Megállásra kényszerült pénteken Mendén a Lőkösházára tartó IC, mivel egy utas behúzta a kéziféket. Füst mindenütt.
vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)
Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas |
---|---|---|---|---|---|---|
<< < | Archív | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | |||||
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bes3 2008.10.10. 20:17:27
kigyulladt a kereke, hát miből van ez? Fából?
nem ülök többé vonatra... :D:D
elvismail 2008.10.10. 20:27:41
Hogyhogy a mozdonyvezető nem tudott a behuzott kézifékről?
Hogy lehet valaki ilyen hülye hogy behuzza a kéziféket?
2008.10.10. 20:51:57
Ilyenkor egyébként olyan erős, tömény szag keletkezik, hogy rendszeresen azt hinni, hogy ég valamelyik szerelvény. :)
vasutas 2008.10.10. 20:56:45
efi 2008.10.10. 20:57:47
vasutas 2008.10.10. 20:58:59
töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.10.10. 20:59:19
fém a fékpofa és fém a tengely, amelyiket fognia kéne.
egyébként azért megy tovább, mert nem teljesen fogott, a h*lye utas nem húzta meg rendesen.
amikor két fém folyamatosan surlódik, az hőt termel, a hő meglágyítja a fémet, így az már elkezd égni...
az égés pedig füsttel jár
fizika .. hm?
2008.10.10. 20:59:23
aasdfheuuuu 2008.10.10. 21:00:13
2. mikor lessz már valami tájékoztató hogy mégis hol a lófaszban jár avonat és mi a következő állomás?
3. ha behúzták az mért nem jelzet a vezetőnek? (hiba?)
4.járjatok 5-en egy kocsival jobban kijöttök a pénzből :)
5.a valszeg minden túlhevült és az olaj? füstölhetett?
2008.10.10. 21:00:44
Tudjuk.
(mellesleg éppen fizikát tanulok :)
vasutas 2008.10.10. 21:01:07
vasutas 2008.10.10. 21:03:37
köszi, nem tudtam, holnap megnézem én is
ezahelyzet 2008.10.10. 21:05:56
chrys 2008.10.10. 21:20:21
Petyó 2008.10.10. 21:34:10
hétköznapi autós 2008.10.10. 22:22:04
az égés csak akkor jár füsttel, ha nem tökéletes, mint tudjuk - ez fizika
a tiszta alkohol pl. nem füstöl, vagy az otthon gáztűzhelyen sem látsz füstjeleket, pedig ott is égés van
amondó (törölt) 2008.10.10. 22:24:05
Martian (törölt) 2008.10.10. 22:32:59
:)
a 2008.10.10. 22:38:04
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.10. 22:43:32
260. § (1) Aki közérdekű üzem működését berendezésének, vezetékének megrongálásával, vagy más módon jelentős mértékben megzavarja, bűntettet követ el, és öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
kuszal 2008.10.10. 22:44:48
A kézifék arra szolgál, hogy a magában vagy több kocsival együtt álló kocsit álló helyzetében rögzíteni lehessen megfutamodás (elgurulás) ellen.
A kocsik a környezetszennyezés mérséklése végett légfékekkel működnek. Sajnos a legtökéletesebb rendszer is tömörtelen (ereszti a levegőt), ezért egy idő után a fékpofákat a kerékhez szorító levegő elszökik és a kocsi elszabadulhatna, ha nem húznák be a kéziféket.
Röviden ennyi :-)
lOc (a pasztafáriánus) 2008.10.10. 22:45:06
Mylady 2008.10.10. 23:10:40
A bűz és a füst még sokáig megvolt, a következő megállókban felszállók némileg furcsán nézelődtek, de végül szerencsésen hazaértem.
Sikeres-e vagyok?
2008.10.10. 23:18:55
Röviden, újra:
A kéziféket a vonatvezető használja, mivel az ő fülkéjében van, a vészféket meg bárki meghúzhatja. Itt a hírben vészfék-húzás történt, feltehetőleg egy utas által. Rosszul írták, feltételezem.
Pista 2008.10.10. 23:39:53
Ha a vészféket meghúzzák, akkor az összes kocsi kereke fékeződik.
Ha csak egy kocsi kereke füstölt, akkor csak egy kocsin húzták be a féket.
Hogy hány kocsi kereke füstölt, azt meghallgathatod a mellékelt videón, ha eddig nem tetted meg ...
2008.10.10. 23:43:36
Anonimus 2008.10.10. 23:45:43
Mennyi marhaságot tudtok összehordani...
- A kézifék valóban egy kocsi állvatartására szolgál. (magától történő elgurulás ellen véd.)
A képen látható kocsi vélhetően tárcsafékes, ráadásul műanyag fékbetéttel. Ha a vonaton egy kocsit is rendesen befékez akár álló helyben is, az a mozdonyon észlelhető induláskor. A már említett 300 A-es módszert gondolom a Szilira érti a kolléga. Jó, ötlet, de nem bizztos.
Két esetet tudok elképzelni:
- az egyik szerint véletlenül betekergették a kedves utasok, mert pl kapaszodónak használták, vagy egy magára hagyott kiskölyök vélte játékszernek és tekergette egy kicsit, (nem teljesen) a szülő mert jó magyar móda letojta a dolgot.
- a másik pedig műszaki hiba miatti fékezés lehet. A kocsi kormányszelepe (fék vezérlő szelep) vagy fékrudazata is okozhat ilyen jellegű hibát...
A megállás ilyenkor nem, hogy nem jó, de egyenesen ajálatos is, még a nyílt pályán is. A részleges fékhatás miatt, ez a mozdonyon leginkább a füstről észlelhető, de ez csak látás alapján a tükrökből, és csak olyan mérték felett, amit a menetszéltől is lehet már látni... Szóbal, hülye játék. A minimum, hogy a "tettes" fizesse a teljes dologi és egyéb okozott károkat, például a hangos utasok hellyegy visszatérítését... Sötétben elkövetve, pedig én gyilkossági kísérletnek tartom.
Lajos 2008.10.11. 00:11:45
Hallottam olyan esetról, amikor egy metrószerelvény betekert "kézifékekkel" indult el, szénné égetve ezzel a fékpofákat.
Megdobbent 2008.10.11. 00:41:33
Majda 2008.10.11. 01:25:21
rokakoma 2008.10.11. 01:29:45
Mikrobi 2008.10.11. 01:42:17
h32vtt 2008.10.11. 01:47:57
A többi hibát már észre sem veszed? :) Nekem mondjuk a vaLYon is nagyon szúrta a szemem.
hogy van ez? 2008.10.11. 01:56:10
Gaius 2008.10.11. 01:58:31
Lajos 2008.10.11. 08:18:36
cseszneki1 2008.10.11. 08:29:21
patuha 2008.10.11. 08:42:08
(így akkor az IC pótjegy ára visszajárt a hülye utas miatt?)
villanyos 2008.10.11. 08:50:11
a 25 kV a felső vezetékben van, a 300-800 A-t ne azon számold! Van közben egy trafó is... Ezért a 3-4 MW.
Kétkedő 2008.10.11. 08:58:54
Egyszer Kőbányán beragadt a váltó, pedig nem volt tél, csak meghibásodott. Az IC ott várt, nem tudott bemenni a Nyugatiba jó fél órán át. A pénztárban azt mondták, azért nem fizetik vissza a jegyet, mert a váltókat egy külső kft tartja karban, így a meghibásodás nem a mávnak felróható, nem ők tehetnek a késésről. Ki van ez találva.
Állítólag 2008.10.11. 09:09:32
¿Qué tapas hay? 2008.10.11. 09:30:06
A kézifék behúzott állapotát a kalauznak is látnia kellett volna a kapcsolószekrényben lévő jelzőlámpáról.
A poroltózást sem értem, sem az izzó féktárcsa, sem az izzó fékbetét lehűtésére nem alkalmas a poroltó; lánggal égő tűz meg aligha lehetett ott.
DVD 2008.10.11. 10:06:07
A lényeg: mi utasok felejtsünk el minden kallanytút, kivéve az ajtó kilincsek, kapaszkodók és vészfék!
Netuddki. 2008.10.11. 10:07:58
Na ezért tartunk itt ahol. Az utast hol kell, hogy érdekelje a máv kivel köt szerződést akinek a hibájából késett a vonat? Az utas a mávval köt szerződést, a máv pedig majd hárítsa tovább a kárát a váltótisztító bt.-re. Normális helyeken szerintem ennek így kéne működnie.
Azt nem mondom, hogy fogyasztóvédelem, mert ha 10-20millióra megbüntetik a mávot, azt is mi fizetjük adófizetők. Adnák már el a 3,14csába.
Netuddki. 2008.10.11. 10:09:28
"És hol a Kormány kéziféke? putty....."
Ha belenézel a tükörbe meglátod. ;)
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.11. 10:10:26
Ez ki is van írva néhány kocsiba, ahol még nem lopták el a matricát.
hogy van ez? 2008.10.11. 10:24:08
Köszi, tehát akkor ez nem a betáplálás, hanem már közvetlenül a villamos hajtás árama ezek szerint - ahogyan sejtettem is - a "kisfeszültségű" oldalon.
MZ/X 2008.10.11. 10:43:15
a "kisfeszültségű" oldal is kb 6X annyit tud fesz-ben, mint az otthoni hálózat. áramban meg 1000 Amper felett. mikor tanultam vezetni, azt mondta egy idősebb kollégám, a V63-as 900 A-rel az állomásépületet is megmozdítja. ;-)
aPar aLyza 2008.10.11. 10:45:01
lolkabolka 2008.10.11. 11:46:08
vasutas 2008.10.11. 12:20:53
¿Qué tapas hay? 2008.10.11. 13:01:13
A vasúti féktechnika ismerete nem az általános műveltség része. Elég sajátos terület ez, egy ekkora országban igazából tán száz ember kel hogy értsen hozzá.
Amúgy többször végignézve a videót egyre inkább szkeptikus vagyok a hibaokot illetően. Bár a film készítői kínosan ügyeltek arra, hogy minél kevésbé legyen a videó alapján felismerhető a helyzet, azért valami látszik (vagy inkább láthatónak tűnik).
1.) a képeket a kocsi jobb oldaláról készítették, a füstölgő forgóváz a kocsi kézifék nélküli forgóváza.
2.) Mind a két forgóvázat szépen lefújták poroltóval. (ami ek. alapból hülyeség, de legalább így már nem csak kormos, hanem poros is lett)
Nomindegy. Az okot elemezzék akiknek ez a dolguk. A "12:45-ös egyetemistán" legalább röhögtem egy jót.
Carnivora (törölt) 2008.10.11. 13:08:43
sötét merci 2008.10.11. 13:16:52
Gábor 2008.10.11. 13:57:12
Persze: az intercitykről nem szokás levenni a mozdonyt, tehervonattal ilyen hamarabb előfordul.
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.10.11. 14:42:42
Nem a vészféket, hanem a kéziféket húzta be a kedves utas. Az okot - a stílusosság kedvéért - sűrű füstfátyol fedi (de ha direkt volt, akkor adják el a fele máját (még akkor is, ha nem páros szerv) a feketepiacon Afrikába). A kézifék IC-ken (régebbi típusú kocsik esetében) könnyen megtalálható piros kerék a kocsik előterében valahol a poroltó közelében, egy kis kihajtható fogantyúval (a vészfék a kocsik utazórészében van bent). Az jó kérdés, hogy elérhetőnek kell-e lennie ez mindenki számára, vagy inkább egy "kallerkulccsal" kellene hogy hozzáférhető legyen. Persze azért, mert kint van, még nem ok arra, hogy csak úgy minden idióta tekergesse, hiszen nem minden, ami elérhető, szolgálja a mi szórakoztatásunkat.
A "szakik" hozzászólásából nem derül ki számomra, hogy ha a kézifék a kocsik álló helyzetben tartására szolgál, és csak az egyik oldalon hat, ezek szerint minden kocsi két végében kell lennie egynek? Mert szerintem ez így lenne logikus, ha esetleg a kocsi éppen másik irányba áll és a fékezett zsámoly hátra kerül, akkor se történjen baj (nyilván kevésbé hatékony a hátsó kereket fékezni). Illetve a kézifék IC kocsik esetében is csak az egyik végét fékezi, vagy ez egy nemzetközi/magyar szabvány, hogy csak egy oldalon fékez a kézifék?
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.10.11. 14:48:00
Gábor 2008.10.11. 19:37:18
Igen, hallottam, hogy egy szakaszon valahol Győr-Szombathely között dízelek vontatják, de ez más történet. Korábbi szavaimat azzal egészíteném ki, hogy
1,a kézi fék "kereke" egyetlen kocsi fékberendezését kezeli, ami kevés a menetben levő vonat megállításához.
2,személykocsikat is továbbítanak olykor tehervonatban, javítás vagy fertőtlenítés céljából.
3, tudomásom szerint egy kocsi kézifékének "kereke" a kocsi teljes futóművét kezeli/fékezi.
4, a mozdonyvezető nem kap jelzést a kézifék behúzásáról
5, 20-30 éve még nem volt elképzelhető, hogy az utas hozzányúl ahhoz, ami nem tartozik rá. Akkor még volt fegyelmezettség az emberekben... Tényleg jó ötlet elzárni ezt a kereket... A kallerkulcs megfelelő megoldásnak látszik.
Dr. Kotász 2008.10.31. 16:03:16
Az itt említett esettel kapcsolatban egy dolgot bizony elcsaltak. Az egyik barátom ezen a vonaton az említett kocsiban utazott, és elmondta nekem, hogy azért húzták be a vészféket, mert a a vonat már régen füstölt! A légcserélőből kezdett füst szivárogni, de mivel nem nagyon lehetett mit tenni, ezért valaki meghúzta a vészféket. Nem értem miért kell "hülyeutasozni", ha égne a vonat alattam én is meghúznám a féket, persze miután szóltam a kallernak és ő sem tud jobbat. A riport egy kicsit csalóka, látszik hogyan torzítják a híreket. Így tehát azok tippeltek jól, akik azt mondták, hogy a füst nem a fékezés következménye.