Pappcs:
Aki ezt irta már 10 ève is egy seggfej volt! Leszarom, hogy egy teljesen idegen senki áll, èn senk... (2018.03.21. 12:06)Indul az 'Ülj le hatodiknak'-mozgalom
M@snev:
@Hatos villamos: ez is jobb megoldásnak tűnik számomra, mint a jelenlegi, irracionális status quo ... (2016.12.14. 20:57)Intercity metró Kantonban
ikke i drift:
A kérdés felénk a 71-en kezd aktuálissá válni, mert a dupla Flirt reggelente fullon van, álló utas... (2016.01.17. 01:27)Kell-e nekünk emeletes motorvonat?
Balt:
@Pupmkin: Tény, hogy gyönyörű és intelligens nő a mai valójában is.
Véletlenül találtam ide bő 3... (2013.10.15. 20:33)Új szóvivő a MÁV Startnál
Ebben egyébként semmi extra nincs, egészen gyakran megtörténik, hogy egy utas megrántja vészféket. A pécsi IC-n is jónéhányszor előfordult az utóbbi években.
Ilyenkor egyébként olyan erős, tömény szag keletkezik, hogy rendszeresen azt hinni, hogy ég valamelyik szerelvény. :)
Minden vonatok van kézifék. A régi kocsikon tekerős, az IC nem tudom hol van, de az biztos, hogy hozzáértő volt ha megtalálta vagy véletlenül beletrafált. Egyébként kérdekes egy helyzet . . .
nem kérdekes, hanem érdekes egy helyzet, egyébként felesleges ezekkel foglalkozni. Ne generáljuk tovább az egyébként is nagy MÁV problémát, mely sajnos az utasokon és az egyszerűdolgozókon csapódik le.
mivel "ég" a fém....
fém a fékpofa és fém a tengely, amelyiket fognia kéne.
egyébként azért megy tovább, mert nem teljesen fogott, a h*lye utas nem húzta meg rendesen.
amikor két fém folyamatosan surlódik, az hőt termel, a hő meglágyítja a fémet, így az már elkezd égni...
az égés pedig füsttel jár
1. a sokvadbarom meghúzza mert elfelejtett leszálni,
2. mikor lessz már valami tájékoztató hogy mégis hol a lófaszban jár avonat és mi a következő állomás?
3. ha behúzták az mért nem jelzet a vezetőnek? (hiba?)
4.járjatok 5-en egy kocsival jobban kijöttök a pénzből :)
5.a valszeg minden túlhevült és az olaj? füstölhetett?
már hogyne lenne különbség, a vészfék megállítja a vonatot a kézifék meg nem arra szolgál, hogy az utasok behúzzák. Egyébként itt nem eldöntött, hogy valyon ki húzta be, lehet, hogy vasutas kollega véletlenül netalántán szándékosan
én is mentem már behúzott fékű vonattal, 2 megálló után már akkora füst volt, hogy rájött a vezető h mi a helyzet, kioldotta a féket oszt mentünk tovább
töröttszárnyú angyal:
az égés csak akkor jár füsttel, ha nem tökéletes, mint tudjuk - ez fizika
a tiszta alkohol pl. nem füstöl, vagy az otthon gáztűzhelyen sem látsz füstjeleket, pedig ott is égés van
A kézifék valószínűleg nem arra van, hogy egy teljes, mozdonnyal hajtott vonatot megállítson. Ugye az a piros kormánykerék a kézifék, ami a kocsi végében van? Amúgy nemrég kérdeztem kalauztól, hogy mire is van az a kerék, és láncolhatom-e a bringát hozzá, és akkor világosított fel, hogy nem kéne, mert az a fék.
Ha allo vonatnal (pl leszallaskor) huzza meg a jokedvu utas, akkor nem erezni indulaskor. Ha 800 amperrel indul a mozdony, akkor semmikeppen sem, ezert a rutinos mozdonyvezetok elobb 300A-rel "megpoccintik" a szerelvenyt es ha megmoccan, akkor toljak csak ra a kraftot.
260. § (1) Aki közérdekű üzem működését berendezésének, vezetékének megrongálásával, vagy más módon jelentős mértékben megzavarja, bűntettet követ el, és öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
A kézifék arra szolgál, hogy a magában vagy több kocsival együtt álló kocsit álló helyzetében rögzíteni lehessen megfutamodás (elgurulás) ellen.
A kocsik a környezetszennyezés mérséklése végett légfékekkel működnek. Sajnos a legtökéletesebb rendszer is tömörtelen (ereszti a levegőt), ezért egy idő után a fékpofákat a kerékhez szorító levegő elszökik és a kocsi elszabadulhatna, ha nem húznák be a kéziféket.
Én villamoson (BKV) jártam egyszer úgy, hogy egyszercsak elkezdett valami (kívül) kéken füstölni és rettenetes bűz lett. A vezető nem vette észre. Következő megállónál valaki előreszaladt és szólt neki. Ő hátrajött, vizsgálgatta kicsit, aztán hogy megnyugtasson minket, beszólt a kocsiba: "nincs gond, csak a fék az" és mentünk tovább.
A bűz és a füst még sokáig megvolt, a következő megállókban felszállók némileg furcsán nézelődtek, de végül szerencsésen hazaértem.
Sikeres-e vagyok?
A kéziféket a vonatvezető használja, mivel az ő fülkéjében van, a vészféket meg bárki meghúzhatja. Itt a hírben vészfék-húzás történt, feltehetőleg egy utas által. Rosszul írták, feltételezem.
- A kézifék valóban egy kocsi állvatartására szolgál. (magától történő elgurulás ellen véd.)
A képen látható kocsi vélhetően tárcsafékes, ráadásul műanyag fékbetéttel. Ha a vonaton egy kocsit is rendesen befékez akár álló helyben is, az a mozdonyon észlelhető induláskor. A már említett 300 A-es módszert gondolom a Szilira érti a kolléga. Jó, ötlet, de nem bizztos.
Két esetet tudok elképzelni:
- az egyik szerint véletlenül betekergették a kedves utasok, mert pl kapaszodónak használták, vagy egy magára hagyott kiskölyök vélte játékszernek és tekergette egy kicsit, (nem teljesen) a szülő mert jó magyar móda letojta a dolgot.
- a másik pedig műszaki hiba miatti fékezés lehet. A kocsi kormányszelepe (fék vezérlő szelep) vagy fékrudazata is okozhat ilyen jellegű hibát...
A megállás ilyenkor nem, hogy nem jó, de egyenesen ajálatos is, még a nyílt pályán is. A részleges fékhatás miatt, ez a mozdonyon leginkább a füstről észlelhető, de ez csak látás alapján a tükrökből, és csak olyan mérték felett, amit a menetszéltől is lehet már látni... Szóbal, hülye játék. A minimum, hogy a "tettes" fizesse a teljes dologi és egyéb okozott károkat, például a hangos utasok hellyegy visszatérítését... Sötétben elkövetve, pedig én gyilkossági kísérletnek tartom.
Kézifék minden kocsin külön van, hogy ha egymagában áll, akkor se guruljon el. Vészfék is mindenhol van, hogy bármelyik kocsiból lehessen vészfékezni. A kézifék a kocsi rögzítésére szolgál, üzemen kívül minden kocsin külön be kell tekerni, még ha a kocsik ugyanahhoz a szerelvényhez is tartoznak - hogy ne guruljon el a vonat. A vészfék arra szolgál, hogy menet közben fékezze le a vonatot, általában a vonat továbbhaladását megakadályozza bizonyos módon. Mit nem lehet ezen érteni?
Hallottam olyan esetról, amikor egy metrószerelvény betekert "kézifékekkel" indult el, szénné égetve ezzel a fékpofákat.
... de mi a retek fasze' van az szabadon tekerhetoen? Legalabb be egy szekrenybe, hozza jooreg kallerkulcs, es mar 90%-al csokkent a fasz utasok altal okozhato behuzas-veszely :>
sok okos hogy előkerül ilyenkor, pedig azt sem tudja hogy a vonatvezető és a mozdonyvezető két külön ember a vonaton, és hogy minden vasúti járműben külön van kézifék amit csak ott helyben lehet tekergetni és csak annak az egy kocsinak a rögzítőfékjére van hatással.
kuszal: a fék (nem a kézifék) pont fordítva működik, mint ahogy leírtad. Amikor fel van töltve a rendszer levegővel, elemelkednek a fékpofák. Amikor a mozdonyvezető behúzza a féket, levegő távozik a rendszerből és a fékpofák rászorulnak a kerekekre. Ha a vészféket húzzák meg, ráadásul nyitva is marad a szelep, hiába tolja vissza esetleg az utas a vészféket a helyére. A vonat addig nem tud továbbmenni, amíg a személyzet helyre nem állítja a vészféket.
25 kV*300 A= 7.5 MVA, 800 A-rel számolva 20 MVA. Értem én, hogy a cos(fi) nem egyenlő 1-gyel, na de akkor is nem sok ez egy kicsit? Vagy hol mérik ezt az áramot? Mert hogy nem a betáplálásnál, az szinte bizonyos, lévén egy ilyen mozdony ha jól emlékszem, van vagy 2.2 MW-os, de a félvezetővezérelt is talán 3.6 MW teljesítményű.
Tényleg sok okos előkerül ilyenkor. :) Mellesleg vonatvezető, mint olyan, a MÁV-nál már nincs. A vonat személyzete áll a mozdonyvezetőből és a vezető jegyvizsgálóból, és esetleg még további jegyvizsgálókból. A vas a vason súrlódás elmélete szép, csak épp ide nem vonatkozik. Tárcsafékes kocsiról van szó, acél féktárcsával és műanyag fékpofákkal. Részlegesen behúzott rögzítőféket (ez a kézifék) leginkább csak akkor lehet észrevenni, ha már füsttel, szaggal esetleg fénnyel jár.
Ugyan, az IC pótjegy soha semmilyen körülmények között nem jár vissza. A visszafizetés kivéve ha szabályai minden lehetséges esetet lefednek. Nem jár vissza időjárási helyzet miatti késéskor, balesetnél, vagy ha a késés nem a mávnak felróható okból történik. Mivel itt simán ráverik valamelyik utasra a balhét, máris nem jár vissza semmi.
Egyszer Kőbányán beragadt a váltó, pedig nem volt tél, csak meghibásodott. Az IC ott várt, nem tudott bemenni a Nyugatiba jó fél órán át. A pénztárban azt mondták, azért nem fizetik vissza a jegyet, mert a váltókat egy külső kft tartja karban, így a meghibásodás nem a mávnak felróható, nem ők tehetnek a késésről. Ki van ez találva.
Biztos, hogy a kézifék? Itt a kocsi mindkét forgóváza alól jött a füst, holott ha jól tudom a kézifék csak az egyikre hat. Szerintem itt nem a kézifékkel volt probléma.
Ez tényleg érdekes, hogy mitől füstölt akkor a kocsi KFN forgóváza is. A képen látszik a csapszám (5), márpedig legjobb emlékezetem szerint tán az 1-es és a 7-es féktárcsára hat a kézifék, az meg épp a másik forgóváz.
A kézifék behúzott állapotát a kalauznak is látnia kellett volna a kapcsolószekrényben lévő jelzőlámpáról.
A poroltózást sem értem, sem az izzó féktárcsa, sem az izzó fékbetét lehűtésére nem alkalmas a poroltó; lánggal égő tűz meg aligha lehetett ott.
Szerintem TBG nem hülye és jól mondta: nem a vészféket húzták be, hanem a kéziféket!!!!
A lényeg: mi utasok felejtsünk el minden kallanytút, kivéve az ajtó kilincsek, kapaszkodók és vészfék!
Kétkedő 2008.10.11. 08:58:54
Na ezért tartunk itt ahol. Az utast hol kell, hogy érdekelje a máv kivel köt szerződést akinek a hibájából késett a vonat? Az utas a mávval köt szerződést, a máv pedig majd hárítsa tovább a kárát a váltótisztító bt.-re. Normális helyeken szerintem ennek így kéne működnie.
Azt nem mondom, hogy fogyasztóvédelem, mert ha 10-20millióra megbüntetik a mávot, azt is mi fizetjük adófizetők. Adnák már el a 3,14csába.
Köszi, tehát akkor ez nem a betáplálás, hanem már közvetlenül a villamos hajtás árama ezek szerint - ahogyan sejtettem is - a "kisfeszültségű" oldalon.
"hogy van ez?"
a "kisfeszültségű" oldal is kb 6X annyit tud fesz-ben, mint az otthoni hálózat. áramban meg 1000 Amper felett. mikor tanultam vezetni, azt mondta egy idősebb kollégám, a V63-as 900 A-rel az állomásépületet is megmozdítja. ;-)
Ahhh, HÉV szerelvény, indulás után enyhe füstszag (olyan müanyagféle). Első megálló, a füst kezd a pubertárskorba lépni. A szerelvény elindul (már tanakodtunk is, kit kell letaposni a menekülés halvány ösvényén), majd a megáll. Vezetőbácsi szaladgál, majd a füst visszafejlödik. A következő megállóban: "A füstölgő kocsiból kérem száljanak át az előző szerelvénybe. Köszönöm". Mentünk tovább, redíthetetlenűl.
én egyszer utastársaimmal meghúztam a vészféket, mert egy részeg agresszív késsel fenyegetőzött, és verekedett, mindenkibe belekötött, tiszta vér volt az ürge, szóval elég rettenetes volt - vonat ment tovább még 30 km-t, majd a menetrendszerű következő állomáson megállt... IC volt. Ott megnézték, mi a baj.
Hát ennyi hülyeséget már rég olvastam, tisztelet az 5% kivételnek, aki valamit ért is hozzá. Ezért mondom, hogy elképesztő mélypontra züllött az emberi elme, hála a mai oktatásnak és a fiatalok szellemi szükségletének is persze. Tökéletes égés, környezetszennyezés, mozdonyvezető kézifékez .... jujj! Csak egy icipicit kéne utánaolvasni SZAKMAI helyeken ezeknek és ADDIG legalább nem írni ide. De ma már az is dicsőség sokaknak, ha hülyének nézik őket. Mer ugye másban nem is tudnak kitünni. Nagy baj van, nagy.
@vasutas
A vasúti féktechnika ismerete nem az általános műveltség része. Elég sajátos terület ez, egy ekkora országban igazából tán száz ember kel hogy értsen hozzá.
Amúgy többször végignézve a videót egyre inkább szkeptikus vagyok a hibaokot illetően. Bár a film készítői kínosan ügyeltek arra, hogy minél kevésbé legyen a videó alapján felismerhető a helyzet, azért valami látszik (vagy inkább láthatónak tűnik).
1.) a képeket a kocsi jobb oldaláról készítették, a füstölgő forgóváz a kocsi kézifék nélküli forgóváza.
2.) Mind a két forgóvázat szépen lefújták poroltóval. (ami ek. alapból hülyeség, de legalább így már nem csak kormos, hanem poros is lett)
Nomindegy. Az okot elemezzék akiknek ez a dolguk. A "12:45-ös egyetemistán" legalább röhögtem egy jót.
Bocsánat, ha nem tudná valaki, a kézifék elsősorban arra van a vonatokon, hogy ha levennék a mozdonyt a közlekedő vonatról, akkor húzzák meg, hogy el ne guruljanak a kocsik.
Persze: az intercitykről nem szokás levenni a mozdonyt, tehervonattal ilyen hamarabb előfordul.
Hadd foglaljam össze ami eddig van:
Nem a vészféket, hanem a kéziféket húzta be a kedves utas. Az okot - a stílusosság kedvéért - sűrű füstfátyol fedi (de ha direkt volt, akkor adják el a fele máját (még akkor is, ha nem páros szerv) a feketepiacon Afrikába). A kézifék IC-ken (régebbi típusú kocsik esetében) könnyen megtalálható piros kerék a kocsik előterében valahol a poroltó közelében, egy kis kihajtható fogantyúval (a vészfék a kocsik utazórészében van bent). Az jó kérdés, hogy elérhetőnek kell-e lennie ez mindenki számára, vagy inkább egy "kallerkulccsal" kellene hogy hozzáférhető legyen. Persze azért, mert kint van, még nem ok arra, hogy csak úgy minden idióta tekergesse, hiszen nem minden, ami elérhető, szolgálja a mi szórakoztatásunkat.
A "szakik" hozzászólásából nem derül ki számomra, hogy ha a kézifék a kocsik álló helyzetben tartására szolgál, és csak az egyik oldalon hat, ezek szerint minden kocsi két végében kell lennie egynek? Mert szerintem ez így lenne logikus, ha esetleg a kocsi éppen másik irányba áll és a fékezett zsámoly hátra kerül, akkor se történjen baj (nyilván kevésbé hatékony a hátsó kereket fékezni). Illetve a kézifék IC kocsik esetében is csak az egyik végét fékezi, vagy ez egy nemzetközi/magyar szabvány, hogy csak egy oldalon fékez a kézifék?
Gábor: ami azt illeti, néha az IC-kről is leveszik a mozdonyt, mégha csak egy csere erejéig is. Csornán pl. az IC-(ke)t szétválasztják/egyesítik őket (attól függően, merre tart az ember), mert az egyik fele Sopronba megy/-ból jön, a másik Szomathelyre/-ről. Itt a szombathelyi kap új mozdonyt (dízel), vagy éppen őt rakják a villanymozdonyra Ráadásul Szombathely felé még mindig nem építettek Csornáról villamos pályát, így egy kis büdös dízel húzza az egész vonatot.
Köszönöm a kiegészítést. Azután, hogy beírtam, vettem észre, hogy mások már beírták, amit akartam mondani a témához.
Igen, hallottam, hogy egy szakaszon valahol Győr-Szombathely között dízelek vontatják, de ez más történet. Korábbi szavaimat azzal egészíteném ki, hogy
1,a kézi fék "kereke" egyetlen kocsi fékberendezését kezeli, ami kevés a menetben levő vonat megállításához.
2,személykocsikat is továbbítanak olykor tehervonatban, javítás vagy fertőtlenítés céljából.
3, tudomásom szerint egy kocsi kézifékének "kereke" a kocsi teljes futóművét kezeli/fékezi.
4, a mozdonyvezető nem kap jelzést a kézifék behúzásáról
5, 20-30 éve még nem volt elképzelhető, hogy az utas hozzányúl ahhoz, ami nem tartozik rá. Akkor még volt fegyelmezettség az emberekben... Tényleg jó ötlet elzárni ezt a kereket... A kallerkulcs megfelelő megoldásnak látszik.
Az itt említett esettel kapcsolatban egy dolgot bizony elcsaltak. Az egyik barátom ezen a vonaton az említett kocsiban utazott, és elmondta nekem, hogy azért húzták be a vészféket, mert a a vonat már régen füstölt! A légcserélőből kezdett füst szivárogni, de mivel nem nagyon lehetett mit tenni, ezért valaki meghúzta a vészféket. Nem értem miért kell "hülyeutasozni", ha égne a vonat alattam én is meghúznám a féket, persze miután szóltam a kallernak és ő sem tud jobbat. A riport egy kicsit csalóka, látszik hogyan torzítják a híreket. Így tehát azok tippeltek jól, akik azt mondták, hogy a füst nem a fékezés következménye.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bes3 2008.10.10. 20:17:27
kigyulladt a kereke, hát miből van ez? Fából?
nem ülök többé vonatra... :D:D
elvismail 2008.10.10. 20:27:41
Hogyhogy a mozdonyvezető nem tudott a behuzott kézifékről?
Hogy lehet valaki ilyen hülye hogy behuzza a kéziféket?
2008.10.10. 20:51:57
Ilyenkor egyébként olyan erős, tömény szag keletkezik, hogy rendszeresen azt hinni, hogy ég valamelyik szerelvény. :)
vasutas 2008.10.10. 20:56:45
efi 2008.10.10. 20:57:47
vasutas 2008.10.10. 20:58:59
töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.10.10. 20:59:19
fém a fékpofa és fém a tengely, amelyiket fognia kéne.
egyébként azért megy tovább, mert nem teljesen fogott, a h*lye utas nem húzta meg rendesen.
amikor két fém folyamatosan surlódik, az hőt termel, a hő meglágyítja a fémet, így az már elkezd égni...
az égés pedig füsttel jár
fizika .. hm?
2008.10.10. 20:59:23
aasdfheuuuu 2008.10.10. 21:00:13
2. mikor lessz már valami tájékoztató hogy mégis hol a lófaszban jár avonat és mi a következő állomás?
3. ha behúzták az mért nem jelzet a vezetőnek? (hiba?)
4.járjatok 5-en egy kocsival jobban kijöttök a pénzből :)
5.a valszeg minden túlhevült és az olaj? füstölhetett?
2008.10.10. 21:00:44
Tudjuk.
(mellesleg éppen fizikát tanulok :)
vasutas 2008.10.10. 21:01:07
vasutas 2008.10.10. 21:03:37
köszi, nem tudtam, holnap megnézem én is
ezahelyzet 2008.10.10. 21:05:56
chrys 2008.10.10. 21:20:21
Petyó 2008.10.10. 21:34:10
hétköznapi autós 2008.10.10. 22:22:04
az égés csak akkor jár füsttel, ha nem tökéletes, mint tudjuk - ez fizika
a tiszta alkohol pl. nem füstöl, vagy az otthon gáztűzhelyen sem látsz füstjeleket, pedig ott is égés van
amondó (törölt) 2008.10.10. 22:24:05
Martian (törölt) 2008.10.10. 22:32:59
:)
a 2008.10.10. 22:38:04
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.10. 22:43:32
260. § (1) Aki közérdekű üzem működését berendezésének, vezetékének megrongálásával, vagy más módon jelentős mértékben megzavarja, bűntettet követ el, és öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
kuszal 2008.10.10. 22:44:48
A kézifék arra szolgál, hogy a magában vagy több kocsival együtt álló kocsit álló helyzetében rögzíteni lehessen megfutamodás (elgurulás) ellen.
A kocsik a környezetszennyezés mérséklése végett légfékekkel működnek. Sajnos a legtökéletesebb rendszer is tömörtelen (ereszti a levegőt), ezért egy idő után a fékpofákat a kerékhez szorító levegő elszökik és a kocsi elszabadulhatna, ha nem húznák be a kéziféket.
Röviden ennyi :-)
lOc (a pasztafáriánus) 2008.10.10. 22:45:06
Mylady 2008.10.10. 23:10:40
A bűz és a füst még sokáig megvolt, a következő megállókban felszállók némileg furcsán nézelődtek, de végül szerencsésen hazaértem.
Sikeres-e vagyok?
2008.10.10. 23:18:55
Röviden, újra:
A kéziféket a vonatvezető használja, mivel az ő fülkéjében van, a vészféket meg bárki meghúzhatja. Itt a hírben vészfék-húzás történt, feltehetőleg egy utas által. Rosszul írták, feltételezem.
Pista 2008.10.10. 23:39:53
Ha a vészféket meghúzzák, akkor az összes kocsi kereke fékeződik.
Ha csak egy kocsi kereke füstölt, akkor csak egy kocsin húzták be a féket.
Hogy hány kocsi kereke füstölt, azt meghallgathatod a mellékelt videón, ha eddig nem tetted meg ...
2008.10.10. 23:43:36
Anonimus 2008.10.10. 23:45:43
Mennyi marhaságot tudtok összehordani...
- A kézifék valóban egy kocsi állvatartására szolgál. (magától történő elgurulás ellen véd.)
A képen látható kocsi vélhetően tárcsafékes, ráadásul műanyag fékbetéttel. Ha a vonaton egy kocsit is rendesen befékez akár álló helyben is, az a mozdonyon észlelhető induláskor. A már említett 300 A-es módszert gondolom a Szilira érti a kolléga. Jó, ötlet, de nem bizztos.
Két esetet tudok elképzelni:
- az egyik szerint véletlenül betekergették a kedves utasok, mert pl kapaszodónak használták, vagy egy magára hagyott kiskölyök vélte játékszernek és tekergette egy kicsit, (nem teljesen) a szülő mert jó magyar móda letojta a dolgot.
- a másik pedig műszaki hiba miatti fékezés lehet. A kocsi kormányszelepe (fék vezérlő szelep) vagy fékrudazata is okozhat ilyen jellegű hibát...
A megállás ilyenkor nem, hogy nem jó, de egyenesen ajálatos is, még a nyílt pályán is. A részleges fékhatás miatt, ez a mozdonyon leginkább a füstről észlelhető, de ez csak látás alapján a tükrökből, és csak olyan mérték felett, amit a menetszéltől is lehet már látni... Szóbal, hülye játék. A minimum, hogy a "tettes" fizesse a teljes dologi és egyéb okozott károkat, például a hangos utasok hellyegy visszatérítését... Sötétben elkövetve, pedig én gyilkossági kísérletnek tartom.
Lajos 2008.10.11. 00:11:45
Hallottam olyan esetról, amikor egy metrószerelvény betekert "kézifékekkel" indult el, szénné égetve ezzel a fékpofákat.
Megdobbent 2008.10.11. 00:41:33
Majda 2008.10.11. 01:25:21
rokakoma 2008.10.11. 01:29:45
Mikrobi 2008.10.11. 01:42:17
h32vtt 2008.10.11. 01:47:57
A többi hibát már észre sem veszed? :) Nekem mondjuk a vaLYon is nagyon szúrta a szemem.
hogy van ez? 2008.10.11. 01:56:10
Gaius 2008.10.11. 01:58:31
Lajos 2008.10.11. 08:18:36
cseszneki1 2008.10.11. 08:29:21
patuha 2008.10.11. 08:42:08
(így akkor az IC pótjegy ára visszajárt a hülye utas miatt?)
villanyos 2008.10.11. 08:50:11
a 25 kV a felső vezetékben van, a 300-800 A-t ne azon számold! Van közben egy trafó is... Ezért a 3-4 MW.
Kétkedő 2008.10.11. 08:58:54
Egyszer Kőbányán beragadt a váltó, pedig nem volt tél, csak meghibásodott. Az IC ott várt, nem tudott bemenni a Nyugatiba jó fél órán át. A pénztárban azt mondták, azért nem fizetik vissza a jegyet, mert a váltókat egy külső kft tartja karban, így a meghibásodás nem a mávnak felróható, nem ők tehetnek a késésről. Ki van ez találva.
Állítólag 2008.10.11. 09:09:32
¿Qué tapas hay? 2008.10.11. 09:30:06
A kézifék behúzott állapotát a kalauznak is látnia kellett volna a kapcsolószekrényben lévő jelzőlámpáról.
A poroltózást sem értem, sem az izzó féktárcsa, sem az izzó fékbetét lehűtésére nem alkalmas a poroltó; lánggal égő tűz meg aligha lehetett ott.
DVD 2008.10.11. 10:06:07
A lényeg: mi utasok felejtsünk el minden kallanytút, kivéve az ajtó kilincsek, kapaszkodók és vészfék!
Netuddki. 2008.10.11. 10:07:58
Na ezért tartunk itt ahol. Az utast hol kell, hogy érdekelje a máv kivel köt szerződést akinek a hibájából késett a vonat? Az utas a mávval köt szerződést, a máv pedig majd hárítsa tovább a kárát a váltótisztító bt.-re. Normális helyeken szerintem ennek így kéne működnie.
Azt nem mondom, hogy fogyasztóvédelem, mert ha 10-20millióra megbüntetik a mávot, azt is mi fizetjük adófizetők. Adnák már el a 3,14csába.
Netuddki. 2008.10.11. 10:09:28
"És hol a Kormány kéziféke? putty....."
Ha belenézel a tükörbe meglátod. ;)
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.11. 10:10:26
Ez ki is van írva néhány kocsiba, ahol még nem lopták el a matricát.
hogy van ez? 2008.10.11. 10:24:08
Köszi, tehát akkor ez nem a betáplálás, hanem már közvetlenül a villamos hajtás árama ezek szerint - ahogyan sejtettem is - a "kisfeszültségű" oldalon.
MZ/X 2008.10.11. 10:43:15
a "kisfeszültségű" oldal is kb 6X annyit tud fesz-ben, mint az otthoni hálózat. áramban meg 1000 Amper felett. mikor tanultam vezetni, azt mondta egy idősebb kollégám, a V63-as 900 A-rel az állomásépületet is megmozdítja. ;-)
aPar aLyza 2008.10.11. 10:45:01
lolkabolka 2008.10.11. 11:46:08
vasutas 2008.10.11. 12:20:53
¿Qué tapas hay? 2008.10.11. 13:01:13
A vasúti féktechnika ismerete nem az általános műveltség része. Elég sajátos terület ez, egy ekkora országban igazából tán száz ember kel hogy értsen hozzá.
Amúgy többször végignézve a videót egyre inkább szkeptikus vagyok a hibaokot illetően. Bár a film készítői kínosan ügyeltek arra, hogy minél kevésbé legyen a videó alapján felismerhető a helyzet, azért valami látszik (vagy inkább láthatónak tűnik).
1.) a képeket a kocsi jobb oldaláról készítették, a füstölgő forgóváz a kocsi kézifék nélküli forgóváza.
2.) Mind a két forgóvázat szépen lefújták poroltóval. (ami ek. alapból hülyeség, de legalább így már nem csak kormos, hanem poros is lett)
Nomindegy. Az okot elemezzék akiknek ez a dolguk. A "12:45-ös egyetemistán" legalább röhögtem egy jót.
Carnivora (törölt) 2008.10.11. 13:08:43
sötét merci 2008.10.11. 13:16:52
Gábor 2008.10.11. 13:57:12
Persze: az intercitykről nem szokás levenni a mozdonyt, tehervonattal ilyen hamarabb előfordul.
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.10.11. 14:42:42
Nem a vészféket, hanem a kéziféket húzta be a kedves utas. Az okot - a stílusosság kedvéért - sűrű füstfátyol fedi (de ha direkt volt, akkor adják el a fele máját (még akkor is, ha nem páros szerv) a feketepiacon Afrikába). A kézifék IC-ken (régebbi típusú kocsik esetében) könnyen megtalálható piros kerék a kocsik előterében valahol a poroltó közelében, egy kis kihajtható fogantyúval (a vészfék a kocsik utazórészében van bent). Az jó kérdés, hogy elérhetőnek kell-e lennie ez mindenki számára, vagy inkább egy "kallerkulccsal" kellene hogy hozzáférhető legyen. Persze azért, mert kint van, még nem ok arra, hogy csak úgy minden idióta tekergesse, hiszen nem minden, ami elérhető, szolgálja a mi szórakoztatásunkat.
A "szakik" hozzászólásából nem derül ki számomra, hogy ha a kézifék a kocsik álló helyzetben tartására szolgál, és csak az egyik oldalon hat, ezek szerint minden kocsi két végében kell lennie egynek? Mert szerintem ez így lenne logikus, ha esetleg a kocsi éppen másik irányba áll és a fékezett zsámoly hátra kerül, akkor se történjen baj (nyilván kevésbé hatékony a hátsó kereket fékezni). Illetve a kézifék IC kocsik esetében is csak az egyik végét fékezi, vagy ez egy nemzetközi/magyar szabvány, hogy csak egy oldalon fékez a kézifék?
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.10.11. 14:48:00
Gábor 2008.10.11. 19:37:18
Igen, hallottam, hogy egy szakaszon valahol Győr-Szombathely között dízelek vontatják, de ez más történet. Korábbi szavaimat azzal egészíteném ki, hogy
1,a kézi fék "kereke" egyetlen kocsi fékberendezését kezeli, ami kevés a menetben levő vonat megállításához.
2,személykocsikat is továbbítanak olykor tehervonatban, javítás vagy fertőtlenítés céljából.
3, tudomásom szerint egy kocsi kézifékének "kereke" a kocsi teljes futóművét kezeli/fékezi.
4, a mozdonyvezető nem kap jelzést a kézifék behúzásáról
5, 20-30 éve még nem volt elképzelhető, hogy az utas hozzányúl ahhoz, ami nem tartozik rá. Akkor még volt fegyelmezettség az emberekben... Tényleg jó ötlet elzárni ezt a kereket... A kallerkulcs megfelelő megoldásnak látszik.
Dr. Kotász 2008.10.31. 16:03:16
Az itt említett esettel kapcsolatban egy dolgot bizony elcsaltak. Az egyik barátom ezen a vonaton az említett kocsiban utazott, és elmondta nekem, hogy azért húzták be a vészféket, mert a a vonat már régen füstölt! A légcserélőből kezdett füst szivárogni, de mivel nem nagyon lehetett mit tenni, ezért valaki meghúzta a vészféket. Nem értem miért kell "hülyeutasozni", ha égne a vonat alattam én is meghúznám a féket, persze miután szóltam a kallernak és ő sem tud jobbat. A riport egy kicsit csalóka, látszik hogyan torzítják a híreket. Így tehát azok tippeltek jól, akik azt mondták, hogy a füst nem a fékezés következménye.