi, mint egy személykocsinál? Az az iszonyú sok évi egy pályakarbantartás kerül annyiba, amit nem veszünk észre? Vagy a nem létező új / nem is felújított vagonok?

RDH · http://sexchat.hu?ref=1822 2008.01.02. 15:35:51

Az MTI-ben szombati menetrendet mondtak, na meg azt nhogy az elővárosiak nem járnak.

Mivel nem tudom mi az hogy Monor, meg Cegléd, nem tudom mi a 2 vonat között a különbség így hogy tudjam eldönteni hogy nálunk az a Gödöllő, Hatvannak felel e meg.

Elvileg mindkettő elővárossi, habár a Gödöllői zónázó, mivel Szolnok, Bp Keleti, Gödöllő utvonalon jár.

Szóvel ez nem járna szombaton, de a Szolnoki igen, most akkor jár vagy nem?

Amúgy az index szerint nem járnak a Gödöllői vonatok, de ez nyilván így délután nem vígasztalja azon utasokat akik hajnalban hiába vártak a fűtetlen álomásokon, meg a peronokon.

rp_bubu 2008.01.02. 15:55:52

"A mai napon nekem \"szerencsém volt\" mert nálunk majdnem megegyezik a menetrend a szombatival.( Kunszentmiklós-Tass-Köki) Így \"csak\" 30 percet késtünk."

Ebben az a röhej, hogy pont ott kellett volna lenni a legnagyobb gebasznak. KöKi váltói pont Fradi felől nem fűtöttek... Ott tényeleg egy reggeli vonat kivtelével megegyezik a munkanapi meg a hétvégi menetrend. Ennyit ért a nagy marha intézkedés.
Hó munkást kellett volna intéznie az illetékesnek, nem szükségmenetrendet...

Aham 2008.01.02. 16:06:34

Rdh:
elővárossi
Gödöllői
Szolnoki
utvonalon
álomásokon

nekemirj 2008.01.02. 16:06:51

Sokan emlékszünk mikor Kovács Autoklub Kázmér évekig pereskedett azért, hogy Győr és Hegyeshalom között kért autópályadíj aránytalnul magas a szolgáltatáshoz képest. És a bíróság meg is állapított egy díjat. Kellene keresni egy hozzáértő, vasútbarát ügyvédet, aki ugyanezt tenné a MÁV esetében. Ugyanis amilyen szolgáltatást nyújtanak azért márt nekik kellene fizetni, hogy valaki igénybe vegye.
Ráadásul amennyivel emelkedik a jegy ára, annyival minimum csökken a szinvonal is.
De ha ennyire bonyolult megoldani a váltó tisztán tartását, akkor miért nem vezényelnek ki rabokat, meg segélyre várókat? Legalább akkor hasznukat is venné az ország ha dolgoznának

üvöltő dervis 2008.01.02. 16:15:57

elővárosi utassztrájkot egy napra!

autós 2008.01.02. 16:17:04

Nagy Bandó nyomán, csak annyit fűznék hozzá, hogy a Mávnak 5 ellensége van: az utasok és a négy évszak.

Salsa 2008.01.02. 16:24:29

van egy MÁV-nál dolgozó barátom, ő mondta, hogy a MÁV-nál, jó hume-iánusok, abból, hogy eddig minden télen esett a hó, nem következtetnek arra, hogy idén is fog. Így minden egyes esetben ugyanolyan meglepetést okoz nekik a hó.

múltkor a rákoshegyi állomáson egy keletiből jövő vonattal kapcsolatban az erkezési időben azt mondták be, hogy 10 percet késik. aztán 5 perc múlva, hogy bizonytalan időt. felhívtam a mávdirektet, ahol a srác némi utánatelefonálgatás után közölte, hogy a vonat még nem indult el a keletiből (Keleti-Rákoshegy 18 perc, vagyis amikor 10 percet mondtak, akkor is már legalább 18 percet kellett volna mondaniuk), mert nincs rajta jegyvizsgáló, és fogalmuk sincs mikor tudnak jegyvizsgálót szerezni a vonatra....

itt tényleg robbantani kéne a máv egész vezetésében, mert ugyan most papíron külön cégekre lett szedve, de láthatóan továbbra is egy konglomerátumként, egy szocialista nagyvállalatként funkcionál az egész. pl miért nem kér kártérítést a MÁV Start a MÁV Pályafenntartótól, ha az nem tudja biztosítani a pályát?

grigorij (törölt) 2008.01.02. 16:51:14

Én nem tudom mi a baj, de hogy azt a kibszott VEKÉt itt is meg kellett említeni... Miért, most a vonatokat fogják átszámozni?

almoska 2008.01.02. 17:20:14

3 hete IC-vel mentem Szombathelyre. Nem volt fűtés, és a vonat 20 percet állt Celldömölkön. Igy 2 perccel (!!!!) lekéste a csatlakozást Kőszegre, 1 órát kellett várnom a következőre. A pénztáros kioktatott, hogy a MÁV-nak joga van késni, mert "így is biztosítja az utas eljutását a célállomásra".

Meg az eddigi kommentek alapján is: tegyék közzé a MÁV (és a kapcsolódó cégek, START stb.) 5-5 legfelső vezetőjének fizetését és prémiumát 2006-ban és 2007-ben. Ha ez a személyiségi jogaik miatt nem megy, ők írják meg a számokat az Indexnek. De az igaziakat!

magdi 2008.01.02. 17:26:03

Sajnos én is csak rosszat tudok mondani a MÁV-ról. Most mifelénk is kezdtek járni már uj vonatok , aminek örültünk is. De december 29.-én mikor felszálltam a vonatra nagyon szomorú lettem, mert olyan mocskos volt, hogy az nem igaz. Azt a vonatot legalább 2 hete nem takaritották. Megérkeztünk Szombathelyre, s átszálltunk a GYSEV vonatra, s lám régi szerelvény, de tiszta.Győr felé a szmélyvonatokat nem fűtik.Jó lenne ha egyszer már valaki megnézné, hogy hova tünik a sok pénz? Mit csinálnak azokk a KFT-ék akiknek kiadják a takaritást. Mert z ugy nézz ki, hogy fennt van Pesten a KÖZPONT, AHL FELVESZIKK A PÉNZT, ITT MEG NEM TAKARIT SENKI, SENKI NEM ELLENŐRZI A munkát. Mondta is az állomásfőnők,hogy Ő nem szólhat nekik, mert nem a munkáltatójuk.Na ENNYIT A VASÚTRÓL.

magdi 2008.01.02. 17:26:05

Sajnos én is csak rosszat tudok mondani a MÁV-ról. Most mifelénk is kezdtek járni már uj vonatok , aminek örültünk is. De december 29.-én mikor felszálltam a vonatra nagyon szomorú lettem, mert olyan mocskos volt, hogy az nem igaz. Azt a vonatot legalább 2 hete nem takaritották. Megérkeztünk Szombathelyre, s átszálltunk a GYSEV vonatra, s lám régi szerelvény, de tiszta.Győr felé a szmélyvonatokat nem fűtik.Jó lenne ha egyszer már valaki megnézné, hogy hova tünik a sok pénz? Mit csinálnak azokk a KFT-ék akiknek kiadják a takaritást. Mert z ugy nézz ki, hogy fennt van Pesten a KÖZPONT, AHL FELVESZIKK A PÉNZT, ITT MEG NEM TAKARIT SENKI, SENKI NEM ELLENŐRZI A munkát. Mondta is az állomásfőnők,hogy Ő nem szólhat nekik, mert nem a munkáltatójuk.Na ENNYIT A VASÚTRÓL.

kivancsi 2008.01.02. 17:30:55

szerintem nincs baj azzal, ha a VEKE is nyilatkozik. érdekeltek, és nekik van érdekérvényesítő erejük, mégha kis fideszes hátszele is lett Vitézy-nek... :_D

MÁV alkalmazott 2008.01.02. 17:34:56

Kedves mindenki!
Sajnos a szóvivőnk szakmai felkészültsége tükrözi a felső és középvezetői hozzáértést is. Nem tagadom, hogy a végrehajtó szolgálatnál( foralmista, mozd.vez, jegyvizsgáló) nincsenek alúlképzett és alúlművelt emberkék.
A mai vezetők inkább politikusok mint vasutasok. Nekünk pedig egyre több feladatot kell ellátnunk egyre kevesebb létszámmal úgy, hogy közben technikai fejlesztés nem történt. Én is naponta találkozok dühödt utzókkal. A MÁV túlvállalta magát az elővárosi 30perces ütemmel. Nálunk a technikai fejlesztés elmaradt. Az ütemes menetrend bevezetésével megtanulta 3 telefonon egyszerre beszélni!:-)))
Ha meg akarjuk menteni a vasutat szüntessük meg a MÁV-ot. A MELLÉKVONALAKRÓL: ott csak ritkán késnek a vonatok!
A sztrájkról csak 1 mondat:
Kis hazánkban csak a "mibensegíthetek" a stresszes munkakör. A fizetés miatt nem egy népszerű munkahely a MÁV, nálunk is van betöltetlen állás.

kr 2008.01.02. 17:47:17

A gödi dolgot én is kipróbáltam,csak én a 6.19-eshez mentem ki. 6.40kor mentem oda a pénztárhoz érdeklődni, ahol a kisasszony mosolyogva mondta, hogy ma szombati menetrend van, hát nem tudták? A 6.55-re érkező vonat második kocsijána első ajtaja pedig balesetveszélyes volt, a lépcső feletti burkolat hiányzott. igy nyomorogtunk kint jó sokan,emiatt hideg is volt,és figyelni kellett, nehogy beessen valaki.
Gratula MÁV...

Átlátó 2008.01.02. 18:18:48

Van az a kötél mennyiség amelyiken elférnek az "irányítók". "Könyörgöm,akasszuk föl!" Legalább egyet a lábánál fogva. Azonnal működne a cucc.

Professor Pizka 2008.01.02. 18:21:13

Azt kellene eldonteni, hogy mit akarnak megreformalni:
-A MAV(Start) Zrt-t
-A Hovonalvaltoallomaskozvetlenbeosztottfelettesi Fonokseget
-a Hovaltomelegitoszemelymellekvonali Teherfoosztalyt
-a Valtohomentesito Sinkozvetlen Kulvonali Belcsoport alosztalyt
-a fenti alosztly 4. korallomasi peremvonali elsokoros talpfaszamlalo munkacsoportjat
-a munkacsoport ala beosztott 2. sz. hoeltakarito brigadot, akik azonban valamiert Szecso-Tibortelepen allomasoznak

vagy

MAV Kiszervezesugyi Hokezelo Kht-t
-a vele szerzodesben allo Havas Valto 2000 kft-t
annak alvallalkozojat a Sokpenztkapunk Bt-t
-a Diszno sok penzt kapunk kft-t
vagy a Degesz-zseb '97 kft, amelyek a rendes szervezet mellett kiszervezve is valtot takaritanak, csak eppen az eszkozok eltuntek, amikor a harom eve felszamolasba vitt MAV sepru es egyeb kiseszkoz kft javait furcsa modon nem talaltak meg a nyilvantartas szerinti ugyvezeto Kovacs XII. Sandor XXII. keruleti hajlektalan lakhelyen, amely korabban olajoshordokent mukodott...

Ács K. 2008.01.02. 18:27:19

Pizka Prof.-nak jó kérdései vannak:-)

LA 2008.01.02. 18:28:08

Úgy látom senki nem foglalkozik azzal, hogy valójában sz..ból várat építeni nem lehet, így pl. nem lehet Kanadát, Japánt, Svájci vasútakkal összeasonlítani a MÁV-ot. Szóval nem kellene annyira a MÁV-ot szidni. A gond inkább abban van, hogy állami. Privatizálni kellene, elküldeni a dolgozók felét, technikai fejlesztéseket végezni (nem csak vasúti sínpálya). Hiszen Szolnok-Monor- Üllő vonalon már van \"modern\" pálya, de semmit nem érnek el vele, mert nincs rá megfelelő vonat. Szóval én azt mondom Privatizáció, fele banda elbocsátása, hasnot nem hozó ágak lenyírbálása, modernizálás. Ha ezeket a vezetőség merte volna, merné véghez vinni, biztos, hogy nem írnánk ma a vasút bénázásáról és nem lenne ennyi elégedetlen ember.

Ja és ezt úgy mondom, mint aki évekig, naponta 80km-ről járt vonattal dolgozni. Még a pálya felújítások, és az újabb szerelvények megléte előtt.

gramercy (törölt) 2008.01.02. 18:47:47

a vasút (legalábbis a pálya) természetes monopólium, legalábbis ellentmondásos a privatizálása (lásd UK)


NEM azzal van a gond, hogy állami (lásd Német, Holland, Svéd Vasutak)

a gond azzal van, hogy MAGYAR állami......

mindenkeppen · http://mindenkeppen.blogol.hu 2008.01.02. 18:51:42

újév napján utaztam köki 4:54 indulással bajára. kiskunhalason, azért várakoztam, a peronon, később a szerelvényben 70 percet, utastársaimmal, mert a váltók elhavazódtak, és a pályamunkások kifogásolták, hogy mennyit kell dolgozniuk éhbérért. kisebb huzavona után, egy váltót kitakarítottak, és szépen lassan kicsorogtak a vonatok.
ellőtte a pénztárost majd az állomásfönököt, később a kalauzt is megkérdeztük a vonattalanság miértjéről az volt a válsz, hogy még nem tudnak mit mondani, mert nincs hivatalos tájékoztatható álláspont.
végül szegény éhbéres pályamunkások, forró csészével a kezükben világosítottak fel minket.
sajnos monopol. és már a jegyemet sem tudtam visszaváltani. egy taxis akit telefonon felhívtam, alternatív közlekedés felől érdeklődve felejánlotta, hogy 9.000 forintért levisz bajára. neki megéri. én maradtam a vonatnál.

IC 2008.01.02. 18:55:42

Őőőő... izé... erről az egész szemétségről az jutott eszembe, hogy nekem mintha azt tanították volna a vasútgépész szakközépben, hogy a MÁV-nak, mint közszolgáltatónak, törvényben előírt kötelessége legalább 14 nappal előre meghírdetni a menetrendet. Mivelhogy ennek a kötelezettségének nem tett eleget (én is csak ma reggel hallottam a rádijóban a híreket), a mai menetrend-módosítás szeréy nyomott véredényem szerint nemcsak hogy etikátlan, de még törvénytelen is. Szerintem.

ismét gödről 2008.01.02. 18:57:08

Gödön volt most decemberben, hogy egy órát álltak a vonatok kábellopás miatt.:-(

egy utas 2008.01.02. 18:57:36

Én ezen az egészen meg sem lepődöm.
Naponta utazom vonaton.
Késések, rossz vonatok úgy ahogy az egész MÁV ilyen.
Teljesen természetes volt, hogy jön egy kis hó és a MÁV azonnal becsődől.

thomas a gőzmozdony 2008.01.02. 19:03:53

Nem olvastam végig a kommenteket ha már volt akkor bocs. Szóval okos emberek régen megmondták: egy ország fejlettségét/fejletlenségét legjobban 2 dolgon lehet lemérni. Közlekedés és egészségügy. Nem kell ecsetelni nálunk ezek milyenek állapotban vannak. És akkor a társadalom szellemi színvonalát, a politikusokat, médiát már nem is említem. Na de ez egy mávos blog szóval: tényleg vicc az egész. Kár hogy nevetni nem tudok rajta, mert sokakkal egyetemben nap mint nap rá vagyok kényszerülve a vonatozásra. Az egyenesen szánalomkategória, hogy a Balaton déli oldalán a legnagyobb fővonalon pl. Nagykanizsa és Budapest között még IC-vel is 4 óra az út. Ez ugye kemény 50-es átlag sebességben. Ez a magyar IC. A "gyors" vonat már mazochistáknak való, vagy csak ha rövidebb útra mész. A menetrendet meg olyannak csinálják, hogy irreális időtartam szerepel benne és akkor büszkén mondják, hogy most nem is késett. Hát ja menetrend szerint nem késett csak éppen a XXI. században elég ciki 100 km 2 óra alatt. Másik lényeges kérdés: 2-3 embernél már időben és árban is megéri kocsival utazni már akinek van. Nincs szívás, időt spórolsz, tiszta, kényelmes. Ok Pesten dugó meg minden, de az ország nem csak a fővárosból áll. Ez elméletben jól hangzik, de nem az a megoldás. Környezetvédelmi szempontból elég gáz lenne ha mindenki kocsival járna. Csakhát jobb helyeken a tömegközlekedésnek az a lényege, hogy normális, pontos, kulturált, gyors szolgáltatással kiváltsa az autóforgalmat. Ezekből nálunk egyik sincs meg. Mert aki dolgozni, suliba stb. jár nem alapozhat arra, hogy vajon ma mennyit késik a vonat, odaérek, lesz csatlakozás? Tiszta stressz az egész. A máv fejesek meg le se szarják hányezer ember szív naponta, ők audival, mercivel járnak. Van egy álmom: az összes máv fejest, a közlekedési minisztert meg a fletót felültetném egy átlag 2. osztályra mocskos fülkébe és ugye jó kis mávos szokás szerint vagy fűtenék mint a barom vagy egyáltalán nem. Na így megutaztatnám őket a szép öltönyükben úgy 4 órát. Talán átéreznék mit kell elviselni sokaknak minden héten. Ami fejlesztés van az meg halottnak a csók kategória. A németek által lepasszolt régi vonataikat megvettük meg a stadlerok, amiket megnézhetünk pár év múlva hogy fognak kinézni sajnos. Kezét törném annak az idiótának aki összefirkálja. De drasztikus fejlődés nem várható a mi életünkben szerintem. Ilyenekre gondolok, hogy gyorsaság, pontosság, tisztaság fővonalakon dupla sínpár építése stb. Reménytelen...

Fedup Sári 2008.01.02. 19:08:12

Sigulinszki Tibor közleményében
www.mav.hu/menetrend/hir.php?mid=1477b6970bbd8e
hét helyesírási hibát sikerült összeszámolnom. Ő már a "versenyszférából érkezett profi kommunnikációs team" része?

Muhaha, ahogy mondani szokás.

rp_bubu 2008.01.02. 19:28:34

"A 6.55-re érkező vonat második kocsijána első ajtaja pedig balesetveszélyes volt, a lépcső feletti burkolat hiányzott."

Itt jön be, hogy ha nincs vér a jegyvizsgáló pucájában, biza ez a vonat se ment volna sehova. Meg kellett volna tagadnia a baleset veszély miatt a kocsi továbbítását. Ez érvényes a fűtési/világítási hiányosságokra is. Ha valakinek baja lett volna szerencsétlen kallert hurcolják meg, ha meg nem viszi az utasok szedik szét... na ez az amit nem tudnak megfizetni.

Az összes irodistát kizavartam volna ma váltót pucolni, meg utast tájékoztatni...

kötél 2008.01.02. 19:31:31

az összes állami cég vezetöit elküldeném kényszermunkára,

Mávofób 2008.01.02. 19:32:20

Egyik hölgy ismerősöm nagy szerencsétlenségére egy máv felsővezetőhöz ment feleségül. A fickó két saját gyerek leszülése után elhagyta az anyukát valami más nőci miatt. Se az anyukára, se a két gyerekére nem tart többé igényt.

Ezt a hobbit is kipróbálta, de óh, ez nem tetszett neki. És hát "az sokkal fontosabb, hogy én, én, én mit akarok még, leszarom, hogy mi van körülöttem, viszem a fizetésemet meg a kiszervezett állami szerződések utáni kifizetéseket az offshore paradicsomokba, olyan magyar kft-ken keresztül, ahol a tulaj 99%-ban egy offshore cég".

Ezt gyakorolják be az állami szféra ún. versenyszférából jött vezetői... Leszívták nullára az áramszolgáltatókat, cukorgyárakat, stb. hogy olcsón privatizálják, aztán érdekes módon jön majd valaki nyugatról v nyugati gyakorlattal, aki "megmenti".

A vasút és az egészségügy nagyobb falat, de sajnos egyre birkább a reklámzabálásra kondicionált magyar nép is, aki hagyja ezeket és nem mer jobban, vehemensebben, összefogottabban pofázni ("érdeket érvényesíteni") saját adóforintjainak gazdátlan, vagy éppen irányított váltókra való terelődése miatt.

A megfelelő fórum a nép szócsövére elvileg lehetne a parlament is normál demokráciában, de kenőpénzek vagy egyéb juttatás nélkül szinte egyik képvieslő sem foglalkozik kínos ügyekkel. Amúgy mé' is foglalkozna, hazaviszi a húszmilla körüli nettó jattot számla nélkül, aztán egyre csak dagad a segge, mint a szilika talinnak, a nép meg megint le van szarva.

Ésígytovább.

NYM 2008.01.02. 19:36:06

Ma reggel a pályaudvaron tudatosult bennünk hogy szombati rend van a vasútnál, mivel óránként járt a vonat. Dunakesziről indultunk, voltak akik majdnem 1 órát vártak a hideg peronon. Viszont délután a munkahelyi gondok ill. hogy SZERDA van, elfelejtettem, hogy csak óránként jár a vonat. A 16.54-ről Rákospalotán, 2 perc hiján lekéstem, a 17.54-re nem fértem fel mert a vonatot az utasok SZOLIDARÍTÁSBÓL nem képesek kihásznállni!!!! Ugyanis volt jó néhány üreshely de nem ültek le aki meg nem fér fel az meg...... Pedig jan. 1-én a KÖZTÁRSASÁGI ELNÖK is meg mondta hogy az országnak szüksége van a szolidáris emberekre. Csak ez ez nálunk sohasem lesz meg, mivel a népben nincs emberség!!!! Így a köv. vonattal indultam el. Ezen már csak nevetni tudok mivel csak 10 km-re lakom Pesttől de ez is gáz a Vasútnak!!!! Mióta a MÁV_START van azóta még nagyobb a káosz!!!!

stojesz 2008.01.02. 19:41:39

2008. január 2. Celldömölk, Vasútállomás

15:05
A Szombathelyről Győrön át Budapest-Keleti pályaudvarra tartó gyorsvonat a menetrendben feltüntetett időpontban nem indul.

15:20 után pár perccel
A menetrend szerint 15:20-kor induló Celldömölktől Győrig közlekedő személyvonat kis késéssel ugyan, de elindul. A vonaton értetlenül ülünk, hogy most akkor mi is van.

16:05
Egy óra késéssel végre elindul a vonat egy másik mozdonnyal – egy Szergejjel –, mert állítólag a Csörgőnek a fékrendszerével gond volt.

17:10
A vonat beér Győrbe kb. 55 perc késéssel.

Néhány megjegyzés:

1. Fűtés Szombathely és Celldömölk között végig nem volt a vonaton, várakozás közben a vadonat zsír új kocsiban folyamatosan hűlt a levegő és lehetett ingyen fagyoskodni.
2. Tájékoztatás 0, azaz nulla. A hangosbemondó végig néma volt. A kalauz sétálgatott a vonat mellett, valamint a vonat és a forgalmi iroda között. Egy utastárs kérdést intézett a forgalmistához, aki nagyjából úgy viselkedett, mintha a világ minden bűnét rá akartuk volna sózni, ahelyett, hogy egy szép, kerek, értelmes mondatban elmondta volna mi a helyzet.
3. A Pápára utazók durván fél órát nyertek volna, ha a MÁV alkalmazottak jelzik, hogy a gyorsvonat késik, inkább szálljanak át a személyre.

Késik a vonat? Megszoktam, valami elfoglaltságom mindig van.
Télen nincs fűtés, tavasszal, melegben van? Nagyjából ezt is, tizedik éve tapasztalom.
De könyörgöm. 1 db vacak mondatot kértem volna csak a hangosbemondóba. Na jó, kettőt, ha valaki nem figyel elsőre, másodjára meglegyen.

Ennyi. 3 dologgal minden megoldható: kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció. Azért remélem az év során még fejlődik Tisztelt MÁV Start.

Jenő 2008.01.02. 19:55:56

Plusz nincsenek újságíróink se!

Ja egyébként disznóperzselővel próbálják a váltót fagymentesíteni

Horatio 2008.01.02. 20:20:09

Ma eladták a MÁV Cargo-t az osztrákoknak.
A személyszállítást is eladhatnák már végre. Inkább fetrengek osztrák csokiban, mint magyar szarban, még ha a csoki drágább is.

G.T. 2008.01.02. 20:23:32

Hát rohadt nagy hó eshetett Budapesten, és szibériai -20-30 fokos hideg lehet, ha ilyen komoly, és rendkívüli intézkedéseket hoznak a nagytőkés tolvaj banda tagjai... Vegyétek már meg a MÁV-ot fillérekért, akkor majd garantáltan kicsinosítja a nép a vasúti kocsikat... Sokan már szívesen rongálnának, csak még amíg állami tulajdonban van a MÁV, addig nem szívesen teszik, csak nagyon kevesen...

hamisnero 2008.01.02. 20:34:39

ne bántsátok már őket. a MÁV vezérigazgatóság az Andrássyn van. honnan tudnák ők, hogy mi a szar van Rákospalotán. egyébként meg talán kellene egy jó sztrájk, hogy a tél ne szüntesse meg a fővonalakat. adjanak a fagynak ultimátumot. ha a fagy nem enged, ők sztrájkolnak tavaszig.
Javasolt megoldás: illetékes minisztériumot, meg a főhatóságot megszüntetni (van ilyen főhatóság, de akkor minek a minisztérium, nem értem). Aztán
a) felszedni a sineket, kirúgni az összes vasutast, aztán újrakezdeni az egészet, mint a nagy kóvboj filmekben.
b) felszedni a sineket, kirúgni a vasutasokat, és az állami dotációkból venni egy használt Suzukit minden magyar családnak
c) hagyni a sineket, az operatív állományból az írástudókat megtartani, Andrássyn ciánozni, palotát eladni, felesleges vonalakat (ahol az iránytaxi olcsób) megszüntetni, idehívni pl.: a Gysev-et, oszt hagyni csináljanak vasutat.
Na, miután jó demagóg voltam, elárulom: láttam már nagyon hideg városokat a világban, de pláne Ojrópában, olyan nincs, hogy az elővárosi vasút leálljon. A város létérdeke, hogy legyen elővárosi vasút. de hogy várjam el a burzsújtól, hogy ne autóval tegye tönkre a levegőmet, ha a burzsúj ha akar sem tud vonatozni. a MÁV-nak pedig elárulom, az elmúlt 170 évben szokott tél is lenni. bár lehet, kell még száz év, hogy rájöjjenek. persze lehet, az a hiba, mire megtanulja egy manager, hogy van tél is, addigra lepereg élete fonala. vagy az adómból adjunk nekik még ezerbillió milliárd forintot. attól még persze kevés lesz nekik a 30-40 szolgálatban töltött év, hogy megtanulják: télen sapka, sál, de legalább sokkal sokkal boldogabban sz...hatnak a fejünkre.
Ja és mindig legyen egy rakás politikus, aki azzal kampányol, hogy minden maradjon így, ahogy van. nem jár a vonat, de legalább a miénk. jobb nem is jár...

Petur bán 2008.01.02. 20:38:55

Még mindig jobb, hogy az osztrákoknak adták el, mint ha maguknak. Olvassátok el, hogy ma a BKV-nál is balhé volt (vagy tapasztaltátok?). Hol lesz a következő?

Se a cseheknél, se a lengyeleknél, se a románoknál nincs ilyen káosz... Vegyünk kölcsön tőlük menedzsereket. Vagy talán már az ukránoktól?

almoska 2008.01.02. 20:48:01

A Stadlerek most hol járnak próbaúton? Mert itthon senki se látta őket hetek óta.

üvöltő dervis 2008.01.02. 20:55:08

Dunakeszi felé nem, pedig próbálgatnám én...

Báró 2008.01.02. 21:18:04

Szerintem mindenkinek igaza van a maga által tapasztalatak alapján.Egy biztos a itt olvasott vélemények szerint hogy a vasúton nem lehet segíteni illetve mindent ki lehet magyarázni.Általában a legynagyobb okosságokat azok mondják akik semmit sem értenek hozzá-kedvenc jelszavuk:oldják meg vagy kivannak rúgva! Aki meg értene hozzá azt nem engedik labdába rúgni és élhúz nyugdíjba majd jó zsíros nyugdij melletti állást vállal az egyszerű melóst pedig ezek után ne érdekelje hogy szombati v hétfői menetrend szerint járnak a vonatok.A problémák ott kezdődnek h esik a hó de a jó meleg iróasztal mellől ez csak egy érdekes természeti jelenség mivel nem lehet mindig nyár-ja akkor meg olvadnak a sínek!Ezeket a fejletteb közlekedéssel ellátott társadalmakban már megodották.

Chemotox 2008.01.02. 21:19:12

1.A Máv-nál , akár a BKV-nál az utas nem számított soha, csak egy szükséges rosz volt mindig.
2. Eddig a szakszervezetek szopatták az utast, most a MÁV vezérkar.
3. Fejlett országokban ilyenért az egész MÁV vezérkart menesztették volna már.
4. Kiszámította valaki, hogy a kb 80 járat kimaradása milyen anyagi kárt okozott a gazdaságnak, és a MÁV-nak?Az erkölcsi kárt nem is firtatom.
5. A havi 18000 ft-os bérletért ezt kapjuk.
6. Utolsó kérdésem: Mi lesz, ha tényleg esik a hó?

üvöltő dervis 2008.01.02. 21:23:34

Az a baj, hogy, hogy az egyszerű elővárosi vonatozó melós, iskolás, akárki csak annyit érzékel, hogy aszondja:
csak a karácsony előtti hét
hétfőn nem megy a vonat mert sztrájk van, pedig értelme nincs a sztrájknak, legalábbis az egészségügyi reform miatt akárki sztrájkolhatott volna.

Kedden ellopják a kábelt Vác előtt, és hazudnak össze-vissza, vonat nuku.

Szerdán viszont leszkaítják a kábelt, de ekkor csak egy órát kell várni.

Csütrötökön az ember meglepődve tapasztalja, hogy jé bzzeg jár a vonat.

És amikor sűrű hóesés volt, akkor miért jár minden vonat?

üvöltő dervis 2008.01.02. 21:25:08

bocs, hogy így összekeveredtek a betűk, én nem vagyok szóvivő :)

Egyébként elseján olyan jól bevált az ünnepi menetrend, hogy gondolták jó lesz az másnap is.

almoska 2008.01.02. 21:31:00

Az igazi majd az lesz, ha bejön a globál felmelegedés, és egyáltalán nem jár a MÁV a hóhelyzetre hivatkozva, amikor pedig már az Alpok tetején sem lesz hó.

Sikulinszkivel együtt járt suliba egy cimborám. Magatartás + szorgalom mindig 5-ös, a többi max 3-as. Gondolom, nyelvtanból sem volt erős, de a szorgalma miatt azért felvette őt a "versenyszféra".

Chemotox 2008.01.02. 21:45:44

A Máv-Start szépen leszerepelt!
Arra volt pénz, hogy öles betűkkel a vagonokra ráfessék: H-Start, de arra nem, hogy be- v kirendeljenek embereket a kritikus helyekre. Emlékszem, hogy még a régi (kb. 10 éve) MÁV idejében, amikor igazán havazott, pl. a Keletibe kirendelték az irodai dolgozókat váltót takarítani, még az állomásfönök is takarított.
Én egy igazi megoldást látok: adjuk el a MÁV-Startot a GYSEV-nek!Az utas fog a legjobban járni!

Fedup Sári 2008.01.02. 22:11:32

Hamisnero, a mávstart főnökség meg a Kerepesin van. Nem tudja valaki, van ott is páternoszter, mint az Andrássyn? Mert ha igen, benézek egyszer.

szomorú disznószar 2008.01.02. 22:41:09

Nem az a gond, hogy állami, vagy hogy magyar. 1960 és 1985 között sokat jártam a váci vonalon, és bár voltak apró gondok, alapvetően olajozottan működött.
A gond oka a vezetői felelősség hiánya. Vezetőn a legfelsőktől kezdve az öszes felső vezetőt értem.
Nem bánom, ha a MÁV vezetőknek magas a jövedelmük, de ennek feltétele a hatékony működés legyen! Legyenek érdekeltek! Most aligha azok, vagy nem a megfelelő működésben érdekeltek.
Intézkedni pedig a tulajdonos megbízottja köteles, vagyis az állami tisztviselő. Ha nem teszi, el kell távolítani az első alkalommal. Nem baj, ha a követője még rosszabb lesz. Csak így tanulhatják meg, hogy következmények is vannak.

Zsu 2008.01.02. 23:49:01

Szóval fáztam és vártam...
1, Telefony: Szerintük épp most indul innen az orrom elől!
2, (Szemüveg törlés után): Hitetlen visszakérdezés (eredmény nulla)
3, Utolsó előtti papirzsepinél: vasutas megkérdezése (nem tudja, de együttérez)..jó, várok
4, Pisilnem is kell, de a megállóhelyi retyó nagyobb kihívás, mint a vasutasoknak a 10 centi hó (gondolat elvetve: komplett borzalom, amit a buldózer is sírva tarolna le)
5, Utolsó pzs vége, game over: irány haza Apa kocsijáért!!!
Épp 500Md-ért fúrnak 10km metrót a pestieknek, meg annyiért terítik az autópályát Pécsre, én meg 3 éve szutykos, csiga-lassú vonattal járok, amelyik K.-kispesti külvárosba visz (a Keleti vagy Józsefváros helyett).
Elegem van (beleértve a MÁV röhelyes szóvívőjét is, akin legalább látszik, hogy amatőr). Nem igaz, hogy nincs money 1 hólapátos brigádra!!!!

Zsu

Robi426 2008.01.03. 00:01:47

A MÁV szolgáltatásának romlása sajnos állandó és nem fog megállni. Ma már autóval járok, mert gyorsabb, kényelmesebb és nem is drágább. A problémát talán más oldalról kellene megközelíteni. Ha a MÁV működésképtelen, nem kellene milliárdokat feleslegesen belepumpálni, abból a pénzből meg lehetne oldani egy jobb autós/buszos közlekedést, utakat, parkolókat, buszokat.

X 2008.01.03. 00:15:47

el kell adni a mávot, úgy ahogy van. licitáljanak rá, azt' vigyék.

ha megoldható rentáblilisre, majd megoldják. ha nem, akkor nem.

DE LEGALÁBB NEM AZ ADÓFIZETŐK, A MI PÉNZÜNKBŐL LEBZSEL OTT A SOK LÉHŰTŐ.

VAZZE, ÁLTALÁNOS ISKOLÁS TANANYAG: MAGYARORSZÁGON, FŐLEG TÉLEN, SZOKOTT ESNI A HÓ....

1 2008.01.03. 00:38:30

És mi lesz ha TÉNYLEG esni fog a hó? Nem 5-10 centi, mint most...
Nem is az a baj, hogy állami a vasút. Mert példát lehetne venni a németektől, osztrákoktól stb.
Sajnos sebesség, pontosság, színvonal és sorolhatnám terén fényévekkel le vagyunk maradva. Mint sok minden ebben az országban ez a máv is ilyen következmények nélküli dolog.

Mávofób 2008.01.03. 01:51:53

Kicsit olyan ez, mint az amerikaiaknak az űrrepülés. Már rég lehetne jobb is, olcsóbbi is, de akkor oda a milliárdos céges állami megrendelések. Már csak az űrhajóink hiányoznak, de szó szerint, mert Cape Canaveral-ből előbb ér ide egy űrsikló a legénység tréningprogramjával együtt, mint egy máv szerelvény A pontból B-be.

Amúgy nem is olyan hülyeség teljesen szétverni az összes 19. századi infrastruktúrát: adjuk el a MÁV egy részét a japánoknak, a másikat a bajoroknak, a harmadikat a TGV-nek. Teszteljék le itt a mágnesvasutakat! Az összes tesztpályát aztán szépen megvesszük a mágnesvonatokkal együtt fele annyiért majd, mint amennyibe a 4-es metró kerülni fog...!

Akár az Ansaldo ... vagy hogy is hívták régen, valami Ganz, nem? ... na, az is beszálhatna a fejlseztésekbe! Végülis, ha a Kandó mozdony itt ment először, de a taljánoknál aratott igazi dicsőséget, igazán gesztust gyakorolhatna az Ansaldo azzal, hogy megfinanszírozza az első magyar tervezésű mágnesvonatot! Szerintem ezért építenek annyi völgyhidat mostanában, mert gyakorolnak a fiúk a nagy magyar mágnesvasúti megrendelésekre, és akkor a magyar nép megint szép lesz...

z 2008.01.03. 13:58:11

úgy látszik, mégis vannak következmények
a gazd. min. ma kirúgattta a máv felsővezetését

index.hu/gazdasag/magyar/mav080203/

lilian 2008.01.03. 14:12:36

Miért van olyan érzésem, hogy nem csak a közfelháborodás miatt rúgatta ki őket, hanem azért is, hogy esetleg saját ismerőseit tegye oda... Pfuj, előítéletes vagyok.

k_petya 2008.01.03. 14:28:08

Szvsz a MÁVnak nem az utasok tájékoztatása a fő feladata hanem a szállítása. Azon kellene javitani elöször.

Smile 2008.01.03. 14:34:21

Én kivételesen jól jártam a tegnapi "válságmenetrenddel". Fél órával hamarabb értem így haza, mint általában. :)
Ebből is látszik, milyen okosan van megszerkesztve az ütemes menetrend a Budapest - Mende vonalon...

Laslow · http://laslow.hu/ 2008.01.03. 14:51:11

Kirúgták a vezérkart. Node: pár hónap múlva úgyis lejárt volna a megbízásuk, és ki tudja mekkora összeget kaptak a felmondólevelük mellé - tán még jobban is jártak. Bár ez csak feltételezés.

Amúgy szeretném napi rendszerességgel olvasni, hogy XY sz*rul végezte a dolgát és ezért kirúgták. Egy idő után talán megtisztulna a vezetőség/politikai elit/akármi minden téren, és megfelelő emberek kerülnének a posztokra. (Utópia.)

Prez (törölt) 2008.01.03. 14:52:04

nekemirj - na, ehhez mit szólunk? szerinted a mi javaslatunk miatt volt a menesztés? :)

LA 2008.01.03. 15:21:07


ne örülj monitoring, nem Te miattad tették utcára őket! :)

Ez az egész MÁV-os dolog totál ugyanaz, mint az egészségügy és a BKV ....régi korok letűnt dolgai, amiről mindenki érzi a szíve mélyén, hogy ku..ára nem jól működik, felelsleges pénzkidobás, felesleges adó bevétel, mindannyian érezzük, hogy "del" gomb kéne vagy "sale" ...de valahogy senki nem meri megpiszkálni..és..és..így szép lassan eltelnek az évek, évtizedek, néha-néha morgunk egyet a bajszunk alatt, hogy már ez meg az az ország is elszáguldott mellettünk..de nem baj, mert régen mi magyarok nagyok voltunk, ügyesek, szépek és okosak..szóval andalgunk ill. elalélünk a múlttól..meg magunktól...a jövőnkről meg akarva, akaratlanul megfeledkezünk...

Ödön 2008.01.03. 16:06:55

ilian - ezt úgy értetted ugye, hogy azért mert nem végzi jól a munkáját, és nem azért mert "közfelháborodás"
la -ugyanaz stimm, de azért mert pééénz!!! Az, hogy elavult. Lett volna pénz rá csak szétosztották a mávon belül. Szóval m ű k ö d n e ha lett volna gazdája és nem lenne elavulva.
De jól csinálják, mert elérték, hogy el tudják adni és az emberek nem fognak ellenkezni. Szépen emelik az árakat, hogy az új tulaj jól járjon, majd eladják és most figyelj az új tulaj majd kap rengeteg állami és uniós támogatást (természetesen vissza nem téritendőt) amiből fejleszt és mindenki örülni fog, csak azt nem veszitek majd észre, hogy az a fejlesztés is a ti adótokból lesz.
Tényleg mi az, hogy nincs pénz váltótisztitó brigádra? Az nem egy nagy összeg.

atolz 2008.01.03. 16:37:12

Ilyen korábban nem fordult elő a MÁV-nál se nagyobb hidegben se nagyobb hóban.Ez egyértelmű vezetési hiba.Az emlegetett hókészenlét azt takarta,hogy valamennyi vonatot és állomást az erre a célra berendelt emberek üzemképes állapotban tartanak.De itt van Gaskó evtárs és a felső vezetésben olyanok akik állomásfőnökök voltak,de most kemény fideszesek.Nekem elhihetik 42 évig dolgoztam ott.

Gyuri · http://www.waberers.com 2008.01.03. 17:31:47

Kérlek benneteket a következőket is vegyétek figyelembe: 1968 telén a Máv addigi története legnagyobb forgalmát bonyolította le. Minden állomás rogyásig volt tehervonatokkal Záhony felé, Ferencváros szinte bedugult, de mégis olajozottan és rugalmasan közlekedett a mainál háromszor nagyobb mennyiségű tehervonat, részben még gőzössel (424, és Gysev 501 ). Nyilván az akkori -20 a mai +5nek felel meg...nem volt hóhelyzet, a vasutasok dolgoztak éjjel-nappal folyamatosan, lelkiismeretesen, 10-16 kocsis személy és gyorsvonatok közlekedtek pontosan. Még alig volt hírmondója a mai biztosító berendezéseknek, kézivezérléssel ment minden. És működött. De úgy látszik a vasútnál mára már a megszállottak sem maradtak, csak a hülyék. ( vö. Moldova: Akit a Mozdony füstje megcsapott című könyv mottójával )
Meglátásom szerint a Máv egy nap "kieséssel" jelentőset SPÓROLT a villamos energián, a karbantartáson, a gázolajon. Ez a terv/tény excel sheet-ekben majd biztos jól mutat majd az Andrássy úton...Ja hogy pár utas fázott / késett / bosszankodott / kellemetlenül érezte magát...hát nyilván az emberek vannak a vasútért. És nem fordítva. :-)

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2008.01.03. 18:07:41

Írtam egy levelet a Máv start-nak:

Az ütemes menetrend bevezetése sok száz ingázónak és Pest déli részére tartónak okozott napi kellemetlenséget. Tudjuk, hogy egy ilyen módosítással a többségnek akartak kedvezni de nagyon rosszul oldották meg a 120a vonalon az ütemes menetrend bevezetését. Nagyon sokan az ingázók közül Pest déli részén dolgoznak, pld a Ferihegyi reptéren.

Az első és legsúlyosabb hiba az, hogy Rákoshegyen nem állnak meg a gyorsított vonatok, emiatt a Sülysápi helyivel kell elutaznunk sülysápig, majd ott leszállni. A Sülysápi helyi vonat ezután ÜRESEN UTASOK NÉLKÜL lemegy Szolnokra. Ez minden hétköznap igy van.
Miközben Sülysápon várakozunk minden egyes nap még egy üres vonat megy le Szolnokra, ez valószínüleg a Mendei helyi vonat. Szóval már 2 vonat ment le üresen egymás után. Utána szokott befutni a szolnokra menő vonat, amivel végre Nagykáta utáni településekre el lehet jutni. Gondolom rendkívülien megéri a Mávnak hogy a szerelvények üresen közlekedjenek miközben az utasok a peronon várakoznak.
Ráadásul nemegyszer előfordult, hogy félreállították Sülysáp elött a Sülysápi helyi vonatot, és elengedték a gyorsítottat ami miatt több mint 1 órát kellett várakozni a következő vonatra.

A reggeli órákban Pest felé ugyanez a helyzet, Nagykátán át kell szállniuk az utasoknak, ha Rákoshegyen akarnak leszállni, mivel a gyorsított vonatok amik Nagykátán túlról jönnek azok nem állnak meg Rákoshegyen.

Azt is súlyos hibának tartjuk, hogy Rákos megállóra a nagy pusztában ahol semmi sincs ott meg megáll a gyorsított, az utazó közönséget arra kényszerítve hogy vagy átszálljon másik vonatra, vagy pedig több átszállással buszozva érhesse el Pest déli részét. Rákoson egy áruház kivételével semmi sincs.
Rákoshegynél viszont igen jó a kapcsolódó közlekedés, viszonylag gyorsan el lehet érni a Frehegyi repteret. Nem kell nagy bőröndökkel sokat gyalogolni egy buszmegállóhoz, stb.

Naponta látom a vonaton, hogy mennyien dühöngenek amiatt, hogy a gyorsított vonatok nem állnak meg Rákoshegyen ami Budapest utolsó nagy állomása. Nem egy két emberről van szó, hanem sokszáz emberről !!!!!!! A kalauzok is érzik ezt, és ők sem helyeslik ezt a megoldást.

Az lenne a kérésünk, hogy oldják meg, hogy a Keletiből a Szolnokra menő gyorsított vonatok álljanak meg Rákoshegyen is. Ez a menetidőben kb 1 perces csúszást jelentene csak és így nem borítaná fel az ütemes menetrendet sem. Így a Nagykátán túlról naponta ingázó sok száz embert nem szivatnák tovább.

A válaszuk az volt rá, hogy nem tudják módosítani a menetrendet, mert akkor felburl az ütemes menetrend.

exváci exingázó 2008.01.03. 18:38:11

autós 2008.01.02. 16:17:04
ez Hofi
de persze igaz

BP-Vác-iak együttérzésem. 13 év után most költöztunk vissza Vácról, igaz jobbára kocsival jártunk, de most már sehogyse lehet.
Nemrég Schwechat-Bécs között elővárosivonatoztunk többször, mondom a gyereknek, na látod ha ez lenne, dehogyis költözünk Pestre.

lilian 2008.01.03. 19:07:52

Ödön: Persze, hogy úgy értettem, egész pontosan fogalmazva a rossz munkavégzésük miatti felháborodás miatt. Finom utalás akart lenni arra, hogy eddig sem végezték azt valami fényesen, de valahogy az ezrével küldött panaszok érdekes módon nem voltak elegendőek eddig a seggberúgásukhoz, egy ilyen nagyobb port kavaró hiba kellett hozzá. Azért valahol ez sem normális...

petya.bacsi 2008.01.03. 19:24:58

Kgl: a 120a-s vonalon nagyon nincs átgondolva az egész, és több dolgot is lehetne javítani.
Pl. Aki Nagykátánál messzebb megy, annak óránként 1 vonat áll rendelkezésre. Az elővárosi vonatok csak reggel vannak kihasználva, a mendei vonatot délután Sülysápig kellene leküldeni, a sülyit pedig Szolnokig. Így Szolnokra óránként 2 vonat lenne, 12-18 óra között lenne rá igény...

cccc 2008.01.03. 20:19:17

HohohohÓÓÓ:):):) Pár cm-es hó!!!!!:):) mi lesz ha tényleg esni fog?:):) Más rszágba hogyhogy meg tudják oldani??????

bakk(t)er 2008.01.03. 21:00:21

Mai élmény a veresegyházi vonalon:
pozitívum: a hangszórókon keresztül a vonatvezető köszöntötte az utasokat és minden következő megállóról tájékoztatta az utasokat. negatív:
Már éppen kezdtük magunkat jól érezni utastársaimmal, amikor a "szokásos" 10-20 perces késését kezdte produkálni vonatunk. Azaz a 35 perces út kezdett lassan egy órássá válni. És a poén, ami már-már kínosan röhejes:
Fótfürdőnél a vonatvezető kedélyesen bemondta: "Tisztelt utasaink: Ma egy menetjegyért kétszer élvezhetik a Fótfürdő-Fótújfalu közötti utazást"-ugyanis kiderült, hogy a mozdony nem képes előre haladni, csak visszafelé. Nem vagyok egy nagy ampervadász, de Kandó biztosan forog sírjában......és ez a hatalmas műszaki probléma már többször előfordult.
Szóval az a véleményem, hogy sok régi szoc. nagyvállalatnál még sok-sok léha embert kellene valagba rúgni, és engedni dolgozni azokat, akik becsületesen végzik munkájukat.

gabor 2008.01.03. 22:00:42

Jó estét! Sajnos minden nap tapasztalom a MÁV jó kis húzásait. A sztrájkot egyenesen elitélem mivel, igaz állítólag a keleti régióban lévő kocsik a legtisztábbak, olyan retkesek a kocsik, hogy félek megmozdulni rajtuk. Arról nem is beszélek, hogy milyen az ütemes menetrend. Reggelente van olyan vonat ami, mire Rákoscsaba Újtelepre ér, már annyira televan, hogy az ajtót nem lehet becsukni. De persze ez senkit nem érdekel. Nyáron többször is volt olyan hét, hogy bejelentették, hogy aznap délután már nem közlekedik arra vonat. Persze erről is hallgattak. Az IC-k színvonala meg már egyre lejjebb csúszik. Persze sajnos a vezetők ugyan azok még mindig. Változás nincs, illetve van csak rossz irányba. Azt hiszem az egyetlen megoldás az lenne, ha a nagyfejeseket kirugnák a, 80 milliós vékielégítést pedig visszaforgatnák magába a vasútba. Illtve, ha maga az állam a fejéhez kapna végre és segítené nem szétverné a vasútat. Hatalmas pénzek úsznak el a semmibe..

lbs 2008.01.03. 22:10:06

Ami történt, nehezen magyarázható - azaz nagyon is könnyen.
Ma a Vasutat T. a Kivételnek "veterán" néhány éves vasúti "múlttal" bíró (Ennek az időnek jórészét vitatható értékű értekezletek töltik ki!) "szakemberek akarják vezetni. Teszik is az egyre bonyolultabb helyzetek - amiből már igen nehéz viszonylagosan jól kijönni - felé...
Amúgy régebben amikor azért ennél kissé nagyobb havak estek, az volt a szokás, - úgy 25~30 éve - hogy a Népköztársaság (ma újra Andrássy) úti irodisták - A magasabb szintű vezetők is! - is kimentek a nagy pesti pályaudvarokra havat lapátolni az egyszerű köznéppel együtt... Jó, persze volt ebben egy adag propaganda is, de azért érezhette az pl. egyszerű váltókezelő, hogy magasabb szinten is tudatában vannak a veszélyes helyzetnek!
A másik fontos szempont abban az időben az volt, hogy nem az expresszeké volt ilyenkor az elsőség, hanem az ún. hivatásforgalomé, (Ez a fogalom ma már gyakorlatilag teljesenismeretlen...) vagyis az elővárosi (munkás) vonatoké! Azt kívánták olykor erőn felül biztosítani, hogy a munkavállalók időben, - elfogadható mértékű késéssel ugyan - de beérjenek.
Aztán voltak a gépesített hóeltakarító eszközök, pl a hőlégsugaras a HLS amiből 37 db. készült. Anint hallottam az elmúlt években azért nem használták őket, ha szükség is lett volna rájuk egyszer-kétszer medt "igen költséges" az üzemanyaguk...
Az emberi munka olcsóbb - nálunk.
Azután a szükséges szakember mennyiség. Ma sem a pályafenntartásnál, sem a bizt. ber. szakszolgálatnál nincs meg - még jó időjárásra sem - a szükséges létszám - mert "költséghatékonyan" kell ténykedni... És akkor még nem szóltam a zord időjárási viszonyokra kidolgozott technológiákról, amikhez a szükséges anyagok pl. etilénglikol, megfelelő kenőanyagok, tényleges szaktudás, stb. gyakorlatilag eleve hiányzik!
Az "eredményhirdetés" meg tegnap a Tél tábornok közreműködésével megtörtént!

stom 2008.01.04. 01:05:34

2-án reggel az Alba volán sem indított néhány munkanapi járatot. Olyan nagy hó nem volt pedig.

Bubek 2008.01.04. 02:19:04

....és minden látható romlás ellenére DUPLÁJÁRA EMELIK A MÁV ÁLLAMI TÁMOGATÁSÁT, biztos nem ablakon kidobott pénz...ja és 2007-2008-ban összesen 2 ALKALOMMAL PÉNZT NYOMNAK MÉG BELE. Biztos lapátokat meg sót vesznek rajta....
52. oldal lap teteje:
www2.pm.gov.hu/web/home.nsf/portalarticles/CAC3F4F5529CF41AC12571DC00429B43/$File/KP_2006_szeptember_final_HU.pdf

Kár hogy 2011-ben gombomkért eladják az egész kócerájt a ruszkiknak.

Kazimír 2008.01.04. 10:16:32

Tudod, amikor Szentgotthárdon átszállok az ÖBB-re, teljesen megváltozik minden. Tiszta, fűtött kocsi, kényelem (nem, nem luxus, csak mi érezzük annak a MÁV után). Én pedig élvezem az utazást, a fene egye meg! Hát hogy lehetek ilyen perverz!? :)

Miközben halkan surranunk a síneken, azon gondolkozom, hogy ez nálunk miért nem, és hogy lehetne elérni, hogy mégis? Sokszor annyit fizettem a jegyért ajróban, mint odahaza forintban? Igen. Ha nálunk is ilyen szolgáltatás lenne, dizetnék-e érte ennyit? Hmm.. Rendszeresen biztos nem menne. Illetve én - ha nem is szívesen - megtenném, de nem engedi a fizetésem. És a kérdés ezzel máris átfogó közgazdasági problémává dagadt.

Mi hát a meg oldás? Őszintén, nem tudom. :( Annyit látok csak én is, mint bárki más, hogy nincs ez így jól. A legrosszabb viszont, hogy mi nem tehetünk semmit.
Hiszen, csupán utasok vagyunk...

Tudó 2008.01.04. 16:04:37

..tudó, mert 21 éve vagyok vasutas és hiszem hogy nem a rosszabbik fajtából...
Tudom ,hogy mi folyik itt évek óta és most nem a lukat fogom felfedezni a csövön, csak annak a néhány jótét hőzöngőnek segítenék, akik a fröcsögés közben elfelejtik hogy ők is felelősek a kialakult helyzetért.
Szóval: kedves választó polgárok a mai helyzetért nem a VASUTASOK a felelősek, ugyanis azok jó szerével kihaltak a vezetői és irányítói posztokról. Ma már jószerivel dilettánsok, (illetve egész máshoz igen jól értő profik) ülnek a fejünkön.
Gazdag "SZAKMAITLANSÁGUK" napi szinten sodor minket képtelennél képtelenebb helyzetbe. Erre jó példa a Bp-Vác-Szob zónázó rendszer. Az ötlet jó, DE a három dilettáns jött-mentnek nem lehetett elmagyarázni, hogy egy svájci minta csak svájcban működik jól, nálunk nincs hozzá infrastruktúra...stb. Hiába egyikük "egy iskolába járt" az akkori (szintén toronyeszű) közl. miniszterrel és az erősebb kutya.....
Számtalan ilyen példa van, ami egyértelműen azt mutatja hogy itt szándékos rombolás folyik a cél több irányú, de az eredmény egyértelmű:
a vasút hanyatlik, szakmailag, szellemileg minőségileg, maguk kedves választók pedig szívnak....
Igen választók, ugyanis ezeket az irányítói poszton lévő politikusokat és nem szakembereket önöknek köszönhetjük, ennek a nagy liberális szemléletnek ennek az összeurópai maszlagnak ami utólérte az országot. Ahol a szakmaiságot felválthatta a mindent felörlő MENEDZSERDILETTANTIZMUS!!!!
A konkrét esetről pedig annyit: A jan 2-ra elképzelt hétvégi menetrend szakmailag JÓ döntés volt, mert este kilenckor még úgy szakadt a hó Pesten, hogy ember nem mondta meg, mi lesz reggelig. DÖNTENI MEG KELLETT, mert bár mily hihetetlen, de itt nem játék vonatokat tologatunk és nem varázsütésre mennek a dolgok. Hosszú órákra előre el kell dönteni a követendő eljárást és akkor úgy tünt egész este havazni fog. Mivel PL.: három elővárosi vonalra, a folyamatos váltó tisztításra 21 pályamunkás és 17 forgalmi dolgozó volt igénybe vehető (tudják: hatékonyság elvtársak, racionalizálás elvtársak, költség gazdálkodás elvtársak) így esély nem volt a másnapi teljes üzem biztosítására. Arra vállalkoztunk, ami akkor és ott, vállalhatónak tűnt azért, hogy másnap ne káosz legyen, hanem egy ugyan megkérdőjelezhető, de legalább működtethető rendzser.
A többi persze már a sors iróniája volt, na meg az hogy regel a menedzserek beértek az irodáikba és elkezdtek utasításokat adni.
De ígérem továbbképezzük magunkat, látók és jósok is leszünk egyszerre és biztos jobb döntést fogunk hozni.
ADDIG MARAD A JÓ SZÁNDÉK MEG A SEGÍTŐ KÉSZSÉG. Mert higgyék el MINKET az vezérel, hogy másokat pontosan mi azt a fantáziájukra bízom
A kommunikációnkról meg annyit, hogy nézzék meg kik töltötték be, azt a másfél milla díjjazású posztott az utóbbi időben és mindent érteni fognak.
Amúgy pegid bocs mindenkitől aki rápacsált, higgyék el ha a vasút úgy menne, ahogy azt a feltételeink és a körülményeink biztosítják, akkor már évek óta egy vonat nem indult volna el....ez a mai magyar valóság, de ez legalább még magyar:-(

pumuklinux 2008.01.04. 17:24:09

Én vettem egy autót és nem sokkal drágább mint a vonat (így még olcsóbb is) De az egyik ok a Máv szolgáltatása volt. Vezetők Milliókat visznek haza és senki nem tesz semmit. (Mi sajna nem tudunk) Az irodák tele vannak semmit nem tevő irodistákkal Nem rossz pénzért aki meg a munkát végzi a hidegben még eszközt is alig kap. A máv egy papír alapú rendszer még a számítógépet sem ismerik a jelentéseket még papíron írják és adják le. Ott ragadt a szocializmus a vezetőknek köszönhetően. Szerintem a MÁV Magyarország kicsiben. Jó lenne ha lecserélnék a vezetőt milliós végkielégítés nélkül, de a következő vezető sem egy 40 éves modern, haladó gondolkodású személy lesz. Tehát nem fog semmi változni. Sajnos

muhaha 2008.01.04. 17:33:34

Nagy tudásúkám, mondd már meg, hogy a menetirányítók, a szeszás irányítók közül ki nem régi vasutas, Csontosról és Ágikáról pedig már nem is beszélve?! ŐK és az ő embereik csinálják mindig a káoszt bármilyen rendkívüli eseményről van szó!
Most is nekik köszönhető a káosz, nem kell itt senki másra kenegetni. Persze a politika, meg a minisztérium se ér egy kalappal se, de itt nem erről van szó!

A váci menetrenddel meg nem tudom mi a bajod, én naponta járok be, és ha nincs rendkivüli esemény, nekem sokkal jobb. mi nem működik benne szerinted?!

JA, és szerinted nem szüntették volna már meg a jelenlegi, régi vasutas vezetők, ha lenne jobb nála?

Mutass már valami jobbat, vagy menj el nyugdíjba, az összes hülye, begyepesedett, alkalmatlan vasutas elvtársaiddal együtt!
Ha rajtatok múlna, még mindig mindenütt megállva döcögnénk be mindnenap Zebegényből!

mindenki hülye, csak a nagy vasutasok nem? Igenis külföldi, svájci példákat kell hozni, az ilyen vaskalaposokat pedig el kell küldeni a versenyszférába, ott aztán éhhen döglenétek az biztos!

Este 9-kor pedig már nem esett a hó. Legalábbis sok helyen már nem, ebből talán lehetne következtetni nem? Vagy internet nincs, ahol megnéznétek pl. www.idokep.hu?
Szánalmas bagázs.........

vasutas · http://vasutas 2008.01.04. 18:05:35

Elég szánalmas, ami naponta történik a vasúton. äz elavult technikával a sűrített menetrend soha nem lesz lebonyolítható.

De a Volán ennél sokkal nagyobbat hibázott az ünnepekkor, de ez úgy látom természetes mindenkinek. Az ünnepek alatt nem indították el a halnali buszokat azzal a jelszóval, hogy karácsony és új év van, nincs rá igény. Az persze nem számít, hogy egészségügyisek, BKV-nál MÁV-nál dolgozóknak ilyenkor is be kell menni a munkahelyére. De mivel??? És persze fizetjük a bérletet.

Ezentúl én is inkább autóval járok!!!!!!!!!!!

Hasutas52 2008.01.04. 18:38:41

Kedves Mindenki!
Nézzétek meg a "Hasutasok c.filmet"
a jelen vasuti álapotokat mutatja be
kicsiben.A röhögéstől sirva néztem meg a filmet,mivel magunkra ismertem!Arra a nyerészkedő,más nem érdekel,majd lessz valahogy vasutra! Start!

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.04. 19:09:36

Muhaha, köszönöm, helyettem válaszoltál Tudónak. Éppen egy újabb posztot (cikket) fejeztem be, pont az általad említett két személyről szól. Nemsokára olvasható is lesz.

ti

Tudó 2008.01.05. 20:17:04

Kedves Muhaha!

Ha jól érzem semmitmondó frázis puffogtató soraidból, Te is csak amolyan "jobban" tudó lehetsz, mint az az aktatáskás laptopos mindenhez és mindenkinél jobban értő jöttment társulat, akikkel feltöltötték az Andrássy uti kupit. (20-22 év, semmi tapasztalat, marha nagy önbizalom, ennél is nagyobb arc, semmit felfogni nem képes tudat)
Öszze-vissza zagyválsz Csontosról meg Ágikáról meg nem volt hóról,
Szeszás irányítók... az ötlet is halott volt mikor kitalálták, egy ember nem tud és képes átlátni és napra kész lenni ekkora területből, arról nem beszélve, hogy amióta a vasutat szétszabták (szerintem hozzád hasonló, világmegváltó, jövőkép kutatók), akkor végleg aláásták a menetirányítást. Azt már nem is mondom, hogy fogalmad sincs a mai menetirányítói munkáról (FŐLEG A KORLÁTAIRÓL MERT MA MÁR SZINTE CSAK AZOK VANNAK), na meg arról hogy milyen szinten kicserélődött a garnitúra, mert akinek volt egy csepp esze az mind otthagyta azt az őrültek házát. DE nem az a baj, hogy Te nem értesz hozzá, mert az alapjában véve senkit nem zavar. A gond ott van, hogy azok a jöttmentek sem, akik pl.:a váci zónást kitalálták és hatalmi szóval ráerőltették azokra akiknek ezt aztán napiszinten kell végrehajtani, és ez által fél lábbal a börtönben tanyázni. Egyik megálmodó sem tud felmutatni egy perc végrehajtói szintű szakmai múltat sem, olyan szinten analfabéták, hogy amelyiknek megadatott, hogy pár percet üljön a nyugati rendelkezőjének a székében az a naplózást sem volt képes átlátni, nem hogy a forgalomszabályozás értelmi részét.... és ő csak az egyik ilyen dilettáns jobban tudó, azokból a pökhendi pöffeszkedő titánok közül akik úgy osztják a szakmai irányelveket, hogy előtte sehol nem bizonyították a rátermettségüket!!!
(Pedig szívesen megnézném a váci rendelkezői székben, hogy vezényli le a sáját torzszülöttjét, miközben az utasok kersztbe kasba rohangásznak a vágányok között)
Ja, a TE versenyszférád, majdnem elfelejtettem: ha majd versenyezni fognak azért a hozzátok hasonlók, hogy először fejlesszenek ott, ahol most csak követelni tudnak (vác állomás átépítés pl...), na akkor és csak is akkor, lesz miről érdemben beszélni, mondjuk az új idők új szeléről, addig maradunk mi gyöpös röghöz kötöttek, akik tudjuk hogy kell sarból várat építeni, mert ha ez nem így lenne akkor már évek óta nem lenne itt semmi, köszönhetően a hozzátok hasonlók áldásos "hozzá" értésének.........TITÁNIA TITÁNIA AVAGY.....
UI.:az esztergomi vonal három állomásán azért nem működik a váltófűtés, mert a menedzserek szeptember óta nem voltak képesek megkötni a gázbeszállítói szerződést, biztos "a mennyibe kerül a vasútnak és a mennyi marad nekem" arány nem akart bállni......

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.05. 20:40:54

Tudó!

Úgy szeretném egyszer az ilyen seggfej vasutasokat, mint te vagy kibaszni valami normális céghez egy fél évre, hogy megtanulják, mi az a munka.

Te ostoba barom, az ütemes menetrend a MÁV egyetlen sikertörténete a gőzvontatás felszámolása óta. (Ezt különben fogcsikorgatva még az évtizedes gyakorlatú főnökeid is elismerik.) És még nagyobb siker lehetne, ha az olyan lusta és ostoba vasutasok, mint te, nem akadályoznák, szabotálnák folyamatosan. Ez a 0102 történet is erről szól.

Szerencsétlen barmok, mikor fogjátok már föl, hogy többet, jobban kell dolgozni, egy piacgazdaságban harcolni kell, a iacokért, azaz nektek az utasokért.

Nem a tökötöket vakargatni, és közben sírni, hogy az állam nem teremti meg a feltételeket.

És még van pofátok azokat szidni, akik kívülről jöttek, dolgozni akartak, HELYETTETEK, te ostoba!

Szégyelld magad, és a lusta, sztrájkoló szakszervezeted honlapjára kommentelgess. Még egy ilyen beírás, Béla, és kinyomozom ki vagy, ok?

Lassan ebben az országban a MÁV (és a Posta, az államigazgatás), ahol büszke lehet magára egy "szakember" azért, mert seggfej, lusta és ostoba.

én a nevemmel vállalom a véleményem:
Tevan Imre

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.05. 20:45:53

fedvény:

Lassan ebben az országban a MÁV (és a Posta, az államigazgatás) AZ UTOLSÓ HELY, ahol büszke lehet magára egy "szakember" azért, mert seggfej, lusta és ostoba.

Hogy miért húzom föl magam ennyire az ilyeneken mindig? Nincs is közöm a MÁV-hoz. Bakker, ha egyszer lenne egy ilyen beosztottam, biztos naponta leüvölteném a haját.

Tényleg elképzelem, hogy nálunk valaki így fröcsög egy munkatársra, mert "kívülről" jött. Brrrrrr.

Lalika 2008.01.06. 10:47:35

Probléma a verseny hiánya, más nem fektetett sineket, nincs váltójuk, ami befagyhat...
Ezt minden évben eljátszák, de már megszoktam. Egyébként meg lassan minden kialakul, Elvira a sok betegeskedés után:
www.netdiag.hu/daily/071209/ndHttp_071209_id153.htm
gyógyuló félben, azaz gondolkozzunk pozitívan!

vasutas · http://vasutas 2008.01.07. 10:33:32

erminavet!

Kiváncsi lennék rá, Te milyen cégnél dolgozol és főleg, hogyan teljesítessz? Valószinű, hogy a Te selejtes munkád a szemétkosárban köt ki, de ha a vasutas a végrehajtó szolgálatnál hibázik, akár börtönbe is kerülhet.

Ezen a területen pillanatok alatt kell dönteni és főleg cselekedni /a szuper menetrend miatt/ , nincs idő /télen jól fűtött, nyáron légkondis irodában/ asztal mellett hosszasan átgondoltan cselekedni.

Ha a forgalmi utasítások előírásait betartanánk /vágányútbeállítás, utasvédelem...stb/ megnézhetnéd az általad oly nagyra becsült ütemes menetrendet a váci vonalon. Amire rákényszerítik a váci szolgálattevőt felháborító, balesetveszélyes, utasítás ellenes.

Ha azonban baleset történik, a bíróságot nem fogja érdekelni a menetrend, ott egyedül az F2 utasítást fogják fellepozni és ez alapján ítélkeznek.

Csak az ilyen kívülállónak ez nagyon magas. Téged csak az érdekel, hogy a Te vonatod robogjon át az állomásokon /zónázó/, meg főleg legyen 10 percenként vonat /sűrűbben járnak már mint a villamos/ de el sem tudod képzelni, hogy a szolgálatban lévők milyen körülmények között dolgoznak.

Valószinü, Te sírva menekülnél az ilyen munkahelyről. Persze kritizálni könnyű, de sosem fogod megérteni, hogy a késésekért, a rossz menetrendért nem a külszolgálatnál dolgozók a felelősök. Ők hozott anyagból dolgoznak.

A hozzá nem értő, kívülről jött, nagy arcú vezetőknek fogalmuk sincs, hogyan működik a vasút. Az a jelszó "nem kell hozzá érteni,csak jól kell tudni menedzselni" De mit? Ez nem túrórudi, hogy a piros pöttyös az igazi!!!!!!!!

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.07. 11:24:05

Vasutas!

Unalmasok vagytok már. Tudod hányszor hallottam már ezt? Azt elhiszem, hogy nem voltatok hozzászokva a munkához.

Honnan tudod, hogy nekem mi a magas? Elhiszem, hogy vannak problémáitok, és tudom, hogy sok vasutas sokat dolgozik.

Nem erről van szó, hanem a szemléletről. Hogy az-e a cél, hogy jobb minőségű szolgáltatást nyújtsatok, hogy a piacról (is) megéljetek. Ez az, ami nagyon kevés vasutasban van meg, és azokat is hamar kirúgják.

Sose fogjátok felfogni, miről beszélek, mert ti még nem éreztétek a kapitalizmust működni a saját bőrötökön.

Ha már engem hozol példaként, én már dolgoztam nagyon szar piaci helyzetű lapnál, rengeteg erőfeszítést tettünk, hogy nagyobb példányszámban adjuk el. Nem sikerült, becsukta a tulaj. Állás nélkül maradtunk volna, ha nem keresünk új munkát, illetve volt, aki lelekesedésből újraindította saját pénzből az újságot.

Egyébként vegyétek már észre milyen szánalmasok vagytok most ezzel a "mi vagyunk a hős vasutasok, akik katonai rendben önzetlenül állunk helyt, csizmánkat mélyen megvetjük a hóban, és addig lapátoljuk a szart, amíg le nem közlekedtetjük a vonatot" hősi pózzal! Hát a 0102-es balhé pont arról szól, hogy egyetlen hópihe se jelent meg még az éjszaka csípős egén, amikor gyorsan lemondták a veletek egy követ fújó főnökeitek a vonatok felét! Azt hazudja a MÁV, hogy hogy a jegyvizsgálókat, mozdonyvezetőket hazaküldték!!! Ezért nem lehetett újraindulni. Hát nem annak kéne lenni a természetesnek, hogy ha esik a hó, mindenkit berendelnek?!?!

Ha nem lennétek teljesen elszakadva a valóságtól, legalább hallgatnátok, és szégyellnétek magatokat a főnökeitek helyett.

ti

vasutas · http://vasutas 2008.01.08. 10:19:24

erminavet!

Úgy gondolom, inkább Te vagy szánalmas, és főleg nehéz felfogású. /lehet direkt csinálod/

Valószinű, azért választottál ilyen foglalkozást, mert ott nem kell dolgozni.
Kritizálni, írásaitokkal uszítani, valótlanságokat írni, szenzációt kreálni, felhajtást csinálni apró-cseprő hírekből, csak ezt tudjátok.

Undorító, amit a MÉDIA megenged magának azért, hogy eladja a kreált híreket, becsapja az olvasókat, a TV nézőket. Sokan meg nem veszik észre, hogy át vannak verve, tátott szájjal nézik a Híradóban, hogy milyen zöldségeket beszél a bemondó, közben meg a bicska nyílik ki annak a zsebében, aki csak egy kicsit is ért a szakmához.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.08. 12:15:49

Gyáva férgek, húzzatok el innen, annyi vér sincs a pucátokban, hogy ne anoním módon hánnyatok ide. Nem akarom, hogy miattatok kelljen regisztrációhoz kötni a kommentelést.

Talán ha említeél vazze egyetlen dolgot, amiben szerinted melléfogtam, akkor még lenne valaki, aki komolyan venne. De ti mind ilyenek vagytok. (És ezzel nem azt akarom mondani, hogy sohase tévedtem. Sőt! És el is szoktam ismerni, ha hibázok. Ellentétben a MÁV vezetőivel, akik ugye most se neveztek meg senkit, aki felelne bármiért.

ti

vazze 2008.01.08. 12:37:27

Hogy ki a féreg hát azon elsősorban neked kéne elgondolkodni.... de ha lesz egy kis időm kigyűjtök egy-két linket a "nagy" alakításaidról csak nem biztos, hogy megérsz akárcsak ennyi fáradságot is

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.08. 12:38:14

A helyesírási hibákért ezúton kérek elnézést. Most jöhetnek a lusta vasutasok a váltó, az íróasztal meg a mávinformos billentyűzet mellől, hogy né má' firkász, 'szt még írni se tud.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.08. 13:19:48

Várom, vazze, egyelőre csak általánosságban anyázol, és még ahhoz is gyáva vagy, igen gyáva féreg, hogy bemutatkozz. Én ezért férgeztelek le. Te miért engem? Egyszer mondjál már valami konkrétumot! Addig egy senki vagy, aki semmit se mond, vedd észre.

ti

jegyvizsgáló 2008.01.08. 20:08:14

Jegyvizsgálóként dolgozom. De ami itt megy az már nem vasút! MÁV= Megint Állunk Várunk! Amikor nem vagyok szolgálatban akkor mindig busszal utazom! Mert az biztosabb mint a vasút!

vasutas · http://vasutas 2008.01.08. 20:38:32

Jegyvizsgáló!


Talán olyan jól fizet a vasút, hogy telik a buszjegyre? Vagy inkább olyan helyen laksz, ahol nincs vasút ezért nem tudod kihasználni a szabadjegyedet?

Vagy inkább az lehet, hogy nagy bevételed van az "akciós" jegyekből????

jegyvizsgáló 2008.01.08. 21:28:56

Vasutas!

Tőlem 20 km-re van a legközelebbi város. A vonat menetrendje nagyon borzalmas három, négy óránként megy egy vonat, de a pálya állapota miatt csak 20 km-es sebességgel megy. Tehát 20 km-hez majdnem egy óra kell.
Míg a busz 20-30 percenként közlekedik és 15-20 perc alatt bent van. Akkor már inkább a busz, nem?
Pedig...... mindegy..... rengeteget tudnék írni!.... Rengeteget!

jegyvizsgáló 2008.01.08. 22:01:20

Persze be kell vallanom nemcsak ez volt ami miatt a volánt választom amikor csak lehet! De azt nem írhatom ide. Túl belső dolog...

lali 2008.01.11. 23:12:11

MAV egyike a velejeig rothadt korrupt magyar allami szerveknek, talan az onkormanyzatokhoz tudnam hasonlitani. Veszteseget vesztesegre halmozo meses fizetesekkel biro macskajancsik altal iranyitva.

spangar-dijas 2008.02.25. 19:11:03

Kissé késve....

Naná, hogy van!!!
Hat éven keresztül-1985-1991- azon mentem le-s fel a IV.emeletre (ről)!!!
süti beállítások módosítása