A MÁV Start internetes menetrendjébe végre föltöltötték a vasárnaptól érvényes menetrendet, lehet keresni. (Külön a december 13-ig tartó, és külön a 14. utáni időszakra.) Egy héttel később, mint ígérték, és mindössze négy nappal az életbelépés előtt.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
RaveAcE 2008.12.10. 16:45:52
Borbély Pál · http://kotottpalya.blo.hu/2008/12/10breking_breking_elviaban_a_2009_es_menetrend 2008.12.10. 17:33:37
Med 2008.12.10. 18:05:11
veny 2008.12.10. 19:39:07
Egyik kedvenc rémálmom, a Budapest-Szeghalom vonatozgatás végre-valahára becsusszant a bűvös és elérhetetlennek hitt 3 órás szint alá (amivel menni szoktam, 50 percet javult), miközben szépen meg is ütemesedett.
Még a Bp-Diósjenő is javult pár percet... :)
veny 2008.12.10. 19:48:33
Mindez valszeg arra utal, hogy szoftvert váltottak, és (idő vagy más erőforrás híján) megspórolják az adatmigrálást...
Kukacos 2008.12.10. 20:14:33
HELYETT
Elvirában
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.10. 21:35:26
Köszi, javítottam.
ti
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.10. 21:57:59
Ha buszra akar hivatkozni akkor nézze meg miért nincs normális idő alatt felérni képes buszjárat.
vidimaster 2008.12.10. 23:31:22
veny 2008.12.11. 09:26:39
Mondjuk ezen a szakaszon sok személyes tapasztalatom nincs, talán ha kétszer mentem mostanság, de komoly késére nem emlékszem.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.11. 09:28:37
veny 2008.12.11. 09:37:22
Az az egy is szép fajta IC volt, több gyorsvonat is gyorsabb nála...
veny 2008.12.11. 10:13:01
Menet közben kell hozzá a 120km/h tája. Szerintem egyáltalán nem egy rossz adat ez, és komoly kétségeim vannak, hogy "hagyományos" vasútnál ez lényegesen javítható lenne.
bravo 2008.12.11. 10:37:52
Rendkívüli helyzet alkalmával közlekedő vonat
Ez mit jelent? Mit jelent az, hogy rendkivuli helyzet? Ki mondja meg, hogy mikor van ilyen?
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.11. 10:56:21
Hagyományos vasútnál is van 160as tempóra lehetőség, kis hazánkban a taurusoknak ez a megengedett legnagyobb sebesség, a gyár szerint 230 lenne. Hagyományos vasút, csak ott úgy van szabályozva.
Szerinted ahol ugyanilyen mozdony szalad végig 100 kmet, csak ott ki is használják, hogy 230at tud, és nincs lassújel ott nem gyorsabb egy kicsit?
Bravo: Hófrász. Most legalább a tájékoztatáson javítottak.
Titan Sud 2008.12.11. 12:00:25
Budapestről Sopronba lényegében változatlan, Nagyváradra és Kolozsvárra pedig egyértelműen jobb lesz.
Utóbbihoz: az egyik vonatról (365) úgy írja, hogy egy percet áll Biharpüspökiben. Ennek nagyon megörültem, régi álmom teljesülne ezzel, hogy nem állunk az államhatár mindkét oldalán 15-20 percet, tkp. fölöslegesen vagy könnyen kiküszöbölhetően.
De ez a csodálat csak egy percig tartott. A többi 2,5 párra ez nem volt igaz, ezért utánajártam. Megnéztem a CFR keresőben is, persze nem egyezik. Gyanítom, tévedés az Elvira adataiban. (Igaz, a CFR-shez oda van írva, hogy dec. 13-ig érvényes, de 17-ére keresve nem az ideit adja, hanem [valószínűleg] az újat.)
De nem siránkozhatom, 7,25 helyett már 7 óra alatt van az immár 3 közvetlen vonatpár menetettartama. (Igaz, pár tollvonás és apró, máskülönben is szükséges beruházás kellene az 5 és félhez, de álmodik a nyomor.)
A témában korábbi sirámaim: megintallunkvazze.blog.hu/2008/04/25/kozel_ket_evszazad_fejlodese?fullcommentlist=1#c2071864
Ha egyszer megérem, hogy az államhatárok nélkülözhetetlen őrei megteszik azt a kegyet, hogy romániai és magyarországi, egymást karöltve fölszállnak a vonatunkra – de nem mi várunk, állva, amíg ők végigköszönnek a vonaton, hanem horribile dictu: menet közben néznék meg a személyiket és a néhány útlevelet (nem külön-külön, kétszer fölköltve minket), és a másik határállomáson leszállnának (a földre) – szívesebben gondolnék rájuk, mint adópénzből eltartandó örökségre.
(Arra számítottam, hogy az idei menetrendben már így lesz. Az előző menetrendi év első pár hetében ugyanis Románia még nem volt EU-tag; gondoltam: még lenyelem a maradék 49 hetet menetrendváltásig.)
Óvatos becslésem szerint is már legalább 168 órát eltöltöttem csak azon a két határállomáson „utazás közben”, pedig csak huszonéves vagyok. (Az aradi vonalat stb. most nem számolom.)
Jakab 2008.12.11. 13:22:38
Tatabánya 16:59
Győr 17:39
Szombathely 19:02
-------- átszáll ---------
Szombathely 19:05
Zalaegerszeg 20:21
A kérdésem csak egyetlen: VÉGRE a német vasúthoz hasonlóan az átszálló vonatot UGYANAZON PERON másik sínjére tették (ezért elég a 3 perc), VAGY hazugság a menetrendben foglalt 3 perc átszállási idő?
Aki ismeri Szombathely állomását, tudja miért írom ezt.
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2008.12.11. 14:36:11
"Budapestről Sopronba lényegében változatlan, Nagyváradra és Kolozsvárra pedig egyértelműen jobb lesz."
A lényegében változatlant úgy gondolod, hogy a jelenlegi 4 gyorsvonat helyetti 3 tökéletes, az a negyedik senkinek sem hiányzik majd?
Újra gyorsvonatok lesznek Hegyeshalomra, Soprontól emiatt meg elvettek vonatot/vonatokat.
Tényleg változatlan. A három megmaradó meg totál más időpontokban megy, mint amit megszoktak.
Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2008.12.11. 14:43:42
Még nekik áll feljebb, hogy miért venném meg 3 nappal a bevezetése előtt...
..::Froschlama::.. (törölt) 2008.12.11. 14:43:49
Egyet azonban nem értek...Csabáról egyszerre két vonat indul azonos útvonalon Vésztőre...LOL jah és külön járatszámmal. Kétemeletes vonatok, vagy egymásra pakolják a piroskákat és ugy mennek egyszerre? LoL...
Kopi3.14 2008.12.11. 16:43:12
Pepepupu: Ezek az IC-k is Romaniaba mennek, hogy ne kelljen a kesesuk utan fizetni?
veny 2008.12.11. 17:37:26
veny 2008.12.11. 17:42:25
Az furakodik bele az én kis tudatomba, hogy nem lehet-e az ok a regionális vezetésekben keresendő?
Titan Sud 2008.12.11. 19:54:31
Igazad lehet. Azokat a vonatokat vagy eljutásokat néztem, amiket eddig használtam. Egyetlen reményem, hogy a szerelvényforduló úgy alakul, hogy más kocsikból fognak állni.
Ütemes meg amúgy sem nagyon megoldható Sopronba, egyvágányú pálya, meg a tehervonatokat is le kell közlekedtetni.
Amúgy az igényeimnek nem felelt meg teljesen a korábbi menetrend, de már megszoktam. Próbáltam optimistán hozzáállni… :-)
Kopi3.14 2008.12.11. 22:15:13
veny 2008.12.12. 09:36:32
morcogos 2008.12.12. 10:16:16
Titan Sud 2008.12.12. 14:10:03
..::Froschlama::.. (törölt) 2008.12.12. 17:29:49
A Másik meg: A PDF-esben egy szóval nem írták, hogy az ISTER EN nem megy 7végén...
bazsimazsi 2008.12.13. 16:15:21
Vége. Pedig úgy örültünk, mikor az 1983ban elkezdődött pályafelújítást 2006-ban befejezték, boldogok voltunk, amikor 2-3 éve (?) bevezették az "expressz" vonatot, amely pótdíj nélkül leküzdötte azt az irdatlan 150 km-t 2 és fél óra alatt, vagy amikor az interpicinek nevezett szerelvény elérte a várost (mostanában igazi piros fapados bzmot-kocsikkal toldják meg a felturbózott IP-t, mert turbóból csak kettő jut arra.)
De mindennek vége. RIP
(Mivel buszon nem tudok közlekedni pánikbetegség miatt, családom otthonmaradt tagjaitól is búcsúzom, vagy muszáj lesz vennem egy autót, amit sose akartam)
Ja, Szekszárd megyei jogú város, nevezett vasútvonal mentén kábé 500.000 ember él
combo 2008.12.13. 17:58:07
z8 2008.12.14. 22:44:51
vagy jobban szét darabolni mav startot.
AUTÓ olcsóbb, jobb: 2 emberrel már megéri vonattal szemben, kényelmeseb is (klima, tisztaság amit saját magunk után van), néha dugók, de hát vonatok is késnek.
veny 2008.12.19. 13:54:37