Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2008.12.10. 16:00 erminavet

Bréking! Elvirában a 2009-es menetrend!

A MÁV Start internetes menetrendjébe végre föltöltötték a vasárnaptól érvényes menetrendet, lehet keresni. (Külön a december 13-ig tartó, és külön a 14. utáni időszakra.) Egy héttel később, mint ígérték, és mindössze négy nappal az életbelépés előtt.

33 komment

Címkék: vasút jegy tarifa ütemes menetrend


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr80815257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RaveAcE 2008.12.10. 16:45:52

Na azért ez valami. Ha csúszott is, ennél sötétebb kép élt bennem a MÁV-ról.

Borbély Pál · http://kotottpalya.blo.hu/2008/12/10breking_breking_elviaban_a_2009_es_menetrend 2008.12.10. 17:33:37

Ne örüljetek, mert most néztem meg és legalább is a 100-as vonal, hibásan van feltéve. Magyarul, hozták a formájukat, ahogy máskor is szokták.

Med 2008.12.10. 18:05:11

Nagyon elcseszték az idei menetrendet, rengeteg átszállás, plusz várakozás....

veny 2008.12.10. 19:39:07

Megint velem lesz a baj, de nekem speciel tetszik az új. :)

Egyik kedvenc rémálmom, a Budapest-Szeghalom vonatozgatás végre-valahára becsusszant a bűvös és elérhetetlennek hitt 3 órás szint alá (amivel menni szoktam, 50 percet javult), miközben szépen meg is ütemesedett.

Még a Bp-Diósjenő is javult pár percet... :)

veny 2008.12.10. 19:48:33

Az viszont tényleg béna, hogy csak most kerül föl, és hogy teljesen külön megy a régi és az új.

Mindez valszeg arra utal, hogy szoftvert váltottak, és (idő vagy más erőforrás híján) megspórolják az adatmigrálást...

Kukacos 2008.12.10. 20:14:33

Bréking! Elviában a 2009-es menetrend!

HELYETT

Elvirában

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.10. 21:57:59

Röviden és tömören: Aki kitalálta, hogy pl. Siófoknak és a balaton déli partjának a napi egy pár helybiztosítással, IC kocsikkal rendelkező vonatra sincs szüksége, azt a vonat után kéne kötni, elvégre is, sportos ember futva is megteheti a távolságot.

Ha buszra akar hivatkozni akkor nézze meg miért nincs normális idő alatt felérni képes buszjárat.

vidimaster 2008.12.10. 23:31:22

szerencsére vmilyen hiba miatt egyelőre elvira néni Csákánydoroszló állomást átváltoztatja Kiscsákó állomásra:P viszont sebességben hála az összehangoltságnak Budapest - Őrség viszonylatban néhány perces gyorsulás van:) ellenben csak nekem tűnik neccesnek, hogy az IC-k a Szolnok - Hajdúszoboszló 101 km-es távot kereken egy óra alatt teszik meg? vagy csak tájékozatlan vagyok, és elfelejtettem h hirtelen európai vasút lett a MÁV-ból?:)

veny 2008.12.11. 09:26:39

vidimaster: Régi menetrend szerint 1:02 volt, az új szerint 0:59 a Szolnok-Szoboszló, ennyi javulás szerintem nem extrém, beleférhet.

Mondjuk ezen a szakaszon sok személyes tapasztalatom nincs, talán ha kétszer mentem mostanság, de komoly késére nem emlékszem.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.11. 09:28:37

vidimaster: Miért lenne ez "európai", ha megnézed akkor ez 101 km/h sebesség, a pálya feltehetően ennél nagyobb sebességre van tervezve, csak ugye kell tartalék meg van sok szép lassújel is...

veny 2008.12.11. 09:37:22

TheElf: Azért az nem semmi, hogy az 1db az neked néhány... :)

Az az egy is szép fajta IC volt, több gyorsvonat is gyorsabb nála...

veny 2008.12.11. 10:13:01

TheElf: a 101 km/h ugyebár átlagsebesség a két pályaudvar között, benne van a gyorsítás/lassítás, plusz a pályaudvaron belüli korlátozott sebességű gurulászás.

Menet közben kell hozzá a 120km/h tája. Szerintem egyáltalán nem egy rossz adat ez, és komoly kétségeim vannak, hogy "hagyományos" vasútnál ez lényegesen javítható lenne.

bravo 2008.12.11. 10:37:52

az uj menetrendben van egy hopelyhet abrazolo piktogram (olyan mint a halokocsi vagy etkezokocsi piktogram peldaul). azt irja hozza, hogy
Rendkívüli helyzet alkalmával közlekedő vonat
Ez mit jelent? Mit jelent az, hogy rendkivuli helyzet? Ki mondja meg, hogy mikor van ilyen?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.11. 10:56:21

veny: 1. az 1 pár az 1 egyik irányban 1 vissza. Nem néhány, 1 azaz 1 pár. Ugye mindkét irány létezett.

Hagyományos vasútnál is van 160as tempóra lehetőség, kis hazánkban a taurusoknak ez a megengedett legnagyobb sebesség, a gyár szerint 230 lenne. Hagyományos vasút, csak ott úgy van szabályozva.

Szerinted ahol ugyanilyen mozdony szalad végig 100 kmet, csak ott ki is használják, hogy 230at tud, és nincs lassújel ott nem gyorsabb egy kicsit?

Bravo: Hófrász. Most legalább a tájékoztatáson javítottak.

Titan Sud 2008.12.11. 12:00:25

Veny, végre valaki, akinek jobb lett az új menetrenddel. (Félreértés ne essék! Ez [ugye] nem azt jelenti, hogy – általában véve – jónak találom az új menetrendet.)

Budapestről Sopronba lényegében változatlan, Nagyváradra és Kolozsvárra pedig egyértelműen jobb lesz.

Utóbbihoz: az egyik vonatról (365) úgy írja, hogy egy percet áll Biharpüspökiben. Ennek nagyon megörültem, régi álmom teljesülne ezzel, hogy nem állunk az államhatár mindkét oldalán 15-20 percet, tkp. fölöslegesen vagy könnyen kiküszöbölhetően.

De ez a csodálat csak egy percig tartott. A többi 2,5 párra ez nem volt igaz, ezért utánajártam. Megnéztem a CFR keresőben is, persze nem egyezik. Gyanítom, tévedés az Elvira adataiban. (Igaz, a CFR-shez oda van írva, hogy dec. 13-ig érvényes, de 17-ére keresve nem az ideit adja, hanem [valószínűleg] az újat.)

De nem siránkozhatom, 7,25 helyett már 7 óra alatt van az immár 3 közvetlen vonatpár menetettartama. (Igaz, pár tollvonás és apró, máskülönben is szükséges beruházás kellene az 5 és félhez, de álmodik a nyomor.)

A témában korábbi sirámaim: megintallunkvazze.blog.hu/2008/04/25/kozel_ket_evszazad_fejlodese?fullcommentlist=1#c2071864

Ha egyszer megérem, hogy az államhatárok nélkülözhetetlen őrei megteszik azt a kegyet, hogy romániai és magyarországi, egymást karöltve fölszállnak a vonatunkra – de nem mi várunk, állva, amíg ők végigköszönnek a vonaton, hanem horribile dictu: menet közben néznék meg a személyiket és a néhány útlevelet (nem külön-külön, kétszer fölköltve minket), és a másik határállomáson leszállnának (a földre) – szívesebben gondolnék rájuk, mint adópénzből eltartandó örökségre.
(Arra számítottam, hogy az idei menetrendben már így lesz. Az előző menetrendi év első pár hetében ugyanis Románia még nem volt EU-tag; gondoltam: még lenyelem a maradék 49 hetet menetrendváltásig.)

Óvatos becslésem szerint is már legalább 168 órát eltöltöttem csak azon a két határállomáson „utazás közben”, pedig csak huszonéves vagyok. (Az aradi vonalat stb. most nem számolom.)

Jakab 2008.12.11. 13:22:38

Néztem december 25-én Tatabánya-Győr-Zalaegerszeg felé vonatot. Találtam is egy szimpi IC+személy kombinációt, de ...

Tatabánya 16:59
Győr 17:39
Szombathely 19:02
-------- átszáll ---------
Szombathely 19:05
Zalaegerszeg 20:21

A kérdésem csak egyetlen: VÉGRE a német vasúthoz hasonlóan az átszálló vonatot UGYANAZON PERON másik sínjére tették (ezért elég a 3 perc), VAGY hazugság a menetrendben foglalt 3 perc átszállási idő?

Aki ismeri Szombathely állomását, tudja miért írom ezt.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2008.12.11. 14:36:11

Titan Sud 2008.12.11. 12:00:25

"Budapestről Sopronba lényegében változatlan, Nagyváradra és Kolozsvárra pedig egyértelműen jobb lesz."

A lényegében változatlant úgy gondolod, hogy a jelenlegi 4 gyorsvonat helyetti 3 tökéletes, az a negyedik senkinek sem hiányzik majd?

Újra gyorsvonatok lesznek Hegyeshalomra, Soprontól emiatt meg elvettek vonatot/vonatokat.

Tényleg változatlan. A három megmaradó meg totál más időpontokban megy, mint amit megszoktak.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2008.12.11. 14:43:42

Amúgy nyomtatott formában még ma sem lehetett az új menetrendet megvenni (se Győr, se Keleti).

Még nekik áll feljebb, hogy miért venném meg 3 nappal a bevezetése előtt...

..::Froschlama::.. (törölt) 2008.12.11. 14:43:49

Nekem is tetszik...Csabáról Pestre dupla IC, ütemesen. rADÁSUL 2:40-RŐL 2:29re csökkent a menetidő és még fog a felújításnak köszönhetően.
Egyet azonban nem értek...Csabáról egyszerre két vonat indul azonos útvonalon Vésztőre...LOL jah és külön járatszámmal. Kétemeletes vonatok, vagy egymásra pakolják a piroskákat és ugy mennek egyszerre? LoL...

Kopi3.14 2008.12.11. 16:43:12

Veny: csak nem sarreti vagy? Regi jo szeghalmi evke. :D Meg a zotyoges a Bz-n.

Pepepupu: Ezek az IC-k is Romaniaba mennek, hogy ne kelljen a kesesuk utan fizetni?

veny 2008.12.11. 17:37:26

Kopi3: Gyárilag nem, csak onnan szedtem asszonyt, de pár éve már tanulgatom a vidéket... :)

veny 2008.12.11. 17:42:25

A fenti commenteket igen egyszerűsítve összefoglalva azt mondhatni, hogy keleten öröm-bódottá, nyugaton siránkozás.

Az furakodik bele az én kis tudatomba, hogy nem lehet-e az ok a regionális vezetésekben keresendő?

Titan Sud 2008.12.11. 19:54:31

Közlekedésguru 2008.12.11. 14.36.11

Igazad lehet. Azokat a vonatokat vagy eljutásokat néztem, amiket eddig használtam. Egyetlen reményem, hogy a szerelvényforduló úgy alakul, hogy más kocsikból fognak állni.

Ütemes meg amúgy sem nagyon megoldható Sopronba, egyvágányú pálya, meg a tehervonatokat is le kell közlekedtetni.

Amúgy az igényeimnek nem felelt meg teljesen a korábbi menetrend, de már megszoktam. Próbáltam optimistán hozzáállni… :-)

Kopi3.14 2008.12.11. 22:15:13

Veny, lehet, hogy ismerem asszonypajtást akkor. Bár elég nagy volt a település ahhoz, hogy ismerjek midnenkit, amikor leléptem onnan tizenhat éve családi okokból.

veny 2008.12.12. 09:36:32

Titan: Az EU tagság az egy dolog, a schengeni csatlakozás meg egy másik. Nálunk se ment egyszerre, Romániában se...

morcogos 2008.12.12. 10:16:16

a vicc az, hogy a korábban már feltett pdfes menetrendben eltérő változások vannak az ú kereshető menetrendben....

Titan Sud 2008.12.12. 14:10:03

Veny, tisztában vagyok vele. (De egyrészt az EU-csatlakozás óta sokkal egyszerűbben kezelnek mindent, másrészt más vonalakon már előtte is menet közben kezeltek.)

..::Froschlama::.. (törölt) 2008.12.12. 17:29:49

morcogos: Ugye??? Én is észrevettem...PL.: Állítólag csabáról nem lehet eljutni átszállás nélkül Krakkóba...node a PDF-es menetrendbe még ott van a Cracovia ami ugye pont odamegy innen...
A Másik meg: A PDF-esben egy szóval nem írták, hogy az ISTER EN nem megy 7végén...

bazsimazsi 2008.12.13. 16:15:21

Szekszárdra vasárnaptól gyakorlatilag megszűnik a vonatközlekedés. A 3 órás (149 km) álom-menetidő alá csak akkor jutunk, ha IC-vel megyünk az ütemesített pécsi vonalon, de nem sikerült hozzá csatlakozást létesíteni, olyan 20-60 percet kell várni. A közvetlen "gyors"vonati kapcsolat megszűnt, az egyetlen (csak vasárnap közlekedő!) közvetlen, pótdíjas vonat, holnaptól megáll olyan világvárosokban, mint Cece, Vajta...
Vége. Pedig úgy örültünk, mikor az 1983ban elkezdődött pályafelújítást 2006-ban befejezték, boldogok voltunk, amikor 2-3 éve (?) bevezették az "expressz" vonatot, amely pótdíj nélkül leküzdötte azt az irdatlan 150 km-t 2 és fél óra alatt, vagy amikor az interpicinek nevezett szerelvény elérte a várost (mostanában igazi piros fapados bzmot-kocsikkal toldják meg a felturbózott IP-t, mert turbóból csak kettő jut arra.)

De mindennek vége. RIP

(Mivel buszon nem tudok közlekedni pánikbetegség miatt, családom otthonmaradt tagjaitól is búcsúzom, vagy muszáj lesz vennem egy autót, amit sose akartam)
Ja, Szekszárd megyei jogú város, nevezett vasútvonal mentén kábé 500.000 ember él

combo 2008.12.13. 17:58:07

TheElf: Siófok-Budapest autópályán busszal 1:30, és sajnos csak a Volánbusznak vannak olyan járatai, amelyek végigmennek a pályán (Budapest-Nagyatád, Budapest-Zalaegerszeg). A másik irányért a Kapos Volánnál kellene kopogtatni... (Én már megpróbáltam, de nem jártam sikerrel.)

z8 2008.12.14. 22:44:51

máv csődbe fog menni, el kell adni!
vagy jobban szét darabolni mav startot.

AUTÓ olcsóbb, jobb: 2 emberrel már megéri vonattal szemben, kényelmeseb is (klima, tisztaság amit saját magunk után van), néha dugók, de hát vonatok is késnek.

veny 2008.12.19. 13:54:37

z8: Az autó akkor olcsóbb, ha a kocsit ingyen adottságnak veszed, és csak a benzint/matricát számolod, parkolni is ingyen akarsz, és nem szereted a borot. Pl. Szekszárdra elég lúzer dolog kocsival menni... :)
süti beállítások módosítása